Petitie impotriva petitiei de modificare barem EN 2012 rom.


Musafir

#476 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-06-28 21:36

#456: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 pentru 455. Sunt de acord. Daca propozitia in discutie este si predicativa, de ce n-ar putea fi si atributiva? Ba eu ma gandesc foarte serios sa modificam ceva si pe la matematica, acum pana domnului ministru nu i se termina mandatul.

Ce spui de teorema lui Pitagora? E veche si nu-mi place. Hai, sa ne intalnim in fata ministerului si sa protestam ca daca suntem multi o sa ne indeplineasca cererea. Glumesc eu ,rad, dar ceea ce s-a petrecut nu este in regula.

 

MAN

#477 Re: Re: Re: atacare in contencios administrativ a deciziei ministrului

2012-06-28 21:42

#473: - Re: Re: atacare in contencios administrativ a deciziei ministrului

Stimate Domn/Stimata Doamna,

Fiind persoana care a propus atacarea in justitie, constient fiind de greutatea morala a unui astfel de demers, care ii pune pe pozitii contrare pe parinti, tin sa va raspund la aparentul sprijin pe care il oferiti ministrului:

Fondul discutiei, la care se refera punctul de vedere al Academiei, discutabil el insusi, si pe care s-a fundamentat decizia de modificare a baremului, nu scuza mijloacele, intr-o societate de drept, si nu scuza incompetenta Ministerului.

Reactia acestuia a fost tardiva si contradictorie, relevand nerespectarea obligatiilor legale ale acestei autoritati:

- reactia, cererea de informare si solutia trebuiau sa vina in timp util, inainte de inceperea corectarii sau, chiar daca tardiv, eventual provocand doar o intarziere a corectarii pana la modificarea baremului initial;

- odata trecuta aceasta etapa a evaluarii, fiind format cu intarziere un punct de vedere al Ministerului, acesta a fost impins sa nu mai poata respecta legea. Metodologia impune evaluarea cu respectarea baremului in vigoare, acest lucru a fost facut de catre comisiile de evaluare, metodologia nu este modificata pana in acest moment (cel putin nu prin ordin al ministrului, asa cum este legal, care are nevoie de publicare in MOf pentru a intra in vigoare, o alta intarziere inacceptabila deja) astfel incat ministrul e nevoit sa nu mai emita un ordin ci sa rezolve situatia printr-o nota interna nelegala.

Copilul meu, care a ales subiectiva, respectand programa si nivelul de invatare al acestei clase, va intelege aceasta argumentatie. Va fi el de acord cu procedura urmata de minister si cu posibilele consecinte asupra viitorului sau? Va avea el incredere dupa asa ceva in sistemul nostru de invatamant?

Eu am ales sa aman actiunea in instanta dupa repartizare. Daca dreptul copilului meu la acces in institutia de invatamant pe care o doreste va fi afectat, voi ataca in instanta aceasta decizie a ministrului. E singurul compromis pe care il pot face cu tabara opusa a parintilor.


Musafir

#478 Re:

2012-06-28 21:50

#9: Ane -

De ce sa ne fie rusine? Pentru faptul ca gandim mai mult ca altii???


Musafir

#479 Re: Re: Re:

2012-06-28 22:01

#450: - Re: Re:  

 pt.450 Si pentru ca synt mai multi.

Democratie totala

#480 Furt pe fata

2012-06-28 22:03

Cum sa fie vorba de predicativa , numai unii habarnisti ar afirma asa ceva si din pacate ,se pare , ca "elita romaneasca" {tot un fel de cacat la patrat}apartine acestei echipe {sau cel putin majoritatea , inca pana ponta nu-i santajeaza}. Macar etic , cum naibii pot supune gramatica unei limbi la vot?! {ah! Si se mai zice ca nu-i democratie in romania} a , da , si inca ceva sa va dau eu un exemplu "ambiguu":de ex. Sa castigi este \devine sa capati experienta . { prop. subiectiva insuficienta pentru HANDICAPATI MINTALI\AGRAMATI\HABARNISTI} prima-i subiectiva , iar ultima-i predicativa. Numai asa , va spune un olimpic , nu un tampit , a carui fata "a gresit" la aceasta cerinta "IMPOSIBILA de rezolvat"

