Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!
Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!
OF CA MULT IMI DORESC IARNA SA, NU MAI IASA GAOAZELE DIN CASA,. |
#48476 Re: Re: Re: ROIBULEEEEEEEEE,BA NEMRNICULEEE,ITI REDAU VORBELE SA FI AL DRACULUI MAI DICULOIUE CA MI2016-09-08 09:10GAOZAREEEE,AZI I O ALUP IGUS SUB MASA LA GUTA.U PENALUL?.....UNDE I O IGUS LA PARADIS?...HAI BA CE NAIBA CA E SF. MARIE,TE VEI KACA LA PALARIE DUPA SF.MARIE ZAU,AM GRIJA SA TE CULCI CU GAINILE DIN NOU,ORICUM VEI ZBURA SPRE BULGARIA CU TACTO CRA CRA. |
JAF LA OLT. !!! SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.: OLTCHIM CAND RUPE TACEREA ????? |
#48477 JAF LA OLT. !!! SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.: OLTCHIM CAND RUPE TACEREA ?2016-09-08 10:09Remus Borza, administratorul judiciar CET Govora, a specificat pe VALCEA UNU TV si a declarat ca OLTCHIM prin HOTII din combinatul chimic, AU FURAT BANII CREANTE CURENTE OLTCHIM PRIN REFUZUL ACHITARILOR SI SUSTRAGEREA BANILOR CREANTE CURENTE OLTCHIM!!!!!!! PENAL!!!!!!!!! PENAL!!!!!! PENAL!!!!! PENAL!!!!! PENAL!!!!!!!!CAZURI PENALE LA OLTCHIM CONFORM LEGII INSOLVENTEI PRIN FURTUL BANILOR CREANTE CURENTE ACHITARI!!!!! PENAL!!!!!! PENALLLLLL............!!!!!!!!! PENAL!!!!!!!!! PENAL!!!!!!!PENALLLL!!!!!!!!SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA LA OLTCHIM 2013-2016.
ACTIVITATI DE SERVIRE A BAUTURILOR, MASA SI DANSUL OLTCHIM: HOTIA DE LA OLTCHIM = 9 MILIOANE EURO.
SI SE JURA CA NU FURA DAR I-AM PRINS CU CREANTELE CURENTE SALARII IN INSOLVENTA OLTCHIM 2013 IN GURA!!!!
SALARIILE: DNA S.O.S. OLTCHIM RAMNICU VALCEA!!!!!! UNDE SUNT BANII DE LA OLTCHIM?????
JAF LA OLTCHIM 2012-2013-2014-2015-2016:UNDE SUNT BANII???? " Ramane cum am stabilit ... nimic nu s-a modificat: culmea tupeului şi nesimţirii la Oltchim ":"Sa nu speriati investitorii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..."PROTOCOALE !!!!!! PROTOCOALE !!!!!! PROTOCOALE !!!!!!!! PROTOCOALE !!!!!! PROTOCOALE !!!!!! PROTOCOALE !!!!!! PROTOCOALE !!!!!! PROTOCOALE !!!!!! PROTOCOALE !!!!!! PROTOCOALE !!!!!!... PENALE !!!!!! PENALE !!!!!! PENALE !!!!!! PENALE !!!!!! |
Raportul cu cauzele insolvenţei la CET Govora, prezentat în septembrie 2016 |
#48478 Raportul cu cauzele insolvenţei la CET Govora, prezentat în septembrie 20162016-09-08 11:05Raportul cu cauzele insolvenţei la CET Govora, prezentat în septembrieEuro Insol, administratorul judiciar al producătorului de energie CET Govora, va prezenta la începutul lunii septembrie cauzele care au determinat insolvenţa societăţii. Avocatul Remus Borza, reprezentantul administratorului judiciar, spune că atunci vor fi făcute publice şi persoanele care se fac vinovate de situaţia economică dezastruoasă a companiei. Acestea urmează să răspundă în faţa legii pentru pagubele aduse CET Govora, afirmă Borza. Unul din factorii care au adâncit pierderile CET Govora a fost că timp de zece ani a vândut producţia sub costuri. CET Govora are pierderi de peste 300 de milioane de lei, datorii de peste 400 milioane de lei şi capitaluri proprii negative de 87 milioane lei. „În prima săptămână din septembrie vom da publicităţii raportul privind cauzele insolvenţei la CET Govora. Şi acolo vom identifica şi cauze şi persoane şi vinovaţii care au generat degradarea indicatorilor financiari-contabili la CET Govora şi care au împins practic societatea în pragul falimentului”, spune avocatul Remus Borza. Administratorul judiciar al CET Govora a denunţat contractul cu Uzinele Sodice Govora (USG) pentru furnizarea aburului industrial, începând cu 1 august. Decizia a fost luată pe motiv că producătorul de energie livra abur industrial la un preţ cu mult sub costul de producţie. „Noi, în toţi anii ăştia, am vândut sub preţul reglementat, ceea ce înseamnă prejudicii, deci infracţiune, pentru care o să răspundă nişte domni de la CET Govora şi de la Uzinele Sodice Govora”, adaugă Borza. Administratorul judiciar spune că a propus USG să plătească aceleaşi preţuri ca şi Oltchim, un alt mare client al CET Govora, adică 126 lei pe Gcal, însă cei de la Uzinele Sodice Govora nu au acceptat. „Le-am aplicat USG şi un discount de 11 lei/Gcal, deci ar fi avut o reducere de 7 milioane lei, dar nu au vrut nici aşa”, spune administratorul judiciar. Borza menţionează că CET Govora are şanse să scape de faliment, „atâta timp cât partenerii noştri înţeleg că a venit vremea să plătească preţul corect”. „Nu putem subvenţiona în continuare preţul aburului industrial către Uzinele Sodice Govora, aşa cum am făcut-o timp de zece ani de zile. Noi avem un preţ de cost de 130 lei/Gcal, iar preţul contractual e de 78 lei/Gcal, aproape la jumătate faţă de preţul nostru de cost. E diferenţă mare. Ar însemna să ne ducem cu paşi siguri spre faliment, dacă am accepta un preţ contractual sub preţul de cost”, afirmă Remus Borza. Şi acest preţ de 78 lei/Gcal e mult chiar şi sub preţul minim obligatoriu reglementat prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) în fiecare an. Preţul reglementat de autoritate pentru 2016 este de 106 lei/Gcal, iar anul trecut a fost 114 lei. Nu ai voie să vinzi sub preţul reglementat, câtă vreme eşti un producător subvenţionat de statul român din acel bonus de cogenerare, punctează Borza. „USG trebuie să înţeleagă că CET Govora nu îşi permite să mai subvenţioneze preţul aburului industrial al unui agent economic. Pentru că dacă ar face asta, trebuie cineva să îşi asume – dar eu nu o să o fac – falimentul CET Govora. Falimentul CET Govora înseamnă falimentul Oltchim, falimentul Uzinelor Sodice Govora, falimentul altor zeci de companii care sunt într-o interdependenţă faţă de CET Govora şi înseamnă totodată să condamnăm vreo 150.000 de locuitori din Râmnicu Vâlcea, Călimăneşti, Căciulata şi Govora la îngheţ, să facă ţurţuri la iarnă. Pentru că suntem unicul producător de agent termic, noi asigurăm termoficarea acestor oraşe”, subliniază avocatul. În 2006, când USG a fost preluată de polonezii de la Ciech, preţul contractual era de 70 de lei, deci în zece ani a crescut cu doar 10 lei Gcal. Raportat la inflaţie, preţul contractual ar fi trebuit să fie azi de 114 lei, faţă de 78 de lei în prezent, adaugă Borza. Administratorul judiciar declară că pierderile suferite în relaţia dintre CET Govora cu Uzinele Sodice Govora sunt de 64 milioane euro, ca diferenţă între preţul de cost şi preţul contractual. Dacă vorbim de pierderea pe inflaţie, atunci vorbim de 39 milioane euro pierderi. Ciech Soda România este prima unitate de producţie Ciech Group din afara Poloniei şi este singurul producător de sodă calcinată ramas activ în industria chimică din România. Uzina a fost preluată de Ciech Group în anul 2006. Echipa de aproximativ 600 de persoane a USG asigură soda calcinată şi silicat de sodiu-solid şi lichid pentru România, Ungaria, Bulgaria, Moldova, Orientul Mijlociu şi India. Ciech este una din cele mai mari companii multinaţionale din Polonia, cu opt uzine de producţie şi companii specializate în vânzări şi service. Ciech Group este al doilea producător ca mărime din Europa de sodă calcinată. CET Govora, cel mai mare producător de energie electrică şi termică din judeţul Vâlcea, a intrat în insolvenţă în luna mai a acestui an. Compania este deţinută de Consiliul Judeţean Vâlcea. |
Bombă la Vâlcea ! Consilierii judeţeni din mandatul trecut sunt buni de plată milioane de euro |
#48479 Bombă la Vâlcea ! Consilierii judeţeni din mandatul trecut sunt buni de plată milioane de euro2016-09-08 13:53Bombă la Vâlcea ! Consilierii judeţeni din mandatul trecut sunt buni de plată milioane de euroRemus Borza a făcut public RAPORTUL PRIVIND CAUZELE SI ÎMPREJURĂRILE CARE AU DUS LA APARIŢIA INSOLVENTEI CET GOVORA! SA. Un capitol aparte este consacrat factorului politic care a luat decizii defavorabile CET, aşadar Consiliului Judeţean Vâlcea.
