Revizuire barem proba romana EN 2012, sesiunea 25 iunie 2012
Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Revizuire barem proba romana EN 2012, sesiunea 25 iunie 2012
Musafir |
#32012012-06-26 14:05As vrea sa fie luat in considerare si punctul B deoarece fara acele 6 puncte nu pot intra la liceul dorit |
Domnul Nicolaescu |
#3202 Conferinta2012-06-26 14:05Salutare copilandriilor. Ma pregatesc sa ma deplasez spre Piata Unirii , unde are loc marea conferinta de presa pentru corectarea Evaluarii Nationale. Daca aveti intrebari sau indoiri despre teoria mea , va rog , intalniti-ma acolo si vom avea un dialog. Voi fi la ora 14:15 pe scena conferintei. Multumesc anticipat. Domnul Nicolaescu |
Anneta |
#3203 Intervin din nou.2012-06-26 14:05Domnul Godin Petrascu NU este un profesor adevarat.Nu ii luati in seama balivernele si ori de cate ori mai indrazneste sa vorbeasca nu uitati sa-l raportati folosind butonul *Publica pe Facebook* |
Musafir |
#32042012-06-26 14:05FARA CELE 6 PUNCTE SUNT RUINAT!! |
Musafir |
#3205 Re: da2012-06-26 14:05 |
Musafir |
#3206 Re: Re:2012-06-26 14:06Nu numai daca sunt expresiile astea este propozitia SB , oricum in acest caz e PR sigur. |
Marius Mihai |
#32072012-06-26 14:07Ministerul a promis că va lămuri situația astăzi, la ora 16.00. Sa speram ca se va face dreptate si vom primi ceea ce meritam adica atat cei care au pus predicativa cat si cei care au pus subiectiva sa primeasca 6p Acum m-as lua putin de cei care au pus subiectiva:De ce faceti asta?Va considerati neindreptatiti?Intradevar,ati putea spune asta,dar noi ce sa mai spunem?Voi nu aveti nicio vina,dar nu avem nici noi!Toata vina e a acelor persoane care nu au putut face un subiect clar,fara ambiguitati.Nu mai spuneti atat ca nu vreti sa se acorde punctaj si pentru predicativa etc. pentru ca sunt sigur ca si voi ati fi facut la fel in situatia noastra.Nu este corect sa platiti nici voi DAR NICI NOI pentru greseala celor mari.Intelegeti odata si nu mai faceti atata haz de necaz ca vrem dreptate! |
FlorinL |
#3208 FlorinL2012-06-26 14:07Atata timp cat limba romana nu este ca matematica - existand opinii diferite chiar si din partea marilor Facultati de Litere din Romania, eu consider ca un asemenea subiect interpretabil nu trebuia sa apara in subiectele de la evaluarea nationala. Solutie de indreptare: punctarea ambelor variante. |
Profesorul Petrascu |
#3209 Re: Conferinta2012-06-26 14:07#3202: Domnul Nicolaescu - Conferinta Oh domnule profesor,doar gandul ca voi sta langa dumneavoastra ma face sa ma inrosesc. |
Musafir |
#32102012-06-26 14:07Ar trebui sa se faca dreptate! Ne-am saturat de atatea porcarii! Asta era subiect de examen? Daca si profesorii se contrazic si au opinii diferinte, noi elevii ce sa mai zicem? |
Musafir |
#32112012-06-26 14:07Subiectele ar trebui sa fie de nivel mediu si sa cuantifice cunostintele elevilor. In nici un caz nu trebuie sa contina "capcane" sau ambiguitati... |
Musafir |
#32132012-06-26 14:08este clar ca numai copii care au gandit bine au pus predicativa, restul au pus prima lor impresie, la fel cam si proful care a facut subiectele.gandire profunda pentru un prof.Competenta din tara asta este plecata pe alte meleaguri, tot din cauza celor "competenti" ramasi |
Andreea |
#3214 Eroarea de la "Evaluarea Nationala"2012-06-26 14:08PROFESORI CARE SUSTIN CA VARIANTA CORECTA ESTE B:PREDICATIVA
Imi pare rau sa va anunt dar acest dialog este unul fara rost.
Prin consultarea cu renumitul doctor in litere si un mare pasionat de literatura,filantropul Grigoras Ionut-Adrian am ajuns la concluzia ca este o propozitie predicativa. Anteprecedentul predicat nomninal care actioneaza asupra regentei verbului la participiu erideaza subiectul cea ce elemina subiectiva din prima din variantele de raspuns , verbul la gerunziu actioneaza cu substantivul la nominativ care de asemenea se leaga cu propozitia anterioara , cea ce rezulta ca propozitia este predicativa
Si o mica rugaminte pentru voi,tinereilor(Vocativ),va rog sa inchideti topicul,deoarece problema este rezolvata.
