VREM SA PUTEM LUCRA!


Musafir

/ #16

2016-02-11 16:00

Nefuncționarea SIPE mă împiedică în exercitarea profesiei de medic. Înmânarea rețetei electronice pacientului se face după terminarea consultației și durează câteva secunde, atunci când SIPE funcționează. Astfel, tot timpul programului de consultații este în folosul pacienților. În momentul în care SIPE nu funcționează deloc trebuie să aloc un timp suplimentar pt. a respecta prevederile pct. 10, din Ord. 1211/943/2015 ce modifică art. 1 alin(3)-(5) din Anexa 36 la Ord. 388/2015. Cea mai rea situație este însă atunci când SIPE funcționează deficitar, cu timpi mari de așteptare și sunt ținută împreună cu pacienții în așteptarea procesării rețetei care după timp îndelungat de procesare nu se finalizează cu posibilitatea tipăririi rețetei și procesul trebuie reluat chiar și de 10 ori fără obținerea rețetei tipărite. Acest timp mare de așteptare este după ce consultația a fost încheiată pentru pacientul aflat în cabinet, cu cardul său în cititor și astfel nici pacientul care așteaptă rețeta nu poate fi consultat mai mult decât până la momentul în care redactez prescripția și trebuie doar să i-o dau, nici următorul pacient nu poate fi consultat atât timp cât în cititor nu poate fi introdus un alt card. Acest timp pierdut la toate consultațiile care se încheie cu rețetă electronică, 5 zile lucrătoare consecutiv, în cazul lunii februarie 2016 și alte numere de zile în lunile anterioare, de la introducerea cardului, plus alte nefucționalități ale SIUI, DES și CEAS-UM din fiecare primă jumătate de lună, de 10 luni, de la introducerea cardului ne transformă într-un mod negativ pe medic și pacienți. Acest interval de 10 luni de la introducerea cardului, în care zilnic apar probleme nelegate de profesia de medic, pe care trebuie să le rezolv, inclusiv nenumărate carduri blocate pentru care trebuie să sun uneori și de 10 ori la două numere de la CJAS, alternativ, până răspunde o funcționară suprasolicitată de numărul de carduri pe care trebuie să le deblocheze folosind aceeași aplicație care are timpi mari de așteptare și pentru funcționarii CJAS, a determinat amplificarea neîncrederii pacienților în medic, acest lucru ducând până la eșec terapeutic și deasemenea neutilizarea medicului integral conform pregătirii sale profesionale în folosul pacienților, transformarea medicului în responsabil pentru starea de rău a pacienților, învinovățirea medicului de către aceștia și în final obținerea unor pacienți stresați, neîncrezători în sistemul medical și a unui medic descurajat, învinovățit, în fața mulțimii de pacienți singurul responsabil de nefuncționarea programului informatic pe care CNAS mă obligă să-l folosesc fără a-mi da și posibilitatea s-o fac. În plus, oboseala psihică și fizică de 10 luni, din cauza nefuncționalității sistemului pe care sunt obligată să-l folosesc, mă împiedică să citesc literatură medicală atăt cât aș vrea, în afara programului de cabinet, condiție pentru a putea fi un medic bun. Partea cea mai rea este că mi-am pierdut speranța că problemele tehnice ale sistemului vor fi remediate deoarece nu sunt recunoscute de CNAS ca fiind adevărate. Dr. Aura Istrate, Galați