Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Quoted post


Musafir

#23684 PROCESUL ABSURD AL SECOLULUI. STATUL CONTRA ROIBU (III)

2014-07-10 18:25

http://www.criterii.ro/index.php/en/valcea/10198-procesul-absurd-al-secolului-statul-contra-roibu-iii

Detalii
Publicat Sunday, 06 July 2014 14:57

Rezumatul articolelor anterioare.

Fiindcă nu a reuşit să redreseze Oltchim şi nici să îl privetizeze, administratorul judiciar Gheorghe Piperea, reprezentantu lstatului, l-a dat în judecată pe fostul director general Constantin Roibu, împreună cu echipa sa de directori, pentru recuperarea unui prejudiciu de o jumătate de miliard de euro.

Evident că acest demers este unul manipulator, menit să găsească un acar Paun.

Vom publica în continuare o serie de documente care fac arată că demersul dlui Piperea este unul absurd.

Statul a luat toate măsurile de care este acum acuzat Roibu.

Statul ar putea, eventual, să se dea în judecată pe el însuşi.

MEMORANDUM (Aprobat de premierul Emil Boc şi de către miniştrii Adriean Videanu şi Gheorghe Pogea)

Tema: Posibile măsuri de sprijin financiar pentru S.C. OLTCHIM S.A. Râmnicu- Vâlcea, în vederea restabilirii viabilitatii economice

Societatea comercială OLTCHIM S.A., Râmnicu-Vâlcea, activează în domeniul petrochimiei, realizând în principal proiectarea şi producţia de produse clorosodice, mase plastice, oxoalcooli, solvenţi cloruraţi, pesticide, produse petrochimice, energie termică, alte produse chimice, produse alimentare de origine animală şi vegetală, inclusiv servicii şi asistenţă tehnică şi comercializarea acestora pe piaţa internă şi externă.

S.C. OLTCHIM S.A., Râmnicu-Vâlcea este o societate cu capital majoritar de stat (54,790539 %), care în anul 2008 a realizat o cifră de afaceri de aprox. 528 mil. euro, obţinută în proporţie de 77% din activităţi de export. Conform prevederilor HG nr. 1720/2008, societatea se află în portofoliul Ministerului Economiei, iar AVAS este principalul creditor al acesteia.

În perioada 1994-2008 societatea a realizat un amplu program de investiţii, în valoare de peste 371 mil. EUR, în vederea retehnologizării, creşterii eficienţei economice şi consolidării poziţiei pe piaţa regională şi pe piaţa mondială, inclusiv investiţii de mediu. Din aceasta sumă, numai 87,7 mil. EUR şi respectiv 59,7 mil. USD au fost finanţate prin credite externe, obţinute cu garanţia statului, restul fiind contribuţia societăţii. Din creditele cu garanţia statului, au fost rambursate de către statul român, prin Ministerul Finanţelor Publice (MFP), în calitate de garant 39,9 mil. USD si 73,8 mil. EUR, restul fiind plătite de societate. În prezent, sumele plătite de către statul român, la care s-au adăugat dobânzi si penalităţi, au dus la o creanţa, în sumă totală de circa 134,5 mil. Euro, ce se află în portofoliul AVAS fiind cesionate de MFP în vederea recuperării, în conformitate cu prevederile OUG nr. 29/2002 privind stabilirea unor măsuri pentru diminuarea datoriei publice.

În perioada 2003-2006, AVAS a iniţiat procedura de majorare a capitalului social prin transformarea creanţelor AVAS în acţiuni, cu scopul privatizării ulterioare a societăţii (conform OUG 45/2006), procedură care nu a fost finalizată, fiind contestată în justiţie de către acţionarii minoritari.

În 19 noiembrie 2008 a fost aprobată OUG 163/2008 – în prezent aflată în procedură de validare la Parlament. Actul normativ abrogă prevederile OUG 45/2006 privind unele măsuri pentru privatizarea SC Oltchim SA, reglementând totodată valorificarea creanţei deţinute de AVAS prin mecanismul stabilit de OUG 51/1998 privind valorificarea unor active ale statului.

