Revizuire barem proba romana EN 2012, sesiunea 25 iunie 2012
Andreea |
/ #3214 Eroarea de la "Evaluarea Nationala"2012-06-26 14:08PROFESORI CARE SUSTIN CA VARIANTA CORECTA ESTE B:PREDICATIVA
Imi pare rau sa va anunt dar acest dialog este unul fara rost.
Prin consultarea cu renumitul doctor in litere si un mare pasionat de literatura,filantropul Grigoras Ionut-Adrian am ajuns la concluzia ca este o propozitie predicativa. Anteprecedentul predicat nomninal care actioneaza asupra regentei verbului la participiu erideaza subiectul cea ce elemina subiectiva din prima din variantele de raspuns , verbul la gerunziu actioneaza cu substantivul la nominativ care de asemenea se leaga cu propozitia anterioara , cea ce rezulta ca propozitia este predicativa
Si o mica rugaminte pentru voi,tinereilor(Vocativ),va rog sa inchideti topicul,deoarece problema este rezolvata.
Cu stima,Profesorul Petrascu de la facultatea de filologie si studii sintactice si morfologice din Fundeni.
Sunt conf.univ.dr Ada Iliescu si nu sunt de acord cu decizia filologilor de la MECT de a propune unor adolescenti in devenire - acest subiect - , controversat, si in Literatura de specialitate si care are deci un grad de dificultate maxim. Elevilor nu li se preda inca, in scoala, Noua Gramatica, lucrare monumentala, care se stie ca a introdus Logica, Semantica, Lexicul si Teoria informationala, si in Morfologie, accentuand-o pe cea din Sintaxa - in predarea faptelor de limba.
Elevilor nu li s-a explicat valoarea inestimabila a trasaturilor[ concret]-[ abstract][ "jena" (n.p.)comparativ cu"dificultatea", care - castiga pozitia de sb., fiind un abstract mai relevant.] si nici faptul ca - atunci cand doua substantive in cazul N. au acelasi articol, prin contragere exista o...CONCURENTA intre ele, incat ei sa discearna, simtind diferenta;disociind logic, lexical si semantic cei doi termeni abstracti si selecatndul pe cel puternic ca si subiect, ca "el este NR.1 al Sintaxei!"
Nu cred ca profesorii lor au citit cu atentie lucrarea lui Iorgu Iordan si Vl.Robu(LRC), in care acestia detaliaza si explica asemenea capcane - situatii - fapte de limba dificile, lucrare, care te ajuta sa le pricepi - tu, ca dascal- , iar, mai apoi, sa le explici copiilor!
Eu, ca autor de "Gramatica practica a limbii romane actuale", editate de Corint, in 3 editii si inca 3 la EDP, nemaiamintind cele 4 editii din orasul meu, pentru ca cineva, la "EvZ", m-a citat si am prins curaj sa ma pronunt pe NET !
De aceea, am semnat PETITIA si am explicat in presa de ce este PR clara si nu SB !
Aceasta dilema e comentata de mine, la pag. 333 si 335 in Gramatica mea.
Neaparat MECT trebuie sa repare GAFA si sa accepte cele doua variante: - si SB, si PR !
P.S.
Nemultumiri avem, si cu variantele "incorsetate", propuse la SINONIME, neoferindu-i tanarului posibilitatea de a scrie sensul din context, cata vreme exista "sinoniome contextuale", cerute de enunt.
Asta insa eu cred si sper ca va ramane la latitudinea corectorilor, care vor accepta, si "remediu", "solutie" etc., nu musai..."medicament", intrucat in text, nu era vorba de un caz patologic, (de boala), iar, daca elevul are un vocabular bogat si stie ca exista cuvinte cu serii sinonimice ample, atunci trebuie apreciat, nu desfiintat, bagat "in !".
Cu sinceritate debordanta si cu speranta ca gafele se vor corija, dand castig de cauza elevului!
Doamne, ajuta la toata lumea!
