Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!
Musafir |
/ #29310 PSD taie tot: calea ferata, Oltchim ...2014-11-18 08:21http://www.capital.ro/renuntarea-la-40-din-calea-ferata Renunțarea la 40% din calea ferată tamponează producătorii de mărfuriAutor: Ilinca Pop | marţi, 18 noiembrie 2014 |
În timp ce statele din vestul Europei mută transportul de marfă de pe rutier pe feroviar, România vrea să închidă aproape jumătate din calea ferată. Să facem un simplu exercițiu de imaginație: luăm toată marfa dintr-un tren de marfă și o încărcăm în camioane. Care este efectul? Ei bine, o poluare de câteva ori mai mare decât în cazul transportului pe calea ferată. De altfel, tocmai acesta este riscul major dacă Master Planul General de Transport va primi, anul viitor, toate avizele necesare, sub forma pe care o are acum. Și unul dintre semnalele de alarmă trase de specialiști. Iar implicațiile nu se opresc aici: pe partea de călători, zeci de localități din mediul rural urmând să fie izolate de restul țării. Totul pornește de la „ideea că 40% din rețeaua de cale ferată ar putea fi redusă“, subiect intens dezbătut anul acesta. Luna trecută, Ministerul Transporturilor a lansat Master Planul în dezbatere publică. Forma finală urmează să fie aprobată de Bruxelles. „Vor fi necesare avize din partea Comisiei Europene, să se armonizeze cu politicile europene, nu doar avizul de mediu“, spune Ștefan Roșeanu, consultant pe segmentul de transport feroviar la Bruxelles. Potrivit unor surse din industria feroviară, Comisia Europeană nu ar fi de acord cu astfel de policiti, în contextul în care toate țările investesc în practici pentru stoparea poluării. „În Master Plan există o informație falsă care spune că liniile secundare (n.r. – 40% din rețeaua totală) înseamnă doar 1% din trafic. În realitate aceste linii acoperă 15-20% din traficul național. Practic, nu s-a luat în calcul traficul generat de operatorii privați de călători și de cei de marfă“, explică Roșeanu. Despre intentia Guvernului Ponta, capital.ro a scris in vara acestui an. Articolul poate fi citit aici: O scurtă privire asupra traficului de marfă duce volumul înregistrat doar de CFR Marfă la peste 13 milioane de tone în primul semestru al acestui an, din care aproape 9 milioane au fost transportate pe liniile secundare. Și, după cum spunea Roșeanu, la acest volum se adaugă cel înregistrat de operatorii privați. Grosso modo, în procente, aproape 70% din totalul traficului de marfă pe calea ferată se realizează pe liniile secundare. „Pe linia Titu-Târgoviște-Pietroșița, unde operează Unifertrans, în stația Fieni, avem o fabrică de ciment Lafarge. De asemenea, pe linia Bacău-Piatra Neamț-Bicaz avem o altă fabrică Lafarge, care transportă 95% din marfuri pe calea ferată“, oferă un detaliu Iulian Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la sediul CNS „Cartel Alfa“. Cu alte cuvinte, cei doi, transportatorul și producătorul, au de suferit în egală măsură. Iar exemplele pot continua, la capitolul linii secundare fiind punctate și: Medgidia - Tulcea, Făurei - Tecuci, Roșiori – Alexandria - Zimnicea, Ploiești Vest – Târgoviște Nord. De celalată parte, există riscul ca foarte mulți oameni să rămână fără singurul mijloc de transport disponibil, fără a lua în calcul disponibilizările din sectorul feroviar. Ce ar trebui făcut? În primul rând, punctează Roșeanu, ar trebui dezvoltate programele de modernizare pe anumite linii, astfel încât să se poată circula cu 160 km la oră. Însă, pentru acest lucru sunt necesare investiții majore, de câteva sute de milioane de euro, anual. Reprezentanții din industria feroviară spun că, deși în document sunt date exemplele unor țări europene care au ajustat dimensiunea rețelei feroviare, totuși în cazul României nu poate fi vorba de așa ceva. 40% din rețeaua de cale ferată ar putea fi redusă În Master Plan există o informație falsă care spune că liniile înseamnă doar 1% din trafic. În realitate, aceste linii înseamnă 15%-20% din traficul național. Practic, nu s-a luat în calcul traficul generat de operatorii privați de călători și de cei de marfă.
|
|
DEMISIA IOHANNIS ȘI JUDECATORI CCR
Suspendarea celor 9 judecatori ai CCR
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Interzicerea comercializarii si folosirii petardelor pe intreg teritoriul Romaniei!!!
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
Impotriva noului Proiect de Ordin 1.141/ 1.386/ 2007
1518 Creat: 2025-01-01
Cerem construcția urgentă a autostrăzii Brașov-Ploiești pentru fluidizarea traficului
786 Creat: 2025-01-03
Construirea unui Snowpark în Postăvaru
752 Creat: 2024-12-23
Interzicerea comercializarii si folosirii petardelor pe intreg teritoriul Romaniei!!!
62749 Creat: 2020-01-02
Împotriva petardelor în Brașov!
434 Creat: 2025-01-03
Alegeri libere
22016 Creat: 2024-12-06
DEMISIA IOHANNIS ȘI JUDECATORI CCR
33361 Creat: 2024-12-07
DREPTATE PENTRU MARICEL
315 Creat: 2025-01-03
Suspendarea celor 9 judecatori ai CCR
12413 Creat: 2024-12-06
DEMITEREA primarului de Baia Mare - Doru Dăncuș
231 Creat: 2024-12-26
Închiderea postului Antena 3
11390 Creat: 2024-11-28
Ride Sharing doar in Județul de autorizare
120 Creat: 2024-12-31
Dorim menținerea liniei de zbor directe Nisa-Cluj | Demande de maintien du vol direct Nice-Cluj
562 Creat: 2023-08-20
Cerem oficial retragerea definitiva a licenței de funcționare a postului de televiziune Antena 3 CNN
27014 Creat: 2024-11-27
Petitie către Curtea Constituțională a României Subiect: Menținerea în cursa prezidențială a domnului Călin Georgescu
21793 Creat: 2024-11-28
Refuzul muncii suplimentare 30.12.2024
81 Creat: 2024-12-29
RECUNOAȘTEREA SCAUNULUI ÎMPIEDICAT AL LUI BENEDICT AL XVI-LEA ȘI CONVOCAREA CONCLAVULUI
17864 Creat: 2023-10-23
DIMINUAREA SPORULUI DE CONDITII PERICULOASE DIN CSM SF NECTARIE - BLVD UVERTURII NR 81
219 Creat: 2024-12-27
Plângere contra CCR
15746 Creat: 2024-12-06
Petiție către Consiliul Local al Sectorului 4
686 Creat: 2024-12-18