Interesul public mai presus de gustul publicului

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Interesul public mai presus de gustul publicului

mihai

#501 bobita

2013-07-16 06:49

va rog sa scoateti posturile de televiziune etno tv ,explorer de finitiv de pe cablu de pe toate televizoarele din programe ca mam saturat de posturile de televiziune etno tv si explorer 0729754777 mihai coboras.
mihai

#502 bobita

2013-07-20 15:36

va rog sa scoateti de finitiv posturile de televiziune realitatea tv, romania tv, kanal d, tv paprika, AKTA info de pe cablu de pe toate televizoarele din programe. 0729754777. mihai coboras.
mihai

#503 bobita

2013-07-24 06:33

va rog sa scoateti de finitiv posturile de televiziune animal planet ,explorer de pe cablu de pe toate televizoarele din programe 0729754777. mihai coboras.
mihai

#504 bobita

2013-07-26 10:44

va rog sa lasati postu de televiziune antena3 pe cablu pe toate televizoarele in program va rog sa nu il mai bagati pe mihai gadea la dna la puscarie ca daca nu vin la voi va bat pe toti si va trag de par pe toti 0729754777 mihai coboras.
mihai

#505 bobita

2013-08-04 08:59

va rog sa scoateti de finitiv postul de televiziune AKTA info de pe cablu de pe toate televizoarele din program 0729754777. mihai coboras.
mihai

#506 bobita

2013-08-05 12:11

va rog sa scoateti de finitiv posturile de televiziune realitatea tv, romania tv de pe cablu de pe toate televizoarele din programe 0729754777 mihai coboras.

Musafir

#507

2013-08-08 11:38

mai multa responsabilitate a programelor tv

Musafir

#508 PRO TV lucreaza la un nou format de emisiune: „Patru nunti si o provocare”.

2013-08-18 21:02

La trei cupluri normale, este adaugat si un cuplu de homosexuali, care vor sa-si institutionalizeze relatia. cum? nu se stie:
tinand seama de Codul Civil Art. 259. (1) "Căsătoria este uniunea liber consimțită între un barbat și o femeie, încheiată în condițiile legii", o astfel de emisiune trebuie marcata ca fiind un pamflet, o mimare, o diversiune sau o minciuna sfruntata (tipica show-urilor tv), pentru ca, acea "casatorie", nu poate fi facuta oficial la noi in tara, deci se incadreaza la capitolul "aiureli" imaginare, fanteziste, S.F.. cei care vor viziona o astfel de emisiune (ca cea propusa la pro's tv) trebuie sa stie ca se uita la o parodie si va fi tratata ca atare. CNA are obligatia de a supraveghea indeplinirea acestei reguli. cu atat mai mult, institutiile statului trebuie sa urmareasca respectarea legii de stare civila. insa ceea ce ne dorim cel mai mult si mai mult este ca aceasta extravaganta gretoasa si imorala sa nu fie prezentata in sursele de mass-media ca o "normalitate" si sa fie tratata cu respectul care i se cuvine, 0, fara surle si trambite.
semnati petitia http://www.petitieonline.com/sos_familia pentru apararea familiei si a valorilor pt o societate demna, curata si sanatoasa, ce poate asigura un viitor luminos copiilor copiilor nostri.

Musafir

#509

2013-08-22 17:05

0729754777 va rog sa nu scoateti postu de televiziune romania tv de pe cablu de pe toate televizoarele din program ca daca nu vin la tine te bat iti sparg ochelarii de la ochi cu pumnul si te trag de par. mihai coboras.

Musafir

#510 PRO TV trebuie sa opreasca imediat aceasta emisiune mincinoasa

2013-08-25 18:29

tinand seama de Codul Civil
emisiunea "4 nunti si o provocare" este o minciuna.
tinand seama de Codul Civil Art. 259. (1) "Căsătoria este uniunea liber consimțită între un barbat și o femeie, încheiată în condițiile legii", o astfel de emisiune trebuie marcata ca fiind un pamflet, o mimare, o diversiune sau o minciuna sfruntata (tipica show-urilor tv), pentru ca, acea "casatorie", nu poate fi facuta oficial la noi in tara, deci se incadreaza la capitolul "aiureli" imaginare, fanteziste, S.F.. cei care vor viziona o astfel de emisiune (ca cea propusa la pro's tv) trebuie sa stie ca se uita la o parodie si va fi tratata ca atare. CNA are obligatia de a supraveghea indeplinirea acestei reguli. cu atat mai mult, institutiile statului trebuie sa urmareasca respectarea legii de stare civila. insa ceea ce ne dorim cel mai mult si mai mult este ca aceasta extravaganta gretoasa si imorala sa nu fie prezentata in sursele de mass-media ca o "normalitate" si sa fie tratata cu respectul care i se cuvine, 0, fara surle si trambite.
mircestiinoi@yahoo.com

#511 linsajul mediatic de la antena3

2013-08-31 05:28

Ce interes public serveste linsajul mediatic de la antena3?
De ce nu asigurati pluralismul ideologic si dreptul la replica?
Evident,sunteti niste mincinosi care serviti anumite interese pentru bani grasi.



Musafir

#512

2013-09-08 13:29

platim postul national radio ,tv a fi informati,dar se spune ex.va avea loc x transmisie la ora x .atit! unde ?indiferent de ce este vorba spune-mi unde se transmite !meci fotbal,conferinta de presa etc.de aceea te bplatesc ! nu inseamna ca faci reclama postului concurent ,MA INFORMEZI FIINDCA TE PLATESC PENTRU ASTA !
malaxamas1

#513 informare 0

2013-09-08 13:30

platim postul national radio ,tv a fi informati,dar se spune ex.va avea loc x transmisie la ora x .atit! unde ?indiferent de ce este vorba spune-mi unde se transmite !meci fotbal,conferinta de presa etc.de aceea te bplatesc ! nu inseamna ca faci reclama postului concurent ,MA INFORMEZI FIINDCA TE PLATESC PENTRU ASTA !

Musafir

#514

2013-09-11 07:22

Imi doresc pentru viitorii mei copii sa fie in siguranta in momentele in care se vor uita la televizor, sa descopere lumea asa cum este cu adevarat, nu doar masti, falsitate si exemple rele de urmat

Musafir

#515 A nu promova nu inseamna a cenzura

2013-10-02 17:57

Cenzura este un lucru reprobabil cand este practicata excesiv, din interese politice, financiare sau cu rea credinta - dar exista o mare diferenta intre a opri complet o persoana, un grup, o organizatie sa isi exprime punctul de vedere si a proteja publicul de campanii mincinoase. Desi ideal ar fi ca televizoarele sa ramana inchise, pentru ca s-au demonstrat efectele programelor TV asupra creierului (mai ales a celui in formare), acest lucru este utopic si orice reducere a poluarii psihice la care este expusa populatia Romaniei ar fi benefica.