Iată fragmentul din raport care îi incriminează pe consilieri.
Reamintim că toţi consilierii judeţeni au votat în situaţiile la care se referă Remus Borza, mai puţin Dumitru Tărăşenie, care s-a abţinut.
Ingerintele politicului in managementul Societatii
Asa cum am aratat in cuprinsul prezentului raport, Consiliul Judetean Valcea s-a implicat in foarte multe situatii in gestionarea / administrarea activitatii curente a Societatii, iar in anumite momente critice a si formalizat aceasta implicare directa prin diferite Hotarari de Consiliu.
Am constat ca deciziile luate nu au fost intotdeauna in interesul CET Govora, mai ales in ceea ce priveste gestionarea relaţiei comerciale cu Oltchim, situatie in care debitoarea a inregistrat creante foarte mari care nu mai pot fi recuperate, generand o pierdere foarte mare pentru Societate.
Consiliul Judetean Valcea in calitatea lui de unic actionar si autoritate a administratiei publice locale a interferat de-o maniera directa si nemijlocita in managementul Cet Govora, atat prin numirile uneori discreţionare si partizane a unor membri ai AGA, CA, CS si Directorat, fara ca acestia sa probeze competente profesionale sau capabilitati manageriale, fie prin impunerea unei anumite conduite comerciale a Cet Govora in relaţia cu Oltchim si USG, fie prin angajarea fara concurs de personal excedentar si slab pregatit.
Dupa esuarea procesului de privatizare a Oltchim in anul 2012 si refuzul distribuitorului Electrica Furnizare de a furniza energie electrica pentru Oltchim, Consiliul Judetean a emis mai multe hotarari prin care a impus Cet Govora sa furnizeze energie electrica si termica catre Oltchim in conditiile in care era de notorietate incapacitatea de plata a Combinatului. Asa se face ca insolventa Oltchim a surprins Cet Govora cu o creanta de 137,5 miloane lei. impotriva Combinatului, ulterior fiind defavorizata in planul de reorganizare prin aplicarea unui haircut de 70%, ceea ce a condus la inregistrarea in contabilitatea Cet a unei pierderi de 96 milioane lei. Luand in considerare sansele slabe, practic inexistente, de privatizare a Oltchim la pretul de vanzare prevazut in planul de reorganizare de 307 milioane euro, situatie in care Cet Govora ar primi 41 milioane lei, reprezentant 30% din creanta cu care Cet Govoran s-a inscris la masa credala a Oltchim, si aceasta suma reprezinta o pierdere pentru societate.
Prezentam cateva hotarari ale Consiliului Judetean care susţin afirmaţiile anterioare:
• Prin Hotararea Consiliului Judetean Valcea nr. 27 din 31 august 2012, s-a aprobat furnizarea directa de catre CET Govora a energiei electrice pentru consumatorul Oltchim, la o putere de pana la 15 MW, pana in data de 21.09.2012 ora 07:00. Aceasta hotararea a fost luata ca urmare a situatiei determinate de notificarea Electrica Furnizare, furnizorul Oltchim, prin care aceasta urma sa sisteze furnizarea energie electrice. Pana in data de 15.09.2012 nu a fost nevoie sa se puna in aplicare aceasta hotarare, deoarece Electrica Furnizare nu a intrerupt furnizarea de energie electrica, ci doar a limitat consumul Oltchim
• Prin Hotararea Consiliului Judetean Valcea nr. 58/ 31.10.2012 s-a aprobat suplimentarea puterii electrice livrate de 11 MW, cu inca 31 MW pentru perioada 25.10.2012 – 12.11.2012, respectiv suplimentarea cu 14.136 MW a cantitatii de energie electrica aprobata a se livra catre Oltchim. Aceasta aprobare s-a dat in urma solicitarii Oltchim din adresa nr. 3089/ 25.10.2012, prin care aceasta a cerut o cantitate suplimentara de peste 14.000 MWh, in perioada 25.10. – 12.11.2012, necesara repornirii sectiei de electroliza cu membrana. Oltchim a solicitat aceasta livrare de energie pentru evitarea degradarii membranelor din Electroliza IV, ca urmare a opririi acestora pe o durata mai mare de 60 zile
• Prin Hotararea Consiliului Judetean Valcea nr. 61/ 16.11.2012 s-a aprobat suplimentarea puterii electrice livrata cu inca 31 MW in perioada 12.11. – 31.12.2012. Cantitatea suplimentara de energie electrica, aferenta puterii electrice orare de 31 MW, a carei valoare este de 13,8 milioane lei, a fost preluata in totalitate de catre CET Govora de la Complexul Energetic Oltenia, urmand ca plata catre furnizorul de energie sa se efectueze esalonat, pana la data de 28 februarie 2013, pe masura incasarilor de la Oltchim
De asemenea este de notorietate decizia directorului general Mihai Balan din 23 iunie 2013 de a reduce in trepte livrarea aburului industrial catre USG, ca urmare a restantelor la plata inregistrate de USG in relatia comerciala cu Cet Govora. Pe 25 iunie 2013 s-a prezentat la sediul Cet Govora directorul general al USG (dnul. Urbanowski) si Presedintele Consiliului Judetean de la acea data, care a cerut in mod imperativ reluarea furnizarii aburului industrial catre USG la paremetrii contractuali, desi continuarea derularii contractului in conditiile unui pret mult inferior costului de prodcutie, precum si a inregistrarii unor restante la plata de ordinul zecilor de milioane de euro, era evident detrimentala Cet Govora. |
Remus Borza a făcut public: RAPORTUL PRIVIND CAUZELE SI ÎMPREJURĂRILE CARE AU DUS LA APARIŢIA INSOLV |
#48480 Remus Borza a făcut public: RAPORTUL PRIVIND CAUZELE SI ÎMPREJURĂRILE CARE AU DUS LA APARIŢIA INSOLV2016-09-08 13:55Remus Borza a făcut public: RAPORTUL PRIVIND CAUZELE SI ÎMPREJURĂRILE CARE AU DUS LA APARIŢIA INSOLVENTEI CET GOVORA! SARaportul integral poate să fie consultat aici: http://cetgovora.ro/raportul-privind-cauzele-insolventei
In conformitate cu prevederile art. 169 din Legea 85/2014, la cererea administratorului judiciar, judecatorul-sindic poate dispune ca o parte sau intregul pasiv al debitorului, persoana juridica, ajuns in stare de insolventa, fara sa depaseasca prejudiciul aflat in legatura de cauzalitate cu fapta respectiva, sa fie suportata de membrii organelor de conducere si/sau supraveghere din cadrul societatii, precum si de orice alte persoane care au contribuit la starea de insolventa a debitorului, prin una dintre urmatoarele fapte:
