Pentru încetarea influenței Bisericii Ortodoxe Române în educație


Musafir

#176 Re: Re:

2015-03-01 21:52

#21: Vlad Enache - Re:  

 Atunci de ce faceţi mai mult prozelitism decât a făcut ortodoxia de la începuturi şi până acum? 

Dacă cei credincioşi - DE TOATE CONFESIUNILE - vă lasă în pace, de ce voi duceţi război cu ce ZICEŢI CĂ NU EXISTĂ? De ce ne urâţi? V-am greşit numai pentru faptul că existăm, că noi credem în Dumnezeu?

S-a cam lăsat întunericul: în societate, în inimi, în şcoală. Pentru că acesta este efectul pe care îl aduceţi prin propagarea cu furie a propriilor percepte - minoritare - pe care vreţi să le impuneţi tuturor.

Căci asta faceţi.

Şi unde este VALOARE, BINELE care îl puneţi în loc?

Stalin şi ai lui poate fi mândru: comunismul a dat roade.


Musafir

#177

2015-03-01 21:57

Fanatism mai mare decat cel religios nu exista! Este extrem de grav ca vor sa ii indoctrineze pe copii in scoli.


Musafir

#178 Re:

2015-03-01 22:41

#177: -  

 Cei care protestează împotriva predării religiei în școli în numele laicității nu folosesc argumente logice, obiective, ci ideologice, sau – paradoxal – chiar (anti)teologice. În măsura în care predarea religiei nu înseamnă o practică religioasă impusă tuturor, ci conținuturi de cunoaștere, de alfabetizare religioasă, ea este utilă oricărui copil pe care hazardul l-a făcut să se nască într-o cultură de neînțeles fără creștinism.

Cunoașterea Evangheliilor, a preceptelor eticii creștine (devenite în cea mai mare parte etica seculară a Occidentului), a artei creștine, a istoriei creștinătății este așadar o cunoaștere teoretică, nu un act religios. Ea nu ar trebui să fie mai deranjantă, chiar și pentru un necreștin, decât istoria românilor sau literatura română.

Ea nu trebuie să fie mai supărătoare pentru un ateu decât legendele Olimpului pentru un creștin.

APROPOS: extremismul este dat necunoaştere şi neaceptarea multiculturalismului. Despre nazism şi holocaust ce spui? Despre Gulag ce zici?

 


Musafir

#179 Re: Re:

2015-03-01 22:55

#178: - Re:  

Prigonirea Bisericii in Rusia bolşevică CARE NU ERA CREDINCIOASĂ; CI ATEE

„In acest sistem perfect inchis al macelaririi oamenilor, Biserica a constituit o tinta aparte si o pilda de martiriu pe masura. Prigoana a fost dusa pe toate nivelurile posibile: de la cei mai inalti arhierei, in frunte cu Patriarhul, pana la masele de credinciosi obisnuiti si parintii care isi cresteau copiii in frica lui Dumnezeu.

În primăvara anului 1922, a fost arestat patriarhul Tihon şi s-au organizat două procese răsunătoare, urmate de execuţii, prin împuşcare: cel de la Moscova – al difuzorilor proclamaţiei patriarhului, cel de la Petrograd – al mitropolitului Veniamin.

Totuşi, stîrpirea din rădăcină a religiei din această ţară, care a fost pe întreg parcursul deceniilor al treilea şi al patrulea unul dintre obiectivele importante ale GPU-NKVD, putea fi realizată numai prin întemniţarea masivă a credincioşilor ortodocşi. Erau arestaţi, întemniţaţi şi deportaţi pe capete călugări şi călugăriţe, care nu mai erau demni de Rusia nouă.

Ce-i drept, se considera că nu îi arestează şi nu îi judecă pentru credinţa lor, ci pentru faptul că îşi exprimau cu voce tare convingerile şi pentru că îşi educau copiii în acest spirit. Cum a scris Tania Hodkevici:

„Poţi, liber, să te rogi cît vrei, Dar… numai singur Domnul să te-audă”.

 (Pentru această poezie, ea a primit zece ani)

 Un om care crede că deţine adevărul spiritual trebuie să ascundă acest adevăr de… propriii copii!!

Educaţia religioasă a copiilor a început în deceniul al treilea să fie calificată conform articolului 58-10, adică agitaţie contrarevoluţionară!

