Examen National

Mihai Horvath
Musafir

/ #4608

2016-06-30 10:04

Raspunsul CNEE la petitia noastra: "Itemul este complet formulat, enuntul este clar, fara ambiguitati si permite un singur raspuns corect"
Sa va prezint ambigiutatile:1) In text se vorbeste de o "DIAGRAMA". Intr-o diagrama toate reprezentarile(grafice, legenda etc.) sunt la scara. In prezentarea grafica numarul de elevi este in corespondenta cu un patrat mic. In grafic pentru un elev se atribuie un dreptunghi, pentru doi elevi - doua dreptunghiuri samd. De aici apare confuzia.
2) Justificarea CNEE precum ca: "Acesta contine toate elementele necesare unui raspuns corect si se refera la o diagrama care a mai fost prezentata in subiectele formulate de Centrul National de Evaluare si Examinare (vezi www.subiecte2016.edu.ro/2016)." Tipul de diagrama in discutie este inclus in modelul de subiect pentru Evaluarea nationala a absolventilor clasei a VIII-a, anul scolar 2014-2015", nu se poate lua in considerare daca analizam cerinta din problema de anul trecut. Se cerea sa se afle cati elevi au luat nota 10. In diagrama abscisa avea numere de la 1 la 10, iar in ordonata numere de la 1 la 8. Lucrurile erau clare. Nota nu putea fi decat in abscisa, spre deosebire de problema de anul acesta la care se cerea sa se afle cati elevi au obtinut nota 5. Cifra 5 se gaseste atat in axa X cat si in axa Y. Prin urmare apare confuzia. Ca sa fie foarte clar, ar fi trebuit ca in axa Y sa apare numere de la 1 la 11. Elevii ar fi inteles ca axa Y nu este pentru "Nota obtinuta" si ar fi dat raspunsul din barem adica 3.
Din punctual meu de vedere, e clar ca in 2015 nu aveai cum sa gresesti, dar in 2016 se putea cu usurinta. Dovada: Peste 40.000 de petitii online nu este o gluma domnilor si doamnelor evaluatori de la CNEE. Va solicitam sa va revizuiti pozitia initiala si sa admiteti evidenta si anume ca subiectul a indus confuzie printe elevi.