AVIOANE NOI SI DEZVOLTARE ECONOMICA PRIN OFFSET!

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția AVIOANE NOI SI DEZVOLTARE ECONOMICA PRIN OFFSET!


Musafir

#51

2013-04-08 17:06

nu vrem avioane obosite americane.
sunt avioane mult mai bune de alta productie NOI la pretul pe care ni-l baga pe gat altii.

Musafir

#52

2013-04-09 14:45

achizitionam F 35 noi 100 bucati

Musafir

#53

2013-04-11 13:11

Acest subiect este activ din anii 90, cand s-a pus prima data problema achizitionarii, sub guvernul Petre Roman de avioane noi Dassault Mirage 2000. De atunci ideile si proiectele s-au schimbat odata cu politicienii care s-au tot perindat pe la carma tarii si desigur cu interesele acestora. Este trist insa ca nici un guvern nu a luat cu adevarat in serios acest subiect care tine pe de-o parte de siguranta nationala si europeana si pe de alta parte de industria aerospatiala autohtona. Am urmarit cu tristete degradarea celei mai importante componente a fortelor militare romane si nutresc un respect deosebit pt specialistii din aviatie, care impotriva tuturor obstacolelor tehnice si financiare, reusesc totusi sa mentina in aer acele sicrie antice upgradate cu avionica israeliana. Nu inteleg cum putem, ca tara europeana, sa nu luam in calcul firmele europene constructoare de avioane de lupta foarte performante, dispuse oricand sa ofere in pachet si un offset variabil si preferam sa plangem dupa tehnica americana care este fie depasita (cum e cazul F-16 second hand) fie departe de realitate, netestata si scapata de sub control d.p.d.v. al costurilor de achizitie ca si (mai ales) de exploatare (ca sa nu mai vb de performate, care in loc sa creasca, scad odata cu cresterea bugetului si perioada de asteptare) cum este F-35...cu care americanii ne dau pe la nas ca sa ne bage pe gat avioane aproape la fel de vechi precum cele pe care aviatia romana le are acum in dotare. Trist...Saab ofera peste tot offset in proportie de aproape 100% (sunt accesibile ca pret si au costuri mici de exploatare), Dassault ofera offset variabil si se prezinta cu un avion extrem de reusit, iar EADS care ofera, dupa umila mea parere cel mai performat multirol de pe piata disponibil in prezent si in viitorul imediat, ar investi cu siguranta mai mult in industria aeronautica autohtona decat a facut-o pana acum...Oricare dintre cele trei variante este mai buna decat un F-16 nou, daramite SH si cu siguranta mai sigure decat "cioara de pe gard", F-35, avionul care va reprezenta falimentul multor bugete de aparare al statelor care intentioneaza sa-l achizitioneze. Suntem la granita estica a Europei si a NATO, aceasta pozitionare implica o responsabilitate pe care mi-e teama ca guvernantii romani inca nu au ajuns s-o constientizeze. America este in plina schimbare a strategiei geopolitice iar Europa este in plina criza economica si pare ca tinde spre implozie...oare ce anume trebuie sa se mai intample ca sa actionam corect?? Toate conflictele majore au prins Romania sau statele romane nepregatite si slab inzestrate...chiar nu reusim sa invatam nimic din trecut? Trist.

Musafir

#54 Re: O singura intrebare...

2013-04-11 13:46

#42: silvio -  

 Daca lucrurile sunt ATAT de roze precum le expuneti...de ce refuza statul roman sa organizeze o licitatie publica pt achizitia acestor avioane? ar fi totul atat de simplu, corect si transparent...nu stiu...cumva totul miroase atat de urat si primul lucru care imi vin in minte acum este Bechtel...aceasi procedura si cu siguranta acelasi rezultat...ba poate chiar mai rau, deoarece in timp ce autostrada cu pricina macar a fost construita la standarde de top, chiar daca s-a platit de x ori mai mult deca merita, cu siguranta ce urmeaza sa achizitionam (daca nu se intampla vreun miracol) este si inferior altor oferte de la producatorii europeni. Desigur daca va ganditi strict la trecerea de la MiG-uri care sfideaza in acest moment legile ingineriei si ale fizicii la niste avioane F-16, fie ele si second hand, atunci...da va dau dreptate...dar de ce trebuie sa ne multumim cu firimiturile mucegaite si invechite ale altor tari cand la aceeasi bani am fi putut obtine atat produse mai performante cat mai ales si conditii pt Romania si industria aferenta, mai bune...mult mai bune...

