Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#46601 Re: Re:

2016-04-07 20:18

#46600: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM! - Re:  <= Si au rezolvat, au argumentat un PROTOCOL prin care isi permit ei sa faca ce vor cu creantele salariale, cine a semnat protocol, nu vor sa spuna.... Ca ei fura si fura cu protocol si cu plan de reorganizare la care nu au nici un merit ci doar ca au fost nevoiti sa fie aprobat, acesta initial fiind aprobat pe file si pagini si dupa in intregime, ceea ce confirma ca este o musamalizare si o infractionalitate comuna cu judecatorul care refuza sa faca achitarile conform cu ce arata chiar legile si legea cat si actele chiar planul de reorganizare arata 100% achitare si legea spune tot suma toata si totate documentele publicate pe care le ignora.

 

 

====

 Instanţa a cerut administratorilor judiciari să rezolve până în iunie 2015 problemele angajaţilor disponibilizaţi, care nu şi-au primit încă salariile compensatorii

 http://saptamana.net/articol/  DNA să se mute la Râmnicu Vâlcea!!!!!!!!!

JUDECATORULUI-SINDIC 

Planul de reorganizare a Oltchim a fost aprobat de:

" - Creditorii garantaţi primesc între 68-75% din valoarea creanţelor acestora (...).

 -  Creditorii salariaţi primesc 100% din valoarea creanţelor acestora.

 -  Creditorii bugetari primesc între 16-18% din valoarea creanţelor acestora (…).

 -  Creanţele chirografare, conform art. 96 din Legea 85/2006, primesc 30%.

 -  Celelalte creanţe chirografare primesc 0%”se arată în planul Rominsolv – BDO.

Reducerea de personal vizează 929 de salariaţi (602 în Vâlcea şi 327 în Piteşti) şi are ca scop realizarea unei economii lunare de aproximativ 1.200.000 euro (14,4 milioane euro anual). Demn de remarcat este procentul mare (peste 60%) de sa_lariaţi care au solicitat benevol să fie acceptaţi pe listele de disponibilizări.  http://www.rominsolv.ro/ ; http://www.oltchim.ro/

 OLTCHIM CREANTE ACHITARE:  

1. taxele, timbrele sau orice alte cheltuieli aferente procedurii instituite prin prezenta lege, inclusiv cheltuielile necesare pentru conservarea si administrarea bunurilor din averea debitorului, precum si plata remuneratiilor persoanelor angajate in conditiile art.10, art.19 alin.(2), art.23, 24 si ale art.98 alin.(3), sub rezerva celor prevazute la art.102 alin.(4);
2. creantele izvorate din raportul de munca;
3. creantele reprezentand creditele, cu dobanzile si cheltuielile aferente, acordate de institutii de credit dupa deschiderea procedurii, precum si creantele rezultand din continuarea activitatii debitorului dupa deschiderea procedurii;
4. creantele bugetare;
5. creantele reprezentand sumele datorate de catre debitor unor terti, in baza unor obligatii de intretinere, alocatii pentru minori sau de plata a unor sume periodice destinate asigurarii mijloacelor de existenta;
6. creantele reprezentand sumele stabilite de judecatorulsindic pentru intretinerea debitorului si a familiei sale, daca acesta este persoana fizica;
7. creantele reprezentand credite bancare, cu cheltuielile si dobanzile aferente, cele rezultate din livrari de produse, prestari de servicii sau alte lucrari, precum si din chirii;
8. alte creante chirografare;
9. creantele subordonate, in urmatoarea ordine de preferinta:
a) creditele acordate persoanei juridice debitoare de catre un asociat sau actionar detinand cel putin 10% din capitalul social, respectiv din drepturile de vot in adunarea generala a asociatilor, ori, dupa caz, de catre un membru al grupului de interes economic;
b) creantele izvorand din acte cu titlu gratuit.

Legea 85/2006 privind procedura insolventei, consolidata ABROGATA

 Art. 41. (3) În cazul în care se confirma un plan de reorganizare, dobânzile, majorarile ori penalitatile de orice fel  sau cheltuielile accesorii la obligatiile nascute ulterior datei deschiderii procedurii generale se achita în conformitate cu actele din care rezulta si cu prevederile programului de plati. În cazul în care planul esueaza, prevederile alin. (1) si (2) se aplica corespunzator pentru calculul accesoriilor cuprinse în programul de plati, la data intrarii în faliment.

Art. 64.(6) Creantele nascute dupa data deschiderii procedurii, în perioada de observatie sau în procedura reorganizarii judiciare vor fi platite conform documentelor din care rezulta, nefiind necesara înscrierea la masa credala. Prevederea se aplica în mod corespunzator pentru creantele nascute în procedura de faliment.

 Art. 96.  (2) Planul va stabili acelasi tratament pentru fiecare creanta din cadrul unei categorii distincte, cu exceptia cazului în care detinatorul unei creante din categoria respectiva consimte un tratament mai putin favorabil pentru creanta sa.

Art. 101. (2) Tratament corect si echitabil exista atunci când sunt îndeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

b) nici o categorie sau nici o creanta apartinând unei categorii nu primeste mai mult decât valoarea totala a creantei sale;

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA


Musafir

#46602

2016-04-07 20:22

OPRITI LEGEA DARII IN PLATA ! TOT CONSUMATORUL VA PIERDE

Semnati si in linkul de mai sus baieti, ca tot lui Piperea ii este dedicata si petitia asta !!!

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#46603 CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

2016-04-07 20:30

#46602: -  <=  Escrocii care fac legea darii in plata pun tot clientul in pericol. BNR - ul  trebuia sa i-a atitudine  avand toata autoritatea si nu pe lege facuta de alti escroci ci sa cheme clientii in dificultate si sa faca regula jocului banci-client capabil de a functiona si elibera tensiunea creata, nu sa apara alti escroci care sa infinteze metode de furt si stors pe greutatile celui gasit la necaz!!!!!!!!!! Preluati ce v-am spus si nu va lasati infranti de escroci.

 Penalii sunt in parlamentul de care a trecut cu brio legea darii in plata in comisia juridica. Ati vazut reactia finala dintre Piperea si ala escrocul celalalt de parlamentar care are legea, parca au dat palma la un cos la baschet aruncat in ilegalitate  si dubla greseala si instigare la abuz, infractorii bat palma pe spinarea amaratilor, niste escroci ordinari.

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#46604 CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

2016-04-07 20:40

 

 

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#46605 Amână cauza 29.06.2016 pentru continuarea procedurii potrivit raportului

2016-04-07 20:45

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA


 Sentinta nr. 617 din 30.01.2013 pronuntata de Tribunalul Valcea in dosarul 887/90/2013

Legea 85/2006 privind procedura insolventei, consolidata ABROGATA

link Plan Reorganizare Oltchim, directional se incarca si descarca in pagina =>Plan_Reorganizare_Oltchim.pdf (11 MB)

BULETINUL PROCEDURILOR DE INSOLVENŢĂ Nr. 230/07.01. 2015 link buletinul de insolventa tabel creante masa credala pana-n ultima zi la intrarea in insolventa si toti din combinatul chimic trecuti  http://media.rtv.net/ care se regaseste si in planul de reorganizare depus la tribunalul Ramnicu Valcea.

 LEGE CCM (Contractului Colectiv de Munca) la nivel de S.C. OLTCHIM S.A

http://portal.just.ro/

UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!!!!!

 DNA HAI LA VALCEA IN OLTCHIM!!!!!!!!!!!!!!DNA să se mute la Râmnicu Vâlcea!!!!!!!!! 
Portal  > Tribunalul VÂLCEA  > Informaţii dosar

Informaţii generale

Nr. unic (nr. format vechi) : 887/90/2013
Data inregistrarii 25.01.2013
Data ultimei modificari: 04.04.2016
Sectie: a II a CIVILA
Materie: Faliment
Obiect: cererea debitorului - L85/2006 art.27 alin.5
Stadiu procesual: Fond

 Părţi

NumeCalitate parte
SC OLTCHIM SA RM VALCEA Debitor
CONSORTIUL ROMINSOLV SPRL - RFO 0122/2006 Lichidator
BDO BUSINESS RESTRUCTURING SPRL - RFO 0239/2006 Lichidator
JUDECĂTORIA RÂMNICU VÂLCEA Reprezentant legal
OFICIUL REGISTRULUI COMERŢULUI DE PE LÂNGĂ TRIBUNALUL VÂLCEA Reprezentant legal
D.G.F.P VÂLCEA Reprezentant legal
COMISIA NAŢIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE Reprezentant legal

 si TOTI CREDITORII CU CREANTE....

