Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

MULTA MU..IEEEEEE,E DE LA PICASSO

#48501 remeber 2001 si remeber 2013,nu e nicio diferenta si oltchimistii am fost condamnati la moarte

2016-09-11 08:24

#48500: Chimistii Uniti pe facebook - Re: Re: Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook 

 LA FEL AM PATIT SI NOI CEI DIN OLTCHIM CIND AU VENIT TRADATORI DE CERNEVISTII PESTE NOAPTE CU PIPEREA,VOSGANISAN,CHITOIU,VULPESCU,BALAN MIRLANUL DE LA C.E.T,TALPASANU,PROBLEMA E CA ASTIA DIN OLTCHIM AU SCAPAT NEDECAPITATII,MAMICUTELE VOASTRE DE TRADATORII;CERNEV,GAOZAR RETARDAT,TUGURIN,BIDIN,MATULESCU,KURVA DE MARCELA,RADU DE LA AFUMATI[KAKATILOR]ETC, ATI TRADAT SI APROAPE CA NE ATI OMORIT[CA SA NU MAI VORBESC CA MULTE FAMILII AU DIVORTAT DIN LIPSA BANILOR,VA DAU SI CAZURII DACA E NEVOIE] PT. UN PUMN DE ZLOTII,SA VA FOOOTEM IN GURITELE ALEA SCIRBOASE PE TOTIIII.

MARCULETE

#48502 Tarziu-se zbate ca pestele pe uscat

2016-09-11 17:39

Mai Picasso cernevisti s-au aliat cu SLO si au format Sindicatul CHIMISTUL ,iar acum Domnul Diculoiu in numele Sindicatului Dreptate si Adevar(SDA) da comunicate si afisaza structura noului contract.

JAF LA OLT. !!! SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.: OLTCHIM CAND RUPE TACEREA ?????

#48503 Re: Tarziu-se zbate ca pestele pe uscat

2016-09-11 18:40

#48502: MARCULETE - Tarziu-se zbate ca pestele pe uscat 

 

SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA LA OLTCHIM 2013-2016.

Chimistii Uniti pe facebook

#48504 Chimistii Uniti pe facebook

2016-09-11 19:05

CONTINUARE PROIECT CCM PENTRU INTERVALUL 01.01.2017 - 31.12.2018, Art.47 - Art.117
CAPITOLUL III - SĂNĂTATEA ŞI SECURITATEA ÎN MUNCĂ

Art. 47.
Al.1.
Părtile contractante se obligă să depună eforturi comune necesare fundamentării unor măsuri care să asigure ameliorarea continuă a conditiilor de muncă ale salariatilor. La stabilirea măsurilor vizând conditiile de muncă, părtile implicate vor tine seama de următoarele principii de bază:
a) măsurile preconizate să vizeze mai întâi ameliorarea reală a conditiilor de muncă si numai dacă acest lucru nu este posibil, la un moment dat, să se procedeze la compensări bănesti sau de altă natură;
b) măsurile preconizate pentru ameliorarea conditiilor de muncă trebuie să fie realizate împreună cu Sindicatul Dreptate si Adevar astfel încât acestia să fie consultati si informati cu privire la aceste măsuri, încheindu-se Anexa nr.9 la prezentul Contractul Colectiv de Muncă – Planul de Prevenire si Protectie
Al.2. Până la apariţia rezultatelor concrete, ca urmare a măsurilor stabilite la al.1, salariaţii vor primi compensări băneşti sau de altă natură .
Al.3. În cazul în care condiţiile de muncă din cadrul societăţii se normalizează la unele locuri de muncă, salariaţii beneficiază încă o lună de următoarele drepturi:
 spor pentru condiţii grele;
 spor pentru condiţii vătămătoare;
 spor (sumă fixă) pentru locurile de muncă prevăzute în Anexa nr.4.
Al.4. De drepturile prevăzute la al.3, beneficiază şi salariaţii care schimbă locul de muncă din motive ce nu le sunt imputabile dacă drepturile de aceeaşi natură la noul loc de muncă sunt mai mici.
Al.5. În toate cazurile în care condiţiile de muncă s-au înrăutăţit, determinând reclasificarea locurilor de muncă, salariaţii beneficiază de drepturile aferente noii clasificări, începând cu data schimbării condiţiilor de muncă, conform Legii nr. 31/1991.
Al.6. În conformitate cu art.179 din Codul Muncii şi a Legii nr.319/2006 privind securitatea şi sănătatea în muncă, se constituie în cadrul S.C. OLTCHIM S.A., Comitetul de securitate şi sănătate în muncă, care funcţionează în baza Regulamentului de funcţionare propriu prezentat în Anexa nr.13.
Al.7. Comitetul de Securitate şi Sănătate în Muncă (CSSM) este format la nivelul S.C. OLTCHIM S.A. în conformitate cu HG 1425/2006 modificată prin HG nr.955/2010 – privind normele de aplicare a Legii nr.319/2006 – privind securitatea şi sănătatea în muncă astfel:
 CSSM la nivelul S.C. OLTCHIM S.A. Rm.Vâlcea este format din 8 reprezentanţi ai lucrătorilor desemnaţi de Sindicatul Dreptate si Adevar, 8 reprezentanţi desemnaţi de angajator şi medicul de medicina muncii.
 CSSM pentru activul S.C. OLTCHIM S.A. din Piteşti este format din 4 reprezentanţi ai lucrătorilor desemnaţi de Sindicatul Dreptate si Adevar şi 4 reprezentanţi desemnaţi de angajator
 CSSM la nivelul activului din Piteşti este coordonat de CSSM la nivelul S.C. OLTCHIM S.A. Rm. Vâlcea.

Art. 48.
Al.1. În cadrul propriilor responsabilităţi angajatorul va lua măsurile necesare pentru protejarea securităţii şi sănătăţii salariaţilor, inclusiv pentru activităţile de prevenire a riscurilor profesionale, de informare şi pregătire, precum şi pentru punerea în aplicare a organizării sănătăţii şi securităţii muncii şi mijloacelor necesare acesteia.
Al.2. La adoptarea şi punerea în aplicare a măsurilor prevăzute la al.1 se va ţine seama de următoarele principii generale de prevenire:
a) evitarea riscurilor;
b) evaluarea riscurilor care nu pot fi evitate;
c) combaterea riscurilor la sursă;
d) adaptarea muncii la om în special în ceea ce priveşte proiectarea locurilor de muncă şi alegerea echipamentelor de muncă şi de producţie, în vederea atenuării, cu precădere, a muncii monotone şi a muncii repetitive, precum şi a reducerii efectelor acestora asupra sănătăţii;
e) luarea în considerare a evoluţiei tehnicii;
f) înlocuirea a ceea ce este periculos cu ceea ce nu este periculos sau cu ceea ce este mai puţin periculos;
g) planificarea prevenirii;
h) adoptarea măsurilor de protecţie colectivă cu prioritate faţă de măsurile de protecţie individuală;
i) aducerea la cunoştinţă salariaţilor a instrucţiunilor corespunzătoare.

Art. 49.
Măsurile de securitate şi sănătate în muncă la nivelul S.C. OLTCHIM se stabilesc de către angajator împreună cu Sindicatul Dreptate si Adevar
şi cu Comitetul de Securitate şi Sănătate în Muncă.

Art. 50.
Organizarea activităţii la nivelul societăţii prin stabilirea unei structuri organizatorice raţionale, repartizarea tuturor salariaţilor pe locuri de muncă, cu precizarea atribuţiilor şi răspunderilor lor, precum şi exercitarea controlului asupra modului de îndeplinire a obligaţiilor de serviciu de către salariaţi, sunt atribute în competenţa exclusivă a angajatorului.
Art. 51.
Al.1. Sarcinile de serviciu sunt stabilite în limitele felului muncii şi al programului de lucru, la care fiecare salariat s-a obligat la încheierea Contractului Individual de Muncă.
Al.2. Pentru preîntâmpinarea sau înlăturarea efectelor avariilor tehnice şi tehnologice, efectelor calamităţilor sau a altor cazuri de forţă majoră, precum şi în situaţii care periclitează sănătatea sau viaţa altor persoane, fiecare salariat are obligaţia de a participa, indiferent de funcţie sau postul pe care îl ocupă la executarea oricăror lucrări şi la luarea tuturor măsurilor dispuse de conducerea societăţii.

Art. 52.
Al.1.
Locurile de muncă din S.C. OLTCHIM S.A. Rm. Vâlcea se clasifică în:
a) locuri de muncă cu conditii normale;
b) locuri de muncă cu conditii deosebite conform prevederilor art.3, art.28, art.
29 din Legea 263/2010 a H.G. 246/2007 cu modificarile si completarile ulterioare si a Avizului Inspectiei Muncii.
c) locurile de muncă cu conditii speciale stabilite în baza Legii 263/2010, art.3,
art. 28, art. 30, a anexelor nr. 2 si 3 (pct. 47 ), a Avizului nr.46/01.07.2005 si Avizului Nr 28/2005 ale Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei.
Locurile de muncă cu conditii speciale sunt prevăzute în Anexa nr.7c la prezentul Contractul Colectiv de Muncă.
Nota : in baza HG Nr. 1284/2011, s-a obtinut Hotararea de mentinere a avizului de incadrare in conditii speciale de munca Nr. 76/16.05.2013, care intra in vigoare la data modificarii anexelor nr. 2 si 3 la Legea 263/2010.
Al.2. Locurile de muncă cu condiţii deosebite: grele, periculoase, vătămătoare şi drepturile băneşti acordate (sporuri), în conformitate cu legislaţia în vigoare, sunt cele cuprinse în anexele prezentului Contract Colectiv de Muncă, după cum urmează:
a) locurile de muncă şi activităţile ce au durata redusă a timpului de lucru sunt cele prevăzute la Cap.V, art.73, al.5;
b) locurile de muncă unde salariaţi beneficiază de alimentaţie de protecţie a organismului (lapte, apă minerală) sunt prevăzute în Anexa nr.5;
c) situaţia personalului societăţii care beneficiază de concediu suplimentar este cea prevăzută în Anexa nr. 6;
d) situaţia locurilor de muncă cu condiţii deosebite unde personalul societăţii beneficiază de reducerea pentru pensionare este cea prevăzută în Anexa nr. 7a şi 7b, iar pentru condiţii speciale Anexa nr. 7c;
e) situaţia locurilor de muncă unde salariaţii beneficiază de materiale igenico - sanitare sunt cele prevăzute în Anexa nr. 8;
f) situaţia locurilor de muncă şi a numărului de salariaţi care beneficiază de spor (sumă fixă) pentru condiţii deosebit de periculoase sunt cele din Anexa nr. 4;

