Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!


Musafir

#35776 IA DE LA PICASSO PIPEREA,IA ZLOTII LUI ZAREMBA PRIN GURITA

2015-03-30 13:54

#35775: - Piperea: "Electrica Furnizare a contestat planul de reorganizare a Oltchim"! NU SE POAAAATE. 

 LASA BORFASULE DE PIPEREA CA NOI STIM CUI FACI JOCURILE MAI NEMERNICULE,NE CREZI PROSTI?


Musafir

#35777 Re: Re: Piperea: "Electrica Furnizare a contestat planul de reorganizare a Oltchim"! NU SE POAAAATE.

2015-03-30 13:57

#35774: - Re: Piperea: "Electrica Furnizare a contestat planul de reorganizare a Oltchim"! NU SE POAAAATE. 

Ametitii astia din "managementul performant" de la OLTCHIM "spun" in "situatiile financiare preliminate / 2014 (click mai jos)"  ca in anul 2014 numarul mediu de salariati a fost de 2267. De aici rezulta ca in acest moment sunt sub 2267 salariati in Oltchim.

Dar tot ei "spun" in aceleasi "situatii financiare preliminate / 2014"  ca in iunie 2013 au fost disponibilizati 918 salariati. Noi stiam de 932 de salariati, de 969 de salariati.

 http://i.imgur.com/NKCUhDv.png?1

 

CREANTELE OLTCHIM.
Musafir

#35778 Re: Re: Re: Piperea: "Electrica Furnizare a contestat planul de reorganizare a Oltchim"! NU SE POAAA

2015-03-30 14:22

#35777: - Re: Re: Piperea: "Electrica Furnizare a contestat planul de reorganizare a Oltchim"! NU SE POAAAATE. 

 http://i.imgur.com/CW5MCnt.jpg < = NOTA CU STAMPILE SI SEMNATURI  = 918

 

http://i.imgur.com/IrnxE18.jpg  <= ALT DOCUMENT CU STAMPILE SI SEMNATURI  = 929  conform si rominsolv si bdo si site-urilor

 

http://i.imgur.com/YceY8Ey.jpg <= ALT DOCUMENT CU STAMPILE SI SEMNATURI = 960

  

Reducerea de personal vizează 929 de salariaţi (602 în Vâlcea şi 327 în Piteşti) şi are ca scop realizarea unei economii lunare de aproximativ 1.200.000 euro (14,4 milioane euro anual). Demn de remarcat este procentul mare (peste 60%) de salariaţi care au solicitat benevol să fie acceptaţi pe listele de disponibilizări. http://www.rominsolv.ro/ ; http://www.oltchim.ro/

Premierul Ponta: "Oltchimul poate fi salvat, nu în formula cu 3.200 de angajaţi"

 

17 Mai 2013, 09:46 (actualizat 17 Mai 2013 )

Premierul României, Victor Ponta, a declarat joi seară la TVR, într-o Ediţie Specială, că Oltchimul poate fi salvat cu doar 2.000 de angajaţi. Ponta a subliniat că alternativa disponibilizărilor ar fi fost lacătul pe uşă. Premierul a apreciat că niciun investitor nu ar cumpăra o companie cu o datorie de 800 de milioane euro.

Victor Ponta: "Oltchimul poate fi salvat, nu în formula 3.200 de angajaţi. Am spus-o atunci: nu pot să rămână toţi angajaţii. Iar faptul că cei care pleacă primesc 24 de salarii compensatorii, şi în primul rând şi-au primit salariile la zi. Nu ştiu cum e la TVR, dacă aveţi atâtea salarii compensatorii, în lumea privată sigur nu există".

900 de salariaţi ai companiei Oltchim, 600 de la Râmnicu Vâlcea şi încă 300 de la divizia Petrochimică Bradu de la Piteşti urmează să fie concediaţi săptămâna aceasta.

http://stiri.tvr.ro/premierul-ponta

 "Am spus-o atunci: nu pot să rămână toţi angajaţii. Iar cei care pleacă primesc 24 de salarii compensatorii  [FALS, MAXIM SUNT 18 SI CU CARE SUME DOREAI TU SA LE INCURCI...?], şi în primul rând şi-au primit salariile la zi [ FALS, NICI PANA AZI NU NI S-AU ACHITAT]", a spus Victor Ponta joi seara, la TVR, într-o Ediţie Specială.

 

H.G. 241/08.05.2013
Musafir

#35779 H.G. 241/08.05.2013

2015-03-30 14:30

  DISPONIBILIZATII OLTCHIM 2013:

OUG nr. 36/2013 din 2013-2018

H.G. 241/08.05.2013

 

http://arhiva.gov.ro/ accesati link si descarcati H.G. 241/08.05.201

NOTĂ DE FUNDAMENTARE
la Hotărârea Guvernului nr. 241 /2013
privind aprobarea unei sume din bugetul asigurărilor pentru şomaj pe anul 2013 ce se va aloca pentru plata venitului lunar de completare pentru persoanele disponibilizate de la S.C. OLTCHIM S.A. Râmnicu Vâlcea

 

Secţiunea 1
Titlul prezentului act normativ

HOTĂRÂRE A GUVERNULUI
privind aprobarea unei sume din bugetul asigurărilor pentru şomaj pe anul 2013
ce se va aloca pentru plata venitului lunar de completare pentru persoanele disponibilizate de la S.C. OLTCHIM S.A. Râmnicu Vâlcea

 

Secţiunea a 2-a
Motivul emiterii actului normativ


1. Descrierea situaţiei actuale Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/ 2013, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.251din data de 30 aprilie 2013 s-a aprobat aplicarea în perioada 2013-2018 a unor măsuri de protecţie socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate in baza planurilor de disponibilizare.
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/ 2013 reglementează măsurile de protecţie socială de care beneficiază persoanele disponibilizate prin concedieri colective efectuate în baza unui plan de disponibilizare, din cadrul unor societăţi naţionale, regii autonome, companii naţionale şi societăţi comerciale cu capital majoritar de stat, precum şi a societăţilor comerciale şi regiilor autonome subordonate autorităţilor administraţiei publice locale.
In conformitate cu prevederile art.1alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/ 2013 persoanele disponibilizate de la operatorii economici cu capital majoritar de stat beneficieaza de un venit de completare.
Conform Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, respectiv art. 154 indice 2 „Orice decăderi, limitări, interdicţii ori altele asemenea instituite prin norme legale sau prevederi contractuale pentru cazul deschiderii procedurii de insolvenţă vor fi aplicabile doar de la data deschiderii falimentului.
In data de 25.01.2012, S.C. Oltchim S.A. a solicitat Tribunalului Valcea deschiderea procedurii generale a insolventei , exprimandu-si intentia de a-si reorganiza activitatea in baza unui plan de reorganizare, motivand solicitarea prin lipsa lichiditatilor in patrimoniu si insuficienta fondurilor banesti pentru achitarea datoriilor exigibile catre creditori.
Prin Sentinta nr. 617/ 30 ianuarie 2013 Tribunalul Valcea, Sectia a II-a Civila a admis cererea debitorului S.C. Oltchim S.A. si a dispus deschiderea procedurii generale a insolventei impotriva debitorului, numind in conditiile legii, administratorul judiciar, Consortiul Rominsolv SPRL si BDO Business Restructuring SPRL.
In conformitate cu prevederile art.20 din Legea nr.85/2006 privind procedura insolventei, administratorul judiciar are atributii care constau in examinarea situatiei economice a debitorului si intocmirea raportului privind cauzele si imprejurarile care au dus la starea de insolventa , precum si elaborarea planului de reorganizare a activitatii debitorului.
In conformitate cu prevederile art. 1alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/ 2013 masurile de protectie sociala se acorda in baza unui plan de disponibilizare întocmit in conditiile legii.
Prin planul de disponibilizare propus de consortiul de administratori judiciari se propune disponibilizarea a 1050 de salariati ai SC Oltchim SA, cu influente asupra bugetului asigurarilor pentru somaj de aproximativ 32.000.000 lei.
Prin aplicarea planului de disponibilizare exista perspective de redresare a SC Oltchim SA in raport cu posibilitatile si specificul activitatii debitorului.

2. Schimbări preconizate Prezentul act normativ este elaborat in baza art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2013 .
Prin prezentul act normativ se aproba sumele din bugetul asigurarilor pentru somaj ce se vor aloca pentru plata venitului lunar de completare.

3. Alte informaţii


Secţiunea a 3-a
Impactul socio-economic al prezentului act normativ

1. Impactul macroeconomic Prezentul act normativ creeaza premisele asigurarii protectiei sociale a persoanelor concediate colectiv in baza planului de disponibilizare a administratorului judiciar.

