Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!


Musafir

#46201 Re: Re: Re: DESPRE "MORTI" NUMAI DE BINE, SILVIULE!!!

2016-03-28 07:18

#46187: - Re: Re: DESPRE "MORTI" NUMAI DE BINE, SILVIULE!!! 

 Vorbiti prostii. Emil este la PRU (Partidul Romania Unita). Dovada? Cititi acest articol din INFOPLUS publicat in 12 ianuarie 2016.

http://infopuls.ro/2016/01/12/pru-valcea-a-treia-forta-

 

PRU Vâlcea, a treia forţă politică la nivel de judeţ

Filiala judeţeană Vâlcea a Partidului România Unită s-a înfiinţat în luna mai a anului curent din iniţiativa unui grup de tineri coordonaţi de economistul Florin Brăgău, profesionişti în diverse domenii, decişi să se implice în schimbarea radicală a atitudinii în politică la nivel local şi naţional. Încă de la început, numeroşi vâlceni au venit cu entuziasm alături de grupul de iniţiativă, împreună cu care au demarat o serie de acţiuni de pop ularizare, concomitent cu înfiinţarea de organizaţii locale.
În data de 1 noiembrie a a vut loc şi prima conferinţă judeţeană de alegere a structurilor de conducere statutare, la care a participat şi preşedintele la nivel naţional, deputatul Bogdan Diaconu, precum şi Augustin Hagiu, prim-vicepreşedinte PRU, Clement Sava, vicepreşedinte PRU, Horaţiu Şerb, Secretar General, dar şi alţi membri ai conducerii centrale a partidului. Aproxmativ 200 de delegaţi l-au ales, în Sala Mare a Consiliului Judeţean Vâlcea, pe Florin Brăgău în funcţia de preşedinte. În Biroul Executiv al PRU Vâlcea au fost desemnaţi tot prin vot vicepreşedinţii Constantin Tanislav, Ilie Badea, Aurelia Folea, Ion Vlădescu, Cosmin Alexandru Albină, Mihai Iordache, Marius Ştefan Craioveanu şi Gili Boruz. Forul este completat de secretarii executivi Bebe Rădescu, Elena Budihoi, Toma Ciobotea, Liviu Drăghici şi Constantina Diaconu. Doamna Maria Gheoculescu este trezorier, dar şi coordonatoarea Departamentului de Femei din cadrul filialei, iar Anca Laura Guţ este coordonatoarea Departamentului de Tineret.
Filiala Vâlcea a devenit una apreciată şi la nivel naţional. Cu ocazia primei şedinţe de Birou Naţional de după Conferinţa Judeţeană a PRU Vâlcea, Florin Brăgău a fost ales şi vicepreşedinte al partidului la nivel central.
Faptul că PRU este apreciat în Vâlcea o dovedeşte şi numărul de membri cu adeziune, deja aproape 1.300, şi organizaţii locale, 62 la nivelul întregului judeţ, ceea ce plasează formaţiunea pe un onorant loc trei la capitolul organizare, structuri şi activişti, după PSD şi PNL. Înscrierile continuă săpătmânal, cea mai recentă “achiziţie” fiind chiar fostul lider de sindicat din cadrul Oltchim SA, Emil Ghioca, care este deja prim-vicepreşedinte al Organizaţiei Municipale PRU Râmnicu Vâlcea, preşedinte fiind avocatul Marius Craioveanu.
În afară de zecile de deplasări în localităţile judeţului, conducerea filialei i-a obişnuit deja pe vâlceni şi cu prezenţa la toate evenimentele importante din punct de vedere istoric, dar şi la acţiuni de ajutorare a categioriilor defavorizate.
Astfel, preşedintele Florin Brăgău, alături de care s-au aflat membri ai Biroului Executiv, dar şi salariaţi ai firmelor pe care le conduce (Info Puls, Top Advisor şi By BF Group), le-au oferit de 1 iunie, Ziua Internaţională a Copilului, micuţilor de la Centrul de Plasamanet CASA PINOCHIO din Băbeni câteva cadouri surpriză care au reuşit să-i facă să zâmbească cu speranţă.
Apoi, a fost oferit sprijin Asociaţiei “Mămici din Vâlcea” în acţiunea acesteia de ajutorare a unei familii de nevoiaşi din comuna Păuşeşti – Măglaşi.
PRU Vâlcea a sărbătorit 1 Decembrie, Ziua Naţională a României, alături de numeroşi vâlceni, prin depunerea unor coroane în memoria eroilor neamului nostru la Statuia Libertăţii din Râmnicu Vâlcea şi la Monumentele Eroilor din oraşele Horezu (Romani) şi Bălceşti!

Pe 23 decembrie, preşedintele Florin Brăgău a fost alături de colegele din Departamentul de femei coordonat de doamna Maria Gheoculescu în vizita pe care au făcut-o din nou Centrului de Plasamanet CASA PINOCHIO din Băbeni. 27 de copii au primit cu acest prilej dulciuri, sucuri, dar şi câte o carte ca un dar simbolic înainte de Colindeţe. În aceeaşi zi, şi trei familii cu posibilităţi materiale reduse din comunele Olanu (cinci copii), Milc oiu (trei copii) şi Păuşeşti – Măglaşi (trei copii) au primit din partea Departamentului de femei din cadrul PRU Vâlcea pachete consistente cu alimente, iar pentru micuţi dulciuri şi sucuri.
Partidul România Unită – filiala judeţeană Vâlcea încheie astfel anul 2015 cu un bilanţ promiţător, imaginea legendarului voievod Vlad Ţepeş din sigla formaţiunii reprezentând deja o emblemă recunoscută la nivel judeţean a tinerilor profesionişti, entuziaşti, patrioţi şi implicaţi în viaţa comunităţii.

Departamentul de comunicare din cadrul PRU Vâlcea


Musafir

#46202 Re: Re: Re: Re: DESPRE "MORTI" NUMAI DE BINE, SILVIULE!!!

2016-03-28 08:08

#46201: - Re: Re: Re: DESPRE "MORTI" NUMAI DE BINE, SILVIULE!!! 

 NU MA INTERESEAZA,POATE IL INTERESEAZA PE ASTA CU PETITIA LUI DE KAKAT.


Musafir

#46203 Vuza vrea să dea 95 de milioane de euro pentru Oltchim.

2016-03-28 08:45

http://gazetadecluj.ro/vuza-vrea-sa-dea-95-de-milioane-

 

Vuza vrea să dea 95 de milioane de euro pentru Oltchim.

De către Gazeta Cluj -
martie 28, 2016
 

La mijlocul acestei luni, Ștefan Vuza, patronul ”suveicii” Serviciilor Comerciale Române ( SCR ) și-a a nunțat intenția de a participa la licitația care se va organiza pentru cumpărarea oltchim. Nu este pentru prima dată când vuza participă la licitație. De această dată vrea să facă preluarea prin intermediul Chimcomplex, combinat cumpărat de la statul și care se află acum în cadrul SCR. La licitația anterioară, Vuza a mers pe cărțile ”aranjate” de Viorel Hrebenciuc, dar licitația a fost suspendată și, fără nici o legătură, lui Hrebenciuc a început să îi miroasă a pușcărie.

 

Ștefan Vuza, patronul SCR, a anunțat că se înscrie în licitația pentru Oltchim. Potrivit unui anunț al Chimcomplex, combinat care face parte din cadrul SCR, se dorește contractarea unui împrumut de 95 de milioane de euro pentru cumpărarea Oltchim. Potrivit anunțului făcut de Chimcomplex, ” „În cadrul acestui proces au fost angrenate echipe de specialişti din cadrul parteneriatului creat de Chimcomplex cu Tricon Energy SUA – cel mai mare trader internaţional în domeniu, cu o cifră de afaceri de 6 miliarde dolari, E.ON Germania – divizia producţie energie electrică, Raiffeisen Bank şi fonduri de investiţii. În urma finalizării auditului, conducerea Chimcomplex a anunţat că se pregăteşte să depună o ofertă pentru preluarea activelor funcţionale ale Oltchim”, se arată într-un comunicat.

Cu aproximativ o lună de zile înainte ca Vuza să iasă la rampă cu această intenție, Gheorghe Piperea, unul dintre administratorii judiciari ai Oltchim, anunța că „Unul dintre potenţialii cumpărători este o firmă românească, de fapt sunt două firme româneşti, unul este un consorţiu, cealaltă este o firmă din domeniul pieţei de capital. Nu cred că respectivele firme vor să le fie date numele, dar există scrisori de intenţie în acest sens. Junlun (un concern din china care și-a anunțat intenția de a cumpăra Oltchim, n.red.) a venit de câteva ori la Oltchim, ştie ce poate realiza aici, doar că mai are nevoie de un partener. Acest partener nu este încă hotărât să investească. La sfârşitul lunii martie vor veni din nou. Nu vor să se vorbească foarte mult de ei, până când nu va fi finalizată tranzacţia”, a spus Piperea, într-o conferinţă de presă.