 

Şedinţe

29.06.2016

Ora estimata: 08:00
Complet: S3-Faliment
Tip solutie:
Solutia pe scurt:
Document:    

 

23.03.2016

Ora estimata: 08:00
Complet: S3-Faliment
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: pentru continuarea procedurii potrivit raportului
Document:   Încheiere de şedinţă    23.03.2016

16.12.2015

Ora estimata: 08:00
Complet: S3-Faliment
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: Admite primul capăt de cerere formulat de debitoare
Document: Hotarâre  2329/2015  16.12.2015    

23.09.2015

Ora estimata: 08:00
Complet: S3-Faliment
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: pentru continuarea procedurii de reorganizare 
Document:  Încheiere de şedinţă    23.09.2015   

17.06.2015
Ora estimata: 08:00
Complet: S3-Faliment
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: Disjunge contestaţia formulată de ELECTRICA FURNIZARE SA la raportul de evaluare. T.fond.23.09.2015
Document: Încheiere de şedinţă    17.06.2015   

22.04.2015
Ora estimata: 08:00
Complet: S3-Faliment
Tip solutie: Legea 85/2006 privind insolventa
Solutia pe scurt: În temeiul art.101 alin.1 din Legea nr.85/2006 privind procedura insolvenţei: Confirmă Planul de reorganizare propus de către Consorţiul ROMINSOLV SPRL şi BDO BUSINESS RESTRUCTURING SPRL, fila 77 din Planul de reorganizare, cu scenariile A şi B, capitolul 1.1.1., filele 83-90 din Planul de reorganizare votat în şedinţa Adunării Creditorilor din data de 09.03.2015. Stabileşte termen de fond 23.09.2015, în vederea depunerii Raportului trimestrial prevăzut de dispoziţiile art.106 din Legea nr.85/2006. Cu drept de recurs în termen de 7 zile de la comunicare.
Document: Hotarâre    22.04.2015

22.04.2015
Ora estimata: 08:05
Complet: Cameră de consiliu
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: Respinge cererea de plată (fila 184,vol68) ca neîntemeiată, formulată de Primăria Dăbuleni. Admite cererea de plată formulată de către creditoarea Mentchim SA, în parte. Obligă pe debitoare la plata sumei de 878.155,14 lei c.val. prestări servicii către creditoare, în limita disponibilităţilor băneşti,iar în caz de confirmare plan de reorganizare conform programului de plăţi prevăzut. Cu recurs.
Document: Hotarâre    22.04.2015

01.04.2015
Ora estimata: 08:05
Complet: Complet amanare pronuntare
Tip solutie: Legea 85/2006 privind insolventa
Solutia pe scurt: Respinge cererea CET ca rămasă fără obiect. Respinge cererile CEC şi Primăria Mihăeşti ca neîntemeiată. Admite în parte cererea DGFP Vâlcea.
Document: Hotarâre  788/2015  01.04.2015

 

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#46606 CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

2016-04-07 21:39

 CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM

SARLATAN GHEORGHE PIPEREA CU ASOCIATII & CO.http://oltchim.ro/

SARLATANIE PRIN SPOLIERE SI NEMERNICIE MARCA PIPEREA LA OLTCHIM.

SPOLIÉRE s.f. Acțiunea de a spolia și rezultatul ei; jefuire, prădare; înșelare; spoliație. [Pron. -li-e-. / < spolia].
Sursa: DN (1986) | Adăugată de LauraGellner | Semnalează o greșeală | Permalink

 

   ASA ATI AJUNS VOI IN OLTCHIM SI  VA DESCRIETI !!!! CRIMINALILOR.

ATI MINTIT VOI PE ALTII, VA MINTITI VOI INTRE VOI, NU SI PE NOI MAI PIPEREA:

Ramane cum am stabilit ... nimic nu s-a modificat: culmea tupeului şi nesimţirii la Oltchim

A FOST O COMPLICITATE SINDICATE (TOATE INCLUS SI IONEL VINCEA CARTEL ALFA ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA. 

SARLATAN GHEORGHE PIPEREA CU ASOCIATII & CO.http://oltchim.ro/

SARLATANIE PRIN SPOLIERE SI NEMERNICIE MARCA PIPEREA LA OLTCHIM.

SPOLIÉRE s.f. Acțiunea de a spolia și rezultatul ei; jefuire, prădare; înșelare; spoliație. [Pron. -li-e-. / < spolia].
Sursa: DN (1986) | Adăugată de LauraGellner | Semnalează o greșeală | Permalink

 

AFLA SI TU PIPEREA CU CINE ACTIVEZI IN COMBINATUL CHIMIC, ITI ADUCEM AMINTE, CITESTE-I PE TOTI SI DIN #35193 SI...

 

http://www.oltchim.ro/

 

Conducerea societatii

 

Consortiul alcatuit din
  • ROMINSOLV S.P.R.L., reprezentată prin Partener Coordonator Gheorghe Piperea si
  • BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L., reprezentata prin Partener Coordonator Niculae Balan
Administrator Judiciar
Administrator Special
Avram Danut-Victor
Director General Adjunct
Talpasanu Mihail
Director Directia Productie
Director Directia Comerciala
Smeu Alin-Ion
Director Directia Economica
Director Directia Resurse Umane
Director Directia Petrochimica Bradu

  Ultima actualizare 13 ianuarie 2016

A FOST O COMPLICITATE SINDICATE #30008 (TOATE INCLUS SI IONEL VINCEA  CARTEL ALFA SI FALIMENT MENTCHIM LIDERUL DE SINDICAT NEALES DE NIMENI NICIODATA) SI STATUL ROMAN#30014 SUNT IN CULPA.

SALARIILE:

DNA S.O.S. OLTCHIM RAMNICU VALCEA

 UNDE SUNT BANII DE LA  OLTCHIM?????

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

 

 

 
CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#46607 Re: ADUNAREA GENERALA ORDINARA A ACTIONARILOR (AGOA ) IN DATA DE 28./ 29.04.2016

2016-04-08 07:06

#46546: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM! - ADUNAREA GENERALA ORDINARA A ACTIONARILOR (AGOA ) IN DATA DE 28./ 29.04.2016 

 

Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor din data de 28/29.04.2016

 

Notice for Ordinary General Meeting of Shareholders on April 28(29), 2016 Reference date: April 18, 2016

3/21/2016 8:55:00 AM

http://www.bvb.ro/infocont/infocont16/OLT210316_ro.pdf

 CONVOCATOR SEDIUL SOCIETATII OLTCHIM 28.04.2016/29.04.2016 ora 12.00

 

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

http://www.bvb.ro/FinancialInstruments   http://www.oltchim.ro/index. 

Convocatorul Adunarii Generale Convocator.pdf
  Convening notice.pdf
Formular imputernicire speciala Formular imputernicire speciala.doc
  Special power of attorney.doc
Formular de vot prin corespondenta Formular vot prin corespondenta.doc
  Correspondence Voting Ballot.doc
Situatia actiunilor si drepturilor de vot Situatia actiunilor si a drepturilor de vot.pdf
  Status of shares and voting rights.pdf
Documente si materiale informative AGOA Materiale pentru pct.1 si 2:
- Raportul Administratorului Special - 2015.pdf
- Special Administrator Report - 2015.pdf
- Situatii financiare individuale 2015 + raportul auditorului.pdf
- Unconsolidated financial statements 2015 + Auditor's report.pdf

Materiale pentru pct.3:
- Consolidated financial statements 2015.pdf

Material pentru pct.4:
- Nota privind repartizarea profitului realizat in anul 2015.pdf
- Note on allocation profit achieved in 2015.pdf
Proiect de Hotarare Proiect de hotarare AGOA.pdf
  OGMS draft decision.pdf

Musafir

#46608

2016-04-08 08:04

http://www.monitoruldevalcea.ro/arhive/6135

 

Vrem să ştim clar care este situaţia Oltchimului!”

ACTUALITATE, I | GABI CIRJALIU | 7 APRILIE 2016 18:31

• salariaţii Combinatului Chimic vor să ştie care este planul politicienilor care vor prelua puterea în acest an electoral

Salariaţii de la Oltchim Râmnicu Vâlcea au lansat un nou apel, înainte de alegerile locale şi parlamentare care vor avea loc în acest an. Chimiştii vor să afle ce planuri au oamenii politici care vor relua puterea şi spun că s-au săturat de minciunile electorale.

„Atenţie salariaţi Oltchim! Atenţie disponibilizaţi Oltchim! Vin alegerile.

Mesaj către:

Preşedintele României – domnul Klaus Iohannis,
Senatul României – domnul Călin Popescu Tăriceanu,
Camera Deputaţilor – Valeriu Zgonea,
Primul Ministru – domnul Dacian Cioloş,
Ministrul Economiei – domnul Costin Borc,
Rominsolv – domnul Gheorghe Piperea,
BDO – domnul Niculaie Bălan,
Administrator Special – domnul Bogdan Stănescu,
Director General – domnul Victor Avram,
Partide Politice.

Salariaţii din SC Oltchim SA Râmnicu Vâlcea au ajuns la capătul răbdării! S-au săturat de promisiuni electorale, de programe de funcţionare ineficiente, de termene de plată a salariilor care nu se respectă, de programe de restructurare, de şomaj etc., etc.. Nu mai înghiţim astfel de iluzii, promisiuni şi minciuni! Începe o nouă campanie electorală! Aţi vrut puterea, v-am dat-o! Aţi aplicat-o împotriva noastră!!!!! Acum… vreţi iar voturi şi putere şi veniţi la noi să ne vindeţi «gogoşi» şi «castraveţi». Puterea este a noastră acum şi este timpul să vă măsuram, cântărim, evaluăm şi să vă rejectăm la «tomberonul» istoriei … acolo unde vă este locul. Deciziile dumneavoastră trebuie să vizeze în primul rând soarta celor 2.000 salariaţi, bine pregătiţi profesional, a celor 1.200 disponibilizaţi neplătiţi, familiile acestora şi a celor aproximativ 7.000 de locuri de muncă colaterale – toţi contribuabili la bugetul de stat! Vrem să ştim clar care este viitorul Oltchimului, ce ne aduce ziua de mâine, dacă mai avem locuri de muncă şi salarii ca să ne întreţinem familiile, vrem să muncim în condiţii optime şi nu într-un stres continuu. A venit momentul când trebuie să luaţi o hotărâre fermă şi să găsiţi soluţia de pornire a societăţii şi nu oricum, ci prin pornirea la capacitate a tuturor instalaţiilor şi secţiilor, care să vizeze o funcţionare pe termen mediu şi lung. Prin acest mesaj noi, salariaţii şi disponibilizaţii de la Oltchim, vă facem cunoscut strigătul de disperare al nostru şi dorim soluţionarea cât mai urgentă a acestor probleme care trenează de aproape 4 ani. Avem dreptul la informaţie (Œn înţelesul art. 31 din Constituţia României)? Avem dreptul la muncă (Œn înţelesul art. 41 din Constituţia României)? Avem dreptul la proprietate privată (Œn înţelesul art. 44 şi art. 136 din Constituţia României) – având în vedere că atât salariaţilor, cât şi disponibilizaţilor de la Oltchim le-au fost expropriate drepturile salariale (3 salarii de la salariaţii şi salariile compensatorii de la disponibilizaţi) pentru finanţarea capitalului de lucru al Oltchim? Vrem să fim auziţi!!! Vrem să fim respectaţi!!! Vrem să muncim!!!”, se anunţă în apelul salariaţilor de la SC Oltchim. (G.C.)