Fiecare trebuie sa se bucure de libertatea opiniei, a constiintei, a informarii. Dar asta nu inseamna ca potentialul sau impact asupra altora trebuie ignorat, in conditiile in care incita la atitudini antisociale, cauta sa manipuleze mase de oameni in scopuri comerciale, promoveaza practici si stiluri de viata care si-au dovedit nocivitatea samd. Asemenea oameni se pot bucura de dreptul de a se exprima public pe alte cai (de pilda pe internet); a le oferi o platforma - cum ar fi un post TV urmarit de milioane de oameni - prin care sa isi transmita ideile la scara larga si cu o presupusa autoritate nu e ceva ignorabil. Publicul cuprinde persoane de toate varstele si nivele variate de educatie. In mod clar unele sunt mai vulnerabile decat altele in fata ideilor nocive.

Cenzura ar implica oprirea lor din a se exprima public. A nu ii promova inseamna doar ca ei sa fie lasati sa se exprime dupa posibilitatile proprii, fara a fi prezentati publicului larg in mod repetat si pozitiv, pentru a le atrage sustinatori, de pilda de posturi TV in care publicul are incredere. Acestea, sustinandu-i, ii valideaza cu tot ce reprezinta ei, putand sa creeze o adevarata (in)cultura prin promovarea continua a unor asemenea persoane sau grupuri.

Fenomenul degradarii morale si culturale are loc in multe tari concomitent, pentru a uniformiza ideatic masele (impunand treptat ateismul, nihilismul, superficialitatea, abrutizarea, egoismul). El nu este specific Romaniei; dupa cum observam, trusturile media aplica un sablon importat din alte parti (imagini sexuale pana la lehamite, vulgaritate, promovarea inculturii, promovarea deviatiilor sexuale, spalacirea notiunilor de masculin si feminin, atacul asupra familiei etc). Aceste lucruri sunt foarte cunoscute, admise public chiar de cei acuzati de orchestrarea lor, insa tratate lejer sau neglijent de majoritatea dintre noi. Asistam la o situatie absurda, in care mass-media prezinta ca ''nefericite'' rezultatele conditionarii pe care o realizeaza - de pilda prezentand ca socante cazurile de delincventa juvenila, dupa ce expune minorii zi lumina violentei, scenelor de sex, filmelor despre oameni tulburati psihic samd. Promovand prin reportaje anomaliile si comportamentele deviante (criminali, pedofili, violatori etc), mass-media ne induce ideea ca suntem deja un popor degradat si plin de asemenea cazuri, chiar daca nu vedem asa ceva in jurul nostru in viata reala. Practic ne fabrica o realitate deprimanta, ne scarbeste, ne deformeaza perceptia asupra fiintei umane si a societatii in care traim - in schimb pictand un tablou luminos ''civilizatiei'' din alte tari si inghiontindu-ne pe calea ''progresului''.

Am cateva sugestii in sprijinul acestui demers:

- Masuri ferme in privinta respectarii demnitatii persoanelor aflate in situatii dificile – in special evenimente ca inmormantarile. Masurile ar trebui sa fie suficient de puternice incat sa previna asa ceva, intrucat amendarea post factum a unor posturi TV sau publicatii se pare ca nu ii opreste pe doritori. O sugestie ar fi ca decesul unei persoane celebre sa nu fie anuntat decat atunci cand familia acelei persoane isi da acordul, pentru a da posibilitatea inmormantarii fara un alai de curiosi, reporteri etc precum si a evita ca rudele sa fie urmarite de asemenea specimene la usile spitalelor sau domiciliilor proprii. Desi posturile TV prezinta multimea de straini ca ''aducand un ultim omagiu etc'', sa fim seriosi, e de bun simt ca oamenii sa isi poata ingropa persoanele apropiate fara asemenea intruziuni, daca asa aleg.

Acelasi lucru ar trebui sa fie valabil pentru toate persoanele aflate in situatii de criza, multe in stare de soc, carora li se vara microfoane in fata la scurt timp dupa ce au trait evenimente puternice, pentru a fi aratate unei tari intregi in cele mai grele momente. De multe ori aceste persoane nu mai gandesc limpede pe moment si pot regreta afisarea lor publica in asemenea stari. Fireste, nu ma refer la cazurile in care oamenii aflati in situatii dificile apeleaza la mass-media pentru a face cunoscute lucruri pe care atii incearca sa le acopere (abuzuri ale unor autoritati locale samd). Ideea e ca initiativa de a aparea la televizor dupa o situatie de criza ar trebui sa apartina persoanei implicate, altfel aproape sigur are loc o exploatare. Mai ales minorii ar trebui protejati de asa ceva, pentru ca desi fetele lor sunt acoperite pentru a nu fi identificati, ultimul lucru de care au nevoie dupa ce au suferit o trauma este publicitatea pe marginea ei; e foarte posibil sa aiba efecte nocive asupra dezvoltarii lor ulterioare.

- Ar fi foarte indicat ca informatiile de natura intima despre persoane publice sa fie restrictionate (scandaluri sexuale, specualtii asupra relatiilor cu alti oameni, certuri in familie samd). Practic materialele asa-zisilor paparazzi ar merita rase de pe fata pamantului. Evident ca trebuie expuse aspectele de interes public (infractiuni grave, probleme psihice incompatibile cu functia etc) sau cele in care o persoana incalca principii pe care le sustine public (ipocrizie, conflict de interese) ; in rest nu exista beneficii in a expune slabiciunile si viciile marunte ale fiecaruia. Cu aceasta ocazie ar disparea din peisaj toate ''vedetele'' a caror celebritate se bazeaza strict pe asa ceva.

- Pornografia ar trebui sa ramana un fenomen undergorund, daca nu poate fi eradicata cu totul. Un inceput ar fi incetarea promovarii vedetelor industriei pornografice si difuzarea materialelor cu scene explicite la ore la care minorii dorm.

- Ar trebui interzisa exploatarea persoanelor cu o educatie redusa de catre realizatori ai unor emisiuni TV care le platesc sau le promit anumite avantaje pentru a aparea la televizor in posturi degradante. Mai mult ca sigur acei oameni nu inteleg pe deplin faptul ca sunt ridiculizati atat de personalul respectivelor emisiuni cat si de publicul larg.

Ar mai fi multe de spus, in special in privinta promovarii intereselor asa-ziselor minoritati sexuale.





Musafir

#516

2013-10-03 07:25

Ar fi fost necesar un anunt cum ca dezbaterea deja a avut loc, cine vede petitia pentru prima data nu are cum sa stie asta.

