Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!


Musafir

/ #46553 REMEMBER: model PETITIE discriminare - Catre Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii

2016-04-07 07:25

#46106: DISPO - model PETITIE catre Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii 

 

SCRIETI SI TRIMITETI SESIZAREA LA CONSILIUL NATIONAL PENTRU COMBATEREA DISCRIMINARII!


PENTRU DISPONIBILIZATII DISCRIMINATI DE LA OLTCHIM
SCRIETI SI TRIMITETI SESIZAREA LA CONSILIUL NATIONAL PENTRU COMBATEREA DISCRIMINARII!

Avand in vedere ca am primit semnale ca nu pot fi deschise toate fisierel de mai jos si ca cel mai comod pentru fiecare ar fi sa aiba textul integral al petitiei in alt format, revin cu comentariul anterior completat cu rextul integral al petitiei.

Aveti mai jos modelul PETITIEI pe care toti disponibilizatii din OLTCHIM trebuie sa o adreseze Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii.

Aceasta petitie trebuie trimisa prin posta, recomandata si cu confirmare de primire, pe urmatoarea adresa:
Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii
Piata Valter Maracineanu nr 1-3, sector 1, 010155 Bucuresti

Aveti mai jos cele cinci pagini din petitie si 6 anexe, la care ve-ti adauga fiecare, ANEXA nr. 1 (DECIZIA DE DISPONIBILIZARE) si ANEXA nr. 3 (ADEVERAINTA DE VENIT / 2013 de la ANAF / AJFP Arges sau dupa caz Valcea).
Anexele vor fi atasate la petitie, fiecare in doua exemplare.

PETITIE, pag. 3 – mm http://i.imgur.com/tFRB8mY.jpg?1
ANEXA 1 – trebuie sa puneti decizia de disponibilizare
ANEXA 2 – http://i.imgur.com/Qc5xRNp.jpg?1
ANEXA 3 – trebuie sa puneti adeverinta ANAF

TEXT INTEGRAL PETITIE

 

Catre,
CONSILIUL NAŢIONAL PENTRU COMBATEREA DISCRIMINĂRII

DOMNULE PREŞEDINTE,

Prin prezenta, subsemnatul domiciliat în ....................., strada ....................., nr. ......, bl. .... , sc. ...., ap. ...  , jud. ........... , fost salariat OLTCHIM, disponibilizat in data de 14 iunie 2013, formulez urmatoarea
 
PETIȚIE

În temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 137 / 2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, formulez prezenţa PETIŢIE împotriva celor pe care-i consider posibili faptuitori ale unor fapte de discriminare:
- S.C. OLTCHIM S.A. RM. VÂLCEA – cu sediul în Ramnicu Valcea, strada Uzinei, nr. 1, jud. Valcea, cod postal 240050;
- ROMINSOLV SPRL – administrator judiciar la S.C. OLTCHIM S.A. – cu sediul în Bucuresti, Splaiul Unirii nr. 223, Etaj 3, Sector 3, cod postal 030136;
- BDO BUSINESS RESTRUCTURING SPRL – administrator judiciar la S.C. OLTCHIM S.A. – cu sediul în Bucuresti, strada Învingatorilor, nr. 24, Victory Business Center, Sector 3, cod postal 030136;
- O.P.S.P.I. (Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie) – actionar majoritar la S.C. OLTCHIM S.A. (54.8062 %) – cu sediul în Bucuresti, strada Capitan Alexandru Serbãnescu, nr. 50, sector 1, cod postal 014294.

Consider că prin faptele ce fac obiectul acestei petiţii este posibil sa fi fost discriminat si, odata cu mine, si cca. 930 salariati disponibilizati in 14 iunie 2013.

Vă solicit ca, pe lângă aplicarea amenzii contravenţionale, să dispuneţi obligarea părţii / partilor care a / au săvârşit fapta să publice, în mass-media, un rezumat al hotărârii prin care se constatată săvârşirea contravenţiei, precum şi orice măsură necesară pentru înlăturarea consecinţelor acestei fapte.
De asemenea, solicit să mi se comunice modul de soluţionare a acestei petiţii.