De drepturile prevăzute la pct. a-f beneficiază salariaţii S.C. OLTCHIM S.A. pe perioada când îşi desfăşoară activitatea la aceste locuri de muncă.
Al.3. Pentru protecţia sănătăţii salariaţilor, administraţia pune la dispoziţie gratuit: lapte, apă minerală, conform normelor stabilite pe locuri de muncă, asigurând continuitatea aprovizionării acestora. Laptele va fi consumat de salariaţi în incinta unităţii. Pentru cazuri de necesitate (avarii, intoxicaţii), la cantină va exista permanent un stoc de 5 litri de lapte, care va fi distribuit prin grija dispecerului de producţie.
Al.4. Conducerea S.C. OLTCHIM S.A. va ţine evidenţa locurilor de muncă cu condiţii deosebite, vătămătoare, grele, periculoase precum şi a accidentelor de muncă, boli profesionale, accidente tehnice şi a avariilor.
Al.5. Pentru perioada 1969-2001 se va opera în cartea de muncă a fiecărui salariat grupa I sau grupa II de muncă până la 30.06.2011, conform art. 296 din codul muncii.
Al.6. Locurile de muncă cu condiţii deosebite sunt prevăzute în Anexa nr.7b.
Al.7. Reducerea vârstelor de pensionare pentru angajatii care au lucrat în
grupa I de muncă se face conform art. 18, 55, 158 din Legea 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Chimistii Uniti pe facebook

#48505 Re: Chimistii Uniti pe facebook

2016-09-11 19:09

#48504: Chimistii Uniti pe facebook - Chimistii Uniti pe facebook 

 Art. 53.
Al.1. Conducerea societăţii va asigura organizarea raţională a muncii pentru fiecare loc de muncă. Pe această bază, se stabilesc sarcini şi răspunderi prin fisa postului. sub formă de norme de muncă. Acestea pot fi norme de timp, norme de producţie, norme de personal, însoţite de descrierea sferei de atribuţiuni şi a zonei de deservire, menite să asigure utilizarea integrală şi eficientă a timpului de muncă în condiţii de întreţinere şi exploatare în siguranţă a instalaţiilor, respectarea normelor de sănătate şi securitate în muncă, apărare împotriva incendiilor şi situaţii de urgenţă, cât şi respectarea integrităţii patrimoniului societăţii.
Al.2. Normele de muncă se elaborează de către angajator, conform normativelor în vigoare, sau în cazul în care nu există normative, normele de muncă se elaborează de către angajator cu acordul Sindicatului Dreptate si Adevar.
Al.3. În cazul unui dezacord cu privire la normele de muncă, părţile vor apela la arbitrajul unui terţ ales de comun acord.

Art. 54.
Al.1. Norma de muncă exprimă cantitatea de muncă necesară pentru efectuarea operaţiunilor sau lucrărilor de către o persoană cu calificare corespunzătoare, care lucrează cu intensitate normală, în condiţiile unor procese tehnologice şi de muncă determinate. Norma de muncă cuprinde timpul productiv, timpul pentru întreruperi impuse de desfăşurarea procesului tehnologic, timpul pentru pauze legale în cadrul programului de muncă.
Norma de muncă se exprimă, în funcţie de caracteristicile procesului de producţie sau de alte activităţi ce se normează, sub formă de norme de timp, norme de producţie, norme de personal, sferă de atribuţii sau sub alte forme corespunzătoare specificului fiecărei activităţi.
Normarea muncii se aplică tuturor categoriilor de salariaţi.
Al.2. Activitatea de normare a muncii se referă la normele de muncă individuale pentru toate categoriile de salariaţi, potrivit specificului activităţii fiecăruia şi se bazează pe tehnicile normării muncii. Acestea se desfăşoară ca un proces continuu, în permanentă concordanţă cu schimbările ce au loc în organizarea şi nivelul de dotare tehnică a muncii.
Al.3. În toate situaţiile în care normele de muncă nu asigură un grad complet de ocupare, conduc la o solicitare excesivă sau, după caz, nu corespund condiţiilor pentru care au fost elaborate, se impune reexaminarea lor. Aceasta poate fi cerută de patronat, cât şi de Sindicatul Dreptate si Adevar . În caz de divergenţă în ceea ce priveşte calitatea normelor de muncă, se va recurge la o expertiză tehnică stabilită de comun acord. Concluziile expertizei tehnice sunt obligatorii pentru ambele părţi.
Al.4. Reexaminarea normelor de muncă nu va putea conduce la diminuarea salariului de bază negociat.
Al.5. Cheltuielile ocazionate de soluţionarea divergenţelor cu privire la modificarea normelor de muncă, vor fi suportate de Patronat pentru prima solicitare a Sindicatului Dreptate si Adevar .

Art. 55.
Al.1. Patronatul va asigura pe cheltuiala sa, cadrul organizatoric pentru propaganda, instruirea, testarea profesională şi psihologică, însuşirea normelor de securitate şi sănătate în muncă, apărarea împotriva incendiilor şi situaţii de urgenţă. Timpul afectat acestor activităţi se include în timpul de muncă şi este salarizat.
Al.2. Instruirea în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă aferentă lucrătorilor se face la angajare şi la locul de muncă în conformitate cu Legea nr. 319/2006 privind securitatea şi sănătatea în muncă, având drept scop însuşirea cunoştinţelor şi formarea deprinderilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.
Verificarea cunoştinţelor se face după fiecare instruire şi va fi însemnată în fişa de instruire individuală.
Al.3. În cazul în care, la locul de muncă intervin schimbări ce impun aplicarea unor noi norme de securitate şi sănătate în muncă, apărare împotriva incendiilor, situaţii de urgenţă, salariaţii vor fi instruiţi în condiţiile prevăzute la aliniatul 2.
Al.4. Patronatul va asigura în secţii şi servicii, truse de prim-ajutor dotate cu medicamente, conform normativului prezentat în anexa nr. 11.

Art. 56.
Al.1. Durata instruirii lucrătorilor în domeniul securitătii si sănătătii în muncă, aparare impotriva incendiilor,se stabileste prin reglementari interne, in conformitate cu legislatia in vigoare, la nivelul fiecărui tip de instruire.Durata instruirii introductiv-generale, la locul de munca si periodica suplimentara nu poate fi mai mică de 8 ore.
Al.2. Instruirea periodica lunară / trimestriala va cuprinde notiuni de securitate si sănătate în muncă, aparare impotriva incendiilor , apărare civilă si masuri de prim ajutor. Instruirea in domeniul securitătii si sănătătii în muncă se efectueaza in baza tematicilor anuale aprobate.

Art. 57.
Al.1. Echipamentele de muncă, echipamentele de protecţie colectivă şi individuală se acordă gratuit, în conformitate cu prevederile Legii nr. 319/2006, HG nr. 1425/2006, HG 955/2010 privind securitatea şi sănătatea în muncă. si HG Nr. 1048/2006 privind cerintele minime de securitate si sănătate în muncă pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentelor individuale de protectie la locul de munca.
Lista de dotare cu EIP a lucratorilor (Normativul specific acestui echipament) va fi vizata de sef sectie/serviciu, liderul de sindicat pe sectie/serviciu si aprobat de Directorul General si reprezentantii sindicatului.
Al.2. Degradarea echipamentului individual de protecţia muncii înainte de termen, nu din vina salariatului, atrage după sine, acordarea altui echipament, pe baza unui referat întocmit de conducătorul locului de muncă. Referatul va fi semnat de şeful de secţie, contabil şef secţie, şef Serviciu intern de prevenire si protectie şi va fi aprobat de Directorul General. În cazul degradării echipamentului înainte de termen din vina salariatului, acestuia i se acordă un nou echipament, dar salariatul va suporta costul echipamentului nou, din care se scade valoarea de uzură aferentă timpului de folosire.
Al.3.Patronatul va asigura:
a) aprovizionarea ritmică şi de calitate cu echipament individual de protecţie şi de lucru, pentru a se respecta durata de folosinţă conform normativ;
b) curăţirea echipamentului individual de protecţie în spălătoriile societăţii sau ale furnizorilor (de astfel de servicii) autorizaţi.
Echipamentul individual de protecţie şi de lucru se va aviza din punct de vedere calitativ de către o comisie formată din Director Aprovizionare, Director General Adjunct Producţie Investiţii ca preşedinte al Comitetului de securitate şi sănătate în muncă, reprezentantul Compartimentului de Securitate şi Sănătate în Muncă şi reprezentantul Biroului Executiv al Sindicatului Dreptate si Adevar.
Al.4. Pentru recepţia echipamentului la nivelul S.C. OLTCHIM se constituie comisie de recepţie prin decizia Directorului General al S.C. OLTCHIM S.A., comisie din care face parte şi reprezentantul Sindicatului Dreptate si Adevar .

Art. 58.
Al.1. În vederea menţinerii şi îmbunătăţirii condiţiilor de desfăşurare a activităţii la locurile de muncă, Patronatul va lua următoarele măsuri:
a) amenajarea ergonomică a locului de muncă;
b) asigurarea condiţiilor de mediu (iluminat, vibraţii, temperatură, aerisire, umiditate, zgomot);
c) amenajarea anexelor sociale la locul de muncă (vestiare, băi, grupuri sanitare, săli de repaus, săli corespunzătoare pentru servirea mesei);
d) diminuarea până la eliminarea totală a emisiunilor poluante;
e) alte măsuri prevăzute de Legea Securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006.
Al.2. Salariaţii sunt obligaţi să păstreze în bune condiţii echipamentul individual de protecție, cât și amenajările efectuate de Patronat (vestiare, grupuri sanitare, săli de instructaj, echipamente şi dispozitive de protecţia şi securitatea muncii, instalaţii de iluminat, etc.), să nu le deterioreze, descompună, ori să sustragă componente ale acestora. Deteriorarea sau distrugerea acestora din culpa salariaţilor, atrage după sine sancţionarea disciplinară și/sau răspunderea patrimonială, conform Regulamentului Intern, parte integrantă a Contractului Colectiv de Muncă.
Al.3. Patronatul şi Sindicatul Dreptate si Adevar vor urmări factorii de risc pe fiecare loc de muncă, măsurile ce se impun pentru diminuarea acestora şi programele de realizare a acestor măsuri.

Art. 59.
Al.1. Materialele igienico - sanitare vor fi puse la dispoziţia salariaţilor gratuit de administraţie, la perioadele şi categoriile de personal prevăzute în reglementările legale şi precizate în Anexa nr.8.
Al.2. Calitatea materialelor igienico-sanitare va fi stabilită de conducerea S.C. OLTCHIM S.A. cu Sindicatul Dreptate si Adevar de comun acord .