Musafir

#517

2013-10-07 18:16

IN PRIMUL RAND VREAU SA VA SPUN CA ATI ALES SA ALEGEM NOI ACESTA PETITIE DEOARECE DE FOARTE MULTE ORI COMPANIA RCS @RDS SCOATE FOARTE MULTE PROGRAME DEACEEA VA MULTUMESC CA NE LASATI LIBER SA SEMNAM PETIATIA OLINE>
NU DORESC LA NICI UN POT SA SE INCHIDA BA DIN CONTRA DACA SE POATE SA FIE DIN NOU INTRIODUS POSTUL TE TELEVIZIUNE OTV DD.TV
VA MULTUMESC ANTICIPAT CU DRAG MIHAIL IASI 2013

Musafir

#518

2013-10-10 08:44

0729754777 va rog sa scoateti postu de televiziune animal planet de pe cablu de pe toate televizoarele din program. mihai coboras.

Musafir

#519 Ipocrizie?

2013-10-16 17:26

"Ordinea de zi a şedinţei de marți, 1 octombrie 2013, ora 10.00
H. Rapoarte de monitorizare :
1. PRO tv - emisiunea Patru nunți și-o provocare, difuzată pe 04, 05, 11 și 12.09.2013 – 2000 de reclamații
(http://www.cna.ro/Ordinea-de-zi-a-sedin-ei-de-mar-i,6396.html)":

raspunsul CNA :
http://www.cna.ro/article6435,6435.html

(...)

"Menţionăm, de asemenea, că dreptul la liberă exprimare este protejat de art. 10 alin. (1) din Convenţia Europeană a Drepturilor Omului.

Cu deosebită consideraţie,

Laura GEORGESCU

Preşedinte"



aceeasi Conventie a Drepturilor Omului, la acelasi articol 10, aduce completarea:


"2. Exercitarea acestor libertăţi ce comportă îndatoriri şi responsabilităţi, poate fi supusă unor formalităţi, condiţii, restrângeri sau sancţiuni prevăzute de lege, care constituie măsuri necesare, într-o societate democratică, pentru securitatea naţională, integritatea teritorială sau siguranţa publică, apărarea ordinii şi prevenirea infracţiunilor, protecţia sănătăţii sau a moralei, protecţia reputaţiei sau a drepturilor altora, pentru a împiedica divulgarea de informaţii confidenţiale sau pentru a garanta autoritatea şi imparţialitatea puterii judecătoreşti."
cu alte cuvinte, aceasta libera exprimare trebuie sa se desfasoare si in limitele sanatatii si a moralei, pentru ca altfel devine atentat la corectitudine, morala si bunacuviinta, conditii fundamentale in cadrul unei societati civilizate si curata.
motivarea CNA-ului este puerila, partinitoare si in acelasi timp impotriva propriului regulament si a legii audio-vizualului, neluand in seama efectele asupra moralitatii si a sanatatii psihice a minorilor. aluziile si jignirile facute fata de romanii crestini in cadrul emisiunii reprezinta un alt argument pentru a fi sanctionat postul Pro-tv.
probabil ca la CNA nu se intelege ce inseamna morala si ca o familie sanatoasa, fireasca, este rezultatul unei moralitati sanatoase, in schimb deviatiile sunt rezultatul decaderii morale, al alterarii acesteia. CNA-ul ar trebui sa verifice si moralitatea protagonistilor homosexuali din cadrul emisiunii, usor de analizat tinand seama de site-urile si asociata pe care le administreaza si ideile pe care le promoveaza in public prin intermediul acestora, pentru a se intelege ce implicatii a avut acea emisiune si ce fel de mesaje s-au transmis in mod direct si indirect.
si sa-i intrebam pe cei de la CNA ce inseamna "orientare sexuala" pentru ei? ce categorii sunt cuprinse in definitia "orientarilor sexuale"? daca CNA poate da un raspuns argumentat concret asupra acestor sintagme pe care le folosesc cu atat usurinta, atunci vor putea fi considerati onesti si adevarati aparatori ai drepturilor universale ale omului (integru). altfel sunt doar utilizatori ale unor clisee si stereotipuri periculoase.

Conventie a Drepturilor Omului

Articolul 12. Dreptul la căsătorie
Începând cu vârsta stabilită prin lege, bărbatul şi femeia au dreptul de a se căsători şi de a întemeia o familie conform legislaţiei naţionale ce reglementează exercitarea acestui drept.

Articolul 13. Dreptul la un recurs efectiv
Orice persoană, ale cărei drepturi şi libertăţi recunoscute de prezenta convenţie au fost încălcate, are dreptul să se adreseze efectiv unei instanţe naţionale, chiar şi atunci când încălcarea s-ar datora unor persoane care au acţionat în exercitarea atribuţiilor lor oficiale.

Articolul 14 . Interzicerea discriminării
Exercitarea drepturilor şi libertăţilor recunoscute de prezenta convenţie trebuie să fie asigurată fără nici o deosebire bazată, în special, pe sex (n.p. barbat sau femeie), rasă, culoare, limbă, religie, opinii politice sau orice alte opinii, origine naţională sau socială, apartenenţă la o minoritate naţională, avere, naştere sau orice altă situaţie (n.p. chiar si pedofilia).


Musafir

#520 in atentia CNA referitor la apararea familiei:

2013-10-16 17:40

Declarația Universală a Drepturilor Omului
Articolul 16
1. Cu începere de la împlinirea vârstei legale, bărbătul și femeia, fără nicio restricție în ce privește rasa, naționalitatea sau religia, au dreptul de a se căsători și de a întemeia o familie. Ei au drepturi egale la contractarea căsătoriei, în decursul căsătoriei și la desfacerea ei.
2. Căsătoria nu poate fi încheiată decât cu consimțământul liber și deplin al viitorilor soți.
3. Familia constituie elementul natural și fundamental al societății și are dreptul la ocrotire din partea societății și a statului.


Musafir

#521 ce exprima legislatia internationala si nationala si raportarea la "familie"

2013-10-17 08:28

sintagma folosita in cadrul Legii Audio-vizualului ("orientare sexuala" in ceea ce priveste familia si casatoria in sine) este inafara Constitutiei si legislatiei Romaniei, a conventiilor internationale, iar in cadrul emisiunii de la Pro-tv s-a facut abuz de aceasta sintagma ca scuza, aplicand-o in cazul casatoriilor ce sunt totusi definite conform legii/Codului Civil din Romania ca fiind: Art. 259. (1) "Căsătoria este uniunea liber consimțită între un barbat și o femeie, încheiată în condițiile legii" . "orientarea sexuala" in cazul casatoriilor nu poate fi considerata un drept. Familia nu poate fi amestecata in cazurile de discriminare pe baza "orientarii sexuale" pentru ca "orientarea sexuala" nu are obiect in cazul institutiei familiei si a casatoriei. familia este aparata prin toate actele legislative nationale si internationale.

de aceea, interzicerea si/sau sanctionarea emisiunii de la Pro-tv (sau a oricarui alt post tv sau de mass-media) nu intra sub incidenta discriminarii pe criterii de "orientare sexuala" ci, din contra, o astfel de emisiune intra sub incidenta afectarii institutiei familiei prin deformarea sensului de familie/casatorie, fapt ce poate fi sanctionat conform prevederilor legale nationale si internationale.