Este adevărat că la judecată se oferea posibilitatea de a te lepăda de religie. Arareori – au fost însă şi astfel de cazuri – tatăl îşi renega credinţa şi rămînea să îngrijească de copii, iar mama familiei mergea în Solovki (în toate aceste decenii, femeile au dat dovadă de mai mare fermitate în credinţă). Toţi cei preacredincioşi primeau zece ani, pe atunci osînda maximă.”

( Alexandru Soljenitân)


Musafir

#180 Luiza Iliescu

2015-03-01 23:06

#174: - Re: Luiza Iliescu 

Pentru raspunsul "anonim" adresat mie

Stimata doamna, Simate domnule,

Va multumesc pentru frumoasele dumneavoastra intentii. Sunt de acord cu tot ceea ce spuneti.

Eu sunt botezata in religia catolica, daca va orientati putin veti vedea ca acolo s-au facut ore de religie dintotdeauna inclusiv in timpul comunismului (puteti verifica Preot. Pr. Paroh Petru Paulet. Adresa: Str. Negru Vodă nr. 116 115100 – Cămpulung Muscel, Jud. Arges, inca preot activ). Spun asta ca sa intelegeti ca nu am o problema cu religia, am citit atat Biblia, precum si Istoria Religiilor.

Eu am ramas in sufletul meu un om credincios, desi nu sunt un credincios practicant. Am o forma de credinta la care nu voi renunta niciodata. Sunt intotdeauna sensibila la nevoile si suferinta celor mai nefericiti dintre noi. Parerile mele religioase insa nu vor fi sub nici o forma impuse copilului meu.

Am solicitat exceptarea de la orele de religie inca din prima zi de scoala dintr-un singur motiv, datorita manualelor de religie. Nu am socotit necesar sa fac mare scandal in momentul in care scoala s-a pozitionat impotriva cererii mele. Ca atare copilul a participat activ la toate orele de religie timp de 2 ani. Am invatat impreuna rugaciunile cerute de profesor si am indrumat copilul sa respecte si sa ia in serios toate invatamintele care tin de bunul simt.

In ultima vreme insa, copilul a venit acasa de la ora de religie sa ma intrebe ce este acela un viol, pentru ca tocmai avusese o lectie despre o martira a ortodoxiei care a murit violata brutal. Va invit pe dumneavoastra sa explicati unui copil de 10 ani ce este acela viol. Acesta este un singur exemplu. Mai sunt si altele. De sf. Ion (ziua ei onomastic) m-a intrebat de ex., de ce doamna le arata poze cu oameni decapitati. Suspicionez ca este vorba de o poza clasica a Sf. Ioan Botezatorul, desi spre deosebire de religia catolica (unde imaginea sf. Ioan Botezatorul este intalnita in partea dreapta a intrarii in orice biserica mai ales reprezentata prin pruncul Isus care tine capul sf. Ioan), in religia ortodoxa aceasta imagine a Sf. Ion reprezentata printr-un cap asezat pe o tipsie nu este chiar de larga reprezentare.

Mi-as dori, din toata inima ca profesorii de religie si in general sistemul de educatie din aceasta tara sa faca acest act vocational cu toata responsabilitatea. Cu sensibilitate fata de sufletele pure care se afla in fata lor si care nu merita sa fie intinate cu o imagine falsa a lui Dumnezeu. Dumnezeu este bun, iertator, iubitor si protector. Astfel ar trebui ofertata religia in scoli.

In sfarsit, eu inteleg situatia dificila a scolii in aceste momente. Daca lucrurile s-ar fi prezentat intr-o maniera diferita, as fi fost inclusiv de acord ca eu sa preiau copilul de la scoala in intervalul orar in care aceasta ora se desfasoara sau, daca as putea discuta cu doamna profesoara de religie, astfel incat sa ajungem la un acord si sa se rezume totusi la predarea care tin strict de chestiuni morale si etice, eu sunt inclusiv de acrod sa-mi incurajez copilul sa participe la orele domniei sale. Dar autismul de care scoala a dat dovada in relatie cu solicitarile mele, fara sa accepte nici macar o secunda ca totusi exista si aceasta posibilitate de a excepta copilul de la participarea la orele de religie, nu face (ma refer la autism) decat sa ma incranceneze.

