Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Quoted post

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM.SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.

#39588 Re: Mai multi creditori au solicitat declansarea procedurii falimentului la combinatul Oltchim

2015-06-07 21:40

#39587: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM.SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA. - Mai multi creditori au solicitat declansarea procedurii falimentului la combinatul Oltchim  

 SC Electrica Furnizare SA atrage atenţia că este un faliment mascat

Reprezentanţii creditorului SC Electrica Furnizare SA mai arată că, deşi, prin acest plan se prevede înlocuirea cu anumite garanţii constituite asupra părţilor sociale ale SC Oltchim SPV SRL, totuşi, conform dispoziţiilor art. 39 din Legea nr. 85/2006, între creditoare şi debitoare nu a fost încheiată în mod legal o novaţie. Precizează că, în realitate, este vorba despre un faliment mascat, prin care se urmăreşte înlăturarea creanţelor înscrise în procedură, precum şi a bunurilor şi garanţiilor, unicul scop fiind acela de a înstrăina fără nici un impediment anumite bunuri afectate în acest moment de garanţii reale. Creditorul spune că planul nu prevede nici o măsură de natură să interzică înstrăinarea activelor SC Oltchim SA, transferate acesteia. Astfel, se arată că premisele de la care pleacă administratorii judiciari sunt eronate, deoarece metoda vânzării în bloc, respectiv înstrăinarea întregii afaceri, ca ansamblu funcţional, este specifică falimentului şi nu reorganizării, fiind invocate în acest sens prevederile Legii 85/2006 . Se precizează faptul că pretinsul plan nu urmăreşte redresarea activităţii SC Oltchim SA, efectele reorganizării conducând la aceleaşi efecte ca şi în caz de faliment, adică dispariţia societăţii debitoare. În plus, subliniază faptul că, în cazul în care s-ar fi optat pentru înstrăinarea afacerii, ca ansamblu funcţional în cadrul procedurii falimentului, creanţele deţinute împotriva societăţii nu ar fi putut fi defavorizate, în sensul reducerii creanţelor creditorilor garantaţi cu 70%, aspectele invocate mai sus conducând, în final, în opinia creditoarei, la încălcarea prevederilor referitoare la tratamentul corect şi echitabil. Al doilea aspect priveşte programul de plăţi cuprins în planul de reorganizare, iar, prin raportare, la dispoziţiile din Legea nr. 85/2006, se arată că programul nu cuprinde sumele care vor fi plătite creditorilor, nici termenele la care se vor realiza aceste plăţi. Se impune concluzia că planul de reorganizare trebuie să cuprindă o singură modalitate de reorganizare, iar adoptarea mai multor programe de reorganizare nu poate conduce la un real program de plăţi, care să conducă la satisfacerea creanţelor, conform tabelului de creanţe. Astfel, planul nu cuprinde cuantumul despăgubirilor care trebuie oferite titularilor de creanţe, în comparaţie cu valoarea estimativă care ar putea fi primită prin distribuţie, în caz de faliment. Administratorul SC Oltchim SA, Gheorghe Piperea, vorbeşte despre posibilitatea judecătorului sindic de a apela la un alt practician pentru a-şi spune părerea cu privire la viabilitatea planului de reorganizare, dar acest lucru se face numai în cazul în care are dubii cu privire la viabilitatea planului şi de potenţialul pe care îl are judecătorul sindic, să numească un practician de insolvenţă. Acesta consideră că nu sunt dubii în această privinţă, dar, dincolo de acest lucru, atunci când un judecător sindic numeşte un astfel de practician de insolvenţă, care să se pronunţe în legătură cu viabilitatea planului, speră să ţină cont şi de principiul celerităţii. De asemenea, atrage atenţia instanţei că, în procedura de faliment, se ajunge ca acele cheltuieli de mediu, care sunt prioritare, sub o sancţiune penală prevăzută de o lege specială ar fi atât de mari, încât absolut nimeni, nici măcar SC Electrica Furnizare SA să nu mai poată recupera nimic din datorie. Astfel, în procedura falimentului, toate autorizaţiile de mediu, toate licenţele şi toate permisele sunt încetate şi, chiar dacă se vând, ca active, în bloc sau ca ansamblu de funcţionare, o astfel de entitate nu mai poate să continue activitatea, întrucât trebuie să lichideze şi să cu_reţe locaţia. Aşadar, fără autorizaţie de mediu nu se mai poate face nimic. În consecinţă, aceea sumă, de 100 de milioane de euro iluzorie, din care reprezentanţii SC Electrica Furnizare SA cred că ar putea lua 50% din creanţă va fi folosită în primul rând pe acea cheltuială de mediu, care este în valoare de 460 de milioane de euro, plus TVA.