 

Chimistii Uniti pe facebook

#48506 Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook

2016-09-11 19:11

#48505: Chimistii Uniti pe facebook - Re: Chimistii Uniti pe facebook 

 Art. 60.
Al.1. Administraţia va organiza, la angajare şi ulterior, cel puţin odată pe an, supravegherea stării de sănătate a lucrătorilor a salariaţilor, în scopul de a constata dacă sunt apţi pentru desfăşurarea activităţii în postul pe care ar urma să îl ocupe sau îl ocupă, precum şi pentru prevenirea îmbolnăvirilor profesionale. Examinarea medicală se desfăşoară în timpul programului normal de lucru şi este gratuită, iar cheltuielile ocazionate de examinare se vor suporta de societate, condiţiile concrete urmând să fie stabilite de acesta.
Al.2. Salariaţii sunt obligaţi să se supună examenelor medicale stabilite şi prezentate în Anexa nr. 12 de către Policlinica OLTCHIM în functie de conditiile locului de muncă al fiecărui salariat, in baza HG Nr. 355/2007, Anexa 1. Examenul radiologic se efectuează numai la indicatia medicului specialist de medicina muncii.
Al.3. În cazul când dispoziţiile legale speciale prevăd examinări medicale complexe la termene mai scurte, determinate de condiţiile deosebite de la locurile de muncă, se vor aplica aceste prevederi.
Al.4. Rezultatul controlului medical se aduce obligatoriu la cunoştinţa fiecărui salariat, sub semnătură, în baza comunicării Policlinicii OLTCHIM în termen de 30 zile de la efectuarea controlului sau analizei dar nu mai târziu de 7 zile de la data primirii rezultatului examinării.
Al.5. Salariaţii cu afecţiuni deosebite vor fi urmăriţi prin evidenţe speciale de către medicii de la Policlinica OLTCHIM.
Al.6. Patronatul va respecta prevederile legale privind medicina muncii.
Al.7. În afară de examinarea medicală anuală gratuită, societatea va suporta cheltuielile determinate de investigaţiile necesare efectuate de Policlinica OLTCHIM în cazul când un salariat se îmbolnăveşte şi are recomandarea medicului de specialitate.

Art. 61.
Părţile se obligă să asigure un regim de protecţie specială a muncii femeilor şi tinerilor în vârstă de până la 18 ani, la nivelul drepturilor specifice reglementate de legislaţia muncii şi prevederile prezentului contract.

Art. 62.
Al.1. Patronatul nu va refuza angajarea sau menţinerea în muncă a persoanelor handicapate încadrabile în grade de invaliditate definite potrivit Legii.
Al.2. Salariaţii menţionaţi la al.1, vor prezenta în vederea deducerii la impozit pe salarii certificatele emise de comisiile de expertiză medicală şi recuperarea capacităţii de muncă.

Art. 63.
Al.1. Părţile contractante convin ca S.C. OLTCHIM S.A. să sponsorizeze spitale sau clinici medicale în interesul serviciilor medicale acordate salariaţilor societăţii.
Al.2. Prin Policlinica OLTCHIM se vor acorda gratuit medicamente pentru salariaţii S.C. OLTCHIM care au contactat boli grave. Acordarea gratuită a medicamentelor se va face de comisia socială pe baza avizului comisiei medicale.

Art. 64.
Al.1. Conducerea societăţii va asigura spaţii pentru servirea mesei în secţii/servicii.
Al.2. În schimburile 2 şi 3 din zilele lucrătoare precum şi sâmbăta, duminica şi sărbători legale în toate schimburile nu se serveşte masă caldă.
Al.3. Se interzice lăsarea fără supraveghere a tablourilor de comandă şi a instalaţiilor tehnologice, care necesită supraveghere permanentă. Constatarea acestei abateri atrage după sine aplicarea de sancţiuni prevăzute pentru această abatere în Regulamentul de Ordine Interioară.
Al.4. Salariaţii S.C. OLTCHIM S.A. Rm. Vâlcea beneficiază lunar pentru fiecare zi lucrătoare de tichete de masă conform Legii nr.142/1998. Valoarea tichetului de masă este cea stabilită prin Hotărâre de Guvern.
Al.5. Salariaţii care lucrează pe locurile de muncă cu condiţii deosebit de periculoase, stabilite în Anexa nr.4 la Contractul Colectiv de Muncă, pe perioada prezenţei la serviciu pe locul de muncă respectiv şi numai dacă instalaţia este în funcţiune, beneficiază în plus faţă de prevederile al. 4 pentru fiecare zi lucrătoare de 16 lei/salariat, sumă care se acordă ca spor şi se impozitează cu celelalte drepturi salariale. Acest spor se majorează odată cu majorarea salariilor.
În hala de electroliză cu mercur, Monomer, PVC şi anhidridă ftalică salariaţii care lucrează în sectoarele respective beneficiază de acest drept şi pe perioada când instalaţia este în revizie generală sau în revizie programată.
Salariaţii din alte secţii/servicii care lucrează pe locurile de muncă stabilite în Anexa nr. 4, vor beneficia de acest drept numai dacă sunt nominalizaţi prin Decizia Directorului General emisă în baza referatelor întocmite de şefii de secţii/servicii care au salariaţi în această situaţie.

Art. 65.
Al.1. La nivelul S.C. OLTCHIM S.A. Rm. Vâlcea se vor efectua determinări de noxe pe locuri de muncă, conform graficului aprobat de Directorul General al societătii sau la propunerea justificată a salariatilor, care vor fi urmărite în vederea luării măsurilor de protectie a mediului, specifice, de către Serviciul Intern de Prevenire si Protectie si vor fi puse în aplicare de către sectiile în cauză.
Al.2. Determinările de noxe pe locuri de muncă si expertiza tehnică din punct de vedere al protectiei muncii securitatii si sanatatii in munca, vor fi efectuate în prezenta reprezentantilor Sindicatului Dreptate si Adevar.

Art. 66.
Al.1. În cazul recomandărilor medicale, conducerea societăţii va asigura trecerea salariaţilor pe alte locuri de muncă, conform pregătirii profesionale în limita locurilor vacante, pe baza propunerilor comisiei medicale la nivel de societate, constituită din :
 reprezentanţii Patronatului;
 reprezentanţii Sindicatului Dreptate si Adevar;
 cadre medicale de specialitate.
Al.2. Schimbarea locurilor de muncă a salariatului se face cu avizul medical că este “apt” pentru noul loc de muncă.
Al.3. În cazul în care avizul medical confirmă că salariatul a devenit inapt pentru postul pe care-l ocupă, ca urmare a unei afecţiuni de boală, accident de muncă sau boală profesională, Comisia Paritară va analiza cazul şi va stabili în momentul încetării Contractului Individual de Muncă acordarea plăţilor compensatorii conform prevederilor art.38.

Chimistii Uniti pe facebook

#48507 Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook

2016-09-11 19:13

#48506: Chimistii Uniti pe facebook - Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook 

 

Art. 67.
Al.1. Angajatorul are obligaţia să asigure accesul salariaţilor la serviciul medical de medicină a muncii. Serviciul medical de medicină a muncii poate fi un serviciu autonom organizat de angajator sau un serviciu asigurat de o asociaţie patronală.
Al.2. Durata muncii prestate de medicul de medicină a muncii se calculează în funcţie de numărul de salariaţi ai angajatorului, potrivit legii. Medicul de medicină a muncii este, atestat în profesia sa potrivit legii, titular al unui contract încheiat cu angajatorul. Medicul de medicină a muncii este independent în exercitarea profesiei sale.
Al.3. Sarcinile principale ale medicului de medicină a muncii constau în:
a) prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale;
b) supravegherea efectivă a condiţiilor de igienă şi sănătate în muncă;
c) asigurarea controlului medical al salariaţilor atât la angajarea în muncă, cât şi pe durata executării Contractului Individual de Muncă.
Al.4. În vederea realizării sarcinilor ce îi revin medicul de medicină a muncii poate propune angajatorului, prin Comisia Medicală, schimbarea locului de muncă sau a felului muncii unor salariaţi, determinată de starea de sănătate a acestora.
Al.5. Medicul de medicină a muncii este membru de drept în comitetul de securitate şi sănătate în muncă.
Al.6. Medicul de medicină a muncii stabileşte în fiecare an un program de activitate pentru îmbunătăţirea mediului de muncă din punct de vedere al sănătăţii în muncă, program ce se va supune avizării Comitetului de securitate şi sănătate în muncă.

Art. 68.
La cererea uneia din părţile contractante ale prezentului Contract Colectiv de Muncă, medicii din Medicina muncii şi Inspectoratul Teritorial de Muncă Vâlcea, vor fi consultaţi obligatoriu la modificarea duratei timpului de lucru şi de concedii suplimentare.

Art. 69.
Părţile semnatare ale prezentului Contract Colectiv de Muncă, vor organiza şi desfăşura verificări privind respectarea normativelor, normelor şi prevederilor din Contractul Colectiv de Muncă cu privire la securitatea şi sănătatea în muncă, apărarea împotriva incendiilor, situaţii de urgenţă şi medicina muncii.

CAPITOLUL IV – SALARIZARE ŞI ALTE DREPTURI SALARIALE

Art. 70.
Salarizarea şi alte drepturi salariale sunt cuprinse în Regulamentul de salarizare (Anexa nr.1), parte intergantă a Contractului Colectiv de Muncă.


CAPITOLUL V – TIMPUL DE MUNCĂ ŞI TIMPUL DE ODIHNĂ

Art. 71.
Timpul de muncă reprezintă orice perioadă în care salariatul prestează munca, se află la dispoziţia Oltchim pentru îndeplinirea sarcinilor şi atribuţiile sale conform prevederilor Contractului Individual de Muncă, Contractului Colectiv de Muncă aplicabil şi/sau ale legislaţiei în vigoare.

Art. 72.
Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi şi 40 ore/săptămână. Săptămâna de lucru este de 5 zile.
Durata maximă legală a timpului de muncă nu poate depăşi 48 ore/săptămână, inclusiv orele suplimentare.
În cazul tinerilor în vârstă de până la 18 ani durata timpului de muncă este de 6 ore/zi şi 30 ore/săptămână.
1. Pentru cei care lucrează în schimburi, programul de lucru se stabileşte după cum urmează:
schimbul I - între orele 7,00 - 15,00
schimbul II - între orele 15,00 - 23,00
schimbul III - între orele 23,00 - 7,00
Pentru personalul care lucrează în tură în cadrul Diviziei Petrochimice schimburile se desfăşoară în următorul program orar:
- schimbul I 6.30-14.30
- schimbul II 14.30-22.30
- schimbul III 22.30- 6.30
Dispecerii din cadrul Diviziei Petrochimice au următorul program:
- 6.30-14.30
- 14.30-22.30
- 22.30-6.30

2. Pentru activităţi specifice, programul de lucru este:
- secţia Transporturi - căi ferate uzinale, dispecerat transporturi
7-19
19-7
- secţia Utilităţi – epurare biologică, captare apă potabilă, Staţie Electrică 6/0,4 kv Priza Olt.
7-19
19-7
- secţia Electro - staţii electrice 7-19 19-7
- comisia recepţie – aprovizionare 7-19 19-7
- dispecer producţie, utilităţi, clor, electro 7- 7
- conducător auto – deservire dispecer 7-7
- deservire salvare 7-7
- deservire antidot 7-7
Salariatul poate lucra în program de 7-7 şi program de 12 ore, numai cu avizul medicului de la Policlinica OLTCHIM.
3. Pentru personalul cu program de lucru numai de zi, acesta este stabilit în funcţie de specificul locului de muncă, respectiv: 7,00-15,00 sau 7,45 -16,00. Cei cu program 7,45-16,00 vor avea în ultima zi a săptămânii de lucru programul redus corespunzător cu timpul lucrat în plus în cursul săptămânii, respectiv la ora 14,45. Personalul din servicii cu program 07:45- 16:00 şi care solicită program 07:00-15:00 se face pe bază de cerere cu viza Directorului de direcţie/divizie şi se aprobă de Directorul General.
4. În funcţie de interesul societăţii, programul zilnic de lucru stabilit la punctele 1, 2, 3 se poate modifica cu aprobarea Directorului General şi acordul părţilor contractante.
5. Având în vedere că nu se pot asigura condiţii normale de lucru în halele de electroliză cu Hg, control nedistructiv (radiaţii gama), sablare, aceste locuri de muncă au un program de 6 ore/zi, fără să afecteze drepturile salariale şi vechimea în muncă. Acest program, se aplică numai în perioada cât instalaţia funcţionează, este în avarie sau se află în revizie generală planificată prin decizia Directorului General. În funcţie de specificul instalaţiei şi activităţii, pentru personalul de zi cu program redus de 6 ore, se va aproba de către Directorul General, program de 8 ore/zi, fără a se depăşi 30 ore de lucru pe săptămână.
6. Personalul medical care asigură controlul radiologic are program de lucru de 6 ore/zi, medicii au program de lucru de 7 ore/zi, iar celălalt personal medico-sanitar are program de lucru de 8 ore /zi.