Daca initial eu am fost aceea care a solicitat exceptarea lui, lupta mea de acum vine in urma plangerilor repetate primite din partea copilului. Cu atat mai mult cu cat acum sunt convinsa de reaua vointa a doamnei de religie inclusiv datorita refuzului domniei sale de a permite accesul in clasa a unui copil care nu participa efectiv la orele predate de domnia sa.

Dumneavoastra ce credeti??? E bine cum procedeaza d-na profesoara??? E bine cum procedeaza scoala??? Ce ati face in locul meu?!

Eu nu vreau nici excluderea din scoala a doamnei de religie, cu ce mi-ar ajuta? Nici punerea scolii intr-o pozitie dificila. Am ajutat scoala la fiecare solicitare ( mai mult nu zicem), de ce as renunta la toate eforturile de pana acum, fara un motiv serios?

Eu sunt in continuare deschisa, am solicitat politicos un punct de vedere, dar nu voi accepta ca lucrurile sa continue ca si pana acum. Inca odata, nu vreau sa fac rau nimanui, imi doresc insa din toata inima ca si scoala sa se implice la fel de activ in actul educatiei, precum o facem noi, parintii.

Inca ceva care ma intristeaza printre randurile dvs. Ce anume din dreptul unui om, inclusiv acela de a ramane ateu sau agnostic ne deranjeaza pe noi, crestinii, incat sa ne dorim ca oamenii acestia sa fie de fapt ei abuzati si sa facem tot posibilul sa-i lipsim de drepturi?? Crestini suntem noi? Cum sa zicem ca legea e discriminatorie? Adica ne-crestinii sa nu aibe nici un drept?

Sa aibe Dumnezeu mila de sufletele noastre, doamna!


Musafir

#181 Re: Luiza Iliescu

2015-03-02 04:40

#180: - Luiza Iliescu 

Gasiti aici unele raspunsuri si eventual sprijin referitor la problemele legate de ora de religie:

http://www.asur.ro/noutati/ora-de-religie-faq


Musafir

#182

2015-03-02 05:16

Religia nu e o știința .

Musafir

#183 Re:

2015-03-02 06:22

#182: -  

Habotnicii nu vor intelege niciodata acest lucru. Si totusi, religia este o stiinta, a indoctrinarii si profitarii de pe urma prostimii.


Musafir

#184

2015-03-02 13:28

Credinta este un lucru neaparat necesar, orice fiinta trebuie sa creada in ceva (in dumnezeu, natura, univers, propria persoana etc). De cele mai multe ori credinta este de fapt aceeasi, denumirea data difera. Nu inteleg insa ce legatura exista intre manipularea efectuata de catre cultele religioase (fapt real de un pericol extraordinar de mare, exact ca si actele de agresiune ale anumitor culte religioase din orientul mijlociu care actioneaza exact cum acum sute de ani a facut-o inchizitia) si credinta din interiorul fiecarei fiinte (care este de fapt actul pur de comuniune si comunicare cu Dumnezeu). Acest circ cu potential dezastruos trebuie sa inceteze ca sa putem lupta in continuare pentru o convietuire pasnica si in conditii de viata demne de sec. XXI.

Musafir

#185 Re: Re:

2015-03-03 01:32

#183: - Re:  

 Pentru cine nu mai are decât simțuri,  pentru cine și-a închis mintea și sufletul în același timp este greu să înțeleagă.  Uneori iti trebuie ani întregi ca să pricepi lucruri mai înalte decât patimi, sentimente de egoism și ură,  eternul SA AM, SĂ FIU,  să calc peste cadavre, și să merg mai departe într-o viață care  are sfârșit.  Să nu mai am nici propria conștiință judecător și să nu mă am decât pe mine model.

Să fiu de fapt închis intro inchisoare, într o colivie, și eu să am senzația că sunt liber. 

Și să le impun altora colivia mea.

Caci nu am aflat încă nici frumusețea,  nici adevărul,  nici desăvârșirea. 

Si nici iubirea și comuniunea cu ceilalți. 

Să fii deschis înseamnă să accepți lucruri noi. 

Si este dureros când sufletul și mintea ta sunt mărginite și nu mai poți primi nimic.

Atunci ai murit. 

