Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!
Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!
Musafir |
#262012014-09-10 07:15Legea 85/2006 – plăţi compensatorii solicitate de salariaţii debitoarei aflată în procedura falimentului. Este admisibilă cererea salariaţilor debitoarei aflată în procedura insolvenţei prin care aceştia solicită acordarea plăţilor compensatorii faţă de diDosar Nr. 748/2006 (22.09.2006)Legea 85/2006 – plati compensatorii solicitate de salariatii debitoarei aflata în procedura falimentului. Este admisibila cererea salariatilor debitoarei aflata în procedura insolventei prin care acestia solicita acordarea platilor compensatorii fata de dispozitiile art. 64 alin. 1 Legea 85/2006 raportat la art. 123 alin 1 Legea 85/2006, art. 245 alin. 1 Legea 53/2003 si disp. art. 227 – 237 din legea 31/1990. Prin sentinta 748/22.09.2006 pronuntata de Tribunalul Gorj au fost admise cererile salariatilor debitoarei S.C. G. S.A. prin care acestia au solicitat plati compensatorii începând cu noiembrie 2005. Sentinta a fost mentinuta prin respingerea recursului de Curtea de Apel Craiova – decizia 28/18.01.2007. Potrivit art. 64 alin. 1 din Legea 85/2006, în vigoare din iulie 2006, creantele salariatilor se vor înregistra de administratorul judiciar conform evidentelor contabile si ei nu vor mai trebui sa depuna cereri de admitere a creantelor. Potrivit art. 123 alin. 1 din Legea 85/2006, creantele se vor plati în cazul falimentului în ordinea stabilita prin acest text astfel ca, dupa cheltuielile aferente procedurii se platesc creantele izvorâte din raportul de munca, ori, în Legea 64/1995 dupa cheltuielile de procedura urmau creantele reprezentând credite acordate de institutii de credit, dupa deschiderea procedurii, si creantele rezultând din continuarea activitatii debitorului dupa deschiderea procedurii. La punctul 3 urmau creantele izvorâte din raporturi de munca, pe cel mult 6 luni anterioare deschiderii procedurii. Legiuitorul a înteles sa confere o pozitie superioara creantelor izvorâte din raporturile de munca care avanseaza pe pozitia a doua si nu mai sunt limitate la cele 6 luni anterioare deschiderii procedurii. Nu este vorba numai de salarii, ci de orice creante care rezulta dintr-un raport de munca, ori în speta platile compensatorii sunt drepturi ce izvorasc din contractul colectiv de munca. Potrivit art. 245 alin. 1 din Legea 53/2003, actualizata la 18.09.2006, contractul colectiv de munca înceteaza la împlinirea termenului sau la terminarea lucrarii pentru care a fost încheiat, daca partile nu convin prelungirea aplicarii acestuia; la data dizolvarii sau lichidarii judiciare a angajatorului; prin acordul partilor. Dizolvarea societatii comerciale este reglementata în Legea nr. 31/1990, în art. 227 – 237, potrivit art. 227 alin. 1 societatea se dizolva prin cauzele prevazute la literele a-g, la litera f mentionându-se falimentul societatii, iar în art. 228 sunt prezentate cazurile speciale de dizolvare a societatilor pe actiuni, în art. 229 cazurile de dizolvare a societatilor cu raspundere limitata sau societatilor în nume colectiv. Potrivit art. 233 alin. 1 din legea 31/1990, actualizata la 20 iulie 2006, dizolvarea societatii are ca efect deschiderea procedurii lichidarii, iar dizolvarea are loc fara lichidare în cazul fuziunii, ori divizarii totale a societatii sau în alte cazuri prevazute de lege, iar potrivit alin. 4 societatea îsi pastreaza personalitatea juridica pentru operatiunile lichidarii, pâna la terminarea acesteia. Conform art. 237 alin. 6 din acelasi act normativ, la data ramânerii irevocabile a hotarârii judecatoresti de dizolvare, persoana juridica intra în lichidare, potrivit disp. Legii nr. 31/1990. Din aceste dispozitii legale rezulta ca, de la momentul pronuntarii dizolvarii societatii comerciale si pâna la radierea acesteia din Registrul Comertului, societatea are o capacitate juridica restrânsa la operatiunile de lichidare, iar în ce priveste procedura insolventei aceasta capacitate presupune si plata creantelor. Momentul dizolvarii persoanei juridice are consecinte juridice care nu se confunda cu acele consecinte care sunt atrase de radierea persoanei juridice. În ceea ce priveste dispozitiile din Codul muncii sunt necesare clarificari ale dispozitiilor din art. 245 alin. 1 lit. b, conform carora CCM înceteaza la data dizolvarii sau lichidarii judiciare a angajatorului. În speta, angajatorul este în procedura falimentului initiata în Baza Legii 64/1995 si continuata din iulie 2006 în baza Legii 85/2006. Falimentul S.C. G. S.A. s-a pronuntat la data de 6 septembrie 2005, data la care s-a dizolvat angajatorul, societatea continuând sa desfasoare o activitate restrânsa, limitata la îndeplinirea unor obligatii contractuale în derulare, la operatiuni de inventariere, de asigurare a utilitatilor, de paza, etc. Platile compensatorii au fost solicitate începând cu noiembrie 2005. Se pune problema daca CCM /2005 mai produce efecte juridice dupa data de 6 septembrie 2005 când s-a dispus dizolvarea fara a se dispune radierea de la Registrul Comertului. Textul din Codul Muncii face referire la data lichidarii judiciare a angajatorului. Dar, care este aceasta data? Lichidarea are un început, si anume data dizolvarii societatii si intrarii ei în faliment si un sfârsit care este radierea de la Registrul Comertului. Textul legal din art. 245 alin. 1 lit. b din Legea 53/2003, vorbeste numai de data lichidarii judiciare si nu de începutul lichidarii sau sfârsitul lichidarii si atunci, daca legea nu distinge nici judecatorul