Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!
Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!
ati ionteles ceva fratilor?...zi ba asta cu petitia ceva,,daca nu... |
#47051 Re: Re: SI INCA O DATA PT. KAKANARII DIN OLTCHIM2016-06-05 16:53sa mi bag poola in fata lui roibu,gutau si kakatul de ghioca,niste pretenasii,ba guta u,le ai spus oamenilor ca ai consoarta patroana la PROFI?NU,BA MUOOOISTULE DE GAOAZA RETARDATA,CE FACI BA KAKATULEE,GUTA AL TAU SI borfasul de roibu sunt prieteni la catarama,ai dat banii [zlotii] degeaba,pt. ca o sa iei muuuuuie ee,ti o spune fota,va n gurite de praduitoriii |
DACA IESE GUTA AL VILCIIII,,,, |
#47052 Re: Re: Re: SI INCA O DATA PT. KAKANARII DIN OLTCHIM2016-06-05 18:05APROPOOOOOO,SA L PUPATI PE FOTA N POOOLA MAI OLTCHIMISTILOR SI VALCENIOR,KAKATILOR,PROSTI HANDICAPATII,VA MERITATI SOARTAAAAAAAAAAAAAAAAAAA,ASTA E CONTINUAREA RETARDATILOR DE VILCEA.III |
ASTA S A INTIMPLAT LA ORELE 16 00 |
#47053 Re: Re: Re: Re: SI INCA O DATA PT. KAKANARII din Valcea,IN ATENTIA DNA ului,DE LA FOTAAAAAA2016-06-05 19:18#47052: DACA IESE GUTA AL VILCIIII,,,, - Re: Re: Re: SI INCA O DATA PT. KAKANARII DIN OLTCHIM FRATILOR DIN VALCEA,INTELEGETI CE A FACUT PENALUL DE GUTAU?......A FACUT COMANDA DE LA PROFI EDE 9 BATERII DE WISKI,ATI INTELES CA VAGABOANTA DE NEVASTASA E PATROANA? |
Musafir |
#47054 asa v a placut cancanul si din 2013,acum e adevar ca in 2013,sa i o lingeti la FOTA?2016-06-05 21:00pai vad ca nu va pasa,sa mi sooogeti pooula oltchimistilor si valcenilor,atit. |
Musafir |
#47055 bravos NATIUNE, bravos VALCENI! AVEM CEEA CE MERITAM.2016-06-06 08:13 |
Musafir |
#47056 AVETI, CE MERITATI SI ... LUATI:2016-06-06 08:22 |
Partidul Victoria din Oltchim |
#47057 Pentru fraieri din Sindicatul Liber2016-06-06 17:31Va facut Ghioca si de data asta va fi consilier la Primarie,fraierilor noi Sindicatul Victoria vom lua si Sindicatul Liber fiindca acolo sunt numai PACALICI. |
Musafir |
#47058 Re: Pentru fraieri din Sindicatul Liber2016-06-07 06:49#47057: Partidul Victoria din Oltchim - Pentru fraieri din Sindicatul Liber S-a facut pe el si l-a facut Gutau. |
SLO+SVO |
#47059 Vrem Cascaval2016-06-07 08:36SVO se uneste cu SLO vrem sa facem sindicatul Chimistul sa fil la putere sa moara prosti de necaz,ne mai trebuie vro 50 de prosti din Oltchim pe restul i-am prostit. |
Musafir |
#47060 Re: Vrem Cascaval2016-06-07 10:22#47059: SLO+SVO - Vrem Cascaval sa alup igus mai gaoaza retardata cu toti rahatii din Oltchim[svo,slo.etc]la unul PICASSO. |
Musafir |
#47061 Re: Pentru fraieri din Sindicatul Liber2016-06-07 10:24#47057: Partidul Victoria din Oltchim - Pentru fraieri din Sindicatul Liber goazaaa,nu ai facut nimic,i ai supt o si la guta..u,cum le ai spt o la cra cra si escrocul de talpasanu,atit mai butoi plin cu kakat. |
Musafir |
#47062 Pentru fraieri din BLOCUL C 5 OSTROVENI: DORMITI LINISTITI! EMIL GHIOCA VEGHEAZA PENTRU VOI!2016-06-07 12:23PENTRU FRAIERII DIN BLOCUL C5 ... CARE SUNTEM: PLATITI-VA LA ZI DATORIILE CATRE ASOCIATIA DE LOCATARI!
CAT DE PROST POTI SA FI TU, EMIL GHIOCA?
