PETIȚIE ÎMPOTRIVA CANONIZĂRII PĂRINTELUI ARSENIE BOCA
Comentarii
#203
Imi doresc ca Biserica lui Hristos sa ramana curata !Vasile Apetrei (Timisoara, 2024-08-10)
#204
Nu vreau ca un eretic să fie declarat sfânt! Mărturisesc că există doar o sfântă biserică deplină Ortodoxă ☦️Lucian Macovei (Mănăstirea Humorului, 2024-08-10)
#209
Semnez, deoarece nu putem permite unor lichele să-l bage în Biserică printre sfinții noștri adevărați, pe un eretic, ecumenist, vrăjitor, yoghin, și nu în ultimul rând, un trădător care s-a lepădat de haina monahală și a ales să trăiască cu maica Zamfira și care nu a murit în mănăstire. Ar reprezenta o hulă extraordinar de mare.Maica Domnului, sfinților români, aveți milă de noi și faceți rugăciune înaintea lui Dumnezeu să nu îngăduie să se întâmple un asemenea lucru, căci se pierd multe suflete.
Doamne-ajută!
Roxana-Adina Petric (Cluj-Napoca, 2024-08-10)
#226
Pentru că sunt împotriva canonizării magicienilor ereticiAlexandru Rotariu (Botosani, 2024-08-10)
#235
Imi doresc o Ortodoxie curatăIurie Damian (Floreşti, 2024-08-11)
#240
Nu a avut o viață de Sfințenie!Mihaila Olaru (Rm. Vâlcea, 2024-08-11)
#253
Doresc ca sfinta biserca APOSTOLEASCA si SOBORNICEASCA sa ramina curata. SI NU DORESC CANONIZAREA LUI ARSENIE BOCA.Serghei Bloj (Vulturesti, 2024-08-11)
#254
Hristos a Înviat!🙏🙏🙏Doamne Ajută tuturor!🙏🙏🙏
Nu sunt se acord cu canonizarea lui Arsenie Boca.
Învățăturile, scrierile și picturile lui sunt erezii, nu au nici o legătură cu Ortodoxia!
Îmi doresc o Ortodoxie curată fără erezii!
Cristian Raicu (București, 2024-08-11)
#294
SasEmanuel Sas (sasemanuel1985@gmail.com, 2024-08-12)
#311
Sunt împotriva ecumenismului!MIHAI COJOCARU BANDOC (Bucuresti, 2024-08-12)
#317
Am citit cartea calea spre ....nu stiu cu ceva ani in urma si de atunci nu am inteles :1)Iisus Hristos androjin ,cuvantul nici nu stiam ce inseamna si am stiut ca nu-i bine
2)cum se formeaza copilul ....daca ma interesa citeam cartea unui doctor
3)copii care se masturbeaza ....la partea asta ma luat capul
Dar cel mai mult a contat declaratia Parintelui Ilie Cleopa si Parintele Arsenie Papacioc .
Dervisevici Gina (Toyohashi, 2024-08-13)
#323
Boca este un antiortodox, marketing cu iz bisericesco-ecumenistMiruna Mioara Bolea (Ilfov, 2024-08-13)
#326
Motivele acestei semnături, deși nu suntem de acord cu toate cele scrise în textul petiției (de ex., după cum este scris și explicat în Pidalion, nu au fost 9 Sfinte Sinoade Ecumenice, ci doar 7) și nici nu suntem nepomenitori, cum ne acuză unii, sunt descrise, mai pe larg, aici:ht*ps://888adevarul8despre8arsenieboca8.wordpress.c*m/
Nu e atât de important să semnăm această petiție, cât să ne rugăm Bunului Dumnezeu, Singurul Care mai poate interveni acum, ca Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române să se răzgândească în legătură cu canonizarea Părintelui Arsenie Boca, așa cum a făcut-o și Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Ruse, când a greșit cu unele canonizări (cauzate de o dezinformare în legătură cu anumite persoane, dar apoi sesizând că nu sunt sfinte).
Doamne ajută!
Victor Ardeleanu (Silvasu De Sus, 2024-08-14)
#343
Biserica trebuie sa se lepede de inselari si inselati.Bogdan Martin (Bucuresti, 2024-08-16)
#345
Privind pictura de la Draganescu, impresia e ca ai de-a face cu un bolnav psihic.A fost dezgropat de mai multe ori si ingropat la loc, probabil mirosea urat, altfel e interzis sa ingropi la loc moaste cu mireasma buna, moastele se pun la inchinare nu se ingroapa.
