Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Quoted post

Chimistii Uniti pe facebook

#48504 Chimistii Uniti pe facebook

2016-09-11 19:05

CONTINUARE PROIECT CCM PENTRU INTERVALUL 01.01.2017 - 31.12.2018, Art.47 - Art.117
CAPITOLUL III - SĂNĂTATEA ŞI SECURITATEA ÎN MUNCĂ

Art. 47.
Al.1.
Părtile contractante se obligă să depună eforturi comune necesare fundamentării unor măsuri care să asigure ameliorarea continuă a conditiilor de muncă ale salariatilor. La stabilirea măsurilor vizând conditiile de muncă, părtile implicate vor tine seama de următoarele principii de bază:
a) măsurile preconizate să vizeze mai întâi ameliorarea reală a conditiilor de muncă si numai dacă acest lucru nu este posibil, la un moment dat, să se procedeze la compensări bănesti sau de altă natură;
b) măsurile preconizate pentru ameliorarea conditiilor de muncă trebuie să fie realizate împreună cu Sindicatul Dreptate si Adevar astfel încât acestia să fie consultati si informati cu privire la aceste măsuri, încheindu-se Anexa nr.9 la prezentul Contractul Colectiv de Muncă – Planul de Prevenire si Protectie
Al.2. Până la apariţia rezultatelor concrete, ca urmare a măsurilor stabilite la al.1, salariaţii vor primi compensări băneşti sau de altă natură .
Al.3. În cazul în care condiţiile de muncă din cadrul societăţii se normalizează la unele locuri de muncă, salariaţii beneficiază încă o lună de următoarele drepturi:
 spor pentru condiţii grele;
 spor pentru condiţii vătămătoare;
 spor (sumă fixă) pentru locurile de muncă prevăzute în Anexa nr.4.
Al.4. De drepturile prevăzute la al.3, beneficiază şi salariaţii care schimbă locul de muncă din motive ce nu le sunt imputabile dacă drepturile de aceeaşi natură la noul loc de muncă sunt mai mici.
Al.5. În toate cazurile în care condiţiile de muncă s-au înrăutăţit, determinând reclasificarea locurilor de muncă, salariaţii beneficiază de drepturile aferente noii clasificări, începând cu data schimbării condiţiilor de muncă, conform Legii nr. 31/1991.
Al.6. În conformitate cu art.179 din Codul Muncii şi a Legii nr.319/2006 privind securitatea şi sănătatea în muncă, se constituie în cadrul S.C. OLTCHIM S.A., Comitetul de securitate şi sănătate în muncă, care funcţionează în baza Regulamentului de funcţionare propriu prezentat în Anexa nr.13.
Al.7. Comitetul de Securitate şi Sănătate în Muncă (CSSM) este format la nivelul S.C. OLTCHIM S.A. în conformitate cu HG 1425/2006 modificată prin HG nr.955/2010 – privind normele de aplicare a Legii nr.319/2006 – privind securitatea şi sănătatea în muncă astfel:
 CSSM la nivelul S.C. OLTCHIM S.A. Rm.Vâlcea este format din 8 reprezentanţi ai lucrătorilor desemnaţi de Sindicatul Dreptate si Adevar, 8 reprezentanţi desemnaţi de angajator şi medicul de medicina muncii.
 CSSM pentru activul S.C. OLTCHIM S.A. din Piteşti este format din 4 reprezentanţi ai lucrătorilor desemnaţi de Sindicatul Dreptate si Adevar şi 4 reprezentanţi desemnaţi de angajator
 CSSM la nivelul activului din Piteşti este coordonat de CSSM la nivelul S.C. OLTCHIM S.A. Rm. Vâlcea.