Banc Post a cerut trecerea la procedura falimentului Oltchim

Reprezentanta creditoarei Kronos Worldwide LTD arată că principala componentă a planului de reorganizare o reprezintă planul de afaceri care trebuie să prevadă sursele de finanţare ale reorganizării şi fluxurile sale financiare. În plus, se arată că planul de reorganizare al SC Oltchim SA nu conţine sursa de provenienţă în vederea obţinerii de resurse financiare, în fapt prin plan propunându-se o continuare a activităţii debitoarei, în aşteptarea unei surse de finanţare care să acopere întreaga masă pasivă cuprinsă în programul de plăţi. Precizează că aceste surse au un grad foarte mare de incertitudine, în condiţiile în care, după o perioadă îndelungată, nu a fost identificat nici un potenţial investitor. De asemenea, consideră că judecătorul sindic are ca atribuţie analizarea planului de reorganizare şi sub aspectul oportunităţii, condiţii în care, în speţa de faţă, trebuie constatată  împrejurarea că planul propus nu prezintă fezabilitate, nefiind viabil şi neputând fi realizat. În ceea ce priveşte programul de plăţi, se menţionează că nu există informaţii certe cu privire la preţul care se va realiza din vânzarea părţilor sociale ale SC Oltchim SPV SRL, valoarea-reper a activelor transferate, aşa cum a fost ea stabilită prin raportul de evaluare întocmit de Winterhill România SRL, urmând să fie actualizată ori de câte ori societatea debitoare va contracta finanţări în cadrul perioadei de observaţie, noua valoare-reper crescând cu valoarea nominală a respectivelor finanţări. În aceste condiţii, aduce la cunoştinţa instanţei că, împotriva raportului de evaluare a activelor s-au formulat contestaţii, solicitându-se verificări ale acestui raport, conform prevederilor Ordonanţei de Guvern nr. 24/2011, cu menţiunea că instanţa a analizat contestaţia AAAS împotriva hotărârii Adunării creditorilor din 4 decembrie 2014, contestaţie admisă în parte. Pe cale de consecinţă s-a dispus verificarea raportului de evaluare a activelor deţinute de SC Oltchim SA. Cum planul de reorganizare are la bază un raport de evaluare contestat, care urmează să fie supus verificărilor, creditoarea concluzionează că programul de plăţi poate conţine date incerte sau eronate, care ar necesita refacerea acestuia în concordanţă cu valorile reale, lucru care ar conduce, în final, şi la nerespectarea prevederilor legate de tratamentul corect şi echitabil. Reprezentanta creditoarei Banc Post a arătat că planul nu poate fi confirmat, deoarece nu cuprinde un program de plăţi propriu-zis, având în vedere că acesta nu prevede nici un termen de plată a creanţelor, pe de o parte, precum şi faptul că în plan nu se pot identifica sursele de finanţare şi cuantumul lor, în varianta vânzării către un investitor eligibil, nefiind prezentate oferte din care să rezulte suma care se poate obţine din această vânzare, pe de altă parte. În consecinţă, a solicitat respingerea planului şi trecerea la procedura falimentului. În schimb, avocatul creditorului Erste Group Bank a solicitat instanţei confirmarea planului de reorganizare, întrucât sunt îndeplinite condiţiile de legalitate şi viabilitate. Mai mult decât atât, trebuie avut în vedere şi faptul că, în cazul falimentului, nu se va lua absolut nimic, aşa cum s-a menţionat de către administratorii judiciari, pentru că sumele obţinute din valorificarea activelor ar avea ca destinaţie unică acoperirea cheltuielilor de mediu. Astfel, singura variantă pentru creditorii care doresc recuperarea sumelor este reorganizarea, fie prin transferul acestor active către SPV, fie prin redresarea activităţii fără vânzarea activelor, existând şi această variantă. Şi apărătorul OMV Petrom a cerut instanţei confirmarea planului, la fel ca şi AAAS Bucu_reşti.