MOTIVELE PETIŢIEI SUNT URMĂTOARELE:

În data de 14 iunie 2013, am fost disponibilizat alaturi de alti salariati OLTCHIM (929 salariati disponibilizati conform COMUNICAT CONCEDIERE COLECTIVA OLTCHIM din 15.05.2013 – se poate vedea in anexa mentionata la punctul 2 al petitiei; 919 salariati disponibilizati conform RAPORTULUI ADMINISTRATORULUI SPECIAL al OLTCHIM pentru anul 2013, pag 10 – se poate vedea in anexa mentionata la punctul 4 al petitiei).

Conform prevederilor contractului colectiv de munca trebuia sa primesc la data disponibilizarii 18 salarii compensatorii x 2.851 lei in suma totala de 51.318 lei (se pot vedea in anexele mentionate la punctele 1 si 2 ale petitiei).

Sub asa zisa umbrela a legii insolventei, in loc de bani, ne-am trezit, atat eu cat si colegii mei, cu o adeverinta prin care ni se recunostea, ca suma de plata in contul celor 18 salarii compensatorii suma mai sus mentionata (51.318 lei) iar altora numarul de salarii si sumele prevazute in CCM pentru vechimea avuta in OLTCHIM.

In urma analizarii proceselor de disponibilizare si postdisponibilizare a salariatilor de la OLTCHIM (si aici nu fac referire la criteriile de disponibilizare aplicate haotic si la nerespectarea prevederilor contractului colectiv de munca sau la nerespectarea prevederilor codului muncii), in urma analizarii rapoartelor financiare ale OLTCHIM, a comunicatelor si declaratiilor de presa si in urma discutiilor avute cu colegii mei de “clasa sociala” – somerii produsi de “fabrica de someri” de la OLTCHIM, discutii avute la Tribunalul Valcea – in timpul interminabilelor procese in contradictoriu cu presupusii faptuitori mai sus mentionati sau la manifestatiile noastre de protest avute la sediul OLTCHIM, in fata prefecturii Valcii sau in fata CJ Valcea am constatat, atat eu cat si colegii mei, ca am fost supusi la 4 (patru) posibile fapte de discriminare, astfel:

1. ingradirea dreptului meu si al salariatiilor disponibilizati de la OLTCHIM in anul 2013, la un tratament egal in fata instantelor judecatoresti.
În fapt, atat eu cat si salariatii disponibilizati de la OLTCHIM in anul 2013 (intreprinderea aflata in insolventa la momentul disponibilizarii si in reorganizare judiciara in prezent) suntem discriminati fata de salariatii disponibilizati de la alte firme (care nu se afla in insolventa, reorganizare judiciara sau faliment); procesul meu si procesele disponibilizatiilor din anul 2013 sunt suspendate – prin aplicarea dispozitiei de la art. 36 din legea 85 / 2006 (dispozitie de care au facut uz admnistratorii judiciari ai OLTCHIM).

În drept, fapta mai sus descrisa cred ca se încadrează la nerespectarea prevederile OG 137 / 2000, art. 1 (1) si in mod special ale art. 1 (2) a) – articolele mentionate sunt prezentate mai jos (după caz, faptele se pot încadra şi în alte articole ale ordonanţei care prevăd contravenţii):
Art. 1.
(1) In Romania, stat de drept, democratic si social, demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor, libera dezvoltare a personalitatii umane reprezinta valori supreme si sunt garantate de lege.
(2) Principiul egalitatii intre cetateni, al excluderii privilegiilor si discriminarii sunt garantate in special in exercitarea urmatoarelor drepturi:
a) dreptul la un tratament egal in fata instantelor judecatoresti si a oricarui altui organ jurisdictional.