Art. 73.
Programul de lucru pentru locurile de muncă cu activitate continuă este cel stabilit în graficul de ture, aprobat de Directorul General, atât pentru programul normal, cât şi pentru cel redus, cu încadrarea în balanţa timpului de muncă lunar prevăzut în graficele aprobate.

Art. 74.
Al.1. Patronatul poate, în interesul societăţii, să recurgă la ore suplimentare în cazuri deosebite determinate de nevoi, de securitate a instalaţiilor, lucrări urgente, procese ce nu pot fi întrerupte, necesitatea unor termene de livrare şi alte situaţii neprevăzute, numai după ce s-au epuizat toate modalităţile de organizare specifice acestei situaţii.
Al.2. Orele prestate peste programul normal de lucru prevăzut la Art. 73 şi în zilele nelucrătoare, la solicitarea Patronatului, în baza unui referat aprobat de Directorul General, sunt ore suplimentare.
Al.3. Plafonul maxim de ore suplimentare este de 120 ore/om/an. Depăşirea acestui plafon se poate face prin negociere cu acordul părţilor contractante, în limita a 200 ore/om/an.
Al.4. Orele suplimentare se compensează prin orele libere platite în urmatoarele 30 zile după efectuarea acestora pe baza pontajului lunar aprobat. În aceste condiţii salariatul beneficiază de salariul corespunzător pentru orele prestate peste programul normal de lucru.
În cazul în care compensarea prin ore libere plătite nu este posibilă în termenul de 30 de zile, în luna următoare, orele suplimentare efectuate de salariat se plătesc cu spor de 100% din salariul de bază din luna în care au fost efectuate.
Al.5. Evidenţa orelor suplimentare se ţine de către şeful secţiei/serviciului într-un registru special, vizate de Directorul Direcţiei.
Al.6. Tinerii în vârstă de până la 18 ani nu pot presta muncă suplimentară.
Al.7. Prestarea orelor suplimentare se face numai în baza acordului salariatului, solicitat în scris de şeful secţiei/serviciului pe bază de referat aprobat de către Directorul General.

 

Chimistii Uniti pe facebook

#48508 Re: Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook

2016-09-11 19:14

#48507: Chimistii Uniti pe facebook - Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook 

 

Art. 75.
Al.1. În fiecare săptămână, salariatul are dreptul, de regulă, la două zile consecutive de repaus săptămânal.
Al.2. Repausul săptămânal se acordă de regulă sâmbăta şi duminica.
Al.3. În instalaţiile unde activitatea de la locul de muncă în zilele de sâmbătă şi duminică nu se întrerupe, se acordă liberul corespunzător de repaus săptămânal în alte zile ale săptămânii, prin graficul de ture aprobat de Directorul General.
Al.4. Pentru personalul din instalaţiile oprite se întrerupe programul de lucru în ture şi se aplică programul de lucru din sectoarele unde este repartizat să-şi desfăşoare activitatea.

Art. 76.
Al.1. Personalul strict necesar menţinut în program prelungit de lucru pentru efectuarea reparaţiilor şi reviziilor programate, se stabileşte de conducerea executivă a societăţii. Orele lucrate în acest regim de lucru se plătesc pe bază de raport de lucrări.
Al.2. În instalaţiile cu program de lucru de 6 ore, pe perioada reviziilor se va lucra în regim de 6 ore. Salariaţii stabiliţi să lucreze mai mult de 6 ore, dar nu mai mult de 8 ore/zi şi inclusiv sâmbăta, vor fi plătiţi pentru acest timp corespunzător programului de lucru de 8 ore sau cu timp liber corespunzător timpului efectiv lucrat.

Art. 77.
Unul din părinţii salariaţi ai societăţii care are în îngrijire copii până la 2 ani sau a copilului cu handicap până la 3 ani poate solicita conducerii societăţii aprobare să lucreze parţial 6 ore/zi, 4 ore pentru cei cu program de 6 ore, fără a le afecta drepturile salariale, beneficiind de vechime în muncă corespunzătoare unei norme întregi şi celelalte drepturi ce decurg din calitatea de salariat.

Art. 78.
Al.1. Muncă prestată între orele 2100÷700 este considerată muncă de noapte şi se plăteşte cu un spor de 25% din salariul de bază pentru fiecare oră de muncă de noapte prestată, dacă efectuează cel puţin 3 ore de muncă de noapte. De acest spor beneficiază şi salariaţii care efectuează ore suplimentare între orele 2100÷700.
Al.2. Salariaţii care urmează să desfăşoare cel puţin 3 ore de muncă de noapte sunt supuşi unui examen medical gratuit înainte de începerea activităţii şi, după aceea, periodic.
Al.3. Condiţiile de efectuare a examenului medical şi periodicitatea acestuia se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin comun al Ministrului Muncii şi Solidarităţii Sociale şi al Ministrului Sănătăţii şi Familiei.
Al.4. Salariaţii care desfăşoară muncă de noapte şi au probleme de sănătate recunoscute ca având legătură cu aceasta vor fi trecuţi la o muncă de zi pentru care sunt apţi, în urma analizei în Comisia Medicală.

Art. 79.
Sunt zile nelucrătoare, zilele de repaus săptămânal şi zilele de sărbători legale şi religioase, după cum urmează :
 - 1 şi 2 ianuarie;
 - prima şi a doua zi de Paşti;
 - 1 mai;
 - prima şi a doua zi de Rusalii;
 - 15 august - Adormirea Maicii Domnului;
 - 30 noiembrie - Sfântul Apostol Andrei cel Întâi chemat, Ocrotitorul României;
 - 1 decembrie;
 - prima şi a doua zi de Crăciun;
 - două zile pentru fiecare dintre cele 3 sărbători religioase anuale, declarate astfel de cultele religioase legale, altele decât cele creştine, pentru persoanele aparţinând acestora.

Art. 80.
Al.1. Ziua de 8 martie pentru salariatele femei din cadrul S.C. OLTCHIM S.A. Rm. Vâlcea este zi liberă plătită. Salariatele care lucrează în tură vor primi o zi liberă în cursul lunii martie.
Al.2. Dacă ziua de 8 Martie corespunde cu zi lucrătoare salariatele vor beneficia de toate sporurile aferente şi tichet de masă.

Art. 81.
Al.1. Repausul pentru servirea mesei este de 15 minute, fiind inclus în programul normal de lucru menţionat la Art. 73 şi care se afişează la secţii/servicii.
Al.2. Depăşirea celor 15 minute atrage după sine, aplicarea unei sanctiuni dintre cele prevazute in Regulamentul Intern.. Această hotărâre se aplică după analiza cazului în comisia de disciplină, conform art. 22, al. 2, din RI.

 

CONCEDIUL DE ODIHNĂ
Art. 82.
Salariaţii au dreptul la un concediu anual de odihnă exprimat în zile lucrătoare, la care se adaugă şi zilele de concediu suplimentar aferente anului precedent.

Art. 83.
Al.1. Durata concediului de odihnă în funcţie de vechimea în muncă, este:
 până la 8 ani – 21 zile lucrătoare
 de la 8 - 14 ani – 25 zile lucrătoare
 de la 14 – 17 ani– 27 zile lucrătoare
 de la 17 - 20 ani – 29 zile lucrătoare
 peste 20 ani - 30 zile lucrătoare
Al.2. Sărbătorile legale în care nu se lucrează, precum şi zilele plătite stabilite prin prezentul Contract Colectiv de Muncă nu sunt incluse în durata concediului de odihnă anual.
Al.3. Durata concediului de odihnă anual se acordă proporţional cu timpul efectiv lucrat.

Art. 84.
Al.1. Durata concediului de odihnă suplimentar pentru condiţii deosebite de lucru este conform Anexei nr.6 şi se acordă proporţional cu timpul efectiv lucrat.
Al.2. Concediul suplimentar de odihnă se stabileşte proporţional cu timpul lucrat în locuri de muncă sau activităţi cu condiţii deosebite, calculat de la data terminării ultimului concediu şi numai dacă, în acest interval, persoanele respective au lucrat efectiv minimum 6 luni în locuri de muncă sau activităţi din cele prevăzute în Anexa nr.6.

Art. 85.
Al.1. Concediul legal de odihnă nu face obiectul unei tranzacţii, cesiuni, renunţări sau limitări şi este obligatoriu să fie efectuat în anul respectiv.
Al.2. Compensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat este permisă numai în cazul încetării Contractul Individual de Muncă.

Art. 86.
Al.1. Efectuarea concediului de odihnă se face în baza unei programări anuale a şefului de compartiment şi reprezentantul Sindicatului Dreptate si Adevar, cu consultarea conducătorului locului de muncă şi cu aprobarea Directorului de directie ţinând seama de:
 necesităţile producţiei;
 opţiunea salariatului;
 la cerere, în funcţie de posibilităţile societăţii, pentru membrii de familie (soţ, soţie) ce lucrează în cadrul societăţii se va planifica concediul de odihnă în aceeaşi perioadă.
Al.2. În interesul societăţii şi al salariaţilor, concediul de odihnă se poate efectua în tranşe, una din tranşe fiind de minim 10 zile lucrătoare.
Al.3. Zilele de concediu suplimentar vor fi acordate salariaţilor la cerere şi sub formă de recuperare.
Al.4. În cazuri excepţionale, când este necesară prezenţa la locul de muncă a salariatului și concediul de odihnă nu se efectuează la data stabilită, cu aprobarea Directorului General al societăţii dacă există acordul salariatului şi urmând să se va face o nouă planificare de către șeful de compartiment.
Al.5. Pentru salariaţii noi angajaţi aflaţi în perioada de probă, concediul de odihnă se acordă numai după expirarea perioadei de probă.

Art. 87.
Programarea anuală nominală a concediului de odihnă pentru anul următor, va fi adusă la cunoştinţa salariaţilor prin afişare până la 30 noiembrie a anului în curs.

Art. 88.
În cazuri excepţionale, când este necesară prezenţa la locul de muncă a salariatului aflat în concediu de odihnă, se poate întrerupe concediul de odihnă, cu acordul salariatului.
Decizia în astfel de situaţii o ia în scris Directorul General sau înlocuitorul acestuia. În acest caz, societatea va compensa salariatului cheltuielile de transport, precum şi celelalte cheltuieli făcute de salariat anticipat, pentru servicii de care nu a beneficiat prin rechemarea din concediu.