1¹ Impactul asupra mediului concurential si domeniul ajutoarelor de stat Prezentul act normativ nu se refera la acest subiect.
2. Impactul asupra mediului de afaceri Prezentul act normativ nu se refera la acest subiect
3. Impactul social Impactul este favorabil prin masurile de protectie sociala instituite pentru personalul concediat.
4. Impactul asupra mediului Prezentul act normativ nu are importanţă semnificativă şi nu prezintă efecte relevante.
5. Alte informaţii
 

OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:

#35780 OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:

2015-03-30 15:38

A. LA NIVELUL TARII SI DELIMITARE PROTECTII SOCIALE SI FORME DE RECONVERSIE PROVESIONALA:

#28418 OUG nr. 36/2013 - aplicarea in perioada 2013-2018

#28419 Re: Re: H.G. 241/08.05.2013

Art. 7. - Persoanele concediate in conditiile prezentei ordonante de urgenta beneficiaza de urmatoarele drepturi:

Art. 7. a) indemnizatie de somaj, stabilita potrivit reglementarilor legale in vigoare;

# indemnizatie de somaj care beneficiaza toti somerii  in categoriile de someri, OBLIGATIE PE PROTECTIE SOCIALA LA NIVELUL TARII ROMANIA, luati in evidente de AJOFM:

a)  6 luni, pentru persoanele cu un stagiu de cotizare de cel puţin un an;

b)  9 luni, pentru persoanele cu un stagiu de cotizare de cel puţin 5 ani;

c) 12 luni, pentru persoanele cu un stagiu de cotizare mai mare de 10 ani.

Art. 7. b) venit lunar de completare;

 # indemnizatie venit de completare prin protectie sociala si cu reconversie provesionala,  dupa caz cine doreste si se inscrie, nefiind obligatie, pe baze sindicale si statul roman patron coroborat cu AJOFM statul roman:

–      12 luni, pentru persoanele care au o vechime in munca intre 3 ani si pana la 10 ani;

–      20 de luni, pentru persoanele care au o vechime in munca intre 10 ani si pana la 15 ani;

–      22 de luni, pentru salariatii care au o vechime in munca intre 15 ani si pana la 25 de ani;

–      24 de luni, pentru salariatii care au o vechime in munca de cel putin 25 de ani;

B. SOCIETATILE COMERCIALE CAZUL DE FATA SC. OLTCHIM SA., PATRON SI ACTIONAR MAJORITAR STATUL ROMAN.

#30010 CCM (Contractului Colectiv de Munca) la nivel de S.C. OLTCHIM S.A, LEGE JUDECATOREASCA

Art. 7. c) plati compensatorii acordate de catre operatorii economici din bugetele de venituri si cheltuieli ale acestora, in conformitate cu prevederile contractelor colective sau individuale de munca aplicabile, respectiv incheiate la nivelul fiecarui operator economic.

# plati salarii compensatorii in functie de vechime in munca pe Legea CCM (Contractului Colectiv de Munca ) la nivel de S.C. Oltchim S.A. conform acestei legi  aprobata judecatoresc si de toate institutiile in competenta lor si sprijinita de alte legi in vigoare:

Art38. Al1.b) incepand cu 01.01.2012 se acorda o compensatie in functie de vechime,astfel:

1. pentru vechime intre 0 -5 ani o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii;

2. pentru vechime intre 5-15 ani o suma neta echivalenta cu 12 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii;

3. pentru vechime >15 ani o suma neta echivalenta cu 18 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii.

SALARII PLATI COMPENSATORII CCM SUMA NETA: 38.164.916 LEI, 9 milioane de euro, valoarea salariilor compensatorii

1.    17.106 lei pentru o vechime  intre 0 - 5 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;
2.    34.212 lei pentru o vechime  intre 5 - 15 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 12 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;
3.    51.318 lei pentru o vechime mai mare de 15 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 18 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii

UNDE SUNT BANII????

 Reducerea de personal vizează 929 de salariaţi (602 în Vâlcea şi 327 în Piteşti) şi are ca scop realizarea unei economii lunare de aproximativ 1.200.000 euro (14,4 milioane euro anual). Demn de remarcat este procentul mare (peste 60%) de salariaţi care au solicitat benevol să fie acceptaţi pe listele de disponibilizări.UNDE SUNT BANII????

www.rominsolv.ro

UNDE SUNT BANII????

In conformitate cu prevederile art. 1alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/ 2013 masurile de protectie sociala se acorda in baza unui plan de disponibilizare întocmit in conditiile legii.
Prin planul de disponibilizare propus de consortiul de administratori judiciari se propune disponibilizarea a 1050 de salariati ai SC Oltchim SA, cu influente asupra bugetului asigurarilor pentru somaj de aproximativ 32.000.000 lei.

arhiva.gov.ro

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

Anton Paul

#35781 Re: Re: Ca sa intelegeti ca nu mai sunt decat 2 zile si apoi gata

2015-03-30 17:12

#35583: Anton Paul - Re: Ca sa intelegeti ca nu mai sunt decat 2 zile si apoi gata 

  Problemele diponibilizatilor pana la confirmarea planului:

• nerecunoasterea oficiala de catre instanta a obligatiei de plata a veniturilor salariale (o problema majora)

• incalcarea grosolana (si termenul este foarte bland fata de consecintele lui) a tuturor drepturilor legale ale disponibilizatilor. scuze, un singur drept nu a fost incalcat, dreptul de petitonare dar a fost anulat prin hotarari luate de instante (o alta problema majora si chiar fundamentala)

• lipsa oricarui orizont (atat pentru disponibilizatii actuali cat si pentru cei care ne vor ingrosa randurile)

• incompetenta, insolenta si nimicnicia TUTUROR AUTORITATILOR - LOCALE SAU CENTRALE

• incompetenta disponibilizatilor in domeniul legal

Si acestea ar fi doar cateva dintre probleme.

Problemele disponibilizatilor (si nu numai) dupa confirmarea planului:

• lipsa cailor de atac impotriva planului

• imposibilitatea certificarii obligatiilor fata de disponibilizati cat si fata de salariati a sumelor datorate.

Sunt multe alte probleme dar acestea sunt cele mai importante.

Caile de atac in instantele civile sunt ZERO.

Raman insa valabile caile de atac in instantele penale.

Daca institutiile statului (DNA in speta asta) isi face treaba se ajunge la infirmarea planului si intrarea in faliment a Oltchimului. Dar pentru ca un neica nimeni nu poate razbi de unul singur impotriva profesorilor universitari in drept si a avocatilor, sansa de a reusi este mica, aici intervenind aportul colectivitatii de disponibilizati.

Eu unul nu vad cum am mai putea primi acesti bani pentru ca nu sunt GARANTATI DE NIMENI.

Banditii astia toxici si recalcitranti (cum spune dl Piperea despre banci in lupta CHF) ne folosesc deja banii si nici nu se grabesc sa ne dea nimic, poate un mizilic de 500 lei pe luna, dar nu este nici acest lucru certificat in plan, adica ei nu s-au obligat la nimic in acest sens.

Pe de alta parte politrucii astia se zbat precum "un coi intr-o caldare" ca sa se dea o ordonanta de urgenta pentru rascumpararea drepturilor noastre, bla, bla, bla.

In aceste conditii eu am o propunere, poate buna poate rea, de a crea noi, disponibilizatii, a unui fond de imprumut al disponibilizatilor catre societate pe perioada cat este in vigoare planul de reorganizare, compus din banii datorati la data de 10 iulie 2013 plus dobanda legala (adica nivelul pe care il cere statul noua contribuabililor cand intarziem la plata). Incepand cu luna mai 2015, societatea face plati lunare/trimestriale catre disponibilizati pana la sfarsitul anului pana la ramanerea in acest fond a sumei de 10 milioane de euro, binenteles proportional cu aportul fiecarui disponibilizat la fond).

Suma ramasa in fond se bonifica anual cu dobanda legala. Imprumut expira dupa 3 ani + unul suplimentar, daca societatea nu gaseste un investitor, sau, daca se gaseste, suma este platibila cu prioritate de catre investitor salariatilor (rascumparare) la data parafarii vanzarii.

Pot fi si alte termene de plata din partea Oltchim, suma minima lunara de plata fiind de exemplu 1000 RON.

Acuma, pentru ca tot se dau rotunzi toti incompetentii astia de politicieni, aportul lor in aceasta propunere ar fi:

• crearea garantiei de catre stat a platii acestor sume, garantie oferita atat de guvern cat si de parlament printr-o hotarare sau lege.

• retragerea tuturor pupincuristilor mancatori de salarii babane la oltchim si aducerea unui adevarat manager controlabil de catre administratorii judiciari cat si de fondul de imprumut.

• oferirea garantiilor de catre toate partidele politice ca nu vor mai aduce in oltchim mascarici cautatori de tacamuri de aur si altele asemenea (asa cum era normal sa fie de la inceput). Oltchimul are destui oameni capabili sa conduca societatea.

Beneficiile acestei idei:

• constituirea acelei garantii ca disponibilizatii isi primesc banii, chiar daca mai tarziu...

• constituirea unei surse legale a capitalului de lucru pentru societate

• o pace sociala si o atmosfera mai putin tensionata in acest oras nenorocit

• poate o urma de respect din partea colegilor si a concetatenilor nostri

• probalil un mod de a supravietui si a altor companii din aceasta gaura neagra a tarii - oltenia.

