scrisoare deschisa domnului ministru al educatiei nationale
Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția scrisoare deschisa domnului ministru al educatiei nationale
Musafir |
#12014-11-17 19:57Sunt un profesor care in urma cu un an am hotarat cu intreaga familie sa plecam.Ma gindesc insa mereu la elevii pe care i-am avut si cu care mai tin legatura. IMi pare rau ca nu am cum sa ii ajut. Sper ca in sistemul de invatamant se va schimba ceva in bine. Sa lasati profesorul sa isi faca treaba nu tone de hartii pentru tot felul de comisii si comisute din scoli. Doamne ajuta la mai bine. |
Musafir |
#22014-11-18 12:05Parerea mea despre ora de religie este alta. Religia se face la biserica. Eventual in scoli se poate preda Istoria Religiilor. |
Catalina Cocan |
#3 Re:2014-11-18 15:18Aceasta era si ideea pe care o sugeram eu: o ora interconfesionala, de educatie a caracterului, de invatare a respectului pe care, intr-o lume civilizata, il acordam credintei/alegerii de a nu crede a celui de langa noi. Catalina Cocan |
Musafir |
#42014-11-19 18:23Din nefericire, este politica de stat ca invatamantul sa regreseze. O tara cu un popor needucat este mai usor de condus! |
Musafir |
#52014-11-19 20:28Pana cand cadrele didactice sunt umilite si contestata seriozitatea , competenta si daruirea. Pana cand tot cedam ? |
N |
#6 Despre punctele 2 si 52014-11-21 06:00Stimata doamna Cocan, as fi vrut sincer sa pot semna petitia, dar nu ma lasa constiinta. Pe langa faptul ca ea nu mentioneaza si alte probleme foarte importante (cum ar fi numirea politica a directorilor de scoli si a altor capete diriguitoare), punctele 2 si 5 mi se par gresite si nu fac decat sa perpetueze niste comportamente daunatoare. Referitor la punctul 2, mentinerea in scoala a religiei, chiar si in varianta interconfesionala, reprezinta in practica un act de discriminare. Scolile de stat (si nu numai) contin elevi apartinand unor comunitati extrem de variate. Daca intr-o clasa de 30 de elevi ai 29 ortodocsi si 1 penticostal, a avea o ora de religie ortodoxa inseamna a-l discrima pe copilul de alta confesiune. Ce faci? Platesti un profesor pentru acel unic copil? Dar daca ai copii din trei confesiuni diferite in scoala? Platesti trei profesori diferiti? Si cum sa va simti profesorul care va trebui sa predea la 200 elevi fata de cel care preda la 20? Credeti ca va fi multumit, bucuros? In fine, ceea ce incerc sa arat este ca pe langa problemele de principiu, etice si morale, care apar atunci cand se preda religia in scoli, exista si probleme pragmatice, practice, care trebuiesc luate in seama. Singura solutie este, bineinteles, sa NU se predea religia in scoli, ea sa ramana o problema a comunitatii (in sens restrans), a familiei si a individului si sa se faca in lacasul bisericesc. Referitor la punctul 5: Abordarea centrata pe elev este o prostie de nedescris. Nici nu este nevoie sa ma refer la aspectele practice ale acestei abordari, este deajuns sa analizam cu atentie ce se presupune prin sintagma. A te "centra" pe elev presupune ca nu mai vezi nimic in jur. Actul educational, daca ne uitam cu atentie la el, are cel putin trei actori principali: copilul, profesorul si parintele. De ce si parintele? Fiindca el este tot timpul prezent in viata copilului, spre deosebire de profesor care poate sa dispara oricand. Cand spui ca te centrezi pe elevi, ii pierzi din vedere pe ceilalti doi, care trebuiesc inclusi la fiecare pas fiindca oricum sunt acolo, chiar daca te faci ca nu ii vezi. Si parintii au nevoie sa se exprime, sa fie sprijiniti, sa fie inclusi in discutie, sa li se recunoasca pozitia si pana la urma sa poata decide ce vor pentru copilul lor. Iar parintii ar trebui sa fie constienti ce probleme au profesorii, ce pot si ce nu pot ei sa faca pentru copil, etc. Asadar, cu parere de rau, nu pot semna aceasta petitie care nu face decat sa propage cel putin doua probleme de sistem si gandire. |