Consideratii generale In derularea normala a activitatii desfasurate pentru scopul in care exista, comerciantul persoana juridica isi exercita drepturile si isi indeplineste obligatiile prin organele sale de conducere. Voinţa sociala formata in adunarea generala a membrilor care compun persoana juridica este pusa in practica si adusa la indeplinire de catre organele de conducere administrative ale acesteia, revenindu-le in acest sens obligaţii stabilite atat prin mandatul primit, cat si in conformitate cu dispozitiile legale ce le sunt aplicabile. Faptele prin care se realizeaza actele de gestionare a activitatii comerciantului, savarsite de catre membrii organelor de conducere – in primul rand membrii cu atributii executive, pot avea pentru comerciant sau pentru terti consecinţe pozitive sau negative, in acest din urma caz punandu-se problema raspunderii juridice a comerciantului, respectiv, a membrilor organelor de conducere, in diferitele forme ale acesteia (contraventionala, civila, penala, etc.), fata de persoana vatamata. Aceasta, in conditiile in care persoana vatamata, ca urmare a savarsirii faptei ilicite, este indreptatita legal sa ceara restabilirea ordinii de drept incalcate, in sensul obligarii faptuitorului sa suporte consecinţele prevazute de lege pentru comiterea acelei fapte. Sub aspect obiectiv, raspunderea juridica poate fi angajata, in general, atunci cand a fost savarsita o fapta ilicita, adica prin care s-a incalcat o dispoziţie legala, un drept sau un interes protejat legal al altei persoane, iar fapta a avut un rezultat pagubitor pentru o alta persoana, in sensul ca a produs un prejudiciu sau o stare prejudiciabila, intre fapta si rezultatul pagubitor existand un raport de cauzalitate. In cadrul raspunderii civile, in contextul derularii normale a activitatii comerciantului, membrii organelor de conducere raspund fata de acesta si fata de terti pentru consecinţele negative ale faptelor lor in contextul naturii contractuale si, totodata, legale, a relaţiilor lor cu acestia, avand in vedere ca obligatia nerespectata sau indeplinita defectuos prin fapta ilicita savarsita poate proveni din contractul incheiat sau dintr-o dispoziţie legala, raspunderea lor putand fi, deci, contractuala sau delictuala. Aceasta cu precizarea ca, de regula, deoarece membrii organelor de conducere au actionat in numele comerciantului persoana juridica, iar nu in nume propriu, fata de terti raspunde mai intai comerciantul, iar membrii organelor de conducere raspund in mod subsidiar, in masura in care nu s-a acoperit prejudiciul altfel. Sunt insa situatii in care consecinţa negativa a savarsirii faptei ilicite este aducerea comerciantilor persoane juridice in stare de insolventa, situatie fata de care inceteaza derularea normala a activitatii debitorului aflat in imposibilitate de a-si plaţi obligatiiie cu disponibilitatile banesti existente, acesta fiind supus procedurii insolventei, cu regulile ei speciale. Indiferent de modalitatile reglementate pentru realizarea procedurii insolventei, scopul acesteia vizeaza plata creantelor existente impotriva comerciantului, ale caror titulari sunt tertii-creditori. Modalitatea primordiala de realizare a procedurii este acoperirea pasivului debitorului, cu acordarea, atunci cand este posibil, a sansei de redresare a activitatii acestuia. Faptele persoanelor fizice care compun persoana juridica sunt acelea care pot determina, in contextul aratat, atat raportul obligational in baza caruia debitorul datoreaza plata creanţei, cat si starea de insolventa, sau si una si alta. Membrii organelor de conducere angajeaza raspunderea persoanei juridice ca urmare a actelor si faptelor juridice savarsite in exercitarea functiei respective. In procedura insolventei, debitorul raspunde in sensul plaţii creditorilor in urma apariţiei starii de insolventa. Daca persoana fizica, prin voinţa si fapta sa nu a urmarit, in mod real, ci doar aparent, sa dea expresie unei fapte a persoanei juridice, doar folosindu-se de funcţia sa sau fara legatura cu aceasta si, totodata, a cauzat apariţia starii de insolventa a debitorului persoana juridica, creand totusi increderea creditorilor ca au de a face cu o fapta a persoanei juridice, este justificat pentru creditori sa isi poata exercita dreptul de a obţine atragerea raspunderii nu fata de debitor, pentru ca fapta a fost savarsita doar aparent ca fiind a acestuia, ci fata de persoana fizica autoare a faptei, pentru fapta exclusiv proprie. Aceasta chiar daca raportul obligational din care s-a nascut creanta creditorului fata de debitor ar fi rezultatul unor alte fapte ale debitorului ca expresie a faptelor persoanelor fizice care il compun ca persoana juridica. S-a apreciat in mod constant, in scop preventiv si reparatoriu, ca nu pot fi ignorate faptele prin care membrii organelor de conducere sau alte persoane, procedand in mod fraudulos in conditiile aratate anterior, determina starea de insolventa a comerciantului persoana juridica, cu consecinta prejudicierii creditorilor, iar persoanele respective trebuie sa raspunda in locul debitorului. A aparut, astfel, necesitatea reglementarii, in cadrul procedurii insolventei, a raspunderii membrilor organelor de conducere ale persoanei juridice fata de creditori, in locul raspunderii fata de acestia a debitorului persoana juridica, in cazul in care existenta acesteia din urma nu se justifica. Cum persoanele fizice in discutie sunt avute in vedere,indeosebi prin prisma calitatii detinute in cadrul persoanei juridice, in organele de conducere ale acesteia, iar faptele in masura sa creeze aparenta despre care s-a facut vorbire implica factorul decizional, s-a ajuns sa se vorbeasca despre raspunderea membrilor organelor de conducere. Institutia raspunderii membrilor organelor de conducere si/sau supraveghere din cadrul societatii, precum si de orice alte persoane care au contribuit la starea de insolventa a debitorului a devenit chiar una dintre modalitatile specifice ale procedurii insolventei, prin care se urmareste atingerea scopului prevazut de lege pentru aceasta, constituind mai frecvent decat ar fi cazul si singura posibilitate a creditorilor de a-si recupera creantele. Consideratii privind raportul dintre cauzele de atragere a raspunderii in temeiul dispozitiilor art. 169 din Legea 85/2014 si raspunderea penala a membrilor organelor de conducere in temeiul dispozitiilor Legii 31/1990. Potrivit dispozitiilor art. 169 alin. (8) din Legea 85/2014, atragerea raspunderii potrivit alin. (1) nu inlatura aplicarea legii penale pentru faptele care constituie infracţiuni. Din dispozitiile respective rezulta ca raspunderea, in sensul suportarii de catre o persoana a pasivului debitorului in cadrul procedurii insolventei, ca urmare a cauzarii starii de insolventa prin savarsirea uneia sau unora dintre faptele enumerate la art. 169 alin. (1), nu inlatura posibilitatea atragerii fata de aceeasi persoana si a raspunderii penale, in cazul in care fapta sau faptele savarsite constituie si infracţiuni. In ceea ce priveste membrii organelor de conducere ale debitoarei Cet Govora, facem precizarea ca din octombrie 2015, in conformitate cu Hotararea Consiliului Judetean Valcea nr. 204/30.09.2015, Societatea a trecut de la o administrare in sistem unitar la o administrare in sistem dualist, fiind administrata de un Consiliu de Supraveghere format din 7 membrii si un Directorat compus din 7 membrii. In cele ce urmeaza, prezentam membrii Consiliului de Administraţie in perioada 2009 – 2015, cand societatea a fost administrata in sistem unitar, precum membrii Consiliului de Supraveghere si ai Directoratului in perioada 2015 – 2016, cand societatea a fost administrata in sistem dualist.