 

A mers pe mâna ”guzganului rozaliu”

În 2013, Vuza plănuia să cumpere Oltchimul împreună cu SIF Moldova, iar susținătorul acestui demers era Viorel Hrebenciuc, care își ”plantase” fiul, pe Andrei, în consiliul de administrație al SIF-ului. Propunerea pentru ca Andrei Hrebenciuc să facă parte din CA-ul SIF-ului a venit din partea Dianei Le Bomin, persoană fizică care deţine circa 3% din acţiuni la SIF Moldova. Cea din urmă este ora omului de afaceri Mihai Rotaru, unul dintre cei mai mari sponsori ai PSD la nivel naţional.

Împreună cu SIF Moldova, Vuza a înființase  “Compania Naţională de Chimie”. Din acest proiect o parte este deţinută şi de compania de audit Deloitte. Conform unui comunicat, prin acest proiect va fi preluată întreaga activitate a Oltchim, va fi asigurat un capital de 50 milioane de euro, un capital tehnic de investiţii urgente de 25 milioane de euro şi un capital pentru investiţiile de mediu şi contravaloarea părţilor sociale ale combinatului. În cadrul unei conferinţe de presă, Costel Ceocea, preşedintele SIF Moldova a declarat că 70% din producţia Oltchim este de produse clorosodice. Oltchim le vinde la 300 de euro tona, Chimcomplex, la 700 de euro, iar pe bursă sunt cotate la peste 800 de euro. Acesta su_gerează ideea integrării într-un consorţiu a Oltchim, deţinut majoritar de stat, cu Chimcomplex, care face de parte din grupul SCR al omului de afaceri Ştefan Vuza, dar şi cu alte societăţi apropiate, precum Prodchim şi Mentchim, sau, de exemplu, cu Sinterom Cluj, Contactoare Buzău, Someş Dej, toate fiind afaceri din “suveica” lui Vuza. Preşedintele SIF-ului a amintit şi că Salrom este furnizor şi pentru Oltchim, şi pentru Chimcomplex, şi că ar putea fi gândită şi integrarea acestei companii.

 

Vuza prins în off-side de olteni

Gazeta de Cluj a prezentat modul în care Vuza a fost prins în “off-side” de SIF Oltenia. Dinel Staicu, șeful SIF-ului, l-a acuzat pe Vuza că „plimbă” banii pentru a-i păstra în propriile conturi. Conducerea SIF Oltenia acuză că Ştefan Vuza, care a cumpărat prin privatizare cele două mari combinate (Sinterom Cluj şi Contactoare Buzău), reuşeşte prin intermediul mai multor tranzacţii financiare de tip „suveică” să ruleze fondurile acestor două combinate pentru ca, în final, acestea să ajungă în capitalul unor firme pe care miliardarul le deţine sub „umbrela” Grupului Serviciilor Comerciale Române (SCR). În mai 2006, SIF Oltenia a dat în judecată Sinterom pentru a anula o hotărâre a Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor (AGEA) din cadrul Sinterom prin care se majora capitalul social la A1 Impex Cluj-Napoca (firmă deţinută de Vuza – n.r.) cu 2,7 milioane de lei. Judecătorii clujeni au dat câştig de cauză SIF-ului şi au obligat să se anuleze hotărârea. În decembrie 2007, SIF a mai deschis un proces împotriva Sinterom pentru a anula o altă hotărîre prin care se mai încerca majorarea capitalului la A1 Impex Cluj-Napoca cu peste şase milioane de lei. „Printr-un şir de operaţiuni financiare fondurile Sinterom sunt direcţionate către societăţi controlate de Ştefan Vuza”, se arată în plângerea SIF Oltenia. Şi această hotărâre este anulată de instanţa clujeană

 

Vuza vrea să elimine statul din Chimcomplex

Potrivit ultimelor decizii ale AGA de la Chimcomplex se urmărește majorarea capitalului. Acţionarii au mai decis anularea deciziei AGA din 6 ianuarie 2014, privind majorarea capitalului de la 162,87 milioane de lei, la maxim 342,87 milioane de lei şi au aprobat o nouă majorare a capitalului, de la 162,87 milioane de lei, la 303,87 milioane de lei, prin aport în numerar, la preţul de 1,26 lei/acţiune, în termenul de preempţiune. Acţiunile rămase nesubscrise de către acţionarii existenţi vor fi vândute printr-o ofertă publică primară, adresată exclusiv unor investitori calificaţi, intermediată de Estinvest Focşani. Preţul la care vor fi oferite acţiunile urmează să fie stabilit în urma unei evaluări.

Însă, Vuza urmărește prin această majorare de capital diminuarea acțiunilor pe care statul român le deține la Chimcomplex în situația în care Guvernul nu va aproba alocarea acestor bani. Mai ales în situația în care conducerea Chimcomplex nu a prezentat nici până acum raportul trimestrului IV din  2015 și nu a oferit dividente acționarilor.

 

Anul acesta Oltchim estimează un profit de 110 milioane de de euro

Compania de stat din Râmnicu Vâlcea se află în insolvenţă din ianuarie 2013, iar planul de reorganizare prevede vânzarea combinatului pentru minim 307 milioane euro. Statul a încercat în mai multe rânduri privatizarea Oltchim, dar fără success. La ultimul termen, din decembrie 2014, niciun investitor nu şi-a exprimat interesul să preia compania. Combinatul este deţinut de stat prin Ministerul Economiei, cu 54,8% din acţiuni, PCC SE cu 32,34% şi de alţi acţionari, cu 12,85%.

 


Musafir

#46204 Procurorii DNA au ridicat sute de documente de la CET Govora!

2016-03-28 08:48

 

EXCLUSIVITATE! Procurorii DNA au ridicat sute de documente de la CET Govora! În vizor: MAFIA CĂRBUNELUI!

La începutul lunii septembrie a anului trecut CET Govora și-a anunțat intenția pe SEAP de a achiziționa 210.000 de tone de cărbune energetic la un preț estimativ de 16,8 milioane de lei, pentru a-și completa stocurile de iarnă. Inițial, de contract se arătase interesat și CE Oltenia. Numai că într-un mod DUBIOS coducerea CET Govora a decis să anuleze procedura electronică și să meargă pe procedura – cerere de oferte (de multe ori la selecțiile de oferte făcute de CET sub conducere liberală, poate observa oricine, ULTIMA oferta  a fost cea câștigătoare! Așteaptă toate ofertele, ii zic omului lor prețurile si acela scrie un leu sub – așa se desfășoară, mai nou, achizițiile prin cerere de ofertă la CET Govora!). Astfel un contract în valoare de peste 2 milioane de euro pentru 90.000 tone cărbune (plus transport) a fost atribuit firmei afaceriștilor gorjeni Cristinel Dumitru Ducu și Mihail Conteș, Energocarb Serv SRL. 

Liberalul Buican și-a băgat coada

Surse din interiorul CET Govora le-au confirmat redactorilor de la Ziarul de Vâlcea faptul că persoana de la CET Govora care s-a ocupat direct de acest contract cu băieții deștepți din Gorj este Armasoiu Eugen – Membru al Directoratului si Director al Directiei Achizitii Publice , Aprovizionare, Transport, LIBERALUL instalat în această funcție de președintele PNL Vâlcea, Cristian Buican. De altfel, același Armășoiu este cel care a dat ordin la anagajații CET-ului de la CÂNTAR să accepte toate cantitățile de cărbune aduse (TRANSPORT ILEGAL!!!) de către Energocarb Serv SRL.

Frauda la transport, la cântar și la calitatea cărbunelui a fost undeva între 30 și 40 la sută din valoarea totală a contractului! Ziarul de Vâlcea a intrat în posesia unor DOCUMENTE INCENDIARE, prin care putem demonstra că societatea Energocarb Serv SRL, în cârdășie cu oameni politici – liberali din Vâlcea și cu membri ai conducerii CET Govora, a FRAUDAT statul român! Am intrat în posesia a zeci de documente – avize de însoțire a mărfii, note de cântărire  de la Energocarb Serv SRL, SC Lorfa SRL – Cariera Meriș, precum și tichete de cântar de la CET Govora, iar concluzia este că a fost creat un sistem de tip MAFIOT, prin care au fost eludate mai multe legi ale statului (începând de la HG 1373, care reglementează transportul rutier de mărfuri și până la mai multe prevederi ale Codului Fiscal!).

Exemple de FRAUDARE a statului și a CET Govora: 

– avizul de însoțire a mărfii nr. 3717 din 20.12.2015, emis de Energocarb, în care se arată că mașina cu nr. de înmatriculare MH50ACA, șofer Onea Daniel, pleacă de la Motru cu o încărcătură de 23,76 tone cărbune, aceeași cantitate este înregistrată și la Cariera Meriș – Motru – SC Lorfa SRL (de unde a furnizat Energocarb Serv cărbunele). La CET Govora, același camion, același transport, este înregistrat la cântărire cu: 40, 980 tone cărbune.

Adică un plus de aproape 20 de tone de cărbune!!! Ce să înțelegem de-aici, că pe traseu a plouat cu cărbune și i-a umplut remorca șoferului Onea de Energocarb? Sau că firma gorjenilor a ÎNȘELAT instituțiile statului, Poliția, ISCTR, ANAF?!