Acest lucru nu s-ar fi intamplat niciodata daca Romania nu incerca sa strecoare pe usa din spate un Geschäft care foloseste doar unui numar foarte restrans de persoane si organiza, asa cum este normal si legal, o licitatie publica cu un caiet de sarcini corect, de pe urma careia ar fi castigat intreaga tara si Fortele Aeriene si mai ales oamenii care lucreaza in industria aerospatiala romana, deja falimentara (sau mai corect spus voit falimentata).


Musafir

#56

2013-04-29 12:56

Renașterea industriei aeronautice trebuie să devină programul strategic al Raomâniei.
ICAR

#57

2013-05-19 05:24

Avem nevoie de avioane noi. LE PUTEM CONSTRUI IN ROMANIA,SINGURI SAU IN COLABORARE CU FIRME MARI DIN EUROPA!!!! De ce nu urmam exemplul sarbilor. Daca ei pot, noi dece nu am putea?

Musafir

#58

2013-05-27 21:15

sper ca aviatia militara romana sa fie dotata cu avioane noi,cum a fost in timpurile ei bune.Doamne ajuta.
cd

#59

2013-06-03 19:38

ce ar fi daca s ar desfiinta armata ???????????
ca doar intoerce armale/ vezi 1944
sau pactizeaza cu revolutionarii !!!!!!!

astia vor si salarii mari si pensii mari si se joaca de a razboiul

Musafir

#60

2013-06-09 23:55

Avem nevoie de o armata aeriana puternica avand in vedere positia geografica si vecinii din nord in special , trebuie si ne este necesara o armata nationala foarte puternica char daca unii zic ca suntem in NATO sa mai vazut si intrecut cum suntem abandonati foarte repede de puterile vestice in cazul unui conflict major , de aceia repet ne este necesar sa avem si sa fabricam avioane multirol in Romania ,, DESTEPTATIVA O DATA ROMANILOR .

Musafir

#61

2013-06-20 21:08

F-15 silent eagle-12.buc.
F-16 C/D-48 buc.
Fridtjof Nansen-2 buc.
Skjold-6 buc.
Type 209 aip submarin-3 buc
Braunschwaig-4 buc.
Asta ca sa priceapa rusii!

Musafir

#62

2013-06-28 06:59

Laudabila initiativa !

Musafir

#63

2013-06-29 20:45

Cumparati Gripen! F-16 de mana a treia sunt gunoaie scumpe! Nu va bateti joc de poporul roman!

Musafir

#64

2013-06-30 16:12

Achiziţionarea avioanelor vechi este o mare prostie şi este un fel de nou contract Bechtel.

Se ştie din teoria fiabilităţii că de la un moment dat defecţiunile apar exponenţial.

Oamenii inteligenţi spun "sunt prea sărac să cumpăr lucruri proate" Se va fi îmbogăţit Rpmânia şi noi nu am aflat?

Sunt firme europene care oferă avioane noi iar din procesul de OFFSET rezultă cca 50 mil EUR finantare cercetare. Recent s-a incheiat competiţia de proiecte de cercetare Parteneriate. Au fost depuse aproape 2200 de proiecte iar bugetul programului este de doar 300 mil lei. La 2 mil pentru un proiect rezultă că pot fi finanţate cca 150 de proiecte. Din 2200! Adică 6,8%. Ca urmarea a achiziţionării avioanelor noi s-ar mai putea finanţa proiecte de cercetare de cca 220 mil de lei prin procesul de OFFSET. Sau chiar mai mult. Şi vom avea şi avioane noi şi nu vom pune în pericol vieţile piloţilor. Şi vom avea poliţie aeriană serioasă sigură şi pentru mult timp cel puţin 30 de ani.

În plus Guvernul încalcă Legea achiziţiilor publice. Şi cred că ar trebui sesizate organismele europene în acest sens.