Musafir

#481 Re: Pacat ca gresesti grav... Ea este fata aceea... acolo fata este Np si este si articulat

2012-06-28 22:12

"un om mare"

#482

2012-06-28 22:12

daca creatorul acestei petitii se crede atat de destept(a)de ce doreste anularea oricaror altor greseli din teza? rezulta ca nu e atat de destept(a)si stie sigur ca a facut si alte greseli care daca sunt luate in calcul arata cat de bine este pregatit.rusine! rusine! rusine!afla creatorule de petitii ca mai ai de invatat si totodata sa stii ca oriunde competitia primeaza ....nu milogeala.iar toti cei care au semnat aceasta petitie le e frica de punctaj desigur.si evident anonimatul este inca un argument al micimii stiintei .RUSINE!!!

Musafir

#483

2012-06-28 22:15

Desi am media 8 la romana am stiut ca e subiectiva.
Nu e corect fata de cei care au stiut!
Alex

#484 Protest la minister

2012-06-28 22:15

Maine am organizat la ora 10 un protest la minister impotriva deciziei ministrului de a modifica baremul. Cu cat vom fi mai multi , cu atat mai bine! :)

Musafir

#485 Re: Furt pe fata

2012-06-28 22:17

#480: Democratie totala - Furt pe fata

intr-adevar ai un vocabular perfect de olimpic....presupun ca si stiinta e pe masura

a ajuns oul mai mare decat gaina (doar in poza) atatia profesori universitari contesta si te-ai trezit tu cu stiinta...ascunde-te sa nu te ia extraterestrii


Musafir

#486 Re: Furt pe fata

2012-06-28 22:23

#480: Democratie totala - Furt pe fata

esti olimpic cum sunt eu popa si daca stii limba romana citeste:

Ca raspuns la adresa (...), trimisa de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (cabinetul Ministrului), referitoare la subiectul al II-lea A.3, propus pentru evaluarea nationala a elevilor de clasa a VIII-a, va aducem la cunostinta punctul de vedere al Sectiei de gramatica de la Institutul de Lingvistica al Academiei Romane 'Iorgu Iordan - Al. Rosetti', si anume:

Fraza propusa spre analiza este o constructie relativa cu o organizare speciala, ce admite doua posibilitati de interpretare, cu atat mai mult cu cat e vorba de un text scris, in care nu se marcheaza locul accentului frastic:
(1) Subiectiva + Verb copulativ + Nume predicativ
(2) Predicativa + Verb copulativ + Subiect.

Si chiar daca interpretarea propozitiei relative ca subiectiva este cea curenta in practica scolara, reflectand topica stilistic neutra (subiectul preceda predicatul), spre cealalta interpretare, ca predicativa, conduc argumente precum: (a) caracteristica limbii romane de a avea o topica libera, inclusiv pentru componentele din structura Subiect + Verb copulativ + Nume predicativ, ceea ce inseamna posibilitatea de a varia, cu efecte stilistice si discursive, topica subiectului si a numelui predicativ; (b) acordul la plural cu verbul copulativ (Ceea ce ma jeneaza sunt dificultatile, si nu este dificultatile). Alte argumente, ce deriva din organizarea sintactica particulara a acestui tip de constructie, sunt discutate detaliat in Gramatica limbii romane (GALR), elaborata de Academia Romana, 2005 (prima aparitie), 2008 (tiraj nou, revizuit), la urmatoarele capitole: Constructii cu propozitii relative (2008, II: 211), Subiectul (2008, II: 367), Numele predicativ (2008, II: 290), Organizarea informationala a enuntului (2008, II: 919).

