Examen National

G

/ #3854 Examen national

2016-06-29 21:02

De ce in sesiunea speciala pentru olimpici la evaluarea din 08.06.2016 pe acelasi tip de grafic este notata clar fiecare axa cu toate detaliile, pe verticala sunt "Numar de elevi"iar pe orizontala este grupa de varsta -"ani" iar la evaluarea din 29.06.2016 axele trebuiesc deduse si elevul trebuie sa fie atent la detalii. Pentru mine e clar, raspunsul e 3 dar nu e corect nivelul de evaluare diferentiat aplicat aceleeasi generatii. De la primul subiect se presupunea ca orice elev, olimpic sau nu, ar trebui sa obtina  maximum de punctaj. Formularea nu se potriveste cu nivelul de dificultate pe care ar trebui sa-l aiba primul subiect.

Deci cei ce au facut subiectele nu au tinut cont nici ei de detalii. Asa ca sunt la fel ca si unii din elevii care au raspuns gresit. Pacat ca asemenea pesoane influenteaza viitorul unor copii.

O intrebare: daca unui elev olimpic i se dau toate detaliile si raspunde corect iar unui elev obisnuit i se dau detalii minime sau formulare ambigua si raspunde corect, cine este mai bun? In mainile cui ar trebui sa fie viitorul nostru?

Eu sper sa contribuie amandoi la viitorul nostru. Problema nu sunt copiii pana la urma, ei au aratat nivelul invatamantului romanesc, in care se face carte si cu meditatii. Motive sunt nenumarate: programa supraincarcata, timp insuficient de aprofundare a notiunilor, multitudinea de manuale pentru aceeasi materie din an sau chiar semestru, profesori nemotivati dpdv personal sau financiar, respectul pe care l-a pierdut profesia de profesor din vina multor factori, etc. Meditatiile n-ar trebui sa fie in schema de invatamant a unui elev obisnuit.