Prin Hotararea AGA nr. 1/21.01.2009 au fost desemnaţi, incepand cu data de 01.02.2009, membrii Consiliului de Administraţie din cadrul Cet Govora, in urmatoarea componenta:
Prin Hotararea AGA nr. 13/28.08.2009 , Potop Marinica, deminsionat din funcţia de membru al consiliului de administraţie, a fost inlocuit cu Mirea Marian. Prin Hotararea AGA nr. 1/31.01.2013 s-a validat Consiliul de Administraţie, in urmatoarea componenta:
Prin Hotararea AGA nr. 16/21.08.2016 s-a fost validat Consiliul de Administraţie in urmatoarea componenta:
Prin Hotararea AGA nr. 9/02.12.2014 s-au revocat urmatorii membrii ai Consiliului de Administraţie:
Prin Hotararea AGA nr. 2/20.01.2015 s-a aprobat numirea, pe locurile vacante din cadrul Consiliului de Administraţie a urmatoarelor persoane:
Prin Hotararea AGA nr. 23-08.10.2015 s-a aprobat modificarea statutului societati si schimbarea sistemului de administrare al societatii CET Govora SA, de la sistemul unitar la cel dualist. Astfel, s-a constatat incetarea de drept a mandatelor membrilor consiliului de administratie al societatii si au fost desemnati primii membrii ai consiliului de supraveghere, durata mandatului acestora fiind provizorie, pana la desemnarea membrilor consiliului de supraveghere potrivit legii, dupa cum urmeaza:
Prin Hotararea AGA nr. 26/27.10.2015 s-a completat componenta Consiliului de Supraveghere cu Jivan Nicolae, durata mandatului acestuia neputand depasi 2 ani, fiind provizorie, pana la desemnarea membrilor Consiliului de Supraveghere potrivit legii. Prin Hotararea Consiliului de Supraveghere nr. 1/08.10.2015 a fost ales Tomescu Gabriel ca presedinte al Consiliului de Supraveghere si au fost desemnaţi membrii Directoratului, dupa cum urmeaza:
Avand in vedere concluziile administratorului judiciar privind cauzele insolventei, se poate constata ca exista o serie de imprejurari care au condus la aparitia starii de insolventa a Cet Govora si care sunt direct legate de modul in care activitatea societatii a fost gestionata in general atat din punct de vedere al costurilor, cat si din punct de vedere al oportunitatii si profitabilitatii economice a unor intelegeri contractuale. Astfel, contractele avand ca obiect livrarea de energie termica sub forma de abur industrial catre USG/Ciech Soda Romania si catre Oltchim, reprezinta principala cauza care a determinat insolventa Cet Govora. Din derularea contractului cu USG/Ciech Soda Romania in perioada 2007 – prezent, Cet Govora a inregistrat o pierdere de 289.345.889 lei (67.594.128 euro) reprezentand diferenta intre costul de productie si pretul de contract. Din derularea contractului cu Oltchim S.A., in perioada 2007 – primele 6 luni ale anului
Or, in conditiile in care timp de 10 ani, Cet Govora a sustinut in permanenta USG/Ciech Soda Romania si Oltchim in procesul de productie, debitoarea fiind permanent defavorizata, livrand abur industrial sub pretul de cost, chiar si sub pretul reglementat de ANRE, inregistrand permanent pierderi din aceste contracte de peste 90 milioane euro, se poate desprinde concluzia ca persoanele care au decis continuarea raporturilor contractuale in conditii net dezavantajoase fata de Cet Govora dar in folosul celor doua societati se fac vinovate de cauzarea starii de insolventa. La aceasta se mai adauga si angajarea de cheltuieli nejustificate cu studii de fezabilitate, respectiv incheierea unor contracte de achizitii si de prestari servicii in defavoarea Cet Govora si in beneficiul prestatorilor/furnizorilor, precum si pasivitatea managementului in ceea ce priveste recuperarea creantelor Cet Govora. De asemenea, cu toate ca societatea se confrunta cu grave probleme economice, managementul a dispus acordarea de cresteri salariale, sporuri, indemnizati si prime, remunerand astfel neperformanta si contribuind in mod direct, si prin aceste masuri, la dezechilibrul economic al Societatii. Degradarea continua a indicatorilor financiari – contabili ai societatii care au condus la apariţia incapacitatii de plata si a starii de insolventa este imputabila acelor persoane cu atributii de conducere, control si supraveghere a activitatii debitoarei. Membrii Adunarii Generale a Actionarilor, ai Consiliilor de Administraţie/Consiliilor de Supraveghere, ai Directoratelor fac parte din categoria acelor persoane care aveau astfel de atributii de serviciu si fata de care administratorul judiciar va promova actiuni in atragerea raspunderii civile patrimoniale si penale, dupa caz. Potrivit dispoziţiilor prevazute de art. 170 din Legea nr. 85/2014, actiunea de atragere a raspunderii pentru intrarea in insolventa se prescrie in termen de 3 ani. Prescripţia incepe sa curga de la data la care a fost cunoscuta sau trebuia cunoscuta persoana care a contribuit la apariţia starii de insolventa, dar nu mai tarziu de 2 ani de la data pronuntarii hotararii judecatoresti de deschidere a procedurii de insolventa.
Asa cum am aratat in cuprinsul prezentului raport, Consiliul Judetean Valcea s-a implicat in foarte multe situatii in gestionarea / administrarea activitatii curente a Societatii, iar in anumite momente critice a si formalizat aceasta implicare directa prin diferite Hotarari de Consiliu. Am constat ca deciziile luate nu au fost intotdeauna in interesul CET Govora, mai ales in ceea ce priveste gestionarea relaţiei comerciale cu Oltchim, situatie in care debitoarea a inregistrat creante foarte mari care nu mai pot fi recuperate, generand o pierdere foarte mare pentru Societate. Consiliul Judetean Valcea in calitatea lui de unic actionar si autoritate a administratiei publice locale a interferat de-o maniera directa si nemijlocita in managementul Cet Govora, atat prin numirile uneori discreţionare si partizane a unor membri ai AGA, CA, CS si Directorat, fara ca acestia sa probeze competente profesionale sau capabilitati manageriale, fie prin impunerea unei anumite conduite comerciale a Cet Govora in relaţia cu Oltchim si USG, fie prin angajarea fara concurs de personal excedentar si slab pregatit. Dupa esuarea procesului de privatizare a Oltchim in anul 2012 si refuzul distribuitorului Electrica Furnizare de a furniza energie electrica pentru Oltchim, Consiliul Judetean a emis mai multe hotarari prin care a impus Cet Govora sa furnizeze energie electrica si termica catre Oltchim in conditiile in care era de notorietate incapacitatea de plata a Combinatului. Asa se face ca insolventa Oltchim a surprins Cet Govora cu o creanta de 137,5 miloane lei. impotriva Combinatului, ulterior fiind defavorizata in planul de reorganizare prin aplicarea unui haircut de 70%, ceea ce a condus la inregistrarea in contabilitatea Cet a unei pierderi de 96 milioane lei. Luand in considerare sansele slabe, practic inexistente, de privatizare a Oltchim la pretul de vanzare prevazut in planul de reorganizare de 307 milioane euro, situatie in care Cet Govora ar primi 41 milioane lei, reprezentant 30% din creanta cu care Cet Govoran s-a inscris la masa credala a Oltchim, si aceasta suma reprezinta o pierdere pentru societate. Prezentam cateva hotarari ale Consiliului Judetean care susţin afirmaţiile anterioare:
De asemenea este de notorietate decizia directorului general Mihai Balan din 23 iunie 2013 de a reduce in trepte livrarea aburului industrial catre USG, ca urmare a restantelor la plata inregistrate de USG in relatia comerciala cu Cet Govora. Pe 25 iunie 2013 s-a prezentat la sediul Cet Govora directorul general al USG (dnul. Urbanowski) si Presedintele Consiliului Judetean de la acea data, care a cerut in mod imperativ reluarea furnizarii aburului industrial catre USG la paremetrii contractuali, desi continuarea derularii contractului in conditiile unui pret mult inferior costului de prodcutie, precum si a inregistrarii unor restante la plata de ordinul zecilor de milioane de euro, era evident detrimentala Cet Govora.
Reliefam ca in cursul perioadei analizate, Societatea a constituit, respectiv reversat o serie de provizioane pentru riscuri si cheltuieli, in baza unor opinii juridice ale consultantilor legali si avocaţilor sai, in funcţie de sansele de castig estimate. Practica a facut ca unele provizioane sa nu confirme sansele de pierdere sau castig acordate, astfel, acestea au fost reflectate corespunzator cu aceste fluctuatii in situatiile financiare din anul respectiv. Atragem atenţia ca prin constituirea si reluarea de provizioane pot fi usor denaturate situatiile financiare in sensul cresterii sau scaderii profiturilor, uneori aceasta influenta putand face trecerea de la pierdere la profit sau invers.
In cursul anului 2013, conform Hotararii AGA nr. 24/ 12.12.2013 s-a aprobat majorarea capitalului social al CET Govora cu suma de 26.968.376,74 lei, reprezentand datoria CET Govora fata de acţionarul unic al Societatii, Consiliul Judetean Valcea. Suma era compusa din:
Majorarea de capital social s-a realizat in decembrie 2013 cu suma de 26.883.674,25 lei, formata din:
Rezulta ca majorarea efectiva s-a facut pentru o suma cu 84.702,49 lei mai putin decat cea aprobata de catre acţionarul societatii – suma se refera la impozitul pe profit.
