Parintii si profesorii nu vor clasa pregatitoare in scoli


Musafir

/ #245

2012-02-29 13:03

Sunt impotriva cuprinderii clasei pregatitoare in scoala datorita faptului ca nu au dotarea necesara desfasurarii in bune conditii a procesului de invatare. Nu toalete, nu mobilier si NU CADRE PREGATITE corespunzator pentru a desfasura activitatile, nu NORME, nu METODOLOGIE, nu infrastructura, NU PSIHOLOGI PREGATITI SA ABORDEZE COPIII DE CLASA PREGATITOARE din punct de vedere a copilului care este in tranzitie de la gradinita la scoala. Abordarea se face ca si cum copilul ar fi evaluat pentru clasa 1 si trebuie sa stea nemiscat 50 minute intr-o banca .Abordarea la evaluare nu s-a facut prin prisma jocului de rol ci prin directive venind din partea unor persoane straine la care parintii trebuiau sa stea ca simpli *telespectatori*- am scris telespectatori pentru ca nu aveai voie sa intervii in nici un fel. Copiii nu si-au implinit somnul de la amiaza si au avut de asteptat si cate 2 ore nemancati sau mancand pe fuga sa "nu piarda randul". Ne-am saturat sa intretinem noi invatamantul in defavoarea noastra. Psihologii nu cunosteau legea si o interpretau dupa bunul plac. S-a spus ca este nevoie de evaluare pentru copiii care au optat pentru clasa 1 si aveau impliniti 6 ani pana in 31 august 2012 si care frecventeaza grupa mare pregatitoare la gradininita. LlIPSA MATERIALELOR PENTRU EVALUARE. Pentru a se vedea daca un copil de grupa mare este pregatit pentru clasa pregatitoare in lipsa de sigle s-a scris pe o coala cuvantul MAMA de catre evaluator avand pretentia ca e sigla si copilul trebuie s-o recunoasca. A mai existat pretentia ca in primul semestru din grupa mare , deci la acest moment - copilul care aspira la clasa pregatitoare in toamna 2012 sa recunoasca de la A la Z tot alfabetul dupa SEMNE GRAFICE fara nici o asociere de imagine. Fac precizarea ca in grupa mare primul semestru copiii care sunt invatati semnele grafice ale alfabetului sunt de abia la litera F si fiecare semn grafic ar trebui sa aiba asociata o imagine. SA NU UITAM CA SUNTEM IN PRIMUL SEMESTRU SI MAI EXISTA 6 LUNI PANA LA INCEPEREA SCOLII - TIMP IN CARE COPIII MAI ASIMILEAZA CUNOSTINTE. Nu a existat un spatiu neutru in care sa se faca evaluarea. Nu a existat o baza materiala corespunzatoare pentru a putea face copilul o excludere a unor obiecte care nu corespund. Si ca exemplu pentru aceasta afirmatie este urmatorul: un cos de nuiele impodobit cu panusi in care existau atat fructe cat si legume care daca le scuturai doar unele sunau si care se deschideau si aveau tot felul de lucruri prin ele. printre toate aceste fructe si legume au strecurat si un glob din pomul de craciun. Pretentia in clasa mare primul semestru a fost ca acel copil evaluat sa spuna ca globul nu este de mancat, iar toate celelalte se pot manca. Probabil ca doamnele care au facut evaluarea mananca si panusi de porumb si in momentul in care iau in mana legumele si fructele care suna si se defac nu sunt curioase de ceea ce este inauntru. Cu siguranta pregatirea evaluatorilor in ceea ce priveste abordarea copiilor care se afla in grupa mare, in primul semestru nu a fost corespunzatoare, asa cum nici baza materiala de care s-au folosit evaluatorii nu a fost corespunzatoare.. La fel cred ca exemplul abordarii de catre evaluatori a copilului care se afla in acest moment in grupa mare primul semestru si care aspira la clasa pregatitoare ESTE RELEVANT pentru modul in care vor decurge lucrurile de acum incolo in ceea ce privesc CADRELE DIDACTICE care vor prelua clasele pregatitoare si in ceea ce priveste metodologia, programa, si modul de abordare a copilului in clasa pregatitoare. Trebuie luat in calcul si faptul ca NU AI DREPTUL SA DEPUI CONTESTATIE LA EVALUARE. Avand in vedere ca nu poti sa-ti inscrii copilul la scoala la care doresti pentru ca nu mai sunt locuri dupa primul tur de inscrieri SPUN CAT POT DE TARE - NU CLASA PREGATITOARE.