Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!


Musafir

#39601 Re: Re: Re: Re: RASPUNDE MAI GAOAZA RETARDATA,RASPUNDEEE.

2015-06-08 08:45

#39579: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM.SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA. - Re: Re: Re: RASPUNDE MAI GAOAZA RETARDATA,RASPUNDEEE. 

Cu poza asta am invatat si eu cainele sa latre. Asa ca i-am schimbat numele din Azorel in Ghiocel.
Mars Ghiocel! Mars javra!

Adevarul este ca acest individ mizerabil, infect mare mincinos si mare mancator de CA_CAT este o jigodie de om, o javra ordinara, o zdreanta. De cand este lider de sindicat si frecator de menta (sudoare) in combinat i-a crescut c-uru cat banita si creierul i-a ajuns in cutia craniana cat aluna.

Mars Ghiocel! Mars javra!

BREAKING NEWS ALERT , ALERT, ALERT, ROMANIA :
Musafir

#39602 Iti cam tremura glasciorul Piperea (...),oare, de ce ai tremurat in voce, te simti exclus:

2015-06-08 09:04

 VAMPIRI ECONOMICI. PREGATIRI SA NE FALIMENTEZE VIATA SI VIITORUL: fairsolve.com

La iniţiativa a doi parlamentari, un senator şi un deputat, proiectul legii insolvenţei particularilor, redactat şi făcut public de mi-ne în urmă cu mai mult de un an, a ajuns pe rolul Camerei Deputaţilor, după ce Senatul l-a adoptat cu o majoritate covârşitoare. Deocamdată, proiectul este îngheţat, întrucât Guvernul, într-un stil caracteristic domnitorilor fanarioţi, s-a obligat faţă de FMI şi...    
Avocat Gheorghe Piperea
Gheorghe Piperea facebook : Legea insolventei consumatorilor, asa cum a fost adoptata in Parlament in urma cu cca doua saptamini, incalca un Regulament al UE, recent adoptat, care va intra in vigoare in data de 25 iunie anul cu_rent.
Este vorba de Regulamentul (UE) 2015/848 privind procedurile de insolventa.
Regulamentul stabileste ca procedurile de insolventa de tipul celor listate exhaustiv in Anexa A ar trebui sa se aplice indiferent daca debitorul este o persoana fizica sau juridica, un comerciant sau un particular.
Pentru Romania, procedurile de insolventa vizate sunt procedura generala de insolventa, reorganizarea juridica si falimentul (toate acestea fiind judiciare), precum si concordatul (acesta fiind extrajudiciar). Mai ales pentru ca nu are caracter judiciar, insolventa consumatorilor, in modalitatea re-esalonarii datoriilor sub controlul si supravegherea unei comisii de insolventa compusa din birocrati ai diverselor autoritati publice, nu se incadreaza in aceasta lista exhaustiva. In consecinta, ea nu exista din punctul de vedere al Dreptului Uniunii Europene.
Orice creditor care nu ar fi de acord cu aceasta procedura (si vor fi enorm de multi) va putea sustine inaplicabilitatea legii, in virtutea art. 148 alin.2 din Constitutie.
In consecinta, debitorului, care spera ca poate obtine o gura de oxigen prin apelul la aceasta comisie de insolventa, nu ii ramine decit lichidarea prin faliment, procedura in cadrul careia va putea ramine in casa familiala doar 6 luni (despre caracterul anti-european si anti-conventional al acestei dispozitii am mai vorbit saptamina trecuta, precum si in petitia catre Presedintele Iohannis).Invit pe toata lumea, dar mai ales pe cei care si-au pus sperante in aceasta lege recent adoptata in mod hei-rup-ist in Parlament, sa analizeze art. 1 din Regulamentul 2015/848.
Pe scu_rt, acesta spune ca nu intra in sfera sa de reglementare decit procedurile de insolventa in cadrul carora, in scopul salvarii, al ajustarii datoriilor, al reorganizarii sau al lichidarii : (i) activele unui debitor sunt indisponibilizate total sau partial si este desemnat un practician in insolventa; (ii) activele si activitatea unui debitor fac obiectul controlului si supravegherii de catre o instanta; (iii) o suspendare temporara a unei proceduri de executare individuala este acordata de o instanta sau prin efectul legii, pentru a permite negocieri intre debitor si creditori.
Procedura de re-esalonare de datorii nu poate fi incadrata in aceste canoane, intrucit : nu este desemnat un practician in insolventa care sa se ocupe cu administrarea insolventei (ci un avocat, un notar, un executor judecatoresc sau un practician, alegerea intre acestia fiind insa exclusa in favoarea executorului, in cazul in care o executare este in cu_rs); nu este o procedura juridicara; nu opereaza o suspendare judecatoreasca sau de drept. 

De precizat, mai ales pentru votanti mult prea entuziasti ai legii, ca la art.20 se reglementeaza o suspendare provizorie, pe trei luni, implicata de sesizarea comisiei de insolventa, suspendare reinnoibila de instanta, la fiecare trei luni; suspendarea reinnoita, desigur, va presupune o cautiune, lucru pe care debitorul supra-indatorat il va putea adauga la alte motive pentru care calea de acces la aceasta procedura ii este, practic, interzisa; aceasta reinnoire a cererii de suspendare din 3 in trei luni e chiar mai grea decit cea care se poate obtine de debitorul care poate plati o cautiune in conditiile actuale ale legii, intrucit suspendarea provizorie a executarii se emite pina la solutionarea acesteia in cadrul contestatiei, iar aceasta suspendare ontinuta in fond dainuie pina la solutionarea definitiva a contestatiei, adica, practic, indefinit.
Pentru UE, precum si pentru orice cetatean european, altul decit cetateanul roman, sau pentru orice creditor nerezident in Romania, legea insolventei consumatorilor nu exista.
Iata inca un motiv pentru care aceasta lege ar trebui retrimisa la Parlament in vederea reexaminarii.

Pentru alte motive pentru care legea este criticabila, puteti urmari pe net dezbaterea de diseara de la 8 organizata de juridice.ro.

OLTCHIM CAND RUPE TACEREA ?????

#39603 JOS CENZURA !!! SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.: OLTCHIM CAND RUPE TACEREA ?????

2015-06-08 09:12

SARLATAN GHEORGHE PIPEREA CU ASOCIATII & CO.:  www.oltchim.ro

SARLATANIE PRIN SPOLIERE SI NEMERNICIE MARCA PIPEREA LA OLTCHIM.

SPOLIÉRE s.f. Acțiunea de a spolia și rezultatul ei; jefuire, prădare; înșelare; spoliație. [Pron. -li-e-. / < spolia].
Sursa: DN (1986) | Adăugată de LauraGellner | Semnalează o greșeală | Permalink

 

A FOST O COMPLICITATE SINDICATE #30008 (TOATE INCLUS SI VINCEA, CARTEL ALFA) SI STATUL ROMAN #32219 SUNT IN CULPA.

OLTCHIM INCHIS, SA MULTUMESTI SINDICATELOR SI STATULUI ROMAN.

CU INSOLVENTA NU-I DE GLUMIT.

PARTIEEEEEEEEEEEEEE.........CONCEDII PLACUTE, aveti bani de bilete, de avion, aveti bani de plinul la autorurisme, va ajung si de cadouri la amante sau familie...etc.

SARBATORI FERICITE TUTUROR!!!!! HOTIA CONTINUA....

HOTIILE CONTINUA.

 

 

 

Musafir

#39604 Re: Re: Re: Re: Re: RASPUNDE MAI GAOAZA RETARDATA,RASPUNDEEE.

2015-06-08 09:21

#39601: - Re: Re: Re: Re: RASPUNDE MAI GAOAZA RETARDATA,RASPUNDEEE. 

 PAI CIND A SPUS FOTA CA ASTA E FACUT DE CRA CRA[CERNEV] NU M ATI CREZUT,I A SUPT O MASA SI A IESIT UN CERNEVEL ZIS GAOZAR.

BREAKING NEWS ALERT , ALERT, ALERT, ROMANIA :

#39605 Re: Tăriceanu a încu_rcat noul pod de la Agigea cu cel vechi: Vin de la Bucu_reşti şi ştiu mai mult

2015-06-08 10:26

#39505: OLTCHIM CAND RUPE TACEREA ????? CREANTELE SALARIALE. - Tăriceanu a încu_rcat noul pod de la Agigea cu cel vechi: Vin de la Bucu_reşti şi ştiu mai mult ca v 

 Tăriceanu a încu_rcat noul pod de la Agigea cu cel vechi: Vin de la Bucu_reşti şi ştiu mai mult ca voi 

 Călin Popescu Tăriceanu, care a mers joi pe noul pod de la Agigea, ce traversează Canalul Dunăre-Marea Neagră, a crezut că se află de fapt pe vechiul pod, de pe DN39, şi s-a contrazis cu jurnaliştii care i-au explicat că a încu_rcat podurile, spunându-le: "Vin de la Bucu_reşti şi ştiu mai mult ca voi"

Tariceanu, despre dosarul lui Victor Ponta: Lucrurile acestea pot duce pe foarte multi la concluzia ca este o incercare de lovitura de stat

Luni, 8 iunie 2015, 13:04 Actualitate | Politic

Seful Senatului, Calin Popescu Tariceanu, a declarat luni ca problemele pe care le are Victor Ponta cu Justitia pot duce pe foarte multi oameni "la concluzia ca este o incercare de lovitura de stat".

"Lucrurile acestea pana in final, privite cu detasare din exterior, pot duce pe foarte multi al concluzia ca este o incercare de lovitura de stat. Pentru ca lovitura de stat ce inseamna? Inlaturarea unui regim democratic ales prin institutiile de forta ale statului", a spus acesta, intr-o declaratie in care a pus sub semnul intrebarii nivelul de experienta si responsabilitate al unui procu_ror de "27 de ani".

In opinia sa, in acest moment, daca Victor Ponta isi da demisia, putem asista "la declansarea unor crize politice succesive".

