Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Quoted post

CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA

#48488 Re: Re: Re: Re: Re: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA

2016-09-08 16:43

#48487: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA - Re: Re: Re: Re: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA  

 A apărut, astfel, necesitatea reglementării, în cadrul procedurii insolventei, a răspunderii membrilor organelor de conducere ale persoanei juridice faţă de creditori, în locul răspunderii faţă de aceştia a debitorului persoană juridică, în cazul în care existenţa acesteia din urmă nu se justifică.
Cum persoanele fizice în discuţie sunt avute în vedere,îndeosebi prin prisma calităţii deţinute în cadrul persoanei juridice, în organele de conducere ale acesteia, iar faptele în măsură să creeze aparenta despre care s-a făcut vorbire implica factorul decizional, s-a ajuns să se vorbească despre răspunderea membrilor organelor de conducere.
Instituţia răspunderii membrilor organelor de conducere şi/sau supraveghere din cadrul societăţii, precum şi de orice alte persoane care au contribuit la starea de insolventa a debitorului a devenit chiar una dintre modalităţile specifice ale procedurii insolventei, prin care se urmăreşte atingerea scopului prevăzut de lege pentru aceasta, constituind mai frecvent decât ar fi cazul şi singura posibilitate a creditorilor de a-şi recupera creanţele.
Consideraţii privind raportul dintre cauzele de atragere a răspunderii în temeiul dispoziţiilor art. 169 din Legea 85/2014 şi răspunderea penală a membrilor organelor de conducere în temeiul dispoziţiilor Legii 31/1990.
Potrivit dispoziţiilor art. 169 alin. (8) din Legea 85/2014, atragerea răspunderii potrivit alin. (1) nu înlătură aplicarea legii penale pentru faptele care constituie infracţiuni.
Din dispoziţiile respective rezultă că răspunderea, în sensul suportării de către o persoană a pasivului debitorului în cadrul procedurii insolventei, ca urmare a cauzării stării de insolventa prin săvârşirea uneia sau unora dintre faptele enumerate la art. 169 alin. (1), nu înlătură posibilitatea atragerii faţă de aceeaşi persoană şi a răspunderii penale, în cazul în care fapta sau faptele săvârşite constituie şi infracţiuni.
În ceea ce priveşte membrii organelor de conducere ale debitoarei Cet Govora, facem precizarea că din octombrie 2015, în conformitate cu Hotărârea Consiliului Judeţean Vâlcea nr. 204/30.09.2015, Societatea a trecut de la o administrare în sistem unitar la o administrare în sistem dualist, fiind administrată de un Consiliu de Supraveghere format din 7 membrii şi un Directorat compus din 7 membrii.
În cele ce urmează, prezentăm membrii Consiliului de Administraţie în perioada 2009 – 2015, când societatea a fost administrată în sistem unitar, precum membrii Consiliului de Supraveghere şi ai Directoratului în perioada 2015 – 2016, când societatea a fost administrată în sistem dualist.

Sistemul unitar
Prin Hotărârea AGA nr. 1/21.01.2009 au fost desemnaţi, începând cu data de 01.02.2009, membrii Consiliului de Administraţie din cadrul Cet Govora, în următoarea componenta:

1. Bălan Mihai;
2. Otesanu Daniela;
3. Predescu Iustin;
4. Potop Marinică;
5. Crăciun Cirstoiu Gheorghe.

Prin Hotărârea AGA nr. 13/28.08.2009, Potop Marinică, deminsionat din funcţia de membru al consiliului de administraţie, a fost înlocuit cu Mirea Marian.
Prin Hotărârea AGA nr. 1/31.01.2013 s-a validat Consiliul de Administraţie, în următoarea componenta:

1. Predescu Iustin;
2. Otesanu Daniela;
3. Lăpădat Constantin;
4. Crăciun Cirstoiu Gheorghe;
5. Mirea Marian.

Prin Hotărârea AGA nr. 16/21.08.2016 s-a fost validat Consiliul de Administraţie în următoarea componenta:

1. Predescu Iustin;
2. Bălan Mihai;
3. Otesanu Daniela;
4. Ghermac Eftimie;
5. Decuseara Jean;
6. Mihalache Eugen;
7. Andronie Marius Eugen.

