RESPINGEREA PROIECTULUI LEGISLATIV DE CERTIFICARE A OPERATORILOR ECONOMICI CARE DESFASOARA ACTIVITĂȚI DE PROIECTARE

Comentarii

#1404

Lucrez in domeniu si, cu o astfel de lege, as inchide firma, care are cca 24 ani de activitate in domeniu!

(Pitesti, 2019-01-29)

#1412

Sunt condiții de monopol

(Bucuresti, 2019-01-29)

#1414

Trebuie sa trimitem un mesaj puternic, GREVA GENERALA!

(BUCURESTI, 2019-01-29)

#1416

.

(Bucuresti, 2019-01-29)

#1417

Am firma si nu doresc să fiu limitat sa profesez de niste legi tâmpit facute de incompetenți

(Cluj Napoca, 2019-01-29)

#1432

doresc mai putina birocratie si sa nu mai fie piedici pentru liber profesionisti

(Cugir, 2019-01-29)

#1449

Susțin și mici arhitecți care nu se încadrează in acea grila

(Tulcea, 2019-01-30)

#1451

Avantajeaza marile companii in mod discretionar, si este impotriva realei concurente !

(Cluj-Napoca, 2019-01-30)

#1452

SEMNEZ PENTRURESPINGEREA PROIECTULUI LEGISLATIV DE CERTIFICARE A OPERATORILOR ECONOMICI CARE DESFASOARA ACTIVITĂȚI DE PROIECTARE DUPĂ CRITERII TEHNICO-ECONOMICE, NU PROFESIONALE, DEOARECE AFECTEAZA GRAV CONCURENȚA LOIALĂ, DUCÂND LA CREȘTEREA COSTURILOR PENTRU PROIECTANȚI, CONSTRUCTORI ȘI INVESTITORI.

(Maneciu, 2019-01-30)

#1457

Aceasta lege este impotriva liberei concurnte si ridica bariere celor nou intrati in piata sau celor mici, care nu vor mai creste niciodata.

(Ploiesti, 2019-01-30)

#1462

Acest act favorizeaza firmele mari din domeniu si duce la falimentarea tuturor firmelor mici din domeniul proiectarii.

(PITEȘTI, 2019-01-30)

#1465

Consider ca este o masura ce distruge profesionalismul in activitatea de proiectare, introducand criterii economice.Practic de 11 ani arhitectura in cadrul unei societati comerciale cu profil unic proiectare si stiu ca nu cifra de afaceri oglindeste profesionalismul, chiar deloc din pacate

(Bucuresti, 2019-01-31)

#1478

Semnez pentru cä : sustin valorile tärii, oamenilor calificati, instruiti, cu Diplome de merit,

Sä li se acorde DREPTURI !


(Frankfurt, 2019-01-31)

#1482

este anticoncurentiala

(iasi, 2019-02-01)

#1483

Este o cale de a asigura oligopolul firmelor mari

(Targoviste, 2019-02-01)

#1492

Nu este corect!

(Bucuresti, 2019-02-02)

#1493

Pentru ca nu stimuleaza dezvoltarea tinerilor arhitecti care vor sa fie pe cont propriu .

(Iasi, 2019-02-02)

#1495

Cum se face analiza certificării profesionale?
Dacă se face conform următoarelor:
 criterii juridice-administrative: privind îndeplinirea condițiilor de eligibilitate, legalitatea funcționării, solvabilitatea, achitarea taxelor și impozitelor;
 criterii economico-financiare: privind justificarea capacității financiare și economice;
 criterii tehnice: privind condițiile tehnice ce trebuie îndeplinite de întreprinderile din construcții pentru certificarea capacității tehnice profesionale, obținerea certificatului de calificare și a dreptului pentru înscrierea pe listele oficiale din care să rezulte că a fost evaluată și a fost certificată calificarea profesională.
Atunci, aceasta nu ar trebui să conducă la:
TRATAMENTUL NEDIFERENȚIAT AL ACTIVITĂȚILOR, SPECIALITĂȚILOR, INVESTIȚIILOR – execuție, proiectare, consultanță, arhitectură, structură, instalații, investiții private, investiții publice.
CONCURENȚĂ NELOIALĂ – având ca efect eliminarea de pe piață a diverselor forme de exercitare a profesiei și descurajarea, obstrucționarea intrării pe piață a noilor veniți, a debutanților – cifra de afaceri nu reflectă în mod direct calitatea prestației execuției sau creației.
Ca urmare,
SĂ ACORDĂM ȘANSE CELOR CE GARANTEAZĂ ATINGEREA SCOPULUI – asigurarea practicării profesiei la înalte standarde calitative, pentru creșterea calității vieții. Certificările nu trebuie să fie limitative, nu trebuie să “înghețe” tabloul celor care desfășoară activități în domeniul construcțiilor, sau care au obținut succes încălcând deontologia profesiei. Procesul de certificare trebuie să lase loc și elementului dinamic, al devenirii, al evoluției, care de multe ori poate aduce surprize.

(București, 2019-02-02)

#1497

Sugruma firmele mici din piata

(Bucuresti, 2019-02-03)

#1504

Nu sunt de acord cu aceasta hotarare.