Tariceanu le-a cerut ziaristilor sa isi imagineze urmatorul scenariu: primul ministru este urmarit penal si isi da demisia, iar in fruntea guvernului este numit liderul opozitiei, respectiv Alina Gorghiu, care nu este "chiar o persoana care sa aiba un dosar perfect, fara niciun fel de pata".

Astfel, aceasta "ar putea sa fie acuzata in acelasi dosar, avand in vedere ca societatea de avocati din care facea partea apara partea adversa" si "am asista iar la o declansare de urmarire penala si o noua criza de guvern", a continuat Calin Popescu Tariceanu.

In acest scenariu, el s-a intrebat daca este "normal" ca intr-o tara democrata, cu un regim parlamentar, un procu_ror de 27 de ani "sa rastoarne doua guverne in decu_rs de o luna de zile". Tariceanu s-a intrebat, de asemenea, cata "experienta si cate responsabilitate" are un procu_ror la aceasta varsta.

"Cred ca toti cei care lucreaza in justitie sunt cu totii constienti ca puterea pe care o au implica o responsabilitate uriasa", a comentat el.

http://www.hotnews.ro/stiri


Musafir

#39606 Re: Re: Tăriceanu a încu_rcat noul pod de la Agigea cu cel vechi: Vin de la Bucu_reşti şi ştiu mai m

2015-06-08 14:53

#39605: BREAKING NEWS ALERT , ALERT, ALERT, ROMANIA : - Re: Tăriceanu a încu_rcat noul pod de la Agigea cu cel vechi: Vin de la Bucu_reşti şi ştiu mai mult  

 SE APARA HOTII INTRE EI MAI FRATILOR,O MINA SPALA PE ALTA.....TI AI DRACU DE TRADATORII SI COMUNISTI CRIMINALII,NU MAI MURITI ODATA,CRED CA NE MAI TREBUIE INCA 25 DE ANI PT. A SE SCHIMA MENTALITATEA DE ESCROCI ORDINARII.

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM.SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.

#39607 JOS CENZURA !!! SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.: OLTCHIM CAND RUPE TACEREA ?????

2015-06-08 16:10

 Legea 85/2006 privind procedura insolventei, consolidata ABROGATA

Art. 3.10. creantele salariale sunt creantele ce izvorasc din raporturi de munca între debitor si angajatii acestuia. Aceste creante sunt înregistrate din oficiu în tabelul de creante de catre administratorul judiciar/lichidator;

22. prin program de plata a creantelor se întelege tabelul de creante mentionat în planul de reorganizare care cuprinde cuantumul sumelor pe care debitorul se obliga sa le plateasca creditorilor, prin raportare la  tabelul definitiv de creante si la fluxurile de numerar aferente planului de reorganizare, si care cuprinde:
a) cuantumul sumelor datorate creditorilor conform tabelului definitiv de creante pe care debitorul se
obliga sa le plateasca acestora;
b) termenele la care debitorul urmeaza sa plateasca aceste sume;

Art. 96.  (2) Planul va stabili acelasi tratament pentru fiecare creanta din cadrul unei categorii distincte, cu exceptia cazului în care detinatorul unei creante din categoria respectiva consimte un tratament mai putin favorabil pentru creanta sa.

Art. 101. (2) Tratament corect si echitabil exista atunci când sunt îndeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

b) nici o categorie sau nici o creanta apartinând unei categorii nu primeste mai mult decât valoarea totala a creantei sale;

Art. 41. (3) În cazul în care se confirma un plan de reorganizare, dobânzile, majorarile ori penalitatile de orice fel  sau cheltuielile accesorii la obligatiile nascute ulterior datei deschiderii procedurii generale se achita în conformitate cu actele din care rezulta si cu prevederile programului de plati. În cazul în care planul esueaza, prevederile alin. (1) si (2) se aplica corespunzator pentru calculul accesoriilor cuprinse în programul de plati, la data intrarii în faliment.

Art. 64.(6) Creantele nascute dupa data deschiderii procedurii, în perioada de observatie sau în procedura reorganizarii judiciare vor fi platite conform documentelor din care rezulta, nefiind necesara înscrierea la masa credala. Prevederea se aplica în mod corespunzator pentru creantele nascute în procedura de faliment

Art. 102 (5) Plata va putea fi facuta trimestrial, pe baza de acte legale.

"1. Creditorii garantaţi primesc între 68-75% din valoarea creanţelor acestora (...).

2. Creditorii salariaţi primesc 100% din valoarea creanţelor acestora.

3.Creditorii bugetari primesc între 16-18% din valoarea creanţelor acestora (…).

4.Creanţele chirografare, conform art. 96 din Legea 85/2006, primesc 30%.

5.Celelalte creanţe chirografare primesc 0%”, se arată în planul Rominsolv – BDO.

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

Sentinta nr. 617 din 30.01.2013 pronuntata de Tribunalul Valcea in dosarul 887/90/2013

 
Portal  > Tribunalul VÂLCEA  > Informaţii dosar

Informaţii generale

Nr. unic (nr. format vechi) : 887/90/2013
Data inregistrarii 25.01.2013
Data ultimei modificari: 08.06.2015
Sectie: a II a CIVILA
Materie: Faliment
Obiect: cererea debitorului - L85/2006 art.27 alin.5
Stadiu procesual: Fond

 

NumeCalitate parte
SC OLTCHIM SA RM VALCEA Debitor
CONSORTIUL ROMINSOLV SPRL - RFO 0122/2006 Lichidator
BDO BUSINESS RESTRUCTURING SPRL - RFO 0239/2006 Lichidator
JUDECĂTORIA RÂMNICU VÂLCEA Reprezentant legal
OFICIUL REGISTRULUI COMERŢULUI DE PE LÂNGĂ TRIBUNALUL VÂLCEA Reprezentant legal
D.G.F.P VÂLCEA Reprezentant legal
COMISIA NAŢIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE Reprezentant legal

 si TOTI CREDITORII CU CREANTE....

Şedinţe

23.09.2015

Ora estimata: 08:00
Complet: S3-Faliment
Tip solutie:
Solutia pe scu_rt:
Document:  

 

17.06.2015

Ora estimata: 08:00
Complet: S3-Faliment
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scu_rt:
Document:    

OLTCHIM CAND RUPE TACEREA ?????

#39608 OLTCHIM CAND RUPE TACEREA ?????

2015-06-08 16:14

CONVERSIA DATORIILOR ÎN ACŢIUNI A FOST APROBATĂ DE EUROPA

[ document ataşat - click aici ]  BURSA 09.03.2012

click pentru marire poza:

  * UPDATE 4: Acţiunile "Oltchim", închid la 1,34 lei/unitate
     La închiderea sesiunii, acţiunile "Oltchim" se tranzacţionau în creştere cu 4,12%, la o valoare de 1,34 lei/unitate.
     ----------
      * UPDATE 3:Acţiunile "Oltchim", la 1,35 lei/unitate
     La reluarea tranzacţionării (ora 16:00 BVB), acţiunile "Oltchim" creşteau cu 4,9%, la o valoare de 1,35 lei/unitate.
     -------------

  *  UPDATE 2: Acţiunile "Oltchim" îşi reiau tranzacţionarea
     Acţiunile "Oltchim" îşi vor relua tranzacţionarea astăzi la ora 15:45, potrivit unui comunicat remis BVB.
     Raportul consemnă o adresă de informare primită de către "Oltchim" de la Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie asupra concluziei Comisiei Europene privind intenţia fermă a ţării noastre de a vinde în întregime pachetul de acţiuni deţinute la "Oltchim".
     Ataşat se află raportul.

 --------------
    *  UPDATE: Acţiunile "Oltchim", suspendate de la tranzacţionare
     Acţiunile "Oltchim" au fost suspendate de la tranzacţionare la ora 9:57, conform Titlului II art. 111(1) lit. d din Codul BVB - Operator de Piaţă.
     Litera d. menţionează: B.V.B. poate decide suspendarea de la tranzacţionare a instrumentelor financiare în vederea menţinerii unei pieţe ordonate şi a asigurării accesului egal la informaţia necesară deciziei de a investi (protecţia investitorilor).

     -------------

Comisia Europeană a aprobat, după aproape patru ani de investigaţii, conversia în acţiuni a datoriilor combinatului chimic "Oltchim" către AVAS (n.r. Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului).
     Antoine Colombani, purtător de cuvânt al Comisiei Europene, ne-a declarat: "Miercu_ri, pe data de 7 martie 2012, Comisia a aprobat conversia în acţiuni a datoriilor publice ale "Oltchim" în valoare totală 1.049 milioane de lei", adăugând: "Aceas-tă conversie a datoriilor în acţiuni este o măsură propusă de autorităţile române pentru a facilita privatizarea integrală a companiei în 2012".
    Valoarea datoriei "Oltchim" către AVAS ar fi de 125 de milioane de euro, fără dobânzile aferente.
     AVAS a preluat, în 2002, de la Ministerul Finanţelor o creanţă în valoa-re de 508,6 milioane lei provenită din executarea garanţiilor emise de stat pentru împrumuturile externe contractate de societate.
     Ţara noastră a notificat în iulie 2009 două măsuri de sprijin în favoarea "Oltchim". Prima măsură implică o conversie a datoriei publice în valoare de aproximativ 135 de milioane euro în acţiuni. Cea de a doua este o garanţie de stat care acoperă 80% dintr-un împrumut comercial în valoare de 424 de milioane euro, care urmează să fie utilizat pentru modernizarea societăţii şi pentru investiţii ulterioare.
     Decizia Comisiei Europene permite tuturor acţionarilor Combinatului chimic să participe la majorarea capitalului social al "Oltchim".

În mod normal, după publicarea deciziei, Ministerul Economiei, ca acţionar majoritar "Oltchim", va convoca o adunare generală în care acţionarii vor discuta pe baza deciziei autorităţilor de la Bruxelles.
     După majorarea capitalului social poate începe derularea procesului de privatizare a "Oltchim".
     Statul deţine, prin Minsterul Economiei, 54,8% din titlurile Combinatului.