Art. 48.
Al.1. În cadrul propriilor responsabilităţi angajatorul va lua măsurile necesare pentru protejarea securităţii şi sănătăţii salariaţilor, inclusiv pentru activităţile de prevenire a riscurilor profesionale, de informare şi pregătire, precum şi pentru punerea în aplicare a organizării sănătăţii şi securităţii muncii şi mijloacelor necesare acesteia.
Al.2. La adoptarea şi punerea în aplicare a măsurilor prevăzute la al.1 se va ţine seama de următoarele principii generale de prevenire:
a) evitarea riscurilor;
b) evaluarea riscurilor care nu pot fi evitate;
c) combaterea riscurilor la sursă;
d) adaptarea muncii la om în special în ceea ce priveşte proiectarea locurilor de muncă şi alegerea echipamentelor de muncă şi de producţie, în vederea atenuării, cu precădere, a muncii monotone şi a muncii repetitive, precum şi a reducerii efectelor acestora asupra sănătăţii;
e) luarea în considerare a evoluţiei tehnicii;
f) înlocuirea a ceea ce este periculos cu ceea ce nu este periculos sau cu ceea ce este mai puţin periculos;
g) planificarea prevenirii;
h) adoptarea măsurilor de protecţie colectivă cu prioritate faţă de măsurile de protecţie individuală;
i) aducerea la cunoştinţă salariaţilor a instrucţiunilor corespunzătoare.

Art. 49.
Măsurile de securitate şi sănătate în muncă la nivelul S.C. OLTCHIM se stabilesc de către angajator împreună cu Sindicatul Dreptate si Adevar
şi cu Comitetul de Securitate şi Sănătate în Muncă.

Art. 50.
Organizarea activităţii la nivelul societăţii prin stabilirea unei structuri organizatorice raţionale, repartizarea tuturor salariaţilor pe locuri de muncă, cu precizarea atribuţiilor şi răspunderilor lor, precum şi exercitarea controlului asupra modului de îndeplinire a obligaţiilor de serviciu de către salariaţi, sunt atribute în competenţa exclusivă a angajatorului.
Art. 51.
Al.1. Sarcinile de serviciu sunt stabilite în limitele felului muncii şi al programului de lucru, la care fiecare salariat s-a obligat la încheierea Contractului Individual de Muncă.
Al.2. Pentru preîntâmpinarea sau înlăturarea efectelor avariilor tehnice şi tehnologice, efectelor calamităţilor sau a altor cazuri de forţă majoră, precum şi în situaţii care periclitează sănătatea sau viaţa altor persoane, fiecare salariat are obligaţia de a participa, indiferent de funcţie sau postul pe care îl ocupă la executarea oricăror lucrări şi la luarea tuturor măsurilor dispuse de conducerea societăţii.

Art. 52.
Al.1.
Locurile de muncă din S.C. OLTCHIM S.A. Rm. Vâlcea se clasifică în:
a) locuri de muncă cu conditii normale;
b) locuri de muncă cu conditii deosebite conform prevederilor art.3, art.28, art.
29 din Legea 263/2010 a H.G. 246/2007 cu modificarile si completarile ulterioare si a Avizului Inspectiei Muncii.
c) locurile de muncă cu conditii speciale stabilite în baza Legii 263/2010, art.3,
art. 28, art. 30, a anexelor nr. 2 si 3 (pct. 47 ), a Avizului nr.46/01.07.2005 si Avizului Nr 28/2005 ale Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei.
Locurile de muncă cu conditii speciale sunt prevăzute în Anexa nr.7c la prezentul Contractul Colectiv de Muncă.
Nota : in baza HG Nr. 1284/2011, s-a obtinut Hotararea de mentinere a avizului de incadrare in conditii speciale de munca Nr. 76/16.05.2013, care intra in vigoare la data modificarii anexelor nr. 2 si 3 la Legea 263/2010.
Al.2. Locurile de muncă cu condiţii deosebite: grele, periculoase, vătămătoare şi drepturile băneşti acordate (sporuri), în conformitate cu legislaţia în vigoare, sunt cele cuprinse în anexele prezentului Contract Colectiv de Muncă, după cum urmează:
a) locurile de muncă şi activităţile ce au durata redusă a timpului de lucru sunt cele prevăzute la Cap.V, art.73, al.5;
b) locurile de muncă unde salariaţi beneficiază de alimentaţie de protecţie a organismului (lapte, apă minerală) sunt prevăzute în Anexa nr.5;
c) situaţia personalului societăţii care beneficiază de concediu suplimentar este cea prevăzută în Anexa nr. 6;
d) situaţia locurilor de muncă cu condiţii deosebite unde personalul societăţii beneficiază de reducerea pentru pensionare este cea prevăzută în Anexa nr. 7a şi 7b, iar pentru condiţii speciale Anexa nr. 7c;
e) situaţia locurilor de muncă unde salariaţii beneficiază de materiale igenico - sanitare sunt cele prevăzute în Anexa nr. 8;
f) situaţia locurilor de muncă şi a numărului de salariaţi care beneficiază de spor (sumă fixă) pentru condiţii deosebit de periculoase sunt cele din Anexa nr. 4;

