STOP DISTRUGERII DIRECȚIILOR JUDEȚENE PENTRU CULTURĂ!

Comentarii

#1

Din studierea arhivei Comisiunii Monumentelor Istorice, rezultă că am rămas cu mai puțin de 50 % din patrimoniul cultural al României care se afla în evidență la începutul sec. XX. Am pierdut obiective valoroase, frumoase, unice, care ne-ar fi permis să dezvoltăm cel mai puternic turism din estul Europei. Din puținul care ne-a mai rămas, nu ne mai permitem să pierdem, pentru că riscăm să ne pierdem cu totul identitatea românească. Doar prin independența Direcțiilor Județene pentru Cultură față de factorii de decizie locali putem întări controlul Statului în scopul păstrării și perpetuării acestor valori. Pentru patrimoniul cultural din România, unic în lume, votez pentru menținerea DJC-urilor în subordinea Ministerului Culturii.

Josanu Rocsana (Tîrgu Neamt, 2023-08-03)

#2

💚

Alexandra-Elena Duduman (Suceava, 2023-08-03)

#7

Protejarea patrimoniului

Geanina Simbotin (Bucharest, 2023-08-03)

#10

Trecerea Direcțiilor județene pentru Cultură în „parohia” Consiliilor Județene este un atac la adresa Patrimoniului imobil, atât a celui clasat, cât și asupra aceluia care încă nu a fost clasat...

marian poenaru (Grivița, 2023-08-03)

#15

Nu vreau descentralizarea direcțiilor de cultura.

Cornelia Armeanu (București , 2023-08-03)

#16

Nu sunt de acord cu mutarea Direcțiilor de Cultură in subordinea Consiliilor Județene.

Mihaela Mezei (Toplița, 2023-08-03)

#21

Susțin petitia

Leustean Marius (Piatra Neamț, 2023-08-03)

#22

Este un atac miselesc la adresa patrimoniului cultural in incercarea de a fluidiza marile tunuri imobiliare. Directiile pentru Cultura sunt singura autoritate care mai tin piept si tempereaza agresiunile asupra patrimoniului. Duse sub Consiliile Judetene, practic se desfiinteaza orice regim de protectie asupra patrimoniului. Sunt categoruc impotriva.
Prin transferul celor 2-6 angajati de la Ministerul Culturii in subordinea CJ nu se face nici un fel de economie.
Cea mai eficienta economie s-ar face cu reducerea numarului de parlamentari la 300, ei sunt cauza principala a gaurii din buget.

Josanu Vitalie (Targu Neamt , 2023-08-03)

#23

Semnez pentru că această măsură nu ar însemna decât întărirea puterii baronilor locali și eliminarea oricărui control asupra proiectelor de dezvoltare economică ce distrug cu bună știință patrimoniul cultural.

Liviu Mihail Iancu (București, 2023-08-03)

#25

Măsura transferului direcțiilor de cultura la consiliile județene echivalează cu o crimă la adresa patrimoniului, iar cazul Fălticeni, cu repetiție (acum mai bine de un an era demolat un alt imobil ce ar fi trebuit protejat că monument istoric!), ne arăta viitorul patrimoniului lăsat la discreția autorităților locale. A descentraliza controlul, monitorizarea și avizarea de la Ministerul Culturii către autoritățile publice locale contravine Constituției și chiar legii și principiilor descentralizarii. Asta e curatj "jupanizare" !!!

Mihaela Iacob (Bucuresti, 2023-08-03)

#26

Acest tip de măsuri generale nu fac decât să pericliteze și mai mult domenii subfinanțate si care nu beneficiază nici măcar de numărul minim de resurse umane necesare funcționării curente - cel mai vitregit în acest sens fiind domeniul protejării patrimoniului! - și, în același timp, demonstreaza incapacitatea decidenților de a găsi soluții adecvate (oare le caută cineva?), adaptate problemelor fiecărui domeniu. Este o prejudecată, o generalizare superficială, incorectă, afirmația că aparatul de stat e supradimensionat PESTE TOT. Acolo unde există excese și supradimensionări, ACELEA trebuie identificate și remediate! In domeniul protejării patrimoniului nu este cazul! Dimpotrivă, se funcționează în sistem de avarie de decenii!!! Unde vom ajunge dacă adăugăm subdimensionării și subfinanțării și conflictul de interese ce ar veni odată cu funcționarea sub autoritățile județene a acestor firave deja servicii deconcentrate ale MC? Pentru o coerență și eficiență a politicii STATULUI în domeniul patrimoniului este necesară întărirea DJC cu personal de specialitate bine pregătit, corect plătit și în număr suficient - conform celor prevăzute de Legea 422 încă din 2001 dar neimplementate vreodată!!! - și menținerea lor în subordinea și coordonarea MC!