Catalina Cocan |
#7 Re: Despre punctele 2 si 52014-11-21 13:34#6: N - Despre punctele 2 si 5 Stimate domnule N/ doamna N, Incerc sa va raspund punctual, referindu-ma la alineatele din textul dumneavoastra cu a,b,c etc. (sunt profesor, e cazul sa fiu organizata :) a. Niciodata nu am cerut cuiva sa faca ceva in contra constiintei sale. Dumneavoastra nu doriti sa semnati petitia, e dreptul dumneavoastra, insa acest lucru nu schimba faptul ca 93 de persoane (la momentul cand eu va scriu) doresc ca niste lucruri sa se schimbe. Nu am mentionat multe din alte probleme existente in invatamant, pentru ca nu mi-am propus sa etalez tot ceea ce poate fi imbunatatit. M-am referit strict la experienta mea si am semnat in numele meu, asa ca indraznesc sa cred ca e corect sa imi acordati prezumptia de nevinovatie. Daca nu mentionez anumite probleme, este pentru ca nu vreau sa ma risipesc in multe directii, riscul fiind de a plictisi lectorul (nu uitati, e o scrisoare deschisa si asteapt un raspuns al destinatarului). b. Nu stiu sa va raspund la intrebarile din al doilea alineat, dar nici nu cred ca tine de mine sa dau raspunsurile pe care le doriti. Avem Ministru al Invatamantului care sa ia decizii in acest sens. c. Debatable. (Iertati-ma, de cele mai multe ori, gandesc in doua limbi.) d. Centrarea pe elev este, nicidecum, respingerea celorlalti actanti ai actului educational. Daca ati fi citit cu atentie petitia mea, ati fi observat formula de incheiere (nu o citez, in speranta ca v-am facut curios/curioasa). Toate cele bune. Catalina Cocan
|
Musafir |
#82014-11-23 17:37Lasati-ne sa-i modelam pe tineri, sa-i formam asa cum, la randul nostru, am fost formati de niste dascali minunati, sa simtim, peste ani, importanta meseriei noastre in acel calduros "domnului profesor cu dragoste" gandul recunostintei din partea fostilor elevi si a parintilor. |
Musafir |
#92014-11-25 18:10Merci, D-na profesoara, pt initiativa, curaj si sinceritate! Adevar grait-ati, dascalii trebuie sa priveasca in ochii celor pe care-i invata, nu sa stea cu mintea la hartoage! Acest lucru ar fi de 100 de ori mai eficient decat n-spe mii de "planuri personalizate" de educatie! Sa speram ca Onor dom' Ministru va citi! |
dascalitza |
#10 Religia in scoala2014-11-25 18:17Referitor la ora de religie...poate ca ar fi mult mai ok sa vorbim de ora de "instruire biblica", in care sa se studieze cele 10 porunci, relatia om-Dumnezeu, exemple de buna purtare din pildele biblice, etc si nu o confesiune anume...ar fi un castig pt toti copiii, indiferent de confesiune, in ceea ce priveste valorile morale fundamentale. |
Catalina Cocan |
#11 varianta finala a petitiei2014-11-30 19:39Va multumesc tuturor celor care mi-ati dat sugestii de modificare a textului petitiei. In zilele care urmeaza, voi contacta presa, pentru a publica varianta finala. Toate cele bune. Catalina Cocan |
Coca Gherghescu, DB |
#12 Religie în şcoli2014-12-06 17:47Stimată doamnă, spuneţi în petiţie: Vă sugerez să mențineți ora de religie în școli, ca spațiu al interculturalității, într-un context european în care înțelegerea existenței unor alte perspective este o necesitate. Întrebarea mea pentru dumneavoastră este dacă aţi studiat manualele de Religie din România, dacă aveţi informaţii suficiente despre modul în care se desfăşoară aceste cursuri în şcoala generală de exemplu. Asta în primul rând. În al doilea rând ar fi bine să auzim cum comentaţi decizia Curţii Constituţionale în care s-a stabilit că ora de Religie, fiind facultativă (aşa cum a fost declarată de la început), pentru a se organiza acest curs la nivelul clasei se necesită o cerere din partea părinţilor doritori. Este limpede, cred. Deci, care este problema dumneavoastră? Cine doreşte Religie la şcoală, o obţine. De ce vi se pare că trebuie forţată toată lumea? În străinătate cine nu doreşte curs de Religie poate opta pentru Morală, spun unii. Aici se