Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Quoted post

Chimistii Uniti pe facebook

#48506 Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook

2016-09-11 19:11

#48505: Chimistii Uniti pe facebook - Re: Chimistii Uniti pe facebook 

 Art. 60.
Al.1. Administraţia va organiza, la angajare şi ulterior, cel puţin odată pe an, supravegherea stării de sănătate a lucrătorilor a salariaţilor, în scopul de a constata dacă sunt apţi pentru desfăşurarea activităţii în postul pe care ar urma să îl ocupe sau îl ocupă, precum şi pentru prevenirea îmbolnăvirilor profesionale. Examinarea medicală se desfăşoară în timpul programului normal de lucru şi este gratuită, iar cheltuielile ocazionate de examinare se vor suporta de societate, condiţiile concrete urmând să fie stabilite de acesta.
Al.2. Salariaţii sunt obligaţi să se supună examenelor medicale stabilite şi prezentate în Anexa nr. 12 de către Policlinica OLTCHIM în functie de conditiile locului de muncă al fiecărui salariat, in baza HG Nr. 355/2007, Anexa 1. Examenul radiologic se efectuează numai la indicatia medicului specialist de medicina muncii.
Al.3. În cazul când dispoziţiile legale speciale prevăd examinări medicale complexe la termene mai scurte, determinate de condiţiile deosebite de la locurile de muncă, se vor aplica aceste prevederi.
Al.4. Rezultatul controlului medical se aduce obligatoriu la cunoştinţa fiecărui salariat, sub semnătură, în baza comunicării Policlinicii OLTCHIM în termen de 30 zile de la efectuarea controlului sau analizei dar nu mai târziu de 7 zile de la data primirii rezultatului examinării.
Al.5. Salariaţii cu afecţiuni deosebite vor fi urmăriţi prin evidenţe speciale de către medicii de la Policlinica OLTCHIM.
Al.6. Patronatul va respecta prevederile legale privind medicina muncii.
Al.7. În afară de examinarea medicală anuală gratuită, societatea va suporta cheltuielile determinate de investigaţiile necesare efectuate de Policlinica OLTCHIM în cazul când un salariat se îmbolnăveşte şi are recomandarea medicului de specialitate.

Art. 61.
Părţile se obligă să asigure un regim de protecţie specială a muncii femeilor şi tinerilor în vârstă de până la 18 ani, la nivelul drepturilor specifice reglementate de legislaţia muncii şi prevederile prezentului contract.

Art. 62.
Al.1. Patronatul nu va refuza angajarea sau menţinerea în muncă a persoanelor handicapate încadrabile în grade de invaliditate definite potrivit Legii.
Al.2. Salariaţii menţionaţi la al.1, vor prezenta în vederea deducerii la impozit pe salarii certificatele emise de comisiile de expertiză medicală şi recuperarea capacităţii de muncă.

Art. 63.
Al.1. Părţile contractante convin ca S.C. OLTCHIM S.A. să sponsorizeze spitale sau clinici medicale în interesul serviciilor medicale acordate salariaţilor societăţii.
Al.2. Prin Policlinica OLTCHIM se vor acorda gratuit medicamente pentru salariaţii S.C. OLTCHIM care au contactat boli grave. Acordarea gratuită a medicamentelor se va face de comisia socială pe baza avizului comisiei medicale.