Potrivit înţelegerii semnate cu Fondul Monetar Internaţional, "Oltchim" este una dintre cele opt companii pe care statul intenţionează să le privatizeze în acest an. Reprezentanţii Ministerului Economiei au declarat că, pe 15 martie urmează să fie publicat anunţul privind vânzarea pachetului majoritar de acţiuni OLT.
     În acţionariatul combinatului vâlcean se mai regăsesc compania "PCC SE", care deţine 17,47% din acţiuni, şi fondul de investiţii "Carlson Ventures", înregistrat în Marea Britanie, cu 14,02% din titluri, prin intermediul Nachbar Services.

 Gigantul rus "Gasprom", prin "TISE", şi-a exprimat interesul pentru pachetul majoritar de acţiuni OLT, printr-o scrisoare înaintată, în luna noiembrie 2011, Ministerului Economiei.
     Nici azerii de la "SOCAR" nu şi-au ascuns interesul pentru preluarea combinatului chimic "Oltchim" Ramnicu Valcea.

 "Oltchim" are, în acest moment, datorii pe termen scu_rt de 1,55 miliarde de lei şi datorii pe termen lung de 986 milioane de lei.
     O parte din datorii sunt către "Electrica", societate care a reziliat contractul cu "Oltchim" la începutul acestui an, combinatul fiind preluat de "Electrica Furnizare".
     Surse din "Electrica" ne-au declarat că datoriile totale ale "Oltchim" sunt de 660 de milioane de lei (150 de milioane de euro) iar, până în acest moment, Combinatul vâlcean nu a achitat sumele restante, nerespectând deci graficul de eşalonare. De asemenea, reprezentanţii "Electrica", pentru a-şi recupera paguba, au cerut Ministerului Economiei cesionarea creanţei în patru tranşe egale.
     Combinatul "Oltchim" a raportat pierderi de 270 milioane lei, în 2011, cu 20,9% peste nivelul din 2010, pe fondul unei cifre de afaceri în urcare cu 17,1%, la 1,53 miliarde lei.
     Veniturile au crescut cu 15,4%, la 1,64 miliarde de lei, iar cheltuielile au avansat cu 16,1%, la 1,91 miliarde de lei.
     Singurul aspect pozitiv sunt vânzările, care au crescut în ultimele trimestre, până la 1,53 miliarde de lei la finele anului 2011 (aproximativ 3,5 miliarde de euro).
     Compania are un capital social de 34,2 milioane lei, împărţit în 343,2 milioane acţiuni, cu o valoare nominală de 0,1 lei. 

  *  BCR şi Banca Transilvania erau interesate, în octombrie, de conversia datoriilor în titluri "Oltchim"
     Despre posibilitatea ca BCR şi BT (băncile faţă de care "Oltchim" are datorii) să fi trimis la Comisia Europeană solicitări privind conversia în acţiuni a datoriilor "Oltchim", Antoine Colombani, purtător de cuvânt al CE, ne-a declarat: "Noi nu putem comenta despre acest lucru".
     Banca Comercială Română (BCR) şi Banca Transilvania (BT) s-au declarat interesate, în octombrie anul trecut, de realizarea conversiei datoriilor în titluri "Oltchim".

 Subiectul a fost discutat în timpul unei întrevederi între Ion Ariton, ministrul Economiei de la acea dată, şi preşedinţii celor două bănci, Dominic Bruynseels şi Horia Ciorcilă.
     BCR şi BT şi-au arătat deschiderea pentru susţinerea companiei, inclusiv prin acordarea de noi credite, până la finalizarea privatizării.

"Oltchim" a anunţat, în luna octombrie din 2010, printr-un comunicat, că Banca Comercială Română urma să intre în acţionariatul companiei prin conversia în acţiuni a unei părţi din împrumutul de 72,4 milioane de euro acordat de bancă firmei vâlcene în noiembrie 2009. Comunicatul a fost retractat ulterior, "Oltchim" precizând că "regretă neplăcerile şi confuziile create prin comunicatul de presă amintit, precum şi interpretările date acestuia".
     Potrivit raportului anual, Oltchim avea, la sfârşitul lui 2010, datorii pe termen scu_rt de 72,5 milioane euro la BCR şi două luni de finanţare de 100 milioane lei şi 12,25 milioane dolari la Banca Transilvania. Oltchim are, de asemenea, şi un credit pe termen lung, de 8,5 milioane euro, de la Banca Transilvania, rambursabil în şapte ani.

http://www.bursa.ro/


Musafir

#39609 (I) Mai multi creditori au solicitat declansarea procedurii falimentului la combinatul Oltchim!

2015-06-08 16:41

Mai multi creditori au solicitat declansarea procedurii falimentului la combinatul Oltchim

http://www.impactreal.ro/Economie/
Data publicarii: 07-06-15

La şedinţa în care Tribunalul Vâlcea a aprobat planul de reorganizare.

La sfârşitul lunii mai, consorţiul de administratori judiciari ai societăţii Oltchim SA Râmnicu Vâlcea - Rominsolv SPRL şi BDO Business Restucturing SPRL - a dat publicităţii motivarea completă a Sentinţei nr. 892/ 22 aprilie 2015, pronunţată în dosarul de insolvenţă nr. 887/90/2013, aflat pe rolul Tribunalului Vâlcea, prin care a fost confirmat planul de reorganizare al debitoarei SC Oltchim SA, propus de consorţiul de administratori judiciari. În cadrul şedinţei de la Tribunalul Vâlcea, apărătoarea salariaţilor de la SC Oltchim SA a atras atenţia instanţei că reprezentanţii consorţiului de administratori judiciari nu au răspuns concret solicitărilor formulate de salariaţii debitoarei, aşa cum au fost consemnate prin încheierea din data de 25 martie 2015, în sensul de a preciza care este modalitatea şi termenul de plată al drepturilor salariale, ci au dat un răspuns evaziv.

Instanţa a constatat că, prin răspunsul dat la data de 14 aprilie 2015 de consorţiul de administratori judiciari, aceştia au răspuns celor solicitate, raportat la dispoziţiile din Legea nr. 85/2006, iar referitor la nemulţumirile exprimate de apărătoarea foştilor salariaţi, acestea urmează să fie avute în vedere cu prilejul confirmării planului de reorganizare.

În aceste condiţii, Tribunalul Vâlcea a confirmat oficial planul de reorganizare judiciară a debitoarei SC Oltchim SA, propus de consorţiul Rominsolv SPRL şi BDO Business Restructuring SPRL, votat în şedinţa Adunării creditorilor din data de 9 martie 2015. De asemenea, a stabilit termen pentru depunerea raportului trimestrial prevăzut de dispoziţiile din Legea nr. 85/2006, la data de 23 septembrie 2015.

S-a cerut ca viabilitatea planului să intre în atenţia unui alt administrator

În privinţa viabilităţii planului de reorganizare, administratorii SC Oltchim SA au precizat la Tribunalul Vâlcea că rezultatele economico-financiare înregistrate de combinat în primul trimestru al anului 2015 confirmă faptul că societatea, ca urmare a măsurilor implementate după intrarea în procedura insolvenţei, a ajuns la situaţia în care lună de lună înregistrează rezultat operaţional pozitiv, respectiv un indicator EBITDA pozitiv. În plus, s-au înregistrat creşteri lunare, ajungându-se de la o medie lunară a EBITDA de 300.000 de euro în trimestrul al patrulea al anului 2014, la o medie de peste 1 milion de euro în primul trimestru din 2015. De asemenea, cifra de afaceri a crescut cu 11 milioane de euro (respectiv 37%) faţă de trimestrul I 2014 şi cu 23 de milioane de euro (respectiv 219%) faţă de trimestrul I 2013. Pierderea totală s-a redus în acelaşi timp cu 18,7 milioane de euro în 2 ani, iar EBITDA s-a îmbunătăţit cu 13 milioane de euro. Rezultatele obţinute de SC Oltchim SA de la data intrării în insolvenţă au condus şi la o stabilitate în relaţia cu salariaţii. Mai mult, începând cu luna aprilie 2014, societatea nu mai înregistrează datorii restante la plata tichetelor de masă acordate salariaţilor.

În perioada februarie-aprilie 2015 a fost achitată suma de 826.700 de lei din salariile compensatorii persoanelor disponibilizate, iar în luna mai a fost achitată încă o tranşă, în sumă totală de 460.000 de lei.

Începând cu luna octombrie 2014, plăţile efectuate de debitoare către CET Govora acoperă integral contravaloarea energiei electrice şi a consumului de abur industrial, urmând ca, în perioada martie-iulie 2015, plăţile lunare să crească la 15 milioane de lei, acoperindu-se inclusiv valoarea certificatelor verzi. În ceea ce priveşte datoriile faţă de bugetul de stat, acestea se achită prin compensare cu TVA negativ de plată, respectiv TVA de recuperat de la bugetul de stat înregistrat lunar de societate. Comparativ cu data de 30 iunie 2013, datoriile la bugetul de stat s-au redus cu 12,2 milioane de lei. Reprezentanţii SC Electrica Furnizare SA au depus la dosar o cerere completatoare, prin care solicită instanţei respingerea planului de reorganizare a debitoarei, având în vedere atât motivele expuse pe larg prin cererea depusă la dosarul cauzei la termenul din data de 25 martie 2015, precum şi motivele expuse oral. De asemenea, au solicitat ca viabilitatea planului de reorganizare să fie supusă atenţiei şi unui alt administrator judiciar, independent. Precizează că, deşi, în caz de valorificare a bunului care face obiectul garanţiei, aceasta şi-ar satisface în totalitate creanţa (potrivit raportului de evaluare efectuat la cererea debitoarei), sau cel puţin jumătate din valoarea creanţei (conform evaluării efectuate în prezentul dosar), prin programul de plăţi creanţa acesteia este defavorizată, fiind prevăzut a fi achitată în procent de 70% din valoarea sa totală, ca urmare a modalităţii de întocmire a tabelului definitiv şi a planului de reorganizare. Astfel, toate creanţele garantate ar urma să primească până la 70% din valoarea înscrisă în tabelul definitiv, din mai puţin de 50% din valoarea creanţei admise în tabelul preliminar. În concluzie, arată că societatea creditoare ar urma să primească, în caz de reorganizare, o sumă cu mult diminuată, faţă de ipoteza falimentului debitoarei. Prin urmare, în timp ce salariaţii vor primi 100% din creanţe, creditoarea SC Electrica Furnizare SA va primi numai o proporţie de cel mult 35%.