fac lecţii de Cultură civică, Educaţie civică. Bisericile sunt deschise mereu, copiii liberi să mergă cu părinţii. Cărţi sfinte sunt pe toate drumurile. Filozofie se face parcă în liceu. La fel sociologie şi Psihologie. Dacă planificaţi să scrieţi un curs de Religie aplicată pentru clasa I nu vă opreşte nimeni. Şi, poate găsiţi şi părinţi care să ceară cursul. De aceea, nu apare ce doriţi în privinţa Religiei, că obligatorie nu va fi, deoarece se încalcă Drepurile fundamentale ale omului, după cum aţi afla la o citire mai atentă a Declaraţiei Universale a Drepturilor Omului pe care România dealtfel a şi semnat-o. Religia a fost amplasată aproape forţat ani de zile. De ce nu evaluaţi rezultatul? De ce nu vi se pare normal ca măcar o parte a spiritului uman să mai rămână liberă, nesupusă constrângerii? Dacă doriţi să trimiteţi o petiţie este în regulă, dar nu mai amestecaţi lucrurile, drepturile fireşti ale cadrelor didactice cu ora de Religie. Separaţi-le şi apoi veţi avea şi rezultate. Coca Gherghescu, DB, 06 decembrie 2014 |
Adrian Năstase |
#13 Re: Re:2014-12-06 18:18Oră interconfesională nu este același lucru cu Istoria religiilor. Fiecare confesiune își poate organiza "ora de religie" după cum dorește, în lăcașul de cult propriu. Învățământul de stat trebuie să fie laic, religia nu are ce căuta în școală. Educarea caracterului nu are nicio legătură cu religia. Credeți cumva că ateii sunt lipsiți de caracter? Din păcate, faptul că ați introdus (într-un mod artificial) și punctul 2 în petiția dumneavoastră mă împiedică să o semnez. |
Musafir |
#142014-12-06 20:06Felicitari, doamana profesoara! Pentru bursa castigata, dar si pentru energia de care ati dat dovada redactand aceasta scrisoare deschisa. Am fost tentata sa scriu curaj, dar nu cred ca despre lipsa noastra de curaj este vorba, ci despre aceasta mare lehamite care ne-a cuprins pe multi dintre noi, de ideea ca de fapt nu mai putem schimba mare lucru intr-un sistem care se adanceste zi de zi in prapastie. Desi stiu ca daca am fi mai multi si mai uniti am putea muta muntii din loc! |
Catalina Cocan |
#15 Re: Religie în şcoli2014-12-07 06:44#12: Coca Gherghescu, DB - Religie în şcoli Va multumesc pentru interesul acordat scrisorii mele deschise. Nu stiu sa va raspund tuturor ideilor pe care le-ati formulat, pentru ca nu am pregatirea necesara. Ceea ce eu doresc este sa se gaseasca o varianta in care elevul sa priveasca, cu drag, la cel de langa el, sa-i cunoasca (in mare, macar) stilul de gandire si sa i-l respecte. Referitor la faptul ca religia din scoli incalca libertatea de gandire a celor care nu cred, consider ca e la fel de corecta ideea ca evolutionismul predat in scoala incalca libertatea de gandire a celor care considera ca este un Autor in spatele Big-Bang-ului. |
Catalina Cocan |
#16 Re: Re: Re:2014-12-07 06:57Stimate domnule Nastase, Departe de mine sa consider ateii lipsiti de caracter. Cunosc si imi sunt dragi oameni care nu imi impartasesc credinta. Considerati punctul 2 ca fiind artificial. In relatie cu ce? Cat de bine ma puteti cunoaste dupa lectura unor randuri scrise de mine, pentru a putea spune ca cer un anumit lucru in mod artificial? In devenirea mea personala si profesionala, raportarea la Divinitate (din religia ortodoxa, daca va intereseaza si acest amanunt care nu garanteaza, insa, nimic despre mine, ca persoana) a avut o contributie covarsitoare. Si da, cred ca religia in scoli este necesara pentru a nu ramane corigenti la un palier de cultura esential. Va rog sa remarcati ca, mai sus, am spus cultura, nu credinta. Da, daca as fi tinut partea vreunei confesiuni, ar fi fost o scrisoare cu teza pe care ati fi avut dreptul de a o infiera drept artficiala. In acest context, insa, va rog sa va recalculati perspectiva. Va multumesc. |
Musafir |