|
Musafir |
#47063 Re: Pentru fraieri din BLOCUL C 5 OSTROVENI: DORMITI LINISTITI! EMIL GHIOCA VEGHEAZA PENTRU VOI!2016-06-07 16:48PT. PACALICIUL DE GHIOCA,CE FACI MAI BAIATU CU TRABANTU CIND TE VEI INTILNI CU ROIBU,STI CA ROIBU E PRIETEN CU GUTA..U?...I O LINGI SI LA BORFASU ASTA? |
Vuzone |
#47064 chimcomplex ?2016-06-07 18:55Vad ca prin presa apare ca s-a trimis oferta Chimcomplex pt achizitie Oltchim SPV. E vreun termen in care cei de la Oltchim (creditorii\admin judiciar ) trebuie sa dea un raspuns? In mod normal, administratorul judiciar arata oferta Chimcomplex catre creditorii Oltchim iar daca oferta e acceptabila, se face licitatie. Altfel, se respinge. Oricum, e cea mai proasta varianta cu vanzarea pe bucati. |
Valcea si Arges |
#47065 MASURILE AVUTE IN VEDERE PRIN PLANUL DE REORGANIZARE AL OLTCHIM SA AU FOST IMPLEMENTATE CU SUCCES2016-06-07 19:21MASURILE AVUTE IN VEDERE PRIN PLANUL DE REORGANIZARE AL OLTCHIM SA AU FOST IMPLEMENTATE CU SUCCES În cursul lunii trecute, consorţiul de administratori judiciari format din Rominsolv SPRL şi BDO Business Restructuring SRL, împreună cu conducerea executivă a societăţii Oltchim SA Râmnicu Vâlcea şi administratorul special Bogdan Stănescu au informat că întreprinderea a înregistrat în trimestrul I din acest an, pe total activitate, un profit brut de 1,3 milioane de euro şi un indicator EBITDA pozitiv de 4,3 milioane de euro, respectiv de 11,4% din cifra de afaceri, care a fost în cuantum de 37,8 milioane de euro. Ultimul an în care societatea a înregistrat profit total din activitatea curentă a fost 2006. Rezultatele înregistrate în trimestrul I 2016 de SC Oltchim SA demonstrează faptul că măsurile avute în vedere prin planul de reorganizare aprobat de creditori pentru eficientizarea societăţii au fost implementate cu succes. Recâştigarea pieţelor de desfacere, cu preponderenţă externe, retehnologizările efectuate la principalele instalaţii tehnologice, respectiv instalaţia de electroliză cu membrană, instalaţia de var industrial, coroborate cu reducerea personalului excedentar au contribuit la realizarea acestor rezultate. În primul trimestru din acest an, societatea a continuat implementarea măsurilor de natură tehnologică, efectuând reabilitarea celui de-al 5-lea electrolizor, dintr-un total de 7, la instalaţia de electroliză cu membrană, investiţie de circa 800.000 de euro, prin achiziţia catalizatorului de hidrogenare în valoare de 1,1 milioane de euro pentru instalaţia de oxo-alcooli, care a fost repornită în luna aprilie 2016. În vederea diversificării gamei de produse fabricate, în luna martie 2016 SC Oltchim SA a încheiat un contract pentru conversia instalaţiei pentru producţia de dioctilftalat, care nu funcţionează din anul 2012, astfel încât să se obţină un nou produs, mai competitiv şi cu perspective de dezvoltare rapidă, conform studiilor de piaţă, respectiv dioctiltereftalat. Investiţia va fi realizată în termen de 6 luni de la semnarea contractului, iar capacitatea de producţie se va ridica la 18.000 de tone de dioctiltereftalat anual. Valoarea investiţiei este de 2,7 milioane de euro şi va fi finanţată integral prin credit-furnizor.
În primul trimestru, societatea a avut o balanţă externă netă pozitivă
Comparativ cu perioade similare din anii anteriori, în primele trei luni ale anului 2016, SC Oltchim SA a obţinut următoarele rezultate: profit pe total activitate de 1,3 milioane de euro, reprezentând o îmbunătăţire cu 2,2 milioane de euro faţă de trimestrul I din 2015 şi cu 20,9 milioane euro faţă de trimestrul I din 2014; o îmbunătăţire a indicatorului financiar EBITDA cu 1,2 milioane de euro faţă de trimestrul I din 2015 şi cu 14,2 milioane de euro faţă de primul trimestru din 2014. Scăderea preţurilor la produsele chimice, determinată de scăderea preţurilor la petrol au condus la situaţia de a înregistra în trimestrul I 2016 o cifră de afaceri mai mică, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2015, cu toate că vânzările cantitative au fost mai mari în 2016. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2015, în primul trimestru al acestui an, SC Oltchim SA a crescut cantităţile de produse finite comercializate preponderent pe pieţele externe la principalele grupe de produse, astfel: cu 8% la polioli-polieteri, grupa de produse care deţine 70% din cifra de afaceri; cu 26% la sodă caustică lichidă şi solidă; cu 50% la produsele oxo-alcooli. În primul trimestru al anului 2016, valoarea exporturilor şi livrărilor intracomunitare au fost în sumă de 27,4 milioane de euro şi au reprezentat 73% din cifra de afaceri. Valoarea importurilor şi a achiziţiilor intracomunitare a fost de numai 6,1 milioane de euro, astfel încât SC Oltchim SA, în primele trei luni ale anului 2016, a înregistrat o balanţă externă netă pozitivă în sumă de 21,3 milioane de euro. Preţurile de vânzare au înregistrat scăderi la toate grupele de produse în trimestrul I din 2016 comparativ cu trimestrul I din 2015, având o influenţă nefavorabilă în valoarea cifrei de afaceri, de 6,1 milioane de euro. Implementarea măsurilor de eficientizare operaţională, coroborate cu scăderea preţurilor de achiziţie la principala materie primă (propilena) au anulat, totuşi, efectul negativ al reducerii preţurilor de vânzare, societatea reuşind să înregistreze profit pe total activitate, spre deosebire de anii precedenţi, când a avut pierderi. De asemenea, societatea a continuat reducerea arieratelor acumulate în prima parte a perioadei de insolvenţă şi a înregistrat o diminuare a datoriilor restante, astfel: faţă de CET Govora, cu 3 milioane de lei; faţă de Administraţia Bazinală de Apă Olt, cu 150.000 de lei şi faţă de personalul disponibilizat, cu 3,8 milioane de lei. Imobilizările corporale ale SC Oltchim SA sunt prezentate în „Situaţia poziţiei financiare” la cost sau valoarea reevaluată, mai puţin amortizările şi ajustările pentru depreciere sau pierderi de valoare în conformitate cu IAS 16 „Imobilizările corporale” şi IAS 36 „Deprecierea activelor”. Activele societăţii au fost reevaluate în anul 2013, situaţiile financiare la 31 martie 2016 cuprinzând activele la valoarea reevaluată. În „Situaţia poziţiei financiare la 31 martie 2016”, stocurile se prezintă la valoarea realizabilă netă, prin diminuarea cu ajustările pentru depreciere.