Mai putem înțelege că 23,76 tone cărbune a fost încărcătura REALĂ și directorii de la CET Govora, pe mână cu afaceriștii gorjeni, au acceptat în plus cantitatea fictivă de aproape 20 de tone!!! Adică CET Govora a plătit la sute de astfel de transporturi în plus mii de tone de cărbune VIRTUALE, INEXISTENTE!!! Ideea este că responsabilii CET Govora, mai exact directorii societății, au știut de această măgărie, FRAUDĂ, și au închis ochii, fiind COMPLICI la aceste infracțiuni. Iar acest fapt va fi confirmat de angajații simpli ai CET-ului!

– avizul de însoțire a mărfii nr. 3720 din 20.12.2015, emis de Energocarb, în care se arată că mașina cu nr. de înmatriculare MH27ACA, șofer Nebunu George, pleacă de la Motru cu o încărcătură de 23,58 tone cărbune, aceeași cantitate este înregistrată și la Cariera Meriș – Motru – SC Lorfa SRL (de unde a furnizat Energocarb Serv cărbunele). La CET Govora, același camion, același transport, este înregistrat la cântărire cu: 43, 080  tone cărbune!!!

– avizul de însoțire a mărfii nr. 3728 din 20.12.2015, emis de Energocarb, în care se arată că mașina cu nr. de înmatriculare GJ20SEV, șofer Olaru Gheorghe, pleacă de la Motru cu o încărcătură de 21,44 tone cărbune, aceeași cantitate este înregistrată și la Cariera Meriș – Motru – SC Lorfa SRL (de unde a furnizat Energocarb Serv cărbunele). La CET Govora, același camion, același transport, este înregistrat la cântărire cu: 37, 160  tone cărbune!!!

– avizul de însoțire a mărfii nr. 3689 din 18.12.2015, emis de Energocarb, în care se arată că mașina cu nr. de înmatriculare MH11ACA, șofer Ianoș Georgel, pleacă de la Motru cu o încărcătură de 21 tone cărbune, aceeași cantitate este înregistrată și la Cariera Meriș – Motru – SC Lorfa SRL (de unde a furnizat Energocarb Serv cărbunele). La CET Govora, același camion, același transport, este înregistrat la cântărire cu: 33, 660  tone cărbune!!!

– avizul de însoțire a mărfii nr. 3695 din 19.12.2015, emis de Energocarb, în care se arată că mașina cu nr. de înmatriculare MH22ACA, șofer Nebunu Cristian, pleacă de la Motru cu o încărcătură de 21,28 tone cărbune, aceași cantitate este înregistrată și la Cariera Meriș – Motru – SC Lorfa SRL (de unde a furnizat Energocarb Serv cărbunele). La CET Govora, același camion, același transport, este înregistrat la cântărire cu: 38, 860  tone cărbune!!!

– avizul de însoțire a mărfii nr. 4591 din 20.01.2016, emis de Energocarb, în care se arată că mașina cu nr. de înmatriculare MH03PUV, șofer Neo Ion, pleacă de la Motru cu o încărcătură de 21,14 tone cărbune, aceeași cantitate este înregistrată și la Cariera Meriș – Motru – SC Lorfa SRL (de unde a furnizat Energocarb Serv cărbunele). La CET Govora, același camion, același transport, este înregistrat la cântărire cu: 30, 260  tone cărbune!!!

– avizul de însoțire a mărfii nr. 4597 din 20.01.2016, emis de Energocarb, în care se arată că mașina cu nr. de înmatriculare MH30SSS, șofer Surdu Liviu, pleacă de la Motru cu o încărcătură de 22,5816 tone cărbune, aceeași cantitate este înregistrată și la Cariera Meriș – Motru – SC Lorfa SRL (de unde a furnizat Energocarb Serv cărbunele). La CET Govora, același camion, același transport, este înregistrat la cântărire cu: 41, 520  tone cărbune!!!

Iar exemplele ar putea continua! Deținem sute de astfel de documente! Instituțiile statului ce fac în acest caz??? De ce nu intervin, de ce îi protejează pe INFRACTORI? Sunt pe mână cu ei???

Contractul societății Energocarb cu CET Govora a avut o durată de patru luni, decembrie-martie, iar puterea calorifică de referință a cărbunelui 1.800 Gcal/kg. CET-ul a plătit pt o putere calorifică mult mai mare! Și aici a fost păgubită semnificativ societatea comercială vâlceană! Dacă ar analiza cu atenție buletinele de calitate a cărbunelui, polițiștii, procurorii, inspectorii ANAF ar avea de ce să se crucească!
Afaceriștii care au controlat Lorfa SRL, societate aflată în procedura falimentului după ce a ajuns în imposibilitatea de a-și recupera 34,5 milioane de lei de la RAAN Dr.Tr.Severin, după intrarea acesteia în insolvență, s-au reorientat acum spre furnizorul de energie termică şi abur tehnologic din Râmnicu Vâlcea, pentru a încerca să redreseze financiar Energocarb, societate care a înregistrat, în 2014, pierderi de 392.000 de lei. De altfel, cărbunele apare în avizele de însoțire a mărfii ca provenind de la SC Lorfa SRL, distribuitor final fiind Energocarb.
Practic, contractul de 2 milioane de euro, cu CET Govora, a revigorat activitatea firmei care a derulat afaceri, potrivit ultimelor date afișate de Ministerul de Finanțe, de doar 983.000 de lei.
Printr-un comunicat de presă, conducerea CET Govora a încercat să abată atenția opiniei publice de la adevăratele probleme ale aprovizionării cu cărbune de la terți. Interesant este că anumite publicații s-au grăbit să publice minciunile conducerii CET Govora deși nu aveau habar de subiect, Ziarul de Vâlcea relatând în exclusivitate neregulile de la CET Govora, în ceea ce privește aprovizionarea cu cărbune.

Iată ce spune conducerea CET Govora, ascunzând tocmai aspectele PENALE sesizate în rândurile de mai sus de către Ziarul de Vâlcea:

S-a iniţiat o procedură de cerere de ofertă on-line, în conformitate cu art. 245 din OUG 34/2006, destinată achiziţiei de combustibil.Astfel, s-au transmis cereri de ofertă unui număr de 7 furnizori de lignit, inclusiv CEO, cu termen de depunere a ofertelor în 02.12 2015. Cererea de ofertă s-a făcut pentru trei luni, pentru câte doua loturi lunare de 25.000 de tone. Dintrecele 7 companii invitate, o singura companie – S.C. Energocarb Prod S.R.L.. a ofertat furnizarea, pentru un singur lot de 25.000 de tone/lună, în condiţii de termen de plată, preţ şi cost de transport mai avantajoase decât contractul încheiat anterior cu CEO pentru cărbunele de la Huşnicioara.

Preţul a fost stabilit în funcţie de puterea calorică a cărbunelui, atât pentru CEO, cât şi pentru S.C. Energocarb Prod S.R.L., aceasta ind determinată în laboratorul propriu al S.C. CET Govora S.A. pentru ecare livrare în parte, iar cantităţile aprovizionate au rezultat prin cântărire cu echipamente vericate metrologic.

Sursa: ziaruldevalcea.ro


Musafir

#46205 Re: Re: Re: Re: Re: DESPRE "MORTI" NUMAI DE BINE, SILVIULE!!!

2016-03-28 09:18

#46202: - Re: Re: Re: Re: DESPRE "MORTI" NUMAI DE BINE, SILVIULE!!! 

 Daca pupi pe gutau, calci pe urmele maimutoiului de ghioca. Si nu implica petitia ca nu are nici o treaba cu petitia, are legatura cu si ce sustinatori ai puscariasilor penali pe care-i lingeti voi.


Musafir

#46206 STOP. INCHIDETI PETITIA!!!

2016-03-28 09:55

#46186: - STOP. INCHIDETI PETITIA!!! 

 

NU MAI PERMITETI CA TOTI TROGLODITII SI TOTI "HATERII" SA POSTEZE TOT FELUL DE ABERATII!!!


Musafir

#46207 Re: Re: Re: Re: Re: Re: DESPRE "MORTI" NUMAI DE BINE, SILVIULE!!!

2016-03-28 10:56

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#46208 Oltchim cere Primariei Ramnicului reducerea impozitului pe cladirile nerezidentiale ale societatii

2016-03-28 11:39

Oltchim cere Primariei Ramnicului reducerea impozitului pe cladirile nerezidentiale ale societatii

Cu scrisoarea înregistrată la Primăria municipiului Râmnicu Vâlcea sub nr. 7768/1 martie 2016, societatea Oltchim SA Râmnicu Vâlcea a solicitat ca, pentru calculul impozitului pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea sa, să se utilizeze nivelul minim prevăzut de Legea nr. 227/2015, respectiv 0,2%, şi nu cel aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 281/2015 privind modificarea, completarea şi republicarea HCL nr. 216/2015, referitoare la aprobarea nivelului impozitelor, taxelor şi a altor sume cuvenite bugetului local pentru anul 2016, respectiv de 1,15%. „În aceste condiţii, de foarte mare ajutor pentru societate şi, implicit, pentru activitatea economică a municipiului Râmnicu Vâlcea ar fi aprobarea pentru anul 2016 a unor cote de impozitare la nivelul minim din prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, în locul cotelor aprobate de Consiliul Local pentru următoarele categorii: impozit pe clădiri nerezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoane juridice; impozit pe teren - zona în cadrul localităţii - C. Faţă de cele prezentate, vă rugăm să aprobaţi pentru SC Oltchim SA, pentru anul 2016, aplicarea nivelului minim prevăzut de Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, pentru următoarele categorii, respectiv: 0,2% la impozitul pe clădiri nerezidenţiale aflate în proprietatea sa sau deţinute de persoane juridice; 2.668 lei/hectar la impozitul pe teren - zona în cadrul localităţii - C. Aprobarea acestor nivele pentru cele două categorii de impozite va conduce la plata integrală şi la termen de către SC Oltchim SA a obligaţiilor reprezentând impozite şi taxe locale aferente anului 2016”, se arată în adresa SC Oltchim SA către conducerea Primăriei Râmnicului.
 