Incertitudinea asupra situaţiei capitalului social al societatii, care dureaza inca din anul 2003, a creat dificultăţi societăţii în asigurarea finanţărilor necesare desfăşurării activităţii in condiţii optime. Ca urmare a diminuării capitalului social în noiembrie 2007, ca efect al aplicării OUG 45/2006, cheltuielile financiare au crescut mai mult, societatea fiind încadrată într-o clasă de risc mai mare. Toate aceste aspecte au avut ca efect înregistrarea de pierderi de către societate, ca urmare în special a cheltuielilor financiare, deşi activitatea operaţională este rentabilă, indicatorul EBIDTA fiind în mod constant pozitiv.

La această situaţie s-au adăugat dificultăţile apărute ca urmare a creşterii costurilor legate de finanţarea activităţii în contextul crizei economice internaţionale, şi a deteriorării pieţei de desfacere ca urmare a scăderii cererii de produse derivate din clor, a consumului de PVC, polieteri şi polioli. Precizăm că, în anul 2008, compania a înregistrat o pierdere de aprox. 61,0 mil. euro, din care: pierderi financiare circa 41,0 mil. euro şi circa 20,0 mil. euro din activitatea de exploatare.

În acest context, societatea solicită sprijinul Guvernului în vederea identificării unei soluţii pentru depăşirea situaţiei de criză şi restabilirii echilibrului economico-financiar, care să-i permită viabilizarea activităţii .

Deteriorarea în continuare a situaţiei-economico financiare a societăţii, implică riscul ieşirii de pe piaţă a acestui operator economic (care realizează circa 65% din cifra de afaceri a judeţului Vâlcea) cu efecte sociale negative, (societatea fiind unul din cei mai importanţi angajatori în zonă - 3800 angajaţi) şi riscul nerecuperării creanţei AVAS în cazul lichidării societăţii (valoarea de lichidare determinată de ROMCONTROL SA în septembrie 2008 fiind negativă, respectiv “- 270 mil. EUR”, din procesul de lichidare ar rămâne creanţe neacoperite în valoare de 270 mil. EUR), cu costuri suplimentare generate de activitatea de conservare a instalaţiilor până la momentul vânzării acestora.

Necesarul estimat de conducerea societăţii pentru realizarea programului propus se ridică la suma de 620,6 mil. EUR, pe următoarele componente:

Pentru realizarea unora dintre măsurile propuse mai sus, societatea solicită acordarea unui sprijin financiar din partea statului, cu respectarea criteriilor şi condiţiilor legislaţiei în materia ajutorului de stat, respectiv:

a.majorarea capitalului social al SC Oltchim SA prin conversia în acţiuni a creanţei AVAS faţă de societate, în valoare de 134.584.135 EUR;

b.acordarea unei garanţii EximBank, în valoare de 49,6 mil. EUR, necesară pentru obţinerea unui credit în valoare de 62 mil. EUR, care va fi utilizat pentru:

(i)achiziţia de la Petrom SA a activelor aferente unităţii de petrochimie din cadrul Arpechim – Piteşti;

(ii)revizie în vederea repornirii unităţii de petrochimie;

(iii)capital de lucru.

c.acordarea unor garanţii ale statului, în valoare de 339,2 mil. EUR, necesare angajării unor credite bancare (în valoare de 424 mil. EUR) pentru realizarea programului de investiţii prezentat mai sus, astfel:

(i)acordarea unor garanţii in valoare de 120,4 mil. EUR în anul 2009;

(ii)acordarea unor garanţii în valoare de 218,8 mil. EUR în anul 2010;

Faţă de cele prezentate, având în vedere volumul mare al programului de investiţii, cât şi al ajutorului de stat, propunem parcurgerea următorilor paşi:

(1)întocmirea şi transmiterea către Comisia Europeană a pre-notificării pentru garanţia de 49,6 mil. EUR, cu respectarea Cadrului Temporar adoptat de Comisia Europeană în vederea susţinerii agenţilor economici pentru depăşirea efectelor crizei economice şi financiare;

(i)în situaţia în care Comisia Europeană acceptă notificarea garanţiei EximBank conform Cadrului comunitar temporar pentru măsurile de ajutor de stat de sprijinire a accesului la finanţare în contextual actualei crize financiare şi economice, depunerea pre-notificării pentru următoarele măsuri, respectiv conversia în acţiuni a creanţei AVAS şi garanţiile Ministerului Finanţelor Publice, ca măsuri care îndeplinesc testul investitorului privat prudent;

(ii)în situaţia în care Comisia Europeană nu acceptă notificarea garanţiei EximBank conform Cadrului comunitar temporar pentru măsurile de ajutor de stat de sprijinire a accesului la finanţare în contextual actualei crize financiare şi economice, se va întocmi notificarea acesteia pentru ajutor de stat pentru salvare şi, ulterior notificarea tuturor măsurilor ca ajutor de restructurare*.

