Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Quoted post

Chimistii Uniti pe facebook

#48496 Re: Chimistii Uniti pe facebook

2016-09-10 19:40

#48495: Chimistii Uniti pe facebook - Chimistii Uniti pe facebook 

 

CAPITOLUL II. - ÎNCHEIEREA, EXECUTAREA, MODIFICAREA, SUSPENDAREA ŞI ÎNCETAREA CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE MUNCĂ

Art. 14.
Al.1. Contractul individual de muncă este contractul în temeiul căruia o persoană fizică, denumită salariat, se obligă să presteze munca pentru şi sub autoritatea unui angajator, persoană fizică sau juridică, în schimbul unei remuneraţii denumită salariu.
Al.2. Clauzele Contractului individual de muncă nu pot conţine prevederi contrare sau drepturi sub nivelul minim stabilit prin prezentul Contract Colectiv de Muncă. Contractul individual de muncă va cuprinde şi clauzele prevăzute în Anexa nr.3, care se completează la negociere pentru fiecare salariat.
Al.3. Contractul Individual de Muncă se încheie pe perioadă nedeterminată.
Al.4. Prin excepţie, Contractul Individual de Muncă se poate încheia şi pe durată determinată, în condiţiile expres prevăzute de art. 82-87 din Codul Muncii.

Art. 15.
Al.1. Încheierea Contractului Individual de Muncă se face pe baza condiţiilor stabilite de lege, cu respectarea drepturilor fundamentale ale cetăţeanului şi numai pe criteriul aptitudinilor, pregătirii şi competenţei profesionale.
Al.2. Angajarea este atributul exclusiv al Directorului General şi se face pe durată nedeterminată.
Al.3. Verificarea prealabilă a aptitudinilor profesionale şi personale ale persoanei care solicită angajarea se face, la alegerea angajatorului, prin una din modalitatile prezentate in continuare care pot fi alese in mod singular sau combinat: prezentarea CV-ului, interviu, concurs, examen, test psihologic, probă practică.
Al.4. Angajatorul se obligă să informeze salariaţii prin afişare la secţii şi servicii, posturile disponibile şi clauzele generale pe care intenţionează să le înscrie în Contractul Individual de Muncă, în termen de 10 zile de la apariţia lor.
Dacă după 10 zile lucrătoare de la afişare nu sunt ocupate prin redistribuire, interviuri, concurs sau examen de către salariaţii societăţii, acestea devin vacante şi se comunică Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă Vâlcea.
În cazul unor meserii şi funcţii deficitare în cadrul societăţii, termenele mai sus menţionate rămân la latitudinea Directorului General.
Al.5. Contractul individual de muncă se încheie în baza consimţământului părţilor, în formă scrisă, în limba română. Obligaţia de încheiere a contractului individual de muncă în formă scrisă revine angajatorului. Forma scrisă este obligatorie pentru încheierea valabilă a contractului.
Al.6. Anterior începerii activităţii, contractul individual de muncă se înregistrează în registrul general de evidenţă a salariaţilor, care se transmite inspectoratului teritorial de muncă.
Al.7. Angajatorul este obligat ca, anterior începerii activităţii, să înmâneze salariatului un exemplar din contractul individual de muncă.
Al.8. Munca prestată în temeiul unui contract individual de muncă constituie vechime în muncă.
Al.9. Anterior încheierii sau modificării Contractului Individual de Muncă, angajatorul are obligaţia de a informa persoana care solicită angajarea ori, după caz, salariatul, cu privire la clauze esenţiale pe care intenţionează să le înscrie în contract sau să le modifice.
Al.10. Obligaţia de informare a persoanei selectate în vederea angajării sau a salariatului se consideră îndeplinită de către angajator la momentul semnarii contractului individual de muncă sau a actului aditional , după caz.
Al.11. Persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, va fi informată cu privire la cel puţin următoarele elemente:
a) identitatea părţilor;
b) locul de muncă sau, în lipsa unui loc de muncă fix, posibilitatea ca salariatul să muncească în diverse locuri;
c) sediul sau, după caz, domiciliul angajatorului;
d) funcţia/ocupaţia conform Clasificării ocupaţiilor din România 2011 sau altor acte normative şi atribuţiile postului;
e) riscurile specifice postului;
f) data de la care contractul urmează să îşi producă efectele;
g) în cazul unui contract de muncă pe durată determinată sau al unui contract de muncă temporară, durata acestora;
h) durata concediului de odihnă la care salariatul are dreptul;
i) condiţiile de acordare a preavizului de către părţile contractante şi durata acestuia;
j) salariul de bază, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum şi periodicitatea plăţii salariului la care salariatul are dreptul;
k) durata normală a muncii, exprimată în ore/zi şi ore/săptămână;
l) indicarea contractului colectiv de muncă ce reglementează condiţiile de muncă ale salariatului;
m) durata perioadei de probă;
n)durata perioadei de probă.

