Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Quoted post

Chimistii Uniti pe facebook

#48505 Re: Chimistii Uniti pe facebook

2016-09-11 19:09

#48504: Chimistii Uniti pe facebook - Chimistii Uniti pe facebook 

 Art. 53.
Al.1. Conducerea societăţii va asigura organizarea raţională a muncii pentru fiecare loc de muncă. Pe această bază, se stabilesc sarcini şi răspunderi prin fisa postului. sub formă de norme de muncă. Acestea pot fi norme de timp, norme de producţie, norme de personal, însoţite de descrierea sferei de atribuţiuni şi a zonei de deservire, menite să asigure utilizarea integrală şi eficientă a timpului de muncă în condiţii de întreţinere şi exploatare în siguranţă a instalaţiilor, respectarea normelor de sănătate şi securitate în muncă, apărare împotriva incendiilor şi situaţii de urgenţă, cât şi respectarea integrităţii patrimoniului societăţii.
Al.2. Normele de muncă se elaborează de către angajator, conform normativelor în vigoare, sau în cazul în care nu există normative, normele de muncă se elaborează de către angajator cu acordul Sindicatului Dreptate si Adevar.
Al.3. În cazul unui dezacord cu privire la normele de muncă, părţile vor apela la arbitrajul unui terţ ales de comun acord.

Art. 54.
Al.1. Norma de muncă exprimă cantitatea de muncă necesară pentru efectuarea operaţiunilor sau lucrărilor de către o persoană cu calificare corespunzătoare, care lucrează cu intensitate normală, în condiţiile unor procese tehnologice şi de muncă determinate. Norma de muncă cuprinde timpul productiv, timpul pentru întreruperi impuse de desfăşurarea procesului tehnologic, timpul pentru pauze legale în cadrul programului de muncă.
Norma de muncă se exprimă, în funcţie de caracteristicile procesului de producţie sau de alte activităţi ce se normează, sub formă de norme de timp, norme de producţie, norme de personal, sferă de atribuţii sau sub alte forme corespunzătoare specificului fiecărei activităţi.
Normarea muncii se aplică tuturor categoriilor de salariaţi.
Al.2. Activitatea de normare a muncii se referă la normele de muncă individuale pentru toate categoriile de salariaţi, potrivit specificului activităţii fiecăruia şi se bazează pe tehnicile normării muncii. Acestea se desfăşoară ca un proces continuu, în permanentă concordanţă cu schimbările ce au loc în organizarea şi nivelul de dotare tehnică a muncii.
Al.3. În toate situaţiile în care normele de muncă nu asigură un grad complet de ocupare, conduc la o solicitare excesivă sau, după caz, nu corespund condiţiilor pentru care au fost elaborate, se impune reexaminarea lor. Aceasta poate fi cerută de patronat, cât şi de Sindicatul Dreptate si Adevar . În caz de divergenţă în ceea ce priveşte calitatea normelor de muncă, se va recurge la o expertiză tehnică stabilită de comun acord. Concluziile expertizei tehnice sunt obligatorii pentru ambele părţi.
Al.4. Reexaminarea normelor de muncă nu va putea conduce la diminuarea salariului de bază negociat.
Al.5. Cheltuielile ocazionate de soluţionarea divergenţelor cu privire la modificarea normelor de muncă, vor fi suportate de Patronat pentru prima solicitare a Sindicatului Dreptate si Adevar .

Art. 55.
Al.1. Patronatul va asigura pe cheltuiala sa, cadrul organizatoric pentru propaganda, instruirea, testarea profesională şi psihologică, însuşirea normelor de securitate şi sănătate în muncă, apărarea împotriva incendiilor şi situaţii de urgenţă. Timpul afectat acestor activităţi se include în timpul de muncă şi este salarizat.
Al.2. Instruirea în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă aferentă lucrătorilor se face la angajare şi la locul de muncă în conformitate cu Legea nr. 319/2006 privind securitatea şi sănătatea în muncă, având drept scop însuşirea cunoştinţelor şi formarea deprinderilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.
Verificarea cunoştinţelor se face după fiecare instruire şi va fi însemnată în fişa de instruire individuală.
Al.3. În cazul în care, la locul de muncă intervin schimbări ce impun aplicarea unor noi norme de securitate şi sănătate în muncă, apărare împotriva incendiilor, situaţii de urgenţă, salariaţii vor fi instruiţi în condiţiile prevăzute la aliniatul 2.
Al.4. Patronatul va asigura în secţii şi servicii, truse de prim-ajutor dotate cu medicamente, conform normativului prezentat în anexa nr. 11.

