Vrem ISTORIA ca disciplina de studiu in scolile romanesti!


Musafir

/ #4

2016-02-08 18:17

Ceea ce se întâmplă cu tot sistemul nostru de învățământ, din cauza deciziilor halucinante ale unor... neprofesioniști, ca să fiu blândă, constituie, deopotrivă, un atac la identitatea noastră națională. Tot ce a funcționat în învățământul nostru atâția amar de ani a fost dat la o parte. Vorbesc despre ciclul primar, ca să fiu în deplină cunoștință de cauză. S-a scos disciplina GRAMATICĂ, respectiv COMPUNERE, pentru a se face loc unei discipline care să le conțină pe toate. Rezultatul: lipsa de timp pentru consolidare și aprofundare, ceea ce a condus, implicit, la necunoașterea limbii române corecte, insuficienta dezvoltare a competenței de exprimare corectă orală/scrisă, insuficienta dezvoltare a competenței de exprimare coerentă a câtorva păreri și gânduri. O altă gafă, în opinia mea, a fost unirea matematicii cu științele. Rezultat: o disciplină struțo-cămilă, care nu permite predarea pe îndelete a niciuneia dintre discipline. Nu avem timp suficient pentru volumul mare de cunoștințe matematice, iar cunoașterea mediului, respectiv științele sunt deseori marginalizate, pentru a avea timp pentru matematică. S-au preluat din sistemele de învățământ ale celorlalte țări lucruri care nu se potrivesc țării noastre, cum a fost, de exemplu, introducerea clasei pregătitoare în școli. Noi am avut sistemul nostru care a funcționat, n-am înțeles schimbarea. Nici acum, după 3 ani, lucrurile nu sunt încă la locul lor, pentru că nici nu aveau cum. Nu are cum să meargă căruța cu boii în spatele ei. Pentru că exact asta s-a făcut. S-a început cu introducerea claselor pregătitoare în spații mici, improprii pentru nevoile copilului de 5-6 ani, cu niște materiale didactice de toată...inutilitatea, cu auxiliare prost făcute și, nu în ultimul rând, fără o pregătire temeinică a cadrelor care au fost, unele, o viață, învățătoare, nu educatoare, și cărora nu le-a fost deloc ușor. Și toate astea pentru...CE? În ceea ce privește istoria, declinul și batjocorirea ei au început acum ani buni prin acceptarea pe piață a unor manuale absolut „horror”. Am predat istorie după manualul vechi, cel cu Mihai Viteazul pe el, care prezenta totul copiilor ca pe o povestire, structurată logic, cu termeni pe înțelesul lor. Dacă n-aș fi făcut așa, eu și multe alte colege, am fi distrus cu totul interesul pentru această minunată știință. Sunt sigură că toți încercăm să fim răbdători, însă schimbările astea nepotrivite, lipsite de logică și coerență, inutile, ne secătuiesc de răbdare și putere. Până unde mai putem, oare?