 

 


Musafir

#186 Re:

2015-03-03 03:34

#184: -  

 Pledezi după cum văd pentru o relaţie personală, privată, intimă cu Dumnezeu. În adâncul tău, în eu-l tău. Fără nicio manifestare exterioară. Dumnezeu este mai mare decât orice forme exterioare. Atâta timp cât ţie ca om îţi este imposibil să cuprinzi cu mintea şi orice alte mijloace raţionale şi ştiinţifice nemărginirea şi atotputernicia Sa, este greu să crezi că nişte forme exterioare poate exprima cu adevărat credinţa.

Ce te faci însă, că cei care sunt deranjaţi de toate formele de credinţă vor să-şi impună „libertatea”? Am pus ghilimele, pentru că toate aceste discuţii din aceste zile au arătat un fapt contrar celor trâmbiţate: că de fapt limitarea, îndoctrinarea, demonizarea, nu vine de la cei ce cred! O lume urâtă, dictatorială, violentă - ca să vorbesc frumos şi să nu merg mai departe cu analiza, îşi arată muşchii şi pumnii, nu lumina gândirii şi cunoaşterii.

Unde este UMANISMUL despre care se vorbeşte? Ştiinţe umaniste sunt cele care înnobilează omul, îi capacitează toate puterile şi resursele vitale pentru a CREEA, nu a ucide, pentru FRUMUSEŢE, nu mizerie, pentru PACE şi ARMONIE, nu dezbinare, pentru REVALORIZAREA a tot ce înseamnă umanitate - trecută, prezentă şi viitoare, pentru IUBIRE, nu ură şi mânie, pentru DESCHIDERE nu limitare.

  Dacă dincolo nu este nimic, şi după cum spuneţi, aici trebuie dat totul şi făurit totul, DE CE CREAŢI IADUL ÎNTRE OAMENI, şi nu Raiul pe care FIINŢA SUPREMĂ, OMUL, ar trebui s-o creeze?....

Liviu

#187 Re: Re:

2015-03-03 10:28

#186: - Re:  

 intru totul de acord cu analiza facuta cu doua completari foarte mici insa:

la partea cu toate formele de credinta mi-as permite sa adaug "altele fata de cele proprii"

si la stiintele umaniste "impletirea armonioasa a componentei reale, fizice cu acea componenta umana, relativa, ce tine de sentimente, stari, constientizarea propriei existente etc."

bineinteles a se ierta subiectivismul propriei mele pareri (valabil pentru orice parere personala de altfel cred eu).


Musafir

#188

2015-03-03 13:31

Mai nou se fac presiuni asupra parintilor care au refuzat orele de religie in scoala. Presiuni din partea profesorilor dar mai ales a profesorilor de religie(preoti)

Musafir

#189 Re: Re:

2015-03-03 16:06

#169: - Re:  

 Ai citit cartile mentionate mai sus? Citestele si apoi sa-mi dai replica, fiind ortodox am avut timp sa citesc Sfanta Scriptura a B.O.R. in care se afla cele scrise.Daca nu ai o Biblie Ortodoxa verifica cele scrise pe;WWW.BIBLIA Ortodoxa sau orice traducere si tot rezultatul acesta il vei avea.ADEVAR + MINCIUNA=MINCIUNA. Cine greseste intr-o singura porunca se face vinovat de toate.(Degeaba le respecta pe celelalte.).

 
 
 

Musafir

#190 Re: Re: Re:

2015-03-03 16:32

#189: - Re: Re:  

Sunt total de acord cu tine. BOR incalca cel putin 2 porunci capitale ale lui Dumnezeu:

Porunca numarul 9: "Sa nu ridici marturie mincinoasa impotriva aproapelui tau." Prin faptul ca BOR pretinde in mod mincinos ca se incearca scoaterea religiei din scoli. Eu nu am vazut nici un parinte care sa urle ca-si doreste sa indrume copilul catre orele de religie in scoala si ar fi impiedicat in vreun fel, amenintat, umilit, discriminat, boicotat asa cum sunt cei cu opinii diferite.

Porunca numarul 10. "Sa nu poftesti nimic din ce este al aproapelui tau." Daca exista o lege care spune ca oricine are dreptul sa opteze pentru scutirea copilului de la aceasta ora si ca atare acesta este un drept care apartine oricui, de ce vrea biserica sa le ia oamenilor acest drept?


Musafir

#191 Re: Re: Re: Re:

2015-03-03 17:15

#190: - Re: Re: Re:  

 Hai că m-ai dărâmat cu știința ta in materie de Sfânta Scriptura. Ai deschis Biblia, ai ales ce verset ti-a cazut și acum faci analiză pe text și faci pe lupul moralizator.