 


Musafir

#46609 Re: Re: Re: Re;RETARDATULEEE,ALUP IGUS LUI BANCIU?

2016-04-08 08:49

#46596: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM! - Re: Re: Re;RETARDATULEEE,ALUP IGUS LUI BANCIU? 

 KAKA MA PE BOTUL SI PE BOTURILE VOASTRE NEMERNICILOR roibulistii,FUGITI REPEDE LA roiban CA I A MURIT MORCOVUL,HAI PRAMATIILOR SA I DATI UN BOT IN MORCOVEL[COOAIE]CA V A PREGATIT borfasul 2 COTETE SI UN TROC SA PAPATI IMPREUNA,VA N GURITE DE RETARDATII.


Musafir

#46610 Re: APEL CATRE DISPONIBILIZATI!

2016-04-08 08:50

#46578: - APEL CATRE DISPONIBILIZATI! 

 

APEL CATRE DISPONIBILIZATI!

 




NU UITATI NE VEDEM MIERCURI, 13 APRILIE 2016, ORA 10:00, LA OLTCHIM, LA SEDIUL ADMINISTRATIV DIN RAMNICU VALCEA DAR SI LA SEDIUL DIVIZIEI PETROCHIMICE BRADU PITESTI.

NU MAI STATI PE GANDURI ... CU CAT MAI MULTI, CU ATAT MAI BINE!

ANUNTATI, PRIN TOATE MIJLOACELE (TELEFOANE, RETELE DE SOCIALIZARE, ETC.), SA VINA TOTI COLEGII!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NOI VREM DREPTURILE NOASTRE SALARIALE NEPLATITE - OBLIGATII SALARIALE DE CARE OLTCHIMUL SI GUVERNANTII TREBUIAU SA SE ACHITTE PANA IN DATA DE 13.06.2013.

AU TRECUT 3 ANI SI NU AM PRIMIT DECAT FIRIMITURI.
AM FOST MINTITI ATUNCI SI SUNTEM MINTITI SI IN ZIUA DE ASTAZI.
NU NE-A SPUS NIMENI DE LA INCEPUT CA VOM PRIMI BANII LA "SFANTU' ASTEAPTA" SAU PANA IN ANUL 2020.
NU NE-A SPUS NIMENI CA DREPTURILE NOASTRE SALARIALE VOR FI TRANSFORMATE IN CAPITAL DE LUCRU PENTRU FUNCTIONAREA OLTCHIM.
AM FOST FURATI ATUNCI SI SUNTEM FURATI SI IN ZIUA DE ASTAZI.

VIN ALEGERIILE. 
VIN AI NOSTRI ...
PLECA AI NOSTRI
NOI RAMANEM IAR CA PROSTII!

PREGATITI-VA DE GREVA FOAMEI!

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#46611 Teoria conspirației la Oltchim. Combinatul, ținut pe butuci, ca să nu se supere benzinarii

2016-04-08 09:13

#46609: - Re: Re: Re: Re;RETARDATULEEE,ALUP IGUS LUI BANCIU? <= Tine-o stransa nu o musca, tu cu asta ramai, acasa,Ten p*** mea! De aveam copii ca tine ii aruncam pe Olt la vale.

 Astia ne-au furat. CET Govora ( pe principiul ajutorului dar ei bagau cutitul si furau, dovada ce s-a intamplat cu Cet ca a ajuns Mihai incatusat  la DNA, a stat si in puscarie dar pe caz de boala l-au lasat acasa si gurile lor de sume fabuloase pe care le-au cumulat in hotii pentru partidul lui Ponta si altii ) si Benzinarii!!!!! Mafia  grupurilor infractionale (statul roman, puscariasii, infractorii economici, infractorii cu infractiuni sindicale si multi alti infractori....) si interese de infractionalitate ridicata prin crime economice care sunt azi in OLTCHIM, astia sunt HOTII.

Teoria conspirației la Oltchim. Combinatul, ținut pe butuci, ca să nu se supere benzinarii

Pentru repornirea la capacitate de 100% a Oltchim nu s-au găsit niciodată bani. Oare și pentru că, concomitent cu revigorarea combinatului, statul ar deveni un mare producător de benzină și motorină, ceea ce i-ar îngrijora pe marii investitori? Se împlinesc deja trei ani de când Oltchim este în insolvență, funcționând la doar 30% din capacitate. Compania caută cu disperare un investitor. Zilele trecute, administratorii judiciari, respectiv consorțiul format din Rominsolv și BDO Business Restructuring, au relansat ideea că Oltchim este scos la privatizare, după un număr interminabil de încercări eșuate, anul trecut. Jurnaliştii EVZ au aflat cine sunt "peţitorii" care ar vrea să preia combinatul. Însă problema cu această privatizare nu ţine de lipsa investitorilor, au constatat jurnaliştii EVZ. Lucrurile sunt complicate chiar de statul român care face ceva total inexplicabil în această situaţie.

http://www.evz.ro/teoria-conspiratiei-la-oltchim-v  

Suparat ca inca mai sta dupa gratii si ca sansele sa fie eliberat conditionat sunt tot mai mici, cel care a fost candva cel mai bogat roman l-a denuntat pe Viorel Hrebenciuc pe care il vrea langa el in spatele gratiilor. Niculae spune ca fostul lider PSD l-ar fi presat sa finanteze ilegal campania prezidentiala a lui Mircea Geoana.

Aflat in Penitenciarul de la Gaesti de 18 luni, Ioan Niculae i-a facut o plangere penala lui Hrebenciuc, cel care a fost martor in dosarul care a dus la condamnarea omului de afaceri la 2,5 ani de inchisoare dupa ce a fost gasit vinovat ca a finantat fraudulos campania prezidentiala din 2009 a lui Mircea Geoana.

Ioan Niculae vine cu declaratii razboinice, acuzandu-l pe fostul vicepresedinte al Camerei Deputatilor ca ar fi mintit in acesta ancheta si mai ales in fata judecatorilor. Niculae s-ar fi plans anchetatorilor ca a fost supus la presiuni de Hrebenciuc, care l-ar fi vizitat chiar in biroul sau, situat aproape de centrul Capitalei, relateaza corespondetul ProTV Ovidiu Oanta.

Potrivit unor surse judiciare, Niculae ar fi afirmat ca i-a platit bani gheata lui Hrebenciuc, undeva la 300-400.000 de lei, bani care au fost platiti cu sacosa si apoi ar fi fost folositi in aceasta campanie electorala.

Contactat telefonic, Viorel Hrebenciuc spune ca nu stie nimic despre plangerea lui Niculae si nici nu vrea sa comenteze. La fel a procedat si Mircea Geoana.

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/ioan-niculae  

 Vezi ma f***te in bot ca Videanu si PDL  cat si kakatul de Vosganian asta PNL si Alde cu dracu sa-l mai ia ca pe la toti era si miruit, ajutau pe cu totul altii si aruncau noroi in Oltchim, HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!! Roibu mereu atentiona si spunea si-n sectii si in mass-media ca hoardele ne vor raul si ne fura, ne ucid si ataca sa distruga doua judete, atunci s-a creat kakatul de Sindicatul Victoria Oltchim a lui Cernev si locotenentul Ghioca acum lingau la puscariasul Gutau care suuuuugea din Oltchim si mereu venea la sugativizare si cersit la Oltchim, tot PDL si asta, GUTAU ESTE PDL FRAIERICA LA ORIGINI SI DUPA IN TOATE PARTIDELE, INCLUS SI IN  PARTIDUL PUSCARIASILOR DE DUPA GRATII IN CELULE . SI DICULOIU MIHAI DE LA SLO ESTE PDL LA ORIGINI SI DRACU SA-I MAI IA PE TOTI  ASTIA!!!!!!!!!!

Pana si DACIA ne lua apararea ca Roibu are dreptate si stiu chiar ei despre ce se intampla. Dovada ca Valcea nici autostrada nu are si astia doresc sa ne ocoleasca si sa nu intre in judetul Valcea.

DOSARUL ROMGAZ. Dupa Adriean Videanu, a venit randul lui Ioan Niculae sa fie adus la DIICOT

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/dosarul-romgaz

Ancheta in acest caz se afla pe final, urmand ca, cel mai probabil, dosarul sa fie trimis in judecata.

Si fostul ministru al Economiei Adriean Videanu a fost chemat joi la DIICOT pentru a fi audiat in dosarul Romgaz, in care este acuzat de constituire a unui grup infractional organizat, abuz in serviciu si complicitate la delapidare.

