Lipsa Timbrelor pentru psihologi=Prostitutie Intelectuala!


Musafir

/ #604 Re: Re: Re: Re: si pt cei care inca mai cred in Mos Craciun

2012-05-17 13:15

#603: - Re: Re: Re: si pt cei care inca mai cred in Mos Craciun

eh, n-am anulat valoarea psihologiei, de ce exagerezi dramatic? psihologia inseamna mai mul decat testare psihologica (in orice tara civilizata, cei mai multi psihologi lucreaza pe ramura clinica)

freud a fost contestat inca de pe cand traia de chiar discipolii lui importanti... ca sa nu mai spun cat de combatut este azi... daca nu va este frica, va recomand sa cititi cate ceva despre "viziunea" lui prin prisma cercetatorilor de azi... vrei sa admir un om care era toxicoman si care le spunea pacientilor cum sa-si traiasca viata? please... cauta un alt exemplu...

nu e rea vointa propunerea de a scoate ex. psihologic ci o concluzie nascuta din ce am vazut cu ochii mei si din feedbackul primit de la elevii scolilor de soferi, de la instructori, de la pol. rutiera, de la alti soferi etc... dar te inteleg, asa iti castigi tu banii si ai ramane fara activitate, e normal sa-ti aperi sursa de venituri, chiar cu multa incrancenare, indiferent de argumentele contra.

pai nu exista studii deloc.... iar nonvaloarea este dovedita de nr. enorm de accidente de pe soselele tarii (pe ce loc suntem in Europa, stii? "In coada clasamentului se afla in ordine Polonia, Bulgaria, Romania si Grecia.")

in forma sa actuala, DA, ex. psiho la scoala de soferi este nonvaloare: nu rezolva nimic, nu foloseste criterii relevante, nu previne nimic.

eu as vedea altfel evaluarea psihologica in transporturi: permisul auto sa nu depinda de ea initial (e treaba instructorilor, a profesorilor de legislatie si a pol.rutiere sa hotarasca daca o persoana e capabila sa conduca o masina) dar in caz de accidente, de amenzi multiple, de consum de alcool, de violenta in trafic etc atunci cel care a incalcat voit regulile de circulatie sa fie orientat spre psiholog care sa-i faca o evaluare CLINICA, educatie si interventie psihologica si care sa hotarasca daca persoana respectiva este pregatita mintal sa fie participant in trafic.

la adapostul laboratorului auto, in acele conditii artificiale, nu prea poti deduce cum se va comporta o persoana in trafic, in situatii de stres sau criza iar reflexele de ninja testate cu softurile nostre atotprezente nu fac decat sa-l incurajeze sa riste.

chiar daca reiese in timpul unei testari ca o persoana are un comportament orientat spre risc si cautarea de senzatii tari, este asta un motiv sa-i dai aviz de inapt? si pe ce baza? exista vreun protocol clar structurat de testare? probele tale sunt valide? poate ca persoana dovedeste reflexe de sofer de raliu, atentie concentrata si distributiva peste medie, orientare in spatiu f. buna, coordonare motorie excelenta, memorie normala, gandire clara etc. dar cel mai important dintre toate, exista vreo lege care sa clarifice conditiile pt inaptitudine?

asa cred eu ca arata o abordare stiintifica a testarii psihologice. sa pui intrebari, sa aduci argumente, sa propui ipoteze si sa le verifici, sa tragi concluzii si sa actionezi conform acestora indiferent de cum ai vrea tu, in plan personal, subiectiv, sa fie realitatea.