Art. 56.
Al.1. Durata instruirii lucrătorilor în domeniul securitătii si sănătătii în muncă, aparare impotriva incendiilor,se stabileste prin reglementari interne, in conformitate cu legislatia in vigoare, la nivelul fiecărui tip de instruire.Durata instruirii introductiv-generale, la locul de munca si periodica suplimentara nu poate fi mai mică de 8 ore.
Al.2. Instruirea periodica lunară / trimestriala va cuprinde notiuni de securitate si sănătate în muncă, aparare impotriva incendiilor , apărare civilă si masuri de prim ajutor. Instruirea in domeniul securitătii si sănătătii în muncă se efectueaza in baza tematicilor anuale aprobate.

Art. 57.
Al.1. Echipamentele de muncă, echipamentele de protecţie colectivă şi individuală se acordă gratuit, în conformitate cu prevederile Legii nr. 319/2006, HG nr. 1425/2006, HG 955/2010 privind securitatea şi sănătatea în muncă. si HG Nr. 1048/2006 privind cerintele minime de securitate si sănătate în muncă pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentelor individuale de protectie la locul de munca.
Lista de dotare cu EIP a lucratorilor (Normativul specific acestui echipament) va fi vizata de sef sectie/serviciu, liderul de sindicat pe sectie/serviciu si aprobat de Directorul General si reprezentantii sindicatului.
Al.2. Degradarea echipamentului individual de protecţia muncii înainte de termen, nu din vina salariatului, atrage după sine, acordarea altui echipament, pe baza unui referat întocmit de conducătorul locului de muncă. Referatul va fi semnat de şeful de secţie, contabil şef secţie, şef Serviciu intern de prevenire si protectie şi va fi aprobat de Directorul General. În cazul degradării echipamentului înainte de termen din vina salariatului, acestuia i se acordă un nou echipament, dar salariatul va suporta costul echipamentului nou, din care se scade valoarea de uzură aferentă timpului de folosire.
Al.3.Patronatul va asigura:
a) aprovizionarea ritmică şi de calitate cu echipament individual de protecţie şi de lucru, pentru a se respecta durata de folosinţă conform normativ;
b) curăţirea echipamentului individual de protecţie în spălătoriile societăţii sau ale furnizorilor (de astfel de servicii) autorizaţi.
Echipamentul individual de protecţie şi de lucru se va aviza din punct de vedere calitativ de către o comisie formată din Director Aprovizionare, Director General Adjunct Producţie Investiţii ca preşedinte al Comitetului de securitate şi sănătate în muncă, reprezentantul Compartimentului de Securitate şi Sănătate în Muncă şi reprezentantul Biroului Executiv al Sindicatului Dreptate si Adevar.
Al.4. Pentru recepţia echipamentului la nivelul S.C. OLTCHIM se constituie comisie de recepţie prin decizia Directorului General al S.C. OLTCHIM S.A., comisie din care face parte şi reprezentantul Sindicatului Dreptate si Adevar .