Primăria Râmnicului nu este acord cu propunerea Oltchim 
 
Propunerea SC Oltchim SA va fi supusă aprobării în şedinţa ordinară a Consiliului Local al municipiului Râmnicu Vâlcea de joi, 31 martie 2016, dar aparatul de specialitate al Primăriei Râmnicului recomandă respingerea solicitării agentului economic, având în vedere următoarele: dezbaterea publică privind elaborarea unui proiect de HCL pentru aprobarea nivelului impozitelor, taxelor şi a altor sume cuvenite bugetului local pentru anul 2016 a fost publicată pe site-ul primăriei şi lansată pentru propuneri în data de 13 octombrie 2015; SC Oltchim SA nu a avut nici o intervenţie în acest caz; proiectul de hotărâre a fost inclus pe ordinea de zi în şedinţa din data de 9 noiembrie 2015, când a fost aprobat HCL nr. 216/2015, şedinţă la care SC Oltchim SA nu a înregistrat nici o intervenţie. Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, art. 456 prevede următoarele: „Consiliile locale pot hotărî să acorde scutirea sau reducerea impozitului sau taxei pe clădiri datorate pentru clădirile aflate în proprietatea operatorilor economici, în condiţiile elaborării unor scheme de ajutor de stat/minimis, având un obiectiv prevăzut de legislaţia în domeniul ajutorului de stat.” Având în vedere modificările legislative apărute în modul de stabilire a impozitelor şi taxelor locale, respectiv în ceea ce priveşte impozitul pe clădiri şi pe teren, atât în cazul persoanelor fizice cât şi în cazul persoanelor juridice, pentru anul 2016, Consiliul Local al municipiului Râmnicu Vâlcea a decis anul trecut ca nivelul unor impozite şi taxe locale să se menţină ca în 2015 sau prin ajustarea cu cote adiţionale stabilite, astfel încât să se menţină actualul nivel de impozitare. Astfel, pentru clădirile nerezidenţiale - impozitul sau taxa pe clădiri se ajustează cu cota adiţională de 15%. Prin aplicarea acestei cote, impozitul pentru anul 2016 pentru clădirile folosite în scop nerezidenţial va fi la acelaşi nivel ca şi în anul 2015. În cazul persoanelor juridice - impozitul sau taxa pe clădirile a căror valoare impozabilă nu a fost actualizată în ultimii trei ani, anteriori anului de referinţă se ajustează cu cota adiţională de 50%, având în vedere că, prin aplicarea acestei cote adiţionale, cota de impozitare pentru anul 2016 va fi de 7,5%, în condiţiile în care, în anul 2015, cota de impozitare a fost de 10%, respectiv 30% pentru clădirile care nu au fost reevaluate în ultimii trei ani, respectiv 5 ani anteriori anului fiscal de referinţă. S-a mai decis, de asemenea, ca unele scutiri acordate de vechiul Cod Fiscal să fie menţinute ca facilităţi acordate de Consiliul Local, conform noului Cod Fiscal. Astfel se menţine scutirea de la plata impozitului pentru clădirile care sunt clasate ca monumente istorice, de arhitectură sau arheologice, muzee ori case memoriale, indiferent de titularul dreptului de proprietate sau de administrare, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice. Impozitul pe clădirile aflate în proprietatea persoanelor fizice şi juridice care sunt utilizate pentru prestarea de servicii turistice cu caracter sezonier, pe o durată de cel mult 6 luni în cursul unui an calendaristic se reduce cu 50% (reducerea se aplică în anul fiscal următor celui în care este îndeplinită această condiţie). Scutirea de la plata impozitului pentru clădirea nouă, cu destinaţie de locuinţă, realizată în condiţiile Legii locuinţei nr. 114/1996, precum şi clădirea cu destinaţie de locuinţă, realizată pe bază de credite, în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 19/1994 privind stimularea investiţiilor pentru realizarea unor lucrări publice şi construcţii de locuinţe (în cazul înstrăinării clădirii, scutirea de impozit nu se acordă noului proprietar al acesteia), etc.
 
Acţiunile Oltchim SA au avut cea mai mare creştere la Bursa de Valori
 
În perioada 9-16 martie 2016, acţiunile emise de SC Oltchim SA au înregistrat cea mai mare creştere de la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), de 23%, declasând titlurile SC Turbomecanica SA, liderul clasamentelor din săptămânile trecute. Evoluţia acţiunilor SC Oltchim SA din ultimele zile este consecinţa interpretării comunicatelor privind achiziţia activelor societăţii de către Chimcomplex Borzeşti. În continuare, titlurile SC Oltchim SA sunt sensibile la aceste ştiri, reacţiile din piaţă fiind deseori accentuate de investitorii cu un puternic caracter speculativ. Creşterea acţiunilor SC Oltchim SA s-a datorat votului dat de către acţionarii Chimcomplex Borzeşti pentru a participa la procesul de achiziţionare a activelor SC Oltchim SA, proces care nu fost oficial anunţat de acţionarul majoritar al firmei, Ministerul Economiei. Însă, dacă achiziţia va fi un succes, acest lucru va reprezenta un câştig semnificativ pentru acţionarii SC Oltchim SA, deoarece o fuziune este concepută pentru a creşte randamentele investitorilor, printr-o combinare a afacerilor competitive şi o reducere a costurilor. Preţul actual al barilului de petrol poate reprezenta încă un punct pozitiv pentru costurile celor două companii. Evoluţia acţiunilor SC Oltchim SA din ultima săptămână a fost una foarte bună, dacă luăm în considerare fundamentele actuale ale companiei, care au dus la prăbuşirea acţiunilor în ultimii ani. În continuare, datoriile imense ale SC Oltchim SA reprezintă cel mai mare impas pentru o revenire a companiei spre normalitate fundamentală, respectiv un total al capitalurilor proprii pozitiv. SC Oltchim SA a înregistrat, în ianuarie, un profit total de 589.000 de euro, profitul operaţional din activitatea curentă s-a ridicat la suma de 1,5 milioane de euro, iar cifra de afaceri a ajuns la 12,2 milioane de euro, acestea fiind cele mai bune rezultate economico-financiare lunare înregistrate de SC Oltchim SA după intrarea în procedura de insolvenţă. Locul al doilea în topul creşterilor de la Bursa de Valori Bucureşti a revenit titlurilor SC Turbomecanica SA, cu un plus de 17,7%, acestea fiind urmate de SC Sinteza SA Oradea (16,1%). Indicele BET, al celor mai lichide zece companii, a crescut cu 0,39%, raportat la euro, iar indicele extins BET-XT s-a apreciat cu 0,3%, tras în sus de semnificativa apreciere a titlurilor SSIF Broker SA. SC Oltchim SA este principala unitate economică din judeţul Vâlcea în cadrul căreia sunt angajaţi pe platforma de la Râmnicu Vâlcea peste 1.800 de salariaţi. Activitatea societăţii este în strânsă interdependenţă tehnologică şi cu alte societăţi comerciale care furnizează materii prime, utilităţi şi asigură mentenanţă (CET Govora, SNS Sucursala Exploatarea Minieră Râmnicu Vâlcea, Administraţia Bazinală de Apă Olt, SC Sistemplast SA, diverşi constructori) astfel încât de funcţionarea SC Oltchim SA depind circa 5.000 de locuri de muncă. Confruntându-se cu probleme financiare, începând cu data de 30 ianuarie 2013, SC Oltchim SA a intrat în procedura insolvenţei. Implementarea cu succes a planului de reorganizare este esenţială atât pentru salariaţii SC Oltchim SA, cât şi pentru activitatea economică din municipiul Râmnicu Vâlcea, alternativa fiind falimentul SC Oltchim SA, care ar avea efecte dezastruoase asupra activităţilor economice din municipiu.
 