Mircea Danielescu (Bucuresti, 2024-08-16)
#347
Nu este un sfânt ci un om simplu care a vrut publicitate.Ionuț Bejan (Galați, 2024-08-16)
#357
avem destule pacate, sa nu-l maniem mai mult pe DumnezeuMihaela Luminita Dutu (Campina, 2024-08-17)
#367
Având în vedere propunerea de canonizare a părintelui Arsenie Boca, îmi exprim îngrijorarea cu privire la gravele sale abateri de la Ortodoxie și semnez petiția împotriva canonizării, pentru că are fapte, formulări și învățături eretice, are o pictură eretică, păgână și antihristică la Drăgănescu. Aduce astfel atingere dogmelor Bisericii Ortodoxe și, în chip tacit, lucrează apostazia, lepădarea de dreapta-credință ortodoxă.Sfinții Părinți ne învață că, atunci când credința este atacată sau întinată, tăcerea noastră reprezintă „trădare a lui Dumnezeu și ateism”. Criteriul în baza canonizării, cel al evlaviei populare (celelalte criterii canonice fiind încălcate), introduce o întreagă erezie New Age, ecumenism, yoga și hipnoză (practici orientale considerate, cu admirație demonică, „superioare” creștinismului de către părintele Arsenie Boca însuși (după mărturisirea autobiografică păstrată în manuscris); în fapt, elemente ce țin de ocultism, care nu au nimic în comun cu Ortodoxia și, în nici un caz, cu Sfințenia.
Studii bine documentate și argumentate, ce analizează în detaliu, în lumina învățăturilor Sfinților Părinți, ereziile din opera părintelui Arsenie Boca:
1. Cartea editată de Arhiepiscopia Argeșului și Muscelului, IEROMONAHUL ARSENIE BOCA: ÎNTRE ADEVĂR ȘI LEGENDĂ (se poate citi pe site-ul WordPress).
2. Studiul complex ADEVĂRUL DESPRE PĂRINTELE ARSENIE BOCA. SFÂNT SAU ÎNȘELAT (se poate citi pe site-ul WordPress), studiu alcătuit de un „grup de clerici și mireni, iconari și teologi, monahi și preoți, din țară și de peste hotare (chiar și de la Sfântul Munte), cu blagoslovenie arhierească, din râvnă pentru adevăr și discernământ”. Din acest studiu se pot desprinde cărți mai scurte, pe teme precum:
– Arsenie versus Arsenie
– A-Z Arsenie și Zamfira, Părinte și Maica – o relație demitizată
– Erezii din „Cărarea Împărăției” și „Cuvinte Vii”
– Grozăviile neasemănate de la Drăgănescu și viața Părintelui Arsenie Boca în lumina Sfinților Părinți
– Grozăviile neasemănate de la Drăgănescu, în lumina Sfinților Părinți – pe scurt
– Grozăviile neasemănate de la Drăgănescu – puncte esențiale
– Grozăviile neasemănate de la Drăgănescu – doar imagini
– Înșelarea Părintelui Arsenie Boca și falsele lui minuni – în lumina Sfinților Părinți
– Învățăturile schismatice și eretice ale Părintelui Arsenie Boca – în lumina Sfinților Părinți
– Ori Sfinții Părinți, ori „Sfântul Ardealului” – discuții
– Părintele Profesor Dumitru Stăniloae și Părintele Arsenie Boca – o relație demitizată
– Părinții îl dezvăluie pe Părintele Arsenie Boca
– Poate fi canonizat Părintele Arsenie Boca?
– Ar vrea Părintele Arsenie Boca să fie canonizat?
– Păcatul grav al canonizării unui nesfânt
– Primejdia canonizării oficiale a Părintele Arsenie Boca
Cu privire la păcatul grav al canonizării unui nesfânt, Sfinții Părinți ne învață că acesta „este un păcat la fel de grav cu închinarea la idoli! Cei care cinstesc un nesfânt ca Sfânt vor avea urmări cumplite pentru sufletul lor! Dar îl vor vătăma în veșnicie și pe cel nesfânt cinstit ca Sfânt, fiindcă îi provoacă lipsa cea mare (a rugăciunilor din partea Sfintei Biserici, necesare pentru mântuirea lui). Îi vor spori și chinurile prin faptul că va fi pricină ca oamenii să nu se mai închine Ziditorului, ci zidirii (în care nu viază Dumnezeu, fiindcă nesfântul nu are harul Sfântului Duh, ci o lucrare omenească bolnavă, unită cu duhurile viclene)”. Să ne ferească Dumnezeu de o asemenea cădere!
Fragmente din studiile menționate:
Ar vrea Părintele Arsenie Boca să fie canonizat?
„De ce oare Părintele Arsenie Boca s-a arătat unui pustnic athonit, zicându-i cu multă durere: «Roagă-i, părinte, pe oameni să nu mă mai cinstească ca Sfânt. Nu fac altceva decât să-mi sporească chinurile»?, după cum el însuși grăiește îndurerat (implorându-ne să nu-l mai cinstim ca Sfânt), se chinuiește acum, negăsind odihnă – fiindcă nu L-a odihnit pe Dumnezeu”.