Art. 89.
În cazul încetării Contractului Individual de Muncă, înainte de efectuarea concediului de odihnă, salariatul în cauză are dreptul la un concediu plătit calculat în zile şi în bani, proporţional cu perioada de timp prestată şi pentru care nu a efectuat concediu. La cererea salariatului, aceste zile pot fi acordate şi înainte de preaviz. Calculul proporţional se aplică şi pentru prima de vacanţă.

Art. 90.
Al.1. Salariatul care se pensionează în perioada aplicării prezentului Contract Colectiv de Muncă va beneficia de concediu de odihnă integral, pe care îl va efectua înaintea încetării activităţii.
Al.2. Dacă la data pensionării nu a efectuat concediul de odihnă integral, restul zilelor de concediu cuvenite sunt compensate în bani.

 

Chimistii Uniti pe facebook

#48509 Re: Re: Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook

2016-09-11 19:15

#48508: Chimistii Uniti pe facebook - Re: Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook 

 Art. 91. 

Al.1. Pe perioada concediului de odihnă, salariaţii primesc o indemnizaţie egală cu un salariu de bază la care se adaugă sporurile de condiţii grele, pentru condiţii de muncă cu risc, de vechime şi vătămătoare, aferente numărului de zile de concediu de odihnă, avute la data plecării în concediu şi care se plăteşte anticipat.
Al.2. Calculul indemnizaţiei concediului de odihnă se face astfel:

Salariul de bază lunar + Sporurile (al1) ________X nr.zile CO
Nr.zile lucrătoare din luna de efectuare a concediului de odihnă

Al.3. Pe lângă indemnizaţia de concediu, salariaţii mai primesc la data plecării în concediul de odihnă o primă de vacanţă în sumă brută de 2.000 lei.
Al.4. Indemnizaţia de concediu de odihnă şi prima de vacanţă se plătesc de către angajator cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de plecarea în concediu.
Al.5. La încetarea CIM din motive ce nu ţin de persoana salariatului (concediere) sau inapt medical beneficiază de drepturile aferente concediului de odihnă pentru întreg anul şi de prima de vacanţă.

Art. 92.
Salariaţii handicapaţi au dreptul la un concediu de odihnă suplimentar, cu durata de 3 zile.

Art. 93.
Salariaţii au dreptul, pe bază de cerere, la zile libere plătite pentru evenimente deosebite în familie sau alte situaţii, care nu se includ în concediul de odihnă, după cum urmează:

 căsătoria civilă sau religioasă a salariatului 5 zile
 căsătoria unui copil 3 zile
 căsătorie frate, soră, cumnaţi 2 zile
 naşterea unui copil, adoptia unui copil
(+ 10 zile dacă a urmat un curs de puericultură) 5 zile
 decesul soţului/ sotiei, copilului, părinţilor salariatului, socrilor, fraţilor, surorilor
5 zile
 decesul bunicilor, ginere, noră, nepot, cumnaţilor 3 zile
 donatorii de sânge - conform legii
 mutarea într-o altă locuinţă în aceeaşi localitate 2 zile
 la schimbarea locului de muncă cu mutarea domiciliului în altă localitate, în cadrul aceleiaşi unităţi
5 zile
Acordarea acestor zile se face numai în momentul apariţiei situaţiei respective, pe bază de cerere, cu acte doveditoare (în unele cazuri se pot depune ulterior), care se vizează de şeful de secţie/serviciu.

CONCEDII PENTRU FORMARE PROFESIONALĂ ŞI CONCEDII FĂRĂ PLATĂ

Art. 94.
Al.1. Salariaţii au dreptul să beneficieze, la cerere, de concedii pentru formare profesională.
Al.2. Concediile pentru formare profesională se pot acorda cu sau fără plată.
Al.3. Concediul fără plată pentru formare profesională se acordă la solicitarea salariatului, pe perioada formării profesionale pe care salariatul o urmează din iniţiativa sa.
Al.4. Angajatorul poate respinge solicitarea salariatului numai cu acordul Sindicatului Dreptate si Adevar şi numai dacă absenţa salariatului ar prejudicia grav desfăşurarea activităţii.
Al.5. Cererea de concediu fără plată pentru formare profesională trebuie să fie înaintată la şeful secţiei/serviciului cu cel puţin o lună înainte de efectuarea acestuia şi trebuie să precizeze data de începere a stagiului de formare profesională, domeniul şi durata acestuia, precum şi denumirea instituţiei de formare profesională. Cererea va fi aprobată de directorul general .
Al.6. Efectuarea concediului fără plată pentru formare profesională se poate realiza şi fracţionat în cursul unui an calendaristic, pentru susţinerea examenelor de absolvire a unor forme de învăţământ sau pentru susţinerea examenelor de promovare în anul următor în cadrul instituţiilor de învăţământ superior, cu respectarea condiţiilor stabilite la al. 3.

Art. 95.
Al.1. În cazul în care, în cursul unui an calendaristic, pentru salariaţii în vârstă de până la 25 de ani, şi respectiv, în cursul a 2 ani calendaristici consecutivi, pentru salariaţii în vârstă de peste 25 de ani, nu a fost asigurată participarea la o formare profesională pe cheltuiala angajatorului, salariatul în cauză are dreptul la un concediu pentru formare profesională, plătit de angajator, de până la 10 zile lucrătoare.
Al.2. În situaţia prevăzută la al.1 indemnizaţia de concediu va fi stabilită conform Art. 93.
Al.3. Perioada în care salariatul beneficiază de concediul plătit, conform al.1, se stabileşte în baza cererii, vizată de şeful secţiei/serviciului, directorul de resort şi aprobată de Directorul General. Cererea de concediu plătit pentru formare profesională va fi înaintată angajatorului în condiţiile prevăzute la Art.96, al. 2, al. 3.
Al.4. Durata concediului pentru formare profesională nu poate fi dedusă din durata concediului de odihnă anual şi este asimilată unei perioade de muncă efectivă în ceea ce priveşte drepturile cuvenite salariatului, altele decât salariul.

Chimistii Uniti pe facebook

#48510 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook

2016-09-11 19:16

#48509: Chimistii Uniti pe facebook - Re: Re: Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook 

 Art. 96. 

Al.1. Salariaţii vor beneficia o singură dată în cursul unui an de concediu fără plată pentru formare profesională a căror durată însumată nu poate depăşi 90 de zile lucrătoare anual, în condiţiile Art. 96, după cum urmează:
a) pentru susţinerea examenului de bacalaureat, a examenului de admitere în instituţiile de învăţământ superior, curs seral sau fără frecvenţă, a examenelor de an universitar, cât şi a examenului de diplomă, pentru salariaţii care urmează o formă de învăţământ superior, curs seral sau fără frecvenţă
b) pentru susţinerea examenului de diplomă pentru salariaţii care sunt elevi la cursurile serale de maiştri şi licee
c) pentru salariaţii cu studii superioare declaraţi admişi la doctorat, pentru susţinerea examenelor şi a referatelor de lucrări, cu aprobarea Directorului General
d) alte cazuri de formare profesională
Al.2. Conducerea societăţii va sprijini elevii şi studenţii din învăţământul seral şi fără frecvenţă prin acceptarea lucrului în schimbul I şi III şi acordarea de concediu fără plată ce nu va fi mai mare de 90 zile calendaristice anual, în perioada susţinerii examenelor fără să afecteze durata concediului de odihnă.
Al.3. Acordarea se face pe bază de cerere, aprobată de directorul de general, cu obligaţia salariatului de a prezenta documente legale care să ateste situaţia de elev sau student.

Art. 97.
La cererea salariatului şi cu acordul directorului de resort, pentru rezolvarea unor probleme personale deosebite, se poate acorda concediu fără plată până la 30 zile calendaristice/an, cu aprobarea Directorului General.

Art. 98.
Al.1. Salariaţii aflaţi în incapacitate temporară de muncă din cauză de boală, îmbolnăviri profesionale, accidente de muncă, sunt consideraţi în concediu medical, cu condiţia de a prezenta certificat medical, precizând natura bolii şi durata de concediu medical. În aceste cazuri, salariaţii vor anunţa obligatoriu, în cel mult 48 ore unitatea despre situaţia lor la Policlinica OLTCHIM,. Neanunţarea în acest termen atrage după sine aplicarea sancţiunilor RI şi neplata certificatului medical pentru cele 5 zile ce se plătesc de unitate.
Al.2. Vizarea certificatului medical la Policlinica OLTCHIM se face de către medic în prezenţa persoanei în cauză, exceptând cazurile prevăzute de lege: internare, leuzie, aparat gipsat, carantină, plecat în străinătate pentru tratament.
Al.3. Salariaţii care au acumulat în cursul anului calendaristic cel puţin 30 zile concediu medical, vor fi supuşi analizei comisiei medicale la nivel de societate.

Art. 99.
Salariatele gravide au dreptul, atât în perioada prenatală, cât şi în cea postnatală la un concediu de maternitate, conform prevederilor legale. Cele două perioade de concedii pot fi acordate cumulat după naştere la cererea salariatei. După această perioadă, la cererea salariatei, se acordă concediul pentru creşterea şi îngrijirea copilului până la vârsta de un an sau 2 ani, în funcţie de opţiunea salariatului/salariatei sau în cazul copilului cu handicap până la vârsta de 3 ani conform OUG 111/2010.
Beneficiază de aceleaşi drepturi şi una dintre persoanele care a adoptat copilul, căreia i s-a încredinţat copilul în vederea adopţiei sau care are copilul în plasament ori în plasament în regim de urgenţă, cu excepţia asistentului maternal profesionist care poate beneficia de aceste drepturi numai pentru copiii săi, precum şi persoana care a fost numită tutore, în condițiile OUG 111/2010.

CAPITOLUL VI - UNELE MĂSURI DE PROTECŢIE SOCIALĂ ŞI ACORDAREA DE FACILITĂŢI SALARIAŢILOR

Art. 100.
Al.1. De comun acord conducerea S.C. OLTCHIM S.A. şi Sindicatul Dreptate si Adevar contractează bilete de odihnă şi tratament pentru salariaţi prin agenţiile de turism sau direct la furnizorii de servicii.
Al.2. Din valoarea biletelor de odihnă şi tratament pentru familist (soţ, soţie) de 14 zile calendaristice S.C. OLTCHIM achită în limita fondului pentru acţiuni sociale, constituit conform prevederilor legale sumele aferente:
a. 50% pentru biletele de odihnă,
b. 50% pentru biletele de tratament altele decât cele acordate conform art. 103 din CCM Oltchim,
dar nu mai mult de 3.000 lei.
Al.3. Biletele de odihnă şi tratament se distribuie de Sindicatul Dreptate si Adevar în baza cererilor salariaţilor S.C. OLTCHIM S.A. şi a criteriilor stabilite de comun acord de conducerea S.C. OLTCHIM S.A. şi Sindicatul Dreptate si Adevar.
Al.4. S.C. OLTCHIM S.A. suportă costul integral al călătoriei pe calea ferată clasa a II-a sau transport auto în comun pentru salariatul beneficiar al biletului de odihnă sau tratament, iar pentru membrii de familie (soţ/soţie) 50% din costul transportului.
Al.5. Dacă deplasarea se face cu autoturismul proprietate personală S.C. OLTCHIM S.A. va suporta contravaloarea a 7,5 l/100 km benzină sau 6 l/100 km motorină.
Al.6. Decontarea cheltuielilor de transport efectuate cu unul din mijloacele de transport: auto, cale ferată sau cu autoturism proprietate personală se face pe baza documentelor fiscale justificative şi numai pentru transportul efectuat pe teritoriul României, aferent distanţei celei mai scurte dus/întors pentru staţiunea trecută în biletul de odihnă şi tratament.
Art. 101.
Societatea se obligă să suporte o dată pe an, c/valoarea biletelor acordate salariaţilor trimişi în staţiune pentru tratarea unor boli profesionale, traumatisme provocate de accidente de muncă şi alte cazuri deosebite de boli cronice şi acute, inclusiv costul transportului CFR, clasa a-II-a sau acolo unde este posibil, pentru transportul auto în comun. Acordarea acestei facilităţi se va face cu avizul comisiei medicale.