Suma de 84.702,49 lei era datorata bugetului local judetean si a fost mentinuta in soldul contului,441 – Impozit pe profit. Prin Hotararea AGA nr. 1/30.01.2014 s-a modificat hotararea iniţiala si s-a aprobat majorarea de capital social cu suma de 26.886.674,25 lei (asa cum a fost inregistrata majorarea de capital social in balanţa de verificare de la 31.12.2013), iar inregistrarea operaţiunii la Oficiul Registrului Comerţului de pe langa Tribunalul Valcea s-a realizat in data de 05.02.2014 (conform rezoluţiei nr.901/ 03.02.2014). Aceasta tranzactie efectuata in aceasta maniera, a „costat” Societatea suma de 103.337,04 lei, reprezentand impozit pe profit datorat Consiliului Judetean Valcea si neachitat la termen. in suma de 84.702,49 lei (suma care nu a fost inclusa in majorarea de capital social). Avand in vedere faptul ca majorarea de capital social efectuata la 31.12.2013 nu s-a facut in concordanta cu hotararea AGA, situaţiile financiare nu reflecta o imagine reala si fidela a sumelor aprobate.
In anul 2010, Societatea a acordat un imprumut catre Vilcet Energy in valoare de 1.500.001 lei (contract nr. 22824/20.09.2010), avand ca obiect asigurarea finantarii activitatilor necesare „demararii investitiei de catre imprumutat, avand posibilitatea ca ulterior, acest imprumut sa fie utilizat pentru majorarea capitalului social al SC Vilcet Energy SRL”. Imprumutul a fost acordat pe o perioada de 3 ani, cu o perioda de gratie de 2 ani si rata a dobanzii de 0%, cu condiţia restituirii sumei la scadenta sau majorarea capitalului social (imprumutatorul fiind asociat unic la imprumutat). CET Govora nu a perceput dobanda legala, astfel existand o problema a preturilor de transfer in ceea ce priveste aceasta tranzacţie. Desi CET Govora a beneficiat de finantari de la insitutii bancare in aceasta perioada, achitand dobanzi semnificative la sumele imprumutate, nu a perceput nicio dobanda la banii imprumutati societatii deţinuta. Imprumutul nu a fost restituit la scadenta, 20.09.2013, si nici nu s-a realizat majorarea capitalului social, conform prevederilor contractuale.
In urma analizei efectuate in prezentul raport am constatat ca situatia financiara extrem de dificila a Societatii a fost cauzata, in principal, de derularea celor doua contracte de furnizare de utilitati energetice incheiate cu USG si Oltchim. Chiar daca principalii indicatori financiari-contabili s-au degradat continuu anterior insolventei, consideram ca prin aplicarea unui pachet de masuri de restructurare a activitatii pot fi create premisele implementarii cu succes a unui plan de reorganizare. Imediat dupa desemnarea in calitate de administrator judiciar, Euro Insol a luat o serie de decizii in vederea stoparii pierderilor si eficientizarii activitatii, care au vizat toate punctele nevralgice detaliate in prezentul raport ca principale cauze ale insolventei. Astfel s-au luat masuri concrete care sa conduca la cresterea veniturilor si la reducerea cheltuielilor prin renegocierea tuturor contractelor din portofoliul debitoarei. Asa cum am constatat in cadrul analizei, CET Govora a subvenţionat pretul utilitatilor energetice furnizate celor doi parteneri de pe platforma, Oltchim respectiv USG. In aceasta perioada de timp debitoarea CET Govora nu a reusit sa-si acopere nici macar costul de productie, dificultatile financiare mentionate fiind tocmai efectul acestei politici comerciale prin care profitul CET Govora a fost in mod permanent externalizat spre cei doi parteneri contractuali. Reprezentantii administratorului judiciar au avut numeroase runde de negocieri / intalniri atat cu reprezentantii USG, cat si cu reprezentantii Oltchim in vederea obţinerii de catre CET Govora a unor preturi superioare care sa genereze venituri suplimentare, cu care debitoarea sa-si poata achita datoriile si sa sustina investitiile de mediu si de retehnologizare. Ca urmare a negocierilor purtate de administratorul judiciar cu Oltchim pretul energiei a fost majorat de la 181 lei / Mwh la 198 lei / Mwh, iar pretul aburului industrial a crescut de la 94,42 lei la 106 lei/Gcal pentru aburul industrial de 13 bari si de la 94,42 lei la 126 lei/Gcal pentru aburul industrial de 35 bari. In data de 06.09.2016 Tribunalul Valcea a soluţionat pe fond contestaţia formulata de USG la masura administratorului judiciar de denunţare a contractului de furnizare abur industrial, respingand-o ca neîntemeiata. In cursul aceleaşi zile, USG a comunicat administratorului judiciar ca accepta incheierea unui nou contract pe o perioada de 10 ani in conditiile comerciale agreate de parti in data de 17.08.2016, respectiv:
In conditiile in care Cet Govora a reuşit sa-si renegocieze contractele cu cei doi mari parteneri comerciali Oltchim si USG, obţinând venituri suplimentare de aproximativ 30 milioane lei anual sunt create premise pentru a propune si implementa un plan de reorganizare care sa aiba ca finalitate reinsertia debitoarei in circuitul civil ca o societate viabila, eficienta si competitiva. In vederea optimizării costurilor, administratorul judiciar a dispus restructurarea organigramei, reducerea schemei supradimensionate de personal, reducerea sporurilor si beneficiilor care deţin o pondere importanta in totalul cheltuielilor Societatii. In concluzie, Euro Insol in calitate de administrator judiciar al CET Govora S.A. considera ca, desi debitoarea se confrunta cu o situatie financiara dificila, activitatea acesteia ar putea fi restructurata cu urmare a implementării unui plan de reorganizare. In considerarea tuturor aspectelor prezentate in acest raport, in temeiul art. 97 alin. 3 din Legea 85/2014, administratorul judiciar isi manifesta intentia de a intocmi un plan de reorganizare a activitatii. Administrator Judiciar, Euro Insol SPRL Prin practicieni in insolventa Munteanu Lazar Adrian
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA - OLTCHIM INSOLVENTA OLTCHIM |
#48481 CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA - OLTCHIM INSOLVENTA OLTCHIM2016-09-08 14:03
Părţi
si TOTI CREDITORII CU CREANTE.... Şedinţe
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
JAF LA OLT. !!! SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.: OLTCHIM CAND RUPE TACEREA ????? |
#48482 OLTCHIM 2013 PANA AZI SUNT CAZURI PENALE!!!!!!2016-09-08 14:06Societate in insolventa,
|
Nr. unic (nr. format vechi) : | 887/90/2013 |
Data inregistrarii | 25.01.2013 |
Data ultimei modificari: | 04.04.2016 |
Sectie: | a II a CIVILA |
Materie: | Faliment |
Obiect: | cererea debitorului - L85/2006 art.27 alin.5 |
Stadiu procesual: | Fond |
Părţi
Nume | Calitate parte |
---|---|
SC OLTCHIM SA RM VALCEA | Debitor |
CONSORTIUL ROMINSOLV SPRL - RFO 0122/2006 | Lichidator |
BDO BUSINESS RESTRUCTURING SPRL - RFO 0239/2006 | Lichidator |
JUDECĂTORIA RÂMNICU VÂLCEA | Reprezentant legal |
OFICIUL REGISTRULUI COMERŢULUI DE PE LÂNGĂ TRIBUNALUL VÂLCEA | Reprezentant legal |
D.G.F.P VÂLCEA | Reprezentant legal |
COMISIA NAŢIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE | Reprezentant legal |
si TOTI CREDITORII CU CREANTE....
Şedinţe
|
CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA |
#48483 CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA2016-09-08 16:37Groparii CET Govora – raportul administratorului BorzaAdministratorul judiciar al CET Govora, avocatul Remus Borza a publicat raportul cu persoanele vinovate de falimenatrea CET-ului. Toţi greii din politica locală şi ziariştii privaţi au furat de-au stins CET-ul. DNA ar avea nevoie de un autocat pentru trimiterea lor la Beciul Domnesc. O parte dintre cei care au făcut şi fac afaceri la CET sunt consilieri judeţeni. Angajarea unor cheluieli mari cu transportul de cărbune Începând cu anul 2015, Bica S.R.L. a beneficiat şi prin intermediul Servcet S.A, societate afiliată CET Govora, de un număr de 2 contracte de execuţie lucrări, după cum urmează:
De asemenea, tot prin intermediul Servcet S.A., societate la care CET Govora deţine 98,43% din acţiuni, au fost închiriate utilaje de la Bica S.R.L. în baza acordului-cadru nr. 1084/ 17.06.2015, cu o durată de 18 luni şi o valoare maximă de 2.568.650 lei fără TVA.