Al.12. Elementele din informarea prevăzută la alin. (11) trebuie să se regăsească şi în conţinutul contractului individual de muncă.
Al.13. Orice modificare a unuia dintre elementele prevăzute la alin. (11) în timpul executării contractului individual de muncă impune încheierea unui act adiţional la contract, într-un termen de 20 de zile lucrătoare de la data apariţiei modificării, cu excepţia situaţiilor în care o asemenea modificare este prevăzută în mod expres de lege.
Al.14. În afara clauzelor esenţiale prevăzute la al.3 11, între părţi pot fi negociate şi cuprinse în contractul individual de muncă şi alte clauze specifice.
Al.15. Sunt considerate clauze specifice, fără ca enumerarea să fie limitativă:
a)clauza cu privire la formarea profesională;
b)clauza de neconcurenţă;
c)clauza de mobilitate;
d)clauza de confidenţialitate.
Al.16. La încheierea contractului individual de muncă sau pe parcursul executării acestuia, părţile pot negocia şi cuprinde în contract o clauză de neconcurenţă prin care salariatul să fie obligat ca după încetarea contractului să nu presteze, în interes propriu sau al unui terţ, o activitate care se află în concurenţă cu cea prestată la angajatorul său, în schimbul unei indemnizaţii de neconcurenţă lunare pe care angajatorul se obligă să o plătească pe toată perioada de neconcurenţă.
Al.17. Clauza de neconcurenţă îşi produce efectele numai dacă în cuprinsul contractului individual de muncă sunt prevăzute în mod concret activităţile ce sunt interzise salariatului la data încetării contractului, cuantumul indemnizaţiei de neconcurenţă lunare, perioada pentru care îşi produce efectele clauza de neconcurenţă, terţii în favoarea cărora se interzice prestarea activităţii, precum şi aria geografică unde salariatul poate fi în reală competiţie cu angajatorul.
Al.18. Indemnizaţia de neconcurenţă lunară datorată salariatului nu este de natură salarială, se negociază şi este de cel puţin 50% din media veniturilor lunare salariale brute ale salariatului din ultimele 6 luni anterioare datei încetării contractului individual de muncă sau, în cazul în care durata contractului individual de muncă a fost mai mică de 6 luni, din media veniturilor salariale lunare brute cuvenite acestuia pe durata contractului.
Al.19. Indemnizaţia de neconcurenţă reprezintă o cheltuială efectuată de angajator, este deductibilă la calculul profitului impozabil şi se impozitează la persoana fizică beneficiară, potrivit legii.
Al.20. Clauza de neconcurenţă îşi poate produce efectele pentru o perioadă de maximum 2 ani de la data încetării contractului individual de muncă.
Al.21. Prevederile al. (20) nu sunt aplicabile în cazurile în care încetarea contractului individual de muncă s-a produs de drept, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 56 lit. d), f), g), h) şi j) din Codul Muncii, ori a intervenit din iniţiativa angajatorului pentru motive care nu ţin de persoana salariatului.
Al.22. În cazul în care ocuparea unui post se face prin concurs, dacă un salariat şi o persoană din afara societăţii obţin aceleaşi rezultate, salariatul are prioritate la ocuparea postului.
Al.23. Directorul General al societăţii hotărăşte angajarea de personal numai după ce au fost epuizate toate posibilităţile de utilizare a personalului disponibil din unitate avand prioritate la reangajare fostii salariati, care au fost disponibilizati, fara concurs.

Art. 16.
Angajarea candidaţilor care au fost admiși la examen sau concurs se face de către Directorul General pe baza Contractului Individual de Muncă, semnat de ambele părţi.

 

Raspunsuri

Chimistii Uniti pe facebook

#48497 Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook

2016-09-10 19:42:32

#48496: Chimistii Uniti pe facebook - Re: Chimistii Uniti pe facebook 

 

Art. 17.
Al.1. Foştii salariaţi ai societăţii care au fost pensionaţi ca urmare a pierderii temporare a capacităţii de muncă vor fi reangajaţi, după redobândirea capacităţii, la cerere, fără concurs sau examen
Al.2. Salariaţii societăţii care au fost concediaţi ca urmare a reducerii activităţii, vor fi angajaţi fără concurs, în limita posturilor vacante.
Al.3. Fac excepţie de la aliniatul 1), foştii salariaţi care au avut abateri disciplinare pe perioada angajării.