Numărul de salariaţi ai SC Oltchim SA a scăzut la 1.937 de persoane
Conform raportului administratorului special al SC Oltchim SA, la data de 31 martie 2016 societatea înregistra datorii totale în sumă de 1,35 miliarde de lei, din care: 1,052 miliarde de lei datorii înregistrate în conformitate cu planul de reorganizare; 242 de milioane de lei datorii nete acumulate după intrarea în insolvenţă, din care cu scadenţă depăşită – 165 de milioane de lei; 31 de milioane de lei - datorii şi creanţe reciproce şi datorii la bugetul de stat care se vor compensa cu TVA de recuperat, plus 26 de milioane de lei - alte datorii, din care în principal provizion pentru beneficiile salariaţilor, acordate la pensionare. În totalul datoriilor acumulate în insolvenţă este cuprins şi impozitul pe profit, în sumă de 35 de milioane de lei, calculat pentru veniturile din anularea datoriilor. Conform planului de reorganizare, acesta se achită în termen de cinci zile de la încasarea preţului de vânzare al participaţiilor SC Oltchim SA la SC Oltchim SPV SRL. În trimestrul I din 2016 societatea a continuat reducerea arieratelor acumulate în prima parte a insolvenţei şi a înregistrat o diminuare a datoriilor restante. SC Oltchim SA achită impozitele şi taxele aferente salariilor prin compensare cu TVA negativ (TVA-ul de recuperat înregistrat de societate la 31 martie 2016 este de 7,82 milioane de lei). Compensarea se efectuează numai după finalizarea controlului Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF). Societatea cuprinde următoarele segmente operaţionale: produse anorganice - sodă caustică-lichidă şi solidă, acid clorhidric; produse macromoleculare şi organice de sinteză - polieteri-polioli, propilenoxid, propilenglicol; produse oxo-alcooli. Cheltuielile cu personalul au scăzut în trimestrul I din 2016 faţă de trimestrul I din 2015, ca urmare a disponibilizărilor care au avut loc în lunile noiembrie şi decembrie 2015. Numărul mediu de salariaţi la SC Oltchim SA în primul trimestru al anului 2016 a fost de 1.937, faţă de 2.215 - în trimestrul I al lui 2015. Pentru toţi salariaţii se plătesc asigurări sociale, iar salariaţii societăţii sunt cuprinşi în planul de pensii al statului. Anul trecut, cifra de afaceri a SC Oltchim SA a crescut cu 114,8 milioane de lei, respectiv cu 18% faţă de anul 2014 şi cu 244,4 milioane de lei, respectiv cu 49% faţă de anul 2013. Creşterea cifrei de afaceri a fost determinată de creşterea cantitativă a vânzărilor la principalele produse fabricate. Astfel, la polioli-polieteri, produsul finit cu o pondere de 66% în cifra de afaceri, vânzările cantitative au crescut cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar vânzările de produse clorosodice, a doua grupă de produse ca pondere, au înregistrat o creştere cu 3%. Valoarea exportului şi a vânzărilor pe piaţa intracomunitară realizate de societate în anul 2015 este de 125,1 milioane de euro, în creştere cu 25%, respectiv cu 25,1 milioane de euro faţă de anul 2014 şi cu 80%, respectiv cu 55,7 milioane de euro faţă de anul 2013. Ponderea exportului în cifra de afaceri a crescut de la 62% în 2013 la 71% în 2014, înregistrând 75% în anul 2015. Rezultatul total brut din activitatea curentă a societăţii în anul 2015 este de minus 36,3 milioane de lei, reprezentând o pierdere mai mică cu 154 de milioane de lei, comparativ cu cea din anul 2014 şi cu 283,7 milioane de lei mai mică faţă pierderea anului 2013. SC Oltchim SA a vândut în anul 2015 produsele chimice atât pe piaţa locală - circa 25% din cifra de afaceri, cât şi pe cea internaţională - circa 75% din cifra de afaceri.