Desigur ca vor avea de suferit si salariatii actuali, salariile acestora vor fi diminuate astfel incat societatea sa isi poata indeplini obiectivele si ei sa aiba in continuare un loc de munca si sa nu mai fie discrepantele majore de acuma. Nu se poate ca tu, manager incompetent sa ai salariu de 8000 lei iar disponibilizatii sa aiba parte de umilinta din partea ta, sau tu manager sa fi pensionar sau pensionabil si sa traiest din banii mei.

Poate ca si cei care au conditii de pensionare vor fie nevoiti sa plece.

 

Daca toata suflarea disponibilizatilor ar fi de acord (si eu nu vad de ce sa nu fie) Oltchimul mai poate avea o sansa de reabilitare. Decat o suma iluzorie acuma mai bine o suma sigura in viitor.

Poate ca toate aceste ganduri ar fi trebuit sa le aiba politrucii nostri si chiar administratorii oltchimului si sa le prezinte in mod rezonabil noua tuturor pentru ca noi suntem totusi cei care am suferit toate umilintele posibile. Si pentru ca noi putem (inca) intoarce si celalat obraz.

 

Repet, este doar o idee, din punctul meu de vedere rezonabila si realizabila.

 

Pentru conformitate,

Anton Paul

 

Creantele salariale in cazul insolventei angajatorului

#35782 Creantele salariale in cazul insolventei angajatorului

2015-03-30 17:27

abcdef abcdef

Regimul juridic al recuperarii creantelor salariale a beneficiat recent de modificari legislative importante menite sa asigure, pe de-o parte, un rang superior in ordinea de prioritate la distribuirea sumelor rezultate in urma valorificarii patrimoniului debitorului aflat in insolventa si, pe de alta parte, formarea unui fond de garantare care sa asigure plata creantelor salariale impotriva angajatorilor aflati in insolventa.

Aceste modificari legislative au intervenit o data cu adoptarea, in cursul anului 2006, a doua legi care stabilesc cadrul normativ aplicabil regimului juridic al creantelor salariale in cazul insolventei angajatorului, si anume :

- Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei;
- Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului pentru plata creantelor salariale, intrata in vigoare la 1 ianuarie 2007.

 

Potrivit legii 85/2006 privind procedura insolventei, creantele salariale se inscriu DIN OFICIU in tabelul obligatiilor, de catre administratorul judiciar, pe baza evidentelor contabile ale debitorului insolvent, nefiind nevoie ca salariatul sa depuna declaratie de creanta.
Prin urmare, cel mai bine pentru salariat ar fi sa verifice tabelul preliminar al obligatiilor si, ulterior, pe cel definitiv, pentru a se asigura ca a fost inscris.
Daca nu a fost inscris, poate formula contestatie. In practica, insa, salariatii iau legatura cu administratorii judiciari, care ii inscriu fara nicio problema in tabele.

 

-creanţele născute după data deschiderii procedurii, în perioada de observaţie sau în procedura reorganizării judiciare vor fi plătite conform documentelor din care rezultă, nefiind necesară înscrierea la masa credală. Prevederea se aplică în mod corespunzător pentru creanţele născute în procedura de faliment.

Regimul juridic al recuperarii creantelor salariale a beneficiat de modificari legislative importante, menite sa asigure, pe de-o parte, o pozitie superioara in ordinea de prioritate la distribuirea sumelor rezultate in urma valorificarii patrimoniului debitorului aflat in insolventa si, pe de alta parte, formarea unui fond de garantare care sa asigure plata creantelor salariale impotriva angajatorilor aflati in insolventa.

Regimul juridic al recuperarii creantelor salariale a beneficiat de modificari legislative importante, menite sa asigure, pe de-o parte, o pozitie superioara in ordinea de prioritate la distribuirea sumelor rezultate in urma valorificarii patrimoniului debitorului aflat in insolventa si, pe de alta parte, formarea unui fond de garantare care sa asigure plata creantelor salariale impotriva angajatorilor aflati in insolventa.

Aceste modificari legislative au intervenit odata cu adoptarea, in cursul anului 2006, a doua legi care stabilesc cadrul normativ aplicabil regimului juridic al creantelor salariale in cazul insolventei angajatorului, si anume: Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei si Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului pentru plata creantelor salariale, intrata in vigoare la 1 ianuarie 2007.
Dispozitiile normative ale ambelor legi se coroboreaza cu normele prevazute in Codul Muncii, si anume art. 156, care prevede ca „salariile se platesc inaintea oricarei alte obligatii a angajatorilor, si art. 167 „constituirea si utilizarea fondului de garantare pentru plata creantelor salariale se vor reglementa prin lege speciala".
De asemenea, Contractul colectiv de munca unic la nivel national pe anii 2007-2010 prevede, in art. 48, ca „toate drepturile banesti cuvenite salariatilor se platesc inaintea oricaror obligatii banesti ale unitatii" si ca, „ in caz de faliment sau lichidare judiciara, salariatii au calitatea de creditori privilegiati, iar drepturile lor banesti constituie creante privilegiate, urmand sa fie platite integral, inainte de a-si revendica cota-parte ceilalti creditori."

 

Regimul creantelor salariale


Lichidarea bunurilor din averea debitorului se efectueaza de catre lichidator, sub controlul judecatorului sindic. Acelasi lichidator va plati creantele creditorilor, in ordinea de prioritate stabilita de lege. Legiuitorul a stabilit ordinea de distribuire a sumelor obtinute din lichidare pentru plata creantelor creditorilor chirografari in functie de importanta acestor creante, care este data de aspectele economice, sociale, umanitare si juridice.
Principala modificare adusa textelor legale, cu un impact deosebit, consta in trecerea creantelor ,,salariale" intr-un rang de prioritate superior. Astfel, daca in vechea reglementare a procedurii falimentului creantele izvorate din raporturile de munca erau plasate pe locul 3, in noua procedura a insolventei creantele salariale sunt trecute intr-un rang de prioritate superior.

Ordinea de prioritati

Legea stabileste urmatoarea ordine de prioritati:
1. Taxele, timbrele sau orice alte cheltuieli aferente procedurii instituite prin lege, inclusiv cheltuie-lile necesare pentru conservarea si administrarea bunurilor din averea debitorului, precum si plata remuneratiilor persoanelor angajate in cadrul desfasurarii procedurii insolventei;
2. Creantele izvorăte din raportul de munca;
3. Creantele reprezentănd creditele, cu dobănzile si cheltuielile aferente, acordate de institutii de credit dupa deschiderea procedurii, precum si creantele rezultănd din continuarea activitatii debitorului dupa deschiderea procedurii;
4. Creantele bugetare;
5. Creantele reprezentănd sumele datorate de catre debitor unor terti, in baza unor obligatii de intretinere, alocatii pentru minori sau de plata a unor sume periodice destinate asigurarii mijloacelor de existenta;
6. Creantele reprezentănd sumele stabilite de judecatorul sindic pentru intretinerea debitorului si a familiei sale, daca acesta este persoana fizica;
7. Creantele reprezentănd credite bancare, cu cheltuielile si dobănzile aferente, cele rezultate din livrari de produse, prestari de servicii sau alte lucrari, precum si din chirii;
8. Alte creante chirografare;
9. Creantele subordonate, in urma-toarea ordine de preferinta:
a) Creantele acordate persoanei juridice debitoare de catre un aso-ciat sau actionar detinănd cel putin 10% din capitalul social, respectiv din drepturile de vot in adunarea generala a asociatilor ori, dupa caz, de catre un membru al grupului de interes economic;
b) Creantele izvorănd din acte cu titlu gratuit.


Creantele salariale in cazul insolventei angajatorului

#35783 Re: Creantele salariale in cazul insolventei angajatorului

2015-03-30 17:28

#35782: Creantele salariale in cazul insolventei angajatorului - Creantele salariale in cazul insolventei angajatorului 

 

abcdef

Creantele izvorate din raporturile de munca
Modificari legislative au fost reglementate si prin largirea ariei de cuprindere a categoriei fostelor creante ,,salariale" care in prezent includ ,,creantele izvorate din raporturi de munca"; definitia este mai cuprinzatoare si include toate creantele care isi au sursa in raporturile de munca, adica in contractul de munca colectiv si individual, dar si in actele normative de dreptul muncii care se impun partilor in afara vointei lor cuprinse in contract.
O prima categorie foarte importanta de drepturi (creante) ce izvorasc din raporturi de munca, dar nu constituie si creante salariale sunt asa-zisele ,,salarii compensatorii"; drepturile la sume compensatorii nu au fost, in practica instantelor noastre, inclusiv a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, asimilate drepturilor salariale, datorita scopului acordarii lor (un fel de ajutor de somaj pentru ipoteza neincadrarii in munca in viitor), a denumirii improprii de ,,salarii" deoarece salariile se utilizeaza doar ca baza de calcul etc.
Or, in ipoteza unor persoane juridice supuse procedurii cu un numar ridicat de salariati care, la randul lor, au convenit in contracte asupra unui numar considerabil de salarii lunare ca baza de calcul a compensarilor pentru pierderea locurilor de munca, sumele la care aceste mase de salariati au dreptul pot fi deosebit de importante in totalul masei credale, astfel incat sa consume o parte semnificativa a activului debitoarei in insolventa, urmand ca alte categorii ce beneficiaza de un rang inferior sa primeasca foarte putin sau chiar deloc.