2. salariatii disponibilizati in anul 2013 – discriminati fata statul roman.
În fapt, salariatii disponibilizati care aveau dreptul la diverse beneficii sociale (subventie pentru incalzire, burse pentru copiii aflati in diverse forme de invatamant, etc.), s-au trezit ca nu mai pot beneficia de aceste ajutoare intrucat la AJFP Valcea erau inregistrati cu venituri impozitate care cuprindeau si salariile compensatorii datorate dar neplatite de OLTCHIM acestora.
Am solicitat, la randul meu, o adeverinta de la AJFP Valcea si am constatat ca ceea incepuse sa se auda printre noi era adevarat … statul roman, prin AJFP Valcea, isi luase partea care i se cuvenea din salariile noastre compensatorii (impozitul pe venit de 16%, CASS, CAS, etc.) – acest lucru se poate demonstra cu ADEVERINTA DE VENIT / 2013 eliberata de ANAF / AJFP Valcea – anexa mentionata la punctul 3 al petitiei.
Mai mult, urmarind rezultatele financiare publicate de OLTCHIM pentru anul 2013, am constatat ca OLTCHIM a achitat, probabil in luna februarie 2014 (dupa finalizarea controlului efectuat de ANAF pentru perioada ianuarie – octombrie 2013), impozitele si taxele aferente salariilor compensatorii “prin compensarea cu TVA negativ de plata” – acest lucru se poate demonstra cu RAPORTUL ADMINISTRATORULUI SPECIAL al OLTCHIM pentru anul 2013, pag 29 – anexa mentionata la punctul 5 al petitiei.
Fata de cele mai sus prezentate consider ca salariatii, disponibilizati de la OLTCHIM in anul 2013, au fost discriminati, intr-un mod imoral, fata de statul roman – prin plata cu prioritate catre statul roman (probabil in luna februarie 2014) a taxelor si impozitelor (impozit de 16%, CASS, CAS, etc) aferente unor drepturi salariale datorate de OLTCHIM mie si celorlalti salariati disponibilizati, respectiv a salariilor compensatorii. Cum sa platesti, mai ales fara acordul tau, ceva ce nu ai primit, nu ai vazut?
Mentionez ca OLTCHIM a inceput sa-mi plateasca – incepand cu luna aprilie 2015 – o mica parte din salariile compensatorii datorate (cate 531 lei / luna, respectiv 18,62% dintr-un salariu compensatoriu datorat – in lunile aprilie si mai 2015 si cate 1.000 lei / luna, respectiv 35,07% dintr-un salariu compensatoriu datorat – in lunile iunie 2015 – martie 2016) – acest lucru se poate demonstra cu COMUNICATUL DE PRESA PRIVIND DISPONIBILIZAREA DE PERSONAL / 10.09.2015, pag. 2 – anexa mentionata la punctul 6 al petitiei.

În drept, fapta mai sus descrisa cred ca se încadrează la nerespectarea prevederile OG 137 / 2000, art. 1 (1), ale art. 1 (2) d) (V), ale art. 1 (4), art. 2 (1) si art. 2 (2) – articolele mentionate sunt prezentate mai jos (după caz, faptele se pot încadra şi în alte articole ale ordonanţei care prevăd contravenţii):
Art. 1. 
(1) In Romania, stat de drept, democratic si social, demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor, libera dezvoltare a personalitatii umane reprezinta valori supreme si sunt garantate de lege.
(2) Principiul egalitatii intre cetateni, al excluderii privilegiilor si discriminarii sunt garantate in special in exercitarea urmatoarelor drepturi:
d) drepturile civile, in special:
(V) dreptul de proprietate.
(3) Orice persoană fizică sau juridică are obligaţia să respecte principiile enunţate la aliniatul (2).
Art. 2.
(1) Potrivit prezentei ordonanţe, prin discriminare se înţelege orice deosebire, excludere, restricţie sau preferinţă, pe bază de … apartenenţă la o categorie defavorizată, precum şi orice alt criteriu care are ca scop sau efect restrângerea, înlăturarea recunoaşterii, folosinţei sau exercitării, în condiţii de egalitate, a drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale sau a drepturilor recunoscute de lege, în domeniul politic, economic, social şi cultural sau în orice alte domenii ale vieţii publice.
(2) Dispoziţia de a discrimina persoanele pe oricare dintre temeiurile prevăzute la alin. (1) este considerată discriminare în înţelesul prezentei ordonanţe.

