Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Quoted post

Chimistii Uniti pe facebook

#48507 Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook

2016-09-11 19:13

#48506: Chimistii Uniti pe facebook - Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook 

 

Art. 67.
Al.1. Angajatorul are obligaţia să asigure accesul salariaţilor la serviciul medical de medicină a muncii. Serviciul medical de medicină a muncii poate fi un serviciu autonom organizat de angajator sau un serviciu asigurat de o asociaţie patronală.
Al.2. Durata muncii prestate de medicul de medicină a muncii se calculează în funcţie de numărul de salariaţi ai angajatorului, potrivit legii. Medicul de medicină a muncii este, atestat în profesia sa potrivit legii, titular al unui contract încheiat cu angajatorul. Medicul de medicină a muncii este independent în exercitarea profesiei sale.
Al.3. Sarcinile principale ale medicului de medicină a muncii constau în:
a) prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale;
b) supravegherea efectivă a condiţiilor de igienă şi sănătate în muncă;
c) asigurarea controlului medical al salariaţilor atât la angajarea în muncă, cât şi pe durata executării Contractului Individual de Muncă.
Al.4. În vederea realizării sarcinilor ce îi revin medicul de medicină a muncii poate propune angajatorului, prin Comisia Medicală, schimbarea locului de muncă sau a felului muncii unor salariaţi, determinată de starea de sănătate a acestora.
Al.5. Medicul de medicină a muncii este membru de drept în comitetul de securitate şi sănătate în muncă.
Al.6. Medicul de medicină a muncii stabileşte în fiecare an un program de activitate pentru îmbunătăţirea mediului de muncă din punct de vedere al sănătăţii în muncă, program ce se va supune avizării Comitetului de securitate şi sănătate în muncă.

Art. 68.
La cererea uneia din părţile contractante ale prezentului Contract Colectiv de Muncă, medicii din Medicina muncii şi Inspectoratul Teritorial de Muncă Vâlcea, vor fi consultaţi obligatoriu la modificarea duratei timpului de lucru şi de concedii suplimentare.

Art. 69.
Părţile semnatare ale prezentului Contract Colectiv de Muncă, vor organiza şi desfăşura verificări privind respectarea normativelor, normelor şi prevederilor din Contractul Colectiv de Muncă cu privire la securitatea şi sănătatea în muncă, apărarea împotriva incendiilor, situaţii de urgenţă şi medicina muncii.

CAPITOLUL IV – SALARIZARE ŞI ALTE DREPTURI SALARIALE

Art. 70.
Salarizarea şi alte drepturi salariale sunt cuprinse în Regulamentul de salarizare (Anexa nr.1), parte intergantă a Contractului Colectiv de Muncă.


CAPITOLUL V – TIMPUL DE MUNCĂ ŞI TIMPUL DE ODIHNĂ

Art. 71.
Timpul de muncă reprezintă orice perioadă în care salariatul prestează munca, se află la dispoziţia Oltchim pentru îndeplinirea sarcinilor şi atribuţiile sale conform prevederilor Contractului Individual de Muncă, Contractului Colectiv de Muncă aplicabil şi/sau ale legislaţiei în vigoare.

Art. 72.
Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi şi 40 ore/săptămână. Săptămâna de lucru este de 5 zile.
Durata maximă legală a timpului de muncă nu poate depăşi 48 ore/săptămână, inclusiv orele suplimentare.
În cazul tinerilor în vârstă de până la 18 ani durata timpului de muncă este de 6 ore/zi şi 30 ore/săptămână.
1. Pentru cei care lucrează în schimburi, programul de lucru se stabileşte după cum urmează:
schimbul I - între orele 7,00 - 15,00
schimbul II - între orele 15,00 - 23,00
schimbul III - între orele 23,00 - 7,00
Pentru personalul care lucrează în tură în cadrul Diviziei Petrochimice schimburile se desfăşoară în următorul program orar:
- schimbul I 6.30-14.30
- schimbul II 14.30-22.30
- schimbul III 22.30- 6.30
Dispecerii din cadrul Diviziei Petrochimice au următorul program:
- 6.30-14.30
- 14.30-22.30
- 22.30-6.30