Contragerea si expansiunea, procedee curent utilizate in practica scolara pentru identificarea tipului de subordonata (la care face referire adresa primita de la Minister), sunt, in acest caz, nerelevante, caci, prin constrangerea propozitiei relative, constructia isi pastreaza aceeasi disponibilitate de intervertire a ordinii componentelor.

In concluzie, pentru subiectul supus dezbaterii trebuie acceptate ambele interpretari: subiectiva si predicativa".


Musafir

#487

2012-06-28 22:26

acea petitie era falsa,deoarece era semnata si de persoane care nu au copii in clasa a VIII-a.
cei ce au facut subiectele trebuie demisi imediat din moment ce aceste subiecte au ajuns dezbatere in Academia Romana iar ei le-au dat elevilor de clasa a VIII-a

Musafir

#488

2012-06-28 22:27

mi se pare corect sa se puncteze DOAR subictiva

Musafir

#489 Re:

2012-06-28 22:31

#25: -  

 Pentru ca ai gandit mult, asta nu inseamna ca ai gandit si bine. Tu ai gandit mult si prost. Asuma-ti greseala si nu incerca sa faci pe inteligentul. Si pentru ca tot ati obtinut, sub presiune, sa vi se puncteze si predicativa vreau sa va spun ca ar trebui sa va fie rusine . Nu s-a facut dreptate ci dimpotriva s-a facut o mare nedreptate unor copii care au raspuns corect si nu si-au imaginat nici o clipa ca voi astia multi veti obtine ceea ce nu meritati.  Nu intentionam sa-ti raspund, dar constat ca jignesti niste copii care chiar au invatat , Incearca sa te evaluezi la adevarata ta valoare nu te supraaprecia.


Musafir

#490 POZITIA OFICIALA A ACADEMIEI ROMANE

2012-06-28 22:34

Cele mai importante declaratii ale lui Stelian Fedorca, secretar de stat pentru preuniversitar:

"Am primit in scris raspunsul oficial al Academiei Romane care ne confirma ca raspunsul la subiectul al doilea din examenul de Limba romana poate fi acceptat atat ca subiectiva, cat si ca predicativa."
- Stelian Fedorca,secretar de stat
SURSA: HOTNEWS
LINK: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-12644761-stelian-fedorca-secretar-stat-ministerul-educatiei-calendarul-privind-evaluarea-nationala-isi-urma-cursul-maine-vor-afisa-rezultatele-inainte-contestatii.htm

Musafir

#491 GATA CU PETITIILE,NU SUNTETI MAI DESTEPTI CA ACADEMIA ;)

2012-06-28 22:39

#6642 POZITIA OFICIALA A ACADEMIEI ROMANE
2012-06-28 22:22

Cele mai importante declaratii ale lui Stelian Fedorca, secretar de stat pentru preuniversitar:

"Am primit in scris raspunsul oficial al Academiei Romane care ne confirma ca raspunsul la subiectul al doilea din examenul de Limba romana poate fi acceptat atat ca subiectiva, cat si ca predicativa."
- Stelian Fedorca,secretar de stat
SURSA: HOTNEWS
LINK: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-12644761-stelian-fedorca-secretar-stat-ministerul-educatiei-calendarul-privind-evaluarea-nationala-isi-urma-cursul-maine-vor-afisa-rezultatele-inainte-contestatii.htm

Musafir

#492 Re: Re:

2012-06-28 22:45

#489: - Re:

te crezi mai presus de Academia Romana ,deci cine se supraapreciaza ?

Corectitudine

#493 FINAL

2012-06-28 22:50

Singura solutie corecta ar fi in momentul de fata suplimentarea locurilor in cazul profilelor unde se va constata ca elevii care au rezolvat corect subiectul conform baremului initial ar fi dezavantajati in urma modificarii baremului.Nu stiu d.p.d.v. tehnic insa daca ar exista o posibilitate.Probabil ca da.