|
Valcea si Arges |
#47066 Re: MASURILE AVUTE IN VEDERE PRIN PLANUL DE REORGANIZARE AL OLTCHIM SA AU FOST IMPLEMENTATE CU SUCCE2016-06-07 19:23Acţionarul PCC a cerut detalii despre investigaţia CE la SC Oltchim SA La şedinţa ordinară a Adunării Generale a Acţionarilor de la SC Oltchim SA, Ulrike Warnecke, directorul general al Petro Carbo Chem (PCC) SE, a depus o solicitare scrisă, în calitate de acţionar minoritar semnificativ al întreprinderii, în care a cerut detalii despre investigaţia Comisiei Europene cu privire la ajutorul de stat acordat combinatului chimic vâlcean. „În conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale şi ale Regulamentului nr. 6/2009 privind exercitarea anumitor drepturi ale acţionarilor în cadrul adunărilor generale ale societăţilor comerciale, PCC SE, în calitate de acţionar minoritar al SC Oltchim SA, deţinând 32,34% din capitalul social al societăţii, depune în mod respectuos prezenta solicitare de informaţii cu privire la punctele 1-3 pe ordinea de zi a Adunării Generale Ordinare a Acţionarilor, convocată pentru data de 28 aprilie 2016. PCC SE doreşte să sublinieze faptul că îşi exercită drepturile prevăzute de legea română şi de actul constitutiv al SC Oltchim SA cu cea mai mare consideraţie pentru drepturile şi interesele SC Oltchim SA şi ale celorlalţi acţionari şi cu respectarea acestora şi în vederea creşterii transparenţei activităţii conducerii faţă de acţionari şi asigurării că managementul prioritizează interesele pe termen lung ale societăţii, şi nu interesele proprii. Avem în vedere faptul că, la data de 8 aprilie 2016, Comisia Europeană a deschis o investigaţie aprofundată pentru a verifica dacă anularea datoriilor de către statul român şi continuarea aprovizionării SC Oltchim SA de către întreprinderi de stat, în pofida deteriorării situaţiei financiare a acesteia, au respectat normele UE privind ajutoarele de stat”, se arată în cererea depusă de conducerea PCC SE. În 2014, PCC SE a cerut în cadrul unei şedinţe a Adunării Generale a Acţionarilor de la SC Oltchim SA elaborarea de către statul român, în considerarea dublei sale calităţi, atât de acţionar majoritar al SC Oltchim SA, cât şi de creditor principal (atât direct, cât şi indirect, prin intermediul unor societăţi creditoare deţinute de stat) al SC Oltchim SA, în calitatea societăţii de debitor în cadrul procedurii insolvenţei, a planului de reorganizare a societăţii, conform art. 132 alin. 1 lit. a din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi procedurile de insolvenţă. Planul de reorganizare urma să prevadă şi reduceri adecvate şi necesare de creanţe, rezultate în urma negocierilor statului român cu creditorii, astfel încât planul de reorganizare să fie implementat cu succes. De asemenea, PCC SE a solicitat prezentarea de către administratorul judiciar sau administratorul special al SC Oltchim SA a unei situaţii cu privire la stadiul plăţii salariilor către angajaţii SC Oltchim SA, inclusiv orice întârzieri la plată, precum şi stadiul plăţii salariilor compensatorii acordate sau care urmează să fie acordate angajaţilor concediaţi. În motivarea depusă în 2014 de PCC SE la proiectul de hotărâre privind planul de reorganizare a SC Oltchim SA se arăta că posibilitatea elaborării planului de reorganizare de către societatea debitoare însăşi este reglementată de legea insolvenţei.
PCC vrea informaţii şi despre procedura de privatizare a combinatului
Zilele trecute, acţionarul Petro Carbo Chem SE a cerut administratorilor judiciari ai SC Oltchim SA să furnizeze informaţii cu privire la punctele 1-3 aflate pe ordinea de zi a şedinţei Adunării Generale a Acţionarilor. Astfel, conform informaţiilor publicate pe pagina de internet a Comisiei Europene, CE a deschis o investigaţie aprofundată, ca urmare a unei analize desfăşurate începând cu 16 ianuarie 2013. „Vă rugăm să ne informaţi dacă SC Oltchim SA a ştiut despre notificarea înregistrată în 2013 la CE şi dacă, din 2013, SC Oltchim SA a fost implicată în orice corespondenţă cu CE în legătură cu acest caz. Dacă răspunsul este afirmativ, vă rog să oferiţi detalii despre acest schimb de informaţii. Vă rugăm să oferiţi detalii despre aspectele aflate în prezent sub investigaţia Comisiei Europene. Mai exact, vă rugăm să furnizaţi informaţii despre următoarele: care sunt datoriile anulate şi ale căror societăţi de stat (în afară de AAAS) aparţin aceste datorii anulate, aflate in prezent sub investigaţia Comisiei Europene; care sunt măsurile de sprijin ale CET Govora şi Salrom şi pe ce perioadă au fost întreprinse aceste măsuri de sprijin, aflate în prezent sub investigaţia Comisiei Europene. Vă rugăm să ne informaţi dacă planul de reorganizare a avut în vedere această investigaţie, precum şi posibilul rezultat al acestei investigaţii. Vă rugăm să oferiţi informaţii despre suma totală care face obiectul investigaţie care, la finalizarea investigaţiei Comisiei Europene, ar putea fi considerată drept ajutor de stat. Aveţi în vedere măsuri de adaptare sau modificare a planului de reorganizare, în lumina deciziei Comisiei Europene? Dacă da, care sunt aceste propuneri de adaptare sau modificare? Având în vedere că, în cazul în care CE va decide că sprijinul primit de SC Oltchim SA reprezintă ajutor de stat şi, mai mult, va decide că acesta este ajutor de stat ilegal, şi, având în vedere, de asemenea, faptul că, potrivit Comisiei Europene, «cumpărătorul ar beneficia de un ajutor anterior acordat SC Oltchim SA şi ar putea fi răspunzător să-l returneze», vă rugăm să ne