Cu stima,Profesorul Petrascu de la facultatea de filologie si studii sintactice si morfologice din Fundeni.
Sunt conf.univ.dr Ada Iliescu si nu sunt de acord cu decizia filologilor de la MECT de a propune unor adolescenti in devenire - acest subiect - , controversat, si in Literatura de specialitate si care are deci un grad de dificultate maxim. Elevilor nu li se preda inca, in scoala, Noua Gramatica, lucrare monumentala, care se stie ca a introdus Logica, Semantica, Lexicul si Teoria informationala, si in Morfologie, accentuand-o pe cea din Sintaxa - in predarea faptelor de limba.
Elevilor nu li s-a explicat valoarea inestimabila a trasaturilor[ concret]-[ abstract][ "jena" (n.p.)comparativ cu"dificultatea", care - castiga pozitia de sb., fiind un abstract mai relevant.] si nici faptul ca - atunci cand doua substantive in cazul N. au acelasi articol, prin contragere exista o...CONCURENTA intre ele, incat ei sa discearna, simtind diferenta;disociind logic, lexical si semantic cei doi termeni abstracti si selecatndul pe cel puternic ca si subiect, ca "el este NR.1 al Sintaxei!"
Nu cred ca profesorii lor au citit cu atentie lucrarea lui Iorgu Iordan si Vl.Robu(LRC), in care acestia detaliaza si explica asemenea capcane - situatii - fapte de limba dificile, lucrare, care te ajuta sa le pricepi - tu, ca dascal- , iar, mai apoi, sa le explici copiilor!
Eu, ca autor de "Gramatica practica a limbii romane actuale", editate de Corint, in 3 editii si inca 3 la EDP, nemaiamintind cele 4 editii din orasul meu, pentru ca cineva, la "EvZ", m-a citat si am prins curaj sa ma pronunt pe NET !
De aceea, am semnat PETITIA si am explicat in presa de ce este PR clara si nu SB !
Aceasta dilema e comentata de mine, la pag. 333 si 335 in Gramatica mea.
Neaparat MECT trebuie sa repare GAFA si sa accepte cele doua variante: - si SB, si PR !
P.S.
Nemultumiri avem, si cu variantele "incorsetate", propuse la SINONIME, neoferindu-i tanarului posibilitatea de a scrie sensul din context, cata vreme exista "sinoniome contextuale", cerute de enunt.
Asta insa eu cred si sper ca va ramane la latitudinea corectorilor, care vor accepta, si "remediu", "solutie" etc., nu musai..."medicament", intrucat in text, nu era vorba de un caz patologic, (de boala), iar, daca elevul are un vocabular bogat si stie ca exista cuvinte cu serii sinonimice ample, atunci trebuie apreciat, nu desfiintat, bagat "in !".
Cu sinceritate debordanta si cu speranta ca gafele se vor corija, dand castig de cauza elevului!
Doamne, ajuta la toata lumea!
"Subiectul care le-a creat cele mai mari probleme elevilor a fost acela care le cerea să identifice tipul propoziţiei subordonate din fraza "Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii". Elevii aveau de ales între atributivă, predicativă sau subiectivă. Majoritatea a optat pentru subiectivă, deşi propoziţia "Ceea ce mă jenează" era una predicativă. Dacă pui subordonata după principală şi nu înaintea ei, aşa cum este în textul original, şi faci contragerea (Dificultatea răsfoirii este jena - n. r.), lucrurile sunt mai clare. Subordonata este predicativă", a explicat pentru gândul Irina Georgescu, profesor de limba şi literatura română la Colegiul Naţional Sf. Sava din Bucuresti
Cel mai logic raspuns:
Este inexact sa califici aceasta chestiune ca fiind "interpretabila". De fapt este vorba despre diferenta pe care atat elevii cat si profesorii de specialitate bine pregatiti trebuie sa o faca intre ceea ce subordonata respectiva pare a fi (o subiectiva) si ceea ce aceasta este de fapt (o predicativa). Cu alte cuvinte, avem de a face cu o falsa "dilema". Lucrurile sunt clare, iar etapele demonstratiei sunt urmatoarele:
1. Se delimiteaza propozitiile:
Ceea ce ma jeneaza/este dificultatea rasfoirii.
2. Se determina regenta, care are, intr-adevar, o topica neobisnuuta in limba romana; redand-o cu topica obisnuita, regenta determinata devine:
Dificultatea rasfoirii este...
cu subiectul "dificultatea"
3. Din etapele demonstratiei de pana acum reiese faptul ca in regenta avem de a face cu un predicat nominal, iar acesta are nevoie de un nume predicativ, care se afla dezvoltat in propozitia subordonata.