2. Pentru activităţi specifice, programul de lucru este:
- secţia Transporturi - căi ferate uzinale, dispecerat transporturi
7-19
19-7
- secţia Utilităţi – epurare biologică, captare apă potabilă, Staţie Electrică 6/0,4 kv Priza Olt.
7-19
19-7
- secţia Electro - staţii electrice 7-19 19-7
- comisia recepţie – aprovizionare 7-19 19-7
- dispecer producţie, utilităţi, clor, electro 7- 7
- conducător auto – deservire dispecer 7-7
- deservire salvare 7-7
- deservire antidot 7-7
Salariatul poate lucra în program de 7-7 şi program de 12 ore, numai cu avizul medicului de la Policlinica OLTCHIM.
3. Pentru personalul cu program de lucru numai de zi, acesta este stabilit în funcţie de specificul locului de muncă, respectiv: 7,00-15,00 sau 7,45 -16,00. Cei cu program 7,45-16,00 vor avea în ultima zi a săptămânii de lucru programul redus corespunzător cu timpul lucrat în plus în cursul săptămânii, respectiv la ora 14,45. Personalul din servicii cu program 07:45- 16:00 şi care solicită program 07:00-15:00 se face pe bază de cerere cu viza Directorului de direcţie/divizie şi se aprobă de Directorul General.
4. În funcţie de interesul societăţii, programul zilnic de lucru stabilit la punctele 1, 2, 3 se poate modifica cu aprobarea Directorului General şi acordul părţilor contractante.
5. Având în vedere că nu se pot asigura condiţii normale de lucru în halele de electroliză cu Hg, control nedistructiv (radiaţii gama), sablare, aceste locuri de muncă au un program de 6 ore/zi, fără să afecteze drepturile salariale şi vechimea în muncă. Acest program, se aplică numai în perioada cât instalaţia funcţionează, este în avarie sau se află în revizie generală planificată prin decizia Directorului General. În funcţie de specificul instalaţiei şi activităţii, pentru personalul de zi cu program redus de 6 ore, se va aproba de către Directorul General, program de 8 ore/zi, fără a se depăşi 30 ore de lucru pe săptămână.
6. Personalul medical care asigură controlul radiologic are program de lucru de 6 ore/zi, medicii au program de lucru de 7 ore/zi, iar celălalt personal medico-sanitar are program de lucru de 8 ore /zi.

Art. 73.
Programul de lucru pentru locurile de muncă cu activitate continuă este cel stabilit în graficul de ture, aprobat de Directorul General, atât pentru programul normal, cât şi pentru cel redus, cu încadrarea în balanţa timpului de muncă lunar prevăzut în graficele aprobate.

Art. 74.
Al.1. Patronatul poate, în interesul societăţii, să recurgă la ore suplimentare în cazuri deosebite determinate de nevoi, de securitate a instalaţiilor, lucrări urgente, procese ce nu pot fi întrerupte, necesitatea unor termene de livrare şi alte situaţii neprevăzute, numai după ce s-au epuizat toate modalităţile de organizare specifice acestei situaţii.
Al.2. Orele prestate peste programul normal de lucru prevăzut la Art. 73 şi în zilele nelucrătoare, la solicitarea Patronatului, în baza unui referat aprobat de Directorul General, sunt ore suplimentare.
Al.3. Plafonul maxim de ore suplimentare este de 120 ore/om/an. Depăşirea acestui plafon se poate face prin negociere cu acordul părţilor contractante, în limita a 200 ore/om/an.
Al.4. Orele suplimentare se compensează prin orele libere platite în urmatoarele 30 zile după efectuarea acestora pe baza pontajului lunar aprobat. În aceste condiţii salariatul beneficiază de salariul corespunzător pentru orele prestate peste programul normal de lucru.
În cazul în care compensarea prin ore libere plătite nu este posibilă în termenul de 30 de zile, în luna următoare, orele suplimentare efectuate de salariat se plătesc cu spor de 100% din salariul de bază din luna în care au fost efectuate.
Al.5. Evidenţa orelor suplimentare se ţine de către şeful secţiei/serviciului într-un registru special, vizate de Directorul Direcţiei.
Al.6. Tinerii în vârstă de până la 18 ani nu pot presta muncă suplimentară.
Al.7. Prestarea orelor suplimentare se face numai în baza acordului salariatului, solicitat în scris de şeful secţiei/serviciului pe bază de referat aprobat de către Directorul General.