SC Chimcomplex SA Borzeşti va participa la privatizarea SC Oltchim SA
 
Acţionarii SC Chimcomplex SA Borzeşti au aprobat, în Adunarea Generală a Acţionarilor din data de 14 martie 2016 participarea la procesul de achiziţionare a SC Oltchim SA, singuri sau în asociere cu potenţiali investitori. Astfel, AGA a decis atragerea unor împrumuturi de până la 95 de milioane de euro, pentru completarea sumei necesare achiziţiei activelor SC Oltchim SA şi/sau a părţilor sociale ale SC Oltchim SPV SRL. Acţionarii SC Chimcomplex SA Borzeşti au mai decis anularea deciziei AGA din 6 ianuarie 2014, privind majorarea capitalului de la 162,87 milioane de lei, la maxim 342,87 milioane de lei şi au aprobat o nouă majorare a capitalului, de la 162,87 milioane de lei, la 303,87 milioane de lei, prin aport în numerar, la preţul de 1,26 lei/acţiune, în termenul de preempţiune. Acţiunile rămase nesubscrise de acţionarii existenţi vor fi vândute printr-o ofertă publică primară, adresată exclusiv unor investitori calificaţi, intermediată de Estinvest Focşani. Preţul la care vor fi oferite acţiunile urmează să fie stabilit în urma unei evaluări. SC Chimcomplex SA Borzeşti a mai anunţat că a finalizat auditarea SC Oltchim SA şi că se pregăteşte pentru depunerea unei oferte în vederea preluării activelor funcţionale ale combinatului chimic vâlcean. În cadrul acestui proces au fost angrenate echipe de specialişti din cadrul parteneriatului creat de SC Chimcomplex SA Borzeşti cu Tricon Energy SUA - cel mai mare trader internaţional în domeniu, E.ON Germania - divizia producţie energie electrică, Raiffeisen Bank şi fonduri de investiţii. În urma finalizării auditului, conducerea SC Chimcomplex SA Borzeşti a anunţat că se pregăteşte să depună o ofertă pentru preluarea activelor funcţionale ale SC Oltchim SA. SC Chimcomplex SA Borzeşti, împreună cu SC Oltchim SA, vor înfiinţa Compania Naţională de Chimie, companie care va repoziţiona România pe harta industriei chimice din Europa, având în vedere forţa comercială pe care o vor avea, împreună, cele două combinate. În 2012, SC Chimcomplex SA Borzeşti a depus o ofertă pentru combinatul chimic vâlcean, dar aceasta nu a fost selectată câştigătoare a licitaţiei, procedura eşuând ulterior. În luna iulie 2015, conducerea SC Chimcomplex SA Borzeşti şi-a reafirmat intenţia de a achiziţiona SC Oltchim SA, urmând ca, ulterior, cele două combinate să fie integrate în Compania Română de Chimie. Parte a Grupului SCR, cel mai puternic grup industrial din România, SC Chimcomplex SA Borzeşti este unul dintre cei mai importanţi fabricanţi de produse chimice din România. Actul de înfiinţare a fostului Combinat Chimic Borzeşti a fost semnat în anul 1954, iar în anul 1959 au intrat în funcţiune primele obiective: fabrica de oxigen, instalaţiile producătoare de detoxan şi monoclorbenzen, după care, în 1960, au fost puse în funcţiune uzina de sodă caustică, cu instalaţiile electroliză cu diafragmă, clor lichid, acid clorhidric, evaporare-topire, împreună cu instalaţiile pentru fabricarea clorurii de var şi a hexacloranului. Anii următori au completat structura principalelor două fluxuri tehnologice: fluxul produselor clorosodice şi derivate, precum şi fluxul produselor organice de sinteză, în cadrul căreia s-a evidenţiat linia acetilenă-policlorură de vinil. Gama de produse fabricate s-a dezvoltat continuu, incluzând treptat şi alte produse clorosodice, cloruri anorganice, solvenţi organici, mase plastice, alchilamine, produse de sinteză organică, pesticide şi gaze tehnice.
 

 http://www.impactreal.ro/


Musafir

#46209 Pericol

2016-03-28 15:18

Nu picati in plasa sindicalistilor corupti care fac sindicate la comanda celor cre le ofera diferite avantaje.Nu semnati nimis stiti bine ca boul este legat de tarusi si prostul de semnatura.


Musafir

#46210 Re: Re: Re: Re: Re: Re: DESPRE "MORTI" NUMAI DE BINE, SILVIULE!!!

2016-03-28 17:15


Musafir

#46211 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DESPRE "MORTI" NUMAI DE BINE, SILVIULE!!!

2016-03-28 17:48

#46210: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: DESPRE "MORTI" NUMAI DE BINE, SILVIULE!!! 

 Bai putoiule puneti pampersii pomanagiiiilorrrrrrrrrrr, stai la fundul alora sa-ti indese bine, papusarilor, sugacii de servici a politicii, gura mare, fripturistilor, mai bea o spirtoasa si mai stati o tura.


Musafir

#46212 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DESPRE "MORTI" NUMAI DE BINE, SILVIULE!!!

2016-03-28 19:55

#46211: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DESPRE "MORTI" NUMAI DE BINE, SILVIULE!!! 

 BINE MA,ATUNCI NU TI O MAI DAU DECIT SA MI O PUPI,VAD CA DE SU..PT NU TE AI SATURAT,PUPA TOT MU...IE BLINDA......APROPO ,TU CU CINE VTEZI?


Musafir

#46213 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DESPRE "MORTI" NUMAI DE BINE, SILVIULE!!!

2016-03-28 20:09

#46212: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DESPRE "MORTI" NUMAI DE BINE, SILVIULE!!! 

 Sati-ar in gat, fripturistule, ...., cum ba, sa va faca ala cu o ciorba si o friptura, asa natarai sunt astia in ostroveni, cumparati la crasma, vai de foamea voastra care bagati in voi, haliti tot, mancati tot, ueee de la gutau, hai ca sunteti papusari pupincuristi si mancatori de eclere ecologice, ba natarai sunteti...  Apropo, stati cu coada sus ca va da politica numai acolo unde ravniti.


Musafir

#46214 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DESPRE "MORTI" NUMAI DE BINE, SILVIULE!!!

2016-03-28 20:15

#46212: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DESPRE "MORTI" NUMAI DE BINE, SILVIULE!!! 

 Sti cine isi facea siesta la plimbare in oras ma, ismenarul de Cernev, te cauta, ii e dor de Oltchim si de tine, vrea si ala sa ti-o dea daca il votezi

OLTCHIM

#46215 Cum vor fi numiti managerii "privati", la companiile de stat, in 2016

2016-03-28 21:36

Cum vor fi numiti managerii "privati", la companiile de stat, in 2016

http://economie.hotnews.ro/stir

Ministerul Economiei a finalizat regulile si principiile de guvernanta corporativa in intreprinderile publice, potrivit unei analize privind situatia implementarii OUG 109/2011, transmise la solicitarea HotNews.ro. Conform acestor reguli, reprezentantii statului in adunarile generale ale actionarilor nu vor fi remunerati. Insa cele mai multe reguli si conditii vor fi aplicate in cazul administratorilor. O persoana condamnata pentru diverse infractiuni nu va putea fi selectata in consiliile de administratie. De asemenea, un functionar public, un secretar de stat sau un consilier al ministrului nu poate fi presedintele unui Consiliu de Administratie. Analiza Ministerului Economiei mai arata ca in cursul anului 2016, vor fi numiti manageri "privati" la 56 de companii de stat. In prezent doar la 11% dintre companiile de stat au fost implementate complet principiile guvernantei corporative.

 Vezi detalii in text si in documentul atasat.

Potrivit documentului, au fost analizate 114 companii cu capital de stat in privinta implementarii OUG 109/2011 privind managementul corporativ, din care 56 se afla in subordinea Ministerului Economiei, 23 de la Ministerul Transporturilor, 13 de la Ministerul Energiei, 8 de la AAAS, 4 de la Ministerul Culturii, 3 de la Ministerul Finantelor, 2 de la Ministerul Comunicatiilor, 2 de la Ministerul Mediului, 2 de la Ministerul Sanatatii si 1 de la Ministerul Muncii.

Doar la 11% dintre companii au fost implementate complet principiile guvernantei corporative. De asemenea, 18% sunt companii unde s-a demarat deja procesul (urmand a se finaliza in 2016) sau s-a implementat dar exista demisii si/sau programe de management neaprobate in repetate randuri + companii unde s-a demarat procesul si sunt in diferite stadii de implementare. La 33% din companii nu a fost demarat procesul de implementare a OUG 109/2011. Iar 36% companii sunt in proces de insolventa, in dificultate financiara, in litigiu sau executare silita. 2% din companii au regim special si nu intra in incidenta OUG 109.

In document se precizeaza ca la 36 de companii va fi demarata si implementata OUG 109 in 2016 (22 companii in primul semestru si 14 companii in al doilea semestru). In cazul a 20 de companii, procesul a fost demarat anterior si va fi implementat in 2016 (17 companii in primul semestru si 3 companii in al doilea semestru).

  • Plafar, Cuprumin, Romarm, Romaero, Avioane Craiova, printre companiile la care vor fi numiti manageri "privati" in 2016

La Ministerul Economiei, vor fi implementate principiile de guvernanta corporativa la 41% din companiile din portofoliu. Din totalul de 56 de companii, vor fi implementate principiile de guvernanta corporativa in 13 companii in primul semestru si la 10 companii in semestrul al doilea 2016. Doar la 5% din companiile din subordinea Ministerului Economiei, sunt deja implementate principiile de guvernanta corporativa, la 23% vor fi implementate in primul semestru, 18% vor fi implementate in al doilea semestru, in cazul a 16% nu vor fi implementate in 2016, iar 38% sunt in insolventa.