Cât despre cazuri în care copiii și părinții sunt timorați și sub presiune sunt destule.  Dar desigur tu vei vedea doar ce vrei tu. Cât despre minciună,  un adept al scoaterii religiei din școli spunea chiar într-un comentariu la o petiție pe acest site,  că nu contează dacă cei care nu vor religia în școală folosesc mijloace ilegale. Important e că au câștigat prima bătălie. Vor scoate de tot religia din școală. 

Chiar și pe acest site există comentarii asemănătoare. 

Sub masca libertății de conștiință a bieților elevi supuși la grele chinuri pentru a scrie o notă privind neparticiparea la ora de religie, de fapt bulversați întreaga școală pentru a vă atinge scopul: eliminarea religiei pentru totdeauna din programa școlară. 

Oare ce lucruri rele învață religia? 

Din câte am văzut nivelul de cultură al celor supărați și pe umbra cărții de religie lasă mult de dorit. Iar educația comportamentala, de codru verde..Si va dau exemple câte vreți.  Am de unde alege.Fac o dizertație de masterat cu ele, cât de multe sunt. 


Musafir

#192 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-03-03 17:25

#191: - Re: Re: Re: Re:  

 Poftim. Aveti o reveltie sau delir? De unde stiti?


Musafir

#193 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-03-03 17:32

#192: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Ai început cu stângul.  Răbdare.  Când o să am timp,  o să-ti dau câteva exemple. 

Însă cu o condiție: să discuți civilizat!


Musafir

#194

2015-03-03 18:41

Abuzurile care se fac asupra copiilor si parintilor in scoli pentru a-i convinge sa se inscrie la ora de religie nu vor fi uitate prea curand.


Musafir

#195 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-03-03 18:42

#193: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Of, am toata rabdarea. Astept completarile, cu o corectare: va permit sa va adresati la per tu atunci cand o sa va invit sau cand o sa ne cunoastem.

ATENTIE poruncile lui Dumnezeu nu sunt versete si nu scrie nicaieri sa le respectam selectiv.


Musafir

#196 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-03-04 03:24

#192: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Aveti o reveltie sau delir? Pot să întorc acest cuvânt în oglindă? Nu aşa procedez. Cum se simte cel căruia îi adresezi acest cuvânt? Nu înseamnă că acel om este făcut nebun sau plecat cu capul? Cum ar trebui să răspund? Cu un alt cuvânt greu?

În altă ordine de idei. Exemplele pe care le dau sunt relativ la violenţa verbală şi „excesiva educaţie” a celor care nu mai au limite spre creştere şi desăvârşirea umanistă: o lectură plăcută printre comentariile:5, 73, 79, 145, 149, 164 sau la comentariile 95, 97, 203, 242, 243, 311, 338, 341 de la petiţia Votaţi pentru menţinerea religiei in şcoli.

Doar câteva exemple privind calitatea comentariilor celor care reprezintă, nu-i aşa, etalon pentru cre(ş)tini, pe care îi învaţă ce trebuie să facă pentru a fi la fel de deştepţi ca ei, elitele. Şi doar un singur titlu din „bibliografie”. În ce priveşte petiţia Votaţi pentru menţinerea religiei in şcoli, aceasta avea la un moment dat şi un album de imagini demne de cel mai deocheat film porno, (imagini ce au fost înlăturate mai apoi). Lucru pe care nu l-am văzut în viaţa mea. Ce mai, educative argumente!

Cuvintele cu bip abundă în toate comentariile la orice articol referitor la Biserică şi religie. Şi multe au comentatori de serviciu, cu repertoriu fix, şi idei simpliste. Iar argumentele „înalte” împotriva religiei se reduc strict la 4 (patru), pe care le preiau ca o moară stricată toţi atei. Iar ele nu sunt de natură teologică, ci se referă la persoane sau situaţii economice.

În ceea ce priveşte situaţia părinţilor sau elevilor care au teamă de a face cerere, cunosc personal atât părinţi, cât şi copii. Este excepţional că s-a stârnit acest război, că s-au format tabere, că s-au creat curente pro şi contra. Este foarte benefic mai ales pentru elevi.

În rest, nu vreau să pierd timp preţios în comentarii, pentru că pur şi simplu nu îl am. 

