Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Chimistii Uniti pe facebook

/ #48505 Re: Chimistii Uniti pe facebook

2016-09-11 19:09

#48504: Chimistii Uniti pe facebook - Chimistii Uniti pe facebook 

 Art. 53.
Al.1. Conducerea societăţii va asigura organizarea raţională a muncii pentru fiecare loc de muncă. Pe această bază, se stabilesc sarcini şi răspunderi prin fisa postului. sub formă de norme de muncă. Acestea pot fi norme de timp, norme de producţie, norme de personal, însoţite de descrierea sferei de atribuţiuni şi a zonei de deservire, menite să asigure utilizarea integrală şi eficientă a timpului de muncă în condiţii de întreţinere şi exploatare în siguranţă a instalaţiilor, respectarea normelor de sănătate şi securitate în muncă, apărare împotriva incendiilor şi situaţii de urgenţă, cât şi respectarea integrităţii patrimoniului societăţii.
Al.2. Normele de muncă se elaborează de către angajator, conform normativelor în vigoare, sau în cazul în care nu există normative, normele de muncă se elaborează de către angajator cu acordul Sindicatului Dreptate si Adevar.
Al.3. În cazul unui dezacord cu privire la normele de muncă, părţile vor apela la arbitrajul unui terţ ales de comun acord.

Art. 54.
Al.1. Norma de muncă exprimă cantitatea de muncă necesară pentru efectuarea operaţiunilor sau lucrărilor de către o persoană cu calificare corespunzătoare, care lucrează cu intensitate normală, în condiţiile unor procese tehnologice şi de muncă determinate. Norma de muncă cuprinde timpul productiv, timpul pentru întreruperi impuse de desfăşurarea procesului tehnologic, timpul pentru pauze legale în cadrul programului de muncă.
Norma de muncă se exprimă, în funcţie de caracteristicile procesului de producţie sau de alte activităţi ce se normează, sub formă de norme de timp, norme de producţie, norme de personal, sferă de atribuţii sau sub alte forme corespunzătoare specificului fiecărei activităţi.
Normarea muncii se aplică tuturor categoriilor de salariaţi.
Al.2. Activitatea de normare a muncii se referă la normele de muncă individuale pentru toate categoriile de salariaţi, potrivit specificului activităţii fiecăruia şi se bazează pe tehnicile normării muncii. Acestea se desfăşoară ca un proces continuu, în permanentă concordanţă cu schimbările ce au loc în organizarea şi nivelul de dotare tehnică a muncii.
Al.3. În toate situaţiile în care normele de muncă nu asigură un grad complet de ocupare, conduc la o solicitare excesivă sau, după caz, nu corespund condiţiilor pentru care au fost elaborate, se impune reexaminarea lor. Aceasta poate fi cerută de patronat, cât şi de Sindicatul Dreptate si Adevar . În caz de divergenţă în ceea ce priveşte calitatea normelor de muncă, se va recurge la o expertiză tehnică stabilită de comun acord. Concluziile expertizei tehnice sunt obligatorii pentru ambele părţi.
Al.4. Reexaminarea normelor de muncă nu va putea conduce la diminuarea salariului de bază negociat.
Al.5. Cheltuielile ocazionate de soluţionarea divergenţelor cu privire la modificarea normelor de muncă, vor fi suportate de Patronat pentru prima solicitare a Sindicatului Dreptate si Adevar .

Art. 55.
Al.1. Patronatul va asigura pe cheltuiala sa, cadrul organizatoric pentru propaganda, instruirea, testarea profesională şi psihologică, însuşirea normelor de securitate şi sănătate în muncă, apărarea împotriva incendiilor şi situaţii de urgenţă. Timpul afectat acestor activităţi se include în timpul de muncă şi este salarizat.
Al.2. Instruirea în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă aferentă lucrătorilor se face la angajare şi la locul de muncă în conformitate cu Legea nr. 319/2006 privind securitatea şi sănătatea în muncă, având drept scop însuşirea cunoştinţelor şi formarea deprinderilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.
Verificarea cunoştinţelor se face după fiecare instruire şi va fi însemnată în fişa de instruire individuală.
Al.3. În cazul în care, la locul de muncă intervin schimbări ce impun aplicarea unor noi norme de securitate şi sănătate în muncă, apărare împotriva incendiilor, situaţii de urgenţă, salariaţii vor fi instruiţi în condiţiile prevăzute la aliniatul 2.
Al.4. Patronatul va asigura în secţii şi servicii, truse de prim-ajutor dotate cu medicamente, conform normativului prezentat în anexa nr. 11.

