RESPINGEREA PROIECTULUI LEGISLATIV DE CERTIFICARE A OPERATORILOR ECONOMICI CARE DESFASOARA ACTIVITĂȚI DE PROIECTARE

Comentarii

#401

NU aprobarii proiectului de certificare profesionala

(Bucuresti, 2019-01-23)

#405

Semnez pentru ca oricum suntem singuri in meseria asta, semnez pentru ca nu vreau pe langa OAR si statul Roman care deja trag pe noi, sa mai voteze inca o lege in care noi astia mici sa trebuiasca sa inchidem pravalia doar fiindca firmele mari au platit cotizatia boerilor.

(Bucuresti, 2019-01-23)

#411

profesia liberală de arhitect este certificată deja prin stagiu de catre OAR si Legea 184/2001

(Gheorgheni, 2019-01-23)

#413

Certificarea nu garanteaza si calitatea serviciilor de proiectare, dimpotriva s-ar reduce concurenta beneficaa si ar fi descurajata evolutia naturala si sanatoasa a profesiilor in cauza. Consider ca ar implica mai multe efecte negative decat pozitive. Si asa in acest domeniu, ca in multe altele fara traditie, sunt prea multe dificultati ce descurajeaza buna intentie. Intr-un fel n-ar fi nici o tragedie daca s-ar suprareglementa, e nevoie de un imbold pentru reorientare profesionala, personal prefer sa fac clatite pe plaja si sa vad tate toata ziua, as fi mai linistit, mai satisfacut si as castiga mult mai bine.
Nici diploma de arhitect nu garanteaza ca respectivul proiectant este pregatit corespunzator.

(BUCURESTI, 2019-01-23)

#420

Lucrez in domeniul investiilor de 25 de ani, intr-adevar articolul subliniaza multe nereguli, HG trebuie respinsa...

(Targoviste, 2019-01-23)

#423

Numai in comunism existau doua mari institute de proiectare care construiau toata tara! Ma intreb cum de functioneaza piata de proiectare in mod aproape sanatos, de 20 de ani, fara aceste criterii "savante"de departajare...

(Bucuresti, 2019-01-23)

#438

Propunerea este limitativă, discriminatorie și superficială.

(București, 2019-01-23)

#440

Activitatea noastra acopera doar segmentul instalatiilor (sector de nisa al proiectarii ) iar prin clasificare societatea va trebui sa acopere mai multe domenii ale proiectarii, ceea ce ar duca la scaderea calitatii proiectelor, si la costuri suplimentare crescute artificial.

(Suceava, 2019-01-23)

#441

Semnez pentru ca consider ca aceasta lege va deturna menirea arhitectilor de a elabora proiecte de arhitectura de calitate si de a urmari realizarea unor constructii de calitate. De asemenea va determina plecarea din tara a tinerilor arhitecti care desi foarte buni nu vor putea ajunge sa se califice.

(Bucuresti, 2019-01-23)

#449

Inainte de orice, trebuie CONTROL REAL - si al breslei si al statului. Orice alta inventie birocratica e inca o bariera pentru boi. Restul trec pe sub sau pe deasupra ...pentru ca bariera nu are paza.

(Bucuresti, 2019-01-23)

#454

NU sunt de acord cu introducerea unei re-certificari deoarece inginerii si arhitectii sunt deja absolventi a unor institutii de invatamant superior si consider ca este suficient pentru a putea sa-si exercite meseria. Pe de alta parte, imbunatatirea calitatii produsului final (obiectivelor de constructii) necesita o concentrare asupra calitatii produsului final si nu a cresterii criteriilor de eligibilitate a celor care le realizeaza (concentrare pentru a raspunde la intrebarea CE SE OBTINE si nu CINE VA FACE). Experienta de pana acum atesta o proasta gestionare a mecanismelor intermediare de certificare/recertificare care nu fac altceva decat sa capuseze banii specialistilor si sa asigure noi mecanisme de eludare a legii prin criterii de eligibilitate subiective.

(Braila, 2019-01-23)

#460

Este un abuz,demersul legal pretinde grija pentru calitate,insa nu va duce decat la crearea unui cartel de firme "bine situate"; o intoarcere cel putin in anii '90.

(Ploiesti, 2019-01-23)

#461

Recertificarea este o mare greseala. Este un concept propus de catre incompetenti.
Certificarea a fost facuta in momentul obtinerii diplomei. Nici o alta certificare nu poate fi facuta.

(BUCURESTI, 2019-01-23)

#465

Semnez pentru că doresc ca atribuirea proiectelor să se facă pe baza de competențe și nu pe bază economică, semnez pentru ca și firmele mici de arhitectură și BIA să poată accesa proiecte mari și pentru ca să avem șanse cu toții la toate tipurile de proiecte.

(Cluj-Napoca, 2019-01-23)

#468

Este inacceptabil ca dupa ce faci perioada de stagiu de 2 ani si obtii dreptul de semnatura, sa fii conditionat de o cifra de afaceri (care nu spune nimic despre tine ca arhitect)!!!