DECLARATIA UNIVERSALA A DRETURILOR OMULUI

Articolul 16
1. Cu începere de la împlinirea vârstei legale, bărbătul și femeia, fără nicio restricție în ce privește rasa, naționalitatea sau religia, au dreptul de a se căsători și de a întemeia o familie. Ei au drepturi egale la contractarea căsătoriei, în decursul căsătoriei și la desfacerea ei.
2. Căsătoria nu poate fi încheiată decât cu consimțământul liber și deplin al viitorilor soți.
3. Familia constituie elementul natural și fundamental al societății și are dreptul la ocrotire din partea societății și a statului.


CONSTITUTIA ROMANIEI

*** Republicata

EMITENT: ADUNAREA CONSTITUANTĂ

PUBLICATĂ IN: MONITORUL OFICIAL NR. 767 din 31 octombrie 2003

ART. 4

Unitatea poporului si egalitatea intre cetăteni

(1) Statul are ca fundament unitatea poporului roman si solidaritatea cetătenilor săi.

(2) Romania este patria comună si indivizibilă a tuturor cetătenilor săi, fără deosebire de rasă, de nationalitate, de origine etnică, de limbă, de religie, de sex, de opinie, de apartenentă politică, de avere sau de origine socială.


ART. 16

Egalitatea in drepturi

(1) Cetătenii sunt egali in fata legii si a autoritătilor publice, fără privilegii si fără discriminări.

(2) Nimeni nu este mai presus de lege.

(3) Functiile si demnitătile publice, civile sau militare, pot fi ocupate, in conditiile legii, de persoanele care au cetătenia romană si domiciliul in tară. Statul roman garantează egalitatea de sanse intre femei si bărbati pentru ocuparea acestor functii si demnităti.

(4) In conditiile aderării Romaniei la Uniunea Europeană, cetătenii Uniunii care indeplinesc cerintele legii organice au dreptul de a alege si de a fi alesi in autoritătile administratiei publice locale.


ART. 20

Tratatele internationale privind drepturile omului

(1) Dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertătile cetătenilor vor fi interpretate si aplicate in concordantă cu Declaratia Universală a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este parte.

(2) Dacă există neconcordante intre pactele si tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care Romania este parte, si legile interne, au prioritate reglementările internationale, cu exceptia cazului in care Constitutia sau legile interne contin dispozitii mai favorabile.


(nota: DECLARATIA UNIVERSALA A DRETURILOR OMULUI

Articolul 16
1. Cu începere de la împlinirea vârstei legale, bărbătul și femeia, fără nicio restricție în ce privește rasa, naționalitatea sau religia, au dreptul de a se căsători și de a întemeia o familie. Ei au drepturi egale la contractarea căsătoriei, în decursul căsătoriei și la desfacerea ei.
2. Căsătoria nu poate fi încheiată decât cu consimțământul liber și deplin al viitorilor soți.
3. Familia constituie elementul natural și fundamental al societății și are dreptul la ocrotire din partea societății și a statului. )


continuare la textul Constitutiei Romaniei

ART. 29

Libertatea constiintei

(1) Libertatea gandirii si a opiniilor, precum si libertatea credintelor religioase nu pot fi ingrădite sub nici o formă. Nimeni nu poate fi constrans să adopte o opinie ori să adere la o credintă religioasă, contrare convingerilor sale.

(2) Libertatea constiintei este garantată; ea trebuie să se manifeste in spirit de tolerantă si de respect reciproc.

(3) Cultele religioase sunt libere si se organizează potrivit statutelor proprii, in conditiile legii.

(4) In relatiile dintre culte sunt interzise orice forme, mijloace, acte sau actiuni de invrăjbire religioasă.

(5) Cultele religioase sunt autonome fată de stat si se bucură de sprijinul acestuia, inclusiv prin inlesnirea asistentei religioase in armată, in spitale, in penitenciare, in azile si in orfelinate.

(6) Părintii sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educatia copiilor minori a căror răspundere le revine.


ART. 30

Libertatea de exprimare

(1) Libertatea de exprimare a gandurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public, sunt inviolabile.

(2) Cenzura de orice fel este interzisă.

(3) Libertatea presei implică si libertatea de a infiinta publicatii.

(4) Nici o publicatie nu poate fi suprimată.

(5) Legea poate impune mijloacelor de comunicare in masă obligatia de a face publică sursa finantării.

(6) Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viata particulară a persoanei si nici dreptul la propria imagine.

(7) Sunt interzise de lege defăimarea tării si a natiunii, indemnul la război de agresiune, la ură natională, rasială, de clasă sau religioasă, incitarea la discriminare, la separatism teritorial sau la violentă publică, precum si manifestările obscene, contrare bunelor moravuri.

(8) Răspunderea civilă pentru informatia sau pentru creatia adusă la cunostintă publică revine editorului sau realizatorului, autorului, organizatorului manifestării artistice, proprietarului mijlocului de multiplicare, al postului de radio sau de televiziune, in conditiile legii. Delictele de presă se stabilesc prin lege.



ART. 31

Dreptul la informatie

(1) Dreptul persoanei de a avea acces la orice informatie de interes public nu poate fi ingrădit.

(2) Autoritătile publice, potrivit competentelor ce le revin, sunt obligate să asigure informarea corectă a cetătenilor asupra treburilor publice si asupra problemelor de interes personal.

(3) Dreptul la informatie nu trebuie să prejudicieze măsurile de protectie a tinerilor sau securitatea natională.

(4) Mijloacele de informare in masă, publice si private, sunt obligate să asigure informarea corectă a opiniei publice.

(5) Serviciile publice de radio si de televiziune sunt autonome. Ele trebuie să garanteze grupurilor sociale si politice importante exercitarea dreptului la antenă. Organizarea acestor servicii si controlul parlamentar asupra activitătii lor se reglementează prin lege organică.


ART. 48

Familia

(1) Familia se intemeiază pe căsătoria liber consimtită intre soti, pe egalitatea acestora si pe dreptul si indatorirea părintilor de a asigura cresterea, educatia si instruirea copiilor.

(2) Conditiile de incheiere, de desfacere si de nulitate a căsătoriei se stabilesc prin lege. Căsătoria religioasă poate fi celebrată numai după căsătoria civilă.

(3) Copiii din afara căsătoriei sunt egali in fata legii cu cei din căsătorie.

