Examen National


Musafir

/ #1841

2016-06-29 14:20

Este un examen. Intr-adevar, elevii buni trebuie departajati de elevii mai putini buni. Dar normal era sa departajeze un exercitiu mai greu. Atunci copilul stia exact :"Nu am facut acel exercitiu, nu merit nota mare", dar in aceasta situatie, unii elevi au pus chiar la nimereal raspunsul, iar altii, pur si simplu au vazut altfel acel grafic. De ce pe cele peste o suta de variante din culegeri era notat pe grafic exact care e axa cu elevii si care e axa cu notele, iar la examen au lasat acest amanunt la atitudinea elevului, care, de fapt, era poate cel mai important? Nu mi se pare corect ca un asemenea execitiu sa se faca departajarea. Nu toti gandesc la fel. Ne dorim sa se promoveze originalitatea, libertatea de gandire, si noi ii doboram cu un asemenea exercitiu de "atentie". Din cauza unui astfel de exercitiu, un copil pierde 5 puncte, puncte care ii vor lipsi pentru a intra la liceul dorit. Si ne mai intrebam dupa aceea, de ce elevii sunt asa inchisi si depresivi... Sunt de parere ca aceasta petitie ar trebui aprobata, deoarece nu toti care au pus a doua varianta sunt "prosti" sau "inapti" asa cum sunt catalogati acesti elevi pe retelele de socializare. Si, pe de alta parte, nu toti care au pus rezultatul 3, sunt elevi de nota zece. Oameni buni, va rog sa incetati cu aceasta ura. Repet, nu acest exercitiu trebuie sa faca diferenta. Nu-i mai necajiti pe copiii buni care au ales a doua varianta. Si voi, cei care ati pus varianta cu 3 la exercitiu si nu ati rezolvat corect sau deloc cerintele de la subiectul 3, nu va mai luati de cei care au facut totul corect, inafara de exercitiul 6, deoarece nu aveti acest drept.