Fiecare are dreptul să-şi şteargă din educaţie, dacă a avut-o vreodată, o parte importantă din spiritualitatea, istoria şi civilizaţia umană: a neamului, a Europei, a lumii. Şi din însăşi fiinţa sa.

Din păcate, drumul este deschis spre incultură, intoleranţă, extremism. 

 


Musafir

#197 Re: Re: Re: Re:

2015-03-04 04:32

#123: nume - Re: Re: Re:  

 „Oricine mă va mărturisi pe Mine înaintea oamenilor, mărturisi-voi şi Eu pentru el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri. Iar de cel ce se va lepăda de Mine înaintea oamenilor şi Eu Mă voi lepăda de el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri”. (Matei 10, 32-33) 

Prin înverşunarea cu care unii dau „reject” la orice înseamnă Dumnezeu, cu care spun NU inclusiv unor simple informaţii la şcoală, este o lepădare de credinţă.

Pentru că până şi imaginea lui Dumnezeu îi revoltă.

DAR DE CE ÎI URĂSC PE CEI CE VOR SĂ FACĂ RELIGIE? De ce se bucură că este îngrădită, şi mâine scoasă din şcoală?

Mâine pot urma şi alte materii. Căci dacă îi întrebi pe elevi, sunt terorizaţi de matematică, de istorie, de limba română.


Musafir

#198 Re: Re: Re:

2015-03-04 04:57

#73: - Re: Re:  

 „Nu ştiu ce ştiţi dumneavoastră despre educaţia religioasă a copiilor, dar eu ştiu: că fiicele mele au mers la Sfânta Biserică cu mama mea de la vârste foarte fragede; că au învăţat rugăciuni atât de la mama lor, cât şi de la bunici şi nu mergeau la culcare fără a vorbi cu Dumnezeu, printr-o rugăciune; că la şcoală au învăţat despre îngeri, sfinţi şi alte evenimente religioase; că prin ora de religie copiii mei au fost ajutaţi să descopere bogăţia ascunsă în viaţa şi adevărul lor personal.

Rezultatul?Alţii au descoperit că «fiicele lui Cârţu» sunt harnice, iertătoare, generoase, conştiincioase, cumpătate, discrete, prietenoase, chibzuite, perseverente, devotate, ferme, îşi cunosc forţele proprii şi nu numai.

Şi mai ştiu că la ora de religie se lucrează cu sufletele copiilor, că religia în şcoală înseamnă mai puţină violenţă şi mai multă înţelegere, prietenie, iubire, că profesorul de religie transmite copiilor Cuvântul Domnului. Să stăm cu frică şi să luăm aminte că Dumnezeu este încă în România şi să nu-L alungăm. Şcoala fără ora de religie înseamnă şcoală fără suflet, neam fără Dumnezeu şi fără identitate! “

Sorin Cârţu


Musafir

#199

2015-03-04 05:01

Nu pot impune copilului sa studieze religia. Religia este pentru cei ce cred intro forta supranaturala, nu pot obliga copilul sa creada. El va alege la momentul oportun!


Musafir

#200 Re:

2015-03-04 05:04

#5: -  

 Art. 29 din Constituţia Ro­mâniei prevede ca drepturi fundamentale ale cetăţenilor libe­r­tatea conştiinţei şi libertatea credinţelor religioase, iar art. 32 specifică:„Statul asigură liber­ta­tea învăţământului religios, potrivit cerinţelor specifice fie­cărui cult. În şcolile de stat, în­vă­ţământul religios este organizat şi garantat prin lege“.

Ca să nu mai spunem că „libertatea credinţelor religioase“ şi „libertatea învă­ţământului religios“ înseamnă şi cunoaşterea lor, iar aceasta este egal cu educaţia religioasă.

De când un drept constituţional, consfinţit şi cu sângele vărsat al martirilor comunismului la fel de ateu şi neîngăduitor ca cel de azi, poate fii negat?

Cât despre sângele celor care murind în decembrie 89 au sperat că şi-au dat viaţa cu folos, ca cei de pe urma lor să aibă parte de Biserică, religie şi Dumnezeu, cine îl batjocoreşte?

Azi oricum nu mai avem nevoie educaţie, nu mai avem nevoie de educatori, - părinţi şi profesori care să ne înveţe pe noi ce să facem. Suntem mai deştepţi: avem virtualul.

Rezultatul, crunt, urât se cunoaşte...