Art. 64.
Al.1. Conducerea societăţii va asigura spaţii pentru servirea mesei în secţii/servicii.
Al.2. În schimburile 2 şi 3 din zilele lucrătoare precum şi sâmbăta, duminica şi sărbători legale în toate schimburile nu se serveşte masă caldă.
Al.3. Se interzice lăsarea fără supraveghere a tablourilor de comandă şi a instalaţiilor tehnologice, care necesită supraveghere permanentă. Constatarea acestei abateri atrage după sine aplicarea de sancţiuni prevăzute pentru această abatere în Regulamentul de Ordine Interioară.
Al.4. Salariaţii S.C. OLTCHIM S.A. Rm. Vâlcea beneficiază lunar pentru fiecare zi lucrătoare de tichete de masă conform Legii nr.142/1998. Valoarea tichetului de masă este cea stabilită prin Hotărâre de Guvern.
Al.5. Salariaţii care lucrează pe locurile de muncă cu condiţii deosebit de periculoase, stabilite în Anexa nr.4 la Contractul Colectiv de Muncă, pe perioada prezenţei la serviciu pe locul de muncă respectiv şi numai dacă instalaţia este în funcţiune, beneficiază în plus faţă de prevederile al. 4 pentru fiecare zi lucrătoare de 16 lei/salariat, sumă care se acordă ca spor şi se impozitează cu celelalte drepturi salariale. Acest spor se majorează odată cu majorarea salariilor.
În hala de electroliză cu mercur, Monomer, PVC şi anhidridă ftalică salariaţii care lucrează în sectoarele respective beneficiază de acest drept şi pe perioada când instalaţia este în revizie generală sau în revizie programată.
Salariaţii din alte secţii/servicii care lucrează pe locurile de muncă stabilite în Anexa nr. 4, vor beneficia de acest drept numai dacă sunt nominalizaţi prin Decizia Directorului General emisă în baza referatelor întocmite de şefii de secţii/servicii care au salariaţi în această situaţie.

Art. 65.
Al.1. La nivelul S.C. OLTCHIM S.A. Rm. Vâlcea se vor efectua determinări de noxe pe locuri de muncă, conform graficului aprobat de Directorul General al societătii sau la propunerea justificată a salariatilor, care vor fi urmărite în vederea luării măsurilor de protectie a mediului, specifice, de către Serviciul Intern de Prevenire si Protectie si vor fi puse în aplicare de către sectiile în cauză.
Al.2. Determinările de noxe pe locuri de muncă si expertiza tehnică din punct de vedere al protectiei muncii securitatii si sanatatii in munca, vor fi efectuate în prezenta reprezentantilor Sindicatului Dreptate si Adevar.

Art. 66.
Al.1. În cazul recomandărilor medicale, conducerea societăţii va asigura trecerea salariaţilor pe alte locuri de muncă, conform pregătirii profesionale în limita locurilor vacante, pe baza propunerilor comisiei medicale la nivel de societate, constituită din :
 reprezentanţii Patronatului;
 reprezentanţii Sindicatului Dreptate si Adevar;
 cadre medicale de specialitate.
Al.2. Schimbarea locurilor de muncă a salariatului se face cu avizul medical că este “apt” pentru noul loc de muncă.
Al.3. În cazul în care avizul medical confirmă că salariatul a devenit inapt pentru postul pe care-l ocupă, ca urmare a unei afecţiuni de boală, accident de muncă sau boală profesională, Comisia Paritară va analiza cazul şi va stabili în momentul încetării Contractului Individual de Muncă acordarea plăţilor compensatorii conform prevederilor art.38.

Raspunsuri

Chimistii Uniti pe facebook

#48507 Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook

2016-09-11 19:13:05

#48506: Chimistii Uniti pe facebook - Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook 

 