(2)în situaţia definitivării elementelor de sprijin financiar acordat de stat pentru SC Oltchim SA, se va întocmi proiectul final de act normativ, anexă la notificare.
________________________

*în situaţia în care se va ajunge la notificare pentru un ajutor de stat de restructurare, garanţia Ministerului Finanţelor Publice va fi acordată în concordanţă cu nivelul contribuţiei proprii a SC Oltchim SA în cadrul programului de restructurare



I N T E R P E L A R E

AdresataDomnului Emil Boc

Prim-ministru al Guvernului Romaniei



De cotre: Senator Serban Valeca Circumscriptia nr 3, Argeş

Grup: PSD+PC



Sedinţa Senatului din data de: 13.12.2010 Obiectul interpelarii• Situatia Arpechim Pitesti

Domnule Prim-ministru.

In ultima perioada de timp apar tot mai des informatii conform carora Rafinaria Arpechim Pitesti va fi inchisa. lntr-o declaratie recenta, directorul Petrom Mariana Gheorghe spunea: ,,Asa cum am comunicat Petrom a decis fie externalizarea prin vanzare a rafinariei Arpechim, fie inchiderea el in caz de esec al vanzarii. Am contactat potentiali cumparatori si avem toate informatiile pregatite pentru a discuta si negocia cu un potential cumparator Din pacate, la aceasta ora, nu avem un potential cumparator cu planuri si resurse serioase de operare a Rafinariei Arpechim . Vom continua acest process si in 201 1 Pana atunci, Rafinaria Arpechim este operata door atunci cand are sens din punct de vedere comercial. In prezent asa cum stiti, este oprita. In cazul in care vanzarea nu va fi posibila, in a doua jumatate a anului 201 1 vom trece la inchidereo formala a rafinariei. "

De asemenea, in presa locale a aparut informatia conform careia directorul general al Arpechim, a avut o discutie cu Wolfgang Ruttenstorfer, pre$edintele grupului austriac al OMV, care define actiuni Petrom. In cadrul intalnirii respective se pare ca reprezentantul OMV a afirmat ca. daca OMV nu goseşte cumparator pentru Arpechim panein vara anului viitor, va inchide combinatul definitiv

Avand in vedere faptul ca statul s-a implicat corect in salvarea instalatiilor de petrochimie de la Arpechim pentru asigurarea materiei prime combinatului Oltchim de la Rm Valcea, va solicit, domnule prim-ministru, sa prezentati masurile pe care le veti lua pentru a preintimpina inchiderea Arpechim Pitesti precum si ministerele responsabile cu negocierile pe care le veti demara pentru a stopa demontarea instalatiilor si vinderea lor ca tier vechi.

Vreau să subliniez faptul ca inchiderea rafinariei de la Arpechim, pe langa faptul ca ar lasa pe drumuri sute de oameni, or face inutile preluarea partii de petrochimie de catre Oltchim deoarece rafinaria produce materia prima pentru petrochimie. Asadar, pe cale de consecinta, inchiderea rafinariei de la Arpechim ar face ca investitiile statului roman din ultimii ani so fie inutile.

Solicit raspuns scris.

Cu multumiri anticipate,

Senator, Serban Valeca

În ediţia print a ziarului din ziua de miercuri, 9 iulie a.c., veţi găsi toate documentele revelatoare. Ele demonstrează fără dubii că dacă Oltchim Rm. Vâlcea este în situaţia în care este a da întreaga vină pe Constantin Roibu este dăunător, manipulator şi incorect.















Raspunsuri


Musafir

#23689 Re: PROCESUL ABSURD AL SECOLULUI. STATUL CONTRA ROIBU (III)

2014-07-10 19:27:44

#23684: - PROCESUL ABSURD AL SECOLULUI. STATUL CONTRA ROIBU (III)

Vom publica în continuare o serie de documente care fac arată că demersul dlui Piperea este unul absurd.

 

mai baieti sunteti hazlii rau de tot. :-)) Dar raaaau. :-))