Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Quoted post


Musafir

#49523 SC OLTCHIM SA PROPUNE MODIFICAREA PLANULUI DE REORGANIZARE PENTRU PREGATIREA PRIVATIZARII (2)

2017-02-27 12:54

#49520: - CONDUCEREA SC OLTCHIM SA PROPUNE MODIFICAREA PLANULUI DE REORGANIZARE PENTRU PREGATIREA PRIVATIZARII 

CONDUCEREA SC OLTCHIM SA PROPUNE MODIFICAREA PLANULUI DE REORGANIZARE PENTRU PREGATIREA PRIVATIZARII (2)

IMPACT REAL
Data publicarii: 26-02-17

Procedura de vânzare va avea în vedere discontinuitatea economică
 
Potrivit prevederilor din proiectul de modificare a planului de reorganizare a SC Oltchim SA, în luna aprilie 2016, Comisia Europeană a demarat o procedură de investigare formală, reglementată de art. 108 alin. 3 din tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, împotriva anumitor măsuri adoptate de creditorii bugetari ai SC Oltchim SA (în special, anularea obligaţiilor, alocarea de noi datorii şi continuarea furnizării de servicii). La sfârşitul acestei proceduri de investigare, care s-ar putea extinde pe încă o perioadă de 6-12 luni sau mai mult, Comisia Europeană poate adopta o decizie de recuperare, în sensul obligării SC Oltchim SA la plata ajutorului de stat acordat, pretins a fi nelegal. În această ipoteză, beneficiarul ajutorului de stat are obligaţia de a-l returna. În mod obişnuit este vorba despre compania care a obţinut fonduri din partea statului, de exemplu SC Oltchim SA. În orice caz, în ipoteza în care se va emite o decizie de recuperare, aceasta va privi beneficiarul ajutorului de stat. Beneficiarul poate fi considerat SC Oltchim SA, iar dacă acesta procedează la valorificarea tuturor sau doar a unei părţi dintre activele sale, Comisia Europeană poate extinde decizia de recuperare şi asupra cumpărătorului activelor, dacă există o continuitate, din punct de vedere economic, între acesta şi societate. În această situaţie, în primul rând, în şedinţa Comitetului creditorilor SC Oltchim SA din 22 decembrie 2016 a fost desemnat consultantul juridic White & Case pentru reprezentarea SC Oltchim SA în procedura investigaţiei ajutorului de stat. Pe de altă parte, faţă de riscul existent în ceea ce priveşte emiterea de către Comisia Europeană a unei decizii prin care să se constate că, în cauză, este vorba despre ajutor de stat, este necesară stabilirea unei proceduri de vânzare care să creeze premisele discontinuităţii economice, cu scopul eliminării riscului extinderii recuperării sumelor cu titlu de ajutor de stat de la potenţialii cumpărători şi, astfel, eliminarea unui impediment considerabil în procedura de valorificare a activelor SC Oltchim SA. Pentru evaluarea continuităţii economice, Comisia Europeană aplică următoarele criterii care, în opinia acesteia, nu trebuie întrunite cumulativ în vederea stabilirii existenţei acestei continuităţi: domeniul transferului (active şi pasive, continuitatea forţei de muncă, pachetele de active, etc.); preţul de vânzare; identitatea acţionarilor sau a deţinătorilor firmei dobânditoare şi a firmei iniţiale; momentul la care transferul a avut loc (după demararea investigaţiei preliminare, iniţierea procedurii investigaţiei formale sau a deciziei finale); raţionamentul economic al tranzacţiei.