Musafir

#39610 (II) Mai multi creditori au solicitat declansarea procedurii falimentului la combinatul Oltchim!

2015-06-08 16:45

SC Electrica Furnizare SA atrage atenţia că este un faliment mascat

Reprezentanţii creditorului SC Electrica Furnizare SA mai arată că, deşi, prin acest plan se prevede înlocuirea cu anumite garanţii constituite asupra părţilor sociale ale SC Oltchim SPV SRL, totuşi, conform dispoziţiilor art. 39 din Legea nr. 85/2006, între creditoare şi debitoare nu a fost încheiată în mod legal o novaţie. Precizează că, în realitate, este vorba despre un faliment mascat, prin care se urmăreşte înlăturarea creanţelor înscrise în procedură, precum şi a bunurilor şi garanţiilor, unicul scop fiind acela de a înstrăina fără nici un impediment anumite bunuri afectate în acest moment de garanţii reale. Creditorul spune că planul nu prevede nici o măsură de natură să interzică înstrăinarea activelor SC Oltchim SA, transferate acesteia. Astfel, se arată că premisele de la care pleacă administratorii judiciari sunt eronate, deoarece metoda vânzării în bloc, respectiv înstrăinarea întregii afaceri, ca ansamblu funcţional, este specifică falimentului şi nu reorganizării, fiind invocate în acest sens prevederile Legii 85/2006. Se precizează faptul că pretinsul plan nu urmăreşte redresarea activităţii SC Oltchim SA, efectele reorganizării conducând la aceleaşi efecte ca şi în caz de faliment, adică dispariţia societăţii debitoare. În plus, subliniază faptul că, în cazul în care s-ar fi optat pentru înstrăinarea afacerii, ca ansamblu funcţional în cadrul procedurii falimentului, creanţele deţinute împotriva societăţii nu ar fi putut fi defavorizate, în sensul reducerii creanţelor creditorilor garantaţi cu 70%, aspectele invocate mai sus conducând, în final, în opinia creditoarei, la încălcarea prevederilor referitoare la tratamentul corect şi echitabil. Al doilea aspect priveşte programul de plăţi cuprins în planul de reorganizare, iar, prin raportare, la dispoziţiile din Legea nr. 85/2006, se arată că programul nu cuprinde sumele care vor fi plătite creditorilor, nici termenele la care se vor realiza aceste plăţi. Se impune concluzia că planul de reorganizare trebuie să cuprindă o singură modalitate de reorganizare, iar adoptarea mai multor programe de reorganizare nu poate conduce la un real program de plăţi, care să conducă la satisfacerea creanţelor, conform tabelului de creanţe. Astfel, planul nu cuprinde cuantumul despăgubirilor care trebuie oferite titularilor de creanţe, în comparaţie cu valoarea estimativă care ar putea fi primită prin distribuţie, în caz de faliment. Administratorul SC Oltchim SA, Gheorghe Piperea, vorbeşte despre posibilitatea judecătorului sindic de a apela la un alt practician pentru a-şi spune părerea cu privire la viabilitatea planului de reorganizare, dar acest lucru se face numai în cazul în care are dubii cu privire la viabilitatea planului şi de potenţialul pe care îl are judecătorul sindic, să numească un practician de insolvenţă. Acesta consideră că nu sunt dubii în această privinţă, dar, dincolo de acest lucru, atunci când un judecător sindic numeşte un astfel de practician de insolvenţă, care să se pronunţe în legătură cu viabilitatea planului, speră să ţină cont şi de principiul celerităţii. De asemenea, atrage atenţia instanţei că, în procedura de faliment, se ajunge ca acele cheltuieli de mediu, care sunt prioritare, sub o sancţiune penală prevăzută de o lege specială ar fi atât de mari, încât absolut nimeni, nici măcar SC Electrica Furnizare SA să nu mai poată recupera nimic din datorie. Astfel, în procedura falimentului, toate autorizaţiile de mediu, toate licenţele şi toate permisele sunt încetate şi, chiar dacă se vând, ca active, în bloc sau ca ansamblu de funcţionare, o astfel de entitate nu mai poate să continue activitatea, întrucât trebuie să lichideze şi să c_ureţe locaţia. Aşadar, fără autorizaţie de mediu nu se mai poate face nimic. În consecinţă, aceea sumă, de 100 de milioane de euro iluzorie, din care reprezentanţii SC Electrica Furnizare SA cred că ar putea lua 50% din creanţă va fi folosită în primul rând pe acea cheltuială de mediu, care este în valoare de 460 de milioane de euro, plus TVA.

Banc Post a cerut trecerea la procedura falimentului Oltchim

Reprezentanta creditoarei Kronos Worldwide LTD arată că principala componentă a planului de reorganizare o reprezintă planul de afaceri care trebuie să prevadă sursele de finanţare ale reorganizării şi fluxurile sale financiare. În plus, se arată că planul de reorganizare al SC Oltchim SA nu conţine sursa de provenienţă în vederea obţinerii de resurse financiare, în fapt prin plan propunându-se o continuare a activităţii debitoarei, în aşteptarea unei surse de finanţare care să acopere întreaga masă pasivă cuprinsă în programul de plăţi. Precizează că aceste surse au un grad foarte mare de incertitudine, în condiţiile în care, după o perioadă îndelungată, nu a fost identificat nici un potenţial investitor. De asemenea, consideră că judecătorul sindic are ca atribuţie analizarea planului de reorganizare şi sub aspectul oportunităţii, condiţii în care, în speţa de faţă, trebuie constatată împrejurarea că planul propus nu prezintă fezabilitate, nefiind viabil şi neputând fi realizat. În ceea ce priveşte programul de plăţi, se menţionează că nu există informaţii certe cu privire la preţul care se va realiza din vânzarea părţilor sociale ale SC Oltchim SPV SRL, valoarea-reper a activelor transferate, aşa cum a fost ea stabilită prin raportul de evaluare întocmit de Winterhill România SRL, urmând să fie actualizată ori de câte ori societatea debitoare va contracta finanţări în cadrul perioadei de observaţie, noua valoare-reper crescând cu valoarea nominală a respectivelor finanţări. În aceste condiţii, aduce la cunoştinţa instanţei că, împotriva raportului de evaluare a activelor s-au formulat contestaţii, solicitându-se verificări ale acestui raport, conform prevederilor Ordonanţei de Guvern nr. 24/2011, cu menţiunea că instanţa a analizat contestaţia AAAS împotriva hotărârii Adunării creditorilor din 4 decembrie 2014, contestaţie admisă în parte. Pe cale de consecinţă s-a dispus verificarea raportului de evaluare a activelor deţinute de SC Oltchim SA. Cum planul de reorganizare are la bază un raport de evaluare contestat, care urmează să fie supus verificărilor, creditoarea concluzionează că programul de plăţi poate conţine date incerte sau eronate, care ar necesita refacerea acestuia în concordanţă cu valorile reale, lucru care ar conduce, în final, şi la nerespectarea prevederilor legate de tratamentul corect şi echitabil. Reprezentanta creditoarei Banc Post a arătat că planul nu poate fi confirmat, deoarece nu cuprinde un program de plăţi propriu-zis, având în vedere că acesta nu prevede nici un termen de plată a creanţelor, pe de o parte, precum şi faptul că în plan nu se pot identifica sursele de finanţare şi cuantumul lor, în varianta vânzării către un investitor eligibil, nefiind prezentate oferte din care să rezulte suma care se poate obţine din această vânzare, pe de altă parte. În consecinţă, a solicitat respingerea planului şi trecerea la procedura falimentului. În schimb, avocatul creditorului Erste Group Bank a solicitat instanţei confirmarea planului de reorganizare, întrucât sunt îndeplinite condiţiile de legalitate şi viabilitate. Mai mult decât atât, trebuie avut în vedere şi faptul că, în cazul falimentului, nu se va lua absolut nimic, aşa cum s-a menţionat de către administratorii judiciari, pentru că sumele obţinute din valorificarea activelor ar avea ca destinaţie unică acoperirea cheltuielilor de mediu. Astfel, singura variantă pentru creditorii care doresc recuperarea sumelor este reorganizarea, fie prin transferul acestor active către SPV, fie prin redresarea activităţii fără vânzarea activelor, existând şi această variantă. Şi apărătorul OMV Petrom a cerut instanţei confirmarea planului, la fel ca şi AAAS Buc_ureşti.


Musafir

#39611 (III) Mai multi creditori au solicitat declansarea procedurii falimentului la combinatul Oltchim!

2015-06-08 16:47

Foştii salariaţi au solicitat respingerea planului de reorganizare

În schimb, apărătoarea foştilor salariaţi de la SC Oltchim SA a cerut Tribunalului Vâlcea respingerea planului de reorganizare, întrucât nici în plan şi nici în punctul de vedere depus ulterior de administratorii judiciari nu există expusă modalitatea de plată concretă a drepturilor salariale.

Reprezentantul celor 87 de salariaţi disponibilizaţi care au depus la dosarul cauzei un memoriu precizează că au votat pentru acest plan de reorganizare. Acesta a precizat că va crede în viabilitatea acestui plan numai în momentul în care va regăsi în acesta un tabel nominal cu disponibilizaţii, care să cuprindă numele, sumele, termenele de plată şi sursa de finanţare, dar nu peste 5 ani. De asemenea, atrage atenţia instanţei că s-a încercat inducerea ideii conform căreia salariaţii disponibilizaţi ar fi împuternicit persoane fizice să-i reprezinte, dar aceştia nu au delegat niciodată pe nimeni să-i reprezinte, iar dacă administratorii judiciari se folosesc de nişte semnături în numele acestora sesizează falsul şi uzul de fals. Consorţiul administratorilor judiciari de la SC Oltchim SA a indicat faptul că există posibilitatea reală de reorganizare efectivă a activităţii debitoarei, arătând că activitatea Oltchim poate fi redresată pe baza unui plan de reorganizare judiciară, cu precizarea că intenţionează să propună un asemenea plan.