(Bucuresti, 2019-02-03)

#1512

Nu sunt de acord, cu certificarea.

(Bucuresti, 2019-02-04)

#1514

Nu sunt de acord cu certificarea.

(Filiasi, 2019-02-04)

#1526

Certificarea firmelor de proiectare de către terți restrânge atribuțiile de reglementare a exercitării profesiei de către OAR, așa cum prevede Legea 184/2001, aduce atingere statutului de profesie liberală și generează neconcordanțe cu legea 10/1995 prin folosirea de clasificări necoordonate cu clasificările deja existente. Cui ia dat "minunea" asta prin cap. Sa certificam tot, avocati,notari,artisti,chirurgi,profesori, in general, pe toata lumea care are studii superioare. Hai domnilor, luati-ne painea si trimiteti-ne sa facem orice, numai meseria nu.Luati voi tot, ca puteti si va e teama de orice forma de concurenta. Eu zic sa trimiteti niste supercomisii si in comisiile de diploma, asa, sa o ia numai cine vreti voi.

(Bucuresti, 2019-02-07)

#1532

Certificarea operatorilor economici care desfășoară activități de proiectre și execuție pe criterii tehnico-profesionale, afectează grav concurența loială, nu aduce o creștere a calității actului de proiectare.
Lipsa de preocupare a legiuitorului de eliminare a inadvertențelor din legislație și eliminarea articolelor de lege care prin exprimare sunt vagi și pe alocuri contradictorii, este incredibilă.

Țara arde și baba se piaptănă...

(Deva, 2019-02-08)

#1535

Subscriu ca, propunerea de certificare este aticoncurentiala, nu garanteaza nici calitatea produsului arhitectural ,nici pe cel final. Se poate ajunge in regimul de lucru in proiecare, cel de pana in 1989, cand entitati mari de proiectare faceau legea in domeniu, in fiecare oras. Si, sigur va incepe si lupta neconcurentiala si intre cei certificati .
In alta ordine de idei, colegii tineri cand vor ajunge sa se incadreze in standardele cerute? Este echitabil?
Oricum la participarile de la licitatii pentru lucrari mari sunt deja conditii care inlatura firmele prin parametrii de eligibilitate impusi.
Sau un arhitect cu o experienta mare, efectiva, care nu poate indeplini caraceristicile impuse de certificare ramane cu posibilitati reduse de profesare si de "exprimare " ...si mai toti vom ajunge acolo mai devreme sau mai tarziu. Se pare ca nu degeaba experienta estetreuta ca ultimul criteriu de indeplinit! A se vedea experienta bazata pe cifre in contracte si nu calitate = motiv data de legea 10/95 modificta in 2016, pe care se bazeaza"Certificarea" . Sa nu uitam ca mai avem ,deja, si o legislatie a arhitectului , ex. L184/2001. In cazul in care operatorii certificati dupa un timp nu mai indeplinesc criteriile ce se va intampla cu ei?... si atunci nu putem sa nu ne gandim la zone de coruptie.

(BUCURESTI, 2019-02-08)

#1545

va dăuna grav breslei de arhitecți și va scădea și mai mult calitatea de proiectare. Va îmbogăți doar pe cine trebuie ...

(timisoara, 2019-02-14)

#1552

imi afecteaza in mod direct viata profesionala si cariera care este abia la inceput de drum.

(CONSTANTA, 2019-02-14)

#1558

Nu sunt de acord cu acest proiect legislativ.

(Bucuresti, 2019-02-16)

#1560

Consider ca sunt nedreptatit de aceasta lege. Am fost deja certificat de doua ori atunci cand am fost admis ca membeu in OAR si in RUR. Nu vad cum aceasta lege ar putea face mai mult decat s-a facut pana in prezent. Se poate face ceva dar nu asa.

(Iasi, 2019-02-16)

#1573

Este o ingradire a profesiei liberale a arhitectului.
Este o incalcare a legii concurentei.
Firmele mici vor disparea

(Pitesti, 2019-02-17)

#1582

Nu sunt de acord cu proiectul legislativ de certificare a operatorilor economici care desfasoara activitati de proiectare,aceasta creeaza premizele formarii unui monopol asupra obtinerii proiectelor.Initial articolul 9 pct n din legea 10/95 cu completari s-a introdus pentru alinierea la normele europene referitor la achizitiile publice(asa mi s-a spus,cand am intrebat cu ce scop a fost introdus in lege).,dar in articol nu se specifica ce fel de lucrari implica,astfel ca se intelege ca se refera si la achizitii publice si la proiecte pentru beneficiari particulari.Arhitectura este o profesiune liberala .prin aceasta certificare se pierde caracterul liberal al meseriei devine comercial.

(Pitesti, 2019-02-18)

#1590

proiectul discrimineaza, provoaca concurenta neloiala, impiedica promovarea tinerilor arhitecti si foloseste numai anumitor grupuri care au propus si lansat acest proiect

(Bucuresti, 2019-02-20)

#1591

Asociatiile profesionale nu apara interesele tuturor membrilor ei ci doar a unora ....

(Bucuresti, 2019-02-20)

#1592

Principial democrația respinge monopolul

(București, 2019-02-20)