Art. 102.
Salariaţii care se pensionează pentru limită de vârstă sau pensionare la cerere, primesc o indemnizaţie egală cu 3 salarii de bază + sporul de vechime avut la data pensionării.

Art. 103.
Al.1. Dacă salariatul se pensionează medical sau se află în incapacitate temporară de muncă ca urmare a unui accident de muncă sau în legătură cu munca, din motive neimputabile lui, ori a contactării unor boli profesionale, patronatul va plăti până la pensionare la limită de vârstă, o compensaţie egală cu diferenţa dintre salariul de bază avut la data ivirii incapacităţii şi pensia primită sau indemnizaţia de concediu medical. Această diferenţă se va recalcula la fiecare negociere sau indexare a salariilor.
Al.2. Acordarea compensaţiei prevăzută la aliniatul precedent nu înlătură şi nici nu înlocuieşte dreptul legal la despăgubiri al salariatului în cauză, în condiţiile prevăzute de lege.
Al.3. În cazul când salariatul se află în incapacitate de muncă survenită ca urmare a unui accident de muncă sau în legătură cu munca, ori a contactării unor boli profesionale, Patronatul se obligă să contribuie financiar şi să facă toate demersurile necesare procurării de medicamente prescrise de medic şi greu procurabile.
Al.4. Evidenţa salariaţilor aflaţi în situaţia prevederilor de la al.1 se ţine de Serviciul Resurse Umane.
Al.5. În cazul decesului salariatului în accident de muncă sau ca urmare a bolii profesionale, familia va benefia de un ajutor în sumă netă de 30.000 lei.

Chimistii Uniti pe facebook

#48511 cRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook

2016-09-11 19:19

#48510: Chimistii Uniti pe facebook - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook 

 Art. 104. 

Al.1. La nivelul societăţii se va constitui un fond de acţiuni social-cultural şi sportive echivalent cu 2% aplicată asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului potrivit legii 286/2010 şi se utilizează pentru:
a) bilete de odihnă şi tratament
b) acoperirea unei părţi din cheltuieli în cazul unor boli grave sau incurabile, pierderi în gospodăriile proprii datorită calamităţilor naturale
c) suportarea costurilor biletelor pentru tratarea unor boli profesionale şi tratament celor provocate de accidente de muncă, inclusiv transportul dus-întors, conform art. 103
d) întreţinerea dispensarului-policlinică
e) întreţinerea bazelor sportive şi a cluburilor sportive
f) acoperirea cheltuielilor ocazionate de procurarea cadourilor pentru copii salariaţilor şi pentru ziua femeii
g) acţiuni cultural-artistice, sportive, educative, camine nefamilişti etc.
h) ajutor naştere conform art.114 şi deces conform art. 113, 105.
Al.2. Utilizarea fondului social constituit pentru destinaţia de la al.1 se face de comun acord Patronat – Sindicat Dreptate si Adevar.
Al.3. Fondul de acţiuni social-cultural nu va fi constituit la un nivel mai mic decât cel preazut în lege.

Art. 105.
Al.1. Pentru personalul salariat din S.C. OLTCHIM S.A. Rm. Vâlcea, Directorul General va aproba repartizarea cu prioritate, contra cost de locuri de cazare la căminul de nefamilişti, proprietatea societăţii, în limita posibilităţilor existente în baza propunerilor făcute de comisia socială.
Al.2. Comisia Socială se stabileşte prin Decizia Directorului General şi are în componenţă:
 reprezentanţi ai patronatului;
 reprezentanţii Sindicatului semnatar al Contractului Colectiv de Muncă.
Al.3. Contravaloarea chiriei lunare pentru salariaţii care locuiesc în camerele din căminul de nefamilişti, proprietatea OLTCHIM se stabileşte pe baza documentelor de cheltuieli, în urma analizei în Comisia Paritară: Patronat - Sindicatul Dreptate si Adevar .
Al.4. În conformitate cu art.21 - art.33 din Legea Locuinţei, nr.114/1996, se va întocmi pentru salariaţii S.C. OLTCHIM, care locuiesc în căminulele de nefamilişti, contract de închiriere în două exemplare (unul pentru proprietar şi unul pentru chiriaş).
Al.5. Căminele proprietate "OLTCHIM" vor funcţiona în baza Regulamentului de Organizare şi Funcţionare întocmit cu acordul părţilor semnatare ale Contractului Colectiv de Muncă la nivelul S.C. OLTCHIM S.A.
Al.6. Patronatul va dispune reproiectarea sistemului de alimentare cu energie electrică a căminului de nefamilişti din municipiul Rm. Vâlcea în aşa fel încât fiecare cameră să aibă contor independent de măsurare a consumului de energie electrică.
Al.7. La nivelul căminului se va constitui Comitetul de cămin care va funcţiona în baza unui Regulament elaborat de Patronat şi Sindicatul Dreptate si Adevar.

Art. 106.
Salariaţii societăţii trimişi în delegaţie în ţară, vor beneficia de următoarele drepturi de decontare:
Cheltuieli de transport
a) preţul biletelor de tren, avion, sau orice alt mijloc de transport dus-întors;
b) decontare cheltuieli de transport în cazul deplasării cu autoturismul proprietate personală, având aprobarea Directorului General, se va face pentru posesorul autoturismului, la nivelul c/valorii a 7,5 l benzină la 100 km parcurşi. Confirmarea distanţei parcurse pe timpul delegaţiei şi preţul benzinei se face de către Serviciul Transporturi.
c) pentru transportul CFR :
 decontarea biletelor clasa a II-a pe distanţe până la 200 km inclusiv;
 decontarea biletelor clasa I pentru distanţe mai mari de 200 km.
d) transportul cu vagonul de dormit, avion sau autoturism proprietate personală se face numai cu aprobarea Directorului General.
Cheltuieli de cazare
a) la hoteluri, decontarea se face la nivelul tarifelor practicate la unităţile hoteliere, cu maxim 3 stele;
b) fără documente justificative de cazare, nu se decontează cheltuieli de cazare.
Cheltuieli de delegare
Diurna pentru deplasare este de 50 lei şi se indexează în baza Hotărârilor de Guvern.
Pentru conducătorii auto care transportă marfă şi au calitatea de delegat şi gestionar al mărfurilor transportate (inclusiv TIR), diurna se majorează cu 35% şi se acordă în baza vizei Serviciului Aprovizionare pe Ordinul de deplasare.

Art. 107.
Al.1. Detaşarea este actul prin care se dispune schimbarea temporară a locului de muncă, din dispoziţia angajatorului, la un alt angajator, în scopul executării unor lucrări în interesul acestuia. În mod excepţional, prin detaşare se poate modifica şi felul muncii, dar numai cu consimţământul scris al salariatului cu respectarea prevederilor din Codul Muncii.
Al.2. Drepturile salariaţilor detaşaţi se negociază cu unitatea solicitatoare şi cu salariatul respectiv. Detaşarea are loc numai cu acordul salariatului.

Art. 108.
Pentru salariaţii trimişi de societate în interesul ei în străinătate, drepturile se stabilesc conform reglementărilor în vigoare.

Art. 109.
Al.1. În cazul în care salariata se află în concediu de maternitate, societatea va compensa pe primele două luni de la naştere, diferenţa dintre drepturile salariale avute şi indemnizaţia legală la care are dreptul.
Al.2. În afara concediului legal plătit pentru îngrijirea copilului în vârstă de până la un an, doi ani, în funcţie de opţiuni sau a copilului cu handicap până la vârsta de 3 ani, salariata mama sau după caz salariatul tată beneficiază, la cerere, de încă un an concediu fără plată.
Al.3. Pe perioada în care salariata/salariatul se află în concediu prevăzut la al.2, nu i se poate desface contractul individual de muncă, iar în postul său nu vor putea fi angajate alte persoane decât cu contract individual de muncă pe durată determinată.
Al.4. În cazul în care salariata/salariatul renunţă la concediul legal pentru îngrijirea copilului până la un an sau doi ani sau a copilului cu handicap până la vârsta de 3 ani, beneficiază de reducerea duratei normale a timpului de lucru cu două ore/zi, fără să fie afectate drepturile salariale şi vechimea în muncă.
Al.5. În cazul decesului mamei, tatăl copilului care este salariat OLTCHIM va benefia de facilităţile prevăzute la al 1, 2, 3, 4.

Art. 110.
Salariatele gravide începând cu luna a V-a şi cele care alăptează, nu vor fi repartizate la munca de noapte decât cu acceptul lor.

Chimistii Uniti pe facebook

#48512 Re: cRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook

2016-09-11 19:22

#48511: Chimistii Uniti pe facebook - cRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook 

 

Art. 111.
În afara ajutorului de deces la care au dreptul salariaţii şi membrii lor de familie, conform actelor normative în vigoare, aceştia beneficiază de ajutoare umanitare oferite de societate:
a) o sumă neimpozabilă de 10.000 lei în cazul decesului salariatului. Când decesul a survenit ca urmare a unui accident de muncă, în legătură cu munca sau boala profesională, cuantumul ajutorului umanitar va fi de cel stabilit la art. 105, al.5. Diferenţa de sumă dintre 10.000 lei şi valoarea stabilită conform art.105, al. 5 va fi plătită după stabilirea, în condiţiile legii, a cauzelor decesului;
b) o sumă neimpozabilă de 7000 lei pentru fiecare salariat al S.C. OLTCHIM S.A., în cazul decesului (copii, părinţi) şi pentru un singur salariat în caz de deces al soţului, soţiei şi socrilor. Toate aceste situaţii se dovedesc cu acte legale;
c) în cazul decesului unui pensionat pe caz de boală, cu ultim loc de muncă la S.C. OLTCHIM S.A., familia va beneficia de un ajutor în sumă de 5000 lei neimpozabili, iar pentru decesul unui membru al familiei acestuia (soţ, soţie, copii, părinţi), 2000 lei neimpozabili.
d) în cazul decesului unui pensionat la limită de vârstă cu ultimul loc de muncă, , la S.C. OLTCHIM S.A., familia va beneficia de un ajutor în sumă de 2900 lei.