În prezent, Servcet S.A. datorează către BICA S.R.L. suma de 706.309,59 lei, datorii restante pentru recuperarea cărora a fost acţionată în instanţă pentru emiterea unei ordonanţe de plată. Prin Hotărârea nr. 993 pronunţată la data de 22.06.2016, Tribunalul Vâlcea a obligat Servcet S.A. la plata sumei de 200.281,48 lei.
Costurile pot fi detaliate pe operaţiuni după cum urmează:
Compararea costurilor totale de transport ale cărbunelui, de la depozitele Direcţiei de Exploatare Minieră până în Depozitul CET Govora, în cele două variante de transport.
Varianta 2 – transport pe calea ferată de la Depozitul Central Berbeşti la Depozitul CET Govora.
Astfel, contractele încheiate cu BICA S.R.L. sunt la un preţ de 19,33 lei/tonă, cu mult mai mare faţă de 12,28 lei/tonă (transport de la Depozitul Central Berbeşti la Depozitul CET Govora) şi/sau 12,63 lei/tonă (transport de la Depozitul Alunu la Depozitul CET Govora). Pentru cantitatea de 300.000 tone de cărbune transportată de către Bica S.R.L., diferenţa de cost în ipoteza optarii pentru transportul pe calea ferată ar fi fost de 2.010.000 lei (cu această sumă s-ar fi diminuat costurile debitoarei) comparând cu costul de 12,63 lei/tonă sau chiar de 2.115.000 lei comparând cu costul de 12,28 lei/tonă. |
CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA |
#48484 Re: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA2016-09-08 16:38#48483: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA - CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA Angajarea de cheltuieli nejustificate cu reclamă şi publicitatea Analizând perioada 2011 – 2015, administratorul judiciar a constatat că în ceea ce priveşte cheltuielile cu reclamă şi publicitatea, au existat indicii cu privire la lipsa de oportunitate a efectuării acestora precum şi cu privire la cuantumul sumelor angajate. Astfel am extins perioada de analiza la 8 ani (2008 – 2015), perioada în care CET Govora a efectuat cheltuieli cu reclamă şi publicitate în cuantum de 8.913.200,70 lei (5.047.058,86 lei pentru perioada 2011 – 2015). 1. Contracte încheiate cu PETRAS SRL, cu sediul în Rm. Vâlcea, înregistrată la Registul Comerţului sub nr. J38/1188/1994, CUI: 6381362. Contractele au fost încheiate în perioada 2008 – 2016, valoarea totală a acestora fiind de 645.451,79 lei; |
CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA |
#48485 Re: Re: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA2016-09-08 16:40#48484: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA - Re: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA 30. Contracte încheiate cu PRO TV SA, cu sediul în Bucureşti, înregistrată la Registul Comerţului sub nr. J40/24578/1992, CUI: 2835636. Contractele au fost încheiate în perioada 2009 – 2014, valoarea totală a acestora fiind de 141.568,46 lei; 31. Contracte încheiate cu MEDIA TRUST SRL, cu sediul în Băile Olăneşti, judeţul Vâlcea, înregistrată la Registul Comerţului sub nr. J38/636/2008, CUI: 23989360. Contractele au fost încheiate în perioada 2009 – 2013, valoarea totală a acestora fiind de 418.350 lei; Analizând contractele încheiate cu furnizorii de servicii publicitare şi având în vedere faptul că CET Govora este unic producător de energie electrică şi termică din judeţul Vâlcea constatăm faptul că aceste contracte nu au fost necesare şi oportune. CET Govora nu avea nevoie de reclamă şi publicitate pe plan local şi, în niciun caz, în aproape toate publicaţiile şi televiziunile locale. • PROMEO MEDIA SRL; Menţionăm că raportul de inspecţie economico-financiara face referire numai la o parte din contractele încheiate cu presa locală în anul 2014. Constatăm faptul că până la data întocmirii prezentului raport, managementul societăţii nu s-a conformat măsurilor dispuse prin actul de control fiscal, neluând nicio măsură în ceea ce priveşte recuperarea sumelor plătite în mod nejustificat. |
CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA |
#48486 Re: Re: Re: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA2016-09-08 16:41#48485: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA - Re: Re: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA De asemnea SERVCET SA, societate comercială la care CET Govora SA deţine 98,43% din pachetul de acţiuni, a încheiat contracte de publicitate pentru perioada 2009-2015 cu un număr de 21 de publicaţii locale pentru suma totală de 679.050 lei. Ingerinţele politicului în managementul Societăţii Prezentam câteva hotărâri ale Consiliului Judeţean care susţin afirmaţiile anterioare:
|
CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA |
#48487 Re: Re: Re: Re: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA2016-09-08 16:42#48486: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA - Re: Re: Re: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA De asemenea este de notorietate decizia directorului general Mihai Bălan din 23 iunie 2013 de a reduce în trepte livrarea aburului industrial către USG, ca urmare a restantelor la plata înregistrate de USG în relaţia comercială cu CET Govora. Pe 25 iunie 2013 s-a prezentat la sediul CET Govora directorul general al USG (dnul. Urbanowski) şi Preşedintele Consiliului Judeţean de la acea dată, care a cerut în mod imperativ reluarea furnizării aburului industrial către USG la paremetrii contractuali, deşi continuarea derulării contractului în condiţiile unui preţ mult inferior costului de prodcutie, precum şi a înregistrării unor restante la plata de ordinul zecilor de milioane de euro, era evident detrimentala CET Govora. Politicienii vâlceni abonaţi la banii CET-ului În conformitate cu prevederile art. 169 din Legea 85/2014, la cererea administratorului judiciar, judecatorul-sindic poate dispune că o parte sau întregul pasiv al debitorului, persoană juridică, ajuns în stare de insolventa, fără să depăşească prejudiciul aflat în legătură de cauzalitate cu fapta respectivă, să fie suportată de membrii organelor de conducere şi/sau supraveghere din cadrul societăţii, precum şi de orice alte persoane care au contribuit la starea de insolventa a debitorului, prin una dintre următoarele fapte: a) au folosit bunurile sau creditele persoanei juridice în folosul propriu sau în cel al unei alte persoane; Consideraţii generale |
CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA |
#48488 Re: Re: Re: Re: Re: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA2016-09-08 16:43#48487: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA - Re: Re: Re: Re: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA A apărut, astfel, necesitatea reglementării, în cadrul procedurii insolventei, a răspunderii membrilor organelor de conducere ale persoanei juridice faţă de creditori, în locul răspunderii faţă de aceştia a debitorului persoană juridică, în cazul în care existenţa acesteia din urmă nu se justifică. Sistemul unitar 1. Bălan Mihai; Prin Hotărârea AGA nr. 13/28.08.2009, Potop Marinică, deminsionat din funcţia de membru al consiliului de administraţie, a fost înlocuit cu Mirea Marian. 1. Predescu Iustin; Prin Hotărârea AGA nr. 16/21.08.2016 s-a fost validat Consiliul de Administraţie în următoarea componenta: 1. Predescu Iustin; Prin Hotărârea AGA nr. 9/02.12.2014 s-au revocat următorii membrii ai Consiliului de Administraţie: 1. Predescu Iustin; Prin Hotărârea AGA nr. 2/20.01.2015 s-a aprobat numirea, pe locurile vacanţe din cadrul Consiliului 1. Fodoreanu Sorin; |
CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA |
#48489 Re: Re: Re: Re: Re: Re: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA2016-09-08 16:44#48488: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA - Re: Re: Re: Re: Re: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA Sistemul dualist Prin Hotărârea AGA nr. 23-08.10.2015 s-a aprobat modificarea statutului societăţi şi schimbarea sistemului de administrare al societăţii CET Govora SĂ, de la sistemul unitar la cel dualist. Astfel, s-a constatat încetarea de drept a mandatelor membrilor consiliului de administraţie al societăţii şi au fost desemnaţi primii membrii ai consiliului de supraveghere, durata mandatului acestora fiind provizorie, până la desemnarea membrilor consiliului de supraveghere potrivit legii, după cum urmează: 1. Cazan Nicolae Laurenţiu; Prin Hotărârea AGA nr. 26/27.10.2015 s-a completat componenta Consiliului de Supraveghere cu Jivan Nicolae, durata mandatului acestuia neputând depăşi 2 ani, fiind provizorie, până la desemnarea membrilor Consiliului de Supraveghere potrivit legii. 1. Zelici Ludovic – Direcţia Strategie, dezvoltare, mediu şi informatică; Având în vedere concluziile administratorului judiciar privind cauzele insolvenței, se poate constata că există o serie de împrejurări care au condus la apariţia stării de insolventa a CET Govora şi care sunt direct legate de modul în care activitatea societăţii a fost gestionata în general atât din punct de vedere al costurilor, cât şi din punct de vedere al oportunităţii şi profitabilităţii economice a unor înţelegeri contractuale. |
JAF LA OLT. !!! SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.: OLTCHIM CAND RUPE TACEREA ????? |
#48490 CREANTELE SALARII OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM=UNDE SUNT BANII????2016-09-08 20:49Visul tau Piperea a fost spulberat de Curtea Constitutionala si Legea nr. 85/2006 a ramas activa la Oltchim.UPDATE Insolventa, reglementata din nou de vechea lege nr. 85/2006. Deizia CCR privind neconstitutionalitatea noului Cod al Insolventei, publicata oficialDecizia prin care Curtea Constitutionala (CCR) a declarat ca intreaga OUG nr. 91/2013 privind insolventa este neconstitutionala a fost publicata vineri in Monitorul Oficial. Odata cu publicarea deciziei, noul Cod al Insolventei este suspendat, astfel incat de la 1 noiembrie procedura insolventei este reglementata din nou de dispozitiile legale anterioare, cele mai importante fiind cuprinse in Legea nr. 85/2006.