împărtăşiţi dacă intenţionaţi să menţineţi procedura de privatizare deja aprobată, inclusiv calendarul implementării acesteia, sau dacă intenţionaţi să o modificaţi. În caz afirmativ, vă rugăm să oferiţi informaţii despre maniera în care intenţionaţi să modificaţi procedura de privatizare sau calendarul implementării”, se mai precizează în documentul PCC SE, adresat conducerii SC Oltchim SA. În prezent, opinia preliminară a Comisiei Europene este că, dacă se va constata că măsurile supuse investigaţiei constituie ajutoare de stat, acestea nu ar putea fi considerate compatibile cu normele UE privind ajutoarele de stat. În plus, Comisia Europeană este preocupată de faptul că procesul de privatizare a SC Oltchim SA, astfel cum este planificat în prezent, poate conduce la o continuitate economică între SC Oltchim SA şi viitorul cumpărător. Cu toate acestea, Comisia Europeană salută faptul că autorităţile române şi-au manifestat acum intenţia de a se asigura că procesul nu conduce la o continuitate economică, pentru a evita situaţiile în care un cumpărător ar beneficia de ajutoarele acordate în trecut SC Oltchim SA şi ar putea fi obligat să le ramburseze. În acest context, în martie 2012, Comisia Europeană a constatat că o conversie în acţiuni a creanţelor SC Oltchim SA deţinute de AAAS nu a constituit ajutor în vederea privatizării imediate a SC Oltchim SA.
|
Valcea si Arges |
#47067 Re: Re: MASURILE AVUTE IN VEDERE PRIN PLANUL DE REORGANIZARE AL OLTCHIM SA AU FOST IMPLEMENTATE CU S2016-06-07 19:24Oltchim nu are detalii cu privire la suma care face obiectul investigaţiei CE În urma cererii depusă de PCC SE, administratorii judiciari ai SC Oltchim SA au ţinut să aducă la cunoştinţă următoarele aspecte: „Comisia Europeană a solicitat statului român clarificări privind repornirea activităţii SC Oltchim SA, pentru prima dată, în luna ianuarie 2013. După aceea, până în august 2014, nu s-au mai solicitat alte informaţii. Începând cu august 2014, pentru cazul SA 36086 (2013/CP) România - Ajutor potenţial în favoarea SC Oltchim SA, Comisia Europeană a solicitat la Ministerul Economiei date şi clarificări privind activitatea SC Oltchim SA. Astfel, SC Oltchim SA a transmis către Ministerul Economiei informaţii cu privire la situaţia datoriilor către furnizorii controlaţi de stat, stadiul procedurii de vânzare, stadiul procedurii de reorganizare, obligaţiile de mediu, etc. Precizăm faptul că această corespondenţă a avut un caracter informal, investigaţia oficială fiind deschisă în luna aprilie 2016. Ulterior confirmării planului de reorganizare de către judecătorul sindic, creanţele creditorilor SC Oltchim SA au fost modificate, conform programului de plăţi. CET Govora şi Salrom sunt societăţi aflate într-o strânsă interdependenţă tehnologică şi comercială cu SC Oltchim SA, fiind deopotrivă client şi furnizor de materii prime sau produse finite. Salrom livrează la SC Oltchim SA sare în soluţie şi calcar, iar SC Oltchim SA livrează la Salrom apă industrială pentru dizolvarea sării din zăcământul de sare. Livrările de sare soluţie se fac printr-o conductă directă, iar livrările de calcar se efectuează pe auto. Salrom Exploatarea Minieră Râmnicu Vâlcea are doi mari beneficiari de sare în soluţie şi calcar, respectiv SC Oltchim SA şi SC Ciech Sodă România SA. CET Govora produce concomitent energie electrică şi abur industrial. SC Oltchim SA livrează către CET Govora apă demineralizată, utilizată de aceasta din urmă în procesul tehnologic. Dacă energia electrică se poate vinde în sistemul energetic, aburul industrial care este un produs rezidual în procesul de producere al energiei electrice nu se comercializează decât la SC Oltchim SA, SC Ciech Soda România SA şi municipiul Râmnicu Vâlcea (pentru apă caldă şi încălzirea locuitorilor municipiului). Impactul opririi activităţii SC Oltchim SA ar avea un efect de levier asupra perspectivei continuităţii afacerilor CET Govora şi Salrom. Astfel, acestea ar pierde o porţiune semnificativă din cifra de afaceri, ar pierde unicul furnizor pentru anumite materii prime şi ar trebui să funcţioneze sub capacitate (cu implicaţii profunde asupra rentabilităţii din punct de vedere al costurilor fixe), fapt care ar conduce, inevitabil, către falimentul acestora. Prin urmare, nu considerăm că respectivele societăţi au acordat vreun sprijin SC Oltchim SA, acestea urmărindu-şi, practic, propriul interes, respectiv acela de a nu intra în faliment, ca urmare a încetării producţiei SC Oltchim SA. Planul de reorganizare a fost construit pornind de la elementele şi informaţiile existente la momentul redactării acestuia şi a fost votat de creditori în data de 9 martie 2015, fiind confirmat de judecătorul sindic în data de 22 aprilie 2015. SC Oltchim SA a fost notificat cu privire la deschiderea procedurii de investigaţie de către CE în data de 15 aprilie 2016. SC Oltchim SA nu deţine informaţii cu privire la suma totală care face obiectul investigaţiei Comisiei Europene. La acest moment, nu este finalizată investigaţia şi, prin urmare, nu putem să răspundem ipotetic cu privire la eventuale modificări ale planului de reorganizare. Nu avem cunoştinţă despre nici o procedură de privatizare aprobată în cazul SC Oltchim SA. În ipoteza în care vă referiţi la planul de reorganizare al societăţii, aflat în derulare, aşa cum a fost aprobat de adunarea creditorilor în data de 9 martie 2015 şi confirmat de judecătorul sindic în data de 22 aprilie 2015, nu există la acest moment nici o decizie în sensul modificării acestuia”.