Companiile la care vor fi implementate principiile de guvernanta corporativa in primul semestru: SN Plafar, SN a Sarii, SN a Apelor Minerale, SC Cuprumin, SC Santierul Naval 2 Mai, CNCIR SA, Compania de Investitii pentru Turism, SC Improchim, SC ICEM, SC Neptun Olimp, SC IOR, SC Conversmin, SC SMART SA (filiala Transelectrica).

Companiile la care vor fi implementate principiile de guvernanta corporativa in al doilea semestru: SC Baita, SC Romarm, SC Fabrica de arme Cugir, SC Arsenal Resita, SC Pirochim Victoria, SC Uzina Mecanica Cugir, SC Santierul Naval Mangalia, SC IAR, SC Romaero, SC Avioane Craiova.

Societati in care nu va fi implementata OUG 109:
SC Minvest Deva, SC Radioactiv Mineral Magurele, SC Uzina Mecanica Orastie, SC Rosia Montana, SC Eurotest, SC Sanevit 2003, SC Germisara, SC Litoral, SC Mamaia.

Societati la care este implementata deja OUG 109:
Transelectrica, Teletrans (filiala a Transelectrica) si Transgaz.

Societati aflate in insolventa/lichidare: BRML-CERT Sa, Foradex, IPIU, Minbucovina Vatra Dornei, Romplumb, Simtex, Oltchim, Remin, Moldomin Moldova Noua, Constructii Aeronautice, Imotrust, Bega Turism, Robinson Turism, Lido, Carmen Silva 2000, Ciucas, SC Anca-Irina, Hotel Cota 1400, THR Marea Neagra, Predeal, Iezerul.

Reguli si principiile de baza pentru implementarea guvernantei corporative

  • Statul trebuie sa-si exercite rolul de actionar in mod profesionist, transparent si nediscriminatoriu
  • Directorul general, caruia ii va fi delegata conducerea de catre CA, va fi ales si numit de CA printr-un proces de selectie, desfasurat in conformitate cu principiile din OUG 109/2011
  • Directorul general poate face propuneri CA pentru directorii carora urmeaza sa li se delege conducerea de catre Consiliul de Administratie, alaturi de el si cu care va lucra in echipa
  • Reprezentare diversificata in CA in functie de competențe, pregatire, experiența, independența si gen
  • Majoritatea membrilor CA sa fie formata din administratori neexecutivi și independenti
  • Intreprinderile Publice trebuie sa aiba un auditor extern cu o buna reputatie, care va fi selectat tinand cont situatia financiara a IP si cu respectarea prevederilor legale
  • Consiliile de Administratie vor intocmi si publica anual (pe site-ul IP) un raport de activitate pe anul anterior, in care vor fi incluse si date privind indeplinirea indicatorilor de performanta, precum si cu privire la respectarea principiilor de guvernanta corporativa

Reguli pentru Adunarile Generale ale Actionarilor: Reprezentantii statului nu vor fi remunerati

  • Maximum doi reprezentanti ai statului in AGA (titular si supleant), neremunerati
  • Votul va fi exercitat conform mandatului dat de actionar
  • Mandatul trebuie sa fie in interesul companiei, cu respectarea principiilor eficientiei economice si de profitabilitate
  • Actionarul stat se va pronunta in AGA numai asupra subiectelor care sunt, legal si statutar, de competenta AGA
  • Companiile vor avea un cod de etica cunoscut si insusit de toti angajatii, membrii CA si directorii care asigura conducerea executiva

Conditii şi criterii generale de selectie pentru a fi membru in CA (trebuie indeplinite cumulativ): Nu trebuie sa fi fost condamnat pentru o serie de infractiuni

  • Persoana fizica cu capacitate deplina de exercitiu si stare de sanatate buna
  • Absolvent de studii superioare cu diploma de licenta
  • Experienta profesionala de cel puțin 10 ani, din care minimum 5 ani in funcții de management/ administrare/ coordonare
  • Cunoasterea limbii romane
  • Sa nu fi fost condamnat pentru infractiunile: gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, uz de fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, spalare de bani (și alte infracțiuni prevazute de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii terorismului), bancruta simpla, bancruta frauduloasa (si alte infractiuni prevazute in Legea nr. 85/2006, respectiv Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei șide insolventa)
  • Sa nu exercite concomitent mai mult de trei mandate de administrare a unor intreprinderi publice
  • Sa aiba o buna reputatie personala si profesionala
  • Cunoasterea limbii engleze

Criterii specifice de selectie pentru persoane fizice (nu sunt cumulative)

  • Experienta relevanta in domeniul in care activeaza intreprinderile publice
  • Experienta in activitatea de administrare/management aunor societati/regii autonome
  • Experienta in comunicarea si relatia cu investitorii, actionarii, autoritatile publice etc
  • Experienta in strategie corporativa
  • Experienta in domeniul audit, economic, contabilitate, financiar saujuridic
  • Experienta in formarea, coordonarea si dezvoltarea echipelor/colectivelor de personal si planificarea succesiuniiin cadrulacestora
  • Cunoasterea de reguli sireglementari guvernamentale aferente domeniuluide activitate al intreprinderilor publice
  • Cunoștinte de guvernanta corporativa
  • Experienta relevanta pe plan intern sau international, aferenta domeniului de activitate a intreprinderilor publice

Conditii si criterii pentru administrator independent: Sa nu fi fost in ultimii trei ani salariat al auditorului financiar

  • Sa nu fie director al intreprinderilor publice sau al unei societăti controlate de catre aceasta şi sa nu fi indeplinit o astfel de functie in ultimii 5 ani
  • Sa nu fi fost salariat al intreprinderii publice sau al unei societăti controlate de catre aceasta ori sa fi avut un astfel de raport de munca in ultimii 5 ani
  • Sa nu primeasca sau sa fi primit de la intreprinderea publica ori de la o societate controlata de aceasta o remuneratie suplimentara sau alte avantaje, altele decat cele corespunzand calitătii sale de administrator neexecutiv
  • Sa nu fie actionar semnificativ al intreprinderii publice
  • Sa nu aiba sau sa fi avut in ultimul an relatii de afaceri cu intreprinderea publica ori cu o societate controlata de aceasta, fie personal, fie ca asociat, actionar, administrator, director sau salariat al unei societăti care are astfel de relatii cu intreprinderea publica, daca, prin caracterul lor substantial, acestea sunt de natura a-i afecta obiectivitatea
  • Sa nu fie sau sa fi fost in ultimii 3 ani auditor financiar ori asociat salariat al actualului auditor financiar al intreprinderii publice sau al unei societăti controlate de aceasta
  • Sa nu fie director intr-o alta societate in care un director al intreprinderii publice este administrator neexecutiv
  • Sa nu fi fost administrator neexecutiv al intreprinderii publice mai mult de 3 mandate
  • Sa nu aiba relatii de familie (sot/sotie, rude/afini pana la gradul al IV-lea inclusiv) cu o persoana care este director al intreprinderii publice sau care actionar semnificativ al companiei.

Conditii speciale pentru functionari publici sau alte categorii de personal din cadrul autoritatii tutelare ori din cadrul altor autoritati sau institutii publice (ex: DPAPS/MECRMA/Demnitari si Cabinetul demnitarului): Sa nu fie presedinte de Consiliu de Administratie

Maximum 2 membri pe Consiliu de Administratie, administratori neexecutivi
Sa faca parte din comitetul de audit /comitetul de nominalizare si remunerare, dar sa nu detina functia de presedinte al acestor comitete
Sa nu faca parte din structurile de control sau audit sau departamentul juridic ale autoritatii tutelare
Sa nu fie presedinte de Consiliu de Administratie, nici director general al intreprinderii publice
Sa nu aiba mai mult de 2 mandate de administrare ale unor IP concomitent (cu exceptia personalului Departamentul pentru Privatizarea și Admininstrarea Participațiilor Statului (DPAPS), care vor avea 3 mandate)
Sa fie selectati pe criterii si principii stabilite in spiritul OUG nr. 109/2011

Componenta si organizare CA: Presedintele sa fie ales dintre membrii independenti

  • Membrii sa fie alesi pe criterii si principii stabilite in spiritul OUG 109/2011
  • Presedintele CA sa fie ales dintre membrii neexecutivi și independenti si sa aiba vasta experienta de conducere, rol de facilitator intre CA si conducerea executiva, sa fie in relatii bune cu toate partile interesate
  • Conducerea intreprinderii publice sa fie delegata de CA catre unul sau mai multi directori (dintre membrii CA sau terti), cu numirea unui director general. Numirea directorilor (cu exceptia cazurilor cand acestia sunt administratori executivi) se va face printr-un proces de selectie separat de cel al CA, respectandu-se procedura prevazuta de OUG 109/2011
  • Majoritatea membrilor sa fie administratori neexecutivi și independenti
  • Cel putin un membru sa aiba studii superioare economice și experienta in domeniul economic, contabilitate, audit sau financiar de cel puțin 5 ani
  • Sa existe o reprezentare diversificata in CA in functie de competente, pregatire, experienta, independenta si gen (la acelasi nivel de competente)
  • Sa fie astfel alcatuit astfel incat sa existe o experienta a CA in domeniile care oglindesc activitatea intreprinderii publice (ex. management general, financiar, economic, juridic, social economic, tehnic, tehnologic și reglementare, experienta internationala, responsabilitate socialcorporativa –CSR, piata de capital)