-------
http://www.unpir.ro/downloads/ < = Legea nr. 85/2006.Visul tau Piperea a fost spulberat de Curtea Constitutionala si Legea nr. 85/2006 a ramas activa la Oltchim.Plan de Reorganizare:1.1.4. Creantele curenteCreantele curente rezultate din continuarea activitatii Oltchim SA vor fi platite in perioada de reorganizare judiciara conform documentelor din care vor rezulta sau, in ipoteza in care societatea nu va genera suficiente lichiditati din activitatea operationala curenta, plata acestora se va efectua intr-un termen de maximum 5 zile lucratoare de la data incasarii de catre societatea debitoare a pretului reprezentand contravaloarea partilor sociale detinute la Oltchim SPV. Creante curente reprezinta inclusiv sumele datorate de Oltchim SA cu titlul de salarii compensatorii pentru personalul disponibilizat ulterior deschiderii procedurii insolventei.1.2. Tratamentul creantelor 1.2.2. Categoriile de creante defavorizate, in sensul Legii, si tratamentul corect si echitabil aplicat prin Planul de reorganizare acestor categorii de creante a) reducere a cuantumului creantei; Page 102 of 315 c) valoarea actualizata cu dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei, daca nu este stabilit altfel prin contractul privind creanta respectiva sau prin legi speciale, este mai mica decat valoarea la care a fost inscrisa in Tabelul definitiv de creante. c) in cazul in care o categorie defavorizata respinge Planul, nicio categorie de creante cu rang inferior categoriei defavorizate neacceptate, astfel cum rezulta din ierarhia prevazuta la art. 100 alin. (3) din Legea nr. 85/2006, nu primeste mai mult decat ar primi in cazul falimentului. Pentru calificarea tratamentului corect si echitabil aplicat creantelor defavorizate prin Plan, este necesara, de asemenea, si efectuarea unei estimari a sumelor distribuite in caz de faliment creditorilor Oltchim SA. 5.1.1 Categorii de creante defavorizate Page 103 of 315 ------ - categoria creantelor garantate; Creanţele născute în timpul procedurii de reorganizare judiciară, rezultate din continuarea activităţii debitorului, sunt creanţele născute în timpul procedurii şi au un regim distinct.Orice creanţă curentă născută în timpul procedurii de reorganizare, trebuie achitată conform contractului, deoarece planul se desfăşoară sub supravegherea judecătorului - sindic şi a administratorului judiciar potrivit art. 103. Dacă respectiva creanţă nu este achitată, echivalează cu suplimentarea pasivului existent, adică cu acumularea de noi pierderi şi obligă judecătorul să aprobe intrarea debitoarei în faliment conform art. 105 alin. 1 coroborat cu art. 107 al 1 lit C.CAZURI PENALE LA OLTCHIM CONFORM LEGII INSOLVENTEI PRIN FURTUL BANILOR CREANTE CURENTE ACHITARI!!!!!PENAL!!!!!! PENALLLLLL............!!!!!!!!! PENAL!!!!!!!!! PENAL!!!!!!!PENALLLL!!!!!!!!SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA LA OLTCHIM 2013-2016.
ACTIVITATI DE SERVIRE A BAUTURILOR, MASA SI DANSUL OLTCHIM: HOTIA DE LA OLTCHIM = 9 MILIOANE EURO.
SI SE JURA CA NU FURA DAR I-AM PRINS CU CREANTELE CURENTE SALARII IN INSOLVENTA OLTCHIM 2013 IN GURA!!!! |
CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM! |
#48491 Re: CREANTELE SALARII OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM=UNDE SUNT BANII????2016-09-08 21:23
CAZURI PENALE LA OLTCHIM CONFORM LEGII INSOLVENTEI PRIN FURTUL BANILOR CREANTE CURENTE ACHITARI!!!!!PENAL!!!!!! PENALLLLLL............!!!!!!!!! PENAL!!!!!!!!! PENAL!!!!!!!PENALLLL!!!!!!!!SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA LA OLTCHIM 2013-2016.ACTIVITATI DE SERVIRE A BAUTURILOR, MASA SI DANSUL OLTCHIM: HOTIA DE LA OLTCHIM = 9 MILIOANE EURO.SI SE JURA CA NU FURA DAR I-AM PRINS CU CREANTELE CURENTE SALARII IN INSOLVENTA OLTCHIM 2013 IN GURA!!!!CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM UNDE SUNT BANII???? DNA HAI LA VALCEA IN OLTCHIM!!!!!!!!!!!!!!S.O.S. OLTCHIM !!! SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA LA SC. OLTCHIM SA.planul Rominsolv – BDO. : Plan_Reorganizare_Oltchim
Salarii compensatorii pentru personalul deja disponibilizat : T1 8,659; T2 17,821; T3 17,821; T4 17,821; T5 17,821; T6 17,821; T7 17,821;T8 17,821; T9 17,821; T10 17,821; T11 17,821;T12 17,821 5.1 Situatia datoriilor generate de functionarea societatii debitoare dupa deschiderea procedurii insolventeisi neachitate pana la data de 30 noiembrie 2014 Sold Datorii nete acumulate in insolventa Mii Euro:
Participatie RCS-RDS 1,509 Dobanzi Credite Banci 5,850 Furnizori interni si externi 21,574 Clienti in avans interni si externi 478 Salarii nete fara taxe, exclusiv platile compensatorii 3,354
Salarii compensatorii pentru personalul deja disponibilizat 8,699
2. Creditorii salariaţi primesc 100% din valoarea creanţelor acestora.
Sursa: Informatii furnizate de catre societatea debitoare pag 81 din 315 din :PLANUL DE REORGANIZARE 2015.