http://www.impactreal.ro/

Raspunsuri

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM.SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.

#39589 Re: Re: Mai multi creditori au solicitat declansarea procedurii falimentului la combinatul Oltchim

2015-06-07 21:43:57

#39588: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM.SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA. - Re: Mai multi creditori au solicitat declansarea procedurii falimentului la combinatul Oltchim  

 Foştii salariaţi au solicitat respingerea planului de reorganizare

În schimb, apărătoarea foştilor salariaţi de la SC Oltchim SA a cerut Tribunalului Vâlcea respingerea planului de reorganizare, întrucât nici în plan şi nici în punctul de vedere depus ulterior de administratorii judiciari nu există expusă modalitatea de plată concretă a drepturilor salariale. Reprezentantul celor 87 de salariaţi disponibilizaţi care au depus la dosarul cauzei un memoriu precizează că au votat pentru acest plan de reorganizare. Acesta a precizat că va crede în viabilitatea acestui plan numai în momentul în care va regăsi în acesta un tabel nominal cu disponibilizaţii, care să cuprindă numele, sumele, termenele de plată şi sursa de finanţare, dar nu peste 5 ani. De asemenea, atrage atenţia instanţei că s-a încercat inducerea ideii conform căreia salariaţii disponibilizaţi ar fi împuternicit persoane fizice să-i reprezinte, dar aceştia nu au delegat niciodată pe nimeni să-i reprezinte, iar dacă  administratorii judiciari se folosesc de nişte semnături în numele acestora sesizează falsul şi uzul de fals. Consorţiul administratorilor judiciari de la SC Oltchim SA a indicat faptul că există posibilitatea reală de reorganizare efectivă a activităţii debitoarei, arătând că activitatea Oltchim poate fi redresată pe baza unui plan de reorganizare judiciară, cu precizarea că intenţionează să propună un asemenea plan. După depunerea tabelului definitiv al creanţelor, afişat la data de 8 ianuarie 2015, a fost înaintat planul de reorganizare judiciară a activităţii debitoarei SC Oltchim SA, propus de consorţiul de administratori judiciari. Au fost identificate active fixe în valoare de 1,178 miliarde de lei şi active circulante în valoare de 160 de milioane de lei, la data de 30 iunie 2014. Raportat la aceeaşi dată, s-a reţinut valoarea clienţilor ca fiind de 99 de milioane de lei şi a stocu_rilor ca fiind de 28,6 milioane de lei. Conform situaţiei centralizatoare a datoriilor acumulate în perioada de insolvenţă, constând în credite, furnizori interni şi externi, clienţi în avans interni şi externi, salarii nete, inclusiv salariile compensatorii, bugetul de stat, bugetul local, datorii RCS-RDS din operaţii în participaţie, reiese că valoarea acestora este de 221,5 milioane de lei, din care datorii cu_rente în cuantum de 69,1 milioane de lei şi 152,35 milioane de lei - datorii restante. Instanţa a reţinut că rezultatul operaţional EBITDA al SC Oltchim SA este grevat de cheltuielile operaţionale şi de alte cheltuieli (dobânzi, amortizări, impozitul pe profit) care, în perioada analizată, s-au ridicat la suma de 908,4 milioane de lei, o influenţă semnificativă având-o cheltuielile cu dobânzile şi cele cu amortizarea, între care şi cele rezultate din reevaluare, care au impactul cel mai mare asupra rezultatului net al companiei. În  privinţa măsurilor de reorganizare judiciară planul are în vedere, în principal, identificarea unui investitor care să preia (total sau parţial) patrimoniul sau afacerea SC Oltchim SA, precum şi conversia parţială a datoriilor societăţii în acţiuni ale acesteia. Ca măsură esenţială a fost menţionată cea legată de considerarea ca scadente a creditelor aflate în derulare, începând cu momentul confirmării planului de reorganizare de judecătorul sindic.

