NU MAI VREM VIETI PIERDUTE


Musafir

/ #134

2016-03-07 19:47

Problema este un „Cod Rutier” prea blând cu cei care se comportă agresiv în trafic şi o aplicare cu deficieţe a acestuia. Pentru astfel de lucruri ar trebui să milităm – schimbarea legii şi aplicarea ei fără discriminare. Pe câţi dintre cei care au accidentat mortal pietoni pe trecere i-aţi văzut să ia mai mult de unul sau doi ani şi aceia cu suspendare? Cât de interesate sunt autorităţile de rezolvarea acestei situaţii, a siguranţei pietonilor la treceri? Locuiesc intr-un cartier străbătut de o stradă deosebit de aglomerată, traversarea ei fiind de cele mai multe ori o aventură. Cei din cartier am cerut semaforizarea trecerii. Răspunsul a fost negativ justificat de faptul că s-ar perturba traficul ! Nu s-a ţinut cont de accidentele nenumărate care au avut loc aici, soldate cu răniţi şi cel puţin unul sau doi morţi pe an. Aceste lucruri nu prea contează pentru autorităţi. Se muţumesc să dea vina pe pietoni. Câtă aroganţă ! Trebuie sa militam nu numai pentru semaforizarea trecerilor de pietoni periculoase ci mai ales pentru modificarea „Codului Rutier” şi schimbarea atitudinii autoritîţilor faţă de această problemă care a devenit un fenomen deosebit de ingrijorător în ultimul timp, astfel încât şoferii agresivi cu pietonii, sau cei care provoaca accidente pe trecerile de pietoni, să aibă mult mai mult de suferit. Simpla semaforizare a unei treceri de pietoni nu rezolvă decât intr-o mică măsură siguranţa pietonilor. Vă spun acest lucru din experienţă. Am scăpat de accidentare, la treceri de pietoni semaforizate, doar din pur noroc. De nenumărate ori era să fiu lovit de şofreri inconştienţi care au trecut pe culoarea roşie la treceri semaforizate. Sunt destui cere nu ţin cont de semafoarelor de la trecerile de pietoni fără să păţească consecinţele legii. Le ignoră in mod deliberat, pentru că ştiu că nu vor păţi nimic. Dacă s-ar prevedea si camere de supraveghere să-i depisteze pe contravenienţi şi dacă legea ar ţine cont de imaginile inregistrate fără dreptul de a le contesta, daca pedepsele pentru neacordarea priorităţii pietonilor ar fi exemplare, dacă, în cazul accidentării unui pieton pe trecere s-ar anula permisul şoferului vinovat iar în cazul unui accident mortal anularea permisului să fie fără dreptul de a mai obţine altul şi, mai ales, dacă şoferii ar fi conştienţi că nu vor scăpa de pedeapsă, poate că lucrurile s-ar putea îndrepta.