Raspunsuri


Musafir

#49524 SC OLTCHIM SA PROPUNE MODIFICAREA PLANULUI DE REORGANIZARE PENTRU PREGATIREA PRIVATIZARII (3)

2017-02-27 12:55:54

#49523: - SC OLTCHIM SA PROPUNE MODIFICAREA PLANULUI DE REORGANIZARE PENTRU PREGATIREA PRIVATIZARII (3) 

IMPACT REAL
Data publicarii: 26-02-17 

Principiile noii modalităţi de vânzare a activelor SC Oltchim SA
 
În vederea asigurării ofertanţilor cu privire la conformitatea tuturor aspectelor legale care ar putea fi puse în discuţie de către aceştia, consorţiul administratorilor judiciari ai SC Oltchim SA a obţinut de la Comisia Europeană o scrisoare de confort cu privire la structura vânzării avută în vedere şi, de asemenea, încheierea contractelor cu amendamentul că decizia CE va fi în sensul neextinderii eventualei obligaţii de recuperare dacă se respectă principiul discontinuităţii economice în procesul de vânzare. Astfel, cu ajutorul consultanţilor AT Kearney şi White&Case / Bondoc&Asociaţii, a căror angajare în această procedură a fost aprobată de creditori în conformitate cu prevederile legale, s-a demarat pregătirea poziţiei SC Oltchim SA în dosarul de investigaţie, cu scopul obţinerii unei decizii de nerecuperare a ajutorului de stat, iar, pe de altă parte, a început proiectul de adaptare a procesului de vânzare a societăţii debitoare la noua situaţie de fapt, care să asigure maximizarea averii acesteia şi, implicit, eliminarea riscului de recuperare a unui potenţial ajutor de stat de la potenţialii investitori (în caz contrar fiind periclitate premisele necesare vânzării activelor proprietate a debitoarei). Modificarea planului de reorganizare a SC Oltchim SA, respectiv actualizarea acestuia în raport cu constrângerile rezultate în urma începerii procedurii de investigare declanşată de Comisia Europeană se impun din următoarele considerente: procedura de vânzare inclusă în planul iniţial conţine elemente compatibile cu existenţa continuităţii economice, fapt care va determina extinderea recuperării ajutorului de stat de la potenţialii cumpărători; în ipoteza sus-menţionată, este foarte probabil ca potenţialii investitori să se retragă (considerând tranzacţia de achiziţie ca fiind mult prea riscantă), împrejurare care ar determina imposibilitatea implementării planului de reorganizare aprobat, cu riscul evident al deschiderii procedurii falimentului împotriva SC Oltchim SA (într-un atare scenariu, toţi creditorii societăţii, prevăzuţi a fi plătiţi prin planul actual - votat şi confirmat - se vor afla în situaţia de a nu mai putea încasa nici măcar sumele stabilite a le fi distribuite prin plan); prin urmare, pentru eliminarea tuturor riscurilor sus-menţionate, atât procesul de vânzare, cât şi rezultatul acestuia trebuie să se facă cu observarea principiului „discontinuităţii economice”. Astfel, oriunde în cuprinsul planului de reorganizare se face referire la vânzarea SC Oltchim SPV SRL, conform prezentei modificări se va înţelege vânzarea pachetelor de active şi se va interpreta ca atare. Capitolul „Principiile noii modalităţi de vânzare a activelor SC Oltchim SA” prevede următoarele: activele SC Oltchim SA vor fi oferite spre vânzare grupate în pachete; procesul de vânzare se va desfăşura într-o manieră transparentă şi nediscriminatorie; nu va exista nici o obligaţie de transferare a contractelor (inclusiv contractele de muncă) sau a salariaţilor SC Oltchim SA către cumpărători; datoriile societăţii debitoare rămân în sarcina acesteia; preţul pentru active trebuie să fie plătit cel mai târziu până la data încheierii tranzacţiei de vânzare-cumpărare, dar nu mai târziu de data expirării prezentului plan. Principiile mai sus enunţate nu sunt flexibile, orice schimbare a lor reprezentând o modificare a planului de reorganizare, care se va efectua în conformitate cu prevederile din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei. În vederea observării principiului „discontinuităţii economice” se va purta un permanent dialog şi vor fi respectate recomandările Comisiei Europene, atât în ceea ce priveşte procesul de vânzare, cât şi în privinţa rezultatului acestuia.