Art. 18.

Al.1. Înainte de angajare, candidatii vor prezenta fisa de aptitudine obtinuta in urma controlului medical la angajare, eliberata de medicul de medicina muncii, in conformitate cu legislatia in vigoare (HG Nr. 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor), care va stabili pe răspunderea specialistilor că salariatul este apt pentru prestarea acelei munci prevăzută în Contractul Individual de Muncă.
Al.2. Fisa de aptitudine este obligatorie si în cazul trecerii în alt loc de muncă sau activitate, precum si în alte situatii prevăzute în Codul Muncii .La examinarea medicală cel care urmează a fi angajat este obligat să declare, pe propria rapundere, sub semnătură, bolile infecto-contagioase, epilepsie, boli psihice, tratament pentru boli psihice, diabet de care suferă, conform Legii securitătii si sănătătii în muncă nr. 319/2006, HG 1425/2006, HG 955/2010 de aprobare a Normelor metodologice de aplicare a acestei legi.
Al.3. Examenul medical la angajarea în muncă, examenul medical de adaptare,
controlul medical periodic si examenul medical la reluarea muncii se efectueaza conform HG Nr. 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor în baza unui Regulament întocmit de Policlinica OLTCHIM, conform prevederilor legale în vigoare, care va fi inclus la Anexa nr. 12 a prezentului contract.

Art. 19.
Pentru funcţiile de conducere, inclusiv funcţia de director, numirile pe post se fac de către Directorul General al societăţii, după verificarea prealabilă a aptitudinilor profesionale şi personale ale persoanei în cauză, conform art. 15, al. 1.

Art. 20.
Al.1. La angajare se va întocmi pentru fiecare salariat un sistem de evidenţă care va cuprinde: cerere de angajare, copie legalizată după carnetul de muncă, copie legalizată referitoare la studii pentru calificarea cerută, certificat medical, şi alte acte cerute de lege pentru anumite funcţii. Angajatorul poate cere informaţii în legătură cu persoana care solicită angajarea sa de la foştii săi angajatori dar numai cu privire la funcţiile îndeplinite şi la durata angajării numai cu încuviinţarea prealabilă a celui în cauză.
Al.2. Pentru fiecare salariat, prin grija şefului ierarhic, se va întocmi fişa postului.
Art. 21.
Al.1. Pentru verificarea aptitudinilor salariatului, la închiderea Contractul Individual de Muncă se stabileşte o singură perioadă de probă de 30 zile calendaristice pentru funcţiile de execuţie şi de 90 zile calendaristice pentru funcţiile de conducere.
Al.2. Pe durata executării unui Contract Individual de Muncă nu poate fi stabilită decât o singură perioadă de probă.
Al.3. Prin excepţie, salariatul poate fi supus la o nouă perioadă de probă în situaţia în care acesta debutează la acelaşi angajator într-o nouă funcţie sau profesie ori urmează să presteze activitatea într-un loc de muncă cu condiţii grele, vătămătoare sau periculoase. Perioadele de probă menţionate la al. 1 se aplică şi personalului disponibilizat de societate, care a fost trimis în protecţie socială şi a întrerupt activitatea mai mult de un an, la schimbarea meseriei la cererea salariatului, precum şi pentru personalul cu handicap.Angajarea succesivă a mai mult de 3 persoane pe perioada de probă pentru acelaşi post este interzisă.
Al.4. În cazul muncitorilor necalificaţi perioada de probă are caracter excepţional şi nu poate depăşi 5 zile lucrătoare.
Al.5. Absolvenţii instituţiilor de învăţământ se încadrează la debutul lor în profesie pe o perioadă de probă de 6 luni.
Al.6. Pe perioada de probă salariatul se bucură de toate drepturile şi are toate obligaţiile prevăzute în legislaţia muncii, în prezentul Contractul Colectiv de Muncă, în Contractul Individual de Muncă.
Al.7. Pentru personalul cu studii superioare, care se încadreză prima oară sau personalul care debutează prima oara într-o funcţie care presupune studii superioare, se va întocmi un program concret de activitate care se vizează de către Directorul de direcţie/uzină/divizie şi se aprobă de către Directorul General al S.C. OLTCHIM S.A.
Al.8. Pentru personalul încadrat în timpul perioadei de probă şeful ierarhic va acorda calificative şi aprecieri lunare asupra comportamentului salariatului sub aspectul disciplinei la locul de muncă, calitatea lucrărilor executate, iniţiativa şi ataşamentul faţă de muncă care vor fi transmise prin grija şefilor de secţii sau servicii la Serviciul Resurse Umane, de care se va ţine cont la examen.
Al.9. La sfârşitul perioadei de probă, persoana respectivă va susţine un examen practic şi teoretic în faţa unei comisii de examinare stabilită prin decizia Directorului General al societăţii. În cazul în care persoana angajată pentru perioada de probă nu reuşeşte la examen, Contractul Individual de Muncă încetează de drept, fără nici o obligaţie din partea unităţii, cu excepţia situaţiei în care i se poate oferi, tot prin concurs, un post inferior.

