Pentru încetarea influenței Bisericii Ortodoxe Române în educație


Musafir

/ #178 Re:

2015-03-01 22:41

#177: -  

 Cei care protestează împotriva predării religiei în școli în numele laicității nu folosesc argumente logice, obiective, ci ideologice, sau – paradoxal – chiar (anti)teologice. În măsura în care predarea religiei nu înseamnă o practică religioasă impusă tuturor, ci conținuturi de cunoaștere, de alfabetizare religioasă, ea este utilă oricărui copil pe care hazardul l-a făcut să se nască într-o cultură de neînțeles fără creștinism.

Cunoașterea Evangheliilor, a preceptelor eticii creștine (devenite în cea mai mare parte etica seculară a Occidentului), a artei creștine, a istoriei creștinătății este așadar o cunoaștere teoretică, nu un act religios. Ea nu ar trebui să fie mai deranjantă, chiar și pentru un necreștin, decât istoria românilor sau literatura română.

Ea nu trebuie să fie mai supărătoare pentru un ateu decât legendele Olimpului pentru un creștin.

APROPOS: extremismul este dat necunoaştere şi neaceptarea multiculturalismului. Despre nazism şi holocaust ce spui? Despre Gulag ce zici?