Prin Hotărârea AGA nr. 9/02.12.2014 s-au revocat următorii membrii ai Consiliului de Administraţie:

1. Predescu Iustin;
2. Otesanu Daniela;
3. Mihalache Eugen Costinel;
4. Andronie Marius Eugen.

Prin Hotărârea AGA nr. 2/20.01.2015 s-a aprobat numirea, pe locurile vacanţe din cadrul Consiliului
de Administraţie a următoarelor persoane:

1. Fodoreanu Sorin;
2. Constantinescu Dragoş;
3. Cazan Nicolae Laurenţiu;
4. Popica Luiza.

Raspunsuri

CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA

#48489 Re: Re: Re: Re: Re: Re: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA

2016-09-08 16:44:36

#48488: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA - Re: Re: Re: Re: Re: CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA  

 Sistemul dualist

Prin Hotărârea AGA nr. 23-08.10.2015 s-a aprobat modificarea statutului societăţi şi schimbarea sistemului de administrare al societăţii CET Govora SĂ, de la sistemul unitar la cel dualist. Astfel, s-a constatat încetarea de drept a mandatelor membrilor consiliului de administraţie al societăţii şi au fost desemnaţi primii membrii ai consiliului de supraveghere, durata mandatului acestora fiind provizorie, până la desemnarea membrilor consiliului de supraveghere potrivit legii, după cum urmează:

1. Cazan Nicolae Laurenţiu;
2. Constantinescu Dragoş;
3. Ghermac Eftimie;
4. Oprea Ion;
5. Rădulescu George;
6. Tomescu Gabriel.

Prin Hotărârea AGA nr. 26/27.10.2015 s-a completat componenta Consiliului de Supraveghere cu Jivan Nicolae, durata mandatului acestuia neputând depăşi 2 ani, fiind provizorie, până la desemnarea membrilor Consiliului de Supraveghere potrivit legii.
Prin Hotărârea Consiliului de Supraveghere nr. 1/08.10.2015 a fost ales Tomescu Gabriel ca preşedinte al Consiliului de Supraveghere şi au fost desemnaţi membrii Directoratului, după cum urmează:

1. Zelici Ludovic – Direcţia Strategie, dezvoltare, mediu şi informatică;
2. Cumpanasoiu Milorad Ion – Direcţia Producţie şi investiţii Cărbune;
3. Armasoiu Eugen – Direcţia Achiziţii Publice Aprovizionare Transporturi;
4. Lăpădat Constantin – Direcţia Financiar – Contabilitate;
5. Coclet Ion – Direcţia CET – Termoficare Urbană;
6. Idu Ion – Direcţia Resurse Umane;
7. Ilinca Daniel – Direcţia Patrimoniu care va include şi activitatea juridică a societăţii.
Preşedinte al Directoratului a fost desemnat Zelici Ludovic.

Având în vedere concluziile administratorului judiciar privind cauzele insolvenței, se poate constata că există o serie de împrejurări care au condus la apariţia stării de insolventa a CET Govora şi care sunt direct legate de modul în care activitatea societăţii a fost gestionata în general atât din punct de vedere al costurilor, cât şi din punct de vedere al oportunităţii şi profitabilităţii economice a unor înţelegeri contractuale.
La aceasta se mai adaugă şi angajarea de cheltuieli nejustificate cu reclama, publicitate şi studii de fezabilitate, respectiv încheierea unor contracte de achiziţii şi de prestări servicii în defavoarea Cet Govora şi în beneficiul prestatorilor/furnizorilor, precum şi pasivitatea managementului în ceea ce priveşte recuperarea creanţelor Cet Govora.
De asemenea, cu toate că societatea se confruntă cu grave probleme economice, managementul a dispus acordarea de creşteri salariale, sporuri, indemnizaţi şi prime, remunerând astfel neperformantă şi contribuind în mod direct, şi prin aceste măsuri, la dezechilibrul economic al Societăţii.
Degradarea continuă a indicatorilor financiari – contabili ai societăţii care au condus la apariţia incapacităţii de plată şi a stării de insolventa este imputabila acelor persoane cu atribuţii de conducere, control şi supraveghere a activităţii debitoarei. Membrii Adunării Generale a Acţionarilor, ai Consiliilor de Administraţie/Consiliilor de Supraveghere, ai Directoratelor fac parte din categoria acelor persoane care aveau astfel de atribuţii de serviciu şi faţă de care administratorul judiciar va promova acţiuni în atragerea răspunderii civile patrimoniale şi penale, după caz.
Potrivit dispoziţiilor prevăzute de art. 170 din Legea nr. 85/2014, acţiunea de atragere a răspunderii pentru intrarea în insolventa se prescrie în termen de 3 ani. Prescripţia începe să curgă de la data la care a fost cunoscută sau trebuia cunoscuta persoană care a contribuit la apariţia stării de insolvență, dar nu mai târziu de 2 ani de la data pronunţării hotărârii judecătoreşti de deschidere a procedurii de insolvență.