Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Quoted post


Musafir

#34138 Re: Re: Noi proteste ale disponibilizatilor Oltchim

2015-02-19 10:23

#34137: - Re: Noi proteste ale disponibilizatilor Oltchim  

 #34125: FLOREA - Re: De ce sa semnati Planul de reorganizare? 

  DE CE SA NU SEMNAM PLANUL DE REORGANIZARE ?

  Plan_Reorganizare_Oltchim.pdf (11 MB)

  -Pentru ca asa smecherii cu salarii nesimtite si nemuncite care ne conduc. sa mai poata sa incaseze salarii babane  inca trei ani, pentru ca se fac ca muncesc.

  -Pentru ca jigodiile care ne conduc. stiu bine ca nu mai gasesc de lucru in alta parte. daca se inchide mustaria OLTCHIM.

 

  -Pentru ca nu include si graficul de plata a creantelor.( a creantelor salariale)Asa cum prevede Legea 85/2014 art.95 al.2; si celelalte articole

 

Art. 95 
(1) Planul de reorganizare va indica perspectivele de redresare in raport cu posibilitatile si specificul activitatii debitorului, cu mijloacele financiare disponibile si cu cererea pietei fata de oferta debitorului, si va cuprinde masuri concordante cu ordinea publica, inclusiv in ceea ce priveste modalitatea de selectie, desemnare si inlocuire a administratorilor si a directorilor. 
(2) Planul de reorganizare va cuprinde in mod obligatoriu programul de plata a creantelor. 
(3) Executarea planului de reorganizare nu va putea depasi 3 ani, socotiti de la data confirmarii.
(4) La recomandarea administratorului judiciar, dupa trecerea unui termen de cel mult 18 luni de la confirmarea planului, aceasta perioada va putea fi extinsa cu cel mult inca o perioada de un an, daca propunerea este votata de cel putin doua treimi din creditorii aflati in sold la acea data. 
(5) Planul de reorganizare va mentiona: 
a) categoriile de creante care nu sunt defavorizate, in sensul legii; 
b) tratamentul categoriilor de creante defavorizate; 
c) daca si in ce masura debitorul, membrii grupului de interes economic, asociatii din societatile in nume colectiv si asociatii comanditati din societatile in comandita vor fi descarcati de raspundere; 
d) ce despagubiri urmeaza a fi oferite titularilor tuturor categoriilor de creante, in comparatie cu valoarea estimativa ce ar putea fi primita prin distribuire in caz de faliment; valoarea estimativa se va calcula la data propunerii planului. 
(6) Planul va specifica masurile adecvate pentru punerea sa in aplicare, cum ar fi: 
A. pastrarea, in intregime sau in parte, de catre debitor, a conducerii activitatii sale, inclusiv dreptul de dispozitie asupra bunurilor din averea sa, cu supravegherea activitatii sale de catre administratorul judiciar desemnat in conditiile legii; 
B. obtinerea de resurse financiare pentru sustinerea realizarii planului si sursele de provenienta a acestora; 
C. transmiterea tuturor sau a unora dintre bunurile averii debitorului catre una sau mai multe persoane fizice sau juridice, constituite anterior sau ulterior confirmarii planului; 
D. fuziunea debitorului, in conditiile legii; 
E. lichidarea tuturor sau a unora dintre bunurile averii debitorului, separat sau in bloc, libere de orice sarcini, sau distribuirea acestora catre creditorii debitorului, in contul creantelor pe care acestia le au fata de averea debitorului; 
F. lichidarea partiala sau totala a activului debitorului in vederea executarii planului se face potrivit art.116-120; 
G. modificarea sau stingerea garantiilor reale, cu acordarea obligatorie, in beneficiul creditorului garantat, a unei garantii sau protectii echivalente, in conditiile prevazute la art.39 alin.(2) lit.c); 
H. prelungirea datei scadentei, precum si modificarea ratei dobanzii, a penalitatii sau a oricarei alte clauze din cuprinsul contractului sau a celorlalte izvoare ale obligatiilor sale; 
I. modificarea actului constitutiv al debitorului, in conditiile legii; 
J. emiterea de titluri de valoare de catre debitor sau oricare dintre persoanele mentionate la lit.C si D, in conditiile prevazute de Legea nr.31/1990 privind societatile comerciale si de Legea nr.297/2004 privind piata de capital. Pentru inscrierea in plan a unei emisiuni de titluri de valoare este necesar acordul expres, in scris, al creditorului care urmeaza sa primeasca titlurile de valoare emise, acord ce se va da inainte de admiterea planului de catre judecatorul-sindic, in conformitate cu prevederile art.98 alin.(3). Prin exceptie de la prevederile art.205 alin.(2) din Legea nr.297/2004 privind piata de capital, operatiunile cuprinse la acest punct sunt considerate operatiuni exceptate in sensul art.205 alin.(1) din acea lege; 
K. prin derogare de la prevederile lit.J, planul de reorganizare nu poate prevedea conversia creantelor bugetare in titluri de valoare; 
L. inserarea in actul constitutiv al debitorului - persoana juridica - sau al persoanelor mentionate la lit.C si D a unor prevederi: 
a) de prohibire a emiterii de actiuni fara drept de vot; 
b) de determinare, in cazul diferitelor categorii de actiuni ordinare, a unei distributii corespunzatoare a votului intre aceste categorii; 
c) in cazul categoriilor de actiuni preferentiale cu dividend prioritar fata de alte categorii de actiuni, de reglementare satisfacatoare a numirii administratorilor reprezentand categoriile de actiuni respective in ipoteza neonorarii obligatiei de plata a dividendelor. 
(7) Prin derogare de la prevederile Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale si ale Legii nr.297/2004 privind piata de capital, planul propus de creditori poate prevedea modificarea, fara acordul statutar al membrilor sau asociatilor/actionarilor debitorului, a actului constitutiv, daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii: 
a) planul propus de debitor ofera o recuperare mai redusa a creantelor debitorului; b) in caz de faliment, membrilor sau asociatilor/actionarilor debitorului nu li s-ar cuveni nimic din distribuire; 
c) membrii sau asociatii/actionarii debitorului refuza sa participe la planul propus de creditori. 
(8) Inregistrarea mentiunii in registrul comertului va fi solicitata de administratorul judiciar pe cheltuiala debitorului, pe baza hotararii de confirmare a planului de reorganizare, care se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a. 