Largirea sferei temporale

O alta modificare in raport de vechea reglementare a procedurii falimentului se refera la eliminarea restrictiei de a aseza in acest rang de prioritate doar creantele nascute in cele 6 luni anterioare deschiderii procedurii. Astfel, creantele ce izvorasc din raporturi de munca beneficiaza de aceasta prioritate oricand s-ar fi nascut inainte de deschiderea procedurii, dar nu si pentru cele care ar fi fost prescrise la data la care creantele respective ar trebui incluse in tabelul creantelor care de fapt este data deschiderii procedurii, deoarece prescriptia nu mai curge contra creditorilor din acest moment.
Aceasta ,,largire" a sferei temporale pentru care salariatii beneficiaza de rangul de la art. 123, al. 1, pct. 2 are consecinte nefaste asupra creditorilor de rang inferior locului 2 care vor risca sa-si vada drastic diminuate sumele recuperate din procedura, in special la societati cu un numar mare de salariati care, din diferite motive, au stat in pasivitate.

Fondul pentru plata creantelor salariale
Legea nr. 200/2006 reprezinta un pas inainte decisiv in materia garantarii creantelor salariale in cazul falimentului. Legea a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 2007 si de prevederile sale beneficiaza salariatii angajatorilor pentru care starea de insolventa intervine dupa aceasta data.
Fondul asigura plata creantelor salariale care rezulta din contractele individuale de munca si din contractele colective de munca incheiate de salariati cu angajatorii impotriva carora au fost pronuntate hotarari judecatoresti definitive de deschidere a procedurii insolventei si fata de care a fost dispusa masura ridicarii totale sau partiale a dreptului de administrare.
Conceptia legiuitorului este evidentiata prin reglementarea principiilor care stau la baza constituirii, gestionarii si utilizarii acestui Fond.
Astfel, art. 4, literele c si d, stabileste ca legea se aplica salariatilor (care lucreaza cu norma intreaga sau partial, la sediul proprietarului sau in alt loc sau la domiciliu, pe baza unui contract de munca temporara sau a unui contract de ucenicie la locul de munca - indiferent de durata acestora). Sunt vizate - cu titlu de creante salariale - toate drepturile salariale si alte drepturi banesti datorate si neplatite salariatului.
Din resursele Fondului se suporta urmatoarele categorii de creante salariale:
a) salariile restante;
b) compensatiile banesti restante, datorate de angajatori pentru concediul de odihna neefectuat de salariati, dar numai pentru maximum un an de munca;
c) platile compensatorii restante, in cuantumul stabilit in contractul colectiv de munca si/sau in contractul individual de munca, in cazul incetarii raporturilor de munca;
d) compensatiile restante pe care angajatorii au obligatia de a le plati, potrivit contractului colectiv de munca si/sau contractului individual de munca, in cazul accidentelor de munca sau al bolilor profesionale;
e) indemnizatiile restante, pe care angajatorii au obligatia, potrivit legii, de a le plati pe durata intreruperii temporare a activitatii.
Limitele (plafoanele) stabilite de lege pentru plata creantelor salariale din resursele Fondului sunt urmatoarele:
- Suma totala a creantelor salariale suportate din Fondul de garantare nu poate depasi cuantumul a 3 salarii medii brute pe economie pentru fiecare salariat. Salariul avut in vedere este salariul mediu brut pe economie comunicat de Institutul National de Statistica in luna in care s-a deschis procedura insolventei. Creantele salariale se suporta pentru o perioada de trei luni calendaristice. Termenul pana la care angajatorii trebuie sa declare si sa plateasca aceasta contributie este data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza drepturile salariale.
- Creantele izvorate din raporturi de munca, platite in cazul falimentului, potrivit legislatiei in vigoare, se diminueaza cu sumele achitate din Fondul de garantare. Instituirea acestui mecanism special, dar echitabil de catre legiuitor impune o corelatie logica cu articolul 123 din Legea insolventei, articol care stabileste ordinea de preferinta in satisfacerea creantelor creditorilor. Altfel spus, tinand seama de necesitatea acoperirii creantelor salariale, de nevoile presante (de subzistenta) ale angajatilor, legiuitorul accepta ca, inainte de plata creantelor potrivit ordinii de preferinta prevazute de Legea insolventei, sa se acopere creantele in cauza din Fondul de garantare, in limitele legal stabilite. Numai ca - procedandu-se astfel si creantele fiind de regula mai mari decat limitele stabilite de Legea nr.200/2006 - ulterior, din sumele care se platesc conform Legii insolventei, se deduc sumele achitate din Fondul de garantare.
In toate cazurile, daca urmare a redresarii angajatorilor judecatorul sindic pronunta inchiderea procedurii de insolventa, angajatorii sunt obligati sa restituie sumele suportate din Fondul de garantare, in termen de 6 luni de la pronuntarea hotararii de inchidere a procedurii.
Desi Fondul de garantare e constituit numai din contributiile angajatorilor, statul este implicat direct in stabilirea si plata creantelor salariale cuvenite salariatilor in cazul falimentului. Astfel, stabilirea cuantumului creantelor salariale cuvenite salariatilor si efectuarea platii acestora se realizeaza de agentiile teritoriale pentru ocuparea fortei de munca:
- la cererea scrisa a administratorului sau lichidatorului angajatorului in stare de insolventa;
- la cererea salariatilor angajatorului aflat in stare de insolventa sau a organizatiilor legal constituite ce reprezinta interesele acestora. Aceasta categorie include orice organizatie de natura profesionala - constituita potrivit legii si avand ca unul dintre obiective, stabilite prin lege sau statut, reprezentarea intereselor salariatilor.

 

Creantele salariale in cazul insolventei angajatorului

#35784 Re: Re: Creantele salariale in cazul insolventei angajatorului

2015-03-30 17:30

#35783: Creantele salariale in cazul insolventei angajatorului - Re: Creantele salariale in cazul insolventei angajatorului 

 Procedura simplificata


Legea 85/2006 a imbunatatit legislatia din domeniu, creditorii nu mai trebuie sa demonstreze insolvabilitatea debitorului, ci practic aceasta stare se prezuma, debitorul fiind cel care trebuie sa probeze ca este solvabil si stabil din punct de vedere economic. Totusi, spre deosebire de tarile occidentale, in Romania in continuare o procedura de lichidare poate dura pana la cinci ani, spre deosebire de sase luni, cat ar fi normal. Cu toate acestea, timpul necesar incheierii procedurii de faliment ar putea fi redus potrivit noii legislatii. Se poate opta pentru o procedura simplificata prin care debitorul intra direct in procedura falimentului, fie odata cu deschiderea procedurii insolventei, fie dupa o perioada de observatie de maximum 60 de zile.

Procedura simplificata prevazuta de aceasta lege se aplica debitorilor aflati in stare de insolventa, care sunt fie comercianti persoane fizice, actionand individual, fie asociatii familiale. Si comerciantii persoane juridice care nu detin niciun bun in patrimoniul lor, ale caror acte constitutive sau documente contabile nu pot fi gasite, cu administrator „disparut” sau al caror sediu nu mai exista sau nu corespunde adresei din Registrul Comertului, intra sub incidenta procedurii simplificate.La fel si debitorii care nu au prezentat documentele necesare in termenul prevazut de lege, societati comerciale dizolvate anterior formularii cererii introductive sau debitori care si-au declarat prin cererea introductiva intentia de intrare in faliment sau care nu sunt indreptatiti sa beneficieze de procedura de reorganizare judiciara prevazuta de lege.

Model cerere de deschidere a procedurii insolventei

 

DOMNULE JUDECATOR SINDIC,

 

Subscrisa  ______________________________________________,   cu   sediul   social   in  ______, str.   ___________________, nr.   __, judetul/sectorul   __, numar
de ordine in registrul comertului/registrul societatilor agricole/registrul asociatiilor si fundatiilor/alte registre   ___, Cod unic de inregistrare/Cod de identificare fiscala    _______, Cont bancar nr.    ___, deschis la    __, tel./fax  _______ ___, legal reprezentata prin     , in calitate de creditor4,
formuleaza prezenta:

 

Cerere de deschidere a procedurii insolventei

 

impotriva  debitorului          _____,  cu  domiciliul/sediul social in   ___, str.    ________________, nr.   , judetul/sectorul   _______, numar  de  ordine  in  registrul  comertului/registrul  societatilor  agricole/registrul  asociatiilor  si fundatiilor/alte registre    __________, Cod unic de inregistrare/Cod de identificare fiscala
  , Cont bancar nr.   _______, deschis la   ______________________, tel./fax    ______, solicitandu-va sa dispuneti:

1. deschiderea procedurii insolventei impotriva debitorului mai sus nominalizat;
2. admiterea creantei noastre certe, lichide si exigibile in cuantum de   _______, reprezentand
  __, conform   _____;
3. inregistrarea creantei noastre certe lichide si exigibile in cuantum de   in tabelul definitiv al creantelor contra debitorului mai sus nominalizat;

4. obligarea debitorului la plata cheltuielilor de judecata, pentru urmatoarele

 

MOTIVE:

In fapt, debitorul   ______se afla in stare de insolventa, situatie confirmata si de    .