nu are abilitatea de a o face. Pe linia acestui rationament juridic CCM înceteaza la data radierii societatii. Se sustine ca societatea, odata cu intrarea ei în faliment, exista numai ca subiect al lichidarii, ori acest lucru înseamna ca trebuie achitate si creantele, inclusiv creantele decurgând din raporturi de munca. În CCM/2005 la S.C. G. S.A. Tg-Jiu – în faliment, au fost prevazute plati compensatorii în situatia încetarii contractelor individuale de munca din motive neimputabile salariatilor. Potrivit art. 58 alin. 2 din Codul muncii, concedierea poate fi dispusa din doua tipuri de motive, care tin de persoana salariatului sau care nu tin de persoana salariatului. Conform art. 65 din acelasi act normativ, concedierea pentru motive care nu tin de persoana salariatului reprezinta încetarea contractului individual de munca, determinata de desfiintarea locului de munca ocupat de salariat din motive fara legatura cu persoana acestuia, iar în baza art. 66, concedierea pentru motive care nu tin de persoana salariatului poate fi individuala sau colectiva. Art. 67 confera salariatilor concediati în acest mod drepturi constând în compensatii în conditiile prevazute de lege si de CCM aplicabil. Concedierea colectiva este definitiva în art. 68, ea reprezentând concedierea într-o perioada de 30 de zile calendaristice din motive care nu tin de persoana salariatului, a unui numar de salariati precizati la literele a-c. Se pune problema daca a operat o concediere colectiva sau nu, la S.C. G. S.A. Tg-Jiu, în noiembrie – decembrie 2005, dupa ce în septembrie aceasta a intrat în procedura falimentului. Raspunsul este afirmativ pentru ca au fost concediati peste 250 salariati, într-o prima etapa, din totalul de aproximativ 850 de salariati. Art. 69 din Codul Muncii, prevede obligatii pentru angajator în situatia în care intentioneaza sa efectueze concedieri colective, prevazându-se la alin. 3 ca. aceste obligatii se mentin indiferent daca decizia care determina concedierile colective este luata de catre angajator sau de o întreprindere care detine controlul asupra angajatorului, obligatii care privesc atenuarea consecintelor concedierii, compensatiile care urmeaza a fi acordate, etc. Legiuitorul, nu face distinctie între concedierea neurmata de dizolvare si concedierea ca urmare a începerii procedurii de lichidare, astfel ca nu putem sustine ca au dreptul la compensatii numai salariatii care au fost supusi procedurii de concediere colectiva ca urmare a reducerii activitatii societatii sau a restructurarii acesteia, iar cei care au fost concediati ca urmare a intrarii societatii în procedura falimentului nu au acest drept. În art. 130 din CCM/2005, la S.C. G. S.A. Tg-Jiu, se arata ca în cazul concedierilor pentru motive care nu tin de persoana salariatului, determinate de desfiintarea locului de munca ocupat de salariat ca urmare a dificultatilor economice, a transformarilor tehnologice sau a reorganizarii activitatii, se vor acorda plati compensatorii în cuantum de 6,9 sau 12 salarii tarifare medii pe întreprindere, în functie de vechimea în munca sub 5 ani, între 5-15 ani si peste 15 ani. Este cert ca aceste concedieri sunt colective, determinate de desfiintarea locului de munca, ca urmare a dificultatilor economice, astfel ca fostii slariati au dreptul la aceste plati compensatorii. Fata de aceste considerente, se vor admite cererile fostilor salariati de la S.C. G. S.A. Tg-Jiu – în faliment, fie ca sunt principale, fie ca sunt cereri de interventie în interes propriu. Debitoarea a fost scoasa de sub monitorizarea DGAMC Bucuresti si trecuta din nou în supravegherea DGFP Gorj, din 01.07.2006 competenta de administrare a S.C. G. S.A. Tg-JIu revenind DGFP Gorj. |
Musafir |
#26202 Re: Re:2014-09-10 07:18
#23470 Legea 85/2006 privind procedura insolventeihttp://www.dreptonline.ro/legislatie/lege_procedura_insolventei.php Oltchim Societate in insolventa, in insolvency, en procedure collectiveLegea 85/2006 Art. 3, Al.7. prin creditor se intelege persoana fizica sau juridica care detine un drept de creanta asupra averii debitorului si care a solicitat, in mod expres, instantei sa ii fie inregistrata creanta in tabelul definitiv de creante sau in tabelul definitiv consolidat de creante si care poate face dovada creantei sale fata de patrimoniul debitorului, in conditiile prezentei legi. Au calitatea de creditor, fara a depune personal declaratiile de creanta, salariatii debitorului; Al. 20. reorganizarea judiciara este procedura ce se aplica debitorului, persoana juridica, in vederea achitarii datoriilor acestuia, conform programului de plata a creantelor. Procedura de reorganizare presupune intocmirea, aprobarea, implementarea si respectarea unui plan, numit plan de reorganizare, care poate sa prevada, impreuna sau separat: c) restrangerea activitatii prin lichidarea unor bunuri din averea debitorului; Al. 21. categoria de creante defavorizate este prezumata a fi categoria de creante pentru care planul de reorganizare prevede cel putin una dintre modificarile urmatoare pentru oricare dintre creantele categoriei respective:
|
Musafir |
#26203 Societate in insolventa. Plati compensatorii in contractul colectiv. De ce e obligatoriu sa existe C2014-09-10 07:26Societate in insolventa. Plati compensatorii in contractul colectiv. De ce e obligatoriu sa existe CCM?http://legislatiamuncii.manager.ro/ Vom analiza mai jos cazul unei societati comerciale aflate in insolventa din luna martie 2013. Societatea inregistreaza restante cu plata salariilor atat anterior, cat si dupa intrarea in insolventa.
