Examen National


Musafir

/ #3193

2016-06-29 18:20

Referitor la Subiectul I ,punctul 6 ,in care s-a dat diagrama in care este prezentata repartitia notelor obtinute la un test la matematica de elevii unei clase a VIII-a dintr-o scoala ,avand ca cerinta sa se precizeze numarul eleviilor care au obtinut nota 5 la acest test ,se constata urmatoarele greseli in reprezentarea diagramei:
1.Din diagrama rezulta ca cea mai mica unitate de suprafata hasurata este reprezentata printr-un dreptunghi cu latura mare paralela cu axa ordonatei,pe cale de consecinta legenda pentru numarul de elevi nu ar fi trebuit sa fie un patrat,ci un dreptunghi din care sa rezulte ca latura mica reprezinta abscisa ,iar latura mare ordonata .
2. Orice diagrama trebuie sa contina, in clar, abscisa si ordonata ,respectiv,notele obtinute la test si numarul de elevi.
3. Pe baza legendei reprezentata printr-un patrat hasurat se poate constata ca citirea diagramei se poate face in doua moduri:luand in abscisa numarul de elevi si in ordonata notele obtinute ,sau luand in abscisa notele obtinute si in ordonata numarul de elevi .
Concluzie:Diagrama reprezentata la punctul 6 este gresit conceputa,intrucat nu contine elementele de baza (abscisa si ordonata), iar din legenda nu rezulta in ce axa se reprezinta numarul de elevi,respectiv notele obtinute de acestia,mai mult,abscisa si ordonata nu se inscriu in campul diagramei ci in afara acestuia sub abscisa si in stanga ordonatei cu scrisul inclinat in stanga.