Irina Iamandescu (Bucuresti, 2023-08-03)

#27

nu sunt de acord cu descentralizarea Direcțiilor Județene pentru Cultură către Consiliile Județene. Această acțiune ar duce la diminuarea ireversibilă și periculoasă a protejării monumentelor și siturilor istorice.

Ruxandra Șerban (București, 2023-08-03)

#29

Autonomia decizionala a Ministerului Culturii in raport cu administratia publica locala, exercitata prin Directii de cultura (structuri deconcentrate ale ministerului) trebuie pastrata si consolidata, in beneficiul patrimoniului cultural

Vlad Bedros (Bucuresti, 2023-08-03)

#31

Doresc protejarea patrimoniului românesc

Cristina Lupu (Sibiu, 2023-08-03)

#33

Doresc protejarea patrimoniului

Ana-Luminita Marciuc (Sibiu, 2023-08-03)

#34

Descentralizarea aduce deservicii majore patrimoniului istoric construit.

Nicolae Badescu (Bucuresti, 2023-08-03)

#36

Și în varianta actuală presiunea instituțiilor locale asupra deciziilor porfesionale este prea mare. Interesele consiliilor locale în privința patrimoniului local pot fi diferite decât punctul de vedere profesional.

Dorottya Makay (Cluj-Napoca, 2023-08-03)

#38

Susțin protejarea patrimoniului cultural.

Paula Vartolomei (Suceava, 2023-08-03)

#40

Sunt inspector în arheologie și monumente în cadrul D.J.C. Galați și știu exact ce se va întâmpla cu patrimoniul acestei țări în momentul în care obligația respectării prevederilor legale în domeniu va fi transferată la nivel local. Cel puțin în județul în care îmi desfășor activitatea, marea majoritate a imobilelor monument istoric se află în proprietatea administrațiilor locale. În acest moment, inițiativele proprietarilor, proiectele ce privesc aceste imobile, dar și zonele lor de protecție, sunt avizate de către instituția deconcentrată din subordinea Ministerului Culturii, după consultarea Comisiei Zonale a Monumentelor Istorice/Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice/Comisiei Naționale de Arheologie. Crede cineva, e cineva destul de naiv încât să aibă impresia că un angajat al C.J., oricare C.J., va da un aviz negativ propriei instituții în cazul în care documentația nu este în regulă? Sau că în timpul unui control, va semnala neregulile in execuție sau in ceea ce privește respectarea avizului? Crede cineva că se va mai respecta, spre exemplu, obligația efectuării de săpături arheologice preventive in zonele cu patrimoniu arheologic? EU NU!...

Violeta-Maria Raileanu-Mandache (Galaţi , 2023-08-03)

#47

Se generwaza conflicte de interese!

Florian Virvescu (Arad, 2023-08-03)

#49

Imi pasa !!!

Razvan Cretu (Bucuresti, 2023-08-03)

#53

Pentru a mai salva ceva din patrimoniul și așa sărăcit de propria noastră nepăsare.

Adrian Ursutiu (Cluj Napoca , 2023-08-03)

#56

NMoise

Nicoleta Moise (Resita, 2023-08-03)

#57

Stop distrugerii patrimoniului cultural din România!

Elena Gabriela Oprea (Buzău , 2023-08-03)

#63

Un mic gest în sprijinul protejării patrimoniului cultural al României, venit în cheia prevenirii unor conflicte de interese iminente.

Maxim Onofrei (Bucureşti, 2023-08-03)

#64

Sunt de acord si sustin cele expuse in petitie.

Mihaela Olteanu (Galati, 2023-08-03)

#67

„Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele… esenţiale”

Carmen-Cornelia Miu (Bucuresti - Sector 1, 2023-08-03)

#69

NU este acceptabil ca protectia monumentelor istorice sa se realizeze sub presiune politica!

Imola Kirizsan (CLUJ-NAPOCA, 2023-08-03)

#72

Sunt de acord cu cele exprimate în petiție.

Victor Cublesan (Cluj - Napoca, 2023-08-03)

#83

Nu consider ca masura este justa, insemnand, in principal o diminuare a controlui privind protejarea patrimoniului

Doina Bubulete (Bucuresti, 2023-08-03)

#84

DJC la MC

Levente Legendi (Bistrita, 2023-08-03)

#85

Nu credeam ca voi semna vreodată o petiție împotriva descentralizării! Dar țara asta merge atât de prost, încât in cazul de față descentralizarea ar face un și mai mare rău.

Cosmin Catalin Rusu (Cluj-Napoca, 2023-08-03)

#89

Fost angajat și director DJC Iași cunosc foarte bine consecințele acestui demers.