(VALABIL PENTRU CEI ANGAJATI CARE-SI PIERD ATRIBUTIILE PRIN FALIMENT, NU PENTRU CEI CARE AU FOST DEJA DISPONIBILIZATI BENEFICIIND DE ACEST DREPT, AVAND ACT DE CREANTA GARANTAT PRIN DESFACEREA CCM LA DATA DECIZIEI PRIMITE SPRE ACHITARE SI TABELUL DE CREANTA PLATI LA CARE PATRON ESTE STATUL ROMAN GARANT SI SEMNATAR ) |
Musafir |
#26204 Re: Societate in insolventa. Plati compensatorii in contractul colectiv. De ce e obligatoriu sa exis2014-09-10 07:34http://legislatiamuncii.manager.ro/ Curtea Europeana de Conturi recomanda accelerarea platilor pentru lucratorii disponibilizatiCurtea Europeana de Conturi a facut public un nou raport in care se recomanda ca platile destinate lucratorilor disponibilizati ca urmare a globalizarii sa ajunga mult mai rapid la destinatari. |
Musafir |
#26205 Studiu de caz: Drepturile angajatilor in cazul unui angajator in insolventa2014-09-10 08:05http://legislatiamuncii.manager.ro/ O societate in insolventa poate reusi in unele cazuri sa se redreseze si sa isi achite cu succes datoriile acumulate. Exista insa si cazurile in care, odata cu deschiderea procedurii generale de insolventa, se trece la acordarea de plati compensatorii catre angajati. Acest aspect constituie insa subiectul unei dezbateri mai largi cu privire la drepturile de care beneficiaza angajatii prin CCM intr-o astfel de situatie, precum si referitor la relatiile pe care le poate pastra societatea cu cei responsabili de administrare (in cazul in care exista, de exemplu, un alt administrator special).
|
Musafir |
#26206 Premierul Victor Ponta a fugit de disponibilizaţii de la Oltchim2014-09-10 08:07Premierul Victor Ponta a fugit de disponibilizaţii de la OltchimCu doar câteva săptămâni înainte de startul campaniei electorale, prim-ministrul Victor Ponta a început să mimeze interesul pentru combinatul din Râmnicu Vâlcea. Aflat în tranzit prin judeţul Vâlcea, luni după-amiaza, şeful Guvernului s-a oprit pentru o oră şi la Oltchim, acolo unde erau deja prezenţi ministrul Economiei, Constantin Niţă, şi preşedintele PSD Vâlcea, Ion Cîlea. Premierul nu a zăbovit prea mult la discuţii pentru că în faţa sediului societăţii începuseră să se strângă foştii angajaţi ai Oltchim, care ar fi dorit să-l întrebe când îşi vor primi salariile compensatorii. La ieşirea din pavilionul administrativ, premierul României a făcut o declaraţie de numai 10 secunde, apoi s-a urcat în maşină şi a demarat din trombă din curtea combinatului, în timp ce foştii angajaţi erau ţinuţi la distanţă de paznicii societăţii. “Am fost cu domnul Niţă, căutăm în continuare soluţii pentru ca, în primul rand, oamenii din combinat să-şi ia salariile la zi, să avem un viitor pentru combinat şi să reuşim să mai plătim din lucrurile din trecut”, a declarat scurt Victor Ponta, la plecare. Oltchim funcţionează la 30 % din capacitate Deocamdată, nicio minte luminată din Guvern sau Ministerul Economiei nu a găsit soluţia pentru salvarea combinatului din Râmnicu Vâlcea. La întâlnirea de la Oltchim, premierul a promis că-şi va intensifica eforturile pentru ca un investitor străin sau băncile să acorde combinatului un împrumut de până la 6 milioane de euro, capital de lucru, astfel încât Oltchim să-şi crească capacitatea de producţie. “Au promis că se implică în problema privind finanţarea Oltchim. Se va merge pas cu pas, cu 5 sau 6 milioane de euro, astfel încât să mai pornim o linie de fabricaţie şi să avem profit, profit ce se va distribui pentru plata restanţelor salariale şi investiţii. Se vor face toate eforturile pentru a se face rost de bani, în sensul acesta a fost discuţia. De unde vor găsi dânşii soluţii”, a declarat Mihai Tălpăşan, director adjunct pe probleme tehnice. Aceeaşi promisiune au făcut-o, în anii trecuţi, miniştrii Andrei Gerea, Varujan Vosganian, dar şi actualul ministru al Economiei, Constantin Niţă, în timpul vizitei din luna aprilie. Din păcate, până acum, nici ajutorul financiar promis de investitorii chinezi, de 20 milioane de euro, nu a mai ajuns la combinatul din Râmnicu Vâlcea. Oltchim funcţionează din această săptămână, după punerea în funcţiune a secţiei OXO, la 30 % din capacitate, deşi, potrivit declaraţiilor ministrului Constantin Niţă, capacitatea de producţie ar fi trebuit să crească la 40 % începând cu luna august a acestui an. • I.R. |
Musafir |
#26207 Minuneeeee ... electorala: Ponta a fost la Oltchim!2014-09-10 08:13
Minune electorala: Ponta a fost la Oltchim!
