Revizuire barem proba romana EN 2012, sesiunea 25 iunie 2012

Quoted post


Musafir

#2729

2012-06-26 12:09

Sunt conf.univ.dr Ada Iliescu si nu sunt de acord cu decizia filologilor de la MECT de a propune unor adolescenti in devenire - acest subiect - , controversat, si in Literatura de specialitate si care are deci un grad de dificultate maxim. Elevilor nu li se preda inca, in scoala, Noua Gramatica, lucrare monumentala, care se stie ca a introdus Logica, Semantica, Lexicul si Teoria informationala, si in Morfologie, accentuand-o pe cea din Sintaxa - in predarea faptelor de limba.

Elevilor nu li s-a explicat valoarea inestimabila a trasaturilor[ concret]-[ abstract][ "jena" (n.p.)comparativ cu "dificultatea", care - castiga pozitia de sb., fiind un abstract mai relevant.] si nici faptul ca - atunci cand doua substantive in cazul N. au acelasi articol, prin contragere exista o...CONCURENTA intre ele, incat ei sa discearna, simtind diferenta; disociind logic, lexical si semantic cei doi termeni abstracti si selecatndul pe cel puternic ca si subiect, ca "el este NR.1 al Sintaxei!"

Nu cred ca profesorii lor au citit cu atentie lucrarea lui Iorgu Iordan si Vl.Robu(LRC), in care acestia detaliaza si explica asemenea capcane - situatii - fapte de limba dificile, lucrare, care te ajuta sa le pricepi - tu, ca dascal- , iar, mai apoi, sa le explici copiilor!

Eu, ca autor de "Gramatica practica a limbii romane actuale", editate de Corint, in 3 editii si inca 3 la EDP, nemaiamintind cele 4 editii din orasul meu, pentru ca cineva, la "EvZ", m-a citat si am prins curaj sa ma pronunt pe NET !

De aceea, am semnat PETITIA si am explicat in presa de ce este PR clara si nu SB !

Aceasta dilema e comentata de mine, la pag. 333 si 335 in Gramatica mea.

Neaparat MECT trebuie sa repare GAFA si sa accepte cele doua variante: - si SB, si PR !

P.S.

Nemultumiri avem, si cu variantele "incorsetate", propuse la SINONIME, neoferindu-i tanarului posibilitatea de a scrie sensul din context, cata vreme exista "sinoniome contextuale", cerute de enunt.

Asta insa eu cred si sper ca va ramane la latitudinea corectorilor, care vor accepta, si "remediu", "solutie" etc., nu musai..."medicament", intrucat in text, nu era vorba de un caz patologic, (de boala), iar, daca elevul are un vocabular bogat si stie ca exista cuvinte cu serii sinonimice ample, atunci trebuie apreciat, nu desfiintat, bagat "in <P-a-t-u-l -lui- P-r-o-c-u-s-t >!".

Cu sinceritate debordanta si cu speranta ca gafele se vor corija, dand castig de cauza elevului!

Doamne, ajuta la toata lumea!

Raspunsuri

ema

#2773 Re:

2012-06-26 12:23:44

#2729: -  

 D-na profesoara Iliescu, va rog sa luati o pozitie publica fata de aceasta solutie. nu vedem nicaieri la TV a stire despre acest lucru, o dezbatere serioasa intre prof. de limba romana. Nu ne putem juca asa cu viitorul elevilor.