După depunerea tabelului definitiv al creanţelor, afişat la data de 8 ianuarie 2015, a fost înaintat planul de reorganizare judiciară a activităţii debitoarei SC Oltchim SA, propus de consorţiul de administratori judiciari. Au fost identificate active fixe în valoare de 1,178 miliarde de lei şi active circulante în valoare de 160 de milioane de lei, la data de 30 iunie 2014. Raportat la aceeaşi dată, s-a reţinut valoarea clienţilor ca fiind de 99 de milioane de lei şi a stoc_urilor ca fiind de 28,6 milioane de lei.

Conform situaţiei centralizatoare a datoriilor acumulate în perioada de insolvenţă, constând în credite, furnizori interni şi externi, clienţi în avans interni şi externi, salarii nete, inclusiv salariile compensatorii, bugetul de stat, bugetul local, datorii RCS-RDS din operaţii în participaţie, reiese că valoarea acestora este de 221,5 milioane de lei, din care datorii c_urente în cuantum de 69,1 milioane de lei şi 152,35 milioane de lei - datorii restante. Instanţa a reţinut că rezultatul operaţional EBITDA al SC Oltchim SA este grevat de cheltuielile operaţionale şi de alte cheltuieli (dobânzi, amortizări, impozitul pe profit) care, în perioada analizată, s-au ridicat la suma de 908,4 milioane de lei, o influenţă semnificativă având-o cheltuielile cu dobânzile şi cele cu amortizarea, între care şi cele rezultate din reevaluare, care au impactul cel mai mare asupra rezultatului net al companiei.

Înprivinţa măsurilor de reorganizare judiciară planul are în vedere, în principal, identificarea unui investitor care să preia (total sau parţial) patrimoniul sau afacerea SC Oltchim SA, precum şi conversia parţială a datoriilor societăţii în acţiuni ale acesteia. Ca măsură esenţială a fost menţionată cea legată de considerarea ca scadente a creditelor aflate în derulare, începând cu momentul confirmării planului de reorganizare de judecătorul sindic.


Musafir

#39612 (IV) Mai multi creditori au solicitat declansarea procedurii falimentului la combinatul Oltchim!

2015-06-08 16:49

Reorganizarea judiciară prevede restructurarea operaţională şi corporativă

Tribunalul Vâlcea a analizat planul de reorganizare al SC Oltchim SA, în primul rând, referitor la posibilitatea de realizare a planului, iar în al doilea rând, referitor la condiţiile de vot şi cele privind tratamentul corect şi echitabil. Referitor la posibilitatea de realizare a planului, având în vedere că dispoziţiile din lege arată că judecătorul sindic poate să ceară unui practician în insolvenţă să îşi exprime o opinie privind posibilitatea de realizare a planului, înainte de confirmarea lui, instanţa urmează să examineze planul de reorganizare propus sub aspectul viabilităţii acestuia. Reorganizarea judiciară este procedura care se aplică debitorului, persoană juridică, în vederea achitării datoriilor acestuia, conform programului de plată a creanţelor. Procedura de reorganizare presupune întocmirea, aprobarea, implementarea şi respectarea unui plan, numit plan de reorganizare, care poate să prevadă, împreună sau separat: restructurarea operaţională sau financiară a debitorului; restructurarea corporativă prin modificarea structurii de capital social sau restrângerea activităţii, prin lichidarea unor bunuri din averea debitorului. Anterior depunerii planului de reorganizare judiciară a SC Oltchim SA în vederea votării şi confirmării, consorţiul administratorilor judiciari, în raportul privind cauzele insolvenţei, a indicat că există posibilitatea de reorganizare efectivă a activităţii debitoarei, arătând că activitatea debitoarei poate fi redresată pe baza unui plan de reorganizare judiciară, manifestându-şi disponibilitatea atât în ceea ce priveşte întocmirea unui plan de reorganizare, cât şi în ceea ce priveşte colaborarea cu debitoarea la întocmirea unui plan de reorganizare propus de aceasta. S-a propus finanţarea capitalului de lucru ca o obligaţie a potenţialului investitor. Unul dintre scenariile pe care planul de reorganizare urma să fie construit era constituirea de către SC Oltchim SA a unei societăţi de tip SPV (Special Purpose Vehicle), care să preia întreprinderea funcţională a debitoarei, atât ca active funcţionale (incluzând salariaţii productivi, clientela şi contractele de furnizare, inclusiv cele de furnizare a utilităţilor), cât şi ca afacere în c_urs de exercitare (going concern). În schimbul activelor transferate la acest SPV, SC Oltchim SA ar urma să primească părţi sociale, care vor fi cesionate, în termenii planului de reorganizare, unui investitor strategic. Preţul părţilor sociale, fondurile rezultate din lichidarea activelor nefuncţionale ale SC Oltchim SA, precum şi fondurile obţinute din rezultatul unor acţiuni în anulare a unor contracte încheiate de debitor în perioada suspectă şi al unor acţiuni în răspundere formulate în baza art. 138 din Legea insolvenţei, ar urma să se facă plăţi şi distribuiri către creditori, în termenii planului de reorganizare. În acord cu cele arătate, planul propus de consorţiul administratorilor judiciari prevede ca modalitate de reorganizare judiciară restructurarea operaţională şi corporativă a societăţii debitoare, care presupune continuarea, consolidarea din punct de vedere operaţional şi financiar a activităţii c_urente actuale şi conservarea, în condiţii de sec_uritate, a fabricilor şi instalaţiilor neutilizate în fluxul de producţie, până la valorificarea patrimoniului societăţii debitoare către un terţ (investitor), interesat de continuarea activităţii SC Oltchim SA.

Tribunalul Vâlcea a optat pentru păstrarea Oltchim în stare de funcţionare

Instanţa de judecată din Vâlcea a mai constatat că fezabilitatea planului de reorganizare trebuie privită atât sub aspectul măsurilor propuse pentru păstrarea companiei în stare de funcţionare, cât şi sub aspectul măsurilor propuse pentru transmiterea afacerii şi patrimoniului SC Oltchim SA către o persoană juridică română (SC Oltchim SPV SRL), persoană juridică care se va constitui ulterior confirmării planului, urmată de cesionarea părţilor sociale care vor fi deţinute de societatea debitoare în SC Oltchim SPV SRL, către un investitor. Cu privire la primul aspect, prin raportul privind cauzele insolvenţei s-a menţionat că este cunoscut faptul că, în anul 2013, SC Oltchim SA a activat exclusiv pe piaţa SPOT (piaţa impredictibilă care absoarbe doar nevoile punctuale ale consumatorilor de produse chimice), de aceea obiectivul major pe termen sc_urt era pregătirea societăţii, inclusiv din punct de vedere al credibilităţii, pentru sezonul de semnare a contractelor ferme pentru întreg anul 2014, care a avut loc în octombrie-noiembrie 2013. Obiectivul descris mai sus a fost atins, astfel că planul prevede menţinerea în fluxul de producţie a unor active pentru potenţialul investitor care doreşte să le preia în funcţiune, cu avantajul menţinerii autorizaţiilor aferente activităţii desfăşurate, precum şi a unor instalaţii care, dacă ar fi oprite, ar necesita cheltuieli de conservare superioare pierderilor ocazionate de continuarea activităţii. Raportat la aceste măsuri s-a efectuat o analiză tehnică amănunţită privind diagnosticul echipamentelor SC Oltchim SA (grad de uzură, randamente estimate, sumele necesare pentru reparaţii şi pentru repunerea în funcţiune a unor echipamente, etc.).


Musafir

#39613 (V) Mai multi creditori au solicitat declansarea procedurii falimentului la combinatul Oltchim!

2015-06-08 16:50

Ramplast şi ferma Galicea ar putea fi vândute sau închiriate

Tribunalul Vâlcea a mai constatat că, prin plan, au fost identificate şi sursele de finanţare pentru plata cheltuielilor operaţionale şi pentru achitarea creanţelor c_urente, în măsura disponibilităţilor băneşti rămase, prin încheierea de contracte de aprovizionare, achiziţii de materii prime şi materiale, de desfacere a produselor actuale, pe de o parte şi închirierea sau vânzarea spaţiilor şi imobilelor excedentare, fără impact asupra fluxului de producţie, cum ar fi căminele de nefamilişti, ferma Galicea sau Divizia Materiale de Construcţii - Ramplast. Prin plan s-a acordat atenţie atât punerii în valoare a resurselor financiare interne, dar şi atragerii unor resurse externe.

Cele preconizate prin plan sunt confirmate de rezultatele financiare ale societăţii debitoare, în care s-a reţinut că, în lunile ianuarie şi februarie 2015, societatea a înregistrat un trend lunar crescător, având în vedere şi conjunctura favorabilă de pe piaţa externă a polioli-polieterilor, principala grupă de produse fabricate de SC Oltchim SA, peste 70% în cifra de afaceri, prin specificul produselor realizate activitatea fiind strâns legată de piaţa externă (circa 70% din cifra de afaceri). Cifra de afaceri, în primele două luni ale anului 2015, a fost de 27,73 milioane de euro, rezultat care a permis societăţii ca, din surse proprii, să efectueze cheltuieli majore de mentenanţă, care vor conduce la îmbunătăţirea parametrilor tehnici ai principalelor instalaţii tehnologice. Prin urmare, în perioada de observaţie s-a înregistrat un progres în situaţia financiară a debitoarei, fluxul financiar pozitiv din perioada menţionată făcând posibilă ipoteza că SC Oltchim SA poate fi capabilă de a menţine societatea în stare de funcţionare.


Musafir

#39614 Greva chimiştilor de la Guvern, abandonată.

2015-06-08 17:00

Greva chimiştilor de la Guvern, abandonata.

http://www.timpuldevalcea.net/?p=14217/

 

Reprezentanţii disponibilizaţilor de la Oltchim au reuşit să dea ochii ieri dimineaţă cu reprezentanţii Ministerului Economiei şi câţiva reprezentanţi ai Ministerului Muncii şi Finanţelor.
Din cei şapte bărbaţi care au stat în faţa Guvernului, o zi şi o noapte, doar doi au fost primiţi în audienţă.