4. Etapele de pana acum ne-au adus la propozitia subordonata, care, prin contragere, este un adjectiv provenit din verb la participiu:
Ceea ce ma jeneaza = jenant
Numele predicativ, adica ceea ce lipsea din structura predicatului nominal, este exprimat prin acest adjectiv provenit din verb la participiu.
Note:
1. Orice enunut poate fi dezvoltat sau comprimat
a). Enuntul dezvoltat de la care s-a pornit este:
Ceea ce ma jeneaza este dificultatea rasfoitului.
b) Comprimat, acel enunt este:
Dificultatea rasfoitului este jenanta.
Prin contragerea intregii subordonate si comprimarea ei se ajunge la raspunsul corect in cazul de fata: subordonata in cauza este, dincolo de orice dubiu, o predicativa.
2. A considera subordonata subiectiva ar insemna a devia cu totul sensul enuntului, care nu ar mai avea nimic de a face cu fraza de la care s-a pornit. Contras si comprimat, cum ar suna acel enunt?
Jena este dificultatea rasfoirii.
Ne intrebam cum poate fi considerata corecta aceasta varianta de raspuns din moment ce ea este de fapt falsa? Totusi, avand in vedere "capcana" acestui punct, in sensul ca intr-adevar topica este derutanta si intregul proces de determinare a subordonatei poate depasi nivelul mediu de pregatire a elevilor de clasa a VIII-a, se poate face si aceasta concesie de a considera varianta c (subiectiva) ca fiind corecta.
3. Precizez ca varianta corecta este b (predicativa)
4. Propun ca, incepand cu anul viitor, conceperea subiectelor si a baremului sa le fie incredintate unor comisii cu adevarat competente, care sa tina cont de principii corecte si viabile de testare. Ambiguitatile si echivocurile pericliteaza un examen de asemenea anvergura si cu o asemenea miza.
IN CONCLUZIE PROPOZITIA IN CAUZA ESTE UNA PREDICATIVA! |
cineva.. |
#32152012-06-26 14:08Sunt curioasa ce ati fi facut voi, cu subiectivele, daca in barem scria B...-.-" Nu ati fi facut la fel? Sutn DOUA veriante, intrebarea poate fi interpretabila..Nu au zis-o destui? Unde va doare daca ambele se dau corecte? Mai bine stati si injurati aici ca niste... mai bine nu zic nimic... -.-". |
Adevarul |
#3216 Adevarul2012-06-26 14:08 |
Musafir |
#32172012-06-26 14:09Va rog sa revizuiti baremul corect si neinterpretabil la subpunctul din testul la limba si literatura romanala care elevii au raspuns corect cu varianta: predicativa. |
Musafir |
#3218 Re: Re: Re: Re: Re:2012-06-26 14:09In primul rand, eu nu am dat examenul anul asta, ca sa nu interpretezi gresit. In al doilea rand am prezentat pe la pagina 67 un argument. O sa-l mai prezint inca odata. Luam propozitia aletorie "Andrei este elevul". Subiectul este Andrei (dupa cum am prezentat si cu mai multe pagini inainte, nu cred ca este cineva care poate spune ca "Andrei este" e predicatul nominal si "elevul" este subiectul), iar numele predicativ este "elevul". Acum daca inlocuiesti "Andrei" cu "Ceea ce ma jeneaza" si "elev" cu "dificultatea rasfoirii", observi ca ajungi exact la propozitia data. Iar acum, din moment ce cu propozitia subordonata ai inlocuit subiectul, logic este subiect. Ti-as putea prezenta ideea si cu logica de clasa a IX-a, prin diagrame, daca vrei, si vei vedea ca vei ajunge la aceeasi concluzie. Subiectele nu sunt facute pentru a lua toata lumea zece, ci pentru a departaja. Cine a pus la nimereala, norocul lor, dar iti garantez ca au fost foarte multi care au si gandit-o si au ajuns la aceeasi concluzie: ca propozitia este subiectiva. Polemicile nu-si au rostul, din moment ce baremul este dat, iar dupa el s-a corectat ieri si azi toata ziua. P.S.: In anumite contexte de mare ambiguitate, se pot confunda cele doua (predicativa cu subiectiva), dar in actualul context nu se poate confunda, tocmai datorita topicii. Nu ai cum sa spui ca numele predicativ este inaintea predicatului, iar subiectul este dupa predicat... |
Adevarul |