In drept, creditorul invoca prevederile art. 31 si urm. din Legea privind procedura insolventei nr. 85/2006, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 359 din 21.04.2006, cu com- pletarile si modificarile ulterioare, coroborate cu celelalte dispozitii legale in vigoare.
In subsidiar, se invoca   _________.

In sustinerea prezentei cereri, creditorul intelege sa se foloseasca de proba cu inscrisuri, interogatoriul debitoarei, (eventual) expertiza judiciara contabila, precum si de orice alte probe a caror necesitate va rezulta pe parcursul dezbaterilor.

In concluzie, avand in vedere motivele de fapt si de drept mai sus invocate, creditorul solicita admiterea prezentei cereri, astfel cum aceasta a fost formulata, judecatorul sindic urmand a dispune, in  consecinta,  deschiderea  procedurii  insolventei  impotriva  debitorului     _, admiterea creantei certe, lichide si exigibile, in cuantum de   ______________, reprezentand
  _, si inscrierea acesteia in tabelul definitiv al creantelor contra debitorului, cu cheltuieli de judecata.

Redactata si semnata astazi,   ______, in  __exemplare, la care s-au anexat copii certificate pen- tru conformitate de pe inscrisurile mentionate in cuprinsul cererii, timbre judiciare in cuantum de ___  lei,  precum  si  dovada  achitarii  taxei  judiciare  de  timbru  legal  datorate,  in  cuantum  de ________  lei.

 

numele si prenumele reprezentantului legal al persoanei care a formulat cererea)


 ___________________________________________
(semnatura reprezentant legal al persoanei care a formulat cererea si stampila)


DOMNULUI PRESEDINTE AL TRIBUNALULUI _________ 

 

 

 

 


Musafir

#35785

2015-03-30 17:38

zi-le domnu' Fota!!!!!!!!!!!!!!! bravo sti tu ce sti cu zaremba asta

 

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:
Musafir

#35786 Re: Re: Re: Ca sa intelegeti ca nu mai sunt decat 2 zile si apoi gata

2015-03-30 18:47

#35781: Anton Paul - Re: Re: Ca sa intelegeti ca nu mai sunt decat 2 zile si apoi gata 

 Garantati sunt prin actele si TOATE documentele pe care le detinem toti cei disponibilizati 2013, probe, dovezi...s.a.m.d., chiar impozitul de la ANAF, ITM fiind garantie, prin CCM, Legea Insolventei 85/2006, toate legile si chiar ordonanta aia hulita de toti, sunt garantate pentru ca apar sumele celor deja disponibilizati acum in 2013-2015, suntem cei de nu ne-am primit drepturile in insolventa 2013 Oltchim acumulate ca si datorii creante neachitate in insolventa inscrise in plan de reorganizare, nu cei de urmeaza. Pentru cei de urmau, se putea face o alta incadrare si alt "scenariu" in plan  si nu incurcat cu noi, sau puteau  aparea ca disponibilizati noi 2015, nu exista niciun cuvintel de o alta disponibilizare colectiva...., pentru cei de urmeaza nu s-a spus un cuvintel nicaieri nicio litera decat din partea sindicatelor, iar in planul de reorganizare nimic, acestea sunt sumele noastre celor disponibilizati deja 2013-2015, deci cei care am fost disponibilizati 2013 apar in planul de reorganizare ca fiind achitari curente creante in insolventa observatie, reorganizare, faliment de la data de 30.01.2013 SUMA TOATA SI VALOAREA TOTALA CONFORM CU ACTELE PE CARE LE DETINEM SI LUAT IN CALCUL SI DAUNE-INTERESE CONFORM CU LEGEA si nu numai ca sunt garantate dar sunt si  protejate de toate alte interese ascunse de rauvoitori si create, intamplate cu multe alte fapte ... dar sunt si prioritate la achitari, sunt 100% si integral pentru achitare si valoarea totala din actele pe care le detinem...etc. NUMAI CA PENALII, au calcat in picioare TOT. Sa speram ca JUDECATORUL-SINDIC VA DECIDE CORECT SI O SA RESPECTE LEGILE  CAT SI FAPTELE CARE NI S-AU INTAMPLAT LE VA LUA IN CONSIDERARE SPRE REZOLVARE RAPIDA SI FARA COMENTARII DIN ALTE PARTI SI REZOLVAREA SITUATIEI CELOR DEJA DISPONIBILIZATI 2013.

 planul Rominsolv – BDO. aici : Plan_Reorganizare_Oltchim

2. Creditorii salariaţi primesc 100% din valoarea creanţelor acestora.

Salarii compensatorii pentru personalul deja disponibilizat :

T1 8,659; T2 17,821; T3 17,821; T4 17,821; T5 17,821; T6 17,821; T7 17,821;T8 17,821; T9 17,821; T10 17,821; T11 17,821;T12 17,821

5.1 Situatia datoriilor generate de functionarea societatii debitoare dupa deschiderea procedurii insolventei si neachitate pana la data de 30 noiembrie 2014
La data de 30 noiembrie 2014, Oltchim S.A. inregistra datorii curente si restante in valoare de aproximativ 50 milioane Euro, defalcate dupa cum urmeaza:

Sold Datorii nete acumulate in insolventa Mii Euro:

Participatie RCS-RDS 1,509

Dobanzi Credite Banci 5,850

Furnizori interni si externi 21,574

Clienti in avans interni si externi 478

Salarii nete fara taxe, exclusiv platile compensatorii 3,354

Salarii compensatorii pentru personalul deja disponibilizat 8,699

Bugetul de stat 7,334  ; Bugetul local 1,542

TOTAL DATORII 50,340 Sursa: Informatii furnizate de catre societatea debitoare  pag 81 din 315 din :PLANUL DE REORGANIZARE 2015.

Reducerea de personal vizează 929 de salariaţi (602 în Vâlcea şi 327 în Piteşti) şi are ca scop realizarea unei economii lunare de aproximativ 1.200.000 euro (14,4 milioane euro anual). Demn de remarcat este procentul mare (peste 60%) de salariaţi care au solicitat benevol să fie acceptaţi pe listele de disponibilizări.

http://www.rominsolv.ro/ ; http://www.oltchim.ro/

CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA ( CCM ) 2011-2014

SALARII PLATI COMPENSATORII CCM SUMA NETA: 38.164.916 LEI (9 milioane euro) la 929 salariati(602 în Vâlcea şi 327 în Piteşti) disponibilizati:

1.    17.106 lei pentru o vechime  intre 0 - 5 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;
2.    34.212 lei pentru o vechime  intre 5 - 15 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 12 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;
3.    51.318 lei pentru o vechime mai mare de 15 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 18 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;

Legea 85/2006 privind procedura insolventei, consolidata ABROGATA

Art. 3.10. creantele salariale sunt creantele ce izvorasc din raporturi de munca între debitor si angajatii acestuia. Aceste creante sunt înregistrate din oficiu în tabelul de creante de catre administratorul judiciar/lichidator;

Art. 96.  (2) Planul va stabili acelasi tratament pentru fiecare creanta din cadrul unei categorii distincte, cu exceptia cazului în care detinatorul unei creante din categoria respectiva consimte un tratament mai putin favorabil pentru creanta sa.

Art. 101. (2) Tratament corect si echitabil exista atunci când sunt îndeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

b) nici o categorie sau nici o creanta apartinând unei categorii nu primeste mai mult decât valoarea totala a creantei sale;

Art. 41. (3) În cazul în care se confirma un plan de reorganizare, dobânzile, majorarile ori penalitatile de orice fel  sau cheltuielile accesorii la obligatiile nascute ulterior datei deschiderii procedurii generale se achita în conformitate cu actele din care rezulta si cu prevederile programului de plati. În cazul în care planul esueaza, prevederile alin. (1) si (2) se aplica corespunzator pentru calculul accesoriilor cuprinse în programul de plati, la data intrarii în faliment.

Art. 64.(6) Creantele nascute dupa data deschiderii procedurii, în perioada de observatie sau în procedura reorganizarii judiciare vor fi platite conform documentelor din care rezulta, nefiind necesara înscrierea la masa credala. Prevederea se aplica în mod corespunzator pentru creantele nascute în procedura de faliment.

 
CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:

#35787 CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:

2015-03-30 19:49

5.1 Situatia datoriilor generate de functionarea societatii debitoare dupa deschiderea procedurii insolventei si neachitate pana la data de 30 noiembrie 2014

La data de 30 noiembrie 2014, Oltchim S.A. inregistra datorii curente si restante in valoare de aproximativ 50 milioane Euro, defalcate dupa cum urmeaza:

Sold Datorii nete acumulate in insolventa Mii Euro

Participatie RCS-RDS 1,509

Dobanzi Credite Banci 5,850

Furnizori interni si externi 21,574

Clienti in avans interni si externi 478

Salarii nete fara taxe, exclusiv platile compensatorii 3,354

Salarii compensatorii pentru personalul deja disponibilizat 8,699

Bugetul de stat 7,334

Bugetul local 1,542

TOTAL DATORII 50,340 Sursa: Informatii furnizate de catre societatea debitoare

Sursa: Informatii furnizate de catre societatea debitoare  pag 81 din 315 din :PLANUL DE REORGANIZARE 2015.