Musafir

#65

2013-08-12 08:01

Trebuie sa stim cu totii cine s-a opus proiectului cu elicopterul de atac. Si cine l-a sustinut. Hai sa ne reamintim!

Musafir

#66

2013-08-13 09:48

Parca suntem in operele lui Caragiale si asta numai din cauza incompetentei, ignorantei sau ...intereselor meschine ale celor care...au drept de semnatura la un moment dat ! Pacat, ca avem potential, minti sclipitoare, barbati ca brazii si am putea avea si o armata inzestrata cu tehnica noua si de calitate, insa....sunt alte interese si conducatorii nostri nu fac decat sa execute ce dicteaza cei puternici....

Musafir

#67

2013-08-13 13:06

Pilotii nostri de vanatoare-bobardament, antrenati deja pe MIG-uri, sunt proveniti de la scoala romaneasca de aviatie militara, scoala cu traditie si cu instructori-formatori de exceptie. Cred cu tarie ca cerul patriei noastre trebuie sa fie asigurat cu avioane de lupta performante, noi, europene. Ca nu avem bani si alte motive de doi bani aruncate ca praf in ochii nostri, nu sunt plauzibile! Conducatorii nostri semneaza si noi platim politele datoriei legate de mult trambitata sustinere a SUA, legata intrarea in NATO, alianta si sustinerea acestora o platim si primim ,,vechituri scumpe'', le dotam cu armament, munitie si le asiguram mentenanta tot la furnizor( SUA), la pret de nou. Pacat, mare pacat! Ma-ntreb, cata resursa de zbor mai au aceste F16, reparate si redotate, ce asigurari au aceste avioane ca nu vor pica, statul roman fiind obligat sa achite platile in contul lor indiferent de situatie?! Cand se termina resursa de zbor cumparam alte vechituri la pret de nou? Hercules-urile, luate tot de la americani, sunt functionale( toate)?? Ce facem cu elicopterele de lupta, ca si aici a fost o intreaga telenuvela tot cu americanii, cu poze si tot tacamul, dupa care liniste...criza!
Nicu Iancu

#68

2013-08-31 21:26

Ok, am semnat petitia. Acum ce urmeaza? Cine va citi petitia asta si, cel mai important, cine-o va lua in seama?

Musafir

#69

2013-09-19 14:06

Tara noastra,are traditie in constructia de avioane,chiar daca nu putem dezvolta propria industrie,nu concep sa avem avioane refolosite.

Musafir

#70

2013-10-10 14:45

Cumparati in sfirsit avioane!

Musafir

#71

2013-10-13 20:38

DA PENTRU AVIOANE NOI IN SERVICIUL AVIATIEI MILITARE!

Musafir

#72

2013-10-14 16:22

intradevar Romania are nevoie de avioane de calitate superioara ,chiar si in aviatia utilitara ,cu atat mai mult in cea militara,va fii o achizitie buna ,Dumnezeu sa va lumineze pentru fapte bune

Musafir

#73

2013-10-31 18:49

f-16 versus dacia 1300-egalitate

Musafir

#74

2014-01-18 10:12

vrem locuri de munca in tara
legionarul

#75 Avioane noi

2014-10-21 21:23

Comentariile nu isi au rostul ,trebuia sa consolidam axa  Bucuresti-New York, a sosit razboiul in Ukraina cu ce ne sprijinea UE ?, Germania e mana in mana cu Rusia. Suedia cu ce ne ajuta? A fost o alegere politica strategica pentru Romania,chiar daca ne costa mult. Putem cumpara si acum  75 de Gripen cu offset in care banii investiti  de Suedezi trebuie sa produca bani sa plateasca  avioanele asa a fost intelegerea,sigur vor dori Suedezii, ar fi cea mai mare comanda de avioane ! Avantajul ar fi ca aceasta flota de avioane va fi usor de intretinut si vom fabrica o parte din piese la noi,iar ca sa avem si suprematie aeriana luam 30-40  F35 de la Americani cu offset sa nu se supere.Noi programasem in 2007 4.5 miliarde de euro pentru avioane. In aceste conditii cand Gripenul se va plati singur,noi doar la F35 vom da bani in functie de cat suntem de destepti in negociere, ca polonezii,care au obtinut un offset de 160%.