(completare in CODUL CIVIL: Art. 259. (1) "Căsătoria este uniunea liber consimțită între un barbat și o femeie, încheiată în condițiile legii")


ART. 53

Restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertăti

(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertăti poate fi restrans numai prin lege si numai dacă se impune, după caz, pentru: apărarea securitătii nationale, a ordinii, a sănătătii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertătilor cetătenilor; desfăsurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamităti naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.

(2) Restrangerea poate fi dispusă numai dacă este necesară intr-o societate democratică. Măsura trebuie să fie proportională cu situatia care a determinat-o, să fie aplicată in mod nediscriminatoriu si fără a aduce atingere existentei dreptului sau a libertătii.


DIN LEGEA AUDIO-VIZUALULUI


ART. 6
(1) Cenzura de orice fel asupra comunicării audiovizuale este interzisă.
(2) Independenţa editorială a furnizorilor de servicii media audiovizuale este recunoscută şi garantată de prezenta lege.
(3) Sunt interzise ingerinţe de orice fel în conţinutul, forma sau modalităţile de prezentare a elementelor serviciilor media audiovizuale, din partea autorităţilor publice sau a oricăror persoane fizice sau juridice, române ori străine.
(4) Nu constituie ingerinţe deciziile şi instrucţiunile având caracter normativ, emise de Consiliul Naţional al Audiovizualului în aplicarea prezentei legi şi cu respectarea dispoziţiilor legale, precum şi a normelor privind drepturile omului, prevăzute în convenţiile şi tratatele ratificate de România.
(5) Nu constituie ingerinţe prevederile cuprinse în codurile de conduită profesională pe care jurnaliştii şi furnizorii de servicii media audiovizuale le adoptă şi pe care le aplică în cadrul mecanismelor şi structurilor de autoreglementare a activităţii lor, dacă nu contravin dispoziţiilor legale în vigoare.


CAP. 2
Consiliul Naţional al Audiovizualului

#M9
ART. 10
(1) Consiliul Naţional al Audiovizualului, denumit în continuare Consiliul, este autoritate publică autonomă sub control parlamentar şi garantul interesului public în domeniul comunicării audiovizuale.
(2) Consiliul este autoritate unică de reglementare în domeniul serviciilor media audiovizuale, în condiţiile şi cu respectarea prevederilor prezentei legi.
(3) În calitate de garant al interesului public în domeniul comunicării audiovizuale, Consiliul are obligaţia să asigure:
a) respectarea exprimării pluraliste de idei şi de opinii în cadrul conţinutului serviciilor media audiovizuale transmise de furnizorii de servicii media audiovizuale aflaţi sub jurisdicţia României;
b) pluralismul surselor de informare a publicului;
c) încurajarea liberei concurenţe;
d) un raport echilibrat între serviciile de programe cu acoperire naţională şi serviciile locale, regionale ori tematice;
e) protejarea demnităţii umane, a dreptului la propria imagine şi protejarea minorilor;
f) protejarea culturii şi a limbii române, a culturii şi limbilor minorităţilor naţionale;


ART. 11
(6) Membrii Consiliului sunt garanţi ai interesului public şi nu reprezintă autoritatea care i-a propus.


ART. 16
(1) Activitatea Consiliului este finanţată de la bugetul de stat.


ART. 17

(1) Consiliul este autorizat:
d) să emită, în aplicarea dispoziţiilor prezentei legi, decizii cu caracter de norme de reglementare în vederea realizării atribuţiilor sale prevăzute expres în prezenta lege şi, cu precădere, cu privire la:
1. asigurarea informării corecte a opiniei publice;
2. urmărirea exprimării corecte în limba română şi în limbile minorităţilor naţionale;
#M11
3. asigurarea echidistanţei şi a pluralismului opiniilor;
#M9
4. transmiterea informaţiilor şi a comunicatelor oficiale ale autorităţilor publice cu privire la calamităţi naturale, starea de necesitate sau de urgenţă, starea de asediu ori de conflict armat;
5. protecţia minorilor;
6. apărarea demnităţii umane şi a dreptului la propria imagine;
7. politici nediscriminatorii cu privire la rasă, sex, naţionalitate, religie, convingeri politice şi orientări sexuale;


in disonanta cu :


ART. 29
(1) Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii:
a) să poată fi uşor identificate ca atare, comunicările audiovizuale cu conţinut comercial mascat fiind interzise;
b) să nu facă uz de tehnici subliminale;
c) să nu prejudicieze demnitatea umană;
d) să nu includă nicio formă de discriminare pe motiv de rasă, etnie, naţionalitate, religie, credinţă, handicap, vârstă, sex sau orientare sexuală; (necesita definitie SI motivare sau corespondent in legile fundamentale sau conventiile internationale ratificate si de Romania in ceea ce priveste FAMILIA. familia este intangibila si nu poate fi incadrata in discrimianare pe baza "orientarii sexuale") - nu se poate sa zici ca formezi o "familie" de homosexuali si sa nu fii discriminat de institutia familiei in sine. este implicit.

e) să nu aducă ofensă convingerilor religioase sau politice ale telespectatorilor şi radioascultătorilor;
f) să nu stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţiei;
g) să nu stimuleze comportamente dăunătoare mediului;
h) să nu stimuleze comportamente indecente sau imorale; (necesita definitie, subminarea familiei este un comportament imoral, ilegal din punctul de vedere al convetiilor internationale si legilor nationale referitoare la familie )
i) să nu promoveze, direct sau indirect, practici oculte.
(2) Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să nu provoace nicio daună morală, fizică sau mentală minorilor şi, în special:
a) să nu instige în mod direct minorii să cumpere un produs sau serviciu, prin exploatarea lipsei de experienţă ori a credulităţii acestora;
b) să nu încurajeze în mod direct minorii să îşi convingă părinţii sau pe alte persoane să cumpere bunurile ori serviciile care fac obiectul publicităţii;
c) să nu exploateze încrederea specială pe care minorii o au în părinţi, profesori sau alte persoane;
d) să nu prezinte în mod nejustificat minori în situaţii periculoase.
(3) Comunicările comerciale audiovizuale cu conţinut comercial mascat sunt interzise.
(4) Comunicările comerciale audiovizuale pentru băuturi alcoolice nu pot încuraja consumul excesiv al băuturilor respective şi nu pot viza în mod special minorii.



