Examen National

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Examen National


Musafir

#3176

2016-06-29 18:15

Multumim pentru initiativa
dana

#3177 Re:

2016-06-29 18:15

#3160: -  

 Asa este 


Musafir

#3178 Re: Grafic corect. Evaluare Nationala

2016-06-29 18:15


Anonymous

#3179

2016-06-29 18:15

Multumesc pentru sansa acordata !!

Anonim

#3180

2016-06-29 18:16

NU mi se pare normal punctarea elevilor care au gandit aceasta problema cu a celorlalti din mai multe motive:

In primul rand, daca chiar era ceva ambiguu orice elev care merita sa traca clasa a VIII a ar fitrebuit sa numere elvii din clasa in fiecare caz. Astfel ar fi obtinut 72 de elevi in cazul in care raspunsul corect este 8, iar 30 in cazul contrar, iar raspunsul corect era foarte usor de dedus.

Mai mult, dupa 4 ani de gimnaziu orice copil ar trebui sa stie ca notele se dau de la 1-10, in nici un caz de la 0 la 8.

Stiu ca este usor de cerut "pomana", dar acest lucru mi se pare prostesc.


Musafir

#3181 Re: Re: Re:

2016-06-29 18:17

#3161: - Re: Re:  

 Dobitoc esti tu, nulitate de doi lei.

Si dovada cea mai buna este tocmai faptul ca ministerul educatiei, care nu a gresit cu nimic, ii ignora pe rahatii ca tine. Si bine face!


Musafir

#3182 Re:

2016-06-29 18:17

#2776: -  

 Nu e vina ministerului. 


Musafir

#3183 Re: Rationament gresit

2016-06-29 18:17

#3156: Un parinte - Rationament gresit 

 Imi pare rau...dar cele 2 axe au fost definite in momentul in care in dreapta...cu negru scrie clar...numarul elevilor

 

CU JALBA IN PROTAP

#3184 Despre petiție și petitionari

2016-06-29 18:17

Bună seara

Inițial nu am vrut sa semnez aceasta petiție deoarece aveam impresia ca voi nedreptăți pe cei care au dat raspunsul "3".

Firește ca notarea ambelor variante nu ajuta pe nimeni diferența fiind făcută la subiectul nr.3.

Totuși graficul este interpretabil.

Și încă un amănunt pentru cei care au impresia ca rapunsul "3" a fost dat de copiii lor în deplina cunoștință de cauză și după examen s.au "deșteptat" și ceilalți,

PRIMELE SEMNATURI AU APARUT 10:00-10:15.

Altfel spus petiția a fost lansata imediat după ce subiectele au fost făcute publice.

ACEST LUCRU INSEAMNA CA M.E.N.C.S. PRIMESTE INCA O PALMA PE OBRAZUL GROS AL SPAGILOR SI INDIFERENTEI CRASE.

Gabi

#3185 Re:

2016-06-29 18:17

#3180: Anonim -  

 Sfintia ta, nu e specificat nicaieri ca notele sunt de la 1 la 10, iar orice diagrama incepe de la 0, indiferent daca pana la 100 nu e nimic, tot de la 0 incepe.

Un parinte

#3186 Cei de la Minister nu inteleg un lucru elementar

2016-06-29 18:18

Cei de la Minister nu inteleg ca problema nu este la faptul ca s-a dat o problema de organizare a datelor. PROBLEMA ESTE  CA A FOST FORMULATA GRESIT!


Musafir

#3187 NU mi se pare normal punctarea elevilor care au gandit aceasta problema cu a celorlalti din mai Re:

2016-06-29 18:18

#1: -  

 

NU mi se pare normal punctarea elevilor care au gandit aceasta problema cu a celorlalti din mai multe motive:

In primul rand, daca chiar era ceva ambiguu orice elev care merita sa traca clasa a VIII a ar fitrebuit sa numere elvii din clasa in fiecare caz. Astfel ar fi obtinut 72 de elevi in cazul in care raspunsul corect este 8, iar 30 in cazul contrar, iar raspunsul corect era foarte usor de dedus.