Art. 56.
Al.1. Durata instruirii lucrătorilor în domeniul securitătii si sănătătii în muncă, aparare impotriva incendiilor,se stabileste prin reglementari interne, in conformitate cu legislatia in vigoare, la nivelul fiecărui tip de instruire.Durata instruirii introductiv-generale, la locul de munca si periodica suplimentara nu poate fi mai mică de 8 ore.
Al.2. Instruirea periodica lunară / trimestriala va cuprinde notiuni de securitate si sănătate în muncă, aparare impotriva incendiilor , apărare civilă si masuri de prim ajutor. Instruirea in domeniul securitătii si sănătătii în muncă se efectueaza in baza tematicilor anuale aprobate.

Art. 57.
Al.1. Echipamentele de muncă, echipamentele de protecţie colectivă şi individuală se acordă gratuit, în conformitate cu prevederile Legii nr. 319/2006, HG nr. 1425/2006, HG 955/2010 privind securitatea şi sănătatea în muncă. si HG Nr. 1048/2006 privind cerintele minime de securitate si sănătate în muncă pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentelor individuale de protectie la locul de munca.
Lista de dotare cu EIP a lucratorilor (Normativul specific acestui echipament) va fi vizata de sef sectie/serviciu, liderul de sindicat pe sectie/serviciu si aprobat de Directorul General si reprezentantii sindicatului.
Al.2. Degradarea echipamentului individual de protecţia muncii înainte de termen, nu din vina salariatului, atrage după sine, acordarea altui echipament, pe baza unui referat întocmit de conducătorul locului de muncă. Referatul va fi semnat de şeful de secţie, contabil şef secţie, şef Serviciu intern de prevenire si protectie şi va fi aprobat de Directorul General. În cazul degradării echipamentului înainte de termen din vina salariatului, acestuia i se acordă un nou echipament, dar salariatul va suporta costul echipamentului nou, din care se scade valoarea de uzură aferentă timpului de folosire.
Al.3.Patronatul va asigura:
a) aprovizionarea ritmică şi de calitate cu echipament individual de protecţie şi de lucru, pentru a se respecta durata de folosinţă conform normativ;
b) curăţirea echipamentului individual de protecţie în spălătoriile societăţii sau ale furnizorilor (de astfel de servicii) autorizaţi.
Echipamentul individual de protecţie şi de lucru se va aviza din punct de vedere calitativ de către o comisie formată din Director Aprovizionare, Director General Adjunct Producţie Investiţii ca preşedinte al Comitetului de securitate şi sănătate în muncă, reprezentantul Compartimentului de Securitate şi Sănătate în Muncă şi reprezentantul Biroului Executiv al Sindicatului Dreptate si Adevar.
Al.4. Pentru recepţia echipamentului la nivelul S.C. OLTCHIM se constituie comisie de recepţie prin decizia Directorului General al S.C. OLTCHIM S.A., comisie din care face parte şi reprezentantul Sindicatului Dreptate si Adevar .

Art. 58.
Al.1. În vederea menţinerii şi îmbunătăţirii condiţiilor de desfăşurare a activităţii la locurile de muncă, Patronatul va lua următoarele măsuri:
a) amenajarea ergonomică a locului de muncă;
b) asigurarea condiţiilor de mediu (iluminat, vibraţii, temperatură, aerisire, umiditate, zgomot);
c) amenajarea anexelor sociale la locul de muncă (vestiare, băi, grupuri sanitare, săli de repaus, săli corespunzătoare pentru servirea mesei);
d) diminuarea până la eliminarea totală a emisiunilor poluante;
e) alte măsuri prevăzute de Legea Securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006.
Al.2. Salariaţii sunt obligaţi să păstreze în bune condiţii echipamentul individual de protecție, cât și amenajările efectuate de Patronat (vestiare, grupuri sanitare, săli de instructaj, echipamente şi dispozitive de protecţia şi securitatea muncii, instalaţii de iluminat, etc.), să nu le deterioreze, descompună, ori să sustragă componente ale acestora. Deteriorarea sau distrugerea acestora din culpa salariaţilor, atrage după sine sancţionarea disciplinară și/sau răspunderea patrimonială, conform Regulamentului Intern, parte integrantă a Contractului Colectiv de Muncă.
Al.3. Patronatul şi Sindicatul Dreptate si Adevar vor urmări factorii de risc pe fiecare loc de muncă, măsurile ce se impun pentru diminuarea acestora şi programele de realizare a acestor măsuri.

Art. 59.
Al.1. Materialele igienico - sanitare vor fi puse la dispoziţia salariaţilor gratuit de administraţie, la perioadele şi categoriile de personal prevăzute în reglementările legale şi precizate în Anexa nr.8.
Al.2. Calitatea materialelor igienico-sanitare va fi stabilită de conducerea S.C. OLTCHIM S.A. cu Sindicatul Dreptate si Adevar de comun acord .