 

-Plan facut fara sa respecte legea insolventei. 

 Plan_Reorganizare_Oltchim.pdf (11 MB)

Raspunsuri


Musafir

#34139 Re: Re: Re: Noi proteste ale disponibilizatilor Oltchim

2015-02-19 10:30:00

#34138: - Re: Re: Noi proteste ale disponibilizatilor Oltchim  

  lipsa aprobării programului de reorganizare a Oltchim de către Adunarea Generală a Creditorilor: „Administratorii judiciari poartă responsabilitatea prezentării programului de reorganizare a Oltchim şi acesta până acum, în opinia mea, trebuia aprobat.”. Pentru Ion Cîlea, orice acţiune care vizează restructurarea de personal sau vânzarea activelor nu se poate face independent de programul de reorganizare a Oltchim, care trebuia aprobat, deoarece este o decizie arbitrară, care nu ţine cont de resursele interne ale societăţii. ,,Cred că nu trebuia să faci restructurare de personal fără să ai planul de reorganizare aprobat. Nu trebuia începută acţiunea de vânzare a activelor până nu aveam programul de reorganizare aprobat, ca să ştim care este perspectiva mersului în continuare a acestei societăţi, pe ce forţă trebuie să ne bazăm şi pe ce resurse financiare. Pentru aceste lucruri sunt vinovaţi cei menţionaţi.”, Acesta s-a arătat dezamăgit de faptul că administratorii judiciari nu s-au ţinut de planul de privatizare. „Nu au respectat efectiv planul de privatizare. Administratorii judiciari au preluat conducerea şi şi-au asumat responsabilitatea să ducă Oltchimul nu la faliment, să-l ducă la reorganizare şi