Reducerea de personal vizează 929 de salariaţi (602 în Vâlcea şi 327 în Piteşti) şi are ca scop realizarea unei economii lunare de aproximativ 1.200.000 euro (14,4 milioane euro anual). Demn de remarcat este procentul mare (peste 60%) de salariaţi care au solicitat benevol să fie acceptaţi pe listele de disponibilizări.
http://www.rominsolv.ro/ ; http://www.oltchim.ro/ CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA ( CCM ) si toate drepturile cuvenite salariatului, fiecaruia in functie de creantele neachitate inpotriva S.C. Oltchim S.A.SALARII PLATI COMPENSATORII CCM SUMA NETA: 38.164.916 LEI (9 milioane euro) la 929 salariati(602 în Vâlcea şi 327 în Piteşti) disponibilizati: 1. 17.106 lei pentru o vechime intre 0 - 5 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii bruteexistente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii; Legea 85/2006 privind procedura insolventei, consolidataABROGATAArt. 3.10. creantele salariale sunt creantele ce izvorasc din raporturi de munca între debitor si angajatii acestuia. Aceste creante sunt înregistrate din oficiu în tabelul de creante de catre administratorul judiciar/lichidator; Art. 96. (2) Planul va stabili acelasi tratament pentru fiecare creanta din cadrul unei categorii distincte, cu exceptia cazului în care detinatorul unei creante din categoria respectiva consimte un tratament mai putin favorabil pentru creanta sa. Art. 101. (2) Tratament corect si echitabil exista atunci când sunt îndeplinite cumulativ urmatoarele conditii: b) nici o categorie sau nici o creanta apartinând unei categorii nu primeste mai mult decât valoarea totala a creantei sale; Art. 41. (3) În cazul în care se confirma un plan de reorganizare, dobânzile, majorarile ori penalitatile de orice fel sau cheltuielile accesorii la obligatiile nascute ulterior datei deschiderii procedurii generale se achita înconformitate cu actele din care rezulta si cu prevederile programului de plati. În cazul în care planul esueaza, prevederile alin. (1) si (2) se aplica corespunzator pentru calculul accesoriilor cuprinse în programul de plati, la data intrarii în faliment. Art. 64.(6) Creantele nascute dupa data deschiderii procedurii, în perioada de observatie sau în procedura reorganizarii judiciare vor fi platite conform documentelor din care rezulta, nefiind necesara înscrierea la masa credala. Prevederea se aplica în mod corespunzator pentru creantele nascute în procedura de faliment. UNDE SUNT BANII???? #35761 CREANTELE SALARIALE CURENTE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013 |
Musafir |
#48492 Re: PT. CEI INTERESATI: NU ESTE VRAJEALA! RECAPITULAM: OLTCHIM FACE ANGAJARI. 12 POSTURI DISPONIBIL2016-09-09 08:15Se mai fac angajari ca operator chimist cu trasfer de la Ciech Soda |
SA TINE TI MINTE TRADATORILO SI ESCROCILOR CA DUMNEZEU NU DOARME |
#48493 pt. nemernicii astia de ghioca,cernev , talpasanu si Balan M de la CET,BA SCIRBELOR,BA TRADATORILOR,2016-09-09 09:36CE MAI CAUTATI VOI IN VIATA OAMENILOR DE ZI CU ZI CIND VOI ATI TRADAT,MINTIT,DENIGRAT,SANTAJAT OAMENIII,CA SA NU MAI VORBESC DE MITA[ZLOTII] LUI ZAREMBA,ACUM ATI INTRAT SI IN POLITICA NEMERNICILOR SI TRADATORILOR DE CET SI OLTCHIM,SA LE SOOOOGETI POOOLICICILE LUI FOTA SI NEA MIHAI DICULOIU MAI HOTILOR SI BORFASILOR,DUMNEZEU NU DOARME MAI TRADATORILOR CARE ATI MINCAT SI INCA MAI MINCATI BANI OAMENILOR. |
SA TRAIASCA DOM INSPECTOR GAOAZA,ALUP IGUS. |
#48494 Re: pt. nemernicii astia de ghioca,cernev , talpasanu si Balan M de la CET,BA SCIRBELOR,BA TRADATORI2016-09-10 13:14BA GAOZAR PENAL,MAI ALUP IGUS LUI GUTA.U PENALU?..TE INTREABA PICASSO,TE N GITU MATI DE NEMERNIC ACUM NU I O MAI SOOOOOGI LA TACTO CRA CRA?...TI AI DREACULUI DE CERNEVISTI NEMERNICIII,TRADATORILOR DE OLTCHIM. |
Chimistii Uniti pe facebook |
#48495 Chimistii Uniti pe facebook2016-09-10 19:35Chimistii Uniti
|
Chimistii Uniti pe facebook |
#48496 Re: Chimistii Uniti pe facebook2016-09-10 19:40#48495: Chimistii Uniti pe facebook - Chimistii Uniti pe facebook
CAPITOLUL II. - ÎNCHEIEREA, EXECUTAREA, MODIFICAREA, SUSPENDAREA ŞI ÎNCETAREA CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE MUNCĂ Art. 14. Art. 15. Al.12. Elementele din informarea prevăzută la alin. (11) trebuie să se regăsească şi în conţinutul contractului individual de muncă. Art. 16.
|
Chimistii Uniti pe facebook |
#48497 Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook2016-09-10 19:42#48496: Chimistii Uniti pe facebook - Re: Chimistii Uniti pe facebook
Art. 17. Art. 18. Al.1. Înainte de angajare, candidatii vor prezenta fisa de aptitudine obtinuta in urma controlului medical la angajare, eliberata de medicul de medicina muncii, in conformitate cu legislatia in vigoare (HG Nr. 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor), care va stabili pe răspunderea specialistilor că salariatul este apt pentru prestarea acelei munci prevăzută în Contractul Individual de Muncă. Art. 19. Art. 20. Art. 22. Art. 23.
|
Chimistii Uniti pe facebook |
#48498 Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook2016-09-10 19:45#48497: Chimistii Uniti pe facebook - Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook
Art. 24. Art. 25.
Art. 27. Art. 28. Art. 29. Art. 30. Art. 31. Art. 32. Art. 34. Art. 35. Art. 36. Art. 37.
|
Chimistii Uniti pe facebook |
#48499 Re: Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook2016-09-10 19:47#48498: Chimistii Uniti pe facebook - Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook
Art. 38. Art. 39. Art. 40. Art. 41. Art. 42. Al.3. Angajatorul are obligaţia să comunice o copie a notificării la Inspectoratul Teritorial de Muncă Vâlcea si Agenţiei Teritoriale de Ocupare a Forţei de Muncă Vâlcea la aceeaşi dată la care a comunicat-o Sindicatului Dreptate si Adevar.
|
Chimistii Uniti pe facebook |
#48500 Re: Re: Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook2016-09-10 19:49#48499: Chimistii Uniti pe facebook - Re: Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook Art. 43. Al.1. Este interzisă concedierea salariatilor: Art. 44. Art. 46. |
|
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
Suplimentare locuri rezidențiat Farmacie și Medicină Dentară 2024
2360 Creat: 2024-11-18
PEDAGOGII SOLIDARI
680 Creat: 2024-11-23
Lăsați-ne să învățăm! Homeschooling în România
7871 Creat: 2024-10-08
RECUNOAȘTEREA SCAUNULUI ÎMPIEDICAT AL LUI BENEDICT AL XVI-LEA ȘI CONVOCAREA CONCLAVULUI
17430 Creat: 2023-10-23
Scădere prag minim de promovare a examenului de rezidențiat de la 60% la 59%
164 Creat: 2024-11-21
Refacerea referendumului pentru redefinirea familiei
169 Creat: 2024-11-15
Majorarea indemnizațiilor de handicap – o necesitate imediată!
2694 Creat: 2024-01-29
Fara camioane in Iasi, intre orele 6:30-8:30 si 16:00-18:00
132 Creat: 2024-11-19
STOP! Reabilitarea infrastructurii rutiere pe coridorul: cartier Tudor Vladimirescu – cartier 22 Decembrie 1989
95 Creat: 2024-11-19
Organizarea sesiunii speciale a examenului de rezidentiat in mai 2025
68 Creat: 2024-11-22
Opriți concedierea asistenților maternali!
317 Creat: 2024-11-13
Petitie pentru Nou-Născuții Vulnerabili: Prelungirea Indemnizației până la 3 Ani
632 Creat: 2024-08-22
no to the death penalty
381 Creat: 2024-11-08
Petiție privind atragerea la răspundere în conformitate cu legislația Republicii Moldova a persoanei cu pseudonimul de pe Tiktok ”Ahuevshîi”- în rusă, la moment- ”PERSONALITATEA”
46 Creat: 2024-11-23
Suplimentare locuri Medicina de Familie - Rezidentiat Medicină 2024
46 Creat: 2024-11-21
Adevăr și respect pentru Biserica Greco-Catolică din România
336 Creat: 2024-11-07
Dreptate pentru Diana Iovanovici Șoșoacă
8760 Creat: 2024-10-07
Stop Abuzurilor, Hărțuirilor, Somațiilor și Intimidărilor exercitate sistematic de Popa Constanța, președinta (OBBCSSR) la adresa membrilor organizației profesionale
469 Creat: 2024-11-09
Fluidizarea traficului în zona Baciu-Cluj-Napoca prin introducerea de autobuze școlare
455 Creat: 2024-10-18
CEREM MEDIC CHIRURG PEDIATRU PERMANENT LA UPU TÂRGU JIU! NU VREM SĂ NE MAI MOARĂ COPIII!
118 Creat: 2024-11-12