Art. 112.
Al.1. Se acordă un ajutor în sumă neimpozabilă de 7000 lei salariaţilor în familia cărora se naşte un copil sau se adopta un copil. Acordarea se face pe baza certificatului de naştere, respectiv hotararea judecatoreasca privind incuviintarea adoptiei. Dacă ambii părinţi sunt salariaţii societăţii, suma respectivă se acordă numai unuia dintre ei.
Al.2. Începând cu anul 2017, De „8 martie”, Ziua Femeii, se acordă pentru salariatele S.C. OLTCHIM S.A. o primă netă de 400 lei.

Art. 113.
Drepturile prevăzute la art. 113 şi art. 114 al.1) se acordă pe bază de cerere formulată de persoana în cauză însoţită de acte doveditoare (certificat deces, certificat de naştere) vizată de către şeful Serviciului Financiar.

Art. 114.
Pentru salariaţii decedaţi, membrii decedaţi ai familiei acestora, precum şi pentru pensionarii decedaţi, cu ultimul loc de muncă la S.C. OLTCHIM S.A., la cererea familiilor acestora S.C. OLTCHIM S.A va asigura gratuit mijloc de transport. Cererile familiilor în cauză vor fi aprobate de Directorul General.

Al.1. Părţile contractante convin să se reţină pe statul de plată al fiecărei secţii/serviciu, la chenzina a II-a, o contribuţie de 5 lei/salariat, pentru acordarea unui ajutor umanitar persoanelor salariate decedate sau pensionate pe caz de boală decedate care au avut ultimul loc de muncă în S.C. OLTCHIM S.A. Suma reţinută va fi virată într-un cont separat , conform situaţiei reţinerilor din fiecare secţie/serviciu.
Al.2. Plata acestor drepturi se va face în baza cererii persoanei îndreptăţite legal ca urmaş şi prin completarea formularului tipizat, documente ce se vizează de Şef Serviciu Financiar al societăţii şi liderul Sindicatului Dreptate si Adevar.
Al.3. Reţinerea contribuţiei prevăzute la al.1 se va face în baza adresei Sindicatului Dreptate si Adevar către Direcţia Economică a angajatorului.

Art. 115.
Pentru situaţii deosebite (pierderi însemnate în gospodăriile proprii datorate calamităţilor, acoperirea unei părţi pentru cheltuieli în cazul unor boli grave ale salariatului, soţiei, soţului şi copiilor în îngrijire precum şi pentru salariaţii aflaţi în concediu pentru îngrijirea copilului până la vârsta de 2 ani sau de 3 ani în cazul copiilului cu handicap şi pensionarii pe caz de boală cu ultimul loc de muncă în S.C. OLTCHIM S.A), Comisia socială în baza cererilor salariaţilor în cauză la propunerea conducerilor de secţii/servicii şi liderului de sindicat din secţie/serviciu, analizează lunar aceste cereri şi le supun spre aprobare Directorului General. Cererile trebuie să aibă anexate acte doveditoare în susţinerea solicitării.

Art. 116.
Începând cu 01.01.2017, S.C. OLTCHIM S.A. va acorda pentru fiecare salariat o indemnizaţie lunară de 160 lei, reprezentând compensarea unei părţi din costul transportului la şi de la locul de muncă. Această sumă va fi inclusă în fondul de salarii şi se va majora odată cu salariile.

Art. 117.
Conducerea societăţii va asigura în limita posibilităţilor financiare, condiţiile necesare şi baza materială pentru desfăşurarea unor acţiuni culturale organizate, cu acordul părţilor contractante.


Musafir

#48513 PRELUARE "STIRE" de pe facebook "CHIMISTII UNITI":

2016-09-12 08:14

#48016: - PRELUARE "STIRE" de pe facebook "CHIMISTII UNITI": 

CONVOCATOR!

SAMBATA 17.09.2016, LA STRANDUL DIN OSTROVENI - CLERUL OLTCHIM ("popii" PIPEREA, BALAN, STANESCU, AVRAM, TALPASANU, SPIRU-CIOBESCU) VA INVITA LA MAREA POMANA, CU OCAZIA ZILEI CHIMISTULUI SI CU OCAZIA IMPLINIRII A 50 DE ANI DE LA "FACEREA" OLTCHIMULUI. LA POMANA POATE PARTICIPA NUMAI "POPORUL" OLTCHIM! NUMAI VIII NU SI MORTII (ADICA DISPONIBILIZATII)!

JAF LA OLT. !!! SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.: OLTCHIM CAND RUPE TACEREA ?????

#48514 Re: PRELUARE "STIRE" de pe facebook "CHIMISTII UNITI":

2016-09-12 09:39

#48016: - PRELUARE "STIRE" de pe facebook "CHIMISTII UNITI": 

 CONVOCATOR!

SAMBATA 17.09.2016, LA STRANDUL DIN OSTROVENI - CLERUL OLTCHIM ("popii" PIPEREA, BALAN, STANESCU, AVRAM, TALPASANU, SPIRU-CIOBESCU) VA INVITA LA MAREA POMANA, CU OCAZIA ZILEI CHIMISTULUI SI CU OCAZIA IMPLINIRII A 50 DE ANI DE LA "FACEREA" OLTCHIMULUI. LA POMANA POATE PARTICIPA NUMAI "POPORUL" OLTCHIM! NUMAI VIII NU SI MORTII (ADICA DISPONIBILIZATII)!

=====

Daryana Andreea în Chimistii Uniti

14 ore ·

 

Slujbă mare la Oltchim

Vineri 12/08/2016, în incinta Catedralei Administrative din Oltchim, a avut loc o slujbă cu trei preoți predicatori și anume: Părintele Avram, Părintele Spiru Ciobescu și Părintele Zmeu.
Strana a fost asigurată de către supușii slujitori din sindicatele Liber, Victoria, Speranța și nou botezatu Chimistul.
Nu a participat niciun aghiotant al lui Piperea și nici Preaneferictul Bogdan Stănescu, întrucât este cercetat de ANI.
De asemenea nu a participat nici Sindicatul Dreptate si Adevăr, întrucât este considerat satanist, necredincios și denigrator.

Cei Trei Predicatori le-au solicitat membrilor stranei prezente, să transmită poporului din Oltchim următoarele:
Să luăm aminte
- în viitorul apropiat, Clerul va organiza o mare pomană, cu ocazia zilei chimistului și cu ocazia împlinirii a 50 de ani de la facerea Oltchimului. La marea pomană poate participa tot poporul Oltchim, numai că nu s-a stabilit nici data și nici locația. Au fost 2 propuneri ori la Baza de Agrement Fedelesoiu (în prezent aflată sub sechestrul ANAF), ori la Ștrandul din Ostroveni. Unii oameni cred că e mai bine la Ștrand, mai ales dacă pomana va fi pe la jumătatea lunii noiembrie. Bucuria mare abia acum începe. Clerul a anunțat că li se vor distribui enoriașilor participanți și tichete valorice pentru a-si putea procura mici si bere, că se anunță zăpușala mare în perioada aceea.
Strana a cântat atunci în cor "dă Doamne!"
- de asemenea Clerul a mai spus că Oltchim are un profit uriaș pe primul semestru din anul în curs și își va permite să mai achite în jurul datei de 09/09/2016 ceva din salariile restante, dar și în cazul acesta nu a precizat cât va da.
- de asemenea s-a precizat că nu se vor face disponibilizări în acest an.

La final, cei Trei Mari Predicatori au mulțumit stranei pentru credința și supunerea nemărginită și le-a cerut să nu cadă în păcatul și în ispita satanei precum cei de la Sindicatul Dreptate si Adevăr, că mare păcat ar fi și nu vor putea fi iertați. Strana a cântat "aliluia slavă ție Pipereo, slavă ție"! S-au mai făcut câteva mătănii apoi s-au sărutat mâinile celor Trei Predicatori și au plecat cu inimile pline de credință în Piperea și Stănescu să anunțe poporului Oltchim, marea bucurie.

Săgeţi între administratorii judiciari ai CET Govora şi Oltchim. Piperea, despre Borza

#48515 Săgeţi între administratorii judiciari ai CET Govora şi Oltchim. Piperea, despre Borza: „Un tip cam

2016-09-12 17:13

Săgeţi între administratorii judiciari ai CET Govora şi Oltchim. Piperea, despre Borza: „Un tip cam guraliv care îşi asociază numele meu în campaniile sale publicitare”

Informaţiile conform cărora avocatul Gheorghe Piperea, administrator judiciar al CET Govora, s-ar fi înscris în PNL, au fost vehement negate de către acesta pe profilul personal de Facebook. Această precizare vine după ce administratorul judiciar al CET Govora, Remus Borza l-a numit drept „ tizul sau, celălalt parlamentar, de la liberali”. În luna iunie a acestui an, avocatului Gheorghe Piperea i s-a propus să preia şefia organizaţiei PNL Bucureşti, însă a refuzat oferta, cu precizarea că va rămâne deschis unui proiect de anvergură naţională.

Legat de afirmaţiile cum că ar face parte din tabăra liberalilor, iată ce mesaj a transmis avocatul pe profilul personal de Facebook: „Poate le spune cineva acestor domni ziarişti din Rm Vâlcea (care insistă să îl popu.larizeze pe un tip cam guraliv care îşi asociază numele meu în campaniile sale publicitare, deşi eu nu i-am permis acest lucru niciodată) că nu m-am înscris şi nu mă voi înscrie în niciun partid şi că nu sunt în căutarea unui job de parlamentar.”.

PCR= PILE, CURVE SI RELATII...

#48516 Gheorghe Piperea facebook

2016-09-12 17:15

Gheorghe Piperea

 

Poate le spune cineva acestor domni ziaristi din Rm Valcea (care insista sa il popu.larizeze pe un tip cam guraliv care isi asociaza numele meu in campaniile sale publicitare, desi eu nu i-am permis acest lucru niciodata) ca nu m-am inscris si nu ma voi inscrie in niciun partid si ca nu sunt in cautarea unui job de parlamentar.

PCR= PILE, CURVE SI RELATII...

#48517 Re: Gheorghe Piperea facebook

2016-09-12 17:18

#48516: PCR= PILE, CURVE SI RELATII... - Gheorghe Piperea facebook 

 

Si s-a pus si coliva la OLTCHIM ca la Arpechim s-a mancat deja.

ACTIVITATI DE SERVIRE A BAUTURILOR, MASA SI DANSUL OLTCHIM: HOTIA DE LA OLTCHIM = 9 MILIOANE EURO.

 

SI SE JURA CA NU FURA DAR I-AM PRINS CU CREANTELE CURENTE SALARII IN INSOLVENTA OLTCHIM 2013 IN GURA!!!!

 

SALARIILE: DNA S.O.S. OLTCHIM RAMNICU VALCEA!!!!!! UNDE SUNT BANII DE LA  OLTCHIM?????

 

 JAF LA OLTCHIM 2012-2013-2014-2015-2016:UNDE SUNT BANII????

 

OLTCHIMUL IA DRUMUL USG lui,FIER VECHI

#48518 CHIAR E TIRZIU NEA MIHAI,INTELEGI?

