Examen National

Quoted post

Iasi Meditatii Matematica

#4573 Politica

2016-06-30 09:47

Punctul meu de vedere, legat de ex. 6, subiectul 1 la Matematica, Evaluare Nationala.
Cerinta este formulata corect din punct de vedere deductiv : la cifra 3 de pe axa Oy apar 3 valori, deci nu puteau fi 3 elevi care au obtinut note si de 5 si de 9 si de 10.
Insa matematic nu apar precizarile de rigoare – obligatoriu intr-un grafic trebuie specificate clar axele Ox si Oy, ci un mod intentionat pt. a induce in eroare si asta lasa de dorit – umplerea patraticii.. !
Examenul e la matematica sau la TEAPA ?
Matematica este o stiinta exacta; o disciplina la care trebuie sa dam raspunsuri exacte pe baza unor formulari exacte, iar un rol principal in practica este acela de a ne face sa gandim cat mai corect.
Rolul matematicii nu este acela de a invata sa fentam sau sa ne ferim de capcane ca in jungla, la varsta de 14 ani asa cum s-a impus de la o vreme incoace ci de a pune in practica niste cunostinte avand o baza reala, certa.

Raspunsuri

papa

#4619 Re: Politica

2016-06-30 10:11:46

#4573: Iasi Meditatii Matematica - Politica 

 Felicitari. Asa este. Este un subiect de o simplitate maxima, dar incomplet formulat.Oameni buni, treziti-va, uitati-va la reprezentarile grafice din anii anteriori. Cele doua variabile - note si elevi erau complet definite pe cele 2 axe- abscisa si ordonata. Daca notele sunt de la 1 la 10 unde este numarul de elevi? De ce nu apare pe ordonata? Nu scrie nicaieri ca trebuie calculat. Traim inca in UE, SUNT TARI IN CARE NOTAREA SE FACE DE LA 1 LA 8 , SAU DE LA 1 LA 6, copiii stiu asta, au prieteni. Oare chiar nu se vede? Un copil care pierde 0.5 puncte din greseala unora suspusi sufera nu pentru neatentia lui ci pentru ambiguitate si jumatati de masura. Daca notele au fost trecute de la 1 la 10 pe abscisa, de ce nu pe ordonata si numarul total de elevi? De lene cumva? Unde este corectitudinea cu care se bat unii in piept? Oameni buni?