Are multă semnificație rugămintea lui dureroasă. Printre multele ei sensuri tainice, desprindem că îi sunt sporite chinurile de cinstitorii lui, fiindcă, slăvindu-l pe el în deșert (ca om, pentru faptele sale), este, în realitate, batjocorit și păgubit de slava cea adevărată.
„Cei care îi vor urma exemplul nesfântului se vor vătăma și din cauza lucrării ce a practicat-o el (care, în realitate, desparte de Hristos, deși mimează sfințenia), asemănându-se cu el în neasemănarea lui cu Hristos”. „Dacă nu se rupe acest cerc prin pocăință, el va deveni o hulă circulară în veșnicie, care va amplifica progresiv nălucirea îngrozitoare a slavei întunecate a iadului (care torturează prin însingurarea mândră întreolaltă și față de Dumnezeu). Se înlocuiește comuniunea iubitoare a Sfintei Treimi cu înghesuirea blestematei comunități a celor ce se bizuie pe terenul mlăștinos și îngust al sinelui.
În măsura în care îl slăvesc pe nesfânt aici (și își pierd astfel mântuirea), în aceeași măsură, ba chiar mai mult, îl vor blestema adepții lui în veșnicie, fiindcă le-a pierdut fericirea. Chinul său (datorat faptului că nu a lucrat adevărul în viața sa) va fi sporit de prezența lângă sine a celor chinuiți din cauza amăgirii sale și de blestemele lor, la care nu va putea răspunde decât cu alte blesteme, învinovățindu-i pe ei că nu au cercetat Sfinții Părinți și s-au lăsat înșelați de propriile lui păreri. Câtă vreme nu are loc Judecata de Apoi, ucenicii care încă nu au murit se mai pot schimba în bine și, lepădându-se de amăgire, pot ușura astfel chinurile celui vinovat pentru ea. Noi suntem responsabili și pentru suferința celor dinaintea noastră (în măsura în care le urmăm pilda rea sau bună), dar și cercetați pentru consecințele faptelor și învățăturilor noastre în urmași. Cu cât sunt mai mulți afectați de faptele și învățăturile noastre rele, cu atât ne vom chinui mai mult datorită responsabilității noastre în a-i îmbolnăvi (și datorită rănilor pe care le pricinuim firii noastre comune, ce se răsfrâng și în noi). Cu cât mai puțini sunt loviți de gândirea noastră rea, răsuflăm ușurați, fiindcă nu îi avem pe conștiință și pe aceia”.
Înțelegem acum de ce canonizarea unui nesfânt (sau fabricarea lui ca „Sfânt”) este echivalentul a ceea ce odinioară era invenția idolilor. Diferența dintre icoane (asemănarea cu Dumnezeu și cinstirea lui Dumnezeu prin ele) și idoli (asemănarea cu patimile și înlocuirea lui Dumnezeu prin ei) este și diferența între Sfânt și nesfânt. Sfântul este o Icoană. Nesfântul este un idol.
Atât de grav este acest păcat, încât însuși Mântuitorul ne-a avertizat de el (Mat 24:24 ,,Căci se vor ridica hristoși mincinoși și prooroci mincinoși și vor da semne mari și chiar minuni, ca să amăgească, de va fi cu putință, și pe cei aleși”). Canonizarea nesfinților va culmina în alegerea de către oameni a lui antihrist: Mat 24:15 ,,Deci, când veți vedea urâciunea pustiirii ce s-a zis prin Daniel proorocul, stând în locul cel sfânt – cine citește să înțeleagă -:16 Atunci cei din Iudeea să fugă în munți”. (După Sfinții Părinți, Iudeea înseamnă mărturisire, iar munții sunt Sfinții Apostoli.)
A-l canoniza pe părintele Arsenie Boca și a-i aduce un cult de venerare (așa cum se aduce sfinților în Biserica Ortodoxă) ar însemna să devenim niște înșelați, fie cu știință, fie cu neștiință. Nădăjduim prin acest demers să fie întoarsă decizia de canonizare a unui înșelat, iar erezia acestuia să fie îndepărtată, să nu se propage generațiilor care vor urma. Doamne-ajută!
Mihaela Moldoveanu (Pitesti, 2024-08-19)
#388
E un eretic, din pacate. Nu este sfant.Stan Castan (Gottlob, 2024-08-23)
#389
Niciodată nu voi accepta canonizarea acestui înșelatLaura Tanase (Fetești, 2024-08-24)
#392
Nu sunt de acord cu canonizarea unui eretic!Daniela Maria Ochian (Galati, 2024-08-24)