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:

#35788 CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:

2015-03-30 20:07

 

 Anexa nr. 3 –Evolutia soldului datoriilor nete acumulate in insolventa (SCENARIUL A) SCENARIUL A - Evolutia soldului datoriilor nete acumulate in insolventa MII EURO T1 T2 T3 T4 T5 T6 T7 T8 T9 T10 T11 T12        

Participatie RCS-RDS 1,500 1,500 1,500 1,429 1,214 1,000 786 572 358 143 - -

Dobanzi Credite Banci 5,824 5,824 5,824 5,824 5,824 5,824 5,824 5,824 5,824 5,824 5,824 5,824

Furnizori interni si externi (inclusiv onorariul lunar AJ) 22,282 22,953 22,601 23,980 23,831 23,687 23,603 24,124 23,620 22,766 22,041 21,090

Clienti in avans interni si externi 476 476 476 476 476 476 476 476 476 476 476 476

Salarii nete fara taxe, exclusiv platile compensatorii 3,339 3,339 3,339 3,339 3,339 3,339 3,339 3,339 3,339 3,339 3,339 3,339

Salarii compensatorii pentru personalul deja disponibilizat 8,659 17,821 17,821 17,821 17,821 17,821 17,821 17,821 17,821 17,821 17,821 17,821

Bugetul de stat 6,550 5,445 4,545 3,745 2,845 1,945 1,045 245 - - -

Bugetul local 1,535 1,535 1,535 1,535 1,535 1,535 1,535 1,535 1,535 1,535 1,535 1,535

TOTAL DATORII 50,166 58,893 57,641 58,148 56,885 55,627 54,429 53,935 52,972 51,904 51,036 50,085 Sursa: Analiza pe baza informatiilor furnizate de catre societatea debitoare

Page 265 of 315 din :PLANUL DE REORGANIZARE 2015.

Anexa nr. 5 –Evolutia soldului datoriilor nete acumulate in insolventa (SCENARIUL

B) SCENARIUL B - Evolutia soldului datoriilor nete acumulate in insolventa MII EURO T1 T2 T3 T4 T5 T6 T7 T8 T9 T10 T11 T12

Participatie RCS-RDS SA 1,500 1,500 1,500 1,429 1,214 1,000 786 572 358 143 - -

Finantare repornire AF-DOF si inlocuire 2 electrolizori - 2,600 6,800 7,600 7,600 7,178 5,911 4,644 3,378 2,111 844 -

Dobanzi credite banci 5,824 5,824 5,824 5,824 5,824 5,824 5,824 5,824 5,824 5,824 5,824 5,824

Furnizori interni si externi 22,282 22,975 22,434 23,610 22,435 21,683 21,048 21,185 20,403 19,589 18,673 17,079

Clienti in avans interni si externi 476 476 476 476 476 476 476 476 476 476 476 476

Salarii nete fara taxe, exclusiv platile compensatorii 3,339 3,339 3,339 3,339 3,339 3,339 3,339 3,339 3,339 3,339 3,339 3,339

Salarii compensatorii pentru personalul disponibilizat 8,659 17,821 17,821 17,821 17,821 17,821 17,821 17,821 17,821 17,821 17,821 17,821

Bugetul de stat 6,550 5,445 4,245 3,145 1,795 445 - - - - - -

Bugetul local 1,763 1,991 2,219 2,447 2,675 2,903 3,131 3,359 3,587 3,815 4,043 4,271

TOTAL DATORII 50,394 61,971 64,658 65,690 63,179 60,669 58,336 57,220 55,185 53,118 51,020 48,810

Sursa: Analiza pe baza informatiilor furnizate de catre societatea debitoare

Page 267 of 315 din :PLANUL DE REORGANIZARE 2015.

CREANTELE OLTCHIM.
Musafir

#35789 Tribunalul Vâlcea a amânat confirmarea planului de reorganizare a Oltchim pentru 22 aprilie

2015-03-30 21:18

În cursul săptămânii trecute, consorţiul de administratori judiciari ai SC Oltchim SA au anunţat public că la termenul din 25 martie 2015, în dosarul de insolvenţă nr. 887/90/2013 aflat pe rolul Tribunalului Vâlcea, instanţa a dispus amânarea discuţiilor pentru confirmarea planului de reorganizare. Următorul termen de judecată acordat de instanţă este în data de 22 aprilie 2015. La momentul propunerii planului de reorganizare a SC Oltchim SA, nu exista informaţii certe nici cu privire la data în care va avea loc vânzarea patrimoniului şi afacerii SC Oltchim SA şi, respectiv, nici cu privire la preţul care se va obţine pentru acestea. Pe cale de consecinţă, ipotezele de mai jos vor putea suferi modificări care se vor concretiza în propuneri de modificare a planului de reorganizare. De asemenea, sumele prevăzute a fi distribuite au ca element de referinţă, în lipsa unui preţ ferm, preţul de pornire a negocierii, respectiv 307 milioane de euro. Prin urmare, în vederea construirii programului de plăţi, s-a pornit de la următoarele premise: preţul de vânzare a patrimoniului şi afacerii SC Oltchim SA este de 307 milioane de euro; în ipoteza transferului patrimoniului şi afacerii SC Oltchim SA către SC Oltchim SPV SRL, costurile de transfer a activelor şi licenţelor în acest sens este peste 1,5 milioane de euro; preţul va fi încasat şi, respectiv, distribuit în ipoteza de 1 an – în cea de-a 12-a lună a planului, în ipoteza 2 ani – în cea de-a 24-a lună a planului, în ipoteza 3 ani – în cea de-a 36-a lună a planului; datoriile curente, născute ulterior datei de deschidere a procedurii insolvenţei, vor fi cele care rezultă din simulările de funcţionare şi operare ale societăţii debitoare, astfel cum au fost prezentate în Scenariul A şi, respectiv, Scenariul B; toate contractele de împrumut aflate în derulare se vor considera încetate, începând cu momentul confirmării planului de reorganizare de către judecătorul sindic. Prin plan, SC Oltchim SA renunţă în mod expres la beneficiul termenului acordat prin contractele de credit aflate în derulare la momentul propunerii planului (în consecinţă, la data confirmării planului de către judecătorul sindic, aceste contracte se vor considera denunţate, sumele aferente acestora având natura juridică a unor creanţe anterioare deschiderii procedurii insolvenţei, figurând ca atare în tabelul definitiv al obligaţiilor debitoarei); plata procentului de 2% către UNPIR, conform prevederilor art. 4 din Legea nr. 85/2006; onorariul consorţiului de administratori judiciari este cel stabilit de către judecătorul sindic în încheierea din 16 octombrie 2013. Conform art. 3 din Legea nr. 85/2006, programul de plată a creanţelor este tabelul de creanţe inclus în plan, care cuprinde: cuantumul sumelor pe care SC Oltchim SA se obligă să le platească acestora în perioada de reorganizare judiciară, prin raportare la tabelul definitiv al obligaţiilor şi la fluxurile de numerar aferente planului de reorganizare; termenele la care SC Oltchim SA se obligă să plătească aceste sume. Modalitatea de rambursare concretă, pentru fiecare creanţă inclusă în categoriile de creanţe care votează planul de reorganizare, conform art. 100 din Legea nr. 85/2006, este stabilită prin programul de plată a creanţelor SC Oltchim SA. Conform tabelului definitiv al obligaţiilor societăţii, masa credală se compune din patru categorii de creditori: categoria creanţelor garantate; categoria creanţelor salariale; categoria creanţelor bugetare; categoria creanţelor chirografare. Planul de reorganizare prevede existenţa celei de-a V-a categorii de creanţe, respectiv categoria creanţelor chirografare conform art. 96 din Legea nr. 85/2006, care va include creanţele creditorilor CET Govora şi Autoritatea Naţională Apele Române – Administraţia Bazinală de Apă Olt. În urma unei analize atente a posibilităţilor financiare, conducerea SC Oltchim SA propune un program de plată ce presupune achitarea în procent de 70% din suma netă (reprezentând diferenţa dintre preţul de vânzare a patrimoniului şi afacerii SC Oltchim SA şi plăţile aferente datoriilor curente şi cheltuielilor de procedură) către categoria creanţelor garantate, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data încasării de către societatea debitoare a preţului aferent vânzării părţilor sociale ale SC Oltchim SPV SRL. De asemenea, creditorii garantaţi vor avea opţiunea acceptării conversiei integrale (ipoteză în care nu se va mai efectua altă plată pe baza principiului enunţat anterior) sau parţiale (ipoteză în care, în urma plăţilor efectuate pe baza principiului enunţat anterior, diferenţa va fi transformată în acţiuni) a creanţelor acestora în acţiuni ale SC Oltchim SA. Menţionăm că în calculele şi estimările cu privire la programul de plăţi nu a fost luată în considerare opţiunea de mai sus, urmând ca aceasta să fie exercitată de către creditori, conform deciziei interne a fiecăruia. Toate contractele de credit se vor considera scadente la data confirmării planului de reorganizare de către judecătorul sindic. SC Oltchim SA mai propune plata în proporţie de 100% a creanţelor salariale, în termen de maximum cinci zile lucrătoare de la data încasării de către societatea debitoare a preţului aferent vânzării părţilor sociale ale SC Oltchim SPV SRL. Tot SC Oltchim SA mai estimează plata creanţelor bugetare, în termen de maximum cinci zile lucrătoare de la data încasării de către societatea debitoare a preţului aferent vânzării părţilor sociale ale SC Oltchim SPV SRL, într-o proporţie care va rezulta din diferenţa dintre suma netă şi plăţile efectuate în scopul acoperirii categoriilor de creanţe garantate şi salariale, precum şi plăţile creanţelor chirografare. De asemenea, creditorii bugetari vor avea opţiunea acceptării conversiei integrale (ipoteză în care nu se va mai efectua altă plată pe baza principiului enunţat anterior) sau parţiale (ipoteză în care, în urma plăţilor efectuate pe baza principiului enunţat anterior, diferenţa va fi transformată în acţiuni) a creanţelor acestora în acţiuni ale SC Oltchim SA. Menţionăm că în calculele şi estimările cu privire la programul de plăţi nu a fost luată în considerare opţiunea de mai sus, urmând ca aceasta să fie exercitată de către creditori conform deciziei interne a fiecăruia. SC Oltchim SA propune plata în proporţie de 30% a creanţelor chirografare, precum şi neplata celorlalte creanţe chirografare. Creanţele curente rezultate din continuarea activităţii SC Oltchim SA vor fi plătite în perioada de reorganizare judiciară, conform documentelor din care vor rezulta sau, în ipoteza în care societatea nu va genera suficiente lichidităţi, din activitatea operaţională curentă, plata acestora se va efectua într-un termen de maximum cinci zile lucrătoare de la data încasării de către societatea debitoare a preţului reprezentând contravaloarea părţilor sociale deţinute la SC Oltchim SPV SRL. Potrivit art. 3 din Legea nr. 85/2006, categoria de creanţe defavorizate este prezumată a fi categoria de creanţe pentru care planul de reorganizare a SC Oltchim SA prevede cel puţin una dintre modificările următoare pentru oricare dintre creanţele categoriei respective: reducere a cuantumului creanţei; reducere a garanţiilor sau a altor accesorii, cum ar fi reeşalonarea plăţilor în defavoarea creditorului; valoarea actualizată cu dobânda de referinţă a Băncii Naţionale a României, dacă nu este stabilit altfel prin contractul privind creanţa respectivă sau prin legi speciale, este mai mică decât valoarea la care a fost înscrisă în tabelul definitiv de creanţe. Fiecare creanţă defavorizată va fi supusă unui tratament corect şi echitabil prin plan. În conformitate cu art. 101 din Legea nr. 85/2006, tratament corect şi echitabil există atunci când sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii: nici una dintre categoriile care resping planul şi nici o creanţă care respinge planul nu primesc mai puţin decât ar fi primit în cazul falimentului; nici o categorie sau nici o creanţă aparţinând unei categorii nu primeşte mai mult decât valoarea totală a creanţei sale; în cazul în care o categorie defavorizată respinge planul, nici o categorie de creanţe cu rang inferior categoriei defavorizate neacceptate, astfel cum rezultă din ierarhia prevăzută la art. 100 din Legea nr. 85/2006, nu primeşte mai mult decât ar primi în cazul falimentului. De asemenea, planul de reorganizare stabileşte acelaşi tratament pentru fiecare creanţă din cadrul unei categorii distincte, cu excepţia cazului în care deţinătorul unei creanţe din categoria respectivă consimte un tratament mai puţin favorabil pentru creanţa sa.