După ce ministrul Economiei i-a plimbat ca pe urs în bâlciul de sfârşit de săptămână, disponibilizaţii au primit aceleaşi promisiuni potrivit cărora documentele de acordare a sumelor compensatorii vor fi semnate la sfârşitul săptămânii în c_urs, după care au fost invitaţi să privească clădirea tot din stradă. După discuţiile cu reprezentanţii ministerelor grupul celor şapte s-a spart, în parcul din faţa Guvernului rămânând doar doi dintre grevişti, ceilalţi abandonând lupta de frica amenzilor flutrate pe nas de jandarmi.

În timp ce grupul de la Buc_ureşti făcea grevă în faţa Guvernului, la Râmnic alţi 60 de disponibilizaţi pichetau pavilionul central al combinatului.
Discuţiile au degenerat într-un scandal chiar între disponibilizaţi şi câţiva angajaţi ai Oltchim, moment în care directorul economic şi-a luat tălpăşiţa.

Acţiunea de la Buc_ureşti a fost un fiasco, disponibilizaţii se vor întoarce astăzi acasă, din nou, cu ,,mâinile goale”. Foştii angajaţi au afirmat că vor continua acţiunile de protesc până când conducerea combinatului le va da banii. Mai toţi, sunt pe finalul ajutorului de şomaj, iar piaţa muncii nu le-a oferit şanse de angajare chiar dacă sunt policalificaţi.

 

Cap de Cauciuc[OXO]

#39615 tradatorilor de oltchim-v-ati vandut

2015-06-08 17:02

Si Diculoiu vrea falimentul Oltchimului sa i se stearga urmele privind complicitatea in care a ajuns Oltchimiul.La urma urmai sa fim seriosi Oltchimul este in faliment de mult doar ca nu este declarat este doar o chestiune  de timp.

gaoazaaaa,sa i o su..gi la cap de caiciuc?

#39616 Re: tradatorilor de oltchim-v-ati vandut cernevistilor

2015-06-08 18:41

#39615: Cap de Cauciuc[OXO] - tradatorilor de oltchim-v-ati vandut 

VA N GURITE SA VA F.UT DE TRADATORII,  DA MA GAOAZA SI CERNEV CE VROIA TI DE FAPT SAU MAI VRETI...NU FALIMENTUL SI APOI ZAREMBA?

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM.SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.

#39617 Re: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:

2015-06-08 18:49

#35287: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013: - CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013: 

 

OLTCHIM

Page 109 of 315 Page 110 of 315 Plan_Reorganizare_Oltchim

1.3. Comparatia dintre reorganizare si faliment


Reorganizarea societatii debitoare va crea premizele acoperirii creantelor inscrise la masa credala intr-o proportie mai mare decat ceea ce s-ar putea distribui intr-un scenariu de faliment, astfel cum vom arata in cele ce urmeaza.
Votarea Planului de reorganizare si implementarea cu succes a acestuia sunt masuri menite sa satisfaca atat interesele creditorilor, cat si sa asigure continuitatea unui important jucator pe piata petro-chimica europeana, cu implicatii socio-economice semnificative pe plan local.
Avantaje fata de procedura falimentului. Efecte socio-economice

REORGANIZARE

Afacerea Oltchim SA va fi mentinuta in functiune si va fi dezvoltata, cu implicatii imediate atat in economia locala, cat si in economia nationala.

Mai mult, importante capitaluri de investitii straine vor fi atrase in aceasta afacere.

Echilibrul macro si micro-economic in care s-a integrat societatea debitoare nu va fi afectat intr-o masura negativa cum ar fi cazul in care aceasta ar intra in faliment.

Locu_rile de munca ale salariatilor (integral sau partial) vor fi pastrate, cu perspectiva unor viitoare angajari de personal in cazul in care societatea va investi in extinderea capacitatii dupa finalizarea Planului de Reorganizare.

Ramane activ un important contribuabil la bugetul local.Toate obligatiile bugetare nascute dupa data deschiderii procedurii insolventei se vor achita conform prevederilor prezentului Plan.

De asemenea, se asigura premizele achitarii intr-o proportie mai mare a creantelor bugetare, fata de scenariul falimentului.


FALIMENT

Cel mai mare jucator de pe piata petro-chimica din Romania va disparea.

In acelasi timp, se va diminua semnificativ posibilitatea atragerii de capitaluri de investitii straine in Romania in acest domeniu industrial.

Falimentarea Oltchim SA va afecta in mod negativ echilibrul economic local (si, in mod indirect, echilibrul economic la nivel national), conducand la intrarea in insolventa/faliment a intregii industrii dezvoltate pe orizontala.

Toti angajatii Oltchim SA vor intra in somaj, cu posibilitati foarte reduse de reangajare din cauza contextului macro-economic nefavorabil, precum si a specializarii acestora in industria petro-chimica. Acest lucru va conduce implicit la cresterea semnificativa a indicatorilor de somaj din zona.

Dispare cel mai mare contribuabil la bugetul local.Nu se vor mai incasa sumele reprezentand contributii la bugetul consolidat, derivand din continuarea activitatii Oltchim SA.

Efecte asupra gradului de acoperire a creantelor
Conform raportului de evaluare intocmit in cadrul procedurii, in ipoteza incetarii activitatii societatii debitoarei, s-a estimat valoarea de vanzare fortata a activelor la aproximativ 141,158 mii EUR (aproximativ 595 milioane RON).
Conform GN 6 – Evaluarea intreprinderii 5.7.1.1, „in lichidari, valoarea multor active necorporale (de exemplu fondul comercial) tinde spre zero, iar valoarea tuturor activelor corporale reflecta circumstantele lichidarii. Si cheltuielile asociate cu lichidarea (comisioane pentru vanzari, onorarii, impozite si taxe, alte costuri de inchidere, cheltuielile administrative pe timpul incetarii activitatii si pierderea de valoare a stocu_rilor) sunt calculate si deduse din valoarea estimata a intreprinderii”.
Am procedat, in continuare, la efectuarea unei simulari de vanzare in scenariul unui faliment a activelor proprietatea societatii debitoare, in scopul evidentierii posibilitatilor de recuperare a creantelor creditorilor, conform art. 121 si 123 din legea nr. 85/2006, pornind de la urmatoarele premize:
- valorificarea tuturor activelor se face integral, la finele unei perioade de 18 luni de la data intrarii in faliment, la valoarea de vanzare fortata stipu_lata in cadrul raportului de evaluare intocmit in cadrul procedurii insolventei de catre Winterhil Romania;
- pana la valorificarea integrala a activelor, societatea debitoare va inregistra cheltuieli cu conservarea patrimoniului (paza, consum de utilitati, o minima functionare din punct de vedere administrativ, etc.);
- toti salariatii vor fi disponibilizati in aceasta perioada;
- conform Autorizatiei Integrate de Mediu nr. 14 revizuita in data de 18.06.2012, emisa de ARPM Craiova, „indeplinirea obligatiilor de mediu este prioritara in cazul procedurilor de ... lichidare, faliment, ...”. Conform estimarilor efectuate de reprezentantii societatii debitoare, obligatiile de mediu si ecologizare sunt de aproximativ 304 milioane Euro pentru platforma din Rm-Valcea si, respectiv, aproximativ 160 milioane Euro pentru platforma Bradu;- onorariul administratorului judiciar / lichidatorului este cel stabilit de catre judecatorul sindic in incheierea din 16 octombrie 2013;
-din sumele obtinute in urma valorificarii activelor proprietatea debitoare se va retine si vira catre UNPIR cota de 2%, in conditiile Legii nr. 85/2006.
Astfel, pornind de la premizele enuntate si de la faptul ca obligatiile de mediu sunt asimilate cheltuielilor mentionate la art. 121, alin. 1, punctul 1 si, respectiv, art. 123, punctul 1 din Legea 85/2006, in scenariul falimentului nu s-ar putea efectua distribuiri catre creditorii inscrisi la masa credala, deoarece valoarea obligatiilor de mediu depaseste cu mai mult de 300% valoarea de vanzare fortata a tuturor activelor proprietatea societatii debitoare. Prin urmare, in ipoteza in care, in scenariul falimentului, activele proprietatea debitoarei s-ar valorifica la valorile stipu_late in cadrul raportului de evaluare intocmit de Winterhill Romania (respectiv aproximativ 108 milioane Euro, pentru activele garantate, si aproximativ 32 milioane Euro, pentru activele libere de sarcini), fondurile obtinute nu ar fi suficiente nici macar pentru acoperirea obligatiilor de mediu sus-mentionate.
Sintetizand, distribuirile catre creditorii inscrisi in Tabelul definitiv al obligatiilor societatii debitoare, intr-un scenariu de faliment si pe baza ipotezelor enuntate anterior, sunt dupa cum urmeaza:

Simulare distribuiri intr-un scenariu de faliment

Categorii creditori Total creante (Mii EURO)

Sume distribuite (Mii EURO)       % acoperire

Creante garantate 203,001 0      0%

Creante din raporturi de munca 2,213 0   0% 

Creante bugetare 293,775         0 0%

Creante chirografare 288,746      0 0%

Total 788,342       0  0%

 Plan Reorganizare Oltchim

 VA OBLIGA LEGEA SA NE PLATITI SALARIILE TOATE CATRE NOI  LA ZI!!!!

VALOAREA INTREAGA SI CONFORAM CU ACTELE SI DECIZILE SI HOTARAREA JUDECATOREASCA SI TOATE LEGILE IN SUSTINERE, AGHITATI CREANTELE SALARIALE DISPONIBILIZATII 2013, DREPTURI LEGALE SI SE EVITA FALIMENTUL.

 

PUIU RADUCAN, UN DOBITOC NOTORIU

#39618 puiu raducanu

2015-06-08 19:32

PUIU RADUCANU....BA DAR DOBITOC ESTI! 

TOATA ZIUA BATI CAMPII. ESTI UN ISTERIC NOTORIU. TE MONITORIZEZ DE CEVA TIMP. ESTI IMBECIL BA ANIMAL BATRAN.

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM.SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.