2016-09-12 17:28

#48502: MARCULETE - Tarziu-se zbate ca pestele pe uscat 

 NEA MIHAI,MATA NU AI INTELES CA TRADATORII SI BORFASII SI NEMERNICI SUNT POLITICIENII?................BAAAAAAAAAAAAAAA,HANDICAPATILOR,ASCULTATI L INCA ODATA PE PICASSO[FOTA]SINDIKAKATELE SUNT DEGEABA SI VA MANINCA BANIII,SA PUNETI MINA SI SA VA RETRAGETI DIN SINDICATE PINA NU E PREA TIRZIU[ORICUM E TIRZIU]VA MANINCA BANIII,ATIT MAI VITELOR DE OLTCHIM,PAAAAAAAAAA.

NU VOTR AVEA CURAJ,I AM FOOOTUT IN GURITE SI CU CHINEZI CIND AU VENIT,ATI UITAT?

#48519 Re:VA FI NASPA RAU MAI FRATILOR,VA SPUNE PICASSO,IESE RAU DE LA FOTA,MA JUR.

2016-09-12 17:36

#48514: JAF LA OLT. !!! SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.: OLTCHIM CAND RUPE TACEREA ????? - Re: PRELUARE "STIRE" de pe facebook "CHIMISTII UNITI": 

 EU FOTA,SA MI BAG POOLA IN GURITELR LOR DACA AU CURAJ SA VINA IN OSTROVENI LA STRAD,FACEM PARIU CA E LA MISTO?SA VENITI SI CU CHINEZI SI SA VA DAU MUUUUUUIEEEEE,TRADATORILOR DE OLTCHIM,VA ASTEAPTA FOTA ,ZAU.......................OF CIT IMI DORESC ACEASTA INTILNIRE.

Om

#48520 Ptr asa zisul Fota

2016-09-12 18:30

Mă scarbeste limbajul tau omule.Ai îmbătrânit urat.

HAI SA VA VAD KAKATILOR TUPEISTII,CERNEVISTILOR ,VENITI?

#48521 prostilor si fraierilor.facem pariu ca nu vin kakati de piperea si stanescu la OSTROVENI?

2016-09-12 18:33

#48519: NU VOTR AVEA CURAJ,I AM FOOOTUT IN GURITE SI CU CHINEZI CIND AU VENIT,ATI UITAT? - Re:VA FI NASPA RAU MAI FRATILOR,VA SPUNE PICASSO,IESE RAU DE LA FOTA,MA JUR. 

 EU FOTA PERSONAL AI VOI INTREBA DE INVESTITIA DIN OXO DE 2 MIL. DE EURO,ACEA INVESTITIE SPECIFICATA IN PLANUL DE REORGANIZARE PE CARE NU AM SEMNATOOOOOO.


Musafir

#48522 Re: Ptr asa zisul Fota

2016-09-12 18:34

#48520: Om - Ptr asa zisul Fota 

 MA PUPI IN POOLA CU MATAAAAAAAAAAAAAAAAAA,TRADATORULE CERNEVIST,ZLOTIII BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.


Musafir

#48523 Re: Re: Ptr asa zisul Fota

2016-09-12 18:36

#48522: - Re: Ptr asa zisul Fota 

 SA TI FOOOTEM PE MATA N GURITA BA GHIOCA,KAKANARULE SI SOOOGACIULE,AI LUAT ZLOTII SI AI SOOPT POOLA LUI DRASOVEAN VICTOR,HA HA HA .


Musafir

#48524 Ptr asa zisul Fota.......ZLOTII BA GAOZARULE,ZLOTII BA TAMBALAGIULE,TIGAN BULGAR SI RETARDAT.

2016-09-12 18:49

#48520: Om - Ptr asa zisul Fota 

 APROPO BA HANDELULE DE GHIOCA,SUNTEM FOARTE MULTIII CU POOOOLILE IN GURA MATI,NU STIU DACA VEI INTELEGE VREODATA ACEST LUCRU MAI TRADATORULE SI PUPINKURISTULE DE POOOUUULICI SLINOASE,INTELEGI CA TE FAC PINA N SARBATORI?

JAF LA OLT. !!! SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.: OLTCHIM CAND RUPE TACEREA ?????

#48525 Re: Re: UPDATE Cum a primit Bogdan Stanescu, consilierul lui Bogdan Olteanu, peste 25 de functii

2016-09-12 18:52

#47853: UPDATE Cum a primit Bogdan Stanescu, consilierul lui Bogdan Olteanu, peste 25 de functii - Re: UPDATE Cum a primit Bogdan Stanescu, consilierul lui Bogdan Olteanu, peste 25 de functii  

 

UPDATE Cum a primit Bogdan Stanescu, consilierul lui Bogdan Olteanu, peste 25 de functii din partea statului

documente CV Bogdan Stanescu  (29 Iul 2016) PDF, 397KB

Unul dintre consilierii viceguvernatorului BNR Bogdan Olteanu este Nicolae Bogdan Stanescu (41 de ani), cunoscut pentru numarul mare de functii in institutii de stat. Recent, Jurnalul scria ca incaseaza nu mai putin de 12 salarii de la stat. Pe langa faptul ca este consilierul lui Olteanu, cu un salariu tinut secret, este seful unui departament important din Ministerul Energiei si multe alte functii la companii de stat, printre care Oltchim, Nuclearelectrica, Oil Terminal si Complexul Energetic Hunedoara. CV-ul sau este plin de actuale si foste functii in institutii de stat. Dar nu figureaza doar cu functii in institutii de stat. A lucrat si cateva zile ca avocat in biroul de avocatura SCPA "Gorghiu, Pop si Asociatii", adica cel in care asociat a fost Alina Gorghiu. Mai precis, intre 29 mai 2010 si 2 iunie 2010.Potrivit CV-ului, ar fi avut peste 25 de functii din partea statului. In CV mai e trecut ca locul de munca vizat este in diplomatie- ambasador. Vezi CV-ul atasatDe asemenea, potrivit declaratiei de interese, este membru in BPT al PNL sector 5. Bogdan Olteanu este acuzat de trafic de influenta intr-un dosar instrumentat de procurorii DNA.

In prezent...

Din iunie 2010 este consilierul viceguvernatorului.

Din decembrie 2015 este Director General al Directiei Generale Privatizare si Administrare a Participatiilor Statului in Energie (DGPAPSE).

Din martie 2013 este administrator special al Oltchim

Din aprilie 2015 este membru in Consiliul de Administratie al Nuclearelectrica

Din iunie 2016 este membru in CA al Oil Terminal

De iulie 2016 este administratorul special al Complexului Energetic  Oltenia 2012 este administrator special la Arcadia 2000

Din ianuarie 2014 este administrator special al Romplumb SA

Pana de curand...

In perioada august 2015- aprilie 2016 a fost membru in Consiliul de Administratie al Rompetrol Rafinare

In perioada iulie 2015- iunie 2015 a fost adminstrator special al Hidroelectrica SA

In trecut...

In perioada ianuarie 2015-decembrie 2015 a fost Director General al Directiei Generale Societati Comerciale in cadrul Ministerul Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri

In perioada septembrie 2013- septembrie 2014 a fost expert, divizia achizitii, cu jumatate de norma, la Nuclearelectrica.

In perioada octombrie 2013- ianuarie 2015 a fost consilierul personal al fostilor ministri ai economiei, Andrei Gerea si Constantin Nita

In perioada aprilie 2007- mai 2010 a fost director general al AVAS (Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului)

In perioada ianuarie 2007- aprilie 2007 a fost expert jurist in AVAS

In parioada septembrie 2004- ianuarie 2007 a fost director in fostul APAPS

In perioada mai 2001- septembrie 2004 a fost director general in fostul FPSIn perioada ianuarie 2001- mai 2001 a fost director in fostul APAS Bucuresti

In perioada iulie 2000- ianuarie 2001 a fost expert jurist in fostul FPS

In perioada decembrie 1998- iulie 2000 a fost expert jurist in fostul FPS

In perioada septembrie 1998- decembrie 1998 a fost expert jurist in fostul FPS

In perioada februarie 1997- septembrie 1998 a fost consilier jurist in Directia Regionala a Vamilor Galati

De asemenea...

In 2002 a fost Administrator Special la Dunasi S.A. Galati; Tot in 2002 a fost Administrator Special al S.C. Fortus S.A. Iasi;

In 2007 a fost membru in Consiliul de Administratie al S.C. Enel Energie S.A.

   In 2007 a fost si membru in Consiliul de Administratie la S.C. Distrigaz Sud Servicii S.A.

In 2013 a fost Presedintele Consiliului de Indrumare si Supraveghere al Autoritatii pentru Administrarea Activelor Statuluui (AAAS)

Razvan Orasanu, fost sef al AVAS, povestea recent pe Facebook ca acum multi ani i-a spus un functionar batran sa nu se ia de Bogdan Stanescu. "Nu va luati de el, domnu' Orasanu, ca e sustinut de servicii", i-ar fi spus acel functionar lui Orasanu.

UPDATE Potrivit unui comentariu transmis HotNews.ro, Razvan Orasanu spune ca "Stanescu a fost cercetat in speta Rafo, contract pe care l-a semnat ca director juridic la AVAS. Dl Stanescu poate sa isi ia si concedii prelungite, nu doar salarii din 12 locuri". Mai multe detalii intr-un material de pe Contributors.ro:

 (deschide link rosu ) Oltchim, cazanul sub presiune cu capac BNR-Ministerul Finantelor In acest articol, Orasanu scria: In 2010, il regasim de data pe dl Stanescu intr-o sursa Romania Libera (vezi aici) ca unul dintre cei 87 de directori intrati in concediu subit de boala atunci cand institutia micsora salariile. Citat din articolul respectiv: “In prima luna de concediu medical s-a cheltuit intreaga suma de 177.000 RON destinata indemnizatiilor pe intregul an 2010, sustine Aurelian Popa, presedintele AVAS. “Am ramas fara bani si ni s-a blocat si bugetul de asigurari sociale. Pe deasupra, avem probleme, pentru ca 12 directori ai agentiei au intrat in concediu medical”, spune presedintele institutiei. El a dat ca exemplu Directia juridica, unde trei din cei patru directori au intrat in concediu medical dupa data de 15 februarie. “Nu am putut sa-mi desfasor sedintele de colegiu director in care se fac studiile de legalitate”, mai spune presedintele AVAS. Romania libera a stat de vorba cu cativa dintre directorii care au plecat in concediu medical. Bogdan Stanescu, directorul general al Directiei juridice, ne-a spus ca nu s-a imbolnavit pentru a-si conserva salariul brut de 220 milioane lei. “Istoricul meu medical justifica concediul medical”, ne-a declarat Stanescu. El a contestat in instanta micsorarea salariului brut de la 220 milioane la circa 50 milioane lei. “ . Dupa truda cu AVAS, in mai-iunie 2010 dl Stanescu isi gaseste loc de munca la Societatea “Gorghiu, Pop si Asociatii”. "La numirea dlui Stanescu in BNR am stat de vorba personal cu un vice-guvernator BNR si cu un consilier al Guvernatorului Isarescu pe care i-am avertizat despre acest personaj (evident, in ceea ce priveste informatiile de dinainte de 2009-2010). Rezultatul a fost o tacere surda", a mai transmis Orasanu. 

hotnews.ro/stiri-esential