Musafir

#35790 Re: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:

2015-03-31 05:39

#35788: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013: - CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013: 

 Esti bonav. De zeci de pagini enumeri aceleasi chestii. Ai niste fixatii.

Trateaza-te.

Cu (deloc) respect, un medic psihiatru.

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:

#35791 Re: Re: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:

2015-03-31 06:34

#35790: - Re: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013: 

 DA, AI DREPTATE. SUNT FIXATII PE SUMELE DE BANI NEPRIMITE DE CEI CARE TREBUIAU SA LE AIBE ACHITATE, DISPONIBILIZATII 2013 TOTI SI SUMA TOATA SI MULTE ALTE DOVEZI PETITIONARE.

Si daca incerci sa-ti bati joc de adevar si de ce spui tu "enumerate" te trimit pe mata urgent sa te mai faca o data si nu este injuratura ci recomandare sa fi reabilitat  psihic,  esti un cretin scos pe lumea asta si o obosita viata pe care o "enumeri" continuu prin ceea ce ai scris, preferabilele tale injuraturi  care nu-si prea mai au loc pe aceasta petitie.... Ti-am scris re. re.re.re.re repet si re.re.re.re. repostez si completez mereu cu alte informatii noi pana se achita aceste sume la zi si se respecta LEGILE , conform petitiei si scopul acesteia.

Poate esti "medic" ca asa te consideri...., numai ca tu esti pacient si ai medicamente in buzunar. Trateaza-te, cu acelasi respect iti recomanad.


Musafir

#35792 Re: Re: Re: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:

2015-03-31 06:45

#35791: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013: - Re: Re: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013: 

 Episoade paranoice. Dubla personalitate. Accese repetate de furie. Cu asta te confrunti.

Ai depasit limitele realitatii, te lupti cu himere in mintea ta ravasita de atatea suparari.

Ca un sfat din partea unei persoane specializate, trateaza-te.

E posibil ca in ritmul asta sa clachezi inainte de a-ti lua banii mult doriti.

Sunt doctor, iar "mata" de care zici se scrie cu cratima.

Putina decenta pt gramatica limbii romane.

 

CREANTELE OLTCHIM.

#35793

2015-03-31 06:47

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

Sentinta nr. 617 din 30.01.2013 pronuntata de Tribunalul Valcea in dosarul 887/90/2013

Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, consolidata  ABROGATA

http://portal.just.ro/

Portal  > Tribunalul VÂLCEA  > Informaţii dosar

Informaţii generale

Nr. unic (nr. format vechi) : 887/90/2013
Data inregistrarii 25.01.2013
Data ultimei modificari: 26.03.2015
Sectie: a II a CIVILA
Materie: Faliment
Obiect: cererea debitorului - L85/2006 art.27 alin.5
Stadiu procesual: Fond

 Părţi

NumeCalitate parte
SC OLTCHIM SA RM VALCEA Debitor
CONSORTIUL ROMINSOLV SPRL - RFO 0122/2006 Lichidator
BDO BUSINESS RESTRUCTURING SPRL - RFO 0239/2006 Lichidator
JUDECĂTORIA RÂMNICU VÂLCEA Reprezentant legal
OFICIUL REGISTRULUI COMERŢULUI DE PE LÂNGĂ TRIBUNALUL VÂLCEA Reprezentant legal
D.G.F.P VÂLCEA Reprezentant legal
COMISIA NAŢIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE Reprezentant legal

 si TOTI CREDITORII CU CREANTE....

 

Şedinţe

22.04.2015
Ora estimata: 08:00
Complet: S3-Faliment
Tip solutie:
Solutia pe scurt:
Document:    

01.04.2015
Ora estimata: 08:05
Complet: Complet amanare pronuntare
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt:
Document:    

25.03.2015

Ora estimata: 08:00
Complet: S3-Faliment
Tip solutie: Legea 85/2006 privind insolventa
Solutia pe scurt: Respinge cererea Tehnosud ca rămasă fără obiect. Amână pronunţarea cu privire la cererile de plată la data de 01.04.2015. T.fond.22.04.2015
Document: Hotarâre    25.03.2015

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:
Musafir

#35794 Re: Re: Re: Re: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:

2015-03-31 06:54

#35792: - Re: Re: Re: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:

 Esti prostia secolului si te crezi ceea ce nu esti si n-ai fost niciodata, ai ramas obosit si nu accepti termenul de creante salariale, ai pierdut cu brio si irevocabil sentinte in tribunal pe sumele de bani pe care nu le-ai primit cu actele in mana si tu nu-ti recunosteai creantele, tot pe limba ta si fantasmagoriile tale..., acum te dai ceea ce nu esti pentru ca poate de paste esti si tu vopsit cu ceva ceva malai .... si acum o dai in sclifoseli. In ce priveste scrierea mata, poate te trimit pe mata sa te refaca din nou cea pe care tu n-o respecti sunt convins si de asta, numai prin ceea ce ai lasat scris.  Scrierea este corecta atata timp cat m-am adresat corect, mai muclava cu diploma facuta ...sa te stergi cu ea la bot. Cu acelasi respect te trimit la carti pe care sigur le-ai ocolit doar prin citirea copertilor si alea flituite  asa scos din context ca tine...


Musafir

#35795 Re: Re: Re: Re: Re: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:

2015-03-31 07:15

#35794: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013: - Re: Re: Re: Re: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013: 

 Cand it spun ca esti plecat cu pluta, te superi pe mine.