Ministrul Economiei spune că investigaţia CE se va finaliza în septembrie
Costin Grigore Borc, viceprim-ministru şi ministrul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri a făcut recent câteva precizări în legătură cu investigaţia Comisiei Europene şi eventuala privatizare a SC Oltchim SA. „Combinatul chimic vâlcean este un subiect care îmi dă multe nopţi nedormite. Haideţi să nu uităm: SC Oltchim SA e o bubă din 2000. Deci nu ni se poate cere «să faceţi minuni la SC Oltchim SA!». Deocamdată, ce am reuşit este o colaborare foarte bună cu comisia de investigaţie, care acum se deschide. Investigaţia sperăm să dureze foarte puţin. Eu am rugat Comisia Europeană să o încheiem până în august-septembrie, cât se poate de repede. Noi colaborăm cu ei, sunt suspiciuni de ajutor de stat. Nu vă ascund că anumite părţi din raportul pe care l-am văzut mi se par puţin exagerate. Ca să fie ajutor de stat trebuie să şi dovedeşti că a fost distorsionată piaţa, iar eu nu prea văd ce piaţă a fost distorsionată. Chiar la piaţa europeană mă gândesc. Adică, vorbim de nişte companii mari, care funcţionează într-un oligopol. Faptul că ele există pe piaţă nu este neapărat în defavoarea pieţei. Dacă că au fost ajutoare politice, acelea se pot discuta, dar ne uităm, împreună cu comisia pe toate aceste puncte care au fost ridicate, şi încercăm să răspundem cu onestitate tuturor punctelor ridicate. Unul dintre punctele ridicate de Comisia Europeană, discutat atât cu doamna comisar cât şi cu directorul general, când a fost aici, este dorinţa noastră de a păstra SC Oltchim SA ca o companie independentă, care să nu mai aibă ajutor de stat şi care să fie în stare să funcţioneze pe picioarele ei, pe piaţa liberă, deci, evident, în mâinile unor acţionari privaţi. Pentru că altfel nu se poate”, a subliniat Costin Grigore Borc, viceprim-ministru şi ministrul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri. Luna trecută, Ministerul Economiei a anunţat oficial că la Comisia Europeană s-a deschis o investigaţie pentru a verifica dacă anularea datoriilor istorice ale SC Oltchim SA către statul român şi continuarea susţinerii combinatului chimic vâlcean de companiile de stat au fost în linie cu legislaţia europeană în domeniul ajutorului de stat. Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri consideră această decizie ca fiind un pas important pentru clarificarea procesului de reorganizare economică şi de vânzare a companiei chimice. Guvernul României poartă un dialog deschis cu Comisia Europeană pe această temă, cu scopul continuării activităţilor economice viabile ale combinatului petrochimic, în condiţii de piaţă. „Investigaţia demarată de Comisia Europeană va duce la clarificarea unor probleme vechi ale companiei SC Oltchim SA şi va decide dacă statul s-a comportat ca un creditor privat faţă de SC Oltchim SA. În contextul perspectivelor favorabile de vânzare ale companiei clarificarea acestor aspecte este importantă, pentru a oferi siguranţă juridică potenţialului investitor. Menţinerea activităţii industriale în zona Râmnicu Vâlcea şi păstrarea locurilor de muncă sunt prioritare pentru noi”, a mai declarat ministrul Economiei.
|
CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM! |
#47068 Re: chimcomplex ?2016-06-07 19:26#47064: Vuzone - chimcomplex ? <= Hotii la punga. Pana in septembrie nu se misca nimic si nici nu exista ceva decat la nivel de propaganda. Sunt aceleasi ca si pana acum tampenii aruncate. Si dupa septembrie, se urmeaza alti pasi si respectarea L 85/2006 cu creditorii si toti participantii care trebuie sa fie pusi in tema, nu sa ignore sau sa comita in lipsa sau ignorand pe creditori. |
Vuzone |
#47069 Re: Re: chimcomplex ?2016-06-07 19:40
Merci. Stiu ca e un proces de durata. Mai ales ca sunt si schimbari politice.