Mai mult, dupa 4 ani de gimnaziu orice copil ar trebui sa stie ca notele se dau de la 1-10, in nici un caz de la 0 la 8.

Stiu ca este usor de cerut "pomana", dar acest lucru mi se pare prostesc.


Musafir

#3188 Re:

2016-06-29 18:18

#30: student -  

 Buna seara ,

Da a fost ambigu deoarece exista oun patrat colorat cu aceeasi culoare in dreptul careia scrie clar numar elevi . Ce parere aveti ?

 


Musafir

#3189 Re: Re:

2016-06-29 18:19

#3171: - Re:  

 pentru 3130 : mă - ta e loază !!!!


Musafir

#3190 Re:

2016-06-29 18:19

#3180: Anonim -  

 Cand nu ai cu cine...nu ai cu cine. Dar ei in continuare semneaza petitia asta ce cacat

 

 


Musafir

#3191 Re: Re:

2016-06-29 18:19

#3175: - Re:  

 Nu, domul meu, este vina celor care te-au educat insuficient. Alta vina nu exista.


Musafir

#3192

2016-06-29 18:19

Sper ca pe viitor sa existe mai multa responsabilitate din partea celor care propun cat si din partea celor care editeaza subiectele!

Musafir

#3193

2016-06-29 18:20

Referitor la Subiectul I ,punctul 6 ,in care s-a dat diagrama in care este prezentata repartitia notelor obtinute la un test la matematica de elevii unei clase a VIII-a dintr-o scoala ,avand ca cerinta sa se precizeze numarul eleviilor care au obtinut nota 5 la acest test ,se constata urmatoarele greseli in reprezentarea diagramei:
1.Din diagrama rezulta ca cea mai mica unitate de suprafata hasurata este reprezentata printr-un dreptunghi cu latura mare paralela cu axa ordonatei,pe cale de consecinta legenda pentru numarul de elevi nu ar fi trebuit sa fie un patrat,ci un dreptunghi din care sa rezulte ca latura mica reprezinta abscisa ,iar latura mare ordonata .
2. Orice diagrama trebuie sa contina, in clar, abscisa si ordonata ,respectiv,notele obtinute la test si numarul de elevi.
3. Pe baza legendei reprezentata printr-un patrat hasurat se poate constata ca citirea diagramei se poate face in doua moduri:luand in abscisa numarul de elevi si in ordonata notele obtinute ,sau luand in abscisa notele obtinute si in ordonata numarul de elevi .
Concluzie:Diagrama reprezentata la punctul 6 este gresit conceputa,intrucat nu contine elementele de baza (abscisa si ordonata), iar din legenda nu rezulta in ce axa se reprezinta numarul de elevi,respectiv notele obtinute de acestia,mai mult,abscisa si ordonata nu se inscriu in campul diagramei ci in afara acestuia sub abscisa si in stanga ordonatei cu scrisul inclinat in stanga.

Musafir

#3194

2016-06-29 18:20

De ce să fie aprobate ambele variante atât timp cât unii au scris 3 ,dacă nu sunteți atenți la ce se referă exercitiul normal ca scrieți 8 .ps și un copil de clasa 1  rezolva acel exercițiu 


Musafir

#3195 Re:

2016-06-29 18:21

#3152: -  

 Si pasarelele foarte ciripeau in jurul capului tau.

Casuta, casuta, casuta....

Andy

#3196 Re:

2016-06-29 18:21

#3146: -  

 Deci daca ar nota axele...cum sa iti spun...e ca si cum ti-ar zice raspunsurile la sesiune...iti da mura-n gura...e vorba de logica...de asta e si asa graficul...vrei copii retardati care nu gandesc logic?

In opinia mea, au fost depunctati cei ce nu gandesc logic si chiar e bine...de exemplu, nu ai ce cauta la mateinfo sau la stiinte fara minimul asta de logica si de observatie...crede-ma...chiar nu ai ce cauta fara logica la liceu...

Curaj a avut curaj

#3197 Re:

2016-06-29 18:21

#3180: Anonim -  

 Sunt de acord, mare dreptate!