Art. 58.
Al.1. În vederea menţinerii şi îmbunătăţirii condiţiilor de desfăşurare a activităţii la locurile de muncă, Patronatul va lua următoarele măsuri:
a) amenajarea ergonomică a locului de muncă;
b) asigurarea condiţiilor de mediu (iluminat, vibraţii, temperatură, aerisire, umiditate, zgomot);
c) amenajarea anexelor sociale la locul de muncă (vestiare, băi, grupuri sanitare, săli de repaus, săli corespunzătoare pentru servirea mesei);
d) diminuarea până la eliminarea totală a emisiunilor poluante;
e) alte măsuri prevăzute de Legea Securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006.
Al.2. Salariaţii sunt obligaţi să păstreze în bune condiţii echipamentul individual de protecție, cât și amenajările efectuate de Patronat (vestiare, grupuri sanitare, săli de instructaj, echipamente şi dispozitive de protecţia şi securitatea muncii, instalaţii de iluminat, etc.), să nu le deterioreze, descompună, ori să sustragă componente ale acestora. Deteriorarea sau distrugerea acestora din culpa salariaţilor, atrage după sine sancţionarea disciplinară și/sau răspunderea patrimonială, conform Regulamentului Intern, parte integrantă a Contractului Colectiv de Muncă.
Al.3. Patronatul şi Sindicatul Dreptate si Adevar vor urmări factorii de risc pe fiecare loc de muncă, măsurile ce se impun pentru diminuarea acestora şi programele de realizare a acestor măsuri.

Art. 59.
Al.1. Materialele igienico - sanitare vor fi puse la dispoziţia salariaţilor gratuit de administraţie, la perioadele şi categoriile de personal prevăzute în reglementările legale şi precizate în Anexa nr.8.
Al.2. Calitatea materialelor igienico-sanitare va fi stabilită de conducerea S.C. OLTCHIM S.A. cu Sindicatul Dreptate si Adevar de comun acord .

 

Raspunsuri

Chimistii Uniti pe facebook

#48506 Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook

2016-09-11 19:11:51

#48505: Chimistii Uniti pe facebook - Re: Chimistii Uniti pe facebook 

 Art. 60.
Al.1. Administraţia va organiza, la angajare şi ulterior, cel puţin odată pe an, supravegherea stării de sănătate a lucrătorilor a salariaţilor, în scopul de a constata dacă sunt apţi pentru desfăşurarea activităţii în postul pe care ar urma să îl ocupe sau îl ocupă, precum şi pentru prevenirea îmbolnăvirilor profesionale. Examinarea medicală se desfăşoară în timpul programului normal de lucru şi este gratuită, iar cheltuielile ocazionate de examinare se vor suporta de societate, condiţiile concrete urmând să fie stabilite de acesta.
Al.2. Salariaţii sunt obligaţi să se supună examenelor medicale stabilite şi prezentate în Anexa nr. 12 de către Policlinica OLTCHIM în functie de conditiile locului de muncă al fiecărui salariat, in baza HG Nr. 355/2007, Anexa 1. Examenul radiologic se efectuează numai la indicatia medicului specialist de medicina muncii.
Al.3. În cazul când dispoziţiile legale speciale prevăd examinări medicale complexe la termene mai scurte, determinate de condiţiile deosebite de la locurile de muncă, se vor aplica aceste prevederi.
Al.4. Rezultatul controlului medical se aduce obligatoriu la cunoştinţa fiecărui salariat, sub semnătură, în baza comunicării Policlinicii OLTCHIM în termen de 30 zile de la efectuarea controlului sau analizei dar nu mai târziu de 7 zile de la data primirii rezultatului examinării.
Al.5. Salariaţii cu afecţiuni deosebite vor fi urmăriţi prin evidenţe speciale de către medicii de la Policlinica OLTCHIM.
Al.6. Patronatul va respecta prevederile legale privind medicina muncii.
Al.7. În afară de examinarea medicală anuală gratuită, societatea va suporta cheltuielile determinate de investigaţiile necesare efectuate de Policlinica OLTCHIM în cazul când un salariat se îmbolnăveşte şi are recomandarea medicului de specialitate.

Art. 61.
Părţile se obligă să asigure un regim de protecţie specială a muncii femeilor şi tinerilor în vârstă de până la 18 ani, la nivelul drepturilor specifice reglementate de legislaţia muncii şi prevederile prezentului contract.

Art. 62.
Al.1. Patronatul nu va refuza angajarea sau menţinerea în muncă a persoanelor handicapate încadrabile în grade de invaliditate definite potrivit Legii.
Al.2. Salariaţii menţionaţi la al.1, vor prezenta în vederea deducerii la impozit pe salarii certificatele emise de comisiile de expertiză medicală şi recuperarea capacităţii de muncă.