|
Valcea si Arges |
#47070 Re: Re: Re: chimcomplex ?2016-06-07 19:58#47069: Vuzone - Re: Re: chimcomplex ? Cu placere. Politicienii ar trebui sa-si vada de mizeria lor. Au creat si creaza inclusiv la Oltchim multa mizerie. |
Musafir |
#47071 Re: chimcomplex ?2016-06-07 21:15#47064: Vuzone - chimcomplex ? OARE SA DUCA DRUMUL OLTCHIMULUI CATRE PCC?.....MAI STAU SA MA GINDESC.... |
Topul celor mai profitabile businessuri de pe bursă: Care sunt companiile care ştiu cel mai bine sec |
#47072 Topul celor mai profitabile businessuri de pe bursă: Care sunt companiile care ştiu cel mai bine sec2016-06-08 18:23Topul celor mai profitabile businessuri de pe bursă: Care sunt companiile care ştiu cel mai bine secretul transformării afacerilor în câştigDouă excepţii, Concefa Sibiu şi Oltchim, domină anul acesta topul celor mai profitabile companii de pe bursă, dar aceasta este doar o situaţie temporară. În condiţii normale, companiile din domeniul gazelor domină fără drept de apel profitabilitatea la BVB. Companiile care au raportat anul trecut cea mai mare marjă netă de profit (calculată ca profit net/cifră de afaceri netă) sunt Concefa Sibiu şi combinatul chimic Oltchim Râmnicu-Vâlcea, dar cert este că în cazul ambelor companii a fost vorba doar despre o situaţie specială şi nicidecum despre o performanţă operaţională de excepţie. Atât Concefa, firmă de construcţii, cât şi Oltchim sunt în insolvenţă, dar ambele au trecut anul trecut printr-un porces de anulare a datoriilor, aceasta fijnd singura explicaţie care a dus cele două companii pe culmile profitabilităţii. Dincolo de aceste excepţii, cele mai profitabile companii de pe bursă sunt cele din sectorul gazelor, Transgaz, respectiv Romgaz. Transgaz, compania naţională de distribuţie a gazelor naturale, a lucrat anul trecut la o marjă de profit de aproape 31%, în timp ce Romgaz, cel mai mare producător de gaze din România, a avut o marjă de 29,5%. Ambele companii sunt controlate de statul român. Analiza ZF se referă numai la companiile listate pe segmentul principal al Bursei de Valori şi nu a inclus performanţa realizată de Fondul Proprietatea şi de Bursa de Valori Bucureşti întrucât aceste două entităţi nu au o activitate comercială propriu-zisă. De asemenea, în top nu au fost incluse băncile. Ceea ce se remarcă, din păcate, este că aproape un sfert din companiile listate pe bursă au lucrat anul trecut la o marjă negativă, adică au fost pe pierderi. Totodată, mai bine de jumătate din acestea, respectiv 39 de companii, au marje de profit cuprinse între 0% şi 10%, cele mai multe activând sub pragul de 5%. Marja de profit la care lucrează o companie este unul dintre cei mai relevanţi indicatori ai performanţei economice ai respectivei entităţi pentru că ea arată abilitatea firmei de a-şi ţine sub control costurile şi de a genera cât mai mult profit din activitatea desfăşurată. Dincolo de profitabilitatea scăzută a firmelor, Bursa de Valori Bucureşti se mai evidenţiază prin câţiva factori. Doar nouă companii din cele 75 active pe segmentul principal al Bursei de Valori Bucureşti au generat anul trecut afaceri de peste un miliard de lei, ringul fiind dominat de firme care nu reuşesc să treacă de 100 de milioane de lei. Potrivit datelor centralizate de ZF, anul trecut doar nouă companii listate pe segmentul principal al bursei au reuşit să treacă de un miliard de lei, plutonul „bogaţilor“ fiind format aproape în exclusivitate din companiile active în domeniul energetic. OMV Petrom, Rompetrol Rafinare, grupul Electrica şi Romgaz sunt careul de aşi al bursei. Peisajul BVB este astfel o oglindă fidelă a întregului mediu de business local în care o mână de companii fac jocurile şi o armată de mici „soldaţi“ încearcă să supravieţuiască. Din vara anului 2014, nicio companie nouă nu a mai fost listată la bursă, ultimul proces care a pus piaţa de capital din România pe radarul investitorilor internaţionali fiind listarea Electrica. Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 08.06.2016 |
EMIL GHIOCA FALSIFICATORUL!!!! |
#47073 EMIL GHIOCA FALSIFICATORUL!!!!2016-06-09 13:35
EMIL GHIOCA!!!!!! CAT DE PROST POTI SA FI TU, EMIL GHIOCA?