Reorganizarea judiciară prevede restructurarea operaţională şi corporativă

Tribunalul Vâlcea a analizat planul de reorganizare al SC Oltchim SA, în primul rând, referitor la posibilitatea de realizare a planului, iar în al doilea rând, referitor la condiţiile de vot şi cele privind tratamentul corect şi echitabil. Referitor la posibilitatea de realizare a planului, având în vedere că dispoziţiile din lege arată că judecătorul sindic poate să ceară unui practician în insolvenţă să îşi exprime o opinie privind posibilitatea de realizare a planului, înainte de confirmarea lui, instanţa urmează să examineze planul de reorganizare propus sub aspectul viabilităţii acestuia. Reorganizarea judiciară este procedura care se aplică debitorului, persoană juridică, în vederea achitării datoriilor acestuia, conform programului de plată a creanţelor. Procedura de reorganizare presupune întocmirea, aprobarea, implementarea şi respectarea unui plan, numit plan de reorganizare, care poate să prevadă, împreună sau separat: restructurarea operaţională sau financiară a debitorului; restructurarea corporativă prin modificarea structurii de capital social sau restrângerea activităţii, prin lichidarea unor bunuri din averea debitorului. Anterior depunerii planului de reorganizare judiciară a SC Oltchim SA în vederea votării şi confirmării, consorţiul administratorilor judiciari, în raportul privind cauzele insolvenţei, a indicat că există posibilitatea de reorganizare efectivă a activităţii debitoarei, arătând că activitatea debitoarei poate fi redresată pe baza unui plan de reorganizare judiciară, manifestându-şi disponibilitatea atât în ceea ce priveşte întocmirea unui plan de reorganizare, cât şi în ceea ce priveşte colaborarea cu debitoarea la întocmirea unui plan de reorganizare propus de aceasta. S-a propus finanţarea capitalului de lucru ca o obligaţie a potenţialului investitor. Unul dintre scenariile pe  care planul de reorganizare urma să fie construit era constituirea de către SC Oltchim SA a unei societăţi de tip SPV (Special Purpose Vehicle), care să preia întreprinderea funcţională a debitoarei, atât ca active funcţionale (incluzând salariaţii productivi, clientela şi contractele de furnizare, inclusiv cele de furnizare a utilităţilor), cât şi ca afacere în cu_rs de exercitare (going concern). În schimbul activelor transferate la acest SPV, SC Oltchim SA ar urma să primească părţi sociale, care vor fi cesionate, în termenii planului de reorganizare, unui investitor strategic. Preţul părţilor sociale, fondurile rezultate din lichidarea activelor nefuncţionale ale SC Oltchim SA, precum şi fondurile obţinute din rezultatul unor acţiuni în anulare a unor contracte încheiate de debitor în perioada suspectă şi al unor acţiuni în răspundere formulate în baza art. 138 din Legea insolvenţei, ar urma să se facă plăţi şi distribuiri către creditori, în termenii planului de reorganizare. În acord cu cele arătate, planul propus de consorţiul administratorilor judiciari prevede ca modalitate de reorganizare judiciară restructurarea operaţională şi corporativă a societăţii debitoare, care presupune continuarea, consolidarea din punct de vedere operaţional şi financiar a activităţii cu_rente actuale şi conservarea, în condiţii de secu_ritate, a fabricilor şi instalaţiilor neutilizate în fluxul de producţie, până la valorificarea patrimoniului societăţii debitoare către un terţ (investitor), interesat de continuarea activităţii SC Oltchim SA.

http://www.impactreal.ro/