S.O.S. familia!
- Petitie
- Anunțuri 9
- Semnături 5 758
- Discuție
- Statistici
- Politică de confidențialitate
- Vizibilitate suplimentară
Dana Captilin Autorul acestei petitii |
/ #2477 Re: How the Gay Liberation Front helped to shape me2013-09-07 17:05#2475: Dana Captilin - How the Gay Liberation Front helped to shape me Traducere: " Cum m-a ajutat Frontul de Eliberare Gay (GLF) să ma formez Manifestul din 1971 a extins perspectiva mea asupra drepturilor civile într-o critică radicală a heterosexismului, a privilegiului de sex masculin și a rolurilor de sex (gender). Manifestul Gay Liberation Front (GLF) a fost o revoluție în conștiință atunci când a fost publicat la Londra în 1971, și rămâne revoluționar si azi. Acesta oferă o critică radicală a sexismului și a ceea ce numim acum homofobie, precum și un program de pionierat pentru transformare socială și personală. Uimitor, nu a fost scris de intelectuali de mare putere, ci de un colectiv de activisti la nivel local, condusi de idealism și pasiunea pentru binele omenirii homosexuale (ciudate/stranii). Acesta a inclus anarhiști, hippioti, leftwingers, feministe, liberali și contra-culturalisti. Textul final a fost un compromis între aceste grupuri diferite - si asta se observa. Unele dintre ele duhnesc a fi scrise de către comisie. Pe alocuri, limbajul este decazut și lipsit de eleganta. Unele idei sunt exprimate prea simplist. De multe ori trebuie să citești printre rânduri să se înțeleagă implicațiile a ceea ce se spune. Dar, în ciuda acestor neajunsuri, tezele centrale rezista testului timpului. Ele rămân proaspete, inovative, provocatoare și de inspirație, atmosfera degajand mediocritatea frecventa a politicilor lesbienelor, gayilor, bisexualilor și transsexualilor din ziua de azi. Nu am scris eu manifestul, dar am fost activist GLF și implicat în discuții - și rânduri scrise - despre acesta. Inspirat de ideile mișcării pentru drepturile civile ale negrilor in SUA, am conceptualizat deja persoanele LGBT ca o minoritate oprimată, similara oamenilor negri, și am crezut că astfel aveam o cerere comparabila în favoarea egalității de tratament.
Dar manifestul a mers mult mai departe. Acesta a fost un ochi-deschis: extindea perspectiva mea asupra drepturilor civile într-o critică mai radicală a heterosexismului, a privilegiului de sex masculin și a tiraniei rolurilor tradiționale de gen. M-a trezit la faptul că eliberarea homosexualilor (ciudată) a implicat schimbări atât sociale și personale, care ar putea, în limitele societății existente, începe să creeze o cultură alternativă, care ar elibera toată lumea, indiferent de sex, orientare sexuală sau identitate de gen. Manifestul GLF s-a aliniat cu alte mișcări de eliberare, cum ar fi mișcările pentru femei, miscarile pentru negri, miscarile de eliberare ale irlandezilor și miscarile muncitorești. Deși critica misoginismul și homofobia ca "drept la stânga", a poziționat lupta LGBT ca parte a mișcarii mai largi a anti-capitalismului si a miscarii anti-imperialismului, militand pentru emanciparea tuturor oamenilor.
Cel mai important, (manifestul) a afirmat că persoanele LGBT au nevoie sa imbratiseze si sa se alieze cu feminismul: "Așa cum nu se poate efectua această schimbare revoluționară singura ... vom lucra pentru a forma o alianta strategica cu mișcarea de eliberare a femeilor ... În scopul de a construi această alianță, fratii întru eliberarea gay vor trebui să fie pregătiți să-și sacrifice acel rang de șovinism masculin și privilegiu de sex masculin pe care il mai posedă încă peste tot. " Manifestul oglindeste o agendă radicală pentru o revoluție non-violentă în valorile culturale și in instituțiile sociale. Aceasta critica homofobia, sexismul, căsătoria, familia nucleară, monogamia, cultul pentru tinerete si frumusete, patriarhatul, ghetoul gay și rolurile de sex masculin si de sex feminin.
La fel cum se opune modului în care exista lucrurile, se conturează o viziune alternativă, inclusiv asupra traiului in comunitate prin alunecarea radicala catre subminarea de gen (gender) și deschiderea catre relațiile non-posesive cu mai mulți parteneri. Mesajul a fost: inoveaza, nu asimila.
Viziunea idealistă a manifestului a implicat crearea unei noi democrații sexuale. Rușinea erotica și vina/culpabilizarea ar fi alungate. Asa, ar fi libertate sexuală și drepturile omului pentru toată lumea – homosexuali (queer), bisexuali și normali (straight). Ca un ecou la Franz Fanon și Malcolm X, manifestul a declarat că principala condiție pentru această revoluție socială este transformarea propriei noastre conștiințe și vieți: "Punctul de plecare al eliberării noastre trebuie să fie eliberarea de opresiunea care se află în mintea fiecaruia dintre noi ... noi trebuie să eliminăm ideea că homosexualitatea este ceva rău, boala sau ceva imoral, și de a dezvolta o mândrie gay. " Revoluționar, nu reformist, manifestul a mers dincolo de răsturnarea homofobiei și transfobiei. Scopul acestuia a fost de a pune capăt "șovinismului masculin" și "sistemului de gen" (gender system). Hegemonia sexului masculin drept/normal a fost văzută ca opresoare comuna atat de femei, cat și de homosexuali. Subminarea supremației masculinitatii heterosexuale a fost cheia pentru eliberarea reală.