Nu e rusine sa recunosti ca ai probleme grave. Trateaza-le, desi la tine nu sunt in faza incipienta, dar poate mai exista o cale de vindecare.

Expresia "Scosul din context" este pentru tine o mica jucarie, asa ca nu pot sa ma supar pe persoane bolnave mental.

Succes cu tratamentul. Daca nu o faci, risti pe barba ta. O sa iei intr-un final acei bani si o sa-i cheltuie colegii mei pentru tine la Balaceanca.

 

 

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:
Musafir

#35796 Re: Re: Re: Re: Re: Re: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:

2015-03-31 07:25

#35795: - Re: Re: Re: Re: Re: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013: 

 Ti-am pus si poze sa nu uiti sa-ti iei medicamentele, te-am indrumat frumos  sa nu mai scoti din context si alte cretinisme facute de tine si altii ca tine..., petitia are lasat dovada ca te indrumam sa ai grije de tine..., nici acum inca nu te-ai trezit, te las in boala ta. Mult succes. Pa.

p.s.: Tu psihologul cu diploma de sters la bot si facuta ..., n-ai fost in stare sa treci psihic de Cilea mortul viu acum mort definitiv, n-ai fost in stare sa treci de Persu, de toti prefectii,...etc. Pentru ca tot te dai ceea ce nu esti si nu o sa fi niciodata ratangiule....Iar cine e psiholog si psihiatu se observa, se numeste Mardare, te-a facut si ne-a facut prin unii ca tine si psihicul tau demolat si ratat de soarta pe care tu si altii ca tine v-ati executat  in public...., asta ca sa nu mai detaliez...

Sentinta nr. 617 din 30.01.2013

#35797 Re: Sentinta nr. 617 din 30.01.2013

2015-03-31 08:58


Musafir

#35798 Oltchim a ,,murit” de mâna clasei politice

2015-03-31 12:55

Oltchim a ,,murit” de mâna clasei politice

http://www.infopuls.ro/index.php/social/1184-oltchim-a-murit

Fostul primar Mircia Gutău a redat săptămâna trecută un adevăr ascuns sub preş de către clasa politică locală şi nu numai: faptul că Oltchim a fost adus în pragul falimentul de politicienii care în prezent mimează la greu interesul pentru combinat şi sufletele din dotare.

Deşi foarte mulţi parlamentari au promis că se vor lega în lanţuri de porţile combinatului pentru a-l salva de la faliment... minunea nu s-a întâmplat.  
Gutău a declarat că platforma chimică ar fi avut o altă soartă dacă politicienii ar fi permis privatizarea combinatului imediat după revoluţie şi nu l-ar fi folosit drept ,,puşculiţă”  pentru satisfacerea intereselor 

„Şi domnul Frâncu, şi dl. Matei au promis în campania electorală 10.000 de locuri de muncă pentru a câştiga alegerile, eu nu am promis pentru că nu e în atributul primarului. Angajaţii de la Oltchim ar trebui să înţeleagă că statul nu mai poate investi într-o societate din care să se alimenteze cu banii de la Oltchim şi CET toţi oamenii politici, pentru că toţi s-au alimentat de acolo! Aceşti politicieni au un interes pentru că au înţeles că doar de acolo pot să ciugulească. Eu felicit Vilmarul şi USG pentru că au rămas pe piaţă, că au rezistat şi au asigurat câtorva sute de angajaţi un loc de muncă. Dacă Oltchim se privatiza din 90... alta era situaţia. Administratorul judiciar face foarte bine ce face, iar liderul de sindicat ar trebui să nu mai dea din gură şi să înţeleagă că statul nu mai poate să vină şi să şteargă datoriile făcute de alţii. Combinatul va fi rentabil când va avea măcar un leu profit. Situaţia este delicată, dar după 25 de ani trebuie să se ia nişte decizii reale, pentru că este foarte clar că nu poţi să mai iei sponsorizări pentru campania electorală de la firmele private, acolo banii sunt bob numărat!”, a punctat Mircia Gutău.


D.N.


Musafir

#35799 NU UITATI! NE VEDEM MAINE LA TRIBUNAL.

2015-03-31 12:57

#35793: CREANTELE OLTCHIM. -  

MAINE SE PRONUNTA "COMPLETUL DE JUDECATA" CU PRIVIRE LA CERERILE DE PLATA DIN DOSARUL 887.

 

25.03.2015

Ora estimata: 08:00
Complet: S3-Faliment
Tip solutie: Legea 85/2006 privind insolventa
Solutia pe scurt: Respinge cererea Tehnosud ca rămasă fără obiect. Amână pronunţarea cu privire la cererile de plată la data de 01.04.2015. T.fond.22.04.2015
Document: Hotarâre    25.03.2015

Anton Paul

#35800 Re: Re: Re: Re: Re: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:

2015-03-31 13:16

#35794: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013: - Re: Re: Re: Re: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013: 

 Dragii mei,

 

Nu vad rostul, scopul, motivul luptei duse in spatele "creantelor" sau al "musafirului" doctor psihiatru si nici finalitatea acestei lupte.

Despre procesele anterioare, pierdute de catre disponibilizatii care si-au manifestat acest drept, pot spune ca administratorii judiciari au facut o confiscare temporala a unei sintagme "drepturi salariale restante". Deci toti blegii astia de avocati din valcea, multi facuti avocati pe la fabricile de cartoane locale, au uitat de ceea ce au invatat (daca le-a fost predat asa ceva), adica de caracterul spatial si temporal al notiunilor.

Prin confiscarea sintagmei "drepturi salariale restante" s-au pierdut procesele si apelurile si prin lipsa de profesionalism a avocatilor sau prin complicitatea lor.

In documentele care au stat la baza reclamatiilor, recte Decizia de incetare a contractului individual de munca, este aratat la articolul 5 ca fiecare are urmatoarele creante din relatia cu societatea: "drepturi salariale restante X lei, indemnizatie de concediu si prima de vacanta Y lei, tichete de masa in valoare de Z lei si salarii compensatorii in valoare de W lei".

In momentul in care tu te duci la instanta si ceri plata "drepturilor salariale restante", instanta iti da in cap cu textul de lege si iti spune: treci la colt, nu este bine! Si are dreptate!

Primele consideratii legate de aceasta sintagma folosita in Decizie se leaga de faptul ca administratorii judiciari au folosit-o in mod intentionat sub aceasta forma, ea ascunde de fapt sintagma corecta ce trebuia folosita: "drepturi salariale restante inscrise la masa credala" si inca o suma in valoare de 80 lei reprezentand transportul aferent lunii ianuarie 2013 (suma platita ulterior).

Cand poporul doritor de justitie a apelat la acesti pseudo-avocati si prin ei la actul de justitie, intelegerea termenilor a fost lasata la latitudinea avocatilor de carton si a justitiei. Poporul nu stia si nu stie sa vorbeasca in limbajul justitiei si pentru a contracara acest neajuns a angajat avocati. Acestia sunt de fapt de vina ca ei nu au castigat.

Revenind la sintagma "drepturi salariale restante", la data antamarii proceselor de catre justitiabili se poate observa ca de fapt toate drepturile salariale inscrise in articolul 5 al deciziei devenisera restante in afara celor inscrise ca "drepturi salariale restante" si inscrise in mod automat la masa credala.

Prin aceasta mistificare grosolana a administratorilor judiciari, prin incompetenta profesionala a avocatilor reprezentand petentii dar si prin complicitatea instantei (justificata pe de o parte prin faptul ca notiunile nu au fost coerent explicate de catre reclamanti iar pe de alta parte de nevoia de a mentine Oltchimul in viata cu orice pret) s-a ajuns ca legea sa nu fie respectata si disponibilizatii sa planga pe banii lor fara sperante.

Tot in aceasta zbatere au fost implicate si o serie de institutii ale statului, institutii cu o mai mare sau mai mica putere de a rezolva situatia disponibilizatilor. Dintre acestea, una este instututia cunoscuta de toata lumea sub numele generic de ITM Valcea. Obligatia ei era (mai ales la solicitarea unora dintre disponibilizati) sa verifice legalitatea documentului emis de societate prin administratorii judiciari si de a pune in vedere, de a penaliza prin amenda si chiar de a inchide societatea daca aceasta nu a emis documente legale.

Decizia de incetare a contractului de munca este ilegala! De ce? Pentru ca nu respecta prevederile Codului muncii. Punct!

De asemenea Decizia are un articol suplimentar, nu neaparat ilegal dar care nu isi avea rostul in cazul acestui document, articolul 5, cel care a si creat cele mai multe probleme. In acest mod administratorii judiciari au indus in eroare instanta si disponibilizatii. Acest articol s-a substituit obligatiei legale de a emite o Adeverinta, obligatie la data emiterii deciziei. Societatea a emis insa o Adeverinta dupa data disponibilizarii.

Sunt multe de discutat despre intregul proces de disponibilizare, despre "mirificul Plan de reorganizare" despre capacitatea societatii de a se reabilita economic, despre viata cotidiana a Valcii si despre legile pe care ar trebui sa le schimbam, despre evolutie si nu involutie, despre.... bla, bla, bla.

Pentru celebra de acum conformitate,

Anton Paul