#39619 Re: Re: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:

2015-06-08 19:33

#39617: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM.SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA. - Re: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013: 

 

OLTCHIM

 CREANTELE OLTCHIM.

5.1 Situatia datoriilor generate de functionarea societatii debitoare dupa deschiderea procedurii insolventei si neachitate pana la data de 30 noiembrie 2014


La data de 30 noiembrie 2014, Oltchim S.A. inregistra datorii cu_rente si restante in valoare de aproximativ 50 milioane Euro, defalcate dupa cum urmeaza:

Sold Datorii nete acumulate in insolventa Mii Euro

Participatie RCS-RDS 1,509

Dobanzi Credite Banci 5,850

Furnizori interni si externi 21,574

Clienti in avans interni si externi 478

Salarii nete fara taxe, exclusiv platile compensatorii 3,354

Salarii compensatorii pentru personalul deja disponibilizat 8,699

Bugetul de stat 7,334

Bugetul local 1,542

TOTAL DATORII 50,340

Sursa: Informatii furnizate de catre societatea debitoare

pag 81 din 315 din Plan_Reorganizare_Oltchim

Art. 3.10. creantele salariale sunt creantele ce izvorasc din raporturi de munca între debitor si angajatii acestuia. Aceste creante sunt înregistrate din oficiu în tabelul de creante de catre administratorul judiciar/lichidator;

Art. 102 (4) Remuneratiile persoanelor angajate în temeiul art. 10, art. 19 alin. (2), art. 23, 24 si al art. 98 alin. (3) si alte cheltuieli administrative vor fi achitate la momentul prevazut, dupa caz, de lege, cu exceptia cazurilor în care partile interesate ar accepta, în scris, alte termene de plata. Planul trebuie sa precizeze în programul de plati cum va fi asigurata aceasta plata.
(5) Plata va putea fi facuta trimestrial, pe baza de acte legale.

"1. Creditorii garantaţi primesc între 68-75% din valoarea creanţelor acestora (...).

2. Creditorii salariaţi primesc 100% din valoarea creanţelor acestora.

3.Creditorii bugetari primesc între 16-18% din valoarea creanţelor acestora (…).

4.Creanţele chirografare, conform art. 96 din Legea 85/2006, primesc 30%.

5.Celelalte creanţe chirografare primesc 0%”, se arată în planul Rominsolv – BDO.

1.5. Modificarea Planului de reorganizare
Pe toata perioada de aplicare a Planului de reorganizare, acesta poate sa fie modificat, conform art. 101, alin. 5 din Legea nr. 85/2006, in ipoteza in care premizele care au stat la baza intocmirii acestuia nu mai corespund cu situatia cu_renta a debitorului sau au fost identificate noi mecanisme de acoperire a masei credale.
In acest caz, modificarile aduse Planului de reorganizare se vor vota de catre creditori in conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006.

Legea 85/2006 privind procedura insolventei, consolidata 2013 ABROGATA

Art. 101.(5) Modificarea planului de reorganizare se poate face oricând pe parcu_rsul procedurii, cu respectarea
condițiilor de vot și de confirmare, prevăzute de prezenta lege. Dacă modificarea planului este propusă de
debitor ea va trebui să fie aprobată de adunarea generală a acționarilor/asociaților

 Plan Reorganizare Oltchim

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

Sentinta nr. 617 din 30.01.2013 pronuntata de Tribunalul Valcea in dosarul 887/90/2013

 

 Plan Reorganizare Oltchim

 

VA OBLIGA LEGEA SA NE PLATITI SALARIILE TOATE CATRE NOI  LA ZI!!!!

VALOAREA INTREAGA SI CONFORAM CU ACTELE SI DECIZILE SI HOTARAREA JUDECATOREASCA SI TOATE LEGILE IN SUSTINERE, AGHITATI CREANTELE SALARIALE DISPONIBILIZATII 2013, DREPTURI LEGALE SI SE EVITA FALIMENTUL.

 

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM.SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.

#39620 JAF,JAF,JAF,JAF,JAF,JAF,...JAF,JAF,JAF LA OLTCHIM 2013-2015:UNDE SUNT BANII???

2015-06-08 19:36

#39618:   <= Nu stiu la cine faci referire, numai ca esti plecat cu casa pe aceasta petitie ,#39131 asta stiu de tine lasat scris. Esti un obosit, mergi si dormi, te voi trezii , cand am eu chef..., mai afla si tu exprimarile astea ce sens au in dex pentru vocabularul tau, monitorizare, e ceva paralel cu ce sti tu.

 Daca tot de tai tu cu monitorizare,  dovedit din ce lasi scris,  nici nu sti ce inseamna asta si iti demonstrez oricand PROBE SI DOVEZI, ARGUMENTE SI TOT CE E PUBLIC LASAT, TE EXECUT LA SECUNDA SI MINUT SI MINISECUNDA...!!!. Justifica si tu ceva clar, concis si argumentat ce am scos din context cand eu iti arat in context din planul de reorganizare, legi, acte..etc si tot ce este public in vazul tuturor, AM DOVEDIT TOT CE ESTE IN CONTEXT, nu ca tine scos din context. Altfel,  ma faci sa iti spun exact cum esti, un embrion nedezvoltat si lipsa creier, gol, vid, nul, lipsa aer, fiind prea plecat cu casa  #39131 aici pe petitie si asa cum ne-ai lasat scris tu si altii ca tine..., esti un habarnist si o cazatura a vietii de o traiesti, nu sti ce este cu tine pe petitia asta si nici in viata asta.

p.s.: Haahhaaahha,  sa nu-mi spui ca esti unu din ala de la poarta Oltchim, monitorizare , ratacit prin combinat hahahaha , monitorizezi florile lui Mardare si iarba ...,  hahhahahahaa...du-teee...baaaa, esti ala de nici tarusii de la poarta nu intelegi cum functioneaza,  ete ,  de-al dracu nu-ti spun nici cum se numesc si nici cum functioneaza, sa-i iei tu in cu_r acolo unde te doare pe tine, hahahahaaa..., pleaca ba de pe petitie, vin si iti iau salariul acum,   te pun pe liber si te trimit cu casa #39131 in deplasare....,hahaha, hahaaa, te dau afara din combinat #39618 .

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM.SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.

#39621 CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:

2015-06-08 19:55

     

Legea 85/2006 privind procedura insolventei, consolidata 2010 ABROGATA

 

Decizia din data de 15.05.2013  DECIDE: Art. 6 - Prezenta decizie isi produce efectele de la data comunicarii sale.*SI ART. 41 DIN CCM CARE SPECIFICA ACEEASI DECIZIE.  (BANII TREBUIAU ACHITATI PE LOC 15.05.2013)

 

CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA:  Art.36, Art. 37 si Art.42,

Art38.

Al1.b) incepand cu 01.01.2012 se acorda o compensatie in functie de vechime,astfel:

1. pentru vechime intre 0 -5 ani o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii;

2. pentru vechime intre 5-15 ani o suma neta echivalenta cu 12 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii;

3. pentru vechime >15 ani o suma neta echivalenta cu 18 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii.

REGULAMENTUL DE SALARIZARE:
Art. 37.
Toate drepturile banesti cuvenite salariatilor se platesc inaintea oricaror obligatii banesti ale societatii.
Art. 38.
Al.1. In caz de faliment sau lichidare judiciara, salariatii au calitatea de creditori privilegiati, drepturile lor banesti urmand sa fie platite integral inainte de a-si revendica cota parte ceilalti creditori.
Al.2. Salariatilor li se va comunica in scris, pe baza de cerere scrisa adresata serviciului Financiar, dovezile eventualelor retineri legale efectuate.

Art. 39

Al.2. Intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului.

Ceea  ce a comunicat si ITM la solicitarea noastra:

".... art.166 alin4 din aceeasi lege "intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului."

SALARII PLATI COMPENSATORII CCM SUMA NETA: 38.164.916 LEI (9 milioane euro) la 929 salariati(602 în Vâlcea şi 327 în Piteşti) disponibilizati:  

1.    17.106 lei pentru o vechime  intre 0 - 5 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;
2.    34.212 lei pentru o vechime  intre 5 - 15 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 12 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;
3.    51.318 lei pentru o vechime mai mare de 15 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 18 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;

CONTRACT INDIVIDUAL DE MUNCĂ

1. Salariatul are , in principal, urmatoarele drepturi:

    a) dreptul la salarizare pentru munca depusa;

    n) alte drepturi prevăzute de lege sau de contractele colective de muncă aplicabile

4. Angajatorului ii revin, in principal, urmatoarele obligatii:

a) sa inmaneze salariatului un exemplar din contractul individual de munca, anterior inceperii activitatii;

  a¹) sa acorde salariatului toate drepturile ce decu_rg din contractele individuale de munca, din contractul colectiv de munca aplicabil si din lege;

c) sa acorde salariatilor toate drepturile ce decu_rg din lege, din contractul colectiv de munca aplicabil si din contractele individuale de munca;

d) sa elibereze, la cerere, un document care sa ateste calitatea de salariat a solicitantului, respectiv activitatea de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si specialitate;

g) sa infiinteze registrul general de evidenta a salariatilor si sa opereze inregistrarile prevazute de lege;  

i) sa asigure confidentialitatea datelor cu caracter personal ale salariatilor.

SC OLTCHIM SA RM VALCEA  

Plan_Reorganizare_Oltchim.pdf (11 MB)

VA OBLIGA LEGEA SA NE PLATITI SALARIILE TOATE CATRE NOI  LA ZI!!!!

VALOAREA INTREAGA SI CONFORAM CU ACTELE SI DECIZILE SI HOTARAREA JUDECATOREASCA SI TOATE LEGILE IN SUSTINERE, AGHITATI CREANTELE SALARIALE DISPONIBILIZATII 2013, DREPTURI LEGALE SI SE EVITA FALIMENTUL.

 


Musafir

#39622 tradatorilor de oltchim-v-ati vandut

2015-06-08 19:58

Bani sunt la SLO.Scoateti din context sindicatul liber ca el a fost si este cel mai corect decat ca va redus numarul de salarii compensatori de la 18 la 12.