3. salariatii disponibilizati in anul 2013 – discriminati fata salariatii disponibilizati in anul 2015.
În fapt, din COMUNICATUL DE PRESA PRIVIND DISPONIBILIZAREA DE PERSONAL din 10.09.2015 – anexa mentionata la punctul 6 al petitiei – am constatat ca salariatii disponibilizati in anul 2013 sunt discriminati fata de salariatii disponibilizati in anul 2015 (fara a-i considera vinovati si fara a-i acuza de acest lucru pe fostii mei colegi, salariatii disponibilizati in anul 2015), citez din comunicat:
“salariatii disponibilizati (si aici este vorba despre cei disponibilizati in anul 2015) vor primi lunar incepand din prima luna de la disponibilizare salariile restante datorate de societate, iar incepand din februarie – martie anul viitor (este vorba despre anul 2016) vor incasa lunar echivalentul unui salariu … pana la epuizarea fondului de salarii compensatorii …”.
Adica, numai salariatii disponibilizati in anul 2015 primesc lunar valoarea unui salariu compensatoriu (plata salariilor compensatorii fiind lichidata pana cel mai tarziu in ianuarie – februarie 2017) iar salariatii disponibilizati in anul 2013 primesc lunar 1.000 de lei, respectiv 35% din valoarea unui salariu compensatoriu (plata salariilor compensatorii fiind lichidata pana cel mai tarziu in decembrie 2019).
În drept, fapta mai sus descrisa cred ca se încadrează la nerespectarea prevederile OG 137 / 2000, art. 1 (1), ale art. 1 (2) d) (V), ale art. 1 (4), art. 2 (1) si art. 2 (2) – articolele mentionate sunt prezentate mai jos (după caz, faptele se pot încadra şi în alte articole ale ordonanţei care prevăd contravenţii):
Art. 1. 
(1) In Romania, stat de drept, democratic si social, demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor, libera dezvoltare a personalitatii umane reprezinta valori supreme si sunt garantate de lege.
(2) Principiul egalitatii intre cetateni, al excluderii privilegiilor si discriminarii sunt garantate in special in exercitarea urmatoarelor drepturi:
d) drepturile civile, in special:
(V) dreptul de proprietate.
(3) Orice persoană fizică sau juridică are obligaţia să respecte principiile enunţate la aliniatul (2).
Art. 2.
(1) Potrivit prezentei ordonanţe, prin discriminare se înţelege orice deosebire, excludere, restricţie sau preferinţă, pe bază de … apartenenţă la o categorie defavorizată, precum şi orice alt criteriu care are ca scop sau efect restrângerea, înlăturarea recunoaşterii, folosinţei sau exercitării, în condiţii de egalitate, a drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale sau a drepturilor recunoscute de lege, în domeniul politic, economic, social şi cultural sau în orice alte domenii ale vieţii publice.
(2) Dispoziţia de a discrimina persoanele pe oricare dintre temeiurile prevăzute la alin. (1) este considerată discriminare în înţelesul prezentei ordonanţe.