ART. 40
Este interzisă difuzarea de programe care conţin orice formă de incitare la ură pe considerente de rasă, religie, naţionalitate, sex sau orientare sexuală. (necesita definitie SI motivare sau corespondent in legile fundamentale sau conventiile internationale ratificate si de Romania in ceea ce priveste FAMILIA)

ART. 41
(1) Orice persoană fizică sau juridică, indiferent de naţionalitate, ale cărei drepturi sau interese legitime, în special reputaţia şi imaginea publică, au fost lezate prin prezentarea de fapte inexacte în cadrul unui program, beneficiază de dreptul la replică sau la rectificare.
(2) Consiliul va adopta procedura necesară exercitării efective a dreptului la replică sau la rectificare, precum şi orice alte măsuri necesare, inclusiv sancţiuni, în vederea garantării dreptului la replică sau la rectificare într-o limită rezonabilă de timp de la primirea cererii solicitantului.
(3) Difuzarea rectificării sau acordarea dreptului la replică nu exclude dreptul persoanei lezate să se adreseze instanţelor judecătoreşti.


DIN REGULAMENTUL CNA


Având în vedere dubla calitate a Consiliului Naţional al Audiovizualului, de garant al interesului public şi de unică autoritate de reglementare în domeniul programelor audiovizuale,
convinşi că libertatea de exprimare şi asigurarea accesului neîngrădit la orice informaţie de interes public constituie fundamente esenţiale ale unei societăţi democratice, asigurându-se totodată un nivel ridicat de protecţie a obiectivelor de interes general, în special protecţia minorilor şi a demnităţii umane,
ţinând seama de faptul că exercitarea dreptului la libera exprimare comportă îndatoriri şi responsabilităţi,
convinşi că libertatea de exprimare constituie unul dintre fundamentele esenţiale ale unei societăţi democratice, motiv pentru care presa audiovizuală trebuie să beneficieze de o protecţie deosebită,
convinşi, totodată, că libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viaţa particulară a persoanei şi nici dreptul la propria imagine,
ţinând cont de obligaţiile care revin prin lege Consiliului Naţional al Audiovizualului de a stabili norme de reglementare cu privire la protecţia minorilor, apărarea demnităţii umane, exercitarea dreptului la replică, asigurarea informării corecte şi a pluralismului, la responsabilităţile culturale ale furnizorilor de servicii media audiovizuale, precum şi cu privire la comunicările audiovizuale comerciale şi noncomerciale,
ţinând cont de responsabilitatea atribuită prin lege Consiliului Naţional al Audiovizualului de a asigura, în programele audiovizuale, protecţia dezvoltării fizice, mentale şi morale a minorilor, inclusiv în comunicaţiile audiovizuale comerciale,
convinşi că măsurile luate pentru protecţia minorilor trebuie să fie corelate cu dreptul fundamental la libertatea de expresie, astfel cum a fost stabilit în Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, şi că scopul unor astfel de măsuri, cum ar fi utilizarea sistemelor de control parental sau a etichetării programelor, trebuie să asigure un nivel adecvat de protecţie a dezvoltării fizice, mentale şi morale a minorilor,
interesaţi în cel mai înalt grad de creşterea şi educarea copilului în spiritul valorilor şi al idealurilor democratice, proclamate de Convenţia Organizaţiei Naţiunilor Unite cu privire la drepturile copilului şi de Convenţia europeană a drepturilor omului, convinşi că furnizorii de servicii mass-media audiovizuale aflaţi sub jurisdicţia României trebuie să se supună interdicţiei diseminării pornografiei,
având în vedere obligaţiile care revin Consiliului Naţional al Audiovizualului şi furnizorilor de servicii media audiovizuale în protejarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, în general, şi faptul că încălcarea acestora poate aduce prejudicii interesului public,
ţinând cont de necesitatea respectării principiilor liberei concurenţe, protecţiei vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor, precum şi a mediului,
având în vedere obligaţia furnizorilor de servicii media audiovizuale de a informa publicul prin prezentarea corectă şi imparţială a faptelor şi a evenimentelor şi obligaţia Consiliului Naţional al Audiovizualului de a asigura respectarea exprimării pluraliste de idei şi opinii, precum şi pluralismul surselor de informare a publicului,
având în vedere necesitatea asigurării de servicii media audiovizuale accesibile persoanelor cu dizabilităţi şi persoanelor în vârstă, prin limbajul semnelor, subtitrare, audiodescriere şi alte modalităţi tehnice ce vor fi oferite de tehnologia digitală,
având în vedere cerinţele minime cerute în cadrul Uniunii Europene pentru producţiile audiovizuale europene, considerate drept un mijloc de promovare a operelor europene şi a producţiei independente,
având în vedere dezvoltarea în televiziunea europeană a noilor tehnici de publicitate, compatibile cu dispoziţiile Directivei 2010/13/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 10 martie 2010 privind coordonarea anumitor dispoziţii stabilite prin acte cu putere de lege sau acte administrative în cadrul statelor membre cu privire la furnizarea de servicii mass-media audiovizuale (Directiva serviciilor mass-media audiovizuale), ţinând cont de faptul că evoluţiile în domeniul comercial şi tehnologic oferă publicului o mai mare posibilitate de alegere şi o mai mare responsabilitate în utilizarea serviciilor media audiovizuale,
ţinând cont de necesitatea reglementării comunicării comerciale referitoare la medicamente, tratamente medicale şi suplimente alimentare,
ţinând cont de interzicerea prin lege a oricărei forme de comunicare comercială audiovizuală pentru medicamente şi tratamente medicale disponibile numai pe bază de prescripţie medicală, precum şi de necesitatea stabilirii unor condiţii stricte şi a unui control efectiv în publicitatea la medicamente şi tratamente medicale,
având în vedere necesitatea stabilirii unor criterii stricte privind publicitatea la produsele alcoolice,
ţinând cont de efectele nocive ale consumului de droguri şi alcool asupra minorilor, în special, dar şi asupra societăţii, în general, şi de faptul că aceasta este o problemă de interes public,
în temeiul art. 17 alin. (1) lit. d) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea decizie:


CAPITOLUL II
Clasificarea programelor audiovizuale în vederea protecţiei minorilor
ART. 12
(1) Programele audiovizuale care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor pot fi difuzate numai dacă vizionarea este restricţionată printr-un sistem de acces condiţionat.
(2) În lipsa unui sistem de acces condiţionat, difuzarea programelor prevăzute la alin. (1) se poate face numai în intervalul orar permis, potrivit clasificării programului în funcţie de conţinutul acestuia.
ART. 13
În cadrul serviciilor media audiovizuale la cerere, programele care ar putea afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor pot fi puse la dispoziţie numai dacă se asigură măsuri de restricţionare a accesului printr-un sistem de control parental, astfel ca minorii să nu poată vedea ori auzi, în mod normal, programele respective.
ART. 14
(1) Înainte de începerea difuzării unui program din categoria celor prevăzute la art. 12, radiodifuzorii au obligaţia de a informa publicul cu privire la genul, clasificarea programului şi motivul principal de restricţionare a vizionării acestuia, potrivit criteriilor prevăzute la art. 19 alin. (2).
#M2
(1^1) Orice emisiune de tip reality show, al cărei scenariu se bazează pe fapte sau situaţii reale din viaţa unor persoane, conţinând însă şi elemente de ficţiune, se semnalează, la început şi la sfârşit, precum şi la reluarea după pauze publicitare, prin menţiunea „Acest program este o ficţiune”, afişată lizibil, cu o dimensiune de minimum 30 de puncte în format SD, definiţie standard, respectiv 60 în format HD, înaltă definiţie, şi pentru o durată de minimum 10 secunde.