Musafir

#3198 Re: Petitie

2016-06-29 18:22

#34: KamaSutra - Petitie 

 daca va uitati cu atentie pe foaia de examen in partea dreapta exista un patrat colorat in dreptul caruia scrie numar elevi . Ce parere avezi ?

 


Musafir

#3199 Re: Re:

2016-06-29 18:22

#3185: Gabi - Re:  

 Ai vetical 1-8 si orizontal 1-10

 

Filotti Liviu
Ploiesti

#3200 Ex 6 / SUB 1

2016-06-29 18:22

Exercitiul 6, subiectul 1, ca si celelalte exercitii de altfel, este formulat corect si suficient de clar de catre MEC. (De data aceasta, macar, caci am vazut in ani anteriori adevarate bazaconii prin subiectele de bac sau de evaluare nationala cls a 4-a, la chimie, mate). Trebuie deci luat in considerare la notarea lucrarilor doar raspunsul corect, 3 elevi, asa cum este si normal. In plus enuntul si cerinta exercitiului sunt firesti, apropiate de diagramele intalnite in practica.

Pe de alta parte, exercitiul este foarte asemanator (diagrama cu aceleasi date, dar cerinta diferita) cu unul dintr-o culegere "la moda", cu "86 teste dupa modelul MECS" si care a fost propus si in iunie 2015. Solutia furnizata in culegere este data analog cu raspunsul corect, 3 elevi, de la ex. 6 din acest an. Ar fi putut autorii subiectelor sa dea totusi dovada de ceva mai multa imaginatie si sa foloseasca alte valori numerice...

Daca nu se priveste graficul cu atentie, in opinia mea o oarecare incertitudine poate fi eventual determinata de enunt, in care se spune "este prezentata repartitia notelor", pt ca de obicei titlul unui grafic este dat intr-adevar de variabila dependenta (masurata pe ordonata, adica pe axa verticala). 

Evident ca intr-un examen intervine si factorul stres, pentru toti copiii, dar acesta nu poate transforma solutii eronate in unele pentru care s-ar acorda punctaj maxim...

Raspunsul corect, singurul, adica 3 elevi cu nota 5, poate fi dat de elev daca priveste diagrama si legenda atasata cu atentie, discernamant si un pic de perspicacitate. Legenda, care este cat se poate de explicita (bare negre, ce sunt paralele cu axa verticala, reprezinta nr de elevi) face redundanta indicarea pe axe a marimilor respective. Alte observatii facute deja prin comentariile anterioare (note de la 1 la 10, imposibilitatea ca nota 3 sa fie obtinuta de 3 sau de 9 sau de 10 elevi??? daca axele ar fi citite invers etc.) conduc la acelasi unic raspuns corect, 3 elevi.

Ambele axe pornesc de la 0 in dia desenata, asa cum de altfel e normal si deseori folosit in practica (dar nu intotdeauna). Autorul problemei n-a fost insa atat de absurd incat sa precizeze si adevarata origine (punct de obicei notat O) la intersectia celor doua axe, caci aceasta ar fi implicat mentionarea pe axa orizontala a notei 0 (zero), lucru evident bizar.

Din pacate sunt si profi de mate care se pare ca sunt "depasiti" de problema sau de astfel de reprezentari grafice. Sau au avut multi elevi la meditatii ce au dat raspunsul gresit la aceasta problema...? Precum dl Vlaston citat intr-un commentariu anterior.

Chiar daca nu ne place sau nu ne convine, unicul raspuns corect este in acest caz cel mentionat si nu cel propus sau dorit de vreo eventuala majoritate...

Dr. Ing. L. F.

 

P. S. S-ar putea eventual schimba baremul de notare, decide doua (sau mai multe ! de ce nu?!) raspunsuri, daca se manifesta careva cu pila barosana pe la MEC.... Se pare ca inspectoratele judetene, la care merge deseori "treaba" mai usor (dupa cate se aude), nu au mari posibilitati de "actiune" la aceste evaluari.