De drepturile prevăzute la pct. a-f beneficiază salariaţii S.C. OLTCHIM S.A. pe perioada când îşi desfăşoară activitatea la aceste locuri de muncă.
Al.3. Pentru protecţia sănătăţii salariaţilor, administraţia pune la dispoziţie gratuit: lapte, apă minerală, conform normelor stabilite pe locuri de muncă, asigurând continuitatea aprovizionării acestora. Laptele va fi consumat de salariaţi în incinta unităţii. Pentru cazuri de necesitate (avarii, intoxicaţii), la cantină va exista permanent un stoc de 5 litri de lapte, care va fi distribuit prin grija dispecerului de producţie.
Al.4. Conducerea S.C. OLTCHIM S.A. va ţine evidenţa locurilor de muncă cu condiţii deosebite, vătămătoare, grele, periculoase precum şi a accidentelor de muncă, boli profesionale, accidente tehnice şi a avariilor.
Al.5. Pentru perioada 1969-2001 se va opera în cartea de muncă a fiecărui salariat grupa I sau grupa II de muncă până la 30.06.2011, conform art. 296 din codul muncii.
Al.6. Locurile de muncă cu condiţii deosebite sunt prevăzute în Anexa nr.7b.
Al.7. Reducerea vârstelor de pensionare pentru angajatii care au lucrat în
grupa I de muncă se face conform art. 18, 55, 158 din Legea 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Raspunsuri

Chimistii Uniti pe facebook

#48505 Re: Chimistii Uniti pe facebook

2016-09-11 19:09:08

#48504: Chimistii Uniti pe facebook - Chimistii Uniti pe facebook 

 Art. 53.
Al.1. Conducerea societăţii va asigura organizarea raţională a muncii pentru fiecare loc de muncă. Pe această bază, se stabilesc sarcini şi răspunderi prin fisa postului. sub formă de norme de muncă. Acestea pot fi norme de timp, norme de producţie, norme de personal, însoţite de descrierea sferei de atribuţiuni şi a zonei de deservire, menite să asigure utilizarea integrală şi eficientă a timpului de muncă în condiţii de întreţinere şi exploatare în siguranţă a instalaţiilor, respectarea normelor de sănătate şi securitate în muncă, apărare împotriva incendiilor şi situaţii de urgenţă, cât şi respectarea integrităţii patrimoniului societăţii.
Al.2. Normele de muncă se elaborează de către angajator, conform normativelor în vigoare, sau în cazul în care nu există normative, normele de muncă se elaborează de către angajator cu acordul Sindicatului Dreptate si Adevar.
Al.3. În cazul unui dezacord cu privire la normele de muncă, părţile vor apela la arbitrajul unui terţ ales de comun acord.