Principii si reguli de functionare a Consiliului de Administratie: Incalcarea codului de etica poate fi motiv de revocare inainte de sfarsitul mandatului

  • Pe baza mandatului asumat, membrii CA si conducerea executiva au obligatia respectarii codului de etica al intreprinderii publice
  • Autoritatea tutelara si Ministerul Finantelor Publice nu pot interveni in activitatea de administrare si conducere a intreprinderii publice (principiul de functionare al non-imixtiunii guvernului –politicului - in activitatea ordinara a intreprinderii publice)
  • Supravegheaza performanta managementului executiv si situatia generala a activitatii intreprinderii publice
  • Sprijina managementul executiv cu recomandari (CA nu ia decizii in locul acestuia) si actioneaza independent și critic fata de acesta (principiul separarii functiei de administrare a CA de functia de conducere a managementului executiv)
  • In executarea sarcinilor si obligatiilor CA trebuie sa aiba in vedere interesul intreprinderii publice
  • Indicatorii de performanta pentru membrii neexecutivi (aferenti functiei CA de supervizare si supraveghere) trebuie sa fie diferiti de cei pentru membrii executivi (aferenti performantei operationale a IP)
  • Consiliul de Administratie va intocmi si publica anual (pe site-ul companiei) un raport de activitate pe anul anterior, in care vor fi incluse si date privind indeplinirea indicatorilor de performanta, precum si cu privire la respectarea principiilor de guvernanta corporativa
  • Imposibilitatea de exercitare a mandatului/impediment legal determina incetarea mandatului administratorului (prin renuntare la mandat / revocare)
  • Consiliul de Administratie trebuie sa infiinteze minimum 2 comitete consultative (comitet de audit, comitet de nominalizare si remunerare); departamentul de audit intern va fi subordonat direct Comitetului de Audit
  • Sedintele CA se tin, in majoritatea cazurilor, la sediul companiei. Componenta variabila a remuneratiei membrilor CA pentru companiile listate poate include stock options (mecanism de remunerare prin legarea acesteia de evolutia pretului actiunii)
  • Revocarea membrilor CA inainte de sfarsitul mandatului acestora se poate face pentru motive justificate prevazute in contractul de mandat (ex. incalcarea codului de etica va fi considerata o justa cauza de incetare a contractului de mandat prin revocare)
  • Mandatul inceteaza in caz de imposibilitate de exercitare a mandatului/impediment legal–orice imprejurare care creeaza o indisponibilitate cu o durata mai mare sau egala cu 60 zile calendaristice consecutive, lipsind administratorul de posibilitatea de a-şi indeplini atributiile, personal sau prin reprezentare (ex. incompatibilitate, arestarea administratorului)

Principii de functionare a conducerii executive: Directorul general poate fi revocat daca este in imposibilitate de exercitare a mandatului mai mult de 45 de zile

  • Este responsabila pentru managementul curent al intreprinderii publice
  • Este responsabila pentru pregatirea la timp a situatiilor financiare complete si corecte, in concordanta cu politicile si standardele contabile ale companiilor
  • Prezinta o evaluare obiectiva si clara a situatiei intreprinderii publice catre Consiliul de Administratie
  • Prezinta regulat propuneri de strategie catre CA
  • Pregateste in mod adecvat fundamentarea deciziilor care trebuie luate de catre CA
  • Furnizeaza la timp Consiliului de Administratie toate informatiile necesare pentru a-si indeplini obligatiile
  • Implementeaza sistemele de control intern (sisteme de identificare, evaluare, management si monitorizare a riscurilor financiare si de alta natura), fara a interfera cu rolul CA in acest domeniu
  • Prezinta in mod regulat catre CA rapoarte de activitate
  • Este selectata in concordanta cu procedura OUG nr. 109/2011, un accent deosebit fiind pus pe integritate, etica si profesionalism
  • Daca nu poate fi asigurata din cauza absentei temporare din societate a Directorului General, CA va numi o persoana dintre salariati, care sa exercite atributiile acestuia pe durata absentei Directorului General, dar nu mai mult de 45 de zile calendarististice consecutive
  • Directorului General ii inceteaza mandatul in caz de imposibilitate de exercitare a mandatului/impediment legal–orice imprejurare care creeaza o indisponibilitate cu o durata mai mare de 45 de zile calendaristice consecutive, lipsind directorul de posibilitatea de a-şi indeplini atributiile, personal sau prin reprezentare (ex .incompatibilitate, arestarea directorului).

Musafir

#46216 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DESPRE "MORTI" NUMAI DE BINE, SILVIULE!!!

2016-03-29 03:34

#46214: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DESPRE "MORTI" NUMAI DE BINE, SILVIULE!!! 

 SA MI O PAPI CU CERNEV MAI MU..IE BLINDA,TU PE CINE MAI PUPI IN KUR?...STIU CA DE PILA MEA NU ESTI SATUL.


Musafir

#46217 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DESPRE "MORTI" NUMAI DE BINE, SILVIULE!!!

2016-03-29 04:32

#46216: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DESPRE "MORTI" NUMAI DE BINE, SILVIULE!!! 

 AM UITAT,CRED CA CRA CRA I O DA LA MUMETA DACA STA CAPRITA.

COMANICI

#46218 Vreau bani

2016-03-29 06:19

I sa marit burta si lui Comanescu de cand e mare lider in locul lui Prisacaru acum cauta prosti prin Oltchim sa faca sindicat reprezentativ ,zice el ca sunt multi prosti in Oltchim si va reusi.Hooooooooooooooooo chelule cu buze sinucolidaleeeeeeeeeeeee.


Musafir

#46219 Re: Vreau bani

2016-03-29 06:49

#46218: COMANICI - Vreau bani 

 PAI DACA PAPA ACADELE SAU [EGUS] ACADELE,SA O [AGUS]SI DE LA PICASSO,CE ZICI?


Musafir

#46220 Uite ce duduie oltchim roibule te oftici ?

2016-03-29 07:11

Anularea datoriilor a adus Oltchim un profit de 2,3 miliarde lei în 2015

12 feb 2016Autor: Alina Oprea

 

Combinatul Oltchim Râmnicu Vâlcea a avut anul trecut un profit net preliminat de 2,308 miliarde lei, determinat de anularea datoriilor, de la pierderi de 459,32 milioane lei în anul 2014.

Potrivit unui comunicat transmis vineri Bursei de Valori Bucureşti (BVB), profitul net preliminat pentru activitatea din 2015 include veniurile/cheltuielile aferente măsurilor de implementare a planului de reorganizare precum şi cheltuieli care nu sunt aferente activităţii curente. Rezultatul include un rezultat brut scriptic de 2,371 miliarde lei, determinat de anularea datoriilor, ca urmare a confirmării planului de reorganizare, venituri din vânzările de certificatele de emisii de CO2 de 5 milioane lei, din care s-a scăzut un impozit de 32 milioane lei pe profitul obţinut ca urmare a înregistrării de venituri din anularea de datorii şi alte 36 milioane lei rezultat din activitatea curentă a societăţii.

Acestea sunt cele mai bune rezultate economico-financiare de la deschiderea procedurii de insolvenţă, se arată în comunicat, şi cel mai bun rezultat economico-financiar operaţional al indicatorului EBITDA din anul 2008 până în prezent. Indicatorul EBITDA a fost anul trecut de 42,8 milioane lei, semnificând o îmbunătăţire a profitabilităţii, comparativ cu perioada 2013-2014, când a înregistrat valori negative.

Cifra de afaceri preliminată a Oltchim a crescut anul trecut cu 18%, la 742,39 milioane lei, de la 627,53 milioane lei în anul 2014.

"Creşterea cifrei de afaceri a fost determinată de creşterea cantitativă a vânzărilor la principalele produse fabricate. Astfel, la polioli-polieteri, produsul finit cu o pondere de 66% în cifra de afaceri, vânzările cantitative au crescut cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar vânzările de produse clorosodice, a doua grupă de produse ca pondere, au înregistrat o creştere cu 3%", menţionează Oltchim.

De asemenea, valoarea exportului şi a vânzărilor pe piaţa intracomunitară realizate de Oltchim în 2015 este de 125,1 milioane euro, în creştere cu 25%, respectiv cu 25,1 milioane euro, faţă de anul 2014 şi cu 80%, respectiv cu 55,7 milioane euro faţă de anul 2013.

Ponderea exportului în cifra de afaceri a crescut de la 62% în 2013 la 71% în 2014 şi la 75% în anul 2015. Exportul s-a realizat, în principal, în UE (76%), restul Europei (9%) şi Orientul Mijlociu (inclusiv Turcia): 13%.