Art. 67.
Al.1. Angajatorul are obligaţia să asigure accesul salariaţilor la serviciul medical de medicină a muncii. Serviciul medical de medicină a muncii poate fi un serviciu autonom organizat de angajator sau un serviciu asigurat de o asociaţie patronală.
Al.2. Durata muncii prestate de medicul de medicină a muncii se calculează în funcţie de numărul de salariaţi ai angajatorului, potrivit legii. Medicul de medicină a muncii este, atestat în profesia sa potrivit legii, titular al unui contract încheiat cu angajatorul. Medicul de medicină a muncii este independent în exercitarea profesiei sale.
Al.3. Sarcinile principale ale medicului de medicină a muncii constau în:
a) prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale;
b) supravegherea efectivă a condiţiilor de igienă şi sănătate în muncă;
c) asigurarea controlului medical al salariaţilor atât la angajarea în muncă, cât şi pe durata executării Contractului Individual de Muncă.
Al.4. În vederea realizării sarcinilor ce îi revin medicul de medicină a muncii poate propune angajatorului, prin Comisia Medicală, schimbarea locului de muncă sau a felului muncii unor salariaţi, determinată de starea de sănătate a acestora.
Al.5. Medicul de medicină a muncii este membru de drept în comitetul de securitate şi sănătate în muncă.
Al.6. Medicul de medicină a muncii stabileşte în fiecare an un program de activitate pentru îmbunătăţirea mediului de muncă din punct de vedere al sănătăţii în muncă, program ce se va supune avizării Comitetului de securitate şi sănătate în muncă.

Art. 68.
La cererea uneia din părţile contractante ale prezentului Contract Colectiv de Muncă, medicii din Medicina muncii şi Inspectoratul Teritorial de Muncă Vâlcea, vor fi consultaţi obligatoriu la modificarea duratei timpului de lucru şi de concedii suplimentare.

Art. 69.
Părţile semnatare ale prezentului Contract Colectiv de Muncă, vor organiza şi desfăşura verificări privind respectarea normativelor, normelor şi prevederilor din Contractul Colectiv de Muncă cu privire la securitatea şi sănătatea în muncă, apărarea împotriva incendiilor, situaţii de urgenţă şi medicina muncii.

CAPITOLUL IV – SALARIZARE ŞI ALTE DREPTURI SALARIALE

Art. 70.
Salarizarea şi alte drepturi salariale sunt cuprinse în Regulamentul de salarizare (Anexa nr.1), parte intergantă a Contractului Colectiv de Muncă.


CAPITOLUL V – TIMPUL DE MUNCĂ ŞI TIMPUL DE ODIHNĂ

Art. 71.
Timpul de muncă reprezintă orice perioadă în care salariatul prestează munca, se află la dispoziţia Oltchim pentru îndeplinirea sarcinilor şi atribuţiile sale conform prevederilor Contractului Individual de Muncă, Contractului Colectiv de Muncă aplicabil şi/sau ale legislaţiei în vigoare.

Art. 72.
Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi şi 40 ore/săptămână. Săptămâna de lucru este de 5 zile.
Durata maximă legală a timpului de muncă nu poate depăşi 48 ore/săptămână, inclusiv orele suplimentare.
În cazul tinerilor în vârstă de până la 18 ani durata timpului de muncă este de 6 ore/zi şi 30 ore/săptămână.
1. Pentru cei care lucrează în schimburi, programul de lucru se stabileşte după cum urmează:
schimbul I - între orele 7,00 - 15,00
schimbul II - între orele 15,00 - 23,00
schimbul III - între orele 23,00 - 7,00
Pentru personalul care lucrează în tură în cadrul Diviziei Petrochimice schimburile se desfăşoară în următorul program orar:
- schimbul I 6.30-14.30
- schimbul II 14.30-22.30
- schimbul III 22.30- 6.30
Dispecerii din cadrul Diviziei Petrochimice au următorul program:
- 6.30-14.30
- 14.30-22.30
- 22.30-6.30