Potrivit DIICOT, in perioada decembrie 2006 - decembrie 2008, Varujan Vosganian si, in perioada decembrie 2008 - septembrie 2010, Adriean Videanu, in calitate de ministri, au aprobat, semnat si sustinut in Guvern sase ordine, respectiv trei memorandumuri, in scopul sprijinirii intereselor financiare ale grupului infractional constituit de catre Ioan Niculae si au utilizat SNGN Romgaz SA (unitate nationala de interes strategic) in interesul privat al SC Interagro SA, acordand discounturi comerciale substantiale la livrarea de gaze naturale catre aceasta companie, peste plafoanele practicate de Romgaz, precum si gaze naturale exclusiv din productia interna, cu nerespectarea dispozitiilor legale si in conditiile in care Interagro inregistra debite istorice la plata gazelor consumate.

DIICOT mai sustine ca demersurile ministrilor Varujan Vosganian si Adriean Videanu s-au realizat in conditiile in care Interagro inregistra o datorie reprezentand aproximativ 70% din bugetul anual al societatii nationale, fiind grav afectate principalele activitati ale Romgaz, aceasta fiind transformata practic intr-un furnizor al unui "client privat privilegiat" si fiind pus in pericol sistemul energetic national pe segmentul gazelor naturale.

Procurorii mai arata ca prin activitatea ministrilor Vosganian si Videanu, respectiv prin vanzarea preferentiala catre Interagro a unor cantitati masive de gaze naturale, aceasta societate a fost plasata intr-o veritabila pozitie de monopol pe piata gazelor naturale.

 

Mai mult, Romgaz si Ministerul Economiei, fiind entitati ale statului cu atributii in domeniul energetic, prin folosirea Romgaz in favoarea Interagro, contrar scopului pentru care Romgaz a fost infiintata, s-au creat riscuri semnificative in planul securitatii energetice a Romaniei.

In referatul procurorilor se mai retine ca Romgaz a livrat in aceasta maniera catre Interagro gaze naturale din productia proprie in valoare de aproximativ 1.500.000.000 lei, respectiv 500 milioane dolari, din care 270 milioane lei (92 milioane dolari) reprezinta valoarea reducerilor comerciale acordate ilegal.

In urma unei expertize, s-a stabilit ca prejudiciul in aceasta cauza se ridica la 62 milioane de euro.

 


Musafir

#46612 STOP. INCHIDETI PETITIA!!!

2016-04-08 10:18

#19070: V. B -  

 ALOOOO!!! ROG AUTORUL PETITIEI SA IGIENIZEZE PETITIA !!! ESTE GREU SA VEZI UN OM CU O MORALITATE MAI JOASA DECAT ACEST " PICASSO DE OLTCHIM " !


Musafir

#46613 Re: STOP. INCHIDETI PETITIA!!!

2016-04-08 10:43

#46612: - STOP. INCHIDETI PETITIA!!! 

 NU MA BOULE NU E PICASSO,E LUTE CARE TE FUU.TE N BOT


Musafir

#46614 Re: Teoria conspirației la Oltchim. Combinatul, ținut pe butuci, ca să nu se supere benzinarii

2016-04-08 10:55


Musafir

#46615

2016-04-08 10:56

Comisia Europeană a deschis o investigație aprofundată pentru a verifica dacă anularea datoriilor de către statul român și continuarea aprovizionării Oltchim de către întreprinderi de stat, în pofida deteriorării situației financiare a acesteia, au respectat normele UE privind ajutoarele de stat, potrivit unui comunicat al Executivului european, remis, vineri, redacției Antena 3.

Iată comunicatul integral:

Comisia Europeană a deschis o analiză aprofundată pentru a verifica dacă anularea datoriilor de către statul român și continuarea aprovizionării Oltchim de către întreprinderi de stat, în pofida deteriorării situației financiare a acesteia, au respectat normele UE privind ajutoarele de stat.

Dna comisar Margrethe Vestager, responsabilă de politica în domeniul concurenței, a declarat: „În urma dificultăților economice întâmpinate de societatea Oltchim și a anulării datoriilor publice ale acesteia, trebuie să verificăm dacă un creditor privat ar fi acceptat să acționeze în același mod. Datorită recentei sale reorganizări, situația financiară a Oltchim s-a îmbunătățit, iar România speră să găsească un nou investitor. Obiectivul nostru este de a facilita un viitor sustenabil al activităților economice ale acestei societăți, care să nu mai necesite un sprijin suplimentar din partea guvernului.”

Oltchim este una dintre cele mai mari societăți petrochimice din România și din sud-estul Europei. Statul român deține un pachet de control de 54,8 % în cadrul societății. În ianuarie 2013, Oltchim a fost declarată insolventă. De atunci, aceasta a trecut printr-un proces de reorganizare, conform unui plan elaborat de administratorul judiciar (și aprobat de majoritatea creditorilor Oltchim), vizând plata datoriilor anterioare din încasările pentru o viitoare privatizare. Având în vedere faptul că prețul de vânzare estimat în eventualitatea unei privatizări nu ar acoperi întreaga datorie, creditorii publici ai Oltchim au acceptat anulări totale sau considerabile ale datoriilor.

Comisia va examina în special:

  • acumularea datoriilor față de Autoritatea română pentru Administrarea activelor Statului (AAAS);

  • anulările de datorii de către AAAS și diferite întreprinderi de stat în cadrul planului de reorganizare a Oltchim elaborat de administratorul judiciar;

  • sprijinul acordat Oltchim de două societăți de stat (CET Govora și Salrom) care, în ciuda deteriorării situației financiare a Oltchim, au continuat să aprovizioneze Oltchim cu energie electrică, abur și soluții saline.

Conform normelor UE privind ajutoarele de stat, intervențiile publice în activitatea societăților sunt considerate a nu constitui ajutoare atunci când un operator privat ar fi acționat în același mod. Comisia va evalua dacă acesta a fost cazul pentru creditorii publici și furnizorii Oltchim sau dacă, dimpotrivă, măsurile publice au oferit Oltchim un avantaj economic față de concurenții săi și constituie ajutoare de stat.

În cazul în care Comisia va concluziona că Oltchim a primit ajutoare de stat, aceasta va evalua dacă ajutorul ar putea fi compatibil cu normele UE care autorizează anumite categorii de ajutoare. Întrucât Oltchim este o societate aflată în dificultate financiară, singura categorie de ajutoare permisă ar fi reprezentată de ajutoarele pentru salvare și restructurare. Un astfel de ajutor poate fi considerat compatibil, în conformitate cu criteriile stabilite în Orientările Comisiei din 2014 privind ajutoarele pentru salvare și restructurare, în cazul în care societatea are un plan de restructurare viabil, aprobat de către Comisie, care asigură restabilirea viabilității sale pe termen lung, și aceasta contribuie la costurile de restructurare. România nu a notificat Comisiei un plan de restructurare pentru Oltchim. Mai exact, planul de reorganizare a Oltchim elaborat de administratorul judiciar are un alt scop și nu pare a întruni criteriile prevăzute de orientări. Prin urmare, în acest stadiu opinia preliminară a Comisiei este că, dacă se va constata că măsurile supuse investigației constituie ajutoare de stat, acestea nu ar putea fi considerate compatibile cu normele UE privind ajutoarele de stat.

În plus, Comisia este preocupată de faptul că procesul de privatizare a Oltchim, astfel cum este planificat în prezent, poate conduce la o continuitate economică între Oltchim și viitorul cumpărător. Cu toate acestea, Comisia salută faptul că autoritățile române și-au manifestat acum intenția de a se asigura că procesul nu conduce la o continuitate economică, pentru a evita situațiile în care un cumpărător ar beneficia de ajutoarele acordate în trecut Oltchim și ar putea fi obligat să le ramburseze.

Deschiderea unei anchete oferă părților terțe interesate posibilitatea de a prezenta observații și nu anticipează rezultatul acesteia.

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#46616 Comisia Europeană a deschis o investigație aprofundată privind ștergerea datoriilor Oltchim

2016-04-08 11:07

Comisia Europeană a deschis o investigație aprofundată privind ștergerea datoriilor Oltchim

Comisia Europeană a deschis o investigație aprofundată pentru a verifica dacă anularea datoriilor de către statul român și continuarea aprovizionării Oltchim de către întreprinderi de stat, în pofida deteriorării situației financiare a acesteia, au respectat normele UE privind ajutoarele de stat, potrivit unui comunicat al Executivului european, remis, vineri, AGERPRES.

"În urma dificultăților economice întâmpinate de societatea Oltchim și a anulării datoriilor publice ale acesteia, trebuie să verificăm dacă un creditor privat ar fi acceptat să acționeze în același mod. Datorită recentei sale reorganizări, situația financiară a Oltchim s-a îmbunătățit, iar România speră să găsească un nou investitor. Obiectivul nostru este de a facilita un viitor sustenabil al activităților economice ale acestei societăți, care să nu mai necesite un sprijin suplimentar din partea guvernului', a declarat comisarul european Margrethe Vestager, responsabil de politica în domeniul concurenței.

Oltchim este una dintre cele mai mari societăți petrochimice din România și din sud-estul Europei. Statul român deține un pachet de control de 54,8% în cadrul societății. În ianuarie 2013, Oltchim a fost declarată insolventă. De atunci, aceasta a trecut printr-un proces de reorganizare, conform unui plan elaborat de administratorul judiciar (și aprobat de majoritatea creditorilor Oltchim), vizând plata datoriilor anterioare din încasările pentru o viitoare privatizare. Având în vedere faptul că prețul de vânzare estimat în eventualitatea unei privatizări nu ar acoperi întreaga datorie, creditorii publici ai Oltchim au acceptat anulări totale sau considerabile ale datoriilor.