#172014-12-07 19:11Mi se pare anormal ca in clasele I-IV sa aiba o programa atat de incarcata. La liceu observ ca vin doar cu o geanta si atat, iar in clasele primare li se rupe spatele cu atatea carti si caiete! PROGRAME PREA INCARCATE! |
Musafir |
#182014-12-07 19:58Va rugam, de asemeni, sa urgentate schimbarea manualelor la Limba si literatura romana, sunt aceleași din 2001, nu exista literatura actuala, pe gustul elevilor noștri, ponderea e prea mare in favoarea gramatcii si notiunilor de teorie literară....copiii noștri nu mai sunt cititori, ci critici literari in absenta textelor! sunt atâtea profesori si scriitori contemporani talentata care se pot implica in conceprea unor manuale atractive! |
Musafir |
#192014-12-08 14:18Aerisiti programele!!!!!! |
Musafir |
#202014-12-08 14:20Nu e problema religiei in scoala, ci a celor care o predau. De aici vine probleme. Eu vreau religie in scoli, dar fara oameni indoctrinati! |
Acest articol a fost șters de către autor (Arata detaliile)
2014-12-08 16:29- Date of removal: 2014-12-08
- Motivul eliminării:
Musafir |
#222014-12-09 17:22Apreciez persoana care a scris aceasta petitie,merita tot respectul meu.Doamne ajuta |
Musafir |
#232014-12-09 17:53Pentru o cauza buna! |
Musafir |
#242014-12-09 20:59 Ar fi bine ca si profesorii sa fie remunerati in functie de munca pe care sunt obligati sa o faca in afara orelor de la clasa.De ex.la materiile unde se da bacalaureat sau unde este un volum foarte mare de lucrari si teze de corectat,ar trbui ca acei profesori sa nu aiba acelasi salariu ca si ceilalti.Eu predau matematica si de la jumatatea lunii octombrie nu am mai avut weekend-uri.Am muncit pregatind lucrari si corectand teze.Altfel,felicitari pentru initiative si succes |
Musafir |
#252014-12-14 16:51Doamne ajuta. |
|
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
IUS-Lubrifin - parcul din inima Brașovului. Cerem Consiliului Local demararea unui referendum. Semnează petiția!
5496 Creat: 2024-11-02
Stop Abuzurilor, Hărțuirilor, Somațiilor și Intimidărilor exercitate sistematic de Popa Constanța, președinta (OBBCSSR) la adresa membrilor organizației profesionale
408 Creat: 2024-11-09
no to the death penalty
279 Creat: 2024-11-08
Doamna Manager care dorește să fure independență copiilor cu dizabilități din Sanatoriul 1 Mai copii
248 Creat: 2024-11-12
PETİȚİE PENTRU ELIMINAREA PRACTICII DE DIVULGARE A NOTELOR DE BACALAUREAT PE FERESTRELE CENTRELOR DE BAC!
248 Creat: 2024-11-11
ADOPTA UN POM
270 Creat: 2024-07-28
PETIȚIE PENTRU SUSȚINEREA PROFESIEI DE TEHNICIAN DENTAR SIMPLIFICARE PROCEDURI/NORME AUTORIZARE SANITARA DE FUNCTIONARE
236 Creat: 2024-11-07
Adevăr și respect pentru Biserica Greco-Catolică din România
268 Creat: 2024-11-07
Opriți concedierea asistenților maternali!
147 Creat: 2024-11-13
Petiție către Primarul Municipiului Cluj-Napoca: Sprijin pentru casele permanente din lemn pentru meșteșugari populari din Piața Unirii
130 Creat: 2024-11-11
Solicitare pentru revizuirea interdicției de părăsire a incintei școlii
126 Creat: 2024-11-15
Și animalele au suflet, și animalele contează
159 Creat: 2024-11-08
CEREM MEDIC CHIRURG PEDIATRU PERMANENT LA UPU TÂRGU JIU! NU VREM SĂ NE MAI MOARĂ COPIII!
89 Creat: 2024-11-12
Semanturi pentru participarea Dianei Ivanovici Sosoaca la Prezidentiale.
3378 Creat: 2024-10-05
RECUNOAȘTEREA SCAUNULUI ÎMPIEDICAT AL LUI BENEDICT AL XVI-LEA ȘI CONVOCAREA CONCLAVULUI
17029 Creat: 2023-10-23
Petiție pentru Dezvăluirea Salariilor și Remunerațiilor Plătite din Taxele și Cotizațiile Membrilor OBBCSSR
73 Creat: 2024-11-14
Respectarea Dreptului Constituțional al Diaporei și Stoparea Discursurilor de Dezbinare în Republica Moldova
150 Creat: 2024-11-07
Dreptate pentru Diana Iovanovici Șoșoacă
8718 Creat: 2024-10-07
Lăsați-ne să învățăm! Homeschooling în România
7283 Creat: 2024-10-08
Apel al cadrelor universitare pentru menținerea standardelor internaționale în formarea psihologilor clinicieni – respingerea "medicalizării" profesiei propusă în avizul Guvernului RM!
542 Creat: 2024-11-06