Petitie impotriva petitiei de modificare barem EN 2012 rom.

Quoted post


Musafir

#473 Re: Re: atacare in contencios administrativ a deciziei ministrului

2012-06-28 20:39

#472: - Re: atacare in contencios administrativ a deciziei ministrului

Ca raspuns la adresa (...), trimisa de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (cabinetul Ministrului), referitoare la subiectul al II-lea A.3, propus pentru evaluarea nationala a elevilor de clasa a VIII-a, va aducem la cunostinta punctul de vedere al Sectiei de gramatica de la Institutul de Lingvistica al Academiei Romane 'Iorgu Iordan - Al. Rosetti', si anume:

Fraza propusa spre analiza este o constructie relativa cu o organizare speciala, ce admite doua posibilitati de interpretare, cu atat mai mult cu cat e vorba de un text scris, in care nu se marcheaza locul accentului frastic:
(1) Subiectiva + Verb copulativ + Nume predicativ
(2) Predicativa + Verb copulativ + Subiect.

Si chiar daca interpretarea propozitiei relative ca subiectiva este cea curenta in practica scolara, reflectand topica stilistic neutra (subiectul preceda predicatul), spre cealalta interpretare, ca predicativa, conduc argumente precum: (a) caracteristica limbii romane de a avea o topica libera, inclusiv pentru componentele din structura Subiect + Verb copulativ + Nume predicativ, ceea ce inseamna posibilitatea de a varia, cu efecte stilistice si discursive, topica subiectului si a numelui predicativ; (b) acordul la plural cu verbul copulativ (Ceea ce ma jeneaza sunt dificultatile, si nu este dificultatile). Alte argumente, ce deriva din organizarea sintactica particulara a acestui tip de constructie, sunt discutate detaliat in Gramatica limbii romane (GALR), elaborata de Academia Romana, 2005 (prima aparitie), 2008 (tiraj nou, revizuit), la urmatoarele capitole: Constructii cu propozitii relative (2008, II: 211), Subiectul (2008, II: 367), Numele predicativ (2008, II: 290), Organizarea informationala a enuntului (2008, II: 919).

Contragerea si expansiunea, procedee curent utilizate in practica scolara pentru identificarea tipului de subordonata (la care face referire adresa primita de la Minister), sunt, in acest caz, nerelevante, caci, prin constrangerea propozitiei relative, constructia isi pastreaza aceeasi disponibilitate de intervertire a ordinii componentelor.

In concluzie, pentru subiectul supus dezbaterii trebuie acceptate ambele interpretari: subiectiva si predicativa".

Raspunsuri

MAN

#477 Re: Re: Re: atacare in contencios administrativ a deciziei ministrului

2012-06-28 21:42:36

#473: - Re: Re: atacare in contencios administrativ a deciziei ministrului

Stimate Domn/Stimata Doamna,

Fiind persoana care a propus atacarea in justitie, constient fiind de greutatea morala a unui astfel de demers, care ii pune pe pozitii contrare pe parinti, tin sa va raspund la aparentul sprijin pe care il oferiti ministrului:

Fondul discutiei, la care se refera punctul de vedere al Academiei, discutabil el insusi, si pe care s-a fundamentat decizia de modificare a baremului, nu scuza mijloacele, intr-o societate de drept, si nu scuza incompetenta Ministerului.

Reactia acestuia a fost tardiva si contradictorie, relevand nerespectarea obligatiilor legale ale acestei autoritati:

- reactia, cererea de informare si solutia trebuiau sa vina in timp util, inainte de inceperea corectarii sau, chiar daca tardiv, eventual provocand doar o intarziere a corectarii pana la modificarea baremului initial;

- odata trecuta aceasta etapa a evaluarii, fiind format cu intarziere un punct de vedere al Ministerului, acesta a fost impins sa nu mai poata respecta legea. Metodologia impune evaluarea cu respectarea baremului in vigoare, acest lucru a fost facut de catre comisiile de evaluare, metodologia nu este modificata pana in acest moment (cel putin nu prin ordin al ministrului, asa cum este legal, care are nevoie de publicare in MOf pentru a intra in vigoare, o alta intarziere inacceptabila deja) astfel incat ministrul e nevoit sa nu mai emita un ordin ci sa rezolve situatia printr-o nota interna nelegala.

Copilul meu, care a ales subiectiva, respectand programa si nivelul de invatare al acestei clase, va intelege aceasta argumentatie. Va fi el de acord cu procedura urmata de minister si cu posibilele consecinte asupra viitorului sau? Va avea el incredere dupa asa ceva in sistemul nostru de invatamant?

Eu am ales sa aman actiunea in instanta dupa repartizare. Daca dreptul copilului meu la acces in institutia de invatamant pe care o doreste va fi afectat, voi ataca in instanta aceasta decizie a ministrului. E singurul compromis pe care il pot face cu tabara opusa a parintilor.