"Comisia va examina în special: acumularea datoriilor față de Autoritatea română pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS); anulările de datorii de către AAAS și diferite întreprinderi de stat în cadrul planului de reorganizare a Oltchim elaborat de administratorul judiciar; sprijinul acordat Oltchim de două societăți de stat (CET Govora și Salrom) care, în ciuda deteriorării situației financiare a Oltchim, au continuat să aprovizioneze Oltchim cu energie electrică, abur și soluții saline", se mai arată în comunicat.

Conform normelor UE privind ajutoarele de stat, intervențiile publice în activitatea societăților sunt considerate a nu constitui ajutoare atunci când un operator privat ar fi acționat în același mod. Comisia va evalua dacă acesta a fost cazul pentru creditorii publici și furnizorii Oltchim sau dacă, dimpotrivă, măsurile publice au oferit Oltchim un avantaj economic față de concurenții săi și constituie ajutoare de stat.

În cazul în care Comisia va concluziona că Oltchim a primit ajutoare de stat, aceasta va evalua dacă ajutorul ar putea fi compatibil cu normele UE care autorizează anumite categorii de ajutoare. Întrucât Oltchim este o societate aflată în dificultate financiară, singura categorie de ajutoare permisă ar fi reprezentată de ajutoarele pentru salvare și restructurare. Un astfel de ajutor poate fi considerat compatibil, în conformitate cu criteriile stabilite în Orientările Comisiei din 2014 privind ajutoarele pentru salvare și restructurare, în cazul în care societatea are un plan de restructurare viabil, aprobat de către Comisie, care asigură restabilirea viabilității sale pe termen lung, și aceasta contribuie la costurile de restructurare.

"România nu a notificat Comisiei un plan de restructurare pentru Oltchim. Mai exact, planul de reorganizare a Oltchim elaborat de administratorul judiciar are un alt scop și nu pare a întruni criteriile prevăzute de orientări. Prin urmare, în acest stadiu opinia preliminară a Comisiei este că, dacă se va constata că măsurile supuse investigației constituie ajutoare de stat, acestea nu ar putea fi considerate compatibile cu normele UE privind ajutoarele de stat", susțin reprezentanții Comisiei.

În plus, Comisia este preocupată de faptul că procesul de privatizare a Oltchim, astfel cum este planificat în prezent, poate conduce la o continuitate economică între Oltchim și viitorul cumpărător. Cu toate acestea, Comisia salută faptul că autoritățile române și-au manifestat acum intenția de a se asigura că procesul nu conduce la o continuitate economică, pentru a evita situațiile în care un cumpărător ar beneficia de ajutoarele acordate în trecut Oltchim și ar putea fi obligat să le ramburseze.

Oltchim este singurul producător din Europa Centrală de sodă caustică lichidă și singurul producător din România de clor și polieter polioli. Societatea exportă aproximativ 70 % din producția sa.

Oltchim a trecut printr-o perioadă îndelungată de dificultăți economice și ajutoare de stat. România nu a recuperat sumele datorate autorităților publice timp de mai mulți ani, ci a încercat să convertească creanțele în acțiuni și să vândă întreprinderea unui investitor.

Numeroasele tentative de privatizare (începând cu 2001) au eșuat. În acest context, în martie 2012 Comisia a constatat că o conversie în acțiuni a creanțelor Oltchim deținute de AAAS nu a constituit ajutor în vederea privatizării imediate a Oltchim. Cu toate acestea, România nu a realizat conversia creanțelor în acțiuni, iar privatizarea a eșuat în septembrie 2012. Societatea acumulat noi datorii publice și a intrat în procedura de insolvență în ianuarie 2013.

http://www.agerpres.ro/economie/

 

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#46617 Comisia Europeană investighează ajutoarele de stat de la Oltchim

2016-04-08 11:10

Comisia Europeană investighează ajutoarele de stat de la Oltchim

Comisia Europeană a deschis o investigație aprofundată pentru a verifica dacă anularea datoriilor de către statul român și continuarea aprovizionării Oltchim de către întreprinderi de stat, în pofida deteriorării situației financiare a acesteia, au respectat normele UE privind ajutoarele de stat.

Comisia Europeană va examina în special acumularea datoriilor față de fostul AVAS, Autorizatea pentru Valorificarea Activelor Statului, și anulările de datorii către această autoritate, precum și diferite întreprinderi de stat din planul de reorganizare a companiei Oltchim elaborat de administratorul judiciar.

Sprijinul acordat Oltchim de către alte două companii de stat, CET govora și Salrom, este în atenția Comisiei Europene pentru că, în ciuda deteriorării situației financiare a companiei din Râmnicu Vâlcea, cele două companii au continuat să aprovizioneze Oltchim cu energie electrică.

În urma dificultăților economice întâmpinate de societatea Oltchim și a anulării datoriilor publice ale acesteia, trebuie să verificăm dacă un creditor privat ar fi acceptat să acționeze în același mod. Datorită recentei sale reorganizări, situația financiară a Oltchim s-a îmbunătățit, iar România speră să găsească un nou investitor. Obiectivul nostru este de a facilita un viitor sustenabil al activităților economice ale acestei societăți, care să nu mai necesite un sprijin suplimentar din partea guvernului”, a declarat comisarul european Margrethe Vestager, responsabil de politica în domeniul concurenței, potrivit Agerpres.

Oltchim este una dintre cele mai mari societăți petrochimice din România și din sud-estul Europei. Statul român deține un pachet de control de 54,8% în cadrul societății. În ianuarie 2013, Oltchim a fost declarată insolventă.

De atunci, aceasta a trecut printr-un proces de reorganizare, conform unui plan elaborat de administratorul judiciar (și aprobat de majoritatea creditorilor Oltchim), vizând plata datoriilor anterioare din încasările pentru o viitoare privatizare. Având în vedere faptul că prețul de vânzare estimat în eventualitatea unei privatizări nu ar acoperi întreaga datorie, creditorii publici ai Oltchim au acceptat anulări totale sau considerabile ale datoriilor.

Întrucât Oltchim este o societate aflată în dificultate financiară, singura categorie de ajutoare permisă ar fi reprezentată de ajutoarele pentru salvare și restructurare. Un astfel de ajutor poate fi considerat compatibil, în conformitate cu criteriile stabilite în Orientările Comisiei din 2014 privind ajutoarele pentru salvare și restructurare, în cazul în care societatea are un plan de restructurare viabil, aprobat de către Comisie, care asigură restabilirea viabilității sale pe termen lung, și aceasta contribuie la costurile de restructurare.

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#46618 Comisia Europeană a anunţat că investighează anularea datoriilor în cazul Oltchim

2016-04-08 11:50

Comisia Europeană a anunţat că investighează anularea datoriilor în cazul Oltchim

Comisia Europeană a deschis "o investigaţie aprofundată" pentru a verifica dacă anularea datoriilor de către statul român şi continuarea aprovizionării Oltchim de către întreprinderi de stat, în pofida deteriorării situaţiei financiare a acesteia, au respectat normele UE privind ajutoarele de stat.

Comisia Europeană va examina acumularea datoriilor faţă de Autoritatea română pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS), anulările de datorii de către Autoritatea română pentru Administrarea activelor Statului (AAAS) şi diferite întreprinderi de stat în cadrul planului de reorganizare a Oltchim elaborat de administratorul judiciar.

De asemenea, CE va investiga sprijinul acordat Oltchim de către două societăţi de stat, CET Govora şi Salrom, care "în ciuda deteriorării situaţiei financiare a Oltchim, au continuat să aprovizioneze compania cu energie electrică, abur şi soluţii saline".

În cazul în care Comisia va concluziona că Oltchim a primit ajutoare de stat, aceasta va evalua dacă ajutorul ar putea fi compatibil cu normele UE care autorizează anumite categorii de ajutoare.

 

"În urma dificultăţilor economice întâmpinate de societatea Oltchim şi a anulării datoriilor publice ale acesteia, trebuie să verificăm dacă un creditor privat ar fi acceptat să acţioneze în acelaşi mod. Datorită recentei sale reorganizări, situaţia financiară a Oltchim s-a îmbunătăţit, iar România speră să găsească un nou investitor. Obiectivul nostru este de a facilita un viitor sustenabil al activităţilor economice ale acestei societăţi, care să nu mai necesite un sprijin suplimentar din partea guvernului", a declarat comisarul european responsabil de politica în domeniul concurenţei, Margrethe Vestager, potrivit unui comunicat al CE, remis vineri Agenţiei MEDIAFAX.

Singura categorie de ajutoare de care poate beneficia Oltchim este cea de autoare pentru salvare şi restructurare, în cazul în care societatea are un plan de restructurare viabil, aprobat de Comisie, care asigură restabilirea viabilităţii sale pe termen lung, şi aceasta contribuie la costurile de restructurare, potrivit sursei citate.

"România nu a notificat Comisiei un plan de restructurare pentru Oltchim. Mai exact, planul de reorganizare a Oltchim elaborat de administratorul judiciar are un alt scop şi nu pare a întruni criteriile prevăzute de orientări. Prin urmare, în acest stadiu opinia preliminară a Comisiei este că, dacă se va constata că măsurile supuse investigaţiei constituie ajutoare de stat, acestea nu ar putea fi considerate compatibile cu normele UE privind ajutoarele de stat", se arată în comunicat.

