Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

CREAN_TELE SA_LARIALE OLTCHIM: DNA să se mute la Râmnicu Vâlcea

/ #41111 Sute de sa_ariati vor fi concediati de la Oltchim, in scopul reducerii costurilor de functionare

2015-07-06 12:40

Sute de sa_lariati vor fi concediati de la Oltchim, in scopul reducerii costurilor de functionare

 Potrivit unor precizări ale administratorului judiciar Gheorghe Piperea

Potrivit unor precizări recente ale administratorului judiciar al societăţii Oltchim SA Râmnicu Vâlcea, Gheorghe Piperea, câteva sute de sa_lariaţi vor fi concediaţi de la întreprindere, în scopul reducerii costurilor lunare de funcţionare a combinatului chimic vâlcean. „Vrem să diminuăm costurile cu 450.000 de euro lunar, din care 300.000 de euro doar cu salariile. SC Oltchim SA va face economii de 450.000 de euro lunar, în a doua jumătate a anului, din care 300.000 de euro cu salariile, pentru a ajunge la breakeven (fără pierderi) în septembrie.”, spune administratorul judiciar al SC Oltchim SA, Gheorghe Piperea. Acesta nu a dezvăluit câţi angajaţi ar trebui să plece pentru a atinge respectivele economii, motivând că este în plină negociere cu sindicatele. În prezent, SC Oltchim SA mai are circa 2.200 de angajaţi. În urmă cu doi ani, încă 1.000 de angajaţi au fost daţi afară, cu salarii compensatorii, pe care
aşteaptă să le încaseze şi în prezent. SC Oltchim SA este în insolvenţă de doi ani şi s-a încercat în repetate rânduri privatizarea acesteia, dar fără succes, ultimul termen fiind 15 decembrie 2014, când nici un investitor nu a fost interesat de societatea vâlceană, care are datorii istorice de circa 800 de milioane de euro. În prezent, combinatul chimic vâlcean funcţionează la circa 26% din capacitate, dar ţinta este să ajungă în această toamnă la peste 30%. Recent, ministrul Economiei, Mihai Tudose, a precizat că există trei potenţiali cumpărători, două firme din China şi o companie europeană. Preţul minim de pornire a negocierii în procedeul de selecţie a ofertei câştigătoare în vederea achiziţiei părţilor sociale ale SC Oltchim SPV SRL a fost stabilit la 307 milioane de euro.

Chimcomplex rămâne interesată de achiziţia Oltchim

Chimcomplex Borzeşti vrea în continuare să-şi preia rivalul, SC Oltchim SA, în tentativa celor două companii de a înfiinţa Compania Naţională de Chimie, după cum a declarat Ştefan Vuza, preşedintele grupului industrial SCR, care deţine combinatul chimic din Oneşti, Bacău. La rândul său, Victor Avram, directorul general al SC Oltchim SA, a declarat că integrarea celor două companii în cadrul Companiei Naţionale de Chimie ar însemna un pas câştigat pentru ţară, iar noua construcţie ar avea un alt cuvânt de spus pe piaţa de profil din întreaga regiune, potrivit unui comunicat de presă. Întrebat despre intenţia Chimcomplex de a achiziţiona SC Oltchim SA şi de a înfiinţa, astfel, Compania Naţională de Chimie, Victor Avram a declarat că apariţia unei astfel de companii ar fi de bun augur: „În România, industria ar trebui să îşi găsească făgaşul normal. În ultima vreme, am asistat numai la închideri de fabrici, opriri temporare sau totale. Ar fi nemaipomenit dacă am reuşi să facem o astfel de companie. Ar fi un pas câştigat pentru ţară, nu neapărat pentru cele două companii. Cu siguranţă, această integrare, această dezvoltare dă un alt potenţial şi am avea un alt cuvânt de spus pe piaţă, în acel moment.”. De asemenea, directorul Chimcomplex, Dumitru Coman, susţine că echipa de management a grupului SCR deţine expertiza şi soluţiile necesare pentru salvarea SC Oltchim SA: „Credem că platforma de la Oltchim are în continuare potenţial. Este nevoie doar de acel catalizator, care să integreze energiile celor două echipe. Noi credem că acest catalizator poate fi aşezat în interiorul echipei de la SC Oltchim SA împreună cu Chimcomplex.”. În opinia domniei sale, statul român ar trebui să ia în considerare pentru SC Oltchim SA soluţia integrării în Compania Română de Chimie, cu efecte atât în plan strategic,
în plan social, dar mai ales în ceea ce înseamnă dezvoltarea durabilă a acestei ţări. Chimcomplex Borzeşti, cel mai mare consumator de energie din Moldova, a inaugurat marţi o nouă instalaţie de producere a energiei electrice şi termice în cadrul combinatului chimic de la Oneşti, judeţul Bacău, printr-o investiţie de 14,35 milioane de euro, prin care a dorit să-şi reducă semnificativ costurile cu utilităţile. Echipa de la Chimcomplex a finalizat şi a pus în funcţiune în anul 2009 instalaţia care, alimentată cu gaze naturale şi hidrogen obţinut din surse regenerabile, produce energie electrică şi termică necesare în procesele de producţie din combinat. Randamentul energetic de peste 90% al acestei instalaţii de cogenerare a determinat Chimcomplex să construiască în anul 2015 o a doua centrală de acest tip. Instalaţia Cogenerare II, considerată un vârf al tehnologiei la nivel mondial, produce mai multă  energie electrică şi termică decât consumă întreg municipiul Râmnicu Vâlcea. În urma celor două investiţii, Chimcomplex şi-a redus costurile energetice cu 42% şi a devenit unul dintre cele mai performante combinate chimice. Compania băcăuană a încercat şi în trecut să preia SC Oltchim SA, dar oferta sa pentru preluarea combinatului chimic vâlcean nu a câştigat licitaţia. SC Oltchim SA se află în insolvenţă, planul său de reorganizare fiind aprobat de Tribunalul Vâlcea la data de 22 aprilie 2015. Principalii trei creditori ai companiei sunt Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS), Electrica şi BCR.