 

Raspunsuri

Chimistii Uniti pe facebook

#48508 Re: Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook

2016-09-11 19:14:16

#48507: Chimistii Uniti pe facebook - Re: Re: Re: Chimistii Uniti pe facebook 

 

Art. 75.
Al.1. În fiecare săptămână, salariatul are dreptul, de regulă, la două zile consecutive de repaus săptămânal.
Al.2. Repausul săptămânal se acordă de regulă sâmbăta şi duminica.
Al.3. În instalaţiile unde activitatea de la locul de muncă în zilele de sâmbătă şi duminică nu se întrerupe, se acordă liberul corespunzător de repaus săptămânal în alte zile ale săptămânii, prin graficul de ture aprobat de Directorul General.
Al.4. Pentru personalul din instalaţiile oprite se întrerupe programul de lucru în ture şi se aplică programul de lucru din sectoarele unde este repartizat să-şi desfăşoare activitatea.

Art. 76.
Al.1. Personalul strict necesar menţinut în program prelungit de lucru pentru efectuarea reparaţiilor şi reviziilor programate, se stabileşte de conducerea executivă a societăţii. Orele lucrate în acest regim de lucru se plătesc pe bază de raport de lucrări.
Al.2. În instalaţiile cu program de lucru de 6 ore, pe perioada reviziilor se va lucra în regim de 6 ore. Salariaţii stabiliţi să lucreze mai mult de 6 ore, dar nu mai mult de 8 ore/zi şi inclusiv sâmbăta, vor fi plătiţi pentru acest timp corespunzător programului de lucru de 8 ore sau cu timp liber corespunzător timpului efectiv lucrat.

Art. 77.
Unul din părinţii salariaţi ai societăţii care are în îngrijire copii până la 2 ani sau a copilului cu handicap până la 3 ani poate solicita conducerii societăţii aprobare să lucreze parţial 6 ore/zi, 4 ore pentru cei cu program de 6 ore, fără a le afecta drepturile salariale, beneficiind de vechime în muncă corespunzătoare unei norme întregi şi celelalte drepturi ce decurg din calitatea de salariat.

Art. 78.
Al.1. Muncă prestată între orele 2100÷700 este considerată muncă de noapte şi se plăteşte cu un spor de 25% din salariul de bază pentru fiecare oră de muncă de noapte prestată, dacă efectuează cel puţin 3 ore de muncă de noapte. De acest spor beneficiază şi salariaţii care efectuează ore suplimentare între orele 2100÷700.
Al.2. Salariaţii care urmează să desfăşoare cel puţin 3 ore de muncă de noapte sunt supuşi unui examen medical gratuit înainte de începerea activităţii şi, după aceea, periodic.
Al.3. Condiţiile de efectuare a examenului medical şi periodicitatea acestuia se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin comun al Ministrului Muncii şi Solidarităţii Sociale şi al Ministrului Sănătăţii şi Familiei.
Al.4. Salariaţii care desfăşoară muncă de noapte şi au probleme de sănătate recunoscute ca având legătură cu aceasta vor fi trecuţi la o muncă de zi pentru care sunt apţi, în urma analizei în Comisia Medicală.

Art. 79.
Sunt zile nelucrătoare, zilele de repaus săptămânal şi zilele de sărbători legale şi religioase, după cum urmează :
 - 1 şi 2 ianuarie;
 - prima şi a doua zi de Paşti;
 - 1 mai;
 - prima şi a doua zi de Rusalii;
 - 15 august - Adormirea Maicii Domnului;
 - 30 noiembrie - Sfântul Apostol Andrei cel Întâi chemat, Ocrotitorul României;
 - 1 decembrie;
 - prima şi a doua zi de Crăciun;
 - două zile pentru fiecare dintre cele 3 sărbători religioase anuale, declarate astfel de cultele religioase legale, altele decât cele creştine, pentru persoanele aparţinând acestora.

Art. 80.
Al.1. Ziua de 8 martie pentru salariatele femei din cadrul S.C. OLTCHIM S.A. Rm. Vâlcea este zi liberă plătită. Salariatele care lucrează în tură vor primi o zi liberă în cursul lunii martie.
Al.2. Dacă ziua de 8 Martie corespunde cu zi lucrătoare salariatele vor beneficia de toate sporurile aferente şi tichet de masă.

Art. 81.
Al.1. Repausul pentru servirea mesei este de 15 minute, fiind inclus în programul normal de lucru menţionat la Art. 73 şi care se afişează la secţii/servicii.
Al.2. Depăşirea celor 15 minute atrage după sine, aplicarea unei sanctiuni dintre cele prevazute in Regulamentul Intern.. Această hotărâre se aplică după analiza cazului în comisia de disciplină, conform art. 22, al. 2, din RI.