Comisia Europeană consideră îngrijorător faptul că procesul de privatizare al companiei Oltchim poate duce la o continuitate economică între Oltchim şi viitorul cumpărător, dar salută faptul că autorităţile române şi-au manifestat acum intenţia de a se asigura că procesul nu conduce la o continuitate economică, pentru a evita situaţiile în care un cumpărător ar beneficia de ajutoarele acordate în trecut Oltchim şi ar putea fi obligat să le ramburseze.

Oltchim este una dintre cele mai mari societăţi petrochimice din România şi din sud-estul Europei. Statul român deţine un pachet de control de 54,8% în cadrul societăţii. În ianuarie 2013,Oltchim a fost declarată insolventă.

De atunci, aceasta a trecut printr-un proces de reorganizare, conform unui plan elaborat de administratorul judiciar (şi aprobat de majoritatea creditorilor Oltchim), vizând plata datoriilor anterioare din încasările pentru o viitoare privatizare. Având în vedere faptul că preţul de vânzare estimat în eventualitatea unei privatizări nu ar acoperi întreaga datorie, creditorii publici ai Oltchim au acceptat anulări totale sau considerabile ale datoriilor.

http://www.mediafax.ro/politic/comisia-europeana

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#46619 CE a deschis o investigaţie privind anularea datoriilor Oltchim de către statul român

2016-04-08 12:03

CE a deschis o investigaţie privind anularea datoriilor Oltchim de către statul român

CE a deschis o investigaţie pentru a verifica dacă anularea datoriilor istorice ale Oltchim SA către stat şi continuarea susşinerii combinatului chimic de către companiile de stat au fost în linie cu legislaşia europeană în domeniul ajutorului de stat, a anunţat vineri Ministerul Economiei.

"Investigaţia demarată de Comisia Europeană va duce la clarificarea unor probleme vechi ale companiei Oltchim SA şi va decide dacă statul s-a comportat ca un creditor privat faţă de Oltchim. În contextul perspectivelor favorabile de vânzare ale companiei, clarificarea acestor aspecte este importantă pentru a oferi siguranţă juridică potenţialului investitor. Menţinerea activităţii industriale în zona Râmnicu Vâlcea şi păstrarea locurilor de muncă sunt prioritare pentru noi", a declarat viceprim-ministrul Costin Borc, citat într-un comunicat.

Ministerul consideră această decizie un pas important pentru clarificarea procesului de reorganizare economică şi de vânzare a companiei chimice.

La rândul ei Margrethe Vestager, comisarul european responsabil de politica în domeniul concurenţei a declarat că în urma dificultăţilor economice întâmpinate de societatea Oltchim şi a anulării datoriilor publice ale acesteia, Comisia trebuie să verifice dacă un creditor privat ar fi acceptat să acţioneze în acelaşi mod.

"Datorită recentei sale reorganizări, situaţia financiară a Oltchim s-a îmbunătăţit, iar România speră să găsească un nou investitor. Obiectivul nostru este de a facilita un viitor sustenabil al activităţilor economice ale acestei societăţi, care să nu mai necesite un sprijin suplimentar din partea guvernului.”, a precizat comisarul european, citată într-un comunicat.

 

Statul român deţine un pachet de control de 54,8% în cadrul Oltchim. În ianuarie 2013, compania a fost declarată insolventă şi a trecut printr-un proces de reorganizare, conform unui plan elaborat de administratorul judiciar (şi aprobat de majoritatea creditorilor Oltchim), vizând plata datoriilor anterioare din încasările pentru o viitoare privatizare. Având în vedere faptul că preţul de vânzare estimat în eventualitatea unei privatizări nu ar acoperi întreaga datorie, creditorii publici ai Oltchim au acceptat anulări totale sau considerabile ale datoriilor, se mai arată în comunicatul Comisiei Europene.

Verificările Comisiei vor viza în special acumularea datoriilor faţă de Autoritatea română pentru Administrarea activelor Statului (AAAS), anulările de datorii de către AAAS şi diferite întreprinderi de stat în cadrul planului de reorganizare a Oltchim elaborat de administratorul judiciar, precum şi sprijinul acordat Oltchim de două societăţi de stat (CET Govora şi Salrom) care, în ciuda deteriorării situaţiei financiare a Oltchim, au continuat să aprovizioneze Oltchim cu energie electrică, abur şi soluţii saline.

Conform normelor UE privind ajutoarele de stat, intervenţiile publice în activitatea societăţilor sunt considerate a nu constitui ajutoare atunci când un operator privat ar fi acţionat în acelaşi mod. Comisia va evalua dacă acesta a fost cazul pentru creditorii publici şi furnizorii Oltchim sau dacă, dimpotrivă, măsurile publice au oferit Oltchim un avantaj economic faţă de concurenţii săi şi constituie ajutoare de stat.

În cazul în care Comisia va concluziona că Oltchim a primit ajutoare de stat, aceasta va evalua dacă ajutorul ar putea fi compatibil cu normele UE care autorizează anumite categorii de ajutoare. Întrucât Oltchim este o societate aflată în dificultate financiară, singura categorie de ajutoare permisă ar fi reprezentată de ajutoarele pentru salvare şi restructurare.

"În plus, Comisia este preocupată de faptul că procesul de privatizare a Oltchim, astfel cum este planificat în prezent, poate conduce la o continuitate economică între Oltchim şi viitorul cumpărător. Cu toate acestea, Comisia salută faptul că autorităţile române şi-au manifestat acum intenţia de a se asigura că procesul nu conduce la o continuitate economică, pentru a evita situaţiile în care un cumpărător ar beneficia de ajutoarele acordate în trecut Oltchim şi ar putea fi obligat să le ramburseze", potrivit comunicatului CE.

http://www.zf.ro/zf-24/

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#46620 România riscă declanşarea unei proceduri de infringement din partea CE, în urma ştergerii unor dator

2016-04-08 12:04

România riscă declanşarea unei proceduri de infringement din partea CE, în urma ştergerii unor datorii la Oltchim


Comisia Europeană a deschis o investigaţie pentru a verifica dacă anularea datoriilor istorice ale societăţii Oltchim SA către statul român şi continuarea susţinerii Combinatului de către companiile de stat au respectat legislaţia europeană în domeniul ajutorului de stat.


„În urma dificultăţilor economice întâmpinate de societatea Oltchim şi a anulării datoriilor publice ale acesteia, trebuie să verificăm dacă un creditor privat ar fi acceptat să acţioneze în acelaşi mod. Datorită recentei sale reorganizări, situaţia financiară a Oltchim s-a îmbunătăţit, iar România speră să găsească un nou investitor. Obiectivul nostru este de a facilita un viitor sustenabil al activităţilor economice ale acestei societăţi, care să nu mai necesite un sprijin suplimentar din partea guvernului”, a declarat comisarul pentru Concurenţă Margrethe Vestager, citată de News.ro. Ministerul Economiei susţine că „poartă un dialog deschis“ cu instituţiile europene pe această temă, scopul fiind continuarea activităţilor economice ale combinatului. „Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri consideră această decizie un pas important pentru clarificarea procesului de reorganizare economică şi de vânzare a companiei chimice“, arată ministerul într-un comunicat de presă. Comisia vizează, în special, acumularea datoriilor faţă de Autoritatea română pentru Administrarea activelor Statului, anulările de datorii de către AAAS şi alte companii de stat în cadrul planului de reorganizare a Oltchim elaborat de administratorul judiciar şi sprijinul acordat Oltchim de două societăţi de stat, CET Govora şi Salrom, care, pe fondul deteriorării situaţiei financiare a Oltchim, au continuat să aprovizioneze Oltchim cu energie electrică, abur şi soluţii saline. ”Investigaţia demarată de Comisia Europeană va duce la clarificarea unor probleme vechi ale companiei Oltchim SA şi va decide dacă statul s-a comportat ca un creditor privat faţă de Oltchim. În contextul perspectivelor favorabile de vânzare ale companiei, clarificarea acestor aspecte este importantă pentru a oferi siguranţă juridică potenţialului investitor. Menţinerea activităţii industriale în zona Râmnicu Vâlcea şi păstrarea locurilor de muncă sunt prioritare pentru noi“ a declarat viceprim-ministrul Costin Borc.


Citeste mai mult: adev.ro/o5b969

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#46621 Comisia Europeana investigheaza modul in care statul roman a anulat datoriile istorice ale Oltchim

2016-04-08 12:07

Comisia Europeana investigheaza modul in care statul roman a anulat datoriile istorice ale Oltchim

Comisia Europeana a deschis o investigatie aprofundata pentru a verifica daca anularea datoriilor de catre statul roman si continuarea aprovizionarii Oltchim de catre intreprinderi de stat, in pofida deteriorarii situatiei financiare a acesteia, au respectat normele UE privind ajutoarele de stat, se arata intr-un comunicat al Comisieri. Comisia va examina in special acumularea datoriilor fata de Autoritatea romana pentru Administrarea activelor Statului (AAAS), dar si anularile de datorii de catre AAAS si diferite intreprinderi de stat in cadrul planului de reorganizare a Oltchim elaborat de administratorul judiciar.

De asemenea, va investiga sprijinul acordat Oltchim de doua societati de stat (CET Govora si Salrom) care, in ciuda deteriorarii situatiei financiare a Oltchim, au continuat sa aprovizioneze Oltchim cu energie electrica, abur si solutii saline.