Art. 22.
Al.1. Angajatorul se obligă să înfiinţeze Registru general de evidenţă a salariaţilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Al.2. Registrul general de evidenţă a salariaţilor se completează în ordinea angajării şi cuprinde elementele de identificare ale tuturor salariaţilor, data angajării, funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării ocupaţiilor din România sau a altor acte normative, tipul contractului individual de muncă şi data încetării contractului individual de muncă.

Art. 23.
Al.1. Contractul Individual de Muncă se poate modifica în ceea ce priveşte felul muncii, durata contractului, locul muncii, condiţiile de muncă, salariul, timpul de muncă şi timpul de odihnă, prin acordul părţilor sau din iniţiativa unei părţi în cazurile prevăzute de lege.
Al.2. Locul muncii poate fi modificat unilateral de angajator prin delegarea sau detaşarea salariatului într-un alt loc de muncă decât cel prevăzut în Contractul Individual de Muncă.
Al.3. Pe durata delegării sau detaşării, salariatul îşi păstreză funcţia şi toate celelalte drepturi prevăzute în Contractul Individual de Muncă.
Al.4. Detaşarea şi delegarea salariatului se face conform Codului Muncii.
Al.5. Refuzul salariatului de a fi folosit în alte activităţi atunci când necesităţile societăţii o impun sau de a schimba locul de muncă, conform calificării şi competenţei profesionale în condiţiile păstrării drepturilor salariale pe perioadă de 30 zile calendaristice atrage desfacerea Contractului Individual de Muncă. Decizia în acest sens o ia Directorul General al societăţi. Refuzul salariatului de a schimba locul de muncă, conform calificării şi competenţei profesionale, în baza deciziei Directorului General, cu acordarea drepturilor salariale specifice noului loc de muncă, atrage desfacerea contractului individual de muncă. Decizia în acest sens o ia Directorul General.Refuzul salariatului de a fi folosit la activităţile rezultate în urma analizei în comisia paritară: Patronat - Sindicatul Dreptate si Adevar, a documentaţiei în conformitate cu prevederile art.15, al.2 din Regulamentul de Salarizare, atrage după sine desfacerea Contractului Individual de Muncă. Decizia în acest sens o ia Directorul General al societăţii.
Al.6. Schimbarea definitivă a locului de muncă din iniţiativa S.C. OLTCHIM S.A., într-o altă localitate decât sediul S.C. OLTCHIM S.A., se realizează cu acordul salariatului.
Al.7. În situatia prevazuta la al.6), salariatul care acceptă, schimbarea definitivă a locului de muncă, va beneficia de o indemnizaţie de mutare echivalentă cu 8.000 lei la care se adaugă şi 5 zile libere plătite.
Al.8. Indemnizaţia de mutare acoperă costurile de transport pentru salariat/salariată şi familie, precum şi alte indemnizaţii aferente mutării.
Al.9. Salariaţii care au beneficiat de indemnizaţia prevăzută la al.”7” şi cărora ulterior le-a încetat Contractul Individual de Muncă din vina lor ori la cerere, înainte de împlinirea a 3 ani de la schimbarea locului de munca, vor restitui aceasta indemnizatie.
Al.10. Dacă schimbarea locului de muncă se face la cererea salariatului, acesta nu va mai beneficia de drepturile prevăzute.
Al.11. Angajatorul poate modifica temporar locul şi felul muncii, fără consimţământul salariatului, şi în cazul unor situaţii de forţă majoră, cu titlu de sancţiune disciplinară sau ca măsură de protecţie a salariatului, în cazurile şi în condiţiile prevăzute de Codul muncii.