Pierderea totoală brută din activitatea curentă a combinatului chimic în anul 2015 a fost de 36,3 milioane lei, reprezentând o pierdere mai redusă cu 154 milioane lei comparativ cu cea din anul 2014 şi cu 283,7 milioane lei mai mică faţă de pierderea din anul 2013.

În 2015, Oltchim a făcut lucrări de investiţii şi reparaţii capitale de 16,9 milioane lei, din surse proprii.

Compania de stat din Râmnicu Vâlcea se află în insolvenţă din ianuarie 2013, iar planul de reorganizare prevede vânzarea combinatului pentru minim 307 milioane euro.

Statul a încercat în mai multe rânduri privatizarea Oltchim, dar fără success. La ultimul termen, din decembrie 2014, niciun investitor nu şi-a exprimat interesul să preia compania.

Combinatul este deţinut de stat prin Ministerul Economiei, cu 54,8% din acţiuni, PCC SE cu 32,34% şi de alţi acţionari, cu 12,85%.

 


Musafir

#46221 LAMURIRI PENTRU NELAMURITI ...

2016-03-29 07:26


Lămuriri de la Sindicatul Dreptate şi Adevăr din Oltchim


Marţi, 29 Martie 2016 Scris De Redacția

 
http://www.viatavalcii.ro

În cele ce urmează încercăm să explicăm colegilor din Oltchim de ce am ales denumirea sindicatului “DREPTATE ŞI ADEVĂR”.
1. De ce “DREPTATE”?
Pentru că dorim să aflăm răspunsul de la factorii responsabili, la următoarele întrebări:
- De ce nu s-a făcut conversia creanţelor AVAS (AAAS), în sumă de 250 mil. euro, conform avizului favorabil conversiei, al Comisiei Europene din 07-03-2012, care putea fi aplicat până la 30-09-2012?
- De ce Ministerul Economiei, în calitate de acţionar majoritar în SC OLTCHIM SA cu 54,8% din acţiuni, prin reprezentanţii în Consiliul de Administraţie, a cerut intrarea SC OLTCHIM SA în insolvenţă-procedura generală, conform Legii 85/2006, precizând că Guvernul Ponta a aprobat un memorandum de intrare în insolvenţă a SC OLTCHIM SA, cu sprijin financiar de 45 mil. Euro şi nu a fost pus în aplicare niciodată? (similar cazului insolvenţei TVR de azi)
- De ce în SC OLTCHIM SA au fost oprite toate instalaţiile tehnologice în perioada 22.08.2012 – 24.10.2012?
- Cine şi de ce a pregătit SC OLTCHIM SA pentru intrarea în insolvenţă din data de 30-01-2013?
- Ce rol a avut acordarea salariilor pentru lunile decembrie 2012, respectiv martie şi aprilie 2013, din Fondul de Garantare
, conform Legii 200/2006, atâta timp cât în SC OLTCHIM SA şi azi sunt restante la salarii pe 2 luni?
- De ce dacă tot avem profit declarat, plătim 1 mil. de euro în martie 2016 (cu câteva zile în urmă), la CET Govora din creanţele izvorâte în timpul insolvenţei şi nu avem un sindicat care să solicite conducerii salariile restante şi plăţile compensatorii din acel profit cu care se laudă?
- De ce nu s-au respectat clauzele CCM din SC OLTCHIM SA, iar personalul concediat (969 de salariaţi în 14-06-2013 şi circa 250 în octombrie-noiembrie 2015), nu au primit plăţile compensatorii şi după presiuni repetate abia primesc câte 1000 lei/lună?
- De ce administratorul special Bogdan Stănescu, în AGA din 11-12-2014, a respins elaborarea unui plan de reorganizare, din partea debitorului SC OLTCHIM SA, motivând printr-o adresă pe care a transmis-o Ministerului Economiei, că în SC OLTCHIM SA nu sunt specialişti pentru elaborarea acestui plan (deşi conform Art. 94 (1) lit. a din Legea 85/2006 putea să-l facă)?
- De ce Electrica si AAAS (fosta AVAS), în calitate de creditori, ce deţin cel puţin 20% din totalul creanţelor la SC OLTCHIM SA, nu au elaborat un plan de reorganizare (conform Art.94 (1) lit. c, din Legea 85/2006)? Pentru creditorii din subordinea Guvernului, (Ministerul Economiei şi AAAS), era necesar să se facă o conversie în acţiuni a celor 400 mil. euro şi nu mai era nevoie ca prin planul de reorganizare, (aprobat parţial în 22-04-2015), această sumă să fie ştearsă prin trecerea la creanţe chirografare.
- De ce Judecătorul Sindic, în data de 22-04-2015, aprobă PARŢIAL PLANUL, fără ca acesta să conţină programul de plăţi al creanţelor, (conform Art. 95 (2) din Legea 85/2006). Pentru a nu se crede că se doreşte falimentarea SC OLTCHIM SA, cerem Ministerului Economiei să facă investigaţii la nivelul SC OLTCHIM SA, pentru a se face “DREPTATE”, în privinţa aspectelor semnalate.
2. De ce “ADEVĂR”?
Până în prezent Ministerul Economiei, Guvernul şi autorităţile politice locale nu s-au implicat, aşteptând probabil să treacă şi cei 3 ani de reorganizare, ce decurg din 22-04-2015 şi ulterior să spună că: „am încercat totul, dar din păcate nu s-a putut evita falimentul”.
Colegii din SC OLTCHIM SA, nu vor să treacă anii în aşteptarea falimentului, ci din contră, doresc DE URGENŢĂ un plan clar de salvare a SC OLTCHIM SA.
Colegii trebuie să înţeleagă un singur lucru: Dacă nu vor fi uniţi şi solidari în acţiuni, sub deviza Sindicatului Dreptate şi Adevăr, SC OLTCHIM SA nu se va salva de la faliment. Cei din conducerea SC OLTCHIM SA, au constatat că “Sindicatul Dreptate şi Adevăr” reprezintă un pericol pentru ei şi în regim de urgenţă a su_gerat sindicatelor aservite ei, ca cel puţin 2 dintre acestea să coalizeze, pentru a contracara acţiunile Sindicatului Dreptate şi Adevăr. (Cum spune românul “ aceeaşi Mărie cu altă pălărie”).
Deviza noastră este clară: - Dreptate şi Adevăr! - Unitate şi Solidaritate în lupta pentru salvarea SC OLTCHIM SA şi a locurilor de muncă! Sindicatul Dreptate şi Adevăr nu luptă pentru funcţii sau avantaje personale, este un sindicat democratic, unde deciziile se iau în consens cu membrii săi şi niciodată nu va slugări intereselor conducerii SC OLTCHIM SA şi nu va decepţiona salariaţii prin acţiunile sale. Să nu vă fie frică, mişcarea sindicală este stabilită şi apărată de legislaţie, Constituţia României şi Convenţiile Europene! Suntem încă aproximativ 2000 de salariaţi în SC OLTCHIM SA care putem acţiona, fără încălcarea legii pentru apărarea drepturilor noastre!
Ne puteţi contacta pe paginile noastre de Facebook: “Chimiştii Uniţi” şi “Sindicatul Dreptate şi Adevăr Oltchim” prin mesaje în privat ca şi până acum. Pentru protecţia dumneavoastră împotriva eventualelor presiuni, nu vă vom divulga identitatea. Noi nu unim sindicate, noi unim salariaţii într-un sindicat cu doctrină şi ideologie total diferită de cea existentă la celelalte sindicate din OLTCHIM.


Musafir

#46222 Re: LAMURIRI PENTRU NELAMURITI ...

2016-03-29 07:36

#46221: - LAMURIRI PENTRU NELAMURITI ... 

 NUMAI MINCIUNI SI MINCIUNELE,INTOXICARI COMUNISTE SE INTIMPLA LA OLTCHIM,TOTI BORFASI VOR SA APERE ACUM OAMENII,MAMICUTELE VOASTRE DE BORFASI CU SINDIKAKATE  CU TOT SA L PUPATI PE PICASSO IN SPATELE GARI,AI AUZIT MARCULE?....IN GITU MATI DE BORFAS MPUTIT.


Musafir

#46223 Re: Re: LAMURIRI PENTRU NELAMURITI ...

2016-03-29 10:12

#46222: - Re: LAMURIRI PENTRU NELAMURITI ... 

Pentru colegii din OLTCHIM

Va rugam sa fiti atenti si sa nu faceti marea confuzie intre profilul nostru de Facebook " Chimistii Uniti" , profil ce apartine Sindicatului Dreptate si Adevar, cu Sindicatul Chimistul, care este un produs al conducerii Oltchim cu aceasta denumire, pentru a va deruta!
Va rugam sa fiti foarte atenti in acest sens!


Musafir

#46224 Re: Re: Re: LAMURIRI PENTRU NELAMURITI ...

2016-03-29 11:10

#46223: - Re: Re: LAMURIRI PENTRU NELAMURITI ... 

 TOTI SINTETI NISTE COCALARII,TOTIII.


Musafir

#46225 Atentie salariati

2016-03-29 14:48

Cernevisti umbla prin Oltchim sa infiinteze Sindirahatul Chimistul nu va vindeti caci va vor face un CCM de plecati toti acasa.