In cazul in care Comisia va concluziona ca Oltchim a primit ajutoare de stat, aceasta va evalua daca ajutorul ar putea fi compatibil cu normele UE care autorizeaza anumite categorii de ajutoare. Deoarece Oltchim este o societate aflata in dificultate financiara, singura categorie de ajutoare permisa ar fi reprezentata de ajutoarele pentru salvare si restructurare. Un astfel de ajutor poate fi considerat compatibil, in conformitate cu criteriile stabilite in Orientarile Comisiei din 2014 privind ajutoarele pentru salvare si restructurare, in cazul in care societatea are un plan de restructurare viabil, aprobat de catre Comisie, care asigura restabilirea viabilitatii sale pe termen lung, si aceasta contribuie la costurile de restructurare. Romania nu a notificat Comisiei un plan de restructurare pentru Oltchim. Mai exact, planul de reorganizare a Oltchim elaborat de administratorul judiciar are un alt scop si nu pare a intruni criteriile prevazute de orientari. Prin urmare, in acest stadiu opinia preliminara a Comisiei este ca, daca se va constata ca masurile supuse investigatiei constituie ajutoare de stat, acestea nu ar putea fi considerate compatibile cu normele UE privind ajutoarele de stat.

Comisia este intersata si ca procesul de privatizare a Oltchim, astfel cum este planificat in prezent, sa poata conduce la o continuitate economica intre Oltchim si viitorul cumparator. Cu toate acestea, Comisia saluta faptul ca autoritatile romane si-au manifestat acum intentia de a se asigura ca procesul nu conduce la o continuitate economica, pentru a evita situatiile in care un cumparator ar beneficia de ajutoarele acordate in trecut Oltchim si ar putea fi obligat sa le ramburseze.
    
"In urma dificultatilor economice intampinate de societatea Oltchim si a anularii datoriilor publice ale acesteia, trebuie sa verificam daca un creditor privat ar fi acceptat sa actioneze in acelasi mod. Datorita recentei sale reorganizari, situatia financiara a Oltchim s-a imbunatatit, iar Romania spera sa gaseasca un nou investitor. Obiectivul nostru este de a facilita un viitor sustenabil al activitatilor economice ale acestei societati, care sa nu mai necesite un sprijin suplimentar din partea guvernului", a declarat comisarul european Margrethe Vestager, responsabil de politica in domeniul concurentei.
    
Oltchim este una dintre cele mai mari societati petrochimice din Romania si din sud-estul Europei. Statul roman detine un pachet de control de 54,8% in cadrul societatii. In ianuarie 2013, Oltchim a fost declarata insolventa. De atunci, aceasta a trecut printr-un proces de reorganizare, conform unui plan elaborat de administratorul judiciar (si aprobat de majoritatea creditorilor Oltchim), vizand plata datoriilor anterioare din incasarile pentru o viitoare privatizare. Avand in vedere faptul ca pretul de vanzare estimat in eventualitatea unei privatizari nu ar acoperi intreaga datorie, creditorii publici ai Oltchim au acceptat anulari totale sau considerabile ale datoriilor.

Conform normelor UE privind ajutoarele de stat, interventiile publice in activitatea societatilor sunt considerate a nu constitui ajutoare atunci cand un operator privat ar fi actionat in acelasi mod. Comisia va evalua daca acesta a fost cazul pentru creditorii publici si furnizorii Oltchim sau daca, dimpotriva, masurile publice au oferit Oltchim un avantaj economic fata de concurentii sai si constituie ajutoare de stat.   
  • Ministerul Economiei: Este un pas important pentru clarificarea procesului de reorganizare economica
"Ministerul Economiei considera aceasta decizie un pas important pentru clarificarea procesului de reorganizare economica si de vanzare a companiei chimice. Guvernul Romaniei poarta un dialog deschis cu Comisia Europeana pe aceasta tema, cu scopul  continuarii  activitatilor  economice viabile ale combinatului petrochimic in conditii de piata. Rezultatele financiare curente ale combinatului chimic s-au imbunatatit, ceea ce ne determina sa fim increzatori ca putem gasi investitori", se arata intr-un comunicat al Ministerului Economiei.

"Investigatia demarata de Comisia Europeana va duce la clarificarea unor probleme vechi ale companiei Oltchim SA si va decide daca statul s-a comportat ca un creditor privat fata de Oltchim. In contextul perspectivelor favorabile de vanzare ale companiei, clarificarea acestor aspecte este importanta pentru a oferi siguranta juridica potentialului investitor. Mentinerea activitatii industriale in zona Ramnicu Valcea si pastrarea locurilor de munca sunt prioritare pentru noi", a declarat viceprim-ministrul Costin Borc.

Oltchim este singurul producator din Europa Centrala de soda caustica lichida si singurul producator din Romania de clor si polieter polioli. Societatea exporta aproximativ 70 % din productia sa.

Oltchim a trecut printr-o perioada indelungata de dificultati economice si ajutoare de stat. Romania nu a recuperat sumele datorate autoritatilor publice timp de mai multi ani, ci a incercat sa converteasca creantele in actiuni si sa vanda intreprinderea unui investitor. Numeroasele tentative de privatizare (incepand cu 2001) au esuat. In acest context, in martie 2012 Comisia a constatat ca o conversie in actiuni a creantelor Oltchim detinute de AAAS nu a constituit ajutor in vederea privatizarii imediate a Oltchim(cazul SA.29041). Cu toate acestea, Romania nu a realizat conversia creantelor in actiuni, iar privatizarea a esuat in septembrie 2012. Societatea acumulat noi datorii publice si intrat in procedura de insolventa in ianuarie 2013.

Mai multe informatii vor fi disponibile pe pagina de internet a Comisiei dedicata concurentei, in registrul public al cazurilor, la numarul de caz SA.36086.
 

 

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#46622 State aid: Commission opens in-depth investigation into support for Romanian petrochemical company O

2016-04-08 12:11

State aid: Commission opens in-depth investigation into support for Romanian petrochemical company Oltchim


Author: European Commission.


The following press release was issued by the European Commission on April 8, 2016 11:45 am.

Commissioner Margrethe Vestager, in charge of competition policy, stated: Following the economic difficulties of Oltchim and the cancellation of public debts owed by the company, we need to verify whether a private creditor would have accepted to act in the same way. Thanks to its recent reorganisation, Oltchim’s financial situation has improved and Romania hopes to find a new investor. Our aim is to facilitate a sustainable fu..ture for the economic activities of the company without the need for further government support.

Oltchim is one of the largest petrochemical companies in Romania and South-East Europe. The Romanian State has a controlling stake of 54.8% in the company. In January 2013, Oltchim was declared insolvent. Since then, it has been in the process of reorganisation following a plan established by the insolvency administrator (and endorsed by a majority of Oltchim’s creditors), with the aim of paying past debts from the proceeds of a fu..ture privatisation. As the estimated sale price in the event of a privatisation would not cover the entire debt, Oltchim’s public creditors have accepted total or significant debt waivers.

The Commission will investigate in particular:

  • the accumulation of debts owed to the Romanian Authority on managing State assets (AAAS)

  • debt cancellations by AAAS and various State-owned enterprises under the insolvency administrator’s reorganisation plan for Oltchim

  • support to the operations of Oltchim by two State-owned companies (CET Govora and Salrom) who, despite the deteriorating financial situation of Oltchim, continued supplies of electricity, steam and saline solutions to Oltchim.

    Under EU state aid rules, public interventions in companies are considered free of aid when a private operator would have acted in the same way. The Commission will now assess whether this was the case for Oltchim’s public creditors and suppliers or whether, on the contrary, the public measures gave Oltchim an economic advantage over its competitors and constitute state aid.

    If the Commission were to conclude Oltchim had received State aid, it would then assess whether the aid could be compatible with EU rules that authorise certain categories of aid. As Oltchim is a company in financial difficulties, the only category of aid allowed would be rescue and restructuring aid. Such aid can be found compatible, in line with criteria established in the Commission’s 2014 Guidelines on State aid for rescue and restructuring, when the company has a sound restructuring plan approved by the Commission that ensures its return to long-term viability and the company contributes to the cost of restructuring. Romania has not notified any restructuring plan for Oltchim to the Commission. To be clear, the insolvency administrator’s reorganisation plan for Oltchim has a different purpose and does not appear to meet the criteria under the Guidelines. At this stage, it is therefore the Commission’s preliminary view that the measures under investigation, if found to constitute aid, could not be found compatible with EU state aid rules.

    Furthermore, the Commission has concerns that the privatisation process of Oltchim, as currently planned, may lead to economic continuity between Oltchim and a fu..ture buyer. However, the Commission welcomes the fact that the Romanian authorities have now signalled their interest in ensuring that the process will not lead to economic continuity, so as to avoid a situation where a buyer would benefit from any past aid granted to Oltchim and could be liable to pay it back.

    The opening of an investigation gives interested third parties the opportunity to submit comments; it does not prejudge the outcome of the investigation.

    Background

    Oltchim is the only producer in Central Europe of liquid caustic soda and the only producer in Romania of chlorine and polyether polyols. The company exports around 70% of its production.

    Oltchim has a long history of economic difficulties and State support. Romania has not recovered debts owed to public authorities for many years and has instead tried to convert debts into equity and to sell the company to an investor. Numerous privatisation attempts (since 2001) failed. In this context, in March 2012 the Commission found that a debt-to-equity swap of Oltchim’s debt held by AAAS was free of aid in view of the immediate privatisation of Oltchim (case SA.29041). However, Romania did not implement the debt-to-equity swap and the privatisation failed in September 2012. The company accumulated further public debt and entered insolvency proceedings in January 2013.

    More information will be available on the Commission’s competition website, in the public case register under the case number SA.36086.