#3219 Adevarul2012-06-26 14:09http://www.petitieonline.com/signatures/petitie_impotriva_petitiei_de_modificare_barem_en_2012_rom/start/10 Sa distrugem aceasta petitie! |
Musafir |
#32202012-06-26 14:09Dragilor nu este corect asa !!... adica dc sa fie luat in considerare doar predicativa???.... eu nu inteleg.... nu e pt ca si eu am scris subiectiva... dar si voi ati zis ca e subiectiva!!!... atunci ce mai vreti de la copii???... e vina voastra... si sa stiti ca nui corect asa ... si cei care au scris subiectiva merita punctati....;) |
Musafir |
#32212012-06-26 14:10Ba e foarte corect! Daca si profii se cearta atunci noi ce trebuie sa facem? /:) Ieri cand am iesit din examen si am discutat cu ceilalti colegi ai mei au spus ca tot predicativa au raspuns! |
Musafir |
#3222 Re: Conferinta2012-06-26 14:10#3202: Domnul Nicolaescu - Conferinta Domnule Nicolaescu!Va rugam frumos sa faceti dreptate, sa faceti tot posibilul sa aratati, sa dovediti si sa ii convingeti pe cei din minister si pe toti telespectatorii ca propozitia era PREDICATIVA, si sa fie si aceasta punctata!Sunteti sansa noastra!Va rugam din tot sufletul! Am vorbit in numele tuturor, toti cei 23.770 de elevi isi doresc asta!! Multumim mult, cu stima, 23.770 de elevi nedreptatiti. |
Musafir |
#3223 Re:2012-06-26 14:10Copilu', nu te supara, dar noi am invatat ca exista cazul de topica fixa, spre deosebire de altii. Mai bine invatai tu bine materia, in loc sa te faci de ras cu predicativa ta. |
Adevarul |
#3224 Adevarul2012-06-26 14:10 |
Musafir |
#32252012-06-26 14:11imi pare rau sa va zic dar deja o parte din lucrari a fost corectata si nu sta nimeni sa le reia in caz de ambele variante vor fi considerate corecte....dar voi puteti continua cu petitia asta |
|
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
IUS-Lubrifin - parcul din inima Brașovului. Cerem Consiliului Local demararea unui referendum. Semnează petiția!
5492 Creat: 2024-11-02
Stop Abuzurilor, Hărțuirilor, Somațiilor și Intimidărilor exercitate sistematic de Popa Constanța, președinta (OBBCSSR) la adresa membrilor organizației profesionale
407 Creat: 2024-11-09
no to the death penalty
271 Creat: 2024-11-08
Doamna Manager care dorește să fure independență copiilor cu dizabilități din Sanatoriul 1 Mai copii
244 Creat: 2024-11-12
PETİȚİE PENTRU ELIMINAREA PRACTICII DE DIVULGARE A NOTELOR DE BACALAUREAT PE FERESTRELE CENTRELOR DE BAC!
242 Creat: 2024-11-11
Adevăr și respect pentru Biserica Greco-Catolică din România
264 Creat: 2024-11-07
PETIȚIE PENTRU SUSȚINEREA PROFESIEI DE TEHNICIAN DENTAR SIMPLIFICARE PROCEDURI/NORME AUTORIZARE SANITARA DE FUNCTIONARE
236 Creat: 2024-11-07
Și animalele au suflet, și animalele contează
158 Creat: 2024-11-08
Petiție către Primarul Municipiului Cluj-Napoca: Sprijin pentru casele permanente din lemn pentru meșteșugari populari din Piața Unirii
129 Creat: 2024-11-11
Solicitare pentru revizuirea interdicției de părăsire a incintei școlii
114 Creat: 2024-11-15
Opriți concedierea asistenților maternali!
96 Creat: 2024-11-13
Semanturi pentru participarea Dianei Ivanovici Sosoaca la Prezidentiale.
3375 Creat: 2024-10-05
Apel al cadrelor universitare pentru menținerea standardelor internaționale în formarea psihologilor clinicieni – respingerea "medicalizării" profesiei propusă în avizul Guvernului RM!
541 Creat: 2024-11-06
Respectarea Dreptului Constituțional al Diaporei și Stoparea Discursurilor de Dezbinare în Republica Moldova
148 Creat: 2024-11-07
RECUNOAȘTEREA SCAUNULUI ÎMPIEDICAT AL LUI BENEDICT AL XVI-LEA ȘI CONVOCAREA CONCLAVULUI
17022 Creat: 2023-10-23
Dreptate pentru Diana Iovanovici Șoșoacă
8714 Creat: 2024-10-07
CEREM MEDIC CHIRURG PEDIATRU PERMANENT LA UPU TÂRGU JIU! NU VREM SĂ NE MAI MOARĂ COPIII!
70 Creat: 2024-11-12
Petiție pentru Dezvăluirea Salariilor și Remunerațiilor Plătite din Taxele și Cotizațiile Membrilor OBBCSSR
63 Creat: 2024-11-14
Lăsați-ne să învățăm! Homeschooling în România
7282 Creat: 2024-10-08
ADOPTA UN POM
104 Creat: 2024-07-28