 

EU

#39623 Re: Re: SPER SA NU FIE VREUN PAPAGAL CERNEVIST...SI MU...IST.

2015-06-08 20:16

#39591: EU PICASSO/////////FOTA, FARA PERDEA. - Re: SPER SA NU FIE VREUN PAPAGAL CERNEVIST...SI MU...IST. 

 Pai sa inceapa cu toti..imprtant este sa se stie exact ce active si ce sectii se pot reporni relativ usor.Din cate stiu eu conducta de etilena exista,in ce stare parca buna dupa spusele specialistilor de la Menchim.

Ce sa faci cu ea ?...Sa dovedit : in acest moment este o utopie sa spui ca poti produce etilena la Pitesti

cu stima 

Eu

 

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM.SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.

#39624 Disponibilizaţii de la Oltchim, în greva foamei la Guvern

2015-06-08 20:34

Disponibilizaţii de la Oltchim, în greva foamei la Guvern

Mai mulţi foşti angajaţi ai Oltchim Râmnicu Vâlcea au plecat săptămâna trecută la Bucu_reşti pentru a protesta în faţa Guvernului

Nemulţumiţi că nu şi-au primit salariile compensatorii deşi au trecut mai bine de doi ani de când au fost concediaţi, opt dintre protestatari au stat câteva zile în greva foamei în faţa Palatului Victoria, dar au renunţat la începutul acestei săptămâni pentru că nimeni nu i-a băgat în seamă.

Greviştii foamei, nebăgaţi în seamă de guvernanţi

Foştii muncitori de la Oltchim spun că au ajuns în pragul disperării pentru că nu mai primesc indemnizaţia de şomaj şi practic nu mai au nicio sursă de venit. De doi ani aşteaptă să primească salariile compensatorii prevăzute în contractul colectiv de muncă şi aprobate de Guvern prin ordonanţă, însă până acum au primit doar o sumă infimă din ceea ce li se cuvenea. „Mi-au dat o dată 531 de lei şi încă o dată 531 de lei din cei 34 de mii de lei pe care îi am de luat. E dreptul nostru, munca noastră”, a precizat un fost disponibilizat. Săptămâna trecută, un grup de foşti salariaţi s-a adunat în faţa Prefecturii Vâlcea în speranţa obţinerii unui răspuns din partea conducerii societăţii cu privire la plata acestor salarii. Cum nici de data aceasta nu au obţinut niciun răspuns concret, câţiva disponibilizaţi au hotărât să plece la Bucu_reşti, pe cont propriu, decişi să intre în greva foamei în faţa Guvernului, şi să îşi facă cunoscute nemulţumirile în faţa ambasadelor şi la Palatul Cotroceni. „Greva foamei e ultima speranţă pe care o mai avem împotriva abuzurilor, a bătăii de joc şi a umilinţei la care suntem supuşi de doi ani de administratorii judiciari, împreună cu Guvernul României. O să stăm cât o să rezistăm”, a declarat, la plecarea din Râmnicu Vâlcea, unul dintre protestatari. Nu au rezistat însă decât câteva zile, nebăgaţi în seamă de nimeni, rând pe rând, greviştii au plecat spre casă, decişi să reia protestul acasă. Administratorii judiciari ai combinatului au recunoscut datoria pe care o au către foştii salariaţi, de peste 9 milioane de euro, dar spun că nu au banii necesari pentru achitarea acestei creanţe. În plus, nici Executivul nu pare dornic să preia această datorie pentru a pune capăt tensiunilor sociale de la Oltchim, tensiuni care persistă de doi ani. În răspunsul dat de reprezentanţii Guvernului memoriului adresat de parlamentarii vâlceni, prin care se solicita să se analizeze posibilitatea ca Guvernul să cumpere creanţa salarială a foştilor angajaţi din fonduri de la bugetul de stat, se spune că statul nu poate să preia această datorie, pe de-o parte pentru că bugetul de stat nu va avea niciun beneficiu, iar, pe lângă asta, pentru că există riscul ca societatea să intre în faliment şi astfel statul să nu mai recupereze niciun ban.

Sindicaliştii se opun noului val de disponibilizări anunţat pentru luna aceasta

Nici situaţia muncitorilor care încă mai lucrează a Oltchim nu este prea sigură. Conducerea societăţii a anunţat în urmă cu câteva zile că urmează un nou val de concedieri colective la combinat, spre nemulţumirea sindicatelor, care spun că această măsură nu este prevăzută în planul de reorganizare a combinatului aprobat în urmă cu câteva luni. „În planul de reorganizare, aşa cum a fost aprobat, se precizează că trebuie reduse cheltuielile operative cu 45 de mii de euro, dar nicăieri nu se spune că trebuie făcute concedieri masive. Până acum, nu s-a făcut niciun demers concret în acest sens şi sper să se intervină la timp pentru a stopa acest nou val de concedieri colective. Se poate, şi le-am sug_erat şi noi, să reducă aceste cheltuieli prin reducerea salariilor directorilor, prin reducerea cheltuielilor cu mesele festive, a plimbărilor cu maşinile de serviciu... Administratorii judiciari se laudă că situaţia combinatului s-a îmbunătăţit. Nu este chiar aşa şi se va vedea în septembrie, când aceşti administratori judiciari vor trebui să dea raportul în faţa judecătorului sindic asupra a ceea ce s-a făcut în combinat. Dacă combinatul funcţionează în acest moment este pentru că salariaţii creditează combinatul. Sunt aproape 16 milioane de euro, 9 milioane de euro pentru plata salariilor disponibilizaţilor şi încă 6,6 milioane de euro pentru fondul de salarii ale muncitorilor, care sunt folosite drept capital de lucru la Oltchim, asta în timp ce foştii salariaţi, diponibilizaţi în 2013, au primit câte 500 de lei, iar actualii angajaţi nu şi-au mai primit salariile de trei luni”, a precizat Mihai Diculoiu, liderul Sindicatului Liber Oltchim.
În prezent, în combinatul Oltchim din Râmnicu Vâlcea muncesc 2.200 de salariaţi. În urmă cu doi ani, au plecat de aici aproximativ 1.000 de salariaţi, cărora li s-au promis, în funcţie de vechime, maxim 18 salarii compensatorii, plus un venit de completare calculat în funcţie tot de vechimea în muncă, acordat pe o perioadă de un an. Un nou val de disponibilizări a fost anunţat pentru luna aceasta, alţi 500 de muncitori urmând să fie trimişi în Şomaj, cu maxim 12 salarii compensatorii şi fără venit de completare.

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM.SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.

#39625 Re: Re: Re: SPER SA NU FIE VREUN PAPAGAL CERNEVIST...SI MU...IST.

2015-06-08 20:43

#39623: EU - <= ESTI IN URMA MULT CU STIRILE, SISTEMPLAST A RAMAS MENTCHIM CARE ESTE FALIMENT SI SUNT FALIMENT, AI MULTE NECLARITATI SI NU MAI STI....

Finanţele scot la vânzare clădirea principală a Sistemplast SA 

Miercu_ri, 22 octombrie, Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Vâlcea va organiza prima licitaţie publică pentru vânzarea unui bun imobil sechestrat aparţinând debitorului SC Sistemplast SA Râmnicu Vâlcea, în dosarul de executare nr. S746. Fiscul vinde la licitaţie o construcţie compartimentată în spaţii cu destinaţia de birouri şi o hală de producţie situată la parterul construcţiei. Hala are o suprafaţă utilă de 4.830 mp, iar birourile situate la parter şi etaj au o suprafaţă utilă de 644 mp. Mai spunem că suprafaţa construită la sol a construcţiei este de peste 5.000 mp, în timp ce preţul de pornire a licitaţiei este de 2,95 milioane de lei (fără TVA).
Terenul pe care se află construcţia nu face obiectul licitaţiei fiind în proprietatea SC Oltchim SA.
Menţionăm că intabularea, respectiv toate costurile referitoare la această operaţiune cad în sarcina cumpărătorului. Asupra bunurilor mobile, ce fac obiectul publicaţiei de vânzare, nu sunt înregistrate alte privilegii.

Cei interesaţi în cumpărarea bunurilor sunt invitaţi să prezinte, până în ziua precedentă termenului de licitaţie, ofertele de cumpărare însoţite de certificatele fiscale din care să rezulte că nu au datorii la bugetul local şi bugetul general consolidat al statului (bugetul asigurărilor sociale de stat, şomaj, bugetul asigurărilor sociale de sănătate şi bugetul de stat), precum şi dovada depunerii taxei de participare reprezentând 10% din preţul de pornire al licitaţiei. Potrivit dispoziţiilor din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, când urmează să se ia măsuri de executare silită, nu este obligatorie audierea contribuabilului. SC Sistemplast SA s-a înfiinţat în 12 februarie 1999, iar obiectul principal de activitate îl constituie producerea şi comercializarea articolelor din PVC şi polietilenă (tuburi, conducte, fitinguri şi accesorii). Capitalul social este în valoare de 7,7 milioane de lei, cu următoarea structură a acţionariatului: SC Oltchim SA – 94,4%, Charity Holdings – 5,2%, alţi acţionari – 0,4%. În prezent, societatea are în proprietate o clădire pe care o are închiriată la terţe societăţi comerciale. Principalii indicatori economico-financiari realizaţi în anul 2013 sunt: cifra de afaceri – 28.000 lei, costul vânzărilor – 1,14 milioane de lei, pierdere – 279.000 lei.

În noiembrie 2013, SC Sistemplast SA a preluat activitatea de mentenanţă de la SC Mentchim SA, societate în faliment.

SC Oltchim SA mai deţine participaţii cu procente sub 50% la următoarele societăţi comerciale: SC Protectchim SRL (30%), SC Euro Urethane SRL (41,28%), SC Oltquino SA (46,64%). Pentru societăţile asociate, la care SC Oltchim SA deţine între 20% şi 50% din capitalul social, la întocmirea situaţiilor financiare consolidate în conformitate cu standardele internaţionale de raportare financiară, s-a avut în vedere doar profitul calculat în funcţie de aportul la capitalul social.

http://ziaruldevalcea.ro/2014/10/19