• sindicalistul Mihai Diculoiu spune ca nu s-a ajuns la concluzii evidente de salvare a combinatului
Vine campania electorala, dovada ca premierul României a facut o vizita fulger la societatea Oltchim. La câteva minute distanta de plecarea lui Victor Ponta, insotit de ministrul Economiei, Constantin Nita, a si aparut o postare pe youtube, cu câteva imagini din timpul sedintei si o scurta declaratie a sefului PSD. Cum presa nu a avut acces, cel mai probabil, filmarile au fost facute de oficiali ai Guvernului.
|
Musafir |
#26208 Creantele salariale in cazul insolventei angajatorului2014-09-10 08:17abcdef Creantele salariale in cazul insolventei angajatorului Regimul juridic al recuperarii creantelor salariale a beneficiat recent de modificari legislative importante menite sa asigure, pe de-o parte, un rang superior in ordinea de prioritate la distribuirea sumelor rezultate in urma valorificarii patrimoniului debitorului aflat in insolventa si, pe de alta parte, formarea unui fond de garantare care sa asigure plata creantelor salariale impotriva angajatorilor aflati in insolventa.
Potrivit legii 85/2006 privind procedura insolventei, creantele salariale se inscriu DIN OFICIU in tabelul obligatiilor, de catre administratorul judiciar, pe baza evidentelor contabile ale debitorului insolvent, nefiind nevoie ca salariatul sa depuna declaratie de creanta.
-creanţele născute după data deschiderii procedurii, în perioada de observaţie sau în procedura reorganizării judiciare vor fi plătite conform documentelor din care rezultă, nefiind necesară înscrierea la masa credală. Prevederea se aplică în mod corespunzător pentru creanţele născute în procedura de faliment. Regimul juridic al recuperarii creantelor salariale a beneficiat de modificari legislative importante, menite sa asigure, pe de-o parte, o pozitie superioara in ordinea de prioritate la distribuirea sumelor rezultate in urma valorificarii patrimoniului debitorului aflat in insolventa si, pe de alta parte, formarea unui fond de garantare care sa asigure plata creantelor salariale impotriva angajatorilor aflati in insolventa. Regimul juridic al recuperarii creantelor salariale a beneficiat de modificari legislative importante, menite sa asigure, pe de-o parte, o pozitie superioara in ordinea de prioritate la distribuirea sumelor rezultate in urma valorificarii patrimoniului debitorului aflat in insolventa si, pe de alta parte, formarea unui fond de garantare care sa asigure plata creantelor salariale impotriva angajatorilor aflati in insolventa. Aceste modificari legislative au intervenit odata cu adoptarea, in cursul anului 2006, a doua legi care stabilesc cadrul normativ aplicabil regimului juridic al creantelor salariale in cazul insolventei angajatorului, si anume: Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei si Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului pentru plata creantelor salariale, intrata in vigoare la 1 ianuarie 2007.
Regimul creantelor salariale
|
Musafir |
#26209 Re: Creantele salariale in cazul insolventei angajatorului2014-09-10 08:25#26208: - Creantele salariale in cazul insolventei angajatorului abcdefOrdinea de prioritati Largirea sferei temporale O alta modificare in raport de vechea reglementare a procedurii falimentului se refera la eliminarea restrictiei de a aseza in acest rang de prioritate doar creantele nascute in cele 6 luni anterioare deschiderii procedurii. Astfel, creantele ce izvorasc din raporturi de munca beneficiaza de aceasta prioritate oricand s-ar fi nascut inainte de deschiderea procedurii, dar nu si pentru cele care ar fi fost prescrise la data la care creantele respective ar trebui incluse in tabelul creantelor care de fapt este data deschiderii procedurii, deoarece prescriptia nu mai curge contra creditorilor din acest moment. |
Musafir |
#26210 Re: Re: Creantele salariale in cazul insolventei angajatorului2014-09-10 08:26#26209: - Re: Creantele salariale in cazul insolventei angajatorului Fondul pentru plata creantelor salariale
|
Musafir |
#26211 Re: Re: Re: Creantele salariale in cazul insolventei angajatorului2014-09-10 08:28
abcdef
abcdef
Procedura simplificataLegea 85/2006 a imbunatatit legislatia din domeniu, creditorii nu mai trebuie sa demonstreze insolvabilitatea debitorului, ci practic aceasta stare se prezuma, debitorul fiind cel care trebuie sa probeze ca este solvabil si stabil din punct de vedere economic. Totusi, spre deosebire de tarile occidentale, in Romania in continuare o procedura de lichidare poate dura pana la cinci ani, spre deosebire de sase luni, cat ar fi normal. Cu toate acestea, timpul necesar incheierii procedurii de faliment ar putea fi redus potrivit noii legislatii. Se poate opta pentru o procedura simplificata prin care debitorul intra direct in procedura falimentului, fie odata cu deschiderea procedurii insolventei, fie dupa o perioada de observatie de maximum 60 de zile. Procedura simplificata prevazuta de aceasta lege se aplica debitorilor aflati in stare de insolventa, care sunt fie comercianti persoane fizice, actionand individual, fie asociatii familiale. Si comerciantii persoane juridice care nu detin niciun bun