(incurajare la incalcarea legii)


DIN CODUL CIVIL

Art. 259. (1) "Căsătoria este uniunea liber consimțită între un barbat și o femeie, încheiată în condițiile legii"



nici in revizuirea Constitutiei nu este acceptata sintagma de "orientare sexuala". de ce apare in legea audio-vizulului si este gresit interpretata si abuziv folosita in denaturarea institutiei familiei/casatoriei??

http://www.mediafax.ro/politic/noua-constitutie-comisia-a-respins-amendamentul-ce-interzice-discriminarea-pentru-orientare-sexuala-audio-10956273

ce legatura este intre familie si casatoria conform legilor in acest sens si "casatoria" pe baza "orientarii sexuale" de la Pro-tv? unde ar fi discriminarea aici?


Musafir

#522 CNA a legalizat căsătoriile LGBT

2013-10-18 06:31

http://adevarul.ro/entertainment/tv/cnaa-legalizat-casatoriile-lgbt-1_525e8e96c7b855ff564401b6/index.html

CNA a legalizat căsătoriile LGBT

Eugen Tănăsescu

Recent, CNA a decis asupra celor aproximativ 2000 de reclamaţii referitoare la căsătoria gay din cadrul emisiunii-concurs „Patru nunţi şi o provocare”. Răspunsul public la CNA mi-a lăsat impresia că, în audiovizualul românesc, nunţile gay sunt deja legalizate.

Într-un comunicat de presă, CNA oferă un răspuns public şi unic celor aprox. 2000 de reclamanţi, prin care îi înştiinţează că nunta respectivă nu a putut face obiectul vreunei sancţiuni. Răspunsul legal şi individual al instituţiei către petiţionari nu a putut fi îndeplinit, deoarece instituţia nu are capacitatea administrativă de a răspunde fiecărui petiţionar în parte. Oricum, el este acelaşi pentru toţi petiţionarii. Mai întâi, aflăm că ProTV ar fi putut lua o amendă în cuantum de 10.000 de lei, pentru încălcarea unor prevederi referitoare la protecţia minorilor, dar NU a luat-o deoarece amenda nu a întrunit numărul legal de voturi pentru a fi aprobată (adică în prezenţa a cel puţin 8 membri şi cu votul a cel puţin 6 membri, conform Art. 15 alin. (1) din Legea audiovizualului). N-am înţeles însă motivul concret: membrii CNA n-au fost prezenţi la şedinţă sau, fiind deja prezenţi, nu au votat. Dar ce mai contează...probabil protecţia minorilor e o chestie la fel de minoră când e vorba de o miză atât de majoră, precum cea a căsătoriilor LGBT. Apoi, tot conform CNA, difuzarea căsătoriei gay de către ProTV s-a făcut respectând toată legislaţia din domeniu. Argumentele invocate au fost următoarele: 1. CNA are ca obligaţie stabilită prin Legea audiovizualului pe cea privind respectarea principiului nondiscriminării pe considerente de rasă, religie, naţionalitate, sex, orientare sexuală sau etnie în cadrul programelor audiovizuale. 2. În domeniul audiovizualului în toate cele 28 de state membre ale Uniunii Europene sunt aplicabile dispoziţiile Directivei Serviciilor Media Audiovizuale care, la art. 9, alin.c), pct. (ii) stipulează angajamentul statelor membre de a nu include şi de a nu promova orice discriminare bazată pe sex, origine rasială sau etnică, naţionalitate, religie sau credinţă, handicap sau orientare sexual, în cadrul comunicărilor comerciale audiovizuale. Totodată, la art. 3 alin. 1) al Directivei se arată că statele membre garantează libera recepţionare şi nu restricţionează retransmisia serviciilor mass-media audiovizuale pe propriul teritoriu din alte state membre din motive care se încadrează în domeniile reglementate de prezenta directivă. În aceste condiţii, formatul din România construit pe tiparul celui din Marea Britanie nu poate fi restricţionat de la difuzare pe criteriul orientării sexuale în cazul unui cuplu aflat în concurs. 3. Art. 40 din Legea audiovizualului precizează că este interzisă difuzarea de programe care conţin orice formă de incitare la ură pe considerente de rasă, religie, naţionalitate, sex sau orientare sexuală., iar art.47, alin. 2 din Codul audiovizualului prevede că este interzisă în programele audiovizuale orice discriminare pe considerente de rasă, religie, naţionalitate, sex, orientare sexuală sau etnie.Menţionăm, de asemenea, că dreptul la liberă exprimare este protejat de art. 10 alin. (1) din Convenţia Europeană a Drepturilor Omului. Prin urmare, constat câteva chestiuni ce decurg logic din comunicatul CNA: 1. Dacă ProTv ar fi ales să nu difuzeze căsătoria respectivă, aceasta ar fi constituit discriminare la adresa minorităţii LGBT, mai mult, motiv de incitare la ură contra acesteia. Însă despre atacurile şi jignirile la adresa BOR din emisiune, CNA n-a spus nimic. 2. Legsilaţia românească din Codul Familiei este facultativă pentru CNA, în privinţa definirii familiei, câtă vreme libertatea de exprimare garanetază dreptul la a considera actualmente că în România familia poate fi alcătuită oricum, chiar şi din cupluri aparţinând LGBT. 3. CNA consideră că discriminarea face referire şi la drepturi inexistente, din moment ce, în prezent, cuplurile LGBT nu au dreptul legal de a înfiinţa o familie. 4. Legislaţia românească audiovizuală nu face nici cât o ceapă degerată în faţa programelor europene. Asta o ştiam mai de mult, dar noutatea constă în faptul că fenomenul este valabil şi în cazul formatului construit în baza unui format din Marea Britanie, chiar dacă emsiunea este produsă şi distribuită în România. Interesantă piruetă de jurisprudenţă: este suficient să faci un format pe tiparul altui format, care a fundamentat emisiuni difuzată în SUA, Canada, Franţa sau Finlanda, pentru a putea să difuzezi orice doreşti, indiferent de prevederile audiovizualului românesc. Dacă afla asta, Dan Diaconescu nici nu mai trebuia să se chinuie să emită din Italia. Era suficient să facă apel la fraţii cei mari din audiovizual, să-i împrumute un format. În acest fel, CNA a luat-o mult înaintea Constituţiei, Parlamentului şi Codului Familiei, legalizând, cel puţin în audiovizualul românesc, căsătoriile LGBT. Să fie oare acesta preţul suspendării reclamelor RMGC?