(TURDA, 2019-01-23)

#486

Aceasta lege opreste dezvoltarea birourilor mici si intareste suprematia birourilor mari. Nu vad utilitatea unei asemenea legi in arhitectura... dimpotriva. Daca se vrea cresterea calitatii in arhitectura, sunt oricand la indemana concursurile de idei sau alte metode prin care sa se poata afirma oricine are idei si viziuni valoroase. Faptul ca un arhitect ce face parte (poate) din vechiul trust e pe piata de multi ani si are o clientela formata, nu il face neaparat un arhitect valoros.

(Cluj-Napoca, 2019-01-23)

#488

Am calificarea si experienta profesionala de a proiecta cladiri mari, chiar daca tehnico-economic nu ma incadrez in sablonul de certificare.

(Bucuresti, 2019-01-23)

#492

Semnez pentru ca prin acest proiect se va restrângere oferta de proiectare, efectul fiind anticoncurențial.In plus arhitectii sunt deja certificati, dubla certificare nefacand altceva decat sa urmareasca anumite interese birocratice carevsi acestea duc la eliminarea de pe piata a concurentei

(Targoviste, 2019-01-23)

#496

1. Arhitectii sunt calificati prin examenele de absolvire de catre ministerul educatiei si invatamantului.
2. Invatamantul de lunga durata (6+2 ani) face specializari in toate domeniile (dovedite prin proiecte, lucrari de licenta si diplome de absolvire)
3. Arhitectii sunt certficati de catre OAR -legea 184, prin dreptul de semnature si stampila.

(Bucuresti, 2019-01-23)

#510

Dreptul de semnatura al arhitectilor confirma ca suntem capabili sa profesam, iar la licitatii exista conditii economice. Aceste masuri, in forma actuala, duc la o piata neconcurentiala.

(Brașov, 2019-01-23)

#511

Consider ca mi se ia dreptul la munca și in felul acesta și la viata!

(Bucuresti, 2019-01-23)

#512

Semnez intrucat certificarea operatorilor nu se face dupa criterii de calitate, ci doar din punct de vedere economic/ financiar. Pretul mare al contractelor nu certifica servicii/lucrari efectuate cu profesionalism.

(Bucuresti, 2019-01-23)

#517

Prin aceasta actiune se reduc locurile de munca si se creează someri sau încă un nr de persoane nevoite sa plece din tara.Încă o lovitura data de legiuitori romanilor.

(ploiesti, 2019-01-23)

#520

Este un proiect anticoncurential.

(Bucuresti, 2019-01-23)

#522

Semnez pentru că nu sunt de acord.

(Miercurea Ciuc, 2019-01-23)

#529

Consider ca această initiativa este anticoncurentiala, menita sa limiteze activitatea "micilor" firme de proiectare care sunt foarte multe in piata, inproportie de 90% din piata !!!

(Bragadiru, 2019-01-23)

#531

Nu sunt de acord cu certificarea pe criterii economice și monopolizarea pieței. Oricum firmele mici vor fi in continuare utilizate ca subcontractori, cu onorarii sensibil mai mici.

(București, 2019-01-23)

#535

Pentru ca m-am saturat de EI!

(Bucuresti, 2019-01-23)

#538

Restrângerea ofertei de proiectare este anticoncurențială

(Timisoara, 2019-01-23)

#566

Aceasta hotarare va adauga noi costuri inutile si va spori birocratia, care in domeniul proiectarii deja a ajuns la proportii colosale, fapt care va afecta mai ales companiile de proiectare mici, in favoarea celor mari, ceea ce va duce la cresterea preturilor si scaderea competitivitatii.

(Bucuresti, 2019-01-23)

#569

Semnez pentru ca nu se creeaza un cadru legislativ corect. Se bazeaza doar pe criterii economice si nu calitative. NU poate aduce nimic bun eliminarea concurentei pe aceasta piata.

(Brasov, 2019-01-23)

#571

Pentru ca vreau sa muncesc

(Craiova, 2019-01-23)

#582

abordarea asta seamănă cu o reîntoarcere la centrele de proiectare comuniste

(Bucureşti, 2019-01-23)

#584

Semnez pentru o concurență liberă și loială.

(Oradea, 2019-01-23)

#595

Este o aberatie. Ce are a face calitatea lucrarilor, drepturile de autor, calificarea profesionale castigata in diploma de licenta si master, precum si calitatea de profesionist independent, cu asa zisa certificarea tehnico-economica. Oare o firma condusa de un neprofesionist va putea sa inregimenteze profesionistii independenti si sa-i faca sa adpte solutii tehnice discutabile?
Si cine sa faca aceste certificari si sa reglementeze piata? Niste functionari absolventi de universitati dubioase? Asta este total antieconomie de piata.

(Bucuresti, 2019-01-23)

#597

Sustin o mai buna transparenta in ce priveste certificarea operatorilor economici. Sustin ca introducerea certificarii a operatorilor economici care desfășoară activități de construcții, proiectare și consultanță sa se faca dupa criterii TEHNICO-PROFESIONALE.

(Bucuresti, 2019-01-23)