"Subiectul care le-a creat cele mai mari probleme elevilor a fost acela care le cerea să identifice tipul propoziţiei subordonate din fraza "Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii". Elevii aveau de ales între atributivă, predicativă sau subiectivă. Majoritatea a optat pentru subiectivă, deşi propoziţia "Ceea ce mă jenează" era una predicativă. Dacă pui subordonata după principală şi nu înaintea ei, aşa cum este în textul original, şi faci contragerea (Dificultatea răsfoirii este jena - n. r.), lucrurile sunt mai clare. Subordonata este predicativă", a explicat pentru gândul Irina Georgescu, profesor de limba şi literatura română la Colegiul Naţional Sf. Sava din Bucuresti
Cel mai logic raspuns:
Este inexact sa califici aceasta chestiune ca fiind "interpretabila". De fapt este vorba despre diferenta pe care atat elevii cat si profesorii de specialitate bine pregatiti trebuie sa o faca intre ceea ce subordonata respectiva pare a fi (o subiectiva) si ceea ce aceasta este de fapt (o predicativa). Cu alte cuvinte, avem de a face cu o falsa "dilema". Lucrurile sunt clare, iar etapele demonstratiei sunt urmatoarele:
1. Se delimiteaza propozitiile:
Ceea ce ma jeneaza/este dificultatea rasfoirii.
2. Se determina regenta, care are, intr-adevar, o topica neobisnuuta in limba romana; redand-o cu topica obisnuita, regenta determinata devine:
Dificultatea rasfoirii este...
cu subiectul "dificultatea"
3. Din etapele demonstratiei de pana acum reiese faptul ca in regenta avem de a face cu un predicat nominal, iar acesta are nevoie de un nume predicativ, care se afla dezvoltat in propozitia subordonata.
4. Etapele de pana acum ne-au adus la propozitia subordonata, care, prin contragere, este un adjectiv provenit din verb la participiu:
Ceea ce ma jeneaza = jenant
Numele predicativ, adica ceea ce lipsea din structura predicatului nominal, este exprimat prin acest adjectiv provenit din verb la participiu.
Note:
1. Orice enunut poate fi dezvoltat sau comprimat
a). Enuntul dezvoltat de la care s-a pornit este:
Ceea ce ma jeneaza este dificultatea rasfoitului.
b) Comprimat, acel enunt este:
Dificultatea rasfoitului este jenanta.
Prin contragerea intregii subordonate si comprimarea ei se ajunge la raspunsul corect in cazul de fata: subordonata in cauza este, dincolo de orice dubiu, o predicativa.
2. A considera subordonata subiectiva ar insemna a devia cu totul sensul enuntului, care nu ar mai avea nimic de a face cu fraza de la care s-a pornit. Contras si comprimat, cum ar suna acel enunt?
Jena este dificultatea rasfoirii.
Ne intrebam cum poate fi considerata corecta aceasta varianta de raspuns din moment ce ea este de fapt falsa? Totusi, avand in vedere "capcana" acestui punct, in sensul ca intr-adevar topica este derutanta si intregul proces de determinare a subordonatei poate depasi nivelul mediu de pregatire a elevilor de clasa a VIII-a, se poate face si aceasta concesie de a considera varianta c (subiectiva) ca fiind corecta.
3. Precizez ca varianta corecta este b (predicativa)
4. Propun ca, incepand cu anul viitor, conceperea subiectelor si a baremului sa le fie incredintate unor comisii cu adevarat competente, care sa tina cont de principii corecte si viabile de testare. Ambiguitatile si echivocurile pericliteaza un examen de asemenea anvergura si cu o asemenea miza.