Musafir

#523 4 nunti si o provocare - o mare inselatorie intelectuala aparata de CNA

2013-10-19 11:27

CODUL CIVIL

CAPITOLUL II
Încheierea căsătoriei
SECŢIUNEA 1
Condiţiile de fond pentru încheierea căsătoriei
Consimţământul la căsătorie

Art. 271. - Căsătoria se încheie între bărbat şi femeie prin consimţământul personal şi liber al acestora.

Art. 277. - (1) Este interzisă căsătoria dintre persoane de acelaşi sex.

(2) Căsătoriile dintre persoane de acelaşi sex încheiate sau contractate în străinătate fie de cetăţeni români, fie de cetăţeni străini nu sunt recunoscute în România.

(3) Parteneriatele civile dintre persoane de sex opus sau de acelaşi sex încheiate sau contractate în străinătate fie de cetăţeni români, fie de cetăţeni străini nu sunt recunoscute în România.

REGULAMENTUL CNA

TITLUL VII
Emisiuni interactive, jocuri şi concursuri

ART. 90
(1) Nu pot fi difuzate emisiuni interactive în care:
a) publicul apelează la vrăjitori şi prezicători sau la activităţi interzise prin lege;


Musafir

#524

2013-10-20 12:53

0729754777 va rog sa scoateti postul de televiziune euro sport de pe cablu din program de pe toate televizoarele . mihai coboras

Musafir

#525 referitor la "4 nunti si o provocare" si lipsa de corectitudine a CNA

2013-10-26 15:42

Codul Civil
TITLUL I
Dispoziţii generale
Familia

Art. 258. - (1) Familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între soţi, pe egalitatea acestora, precum şi pe dreptul şi îndatorirea părinţilor de a asigura creşterea şi educarea copiilor lor.

(2) Familia are dreptul la ocrotire din partea societăţii şi a statului.

(3) Statul este obligat să sprijine, prin măsuri economice şi sociale, încheierea căsătoriei, precum şi dezvoltarea şi consolidarea familiei.

(4) În sensul prezentului cod, prin soţi se înţelege bărbatul şi femeia uniţi prin căsătorie.

Căsătoria

Art. 259. - (1) Căsătoria este uniunea liber consimţită între un bărbat şi o femeie, încheiată în condiţiile legii.

(2) Bărbatul şi femeia au dreptul de a se căsători în scopul de a întemeia o familie.

(3) Celebrarea religioasă a căsătoriei poate fi făcută numai după încheierea căsătoriei civile.

(4) Condiţiile de încheiere şi cauzele de nulitate ale căsătoriei se stabilesc prin prezentul cod.

CAPITOLUL II
Încheierea căsătoriei
SECŢIUNEA 1
Condiţiile de fond pentru încheierea căsătoriei
Consimţământul la căsătorie

Art. 271. - Căsătoria se încheie între bărbat şi femeie prin consimţământul personal şi liber al acestora.

Art. 277. - (1) Este interzisă căsătoria dintre persoane de acelaşi sex.

(2) Căsătoriile dintre persoane de acelaşi sex încheiate sau contractate în străinătate fie de cetăţeni români, fie de cetăţeni străini nu sunt recunoscute în România.

(3) Parteneriatele civile dintre persoane de sex opus sau de acelaşi sex încheiate sau contractate în străinătate fie de cetăţeni români, fie de cetăţeni străini nu sunt recunoscute în România.


REGULAMENTUL CNA

TITLUL VII
Emisiuni interactive, jocuri şi concursuri

ART. 90
(1) Nu pot fi difuzate emisiuni interactive în care:
a) publicul apelează la vrăjitori şi prezicători sau la activităţi interzise prin lege;



CONSTITUTIA ROMANIEI

*** Republicata

EMITENT: ADUNAREA CONSTITUANTĂ

PUBLICATĂ IN: MONITORUL OFICIAL NR. 767 din 31 octombrie 2003
ART. 48

Familia

(1) Familia se intemeiază pe căsătoria liber consimtită intre soti, pe egalitatea acestora si pe dreptul si indatorirea părintilor de a asigura cresterea, educatia si instruirea copiilor.

(2) Conditiile de incheiere, de desfacere si de nulitate a căsătoriei se stabilesc prin lege. Căsătoria religioasă poate fi celebrată numai după căsătoria civilă.

ART. 16

Egalitatea in drepturi

(1) Cetătenii sunt egali in fata legii si a autoritătilor publice, fără privilegii si fără discriminări.

(2) Nimeni nu este mai presus de lege.

stim bine ca oficierea "casatoriei" "religioase" intre cei doi homosexuali s-a facut inaintea celei civile, contrar legilor.

conventiile internationale referitoare la drepturile omului considera ca dreptul de exprimare poate fi ingradit conform legilor si mai ales cand aduc atingere sanatatii si moralei. Legile Romaniei sunt facute tinand seama de aceste conventii. regulamentul CNA are adugata sintaxa ambigua si imorala "orientare sexuala" care nu este prevazuta in nicio lege sau conventie. "orientarea sexuala" tine doar de cadrul vietii private nu si de cel public, asa cum este un post de televiziune. emisiunea de la pro-tv a facut referire la un eveniment public, nu la viata privata (intima) a celor doi, deci nu este vorba de discriminare in mod particular, privat ci o interzicere conform legii. cei doi homosexuali nu formeaza o familie prin casatorie, deci nu este vorba de discriminare in acest caz si nu tine de dreptul la libera exprimare in cadrul public, oficial, national si legal.

se pare ca  televiziunile au ajuns niste latrine unde ilegalitatile sunt "oficiate" cu sensul de "legale" sub obladuirea CNA. si nu este nici primul nici singurul exemplu, iar in ritmul asta se pare ca nu va fi nici ultimul.

dreptul la libera exprimare este limitat, in acest caz, chiar de Constitutia Romaniei si Codul Civil - legi conforme convetiilor internationale pentru drepturile omului, la care chiar fac referire.

si referitor la moralitate

iata pe cine ati denigrat:

http://www.google.ro/imgres?start=173&biw=1440&bih=703&tbm=isch&...

 

 

http://www.google.ro/imgres?start=311&biw=1440&bih=703&tbm=isch&...

si pe cine ati favorizat:

http://www.expresspress.ro/ce-spectacole-de-teatru-face-cuplul-de-gay-de-la-patru-nunti-si-o-provocare/

opriti denigrarea familiei si a valorilor morale prin mass-media!

LEGEA AUDIO-VIZUALULUI - ART. 16
(1) Activitatea Consiliului este finanţată de la bugetul de stat.

"multumim" CNA ca "va faceti" treaba pe banii nostri!