in patrimoniul lor, ale caror acte constitutive sau documente contabile nu pot fi gasite, cu administrator „disparut” sau al caror sediu nu mai exista sau nu corespunde adresei din Registrul Comertului, intra sub incidenta procedurii simplificate.La fel si debitorii care nu au prezentat documentele necesare in termenul prevazut de lege, societati comerciale dizolvate anterior formularii cererii introductive sau debitori care si-au declarat prin cererea introductiva intentia de intrare in faliment sau care nu sunt indreptatiti sa beneficieze de procedura de reorganizare judiciara prevazuta de lege. Model cerere de deschidere a procedurii insolventei DOMNULE JUDECATOR SINDIC, Subscrisa ______________________________________________, cu sediul social in ______, str. ___________________, nr. __, judetul/sectorul __, numar
Cerere de deschidere a procedurii insolventei
impotriva debitorului _____, cu domiciliul/sediul social in ___, str. ________________, nr. , judetul/sectorul _______, numar de ordine in registrul comertului/registrul societatilor agricole/registrul asociatiilor si fundatiilor/alte registre __________, Cod unic de inregistrare/Cod de identificare fiscala 1. deschiderea procedurii insolventei impotriva debitorului mai sus nominalizat; 4. obligarea debitorului la plata cheltuielilor de judecata, pentru urmatoarele
MOTIVE: In fapt, debitorul ______se afla in stare de insolventa, situatie confirmata si de . In drept, creditorul invoca prevederile art. 31 si urm. din Legea privind procedura insolventei nr. 85/2006, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 359 din 21.04.2006, cu com- pletarile si modificarile ulterioare, coroborate cu celelalte dispozitii legale in vigoare. In sustinerea prezentei cereri, creditorul intelege sa se foloseasca de proba cu inscrisuri, interogatoriul debitoarei, (eventual) expertiza judiciara contabila, precum si de orice alte probe a caror necesitate va rezulta pe parcursul dezbaterilor. In concluzie, avand in vedere motivele de fapt si de drept mai sus invocate, creditorul solicita admiterea prezentei cereri, astfel cum aceasta a fost formulata, judecatorul sindic urmand a dispune, in consecinta, deschiderea procedurii insolventei impotriva debitorului _, admiterea creantei certe, lichide si exigibile, in cuantum de ______________, reprezentand Redactata si semnata astazi, ______, in __exemplare, la care s-au anexat copii certificate pen- tru conformitate de pe inscrisurile mentionate in cuprinsul cererii, timbre judiciare in cuantum de ___ lei, precum si dovada achitarii taxei judiciare de timbru legal datorate, in cuantum de ________ lei.
numele si prenumele reprezentantului legal al persoanei care a formulat cererea)
S.C. OLTCHIM S.A Societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective
|
Musafir |
#26212 Re: Re: Problemele salariaţilor unei firme aflate în insolvenţă2014-09-10 08:45#26200: - Re: Problemele salariaţilor unei firme aflate în insolvenţă e vorba de cele trei salarii,nu? |
Musafir |
#26213 Re: Re: Re: Problemele salariaţilor unei firme aflate în insolvenţă2014-09-10 08:46#26212: - Re: Re: Problemele salariaţilor unei firme aflate în insolvenţă Salarii. (creante ) Din resursele Fondului de garantare se suportă următoarele categorii de creanţe salariale: a) salariile restante; b) compensaţiile băneşti restante, datorate de angajatori pentru concediul de odihnă neefectuat de salariaţi, dar numai pentru maximum un an de muncă; c) plăţile compensatorii restante, în cuantumul stabilit în contractul colectiv de muncă şi/sau în contractul individual de muncă, în cazul încetării raporturilor de muncă; d) compensaţiile restante pe care angajatorii au obligaţia de a le plăti, potrivit contractului colectiv de muncă şi/sau contractului individual de muncă, în cazul accidentelor de muncă sau al bolilor profesionale; e) indemnizaţiile restante, pe care angajatorii au obligaţia, potrivit legii, de a le plăti pe durata întreruperii temporare a activităţii. STATUL ROMAN ESTE DIRECT OBLIGAT SA ACHITE, FIIND PATRON MAJORITAR IN CAZUL OLTCHIM SI CEL CARE ISI ASUMA DIRECT ACHITARE PE LEGEA 85/2006 SI TOATE LEGILE COROBORATE SPRE ACHITARE CREANTE. COMISIA EUROPEANA OBLIGA ACHITARE PLATI, IN SPECIAL DE STATUL CARE FACE DISPONIBILIZARI SI ARE ANGAJATI NEPLATITI IN INSOLVENTA. AM POSTAT #26204 VIRAND SUME DE BANI STATULUI RESPECTIV PENTRU ASTFEL DE PROCEDURI DE ACHITARE SALARII http://legislatiamuncii.manager.ro/ Curtea Europeana de Conturi recomanda accelerarea platilor pentru lucratorii disponibilizatiS.C. OLTCHIM S.A Societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective |
Musafir |
#262142014-09-10 08:58dar fondul de garantare e platit si de privati,nu? |
Musafir |
#26215 Re:2014-09-10 09:00Specifica in ce s-a postat, cititi tot ce este postat anterior. "In mod normal, salariatii unei societăți beneficiaza de un grad adecvat de protectie menit sa ii protejeze de un angajator cu tendinte abuzive. Multe dintre aceste protectii de ordin social, reglementate in principal de Codul Muncii, sunt pe deplin aplicabile și în perioada în care firma este în insolvență, indiferent de etapele acestei proceduri."
