Demiterea directorului juridic CPR pt. deservicii aduse profesiei


Musafir

/ #709

2018-03-15 09:15

ANEXA SECRETĂ...

"Decizii importante - ședința Cd și CC din de 9 martie 2018 Dragi colegi, În data de 9 martie 2018 a avut loc ședința Comitetului director și a Consiliului Colegiului Psihologilor din România. Vreau sa încep prin"... a vă spune că, atât în conținutul procesului verbal, cât și prin comunicatul trimis pe e-mail în data de 13 martie, am fost dezinformați - ca să nu spun mințiți! Afirm acest lucru pentru că în ședința de vineri s-au discutat și aspecte pe care au ales să ni le ascundă. În primul rând, nu ni se spune că veștile, pe care le-au primit din partea avocatului, au fost suficient de sumbre încât să sperie destui membri din conducere. Mai mult decât atât, se pare că procesul cu ANOFM, va fi sortit eșecului. În al doilea rând, prezentarea bugetului a fost o glumă proastă. Acest punct de pe ordinea de zi nu a inclus defalcarea pe capitole, iar prezentarea veniturilor și cheltuielilor s-a rezumat la două propoziții: "Nu ne puneți întrebări. Nu știm mai mult."  Nici despre bugetul de numerar nu avem prea multe informații, dar se pare că s-ar situa în jurul sumei de 6.000.000 lei, la nivelul anului 2016. Nici despre secvența cheltuielilor nu aflăm prea multe. Spre exemplu: cheltuielile de personal, cheltuielile cu organizarea de evenimente (de ex. în prima parte a anului 2017 am avut convenții în toate filialele și la nivel național), cheltuielile cu chiriile, cheltuielile de transport, de deplasare (de ex., deși nu avea ce să caute în acest raport, ședința din 9 martie a reprezentat o cheltuială substanțială făcută din banii CPR, în condițiile în care 2 din 3 puncte de pe ordinea de zi nu puteau fi discutate, dar o vom vedea în raportul din 2019...), cheltuielile ocazionate de comisioane și onorarii (de ex. avocații, care au făcut atâta rău cu ordonanța aceea pierdută, au costat enorm) etc., toate acestea rămân în ceață. De ce nu au fost prezentate aceste informații legate de anul 2017? Pentru că nu au avut acces la date! Același fiind motivul pentru care nu s-a început auditul promis de acum 8 luni... Legat de bugetul pe 2018... la un așa bilanț, așa proiecție! Aici ar fi de remarcat votul în unanimitate acordat unui buget făcut pe genunchi, dar și delegarea Comitetului director de a opera modificări "în caz de nevoie" - tot asta a făcut și Aniței... Deci, nu știm detalii despre venituri, nu știm prea multe despre cheltuieli, dar au votat rectificarea bugetară pentru luna iulie, ca să poată jongla cu rubricile după interese. N-au plan, n-au viziune, n-au strategie, făcând dovada unui management haotic.

Corectitudine - 0

Transparență - 0

Amatorism - 100%

Așadar, ordinea de zi pentru ședința din 9 martie cuprindea: "1. Discutarea și aprobarea raportului de audit financiar întocmit de o firmă independentă.  2. Discutarea și aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Colegiului Psihologilor din România, a bilanțului Colegiului Psihologilor din România și a descărcării Comitetului director de gestiune a fondurilor. 3. Analiza și aprobarea raportului de activitate al Comitetului director.  4. Diverse." Punctele 1 și 2 nu au putut fi duse la îndeplinire, raportul.de activitate al Comitetului director fusese trimis pe e-mail, motiv pentru care ședința putea fi amânată pentru a nu ocaziona cheltuieli nejustificate în acest moment și așa destul de critic. Ei, da! Dar punctul 4 era cel mai important!  Astfel, în 9 martie 2018, au fost stabilite indemnizații de ședință pentru membrii Comitetului director - în cuantum de 3000 lei pentru președinții de comisii și 1500 lei pentru ceilalți membrii. De asemenea, au fost alocate diverse sume pentru filialele teritoriale, reprezentând cheltuieli cu chirii și cheltuieli de personal. Acestea variază în funcție de mărimea filialei - filiala București având alocată suma cea mai mare, alte patru filiale mari au un buget ușor redus, iar filialelor mici li se alocă 1900 lei pentru chirie și utilități/ luna, la care se adaugă 1200 lei pentru salariu - aspecte excluse în mod intenționat din procesul verbal și din comunicat. Închei prin a vă spune un alt lucru nescris în procesul verbal: CPR va datora ANOFM, dacă va pierde procesul, peste 3.500.000 lei.

Cu ... bine?  

Dr. Edmond Cracsner