2. Pentru activităţi specifice, programul de lucru este:
- secţia Transporturi - căi ferate uzinale, dispecerat transporturi
7-19
19-7
- secţia Utilităţi – epurare biologică, captare apă potabilă, Staţie Electrică 6/0,4 kv Priza Olt.
7-19
19-7
- secţia Electro - staţii electrice 7-19 19-7
- comisia recepţie – aprovizionare 7-19 19-7
- dispecer producţie, utilităţi, clor, electro 7- 7
- conducător auto – deservire dispecer 7-7
- deservire salvare 7-7
- deservire antidot 7-7
Salariatul poate lucra în program de 7-7 şi program de 12 ore, numai cu avizul medicului de la Policlinica OLTCHIM.
3. Pentru personalul cu program de lucru numai de zi, acesta este stabilit în funcţie de specificul locului de muncă, respectiv: 7,00-15,00 sau 7,45 -16,00. Cei cu program 7,45-16,00 vor avea în ultima zi a săptămânii de lucru programul redus corespunzător cu timpul lucrat în plus în cursul săptămânii, respectiv la ora 14,45. Personalul din servicii cu program 07:45- 16:00 şi care solicită program 07:00-15:00 se face pe bază de cerere cu viza Directorului de direcţie/divizie şi se aprobă de Directorul General.
4. În funcţie de interesul societăţii, programul zilnic de lucru stabilit la punctele 1, 2, 3 se poate modifica cu aprobarea Directorului General şi acordul părţilor contractante.
5. Având în vedere că nu se pot asigura condiţii normale de lucru în halele de electroliză cu Hg, control nedistructiv (radiaţii gama), sablare, aceste locuri de muncă au un program de 6 ore/zi, fără să afecteze drepturile salariale şi vechimea în muncă. Acest program, se aplică numai în perioada cât instalaţia funcţionează, este în avarie sau se află în revizie generală planificată prin decizia Directorului General. În funcţie de specificul instalaţiei şi activităţii, pentru personalul de zi cu program redus de 6 ore, se va aproba de către Directorul General, program de 8 ore/zi, fără a se depăşi 30 ore de lucru pe săptămână.
6. Personalul medical care asigură controlul radiologic are program de lucru de 6 ore/zi, medicii au program de lucru de 7 ore/zi, iar celălalt personal medico-sanitar are program de lucru de 8 ore /zi.

Art. 73.
Programul de lucru pentru locurile de muncă cu activitate continuă este cel stabilit în graficul de ture, aprobat de Directorul General, atât pentru programul normal, cât şi pentru cel redus, cu încadrarea în balanţa timpului de muncă lunar prevăzut în graficele aprobate.

Art. 74.
Al.1. Patronatul poate, în interesul societăţii, să recurgă la ore suplimentare în cazuri deosebite determinate de nevoi, de securitate a instalaţiilor, lucrări urgente, procese ce nu pot fi întrerupte, necesitatea unor termene de livrare şi alte situaţii neprevăzute, numai după ce s-au epuizat toate modalităţile de organizare specifice acestei situaţii.
Al.2. Orele prestate peste programul normal de lucru prevăzut la Art. 73 şi în zilele nelucrătoare, la solicitarea Patronatului, în baza unui referat aprobat de Directorul General, sunt ore suplimentare.
Al.3. Plafonul maxim de ore suplimentare este de 120 ore/om/an. Depăşirea acestui plafon se poate face prin negociere cu acordul părţilor contractante, în limita a 200 ore/om/an.
Al.4. Orele suplimentare se compensează prin orele libere platite în urmatoarele 30 zile după efectuarea acestora pe baza pontajului lunar aprobat. În aceste condiţii salariatul beneficiază de salariul corespunzător pentru orele prestate peste programul normal de lucru.
În cazul în care compensarea prin ore libere plătite nu este posibilă în termenul de 30 de zile, în luna următoare, orele suplimentare efectuate de salariat se plătesc cu spor de 100% din salariul de bază din luna în care au fost efectuate.
Al.5. Evidenţa orelor suplimentare se ţine de către şeful secţiei/serviciului într-un registru special, vizate de Directorul Direcţiei.
Al.6. Tinerii în vârstă de până la 18 ani nu pot presta muncă suplimentară.
Al.7. Prestarea orelor suplimentare se face numai în baza acordului salariatului, solicitat în scris de şeful secţiei/serviciului pe bază de referat aprobat de către Directorul General.