Virgil Babii (Iasi, 2023-08-03)

#90

nu se poate schimba normalul cu anormalul direcțiile județene pentru cultură trebuie să rămână în subordinea ministerului culturii... nu trebuie să ajungă în subordinea unor analfabeți culturali

HORIA MARCEL HAS (BUCUREȘTI , 2023-08-03)

#96

Este o ticalosie pentru ca exista o presiune politica de multi ani de a trece aceste directii la baronii locali, in asa fel incat sa nu mai existe niciun fel de filtru impotriva intereselor lor imobiliare. Este un non-sens pentru ca atributiile legale ale Ministerului Culturii in teritoriu vor trebui, de asemenea, descentralizate in totalitate - patrimoniu imobil, patrimoniu mobil, arheologie. Asocierea acestui demers este cu atat mai ticalos cu cat este strecurat sub masca unei presupuse reforme menite sa reduca administratia. In acest caz, administratia centrala deconcentrata era oricum o gluma, fiind total depasita de sarcini raportate la personalul disponibil si la calificarea acestui personal. Pot sa am banuiala ca orasul Brugge are mai multi functionari dedicati protectiei patrimoniului decat are Ministerul Culturii in teritoriul Romaniei.

Adrian Craciunescu (Bucuresti, 2023-08-03)

#105

Îmi doresc sa protejez patrimoniul cultural al tarii noastre.

Vlad Gabriel Mares (București , 2023-08-03)

#107

Și în prezent există presiuni din partea administrațiilor locale asupra angajaților Direcțiilor județene pentru cultură pentru avizarea unor proiecte ce propun lucrări de intervenții distructive asupra unor monumente istorice sau asupra unor imobile aflate în zone protejate. Descentralizarea propusă va avea efecte negative, grave asupra protejării patrimoniului istoric.

Arina NIȚULESCU (BUCUREȘTI, 2023-08-03)

#108

Conteaza !

Tapoi Lucian (Falticeni, 2023-08-03)

#110

Aleg sa protejez patrimoniul

Ștefan Dănăilă (Pitești, 2023-08-03)

#114

Îmi pasă!

Danut TRANDAFIR (București , 2023-08-03)

#118

Consiliile Județene își sporesc astfel controlul asupra funcționarilor statului, ceea ce va duce la scădere drastică a standardelor de avizare și, implicit, creșterea pericolului unor intervenții distructive asupra obiectivelor de patrimoniu cultural.

Mihai Alexandrescu (Pitesti, 2023-08-03)

#119

E din nou o mizerie

Florin Gogaltan (Cluj , 2023-08-03)

#122

Ar fi actul final prin care Ministerul Culturii se preda in fata abuzurilor administrației locale, pierzand controlul asupra muzeelor, patrimoniului, personalului, politicilor, asupra a tot și toate.

Emanuel Petac (Bucuresti, 2023-08-03)

#123

Da

Simona Stanescu (Botoșani , 2023-08-03)

#125

Ordonanța este incorecta, imorala și vom fi obligați sa cedam presiunilor politice.

Alina Maria Dănăilă (Pitesti , 2023-08-03)

#126

Nu sunt de acord cu transferarea Direcțiilor în subordinea Consiliilor Județene, întrucât consider ca acest fapt va duce la scădere standardelor de avizare și va crește pericolul unor intervenții distructive asupra monumentelor istorice.

Dana Valea (Bistrita, 2023-08-03)

#127

Vreau să nu se ajungă la diminuarea accentuată până la anulare a capacităţii Ministerului Culturii de monitorizare şi control asupra implementării legislaţiei specifice în teritoriu, cu efecte negative asupra protejării patrimoniului cultural românesc.

Gabi Petrea (Galati, 2023-08-03)

#128

inca o aberatie administrativa (probabil voita) care va distruge si mai mult patrimoniu national.

pierre bortnowski (Brasov, 2023-08-03)

#133

Patrimoniul cultural este determinant pentru un popor și trebuie apărat de orice intruziune politică.

Gabriel Gheorghe Custurea (Constanța , 2023-08-03)

#142

Patrimoniul Cultural Național este identitatea noastră națională ❗

Dan Octavian Paul (Timișoara , 2023-08-03)

#147

Min.Culturii are clar nevoie de o reforma in teritoriu si de eficientizare, dar in niciun caz cu asemenea idei neprofesioniste. Schimbarea preconizata ar submina un minister care si asa are un buget revoltator de mic, cca 0,1% din bugetul national, desi Cultura genereaza, cum arata studiile, intre 3 si 6% din PIB.
Ar trebui dimpotriva, ca in locul DJC-urilor sa se faca doua niveluri administrative pentru ca Ministerul Culturii sa poata conserva imensul patrimoniu cultural national, ce apasa ca o povara pe umerii unei generatii neputincioase: mai intai sa fie create niste directii mai mari, regionale, care sa fie deci mai putine (8) si implicit mai eficiente decat cele judetene, iar la nivelul doi sa apara, in subordinea lor, niste birouri locale de cultura, mai bine ancorate in teritoriu si care sa sprijine acele directii regionale, preluandu-le din atributii - de pilda cate un birou local in fiecare dintre cele 100 municipii + cate unul pe sector in Capitala. Un asemenea birou local ar avea arondate toate UAT-urile din zona de influenta a respectivului municipiu. Si macar o organigrama cu 1-2-3-4 angajati/colaboratori, poate in functie si de "cantitatea" de patrimoniu arondata fiecarui birou. Pentru cele 8 directii regionale se pot gasi astfel mai usor oameni dedicati, profesionisti veritabili, si astfel se elimina si "lupii la stana" si "trantorii" de la multe dintre DJC-uri. Dar in acelasi timp s-ar rezolva si multe dintre problemele din teritoriu, care asteapta mult prea mult timp sa fie luate in seama...