Art. 54.
Al.1. Norma de muncă exprimă cantitatea de muncă necesară pentru efectuarea operaţiunilor sau lucrărilor de către o persoană cu calificare corespunzătoare, care lucrează cu intensitate normală, în condiţiile unor procese tehnologice şi de muncă determinate. Norma de muncă cuprinde timpul productiv, timpul pentru întreruperi impuse de desfăşurarea procesului tehnologic, timpul pentru pauze legale în cadrul programului de muncă.
Norma de muncă se exprimă, în funcţie de caracteristicile procesului de producţie sau de alte activităţi ce se normează, sub formă de norme de timp, norme de producţie, norme de personal, sferă de atribuţii sau sub alte forme corespunzătoare specificului fiecărei activităţi.
Normarea muncii se aplică tuturor categoriilor de salariaţi.
Al.2. Activitatea de normare a muncii se referă la normele de muncă individuale pentru toate categoriile de salariaţi, potrivit specificului activităţii fiecăruia şi se bazează pe tehnicile normării muncii. Acestea se desfăşoară ca un proces continuu, în permanentă concordanţă cu schimbările ce au loc în organizarea şi nivelul de dotare tehnică a muncii.
Al.3. În toate situaţiile în care normele de muncă nu asigură un grad complet de ocupare, conduc la o solicitare excesivă sau, după caz, nu corespund condiţiilor pentru care au fost elaborate, se impune reexaminarea lor. Aceasta poate fi cerută de patronat, cât şi de Sindicatul Dreptate si Adevar . În caz de divergenţă în ceea ce priveşte calitatea normelor de muncă, se va recurge la o expertiză tehnică stabilită de comun acord. Concluziile expertizei tehnice sunt obligatorii pentru ambele părţi.
Al.4. Reexaminarea normelor de muncă nu va putea conduce la diminuarea salariului de bază negociat.
Al.5. Cheltuielile ocazionate de soluţionarea divergenţelor cu privire la modificarea normelor de muncă, vor fi suportate de Patronat pentru prima solicitare a Sindicatului Dreptate si Adevar .

Art. 55.
Al.1. Patronatul va asigura pe cheltuiala sa, cadrul organizatoric pentru propaganda, instruirea, testarea profesională şi psihologică, însuşirea normelor de securitate şi sănătate în muncă, apărarea împotriva incendiilor şi situaţii de urgenţă. Timpul afectat acestor activităţi se include în timpul de muncă şi este salarizat.
Al.2. Instruirea în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă aferentă lucrătorilor se face la angajare şi la locul de muncă în conformitate cu Legea nr. 319/2006 privind securitatea şi sănătatea în muncă, având drept scop însuşirea cunoştinţelor şi formarea deprinderilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.
Verificarea cunoştinţelor se face după fiecare instruire şi va fi însemnată în fişa de instruire individuală.
Al.3. În cazul în care, la locul de muncă intervin schimbări ce impun aplicarea unor noi norme de securitate şi sănătate în muncă, apărare împotriva incendiilor, situaţii de urgenţă, salariaţii vor fi instruiţi în condiţiile prevăzute la aliniatul 2.
Al.4. Patronatul va asigura în secţii şi servicii, truse de prim-ajutor dotate cu medicamente, conform normativului prezentat în anexa nr. 11.

Art. 56.
Al.1. Durata instruirii lucrătorilor în domeniul securitătii si sănătătii în muncă, aparare impotriva incendiilor,se stabileste prin reglementari interne, in conformitate cu legislatia in vigoare, la nivelul fiecărui tip de instruire.Durata instruirii introductiv-generale, la locul de munca si periodica suplimentara nu poate fi mai mică de 8 ore.
Al.2. Instruirea periodica lunară / trimestriala va cuprinde notiuni de securitate si sănătate în muncă, aparare impotriva incendiilor , apărare civilă si masuri de prim ajutor. Instruirea in domeniul securitătii si sănătătii în muncă se efectueaza in baza tematicilor anuale aprobate.