|
BREAKING NEWS STIRI - Direcția Națională Anticorupție |
#47074 BREAKING NEWS STIRI - Direcția Națională Anticorupție2016-06-09 13:55IMPARȚIALITATE·INTEGRITATE·EFICIENȚĂ
09 iunie 2016 Nr. 784/VIII/3 COMUNICAT Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Craiova au dispus trimiterea în judecată, sub control judiciar, a inculpaților CIOBOTĂRICĂ ION LAURENȚIU, director general executiv al SC Complexul Energetic Oltenia (CEO) SA Tîrgu Jiu, cu privire la săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, ANTONIE DANIEL, director Divizia Minieră SC CEO SA Tîrgu Jiu, cu privire la săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, JIANU DORINA, director Legislație și Guvernanță Corporativă în cadrul SC CEO SA Tîrgu Jiu, cu privire la săvârșirea infracțiunii de complicitate la abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit. În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt: La data de 22 decembrie 2015, inculpații Ciobotărică Ion Laurențiu, în calitate de președinte al Directoratului SC CEO SA Tg. Jiu și Antonie Daniel, în calitate de membru al Directoratului SC CEO SA Tg. Jiu, au aprobat și acordat în mod nelegal, unei persoane, o compensație financiară constând în 5 remunerații fixe lunare avute de aceasta din urmă în calitate de membru al aceluiași Directorat, respectiv 128.100 lei. Cei doi au beneficiat de sprijinul inculpatei Jianu Dorina, director al Direcției Juridice și Guvernanță Corporatistă, care a întocmit o opinie juridică favorabilă punctului de vedere al acestora. Concret, inculpatul Ciobotărică Laurențiu, în înțelegere cu inculpata Jianu Dorina, nu a făcut altceva decât să amestece/să suprapună în mod intenționat diverse prevederi legale și situații de fapt pentru a crea confuzie și a da o aparență de legalitate acțiunilor lor ilicite. Anterior, această activitate infracțională a fost precedată de nenumărate demersuri inițiate de inculpatul Ciobotărică Laurențiu care, încă de la numirea sa în funcție, a încercat să se debaraseze de persoana compensată financiar în condițiile de mai sus, astfel încât să aibă posibilitatea numirii unei alte persoane agreate în aceeași funcție. De menționat este faptul că cei trei inculpați au avut reprezentarea faptului că în atribuțiile Directoratului SC CEO SA nu intră aprobarea și plata vreunui gen de remunerație, această competență aparținând altui organism din cadrul societății respective. Acționând în această manieră, inculpații au cauzat agentului economic cu capital de stat un prejudiciu de 128.100 lei, reprezentând contravaloarea plăților compensatorii acordate în mod nelegal fostului membru al Directoratului CEO SA. Procurorii au instituit măsura sechestrului asigurător asupra mai multor bunuri mobile și imobile ce aparțin celor trei inculpați. Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Gorj cu propunerea de a se menține măsurile preventive și asigurătorii luate dispuse în cauză. Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și trimiterea rechizitoriului la instanță spre judecare, situație care nu poate să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție. BIROUL DE INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE |
BREAKING NEWS ALERT CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA : |
#47075 Re: BREAKING NEWS ALERT CET INSOLVENTA RAMNICU VALCEA :2016-06-09 14:02
Informaţii generale
Părţi
Şedinţe
| ||||||||||||||||||||||||||||||||
|
DEMISIA IOHANNIS ȘI JUDECATORI CCR
Suspendarea celor 9 judecatori ai CCR
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Interzicerea comercializarii si folosirii petardelor pe intreg teritoriul Romaniei!!!
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
Interzicerea comercializarii si folosirii petardelor pe intreg teritoriul Romaniei!!!
62103 Creat: 2020-01-02
DEMISIA IOHANNIS ȘI JUDECATORI CCR
33028 Creat: 2024-12-07
Închiderea postului Antena 3
11263 Creat: 2024-11-28
Cerem oficial retragerea definitiva a licenței de funcționare a postului de televiziune Antena 3 CNN
26895 Creat: 2024-11-27
Suspendarea celor 9 judecatori ai CCR
12134 Creat: 2024-12-06
Alegeri libere
21625 Creat: 2024-12-06
Petiție către Consiliul Local al Sectorului 4
635 Creat: 2024-12-18
DIMINUAREA SPORULUI DE CONDITII PERICULOASE DIN CSM SF NECTARIE - BLVD UVERTURII NR 81
152 Creat: 2024-12-27
Suspendarea din funcție a domnului Președinte a României Klaus Iohannis
5668 Creat: 2024-12-06
Petitie către Curtea Constituțională a României Subiect: Menținerea în cursa prezidențială a domnului Călin Georgescu
21689 Creat: 2024-11-28
Susțin desființarea Institutului „Elie Wiesel”
1974 Creat: 2024-01-25
CEREM DESFIINȚAREA CCR
20653 Creat: 2020-03-02
Construirea unui Snowpark în Postăvaru
55 Creat: 2024-12-23
Il sustin pe Calin Georgescu la presedintie 2024
2313 Creat: 2024-12-03
În data de 21 decembrie 2024 încetează de drept mandatul de Președinte al domnului Klaus Werner Iohannis conform prevederilor art. 83 alin. 1 din Constituția României.
49 Creat: 2024-12-20
RECUNOAȘTEREA SCAUNULUI ÎMPIEDICAT AL LUI BENEDICT AL XVI-LEA ȘI CONVOCAREA CONCLAVULUI
17791 Creat: 2023-10-23
Calin Georgescu Presedinte
743 Creat: 2024-12-06
Mariti amenda pentru taierea copacilor din Bucuresti
639 Creat: 2024-11-27
Cerem DEMISIA lui Klaus Iohannis pentru trădare!
930 Creat: 2024-12-06
Contestație deciziei CCR la data 06.12.2024
3504 Creat: 2024-12-06