Madalin Focsa (Campina, 2023-08-03)

#148

Subordonarea Direcțiilor Județene de Cultură Consiliilor Județene va duce la politizarea acestor instituții, exact cum s-a întâmplat în cazul muzeelor.

Iulia Gherca (Târgoviște, 2023-08-03)

#151

Pentru protejarea patrimoniului construit!

Oliviu Gaidos (Lugoj, 2023-08-03)

#162

Fiind o persoană de 20 de ani îmi doresc să rămân în țara mea și sper să am un viitor bun, dar văzând faptul că pensiile speciale și multe alte nereguli din sistemul nostru continuă să fie puse pe un piedestal foarte bine protejat, iar tot ceea ce ține de cultură și învățământ sunt desființate ușor, ușor, îmi provoacă dezgust. Schimbarea începe cu noi și ar trebui să luam inițiativă în sprijinirea și promovarea instituțiilor care constituie temelia națiunii și entității noastre ca și popor.

Raluca-Elena Costea (Galați , 2023-08-03)

#164

Nu sunt de acord cu descentralizarea. Aceasta ar duce la crearea unor instituții marionetă în cadrul CJ-urilor din toată țara!!!

Ștefan Pelin (Iași , 2023-08-03)

#166

Sunt restaurator de monumente

Alexandru - Nicolae Smarandache (Hamm, 2023-08-03)

#167

Semnez pentru ca nu îmi este indiferent soarta monumentelor, patrimoniului cultural.
Dacă vor trece la administrarea Consiliilor județene, patrimoniul cultural va fi tratat încă mai rău! Asa cum nu se face în localități nimic, ca nu.i interesează cultura, asa va fi și în orașe!

Josanu Maria (Loc.Cracaoani, 2023-08-03)

#171

Semnez pentru că TREBUIE SĂ SPUNEM STOP DISTRUGERII PATRIMONIULUI CULTURAL DIN ROMÂNIA, STOP TRECERII DIRECȚIILOR JUDEȚENE PENTRU CULTURĂ ÎN SUBORDINEA CONSILIILOR JUDEȚENE.

Vasile Pelin-Costachi (Iași, 2023-08-03)

#172

Imi pasa de patrimoniu

Horia Mihailescu (Pitesti , 2023-08-03)

#174

Este necesara o reala protejare a patrimoniului cultural national, iar DJC trebuie intarite (cu atributii specifice, prin personal si buget adecvate) si in nici un caz subordonate CJ.

Corina Bors (Bucuresti , 2023-08-03)

#175

Îmi pasă!

Doina -Mihaiela Ivlev (Oniceni , 2023-08-03)

#176

Vreau sa spun stop distrugerii patrimoniului cultural din România, respectiv stop trecerii in subordinea consiliilor județene!

Nicoleta Gheorghe (Galati, 2023-08-03)

#184

Semnez pentru ca îmi pasa de patrimoniu

Coralia Alexandra Costas (Iasi, 2023-08-03)

#185

Nu sunt de acord cu trecerea Directilor Județene pentru Cultură in subordinea CJ-ului .

Elena Abaseaca-popa (Braila, 2023-08-03)

#186

Așa e normal

Lidia Lyd (Tulcea , 2023-08-03)

#188

Consider ca aceasta măsura va influenta negativ calitatea fondului construit.

Marian Lazar (Barcea, 2023-08-03)

#190

Trecerea Directiilor Județene de Cultură în subordinea Consiliilor Județene ar da liber la distrugerea patrimoniului în numele proiectelor de dezvoltare a comunităților locale: demolare pentru că ar fi chipurile prea degradate, eliminarea cercetarii arheologice preventive etc.

Dumitru Noane (Oradea, 2023-08-03)

#197

Vreau o țară a romanilor

Raul Drimbau (Oradea, 2023-08-03)

#199

Contează

Sorin Bulzan (Oradea, 2023-08-03)



Publicitate plătită

Vom expune reclama pentru această petiție în atenția unui număr de 3000 de persoane.

Aflați mai multe informații...