Licitaţie la Oltchim pentru reparaţia vagoanelor-cisternă

Zilele trecute, conducerea SC Oltchim SA a dat publicităţii anunţul cu privire la organizarea licitaţiei de execuţie a lucrărilor de pregătire şi de reparaţii periodice la un număr de 38 de vagoane-cisternă izolate pentru transport leşie de sodă din parcul societăţii. Pentru a putea asigura transportul mărfurilor în şi din SC Oltchim SA este necesară încheierea unui contract pentru lucrări de pregătire şi de reparaţii periodice cu o firmă care deţine certificate ERI, conform regulamentului european nr. 445/2011. Termenele de finalizare sunt următoarele: 9 vagoane-cisternă (din care unul pentru reparaţii capitale) - septembrie 2015; 10 vagoane-cisternă (din care trei pentru reparaţii capitale) - octombrie 2015; 10 vagoane-cisternă (din care patru pentru reparaţii capitale) - noiembrie 2015; 9 vagoane-cisternă (din care patru pentru reparaţii capitale) - decembrie 2015. Procedura aplicată pentru atribuirea  contractului de achiziţie este selecţia de oferte, iar finanţarea va fi asigurată din sursele proprii ale SC Oltchim SA. Ofertantul va prezenta certificate sau documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de către clientul privat beneficiar, prin care să se confirme furnizarea serviciilor şi care să susţină experienţa solicitată. La departajarea ofertelor se vor lua în calcul şi cheltuielile de transport suportate de SC Oltchim SA, până la prestator şi retur. Data limită pentru depunerea sau transmiterea ofertei este 8 iulie 2015. Potrivit caietului de sarcini, se urmăreşte achiziţia următoarelor servicii necesare pentru reparaţia vagoanelor-cisternă pentru transport leşie de sodă izolate, proprietate a SC Oltchim SA: lucrări de reparaţii periodice pentru 38 de vagoane-cisternă, avizate AFER; lucrări de remediere termoizolaţie pentru un număr de 38 de vagoane-cisternă; lucrări de protecţie exterioară la un
număr de 38 de vagoane-cisternă şi lucrări de protecţie interioară la un număr de 12 vagoane-cisternă. Rolul tehnologic al acestor vagoane este de transport al hidroxidului de sodiu soluţie, cu concentraţie de minim 48% (leşie de sodă). Reparaţia cisternelor de leşie se va efectua la sediul prestatorului. După efectuarea verificărilor şi examinărilor se va încheia o fişă de constatare tehnică, avizată de beneficiar, prin care se vor stabili reparaţiile necesare pentru readucerea cisternelor la starea tehnică iniţială, în vederea repunerii lor în circulaţie. Criteriul de selecţie este oferta cea mai avantajoasă economic, având ca factor de evaluare preţul cel mai mic, rezultat în urma adunării la ofertele financiare pentru protecţia anticorozivă a cazanului şi reparaţia planificată de prestator şi cheltuielile de transport ale vagoanelor la prestator şi retur, cheltuieli suportate de SC Oltchim SA. Pentru a executa reparaţiile, unitatea prestatoare trebuie să fie dotată cu standuri, dispozitive speciale şi laboratoare autorizate şi atestate, conform reglementărilor în vigoare. Prestatorul va prezenta certificat ERI în termen de valabilitate pentru toată perioada de derulare a contractului sau autorizaţie de furnizor feroviar, cu viza valabilă pe toată perioada de derulare a contractului şi certificate de omologare tehnică feroviară. Materialele utilizate în procesele de reparaţie planificată a vehiculelor feroviare trebuie să fie cuprinse în documentaţia tehnică de reparare sau fabricare, valabile la data efectuării reparaţiei. Perioada de garanţie pentru lucrările de reparaţie periodică va fi de cel puţin 12 luni, începând cu data semnării procesului-verbal de recepţie, la care se adaugă şi durata de imobilizare, datorată defecţiunilor apărute la vagoane în perioada de garanţie.

 http://www.impactreal.ro/