IN CONCLUZIE PROPOZITIA IN CAUZA ESTE UNA PREDICATIVA! |
|
Reclamă petiție
Promovați aici
Promovați petiția "Revizuire barem proba romana EN 2012, sesiunea 25 iunie 2012" pe această listăSUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Cu mare păcat, Diana nu are posibilitatea de a-și cuprinde fetele și de fi cu ele, fetele sunt cu tatăl lor, inconștient, ocupă o poziție contra mamei, abdicatele' sunt protejate de un agresor familiar, dar pe de altă parte sunt postate public, vizate, nu frecventează școala, și au devenit subiect de discuție pentru o țară întreagă. E clar că acelei femei nu îi pasă de viitorul fetelor, se folosește de naivitatea lor pentru a se răzbuna. Copii sunt buni, cu o vorbă dulce și câteva bomboane îi ma...
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
IUS-Lubrifin - parcul din inima Brașovului. Cerem Consiliului Local demararea unui referendum. Semnează petiția!
5493 Creat: 2024-11-02
Stop Abuzurilor, Hărțuirilor, Somațiilor și Intimidărilor exercitate sistematic de Popa Constanța, președinta (OBBCSSR) la adresa membrilor organizației profesionale
407 Creat: 2024-11-09
no to the death penalty
274 Creat: 2024-11-08
PETİȚİE PENTRU ELIMINAREA PRACTICII DE DIVULGARE A NOTELOR DE BACALAUREAT PE FERESTRELE CENTRELOR DE BAC!
246 Creat: 2024-11-11
Doamna Manager care dorește să fure independență copiilor cu dizabilități din Sanatoriul 1 Mai copii
245 Creat: 2024-11-12
Adevăr și respect pentru Biserica Greco-Catolică din România
264 Creat: 2024-11-07
PETIȚIE PENTRU SUSȚINEREA PROFESIEI DE TEHNICIAN DENTAR SIMPLIFICARE PROCEDURI/NORME AUTORIZARE SANITARA DE FUNCTIONARE
236 Creat: 2024-11-07
Și animalele au suflet, și animalele contează
158 Creat: 2024-11-08
Petiție către Primarul Municipiului Cluj-Napoca: Sprijin pentru casele permanente din lemn pentru meșteșugari populari din Piața Unirii
130 Creat: 2024-11-11
Solicitare pentru revizuirea interdicției de părăsire a incintei școlii
121 Creat: 2024-11-15
ADOPTA UN POM
149 Creat: 2024-07-28
Opriți concedierea asistenților maternali!
96 Creat: 2024-11-13
Semanturi pentru participarea Dianei Ivanovici Sosoaca la Prezidentiale.
3375 Creat: 2024-10-05
Apel al cadrelor universitare pentru menținerea standardelor internaționale în formarea psihologilor clinicieni – respingerea "medicalizării" profesiei propusă în avizul Guvernului RM!
542 Creat: 2024-11-06
Respectarea Dreptului Constituțional al Diaporei și Stoparea Discursurilor de Dezbinare în Republica Moldova
149 Creat: 2024-11-07
RECUNOAȘTEREA SCAUNULUI ÎMPIEDICAT AL LUI BENEDICT AL XVI-LEA ȘI CONVOCAREA CONCLAVULUI
17023 Creat: 2023-10-23
Dreptate pentru Diana Iovanovici Șoșoacă
8714 Creat: 2024-10-07
CEREM MEDIC CHIRURG PEDIATRU PERMANENT LA UPU TÂRGU JIU! NU VREM SĂ NE MAI MOARĂ COPIII!
72 Creat: 2024-11-12
Petiție pentru Dezvăluirea Salariilor și Remunerațiilor Plătite din Taxele și Cotizațiile Membrilor OBBCSSR
65 Creat: 2024-11-14
Lăsați-ne să învățăm! Homeschooling în România
7282 Creat: 2024-10-08
Petitieonline.com
Punem la dispoziția dvs. găzduirea gratis a petițiile online. Aveți posibilitatea să publicați petiții online la un nivel profesional folosind serviciile noastre dedicate. Petițiile noastre se regăsesc în mass media în fiecare zi. Publicarea petițiilor prin intermediul serviciilor noastre oferă impact și vizibilitate către publicul larg cât și către persoane ce au putere de decizie