Art. 63.
Al.1. Părţile contractante convin ca S.C. OLTCHIM S.A. să sponsorizeze spitale sau clinici medicale în interesul serviciilor medicale acordate salariaţilor societăţii.
Al.2. Prin Policlinica OLTCHIM se vor acorda gratuit medicamente pentru salariaţii S.C. OLTCHIM care au contactat boli grave. Acordarea gratuită a medicamentelor se va face de comisia socială pe baza avizului comisiei medicale.

Art. 64.
Al.1. Conducerea societăţii va asigura spaţii pentru servirea mesei în secţii/servicii.
Al.2. În schimburile 2 şi 3 din zilele lucrătoare precum şi sâmbăta, duminica şi sărbători legale în toate schimburile nu se serveşte masă caldă.
Al.3. Se interzice lăsarea fără supraveghere a tablourilor de comandă şi a instalaţiilor tehnologice, care necesită supraveghere permanentă. Constatarea acestei abateri atrage după sine aplicarea de sancţiuni prevăzute pentru această abatere în Regulamentul de Ordine Interioară.
Al.4. Salariaţii S.C. OLTCHIM S.A. Rm. Vâlcea beneficiază lunar pentru fiecare zi lucrătoare de tichete de masă conform Legii nr.142/1998. Valoarea tichetului de masă este cea stabilită prin Hotărâre de Guvern.
Al.5. Salariaţii care lucrează pe locurile de muncă cu condiţii deosebit de periculoase, stabilite în Anexa nr.4 la Contractul Colectiv de Muncă, pe perioada prezenţei la serviciu pe locul de muncă respectiv şi numai dacă instalaţia este în funcţiune, beneficiază în plus faţă de prevederile al. 4 pentru fiecare zi lucrătoare de 16 lei/salariat, sumă care se acordă ca spor şi se impozitează cu celelalte drepturi salariale. Acest spor se majorează odată cu majorarea salariilor.
În hala de electroliză cu mercur, Monomer, PVC şi anhidridă ftalică salariaţii care lucrează în sectoarele respective beneficiază de acest drept şi pe perioada când instalaţia este în revizie generală sau în revizie programată.
Salariaţii din alte secţii/servicii care lucrează pe locurile de muncă stabilite în Anexa nr. 4, vor beneficia de acest drept numai dacă sunt nominalizaţi prin Decizia Directorului General emisă în baza referatelor întocmite de şefii de secţii/servicii care au salariaţi în această situaţie.

Art. 65.
Al.1. La nivelul S.C. OLTCHIM S.A. Rm. Vâlcea se vor efectua determinări de noxe pe locuri de muncă, conform graficului aprobat de Directorul General al societătii sau la propunerea justificată a salariatilor, care vor fi urmărite în vederea luării măsurilor de protectie a mediului, specifice, de către Serviciul Intern de Prevenire si Protectie si vor fi puse în aplicare de către sectiile în cauză.
Al.2. Determinările de noxe pe locuri de muncă si expertiza tehnică din punct de vedere al protectiei muncii securitatii si sanatatii in munca, vor fi efectuate în prezenta reprezentantilor Sindicatului Dreptate si Adevar.

Art. 66.
Al.1. În cazul recomandărilor medicale, conducerea societăţii va asigura trecerea salariaţilor pe alte locuri de muncă, conform pregătirii profesionale în limita locurilor vacante, pe baza propunerilor comisiei medicale la nivel de societate, constituită din :
 reprezentanţii Patronatului;
 reprezentanţii Sindicatului Dreptate si Adevar;
 cadre medicale de specialitate.
Al.2. Schimbarea locurilor de muncă a salariatului se face cu avizul medical că este “apt” pentru noul loc de muncă.
Al.3. În cazul în care avizul medical confirmă că salariatul a devenit inapt pentru postul pe care-l ocupă, ca urmare a unei afecţiuni de boală, accident de muncă sau boală profesională, Comisia Paritară va analiza cazul şi va stabili în momentul încetării Contractului Individual de Muncă acordarea plăţilor compensatorii conform prevederilor art.38.