"Fondul de garantare este constituit numai din contributiile angajatorilor, statul fiind implicat direct in stabilirea si plata creantelor salariale cuvenite salariatilor in cazul falimentului. Salarii. (creante ) Din resursele Fondului de garantare se suportă următoarele categorii de creanţe salariale: a) salariile restante; b) compensaţiile băneşti restante, datorate de angajatori pentru concediul de odihnă neefectuat de salariaţi, dar numai pentru maximum un an de muncă; c) plăţile compensatorii restante, în cuantumul stabilit în contractul colectiv de muncă şi/sau în contractul individual de muncă, în cazul încetării raporturilor de muncă; d) compensaţiile restante pe care angajatorii au obligaţia de a le plăti, potrivit contractului colectiv de muncă şi/sau contractului individual de muncă, în cazul accidentelor de muncă sau al bolilor profesionale; e) indemnizaţiile restante, pe care angajatorii au obligaţia, potrivit legii, de a le plăti pe durata întreruperii temporare a activităţii. STATUL ROMAN ESTE DIRECT OBLIGAT SA ACHITE, FIIND PATRON MAJORITAR IN CAZUL OLTCHIM SI CEL CARE ISI ASUMA DIRECT ACHITARE PE LEGEA 85/2006 SI TOATE LEGILE COROBORATE SPRE ACHITARE CREANTE. COMISIA EUROPEANA OBLIGA ACHITARE PLATI, IN SPECIAL DE STATUL CARE FACE DISPONIBILIZARI SI ARE ANGAJATI NEPLATITI IN INSOLVENTA. AM POSTAT #26204 VIRAND SUME DE BANI STATULUI RESPECTIV PENTRU ASTFEL DE PROCEDURI DE ACHITARE SALARII. http://legislatiamuncii.manager.ro/ Curtea Europeana de Conturi recomanda accelerarea platilor pentru lucratorii disponibilizatiS.C. OLTCHIM S.A Societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective |
Musafir |
#262162014-09-10 09:22deci,stai putin e vorba de cele trei salarii care s-au si platit sau tu intelegi altceva?adica,spune-ne si noua. |
Musafir |
#26217 SALARII DISPONIBILIZATI SI ANGAJATI2014-09-10 09:26
SALARII DISPONIBILIZATI SI ANGAJATI. STATUL ROMAN, ARE OBLIGATIE DE ACHITARE PESTE SOCIETATE, IN CAZUL OLTCHIM EI FIIND CHIAR IN MASURA SA ACHITE, FIIND PATRON MAJORITAR. LA ALTE SOCIETATI INTERVINE SI SCRIE IN LEGE, LA OLTCHIM EL ESTE PATRON SI TREBUIE SA ACHITE. STATUL ROMAN TREBUIE SA ACHITE FIIND DIRECT IMPLICAT!!!!!!!!UNIUNEA EUROPEANA SI CONSILIUL EUROPEI ASIGURA SPRIJIN SPRE ACHITARE PLATI SALARII, SITUATIILOR DE INSOLVENTA SI FALIMENT.http://legislatiamuncii.manager.ro/ Curtea Europeana de Conturi recomanda accelerarea platilor pentru lucratorii disponibilizatiCurtea Europeana de Conturi recomanda accelerarea platilor pentru lucratorii disponibilizatiSALARII DISPONIBILIZATI SI ANGAJATIS.C. OLTCHIM S.A Societate in insolventa, in insolvency, en procedure collectivea) salariile restante; b) compensaţiile băneşti restante, datorate de angajatori pentru concediul de odihnă neefectuat de salariaţi, dar numai pentru maximum un an de muncă; c) plăţile compensatorii restante, în cuantumul stabilit în contractul colectiv de muncă şi/sau în contractul individual de muncă, în cazul încetării raporturilor de muncă; d) compensaţiile restante pe care angajatorii au obligaţia de a le plăti, potrivit contractului colectiv de muncă şi/sau contractului individual de muncă, în cazul accidentelor de muncă sau al bolilor profesionale; e) indemnizaţiile restante, pe care angajatorii au obligaţia, potrivit legii, de a le plăti pe durata întreruperii temporare a activităţii. STATUL ROMAN ESTE DIRECT OBLIGAT SA ACHITE, FIIND PATRON MAJORITAR IN CAZUL OLTCHIM SI CEL CARE ISI ASUMA DIRECT ACHITARE PE LEGEA 85/2006 SI TOATE LEGILE COROBORATE SPRE ACHITARE CREANTE. COMISIA EUROPEANA OBLIGA ACHITARE PLATI, IN SPECIAL DE STATUL CARE FACE DISPONIBILIZARI SI ARE ANGAJATI NEPLATITI IN INSOLVENTA. AM POSTAT #26204 VIRAND SUME DE BANI STATULUI RESPECTIV PENTRU ASTFEL DE PROCEDURI DE ACHITARE SALARII. |
Musafir |