4. salariatii disponibilizati in anul 2013 – discriminati fata salariatii ramasi in OLTCHIM.
În fapt, din DECLARATIA domnului Florian Mateita, partener ROMISOLV, publicata de ECONOMICA.net – anexa mentionata la punctul 6 al petitiei 7 al petitiei) am constatat inca o data (fara a-i considera vinovati si fara a-i acuza de acest lucru pe salariatii ramasi in OLTCHIM) ca se adevereste ceea ce eu si ceilalti disponibilizati stiam inca din primul an de disponibilizare si, citez declaratia partenerului ROMINSOLV:
“Trei salarii neplătite angajaților au fost transformate în linie de credit pentru capital de lucru”.
Adica salariatii ramasi in OLTCHIM au restanta de 3 salarii neplatite (utilizate de conducerea OLTCHIM pentru capital de lucru) iar eu si toti salariatii disponibilizati in anul 2013 am avut, timp de aproape doi ani, intre 12 si 18 salarii neplatite (utilizate de conducerea OLTCHIM, fara acordul salariatiilor disponibilizati, pentru capital de lucru) si avem si in acest moment 9 si 15 salarii compensatorii neplatite.
În drept, fapta mai sus descrisa cred ca se încadrează la nerespectarea prevederile OG 137 / 2000, art. 1 (1), ale art. 1 (2) d) (V), ale art. 1 (4), art. 2 (1) si art. 2 (2) – articolele mentionate sunt prezentate mai jos (după caz, faptele se pot încadra şi în alte articole ale ordonanţei care prevăd contravenţii):
Art. 1. 
(1) In Romania, stat de drept, democratic si social, demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor, libera dezvoltare a personalitatii umane reprezinta valori supreme si sunt garantate de lege.
(2) Principiul egalitatii intre cetateni, al excluderii privilegiilor si discriminarii sunt garantate in special in exercitarea urmatoarelor drepturi:
d) drepturile civile, in special:
(V) dreptul de proprietate.
(3) Orice persoană fizică sau juridică are obligaţia să respecte principiile enunţate la aliniatul (2).
Art. 2.
(1) Potrivit prezentei ordonanţe, prin discriminare se înţelege orice deosebire, excludere, restricţie sau preferinţă, pe bază de … apartenenţă la o categorie defavorizată, precum şi orice alt criteriu care are ca scop sau efect restrângerea, înlăturarea recunoaşterii, folosinţei sau exercitării, în condiţii de egalitate, a drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale sau a drepturilor recunoscute de lege, în domeniul politic, economic, social şi cultural sau în orice alte domenii ale vieţii publice.
(2) Dispoziţia de a discrimina persoanele pe oricare dintre temeiurile prevăzute la alin. (1) este considerată discriminare în înţelesul prezentei ordonanţe.

Prin tratamentul diferit acordat salariatiilor ramasi in OLTCHIM fata de salariatii disponibilizati, a salariatiilor disponibilizati in anul 2013 fata de salariatii disponibilizati in 2015, a drepturilor salariale cuvenite salariatilor disponibilizati in anul 2013 fata de drepturile cuvenite statului roman (taxe si impozite) care sunt aferente acestor drepturi salariale si a drepturilor salariale cuvenite salariatiilor si salariatilor disponibilizati fata de onorariile administratoriilor judiciari cred ca atat ROMINSOLV si BDO – in calitate de administratori judiciari ai OLTCHIM, conducerea OLTCHIM cat si O.P.S.P.I. – in calitate de actionar majoritar al OLTCHIM (fiind reprezentata de un administrator special in OLTCHIM) au ignorant cu desavarsire componentele esentiale pentru o corporatie moderna: toleranta, intelegerea, respectul fata de toti deopotriva, stat roman, salariati si disponibilizati, si au incalcat in mod brutal principiului egalitatii de şanse și de tratament echitabil fata de disponibilizatii OLTCHIM.

Pot dovedi cele afirmate cu următoarele înscrisuri / documente pe care le depun ca ANEXE, in fotocopie, în 2 exemplare:
1. decizia de desfacere a contractului de munca nr. ….
2. COMUNICAT CONCEDIERE COLECTIVA OLTCHIM din 15.05.2013;
3. ADEVERINTA DE VENIT / 2013 eliberata de ANAF / AJFP Valcea;
4. RAPORTUL ADMINISTRATORULUI SPECIAL al OLTCHIM pentru anul 2013- pag 10;
5. RAPORTUL ADMINISTRATORULUI SPECIAL al OLTCHIM pentru anul 2013- pag 29;
6. COMUNICATUL DE PRESA PRIVIND DISPONIBILIZAREA DE PERSONAL / 10.09.2015 – pag. 2;
7. preluare articol ECONOMICA.net din 18.02.2016 - DECLARATIE PARTENER ROMISOLV, Florian Mateita.
8. preluare articol Ziarul de Valcea din 23.12.2013.

Dată,                                                                                       Semnătură,

 


DOMNULUI PREŞEDINTE AL CNCD (CONSILIULUI NAŢIONAL PENTRU COMBATEREA DISCRIMINĂRII