Musafir

#494 Comanda

2012-06-28 22:58

Academia a tacut pana acum doua ore, fara a avea o pozitie coerenta.Acum a iesit cu acest comunicat de doi lei pentru ca dl. ministru sa aiba un paravan.Nu este de ajuns , se poate ataca in justitie.

Musafir

#495 Manolescu

2012-06-28 23:01

Daca un om de talia lui profesorului Manolescu poate fi contrazis , atunci chiar ca putem vota si schimbarea legilor fizicii prin vot in strada.
Un parinte

#496 Coborarea pe listele de repartizare cu pana la 300 de pozitii

2012-06-28 23:12

Ne este servit argumentul conform caruia diversi academicieni au demonstrat ca ambele variante ar fi corecte. Problemele sunt altele:
1.Regulile NU se schimba in timpul jocului - este ilegal.
2.Este foarte probabil ca recorectarea lucrarilor sa se fi facut dupa desigilarea acestora-este ilegal.
3.Un punctaj de 0,6 adaugat la nota de la romana duce la cresterea mediei de la evaluare cu 0,3 puncte si la cresterea mediei de admitere cu 0,15.
Daca tinem cont de
- procentele vehiculate de cei de la minister (40% au ales varianta c, 42% au ales b, probabil aprox. 18% au ales a; poate au fost si care nu au ales nimic)
- faptul ca pe listele de la repartizarea de anul trecut, intr-un interval de note, de ex., de la 8,50 la 8,65 au fost aprox 600 de elevi,
rezulta de aici un fapt DRAMATIC: daca dupa baremul initial copilul meu ar fi fost la pozitia 500, dupa noul barem ALES DE PREAMARITUL MINISTRU LA PRESIUNEA STRAZII SI FARA A FACE O ASTFEL DE EVALUARE (CI CONFORM PRINCIPIULUI "NOI SERVIM, NU GANDIM!"), copilul meu va ajunge pe lista aprox. la pozitia 800!!! Acest lucru este valabil pentru toti cei care au ales oricare dintre variantele c sau a. Deci vor pierde 2, 3 licee in conditiile in care in Bucuresti concurenta este foarte mare.
Ce ne ramane de facut este doar actionarea in justitie. Este ceea ce eu voi face pentru ca nu accept ca un copil sa isi inceapa parcursul vietii astfel.
Un parinte

#497 Re: Protest la minister

2012-06-28 23:14


Musafir

#498 Re: Coborarea pe listele de repartizare cu pana la 300 de pozitii

2012-06-28 23:19

#496: Un parinte - Coborarea pe listele de repartizare cu pana la 300 de pozitii 

 Intru totul de acord cu dvs. Dar ce se poate rezolva practic, acum, nu peste doi ani cand se termina procesul? E buna si varianta asta, dar cred ca ar fi mai productiva varianta cu protestul la minister.


Musafir

#499 catre initiatorul petitiei

2012-06-28 23:21

Ce facem cu semnaturile stranse? Depunem si noi macar o petitie la minister?


Musafir

#500 GATA CU PETITIILE,NU SUNTETI MAI DESTEPTI CA ACADEMIA ;)

2012-06-28 23:27

#6642 POZITIA OFICIALA A ACADEMIEI ROMANE
2012-06-28 22:22

Cele mai importante declaratii ale lui Stelian Fedorca, secretar de stat pentru preuniversitar:

"Am primit in scris raspunsul oficial al Academiei Romane care ne confirma ca raspunsul la subiectul al doilea din examenul de Limba romana poate fi acceptat atat ca subiectiva, cat si ca predicativa."
- Stelian Fedorca,secretar de stat
SURSA: HOTNEWS
LINK: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-12644761-stelian-fedorca-secretar-stat-ministerul-educatiei-calendarul-privind-evaluarea-nationala-isi-urma-cursul-maine-vor-afisa-rezultatele-inainte-contestatii.htm