#26218 Re:2014-09-10 09:33CAND VORBIM DE ACHITARE, DISCUTAM DE PLATI DREPTURI SI OBLIGATII ALE ANGAJATORULUI CATRE CEI IINDREPTATITI. IN CAZUL DE FATA SALARII: SALARII DISPONIBILIZATI SI ANGAJATI, INAINTEA ORICARUI ALT CREDITOR CU CREANTA IN SOCIETATE, PRIMUL FIIND SALARIATUL (ANGAJAT SI DISPONIBILIZAT LA PLATA LA ZI, OBLIGA LEGEA SI LEGIUTORUL)NU MAI RASTALMACITI, PLATI SE FAC PE TOATE SUMELE PANA LA FINALIZARE ACHITARE, NU PE CE S-A DAT, OK. |
Musafir |
#262192014-09-10 09:39nu rastalmaceste nimeni.doar am cerut lamuriri.deci se poate lumea adresa sa-si recupereze restantele prin chestia asta? sau ce vrei sa spui? fii clar ca uite nu intelegem. |
Musafir |
#26220 STATUL ROMAN ARE ATRIBUTIUNI SUPREME IN OLTCHIM SI DECISIVE DE ACHITARE SALARII OBLIGATIE2014-09-10 09:43
SALARII DISPONIBILIZATI SI ANGAJATI. STATUL ROMAN, ARE OBLIGATIE DE ACHITARE PESTE SOCIETATE, IN CAZUL OLTCHIM EI FIIND CHIAR IN MASURA SA ACHITE, FIIND PATRON MAJORITAR. LA ALTE SOCIETATI INTERVINE SI SCRIE IN LEGE, LA OLTCHIM EL ESTE PATRON SI TREBUIE SA ACHITE. STATUL ROMAN TREBUIE SA ACHITE FIIND DIRECT IMPLICAT!!!!!!!!UNIUNEA EUROPEANA SI CONSILIUL EUROPEI ASIGURA SPRIJIN SPRE ACHITARE PLATI SALARII, SITUATIILOR DE INSOLVENTA SI FALIMENT.http://legislatiamuncii.manager.ro/ Curtea Europeana de Conturi recomanda accelerarea platilor pentru lucratorii disponibilizatiCurtea Europeana de Conturi a facut public un nou raport in care se recomanda ca platile destinate lucratorilor disponibilizati ca urmare a globalizarii sa ajunga mult mai rapid la destinatari. Curtea Europeana de Conturi recomanda accelerarea platilor pentru lucratorii disponibilizatiS.C. OLTCHIM S.A Societate in insolventa, in insolvency, en procedure collectiveLegea 85/2006 privind procedura insolventei, consolidata 2010 ABROGATA coroborate cu toate LEGILE in sustinere.Atentie! Procesele incepute inainte de intrarea in vigoare a noii legi raman supuse legii aplicabile anterior acestei date.
|
Musafir |
#26221 Comisia Europeană ridică semne de întrebare cu privire la privatizarea Oltchim2014-09-10 10:0726 Aug 2014
Comisia Europeană a cerut României o serie de clarificări pe tema privatizării combinatului Oltchim, întrucât există suspiciuni că statul nu se comportă ca un investitor privat, iar preluarea rafinăriei Arpechim de la Petrom ar putea avantaja compania petrolieră, a declarat, pentru AGERPRES, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu. "Există suspiciunea că preluarea rafinăriei Arpechim de la Petrom ar putea aduce avantaje celor de la Petrom, întrucât, în aceste condiții, Petrom ar scăpa de unele obligații foarte costisitoare pe care le are cu închiderea rafinăriei, precum decontaminarea zonei', a precizat Chirițoiu. |
Musafir |
#26222 Re: Re: Re: Ministrul delegat pentru Dialog Social2014-09-10 10:30#26174: - Re: Re: Ministrul delegat pentru Dialog Social
SUNTETI ASTEPTATII JOI 11 SEP 2014 ORA 10.30 IN FATA INSTITUTIEI PREFECTULUI ,PENTRU A VA INTILNI CU MINISTRU DE DIALOG SOCIAL
Aurelia Cristea
Ministrul delegat pentru Dialog SocialS.C.Oltchim S.A se judeca pe legea insolventei aprobata de judecatorul-sindic in ianuarie 2013: Legea 85/2006 privind procedura insolventei, consolidata 2010 ABROGATA coroborate cu toate LEGILE in sustinere.Atentie! Procesele incepute inainte de intrarea in vigoare a noii legi raman supuse legii aplicabile anterior acestei date.
Nu mai trebuie sa mai plece fara a lua decizia de ACHITARE SALARII, STATUL ROMAN TREBUIE SA PLATEASCA SALARIATII ( DISPONIBILIZATI SI ANGAJATI), OBLIGATIE DE A FACE (TERMEN JURIDIC). SUNTETI ASTEPTATII JOI 11 SEP 2014 ORA 10.30 IN FATA INSTITUTIEI PREFECTULUI ,PENTRU A VA INTILNI CU MINISTRU DE DIALOG SOCIAL STATUL ROMAN:MINISTERUL ECONOMIEI SI FINATELOR, ROMANIA!!!!!!! AUTORITATEA PENTRU ADMINISTRAREA ACTIVELOR STATULUI BUCURESTI, ROMANIA!!!!!!!!
S.C. OLTCHIM RAMNICU VALCEA, PATRON MAJORITAR STATUL ROMAN. ROMANIA!!!!!!!!!