Art. 57.
Al.1. Echipamentele de muncă, echipamentele de protecţie colectivă şi individuală se acordă gratuit, în conformitate cu prevederile Legii nr. 319/2006, HG nr. 1425/2006, HG 955/2010 privind securitatea şi sănătatea în muncă. si HG Nr. 1048/2006 privind cerintele minime de securitate si sănătate în muncă pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentelor individuale de protectie la locul de munca.
Lista de dotare cu EIP a lucratorilor (Normativul specific acestui echipament) va fi vizata de sef sectie/serviciu, liderul de sindicat pe sectie/serviciu si aprobat de Directorul General si reprezentantii sindicatului.
Al.2. Degradarea echipamentului individual de protecţia muncii înainte de termen, nu din vina salariatului, atrage după sine, acordarea altui echipament, pe baza unui referat întocmit de conducătorul locului de muncă. Referatul va fi semnat de şeful de secţie, contabil şef secţie, şef Serviciu intern de prevenire si protectie şi va fi aprobat de Directorul General. În cazul degradării echipamentului înainte de termen din vina salariatului, acestuia i se acordă un nou echipament, dar salariatul va suporta costul echipamentului nou, din care se scade valoarea de uzură aferentă timpului de folosire.
Al.3.Patronatul va asigura:
a) aprovizionarea ritmică şi de calitate cu echipament individual de protecţie şi de lucru, pentru a se respecta durata de folosinţă conform normativ;
b) curăţirea echipamentului individual de protecţie în spălătoriile societăţii sau ale furnizorilor (de astfel de servicii) autorizaţi.
Echipamentul individual de protecţie şi de lucru se va aviza din punct de vedere calitativ de către o comisie formată din Director Aprovizionare, Director General Adjunct Producţie Investiţii ca preşedinte al Comitetului de securitate şi sănătate în muncă, reprezentantul Compartimentului de Securitate şi Sănătate în Muncă şi reprezentantul Biroului Executiv al Sindicatului Dreptate si Adevar.
Al.4. Pentru recepţia echipamentului la nivelul S.C. OLTCHIM se constituie comisie de recepţie prin decizia Directorului General al S.C. OLTCHIM S.A., comisie din care face parte şi reprezentantul Sindicatului Dreptate si Adevar .

Art. 58.
Al.1. În vederea menţinerii şi îmbunătăţirii condiţiilor de desfăşurare a activităţii la locurile de muncă, Patronatul va lua următoarele măsuri:
a) amenajarea ergonomică a locului de muncă;
b) asigurarea condiţiilor de mediu (iluminat, vibraţii, temperatură, aerisire, umiditate, zgomot);
c) amenajarea anexelor sociale la locul de muncă (vestiare, băi, grupuri sanitare, săli de repaus, săli corespunzătoare pentru servirea mesei);
d) diminuarea până la eliminarea totală a emisiunilor poluante;
e) alte măsuri prevăzute de Legea Securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006.
Al.2. Salariaţii sunt obligaţi să păstreze în bune condiţii echipamentul individual de protecție, cât și amenajările efectuate de Patronat (vestiare, grupuri sanitare, săli de instructaj, echipamente şi dispozitive de protecţia şi securitatea muncii, instalaţii de iluminat, etc.), să nu le deterioreze, descompună, ori să sustragă componente ale acestora. Deteriorarea sau distrugerea acestora din culpa salariaţilor, atrage după sine sancţionarea disciplinară și/sau răspunderea patrimonială, conform Regulamentului Intern, parte integrantă a Contractului Colectiv de Muncă.
Al.3. Patronatul şi Sindicatul Dreptate si Adevar vor urmări factorii de risc pe fiecare loc de muncă, măsurile ce se impun pentru diminuarea acestora şi programele de realizare a acestor măsuri.

Art. 59.
Al.1. Materialele igienico - sanitare vor fi puse la dispoziţia salariaţilor gratuit de administraţie, la perioadele şi categoriile de personal prevăzute în reglementările legale şi precizate în Anexa nr.8.
Al.2. Calitatea materialelor igienico-sanitare va fi stabilită de conducerea S.C. OLTCHIM S.A. cu Sindicatul Dreptate si Adevar de comun acord .