 

CONCEDIUL DE ODIHNĂ
Art. 82.
Salariaţii au dreptul la un concediu anual de odihnă exprimat în zile lucrătoare, la care se adaugă şi zilele de concediu suplimentar aferente anului precedent.

Art. 83.
Al.1. Durata concediului de odihnă în funcţie de vechimea în muncă, este:
 până la 8 ani – 21 zile lucrătoare
 de la 8 - 14 ani – 25 zile lucrătoare
 de la 14 – 17 ani– 27 zile lucrătoare
 de la 17 - 20 ani – 29 zile lucrătoare
 peste 20 ani - 30 zile lucrătoare
Al.2. Sărbătorile legale în care nu se lucrează, precum şi zilele plătite stabilite prin prezentul Contract Colectiv de Muncă nu sunt incluse în durata concediului de odihnă anual.
Al.3. Durata concediului de odihnă anual se acordă proporţional cu timpul efectiv lucrat.

Art. 84.
Al.1. Durata concediului de odihnă suplimentar pentru condiţii deosebite de lucru este conform Anexei nr.6 şi se acordă proporţional cu timpul efectiv lucrat.
Al.2. Concediul suplimentar de odihnă se stabileşte proporţional cu timpul lucrat în locuri de muncă sau activităţi cu condiţii deosebite, calculat de la data terminării ultimului concediu şi numai dacă, în acest interval, persoanele respective au lucrat efectiv minimum 6 luni în locuri de muncă sau activităţi din cele prevăzute în Anexa nr.6.

Art. 85.
Al.1. Concediul legal de odihnă nu face obiectul unei tranzacţii, cesiuni, renunţări sau limitări şi este obligatoriu să fie efectuat în anul respectiv.
Al.2. Compensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat este permisă numai în cazul încetării Contractul Individual de Muncă.

Art. 86.
Al.1. Efectuarea concediului de odihnă se face în baza unei programări anuale a şefului de compartiment şi reprezentantul Sindicatului Dreptate si Adevar, cu consultarea conducătorului locului de muncă şi cu aprobarea Directorului de directie ţinând seama de:
 necesităţile producţiei;
 opţiunea salariatului;
 la cerere, în funcţie de posibilităţile societăţii, pentru membrii de familie (soţ, soţie) ce lucrează în cadrul societăţii se va planifica concediul de odihnă în aceeaşi perioadă.
Al.2. În interesul societăţii şi al salariaţilor, concediul de odihnă se poate efectua în tranşe, una din tranşe fiind de minim 10 zile lucrătoare.
Al.3. Zilele de concediu suplimentar vor fi acordate salariaţilor la cerere şi sub formă de recuperare.
Al.4. În cazuri excepţionale, când este necesară prezenţa la locul de muncă a salariatului și concediul de odihnă nu se efectuează la data stabilită, cu aprobarea Directorului General al societăţii dacă există acordul salariatului şi urmând să se va face o nouă planificare de către șeful de compartiment.
Al.5. Pentru salariaţii noi angajaţi aflaţi în perioada de probă, concediul de odihnă se acordă numai după expirarea perioadei de probă.

Art. 87.
Programarea anuală nominală a concediului de odihnă pentru anul următor, va fi adusă la cunoştinţa salariaţilor prin afişare până la 30 noiembrie a anului în curs.

Art. 88.
În cazuri excepţionale, când este necesară prezenţa la locul de muncă a salariatului aflat în concediu de odihnă, se poate întrerupe concediul de odihnă, cu acordul salariatului.
Decizia în astfel de situaţii o ia în scris Directorul General sau înlocuitorul acestuia. În acest caz, societatea va compensa salariatului cheltuielile de transport, precum şi celelalte cheltuieli făcute de salariat anticipat, pentru servicii de care nu a beneficiat prin rechemarea din concediu.

Art. 89.
În cazul încetării Contractului Individual de Muncă, înainte de efectuarea concediului de odihnă, salariatul în cauză are dreptul la un concediu plătit calculat în zile şi în bani, proporţional cu perioada de timp prestată şi pentru care nu a efectuat concediu. La cererea salariatului, aceste zile pot fi acordate şi înainte de preaviz. Calculul proporţional se aplică şi pentru prima de vacanţă.

Art. 90.
Al.1. Salariatul care se pensionează în perioada aplicării prezentului Contract Colectiv de Muncă va beneficia de concediu de odihnă integral, pe care îl va efectua înaintea încetării activităţii.
Al.2. Dacă la data pensionării nu a efectuat concediul de odihnă integral, restul zilelor de concediu cuvenite sunt compensate în bani.