Copyright European Commission.https://neurope.eu/press-release/
CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#46623 EU to probe Romanian debt write-off for petrochemical firm Oltchim

2016-04-08 12:17

EU to probe Romanian debt write-off for petrochemical firm Oltchim

 

BRUSSELS, April 8 (Reuters) - European Union regulators will investigate whether Romania's decision to write off state-controlled petrochemical company Oltchim's debts breach the bloc's state aid rules.

 

Insolvent since early 2013, the indebted company is now being restructured ahead of its privatisation as part of an International Monetary Fund-led aid deal.

The European Commission said it would examine the debts owed to the Romanian Authority on managing state assets (AAAS), debt cancelled by AAAS and other state-owned firms as well as the continuing provision of electricity, steam and saline solutions to Oltchim.

"Our aim is to facilitate a sustainable fu...ture for the economic activities of the company without the need for further government support," European Competition Commissioner Margrethe Vestager said in a statement. (Reporting by Foo Yun Chee; editing by Robert-Jan Bartunek)

 

http://af.reuters.com/article/commoditiesNews/

 

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#46624 CE investighează ștergerea datoriilor istorice ale combinatului Oltchim

2016-04-08 12:18

CE investighează ștergerea datoriilor istorice ale combinatului Oltchim

Comisia Europeană verifică dacă statul român a procedat legal atunci când a decis ștergerea datoriilor combinatului Oltchim.

Oficialii de la Bruxelles au lansat o așa-numită procedură de infringement împotriva țării noastre, urmând să se stabilească dacă acel demers a respectat sau nu legile privind acordarea ajutoarelor de stat.

Investigația vizează și 2 societăți de stat – CET Govora și Salrom – care au continuat să aprovizioneze Oltchim cu energie electrică și soluții saline, deși combinatul avea probleme financiare.

Investigația Comisiei Europene se referă la modalitatea prin care datoriile istorice ale Oltchim au fost șterse și, în contextul problemelor financiare,  la continuarea aprovizionării combinatului de către companii de stat.

trebuie să verificăm dacă un creditor privat ar fi acceptat să acţioneze în acelaşi mod” – a spus comisarul european pentru Concurenţă.

Legile Uniunii Europene spun că intervenţiile statului în activitatea societăţilor nu constituie ajutoare atunci când un operator privat ar fi procedat la fel.

Așadar, Comisia va stabili dacă Oltchim a obținut un avantaj economic faţă de concurenţii săi.

Amintim, combinatul din Râmnicu Vâlcea a trecut printr-o perioadă îndelungată de dificultăţi economice.

Mai multe tentative de privatizare au eşuat, iar în ianuarie 2013, Oltchim a intrat în procedura de insolvență.

Reacția Ministerului Economiei

În replică, Ministerul Economiei a precizat că această decizie reprezintă un pas important pentru clarificarea procesului de reorganizare economică și de vânzare a Oltchim și poartă un dialog deschis cu Comisia Europeană pe această temă.

Ministerul Economiei, Comerţului și Relaţiilor cu Mediul de Afaceri consideră această decizie un pas important pentru clarificarea procesului de reorganizare economică și de vânzare a companiei chimice. Guvernul României poartă un dialog deschis cu Comisia Europeană pe această temă, cu scopul continuării activităţilor economice viabile ale combinatului petrochimic în condiţii de piaţă.

Rezultatele financiare curente ale combinatului chimic s-au îmbunătăţit, ceea ce ne determină să fim încrezători că putem găsi investitori.

Investigaţia demarată de Comisia Europeană va duce la clarificarea unor probleme vechi ale companiei Oltchim SA și va decide dacă statul s-a comportat ca un creditor privat faţă de Oltchim. În contextul perspectivelor favorabile de vânzare ale companiei, clarificarea acestor aspecte este importantă pentru a oferi siguranţă juridică potenţialului investitor. Menţinerea activităţii industriale în zona Râmnicu Vâlcea și păstrarea locurilor de muncă sunt prioritare pentru noi”,  a declarat vicepremierul Costin Borc.

http://www.europafm.ro/

 

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#46625 Comisia Europeană a deschis o investigaţie aprofundată privind ştergerea datoriilor Oltchim

2016-04-08 12:26

Comisia Europeană a deschis o investigaţie aprofundată privind ştergerea datoriilor Oltchim

Comisia Europeană a deschis o investigaţie aprofundată pentru a verifica dacă anularea datoriilor de către statul român şi continuarea aprovizionării Oltchim de către întreprinderi de stat, în pofida deteriorării situaţiei financiare a acesteia, au respectat normele UE privind ajutoarele de stat, potrivit unui comunicat al Executivului european, remis, vineri.

 
 

"În urma dificultăţilor economice întâmpinate de societatea Oltchim şi a anulării datoriilor publice ale acesteia, trebuie să verificăm dacă un creditor privat ar fi acceptat să acţioneze în acelaşi mod. Datorită recentei sale reorganizări, situaţia financiară a Oltchim s-a îmbunătăţit, iar România speră să găsească un nou investitor. Obiectivul nostru este de a facilita un viitor sustenabil al activităţilor economice ale acestei societăţi, care să nu mai necesite un sprijin suplimentar din partea guvernului', a declarat comisarul european Margrethe Vestager, responsabil de politica în domeniul concurenţei.

Oltchim este una dintre cele mai mari societăţi petrochimice din România şi din sud-estul Europei. Statul român deţine un pachet de control de 54,8% în cadrul societăţii. În ianuarie 2013, Oltchim a fost declarată insolventă. De atunci, aceasta a trecut printr-un proces de reorganizare, conform unui plan elaborat de administratorul judiciar (şi aprobat de majoritatea creditorilor Oltchim), vizând plata datoriilor anterioare din încasările pentru o viitoare privatizare. Având în vedere faptul că preţul de vânzare estimat în eventualitatea unei privatizări nu ar acoperi întreaga datorie, creditorii publici ai Oltchim au acceptat anulări totale sau considerabile ale datoriilor.

"Comisia va examina în special: acumularea datoriilor faţă de Autoritatea română pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS); anulările de datorii de către AAAS şi diferite întreprinderi de stat în cadrul planului de reorganizare a Oltchim elaborat de administratorul judiciar; sprijinul acordat Oltchim de două societăţi de stat (CET Govora şi Salrom) care, în ciuda deteriorării situaţiei financiare a Oltchim, au continuat să aprovizioneze Oltchim cu energie electrică, abur şi soluţii saline", se mai arată în comunicat.

Conform normelor UE privind ajutoarele de stat, intervenţiile publice în activitatea societăţilor sunt considerate a nu constitui ajutoare atunci când un operator privat ar fi acţionat în acelaşi mod. Comisia va evalua dacă acesta a fost cazul pentru creditorii publici şi furnizorii Oltchim sau dacă, dimpotrivă, măsurile publice au oferit Oltchim un avantaj economic faţă de concurenţii săi şi constituie ajutoare de stat.

În cazul în care Comisia va concluziona că Oltchim a primit ajutoare de stat, aceasta va evalua dacă ajutorul ar putea fi compatibil cu normele UE care autorizează anumite categorii de ajutoare. Întrucât Oltchim este o societate aflată în dificultate financiară, singura categorie de ajutoare permisă ar fi reprezentată de ajutoarele pentru salvare şi restructurare. Un astfel de ajutor poate fi considerat compatibil, în conformitate cu criteriile stabilite în Orientările Comisiei din 2014 privind ajutoarele pentru salvare şi restructurare, în cazul în care societatea are un plan de restructurare viabil, aprobat de către Comisie, care asigură restabilirea viabilităţii sale pe termen lung, şi aceasta contribuie la costurile de restructurare.

"România nu a notificat Comisiei un plan de restructurare pentru Oltchim. Mai exact, planul de reorganizare a Oltchim elaborat de administratorul judiciar are un alt scop şi nu pare a întruni criteriile prevăzute de orientări. Prin urmare, în acest stadiu opinia preliminară a Comisiei este că, dacă se va constata că măsurile supuse investigaţiei constituie ajutoare de stat, acestea nu ar putea fi considerate compatibile cu normele UE privind ajutoarele de stat", susţin reprezentanţii Comisiei.

În plus, Comisia este preocupată de faptul că procesul de privatizare a Oltchim, astfel cum este planificat în prezent, poate conduce la o continuitate economică între Oltchim şi viitorul cumpărător. Cu toate acestea, Comisia salută faptul că autorităţile române şi-au manifestat acum intenţia de a se asigura că procesul nu conduce la o continuitate economică, pentru a evita situaţiile în care un cumpărător ar beneficia de ajutoarele acordate în trecut Oltchim şi ar putea fi obligat să le ramburseze.

Oltchim este singurul producător din Europa Centrală de sodă caustică lichidă şi singurul producător din România de clor şi polieter polioli. Societatea exportă aproximativ 70 % din producţia sa.

Oltchim a trecut printr-o perioadă îndelungată de dificultăţi economice şi ajutoare de stat. România nu a recuperat sumele datorate autorităţilor publice timp de mai mulţi ani, ci a încercat să convertească creanţele în acţiuni şi să vândă întreprinderea unui investitor.

Numeroasele tentative de privatizare (începând cu 2001) au eşuat. În acest context, în martie 2012 Comisia a constatat că o conversie în acţiuni a creanţelor Oltchim deţinute de AAAS nu a constituit ajutor în vederea privatizării imediate a Oltchim. Cu toate acestea, România nu a realizat conversia creanţelor în acţiuni, iar privatizarea a eşuat în septembrie 2012. Societatea acumulat noi datorii publice şi a intrat în procedura de insolvenţă în ianuarie 2013. AGERPRES

http://www.capital.ro/comisia-europeana