Manifestul susține că o mare parte din oprimarea LGBT rezulta din modul în care suspectam devianta de la datul social, de la rolurile ortodoxe de gen, masculin și feminin: "Prin însăși existența noastră ca oameni gay, ne contesta aceste roluri." În cele mai multe societăți de-a lungul istoriei, era de așteptat ca barbatii să fie masculini și sa-si doreasca femei; femeile ar trebui să fie feminine și sa-si doreasca barbati. Persoanele LGBT rastoarna sistemul de gen. Acesta este motivul pentru care suntem pe rsecutati. Genul nostru nonconformist amenință sistemul de gen care ajută la susținerea hegemoniei heterosexualitatii masculine și a misoginismului. Bărbații homosexuali nu simt nevoia să subjuge sexual femeile. Femeile homosexuale nu au nevoie de barbati pentru a-si îndeplini nevoile lor erotice și emoționale. Aceasta greseala de a satisface asteptarile in mod traditional este un profund pericol pentru supremația masculina normala: "Obiectivul pe termen lung de eliberare gay, care ne aduce în mod inevitabil în conflict cu sexismul instituționalizat al acestei societăți, este de a scăpa societatea de sistemul de gen-rol, care este la rădăcina opresiunii noastre. "
Manifestul sărbătorește pozitiv devianța gay. Acesta susține că dreptul de a fi diferit este un drept fundamental al omului. Subscrierea la "inclinarea radicala" și la politica “gender-bender" este un apel de a renunța la privilegiul masculinitatii - o încercare de a submina coplesitoarea masculinitate heterosexuala pentru că am înțeles că aceasta sustine atat subordonarea femeilor, cat și dragostea de același sex. Manifestul postuleaza că persoanele LGBT au fost de multe ori în fruntea acestei lupte importante:. " Gay-ii arata drumul. In anumite privinte, suntem deja mult mai avansati decât oamenii normali. Suntem deja în afara familiei și deja, cel puțin în parte, am respins rolurile "masculin" sau "feminin". " In esenta, mesajul cutremurator încă lanseaza chemari, spunand că emanciparea homosexuala implică schimbarea mai intai in noi insine și apoi schimbarea societății. Ceea ce este necesar este o revoluție în cultură, pentru a răsturna secole de dominație masculina și heterosexuala și limitările de rolurile tradiționale de gen. Apoi, și numai atunci, vor fi homosexualii și femeile cu adevărat liberi. Bravo! "
Peter Tatchell Daca cineva face o traducere mai buna, va rog... |
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
Suplimentare locuri rezidențiat Farmacie și Medicină Dentară 2024
2281 Creat: 2024-11-18
Lăsați-ne să învățăm! Homeschooling în România
7805 Creat: 2024-10-08
RECUNOAȘTEREA SCAUNULUI ÎMPIEDICAT AL LUI BENEDICT AL XVI-LEA ȘI CONVOCAREA CONCLAVULUI
17380 Creat: 2023-10-23
PETIȚIE PENTRU REPARAREA TELESCUNULUI VECHI DIN MASIVUL PARÂNG
462 Creat: 2024-09-05
Opriți concedierea asistenților maternali!
316 Creat: 2024-11-13
Scădere prag minim de promovare a examenului de rezidențiat de la 60% la 59%
162 Creat: 2024-11-21
Majorarea indemnizațiilor de handicap – o necesitate imediată!
2656 Creat: 2024-01-29
Refacerea referendumului pentru redefinirea familiei
165 Creat: 2024-11-15
ADOPTA UN POM
383 Creat: 2024-07-28
Fara camioane in Iasi, intre orele 6:30-8:30 si 16:00-18:00
125 Creat: 2024-11-19
STOP! Reabilitarea infrastructurii rutiere pe coridorul: cartier Tudor Vladimirescu – cartier 22 Decembrie 1989
93 Creat: 2024-11-19
no to the death penalty
372 Creat: 2024-11-08
Petitie pentru Nou-Născuții Vulnerabili: Prelungirea Indemnizației până la 3 Ani
627 Creat: 2024-08-22
Adevăr și respect pentru Biserica Greco-Catolică din România
330 Creat: 2024-11-07
Stop Abuzurilor, Hărțuirilor, Somațiilor și Intimidărilor exercitate sistematic de Popa Constanța, președinta (OBBCSSR) la adresa membrilor organizației profesionale
463 Creat: 2024-11-09
Solicitare pentru revizuirea interdicției de părăsire a incintei școlii
176 Creat: 2024-11-15
Organizarea sesiunii speciale a examenului de rezidentiat in mai 2025
48 Creat: 2024-11-22
VOCEA PARINTILOR din ROMANIA
86 Creat: 2024-11-15
PETİȚİE PENTRU ELIMINAREA PRACTICII DE DIVULGARE A NOTELOR DE BACALAUREAT PE FERESTRELE CENTRELOR DE BAC!
286 Creat: 2024-11-11
Suplimentare locuri Medicina de Familie - Rezidentiat Medicină 2024
35 Creat: 2024-11-21