Legalizarea tuning-ului auto in Romania!

George Ciocoiu

/ #48

2019-04-09 10:18

Parerea mea este ca intradevar, sunt cateva restrictii inutile cand vine vorba de tuning. Cu toate astea, ele sunt acolo pentru ca e foarte complicat sa construiesti o lege mai permisiva.

Spre exemplu, marimea jantelor/cauciucurilor: o masina este construita si testata de producator cu anumite dimensiuni; cand le schimbi, modifici distanta de franare, consumul (si noxele) si stabilitatea masinii. Aceeasi problema si cu suspensiile lasate, afecteaza stabilitatea masinii si directia. Farurile, daca nu sunt construite corect, pot orbi ceilalti participanti (da, stiu, oricum multi au farurile dereglate si bat in copaci). Foliile pe geamurile fata si parbriz obstructioneaza vederea soferului, mai ales noaptea. Stopurile, la fel ca farurile, pot orbi ceilalti participanti sau, daca sunt fumurii, pot fi greu de vazut in conditii de ploaie/ceata. Modificarile la caroserie in sine, cat timp sunt prinse corect, nu ar trebui sa fie o problema; insa, spre exemplu, capota din fabrica este gandita sa protejeze posibilii pietoni loviti; daca nu ti-ar interzice legea, ai putea pune orice capota, care scade rating-ul de siguranta al masinii si poate rani oameni.

In concluzie, ideea e buna, dar ca sa faci o lege permisiva, ar trebui sa ai o intreaga comisie care sa analizeze fiecare tip de modificare, sa evalueze fiecare produs si sa stabileasca ce e "sigur" si ce nu. Pe hartie, pare ca cei care au facut legea sunt aiurea, dar in realitate, prevederile alea au ca scop siguranta noastra.

Ca o mica incheiere, dar ar fi ceva ce as incuraja sa se legalizeze, ar fi modificarile la motor, omologate in prealabil de catre RAR (ca sa confirme ca nu-ti explodeaza motorul pe strada). Restul tin de siguranta celorlalti, nu doar a ta.