SLO ARE OBLIGATIA SA VI SE PUNA LA DISPOZITIE DOCUMENTE CARE SA SUSTINA CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA (cu legile specificate in CCM ) SAU CHIAR CCM DUPA CAZ, DACA ESTE NEVOIE, LA CERERE ADRESATA DE VOI (SAU AVOCATI IN NUMELE VOSTRU), PENTRU A VA FI DE FOLOS IN PROCESELE SI INTERESELE PENTRU CARE VOI VA ADRESATI INSTATELOR SAU DIVERSELOR LITIGII CU SOCIETATEA. SLO POATE FI CHEMAT IN INSTANTA ALATURI DE VOI SI SA VA SUSTINA CAUZA PE CCM IN PROCESELE ITENTATE DEBITORULUI (S.C. OLTCHIM S.A.), PE SUSTINEREA NEPLATII VOASTRE SALARIALE (SALARIATI DISPONIBILIZATI SI ANGAJATI). PANA LA STINGEREA LITIGIULUI DE MUNCA CU SOCIETATEA, CHIAR SI-N FALIMENT, SAU DUPA FALIMENT, RAMANETI PANA LA A DEFINITIVA CU STATUL ROMAN PLATA SALARIIILOR (DISPONIBILIZATI SI ANGAJATI) CU PENALIZARILE RESPECTIVE DE INTARZIERE A PLATILOR CATRE VOI ( DIN MOTIVE CARE NU TIN DE VOI) SI RESTUL PLATILOR, LA FEL CU PENALIZARILE CUVENITE DE LEGE (DAUNE-INTERESE) TOT CU PENALIZARILE DE INTARZIERE CARE NU TIN DE VOI. SCRIE IN CCM (CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA) CA SLO (SINDICATUL LIBER OLTCHIM) REPREZINTA TOTI SALARIATII (ANGAJATI SI DISPONIBILIZATI), INDIFERENT DE RASA, ETNIE, CULTURA, RELIGIE, EDUCATIE, OPTIUNE POLITICA, ORIENTARE SOCIALA, HANDICAP, APARTENENTA ORI ACTIVITATE SINDICALA SI ALTE CAZURI.....ETC., (NU SUNT TOATE LA RAND DAR FI SIGUR CA ASA ESTE IN CCM).... COLECTIVELE DE SALARIATI (ANGAJATI SI DISPONIBILIZATI) AU UN SINGUR SEMNATAR PARTEA SINDICALA, PE CCM SI ACELA ESTE SLO (SINDICATUL LIBER OLTCHIM). SA INCEAPA PLATILE CATRE CREDITORI, PRIMII SALARIATII (PLATILE COMPENSATORII SI ANGAJATI) DATI BANII TUTUROR SI NU NE MAI VEDETI PE PETITIE SAU PE LA VOI IN AUDIENTE, MITINGURI, SEDINTE,TRIBUNAL...!!! SI EVITATI FALIMENTUL!!!!! SALARIILE PLATILOR COMPENSATORII SI ANGAJATII: | ||||||||||
Musafir |
#26223 Re: STATUL ROMAN ARE ATRIBUTIUNI SUPREME IN OLTCHIM SI DECISIVE DE ACHITARE SALARII OBLIGATIE2014-09-10 10:35#26220: - STATUL ROMAN ARE ATRIBUTIUNI SUPREME IN OLTCHIM SI DECISIVE DE ACHITARE SALARII OBLIGATIE domne ca are obligatia e una dar se pot lua banii sau nu? |
Musafir |
#26224 Re: Re: STATUL ROMAN ARE ATRIBUTIUNI SUPREME IN OLTCHIM SI DECISIVE DE ACHITARE SALARII OBLIGATIE2014-09-10 10:52Firesc, daca este OLIGATIE, trebuie sa achite prin legi. Doamne ajuta si muuult succes sa aplice achitare tuturor creantele salariale (disponibilizati si angajati) prioritrari si primii platiti inaintea tuturor!!!!!!!!!!!! STATUL ROMAN ARE ATRIBUTIUNI SUPREME IN OLTCHIM SI DECISIVE DE ACHITARE SALARII OBLIGATIE |
Musafir |
#26225 Ne scarpinam dupa ureche: a pornit sau nu a pornit oxo?2014-09-10 11:04 |
|
DEMISIA IOHANNIS ȘI JUDECATORI CCR
Suspendarea celor 9 judecatori ai CCR
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Interzicerea comercializarii si folosirii petardelor pe intreg teritoriul Romaniei!!!
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
Interzicerea comercializarii si folosirii petardelor pe intreg teritoriul Romaniei!!!
62002 Creat: 2020-01-02
DEMISIA IOHANNIS ȘI JUDECATORI CCR
32897 Creat: 2024-12-07
Închiderea postului Antena 3
11193 Creat: 2024-11-28
Cerem oficial retragerea definitiva a licenței de funcționare a postului de televiziune Antena 3 CNN
26845 Creat: 2024-11-27
Petiție către Consiliul Local al Sectorului 4
610 Creat: 2024-12-18
Suspendarea celor 9 judecatori ai CCR
12088 Creat: 2024-12-06
Alegeri libere
21576 Creat: 2024-12-06
Suspendarea din funcție a domnului Președinte a României Klaus Iohannis
5649 Creat: 2024-12-06
Petitie către Curtea Constituțională a României Subiect: Menținerea în cursa prezidențială a domnului Călin Georgescu
21663 Creat: 2024-11-28
CEREM DESFIINȚAREA CCR
20638 Creat: 2020-03-02
Il sustin pe Calin Georgescu la presedintie 2024
2299 Creat: 2024-12-03
CEREM DREPTUL LA VIATA PENTRU CAINII DIN ADAPOSTUL PUBLIC TARGU JIU
24373 Creat: 2024-08-16
Contestație deciziei CCR la data 06.12.2024
3499 Creat: 2024-12-06
Construirea unui Snowpark în Postăvaru
46 Creat: 2024-12-23
În data de 21 decembrie 2024 încetează de drept mandatul de Președinte al domnului Klaus Werner Iohannis conform prevederilor art. 83 alin. 1 din Constituția României.
44 Creat: 2024-12-20
Cerem DEMISIA lui Klaus Iohannis pentru trădare!
923 Creat: 2024-12-06
Susțin desființarea Institutului „Elie Wiesel”
1951 Creat: 2024-01-25
Prescriptia executarii silite trebuie invocata din oficiu, de instanta de judecata
321 Creat: 2024-09-27
Mariti amenda pentru taierea copacilor din Bucuresti
630 Creat: 2024-11-27
Dreptul studenților Politehnicii București la apă caldă și căldură trebuie respectat!